Guitar Hero IV
382 svar till detta ämne
Postad 25 november 2008 - 08:14
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2 455 inlägg
Jag kan inte välja bland alla låter i qickplay? jag har bara 58 låtar i qickplay och på baksidan av spelet är det 80 låter tex metallica kan jag inte välja i qickplay. Måste jag komma så långt i career mode att jag låser upp dessa låtar, kan jag välja dom då i quickplay ?
Jepp, precis som väääldigt många spel så "måste" man låsa upp låtarna. Finns säkert fusk om man inte vill/orkar
Postad 25 november 2008 - 08:15
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Jag kan inte välja bland alla låter i qickplay? jag har bara 58 låtar i qickplay och på baksidan av spelet är det 80 låter tex metallica kan jag inte välja i qickplay. Måste jag komma så långt i career mode att jag låser upp dessa låtar, kan jag välja dom då i quickplay ?
Så har det varit tidigare så det förutsätter jag
Postad 25 november 2008 - 14:12
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Vet inte om någon har sagt de, men nu ska trummorna funka i RB2.
Så jag beställde genast ett ex från VG+ 
Var har du fått denna informationen ifrån? Jag testade att starta Rockband med trummorna anslutna vid lunch idag och spelet känner fortfarande av trummorna som en mic. Hur menar du att spelet ska kunna känna av trummorna korrekt?
Postad 25 november 2008 - 14:41
geirydp
-
geirydp
-
Användare
-
-
168 inlägg
Undrar hur kul dom hade på Neversoft när dom bestämde sig för att Ozzy skulle stå för sången på "La Bamba" i GH:WT?
Det var inte lätt att klara den låten när man ser The Prince of Darkness framföra den på spanska
Postad 25 november 2008 - 15:13
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2 455 inlägg
Undrar hur kul dom hade på Neversoft när dom bestämde sig för att Ozzy skulle stå för sången på "La Bamba" i GH:WT? Det var inte lätt att klara den låten när man ser The Prince of Darkness framföra den på spanska 
Haha, jag tänkte precis detsamma faktiskt. Var lite underhållande
Postad 25 november 2008 - 15:34
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1 298 inlägg
Var har du fått denna informationen ifrån? Jag testade att starta Rockband med trummorna anslutna vid lunch idag och spelet känner fortfarande av trummorna som en mic. Hur menar du att spelet ska kunna känna av trummorna korrekt?
Jag vet inte hur det är med Rock Band 1 men det kom en update till 2an inatt. Som gör att man kan använda GH:WT trummorna. http://kotaku.com/50...-in-rock-band-2
Postad 25 november 2008 - 16:04
Subs2000
-
Subs2000
-
Användare
-
-
171 inlägg
Det är bara till RB2 som patchen fungerar. Vet inte om dom jobber på något till RB1.
När vi endå är på ämnet:
Går det att föra över EU RB1 låter till US RB2?
Om man har US RB2 måste man då ladda ner från US store som för GH eller kan man öven ladda hem från EU store?
Postad 25 november 2008 - 17:37
Unregistered0e3a6535
-
Unregistered0e3a6535
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
Det är bara till RB2 som patchen fungerar. Vet inte om dom jobber på något till RB1.
När vi endå är på ämnet: Går det att föra över EU RB1 låter till US RB2? Om man har US RB2 måste man då ladda ner från US store som för GH eller kan man öven ladda hem från EU store?
Du måste ladda ner från US-Store.
Postad 25 november 2008 - 21:19
Plojan
-
Plojan
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Är det ett problem att köpa det här om man bor i lägenhet, jag menar det är ju inte helt ljudlöst antar jag?
En sak till bara, kan man köpa detta med instrument och allting i USA? För jag antar att det är billigare där än här.
Redigerat av Plojan, 25 november 2008 - 21:49.
Postad 25 november 2008 - 22:03
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Till er som har problem med cymbaler som inte registrerar slagen ordentligt så rekommenderar jag verkligen detta - GHWT Drum Fix. Jag kör själv så nu och det fungerar utmärkt! Detta kan man iaf använda sig av tills man får USB/Midi-kabeln från RedOctane.
Postad 25 november 2008 - 22:24
Unregistered24235
-
Unregistered24235
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Är det ett problem att köpa det här om man bor i lägenhet, jag menar det är ju inte helt ljudlöst antar jag?
En sak till bara, kan man köpa detta med instrument och allting i USA? För jag antar att det är billigare där än här.
det är ju ungefär som att spela musik och det stör ju inte så mycket. En fest låter desto mer och det får man ju ha. Men du kan ju försöka att inte spela mitt i natten. Ett tips om du inte bor på nedre botten kan vara att ha trumsättet på en matta så inte vibrationera leds genom golvet.
Postad 26 november 2008 - 07:47
mrspl
-
mrspl
-
Lärjunge
-
-
400 inlägg
Jag upplevde också i början at hard på GHWT var ung som medium på GH3. Men jag har inte kommit igenom, alla låtar på GHWT och igår så provade jag metallica låtern på qickplay på hard och den tyckte jag inte var så väldigt enkel. Ni som har lirat igenom alla låtar på GHWT tycker ni iaf att hard på GHWT är som medium på GH3?
Postad 26 november 2008 - 09:21
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Jag upplevde också i början at hard på GHWT var ung som medium på GH3. Men jag har inte kommit igenom, alla låtar på GHWT och igår så provade jag metallica låtern på qickplay på hard och den tyckte jag inte var så väldigt enkel. Ni som har lirat igenom alla låtar på GHWT tycker ni iaf att hard på GHWT är som medium på GH3?
Den allra första gången jag testade GHWT, med gitarr, så kändes det spontat väldigt enkelt. Dock tror jag det beror mycket på att man har lirat så mycket GH3 samt Rockband tidigare och därigenom har fått så mycket träning, man har helt enkelt blivit så mycket bättre och kan då inte jämföra denna första spelomgången med gången första gången man lirade GH3 eller Rockband. Jag har inte spelat igenom GHWT men jag lirar nu endast trummor, just nu på Medium, och det har jag inte gjort tidigare då jag inte har haft utrustningen. Om man då jämför så kände jag mig nog lika mycket som en nybörjare nu med trummor på GHWT som jag gjorde med gitarr på GH3 första gången jag spelade det. Så nej, jag tycker inte det är för enkelt. Har testat en del gitarr på Expert och det är fasen inte enkelt trots att man har mycket erfarenhet från GH3 och Rockband.
Postad 26 november 2008 - 10:08
H0gg3
-
H0gg3
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Jag håller inte med om att GHWT ska vara så väldigt enkelt som en del hävdar. Har kört igenom hela career-mode på hard vilket inte var några större problem men jag har spelat så mycket Guitar Hero tidigare så jag hade inte väntat något annat, blev utbuad på Joe Satrianis h*lvetes blues en gång (skäms  ), annars klarade jag allt på första försöket. Men som GH3's medium tycker jag absolut inte att det är, däremot finns inga tok-svåra låtar på på hard som det gjorde i GH3 (Raining blood, och i viss mån One (iaf solot med tripplarna i slutet)). Har nu gått över på expert och tycker att svårighetsgraden även där är ganska jämförbar med GH3. Dessutom finns det ju en del saker som jag till och med tycker är svårare i GHWT än i GH3, även på hard: De ju tightat upp hammerons och pulloffs rejält ála Guitar Hero Aerosmith vilket gör att man måste vara lite mer noggrann än i GH3 där man kunde sladdra runt lite hursomhelst och ändå träffa ho's & po's, nu måste man träffa dem rätt vilket enligt mig är bra, för det liknar ju mer hur det funkar på en riktig gitarr. Sedan så är det ju nytt att du ska spela noter samtidigt som du håller i långa sustained noter, vilket iaf gör det lite krångligare för mig eftersom man är så inkörd på att det inte kommer att hända  . Det är nog iofs bara en vanesak.
Redigerat av H0gg3, 26 november 2008 - 10:09.
Postad 26 november 2008 - 11:10
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
En sak som jag undrar över, som jag inte har sett svaret på någon annanstans, är vad de speciella noterna betyder när man spelar trummor i GHWT...? Se de inramade noterna på följande bild :
drums.jpg 334,42K
3 Antal nerladdningar
Postad 26 november 2008 - 11:27
Subs2000
-
Subs2000
-
Användare
-
-
171 inlägg
En sak som jag undrar över, som jag inte har sett svaret på någon annanstans, är vad de speciella noterna betyder när man spelar trummor i GHWT...? Se de inramade noterna på följande bild :
drums.jpg 334,42K
3 Antal nerladdningar
Du ska slå lite hårdare på dom noterna. Tror du får extra poäng för det men inte säker.
Postad 26 november 2008 - 11:45
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2 455 inlägg
Till er som har problem med cymbaler som inte registrerar slagen ordentligt så rekommenderar jag verkligen detta - GHWT Drum Fix.
Jag kör själv så nu och det fungerar utmärkt! Detta kan man iaf använda sig av tills man får USB/Midi-kabeln från RedOctane.
Tycker nog att mitt problem är liksom tvärt om. När jag slår på orange cymbal för hårt, så reagerar gul symbal. Det märks ju såklart väldigt tydligt eftersom starpower aktiveras!
Postad 26 november 2008 - 11:46
Subs2000
-
Subs2000
-
Användare
-
-
171 inlägg
När jag slår på orange cymbal för hårt, så reagerar gul symbal. Det märks ju såklart väldigt tydligt eftersom starpower aktiveras!
Haha, jäklar vad du måste rocka på
Postad 26 november 2008 - 12:36
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2 455 inlägg
Haha, jäklar vad du måste rocka på 
Mm, så kanske det är Nevars. Smällen som blir på ena cymbalen fortplantar sig i plasten antagligen. Det blir bättre om man justerar cymbalerna till mittenhöjden. Längst upp och ner är det sämre. Detta är absolut inget jätteproblem, utan händer nångång sådär. Jag skickar helt enkelt efter usb-midi-kabel och fixar det själv
Postad 26 november 2008 - 13:35
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Tycker nog att mitt problem är liksom tvärt om.
När jag slår på orange cymbal för hårt, så reagerar gul symbal. Det märks ju såklart väldigt tydligt eftersom starpower aktiveras!
Jag har ibland samma problem nu efter att jag har ökat känsligheten med tejpen över sensorn på cymbalerna. Dock är det ju mitt eget fel, löses enkelt genom att lätta lite på tejpen så den sitter lite lösare. Fortfarande ingen som till 100% vad de noterna på bilden i mitt inlägg från kl 11:10 betyder?
Postad 26 november 2008 - 13:37
sikis
-
sikis
-
Forumräv
-
-
704 inlägg
Jag har ibland samma problem nu efter att jag har ökat känsligheten med tejpen över sensorn på cymbalerna. Dock är det ju mitt eget fel, löses enkelt genom att lätta lite på tejpen så den sitter lite lösare.
Fortfarande ingen som till 100% vad de noterna på bilden i mitt inlägg från kl 11:10 betyder? 
Ett tips kan vara att köra igenom trum inlärningen elelr vad tusan det heter.. då går dom igenom funktionerna olika noter mm, står nog i manualen också.. om man ids öppna den.. kan till 99,5% säkerhet säga att det var att man ska slå hårdare på dom för att få mer poeng....
Postad 26 november 2008 - 14:05
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2 455 inlägg
Jag har ibland samma problem nu efter att jag har ökat känsligheten med tejpen över sensorn på cymbalerna. Dock är det ju mitt eget fel, löses enkelt genom att lätta lite på tejpen så den sitter lite lösare.
Fortfarande ingen som till 100% vad de noterna på bilden i mitt inlägg från kl 11:10 betyder? 
jodå, slå hårt, få extra poäng
Postad 26 november 2008 - 17:36
Pajje
-
Pajje
-
Användare
-
-
210 inlägg
Men det finns ju även "highlightade toner på gitarr, vad ska man göra med dom?
Angående svårighetsgrad så tyckte jag tidigare att det var lättare, men backar lite på det. Hard på GH4 är inte som medium på GH3, men jag tycker det är aningen lättare, då min snittprocent är lite högre, och det beror inte på att jag blivet bättre.
Nån mer än jag som upplever att det är svårare att få igång starpower genom att lyfta gittaren? Med min GH3-gitarr är det hur enkelt som helst, med den nya krävs 2-3 försök innan det går, så jag har gått över till att använda selectknappen istället. Har jag en knepig gitarr eller är känsligheten sänkt?
Kan för övrigt nämna att det är rätt gött att ha eget hus så man kan fläska på ordentligt (innan 1,5-åringen lagt si vill säga...haha), Det är lite roligare då!
/Pajje
Postad 26 november 2008 - 18:09
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2 455 inlägg
Vi har 2st GH3-gitarrer, och båda är olika i känsligheten för starpower.
Men GH4-guran är klart okänsligast iaf. Fast, funkar tycker jag allt
RB-1-gitarren är också helt okej när den väl används
Postad 26 november 2008 - 20:49
Unregisterededfb6b6e
-
Unregisterededfb6b6e
-
Lärjunge
-
-
351 inlägg
Hej
Köpte kompletta paketet idag, kom hem och installerade allt, trummor funkar, gitarren funkar men jag får inget ljud från microfonen alls.
Har prövat att koppla ur den och koppla in den igen, har förstått att man måste dra igång en vanlig ps-kontroller för att selecta och det funkar ju fint, men väljer man bara vocals t ex så får jag inget ljud genom micen, helt dödstyst tills man failar automatiskt, är det något jag missar som man måste configa?
Postad 26 november 2008 - 20:53
the-guvnor
-
the-guvnor
-
Användare
-
-
121 inlägg
min röda trumma ger utslag när jag slår på en annan, spelar ingen roll vilken!
Och jag behöver inte slå speciellt hårt!
Är det nåt man kan lösa tro eller ska man få den utbytt?
Steffe
Postad 26 november 2008 - 21:44
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
min röda trumma ger utslag när jag slår på en annan, spelar ingen roll vilken! Och jag behöver inte slå speciellt hårt!
Steffe
Vad det gäller okänsliga cymbaler så kan du använda min lösning ovan. Dock blir det mer problematiskt med pukorna men om man söker lite på YouTube så kanske man hittar någon lösning till dem också. Jag kan dock tänka mig att det kan bli för mycket ingrepp på hårdvaran, jag hade nog bytt trumsetet om jag varit dig. Det är ju lätt att byta då väldigt många har problem med just trummorna, detta känner ju säljarna till. Jag tycker du ska beställa en USB/Midi-kabel från RedOctane helt kostnadsfritt -> Beställ Tuning-kabel. När du väl har fått den så använder du programmet som du hämtar här för att ställa in känsligheten på dina trummor.
Postad 27 november 2008 - 03:06
Unregisteredd0bf9efb
-
Unregisteredd0bf9efb
-
Användare
-
-
196 inlägg
Jag har pratat med mina grannar ett flertal gånger gällande min RB hobby. Att lira på fyllan en Onsdagmorgon (dvs. kl 03) är lite jobbigt för grannarna, men det beror ju också på hur du kör. Med TVn på väggen och ljud ut från TVn så vibrerar ju TVn, vilket orsakar att tex. hyllor på andra sidan väggen vibrerar, och diverse föremål på den hyllan vibrerar. När jag kör med ljud ut från mina vanliga högtalare så gnäller grannen under på ljudet, men då ere subben (tack vare baskaggen) som bråkar med honom  Dagtid skiter jag fullständigt i vad dom säger. Kåken e så pass lyhörd så att jag hör deras skrikande j*vla unge kl 07 på bakfulla mornar. Då tycker jag helt klart att jag kan sitta å lira trummor en söndagkväll kl 11. En rolig liten historia dock. I somras vare nån som vräkte på REJÄLT me musik. Jag e van vid att en av mina grannar brukar glömma att dra av stereon när han ska ut å festa, men det verkade inte vara han. Ännu värre var att det var nån ###### ABBA remix skiva med originalvarianter och technovarianter. Konstant. Mellan c.a. kl 21 till kl 24 (då jag glatt dränkte ut hans ljud genom å kolla på film), och fortsatte fram mot kl 02 på en Tisdag. Helt plötsligt började det banka på min vardagsrumsvägg (dvs. granne #1 ovan), men jag låg i sängen och njöt av konfrontationen som va på väg. Fem minuter senare plingar det på dörren, och hans fruga blev väl lite snopen när jag stog där i jalingar, nersläckt i lägenheten och man tydligt hörde musiken från annat håll. Det visade sig att det var granne #2, medlem i styrelsen, som tidigare hade varit uppe och klagat kl 22:15 dag före röd dag. Kommer han nånsinn upp å klagar igen får han en feting medans jag nynnar på ABBAlåtar
Postad 27 november 2008 - 10:40
vanka
-
vanka
-
Användare
-
-
207 inlägg
Tycker nog att mitt problem är liksom tvärt om.
min röda trumma ger utslag när jag slår på en annan, spelar ingen roll vilken! Och jag behöver inte slå speciellt hårt!
Steffe
Båda dessa problem låter som känslighetsproblem och borde gåå finfint att rätta till med den berömda kabeln.
Postad 27 november 2008 - 13:48
Chumster88
-
Chumster88
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Min guitarr pajja här om dan  när jag trycker ner frettknappen så tar den inte alla om man inte slår jätte hårt  jag köpte hela spelet i bundle på Gamestop.. måste ja lämna in hela paketet eller räcker det med guitarren och dongeln typ?
Postad 27 november 2008 - 14:49
Unregisteredd0bf9efb
-
Unregisteredd0bf9efb
-
Användare
-
-
196 inlägg
Min guitarr pajja här om dan när jag trycker ner frettknappen så tar den inte alla om man inte slår jätte hårt jag köpte hela spelet i bundle på Gamestop.. måste ja lämna in hela paketet eller räcker det med guitarren och dongeln typ?
... ring å fråga?
Postad 27 november 2008 - 15:50
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Det räcker garanterat om du bara lämnar in det felande instrumentet, det gjorde det på Game.
Postad 27 november 2008 - 18:52
vanka
-
vanka
-
Användare
-
-
207 inlägg
Det räcker garanterat om du bara lämnar in det felande instrumentet, det gjorde det på Game.
Fan va nice. Jag har precis samma problem nämligen och jag orkar knappast packa ner hela bundlen igen och lämna in.
Postad 27 november 2008 - 21:39
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1 848 inlägg
Båda dessa problem låter som känslighetsproblem och borde gåå finfint att rätta till med den berömda kabeln.
Vet inte när jag fyllde i formuläret om det var på måndagen idag torsdag så fick man ett mail: Hi Henrik. We wanted to let you know that your request has been shipped.
You were shipped the following: Guitar Hero USB Midi GHMIDI Guitar Hero USB Midi
Shipping Method: Post Nu vet man ju inte hur lång tid postgången tar men skulle tippa på att man har en kabel på en vecka om man efterfrågar en.
Postad 27 november 2008 - 23:33
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Vet inte när jag fyllde i formuläret om det var på måndagen idag torsdag så fick man ett mail:
Hi Henrik. We wanted to let you know that your request has been shipped.
You were shipped the following: Guitar Hero USB Midi GHMIDI Guitar Hero USB Midi
Shipping Method: Post
Nu vet man ju inte hur lång tid postgången tar men skulle tippa på att man har en kabel på en vecka om man efterfrågar en.
Skulle du kunna göra mig en tjänst och kolla när exakt det var du beställde kabeln? Jag beställde min natten till i måndags, kl 00:41 natten till måndag fick jag bekräftelsebrevet på beställningen, och jag har inte fått något mail om att kabeln är skickad
Redigerat av zinned78, 27 november 2008 - 23:34.
Postad 28 november 2008 - 07:50
Chumster88
-
Chumster88
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
ÅÅ va glad ja blir! ja åkte in med guitarren igår till gamestop och bara visa upp den och sa att den var pajj! Han tog fram ett sånt paket med bara guitarr och spel.. böt ut min guitarr mot en helt ny och gav mig den sen var det klart! så himmla nöjd när sånt går så himmla smidigt..
Postad 28 november 2008 - 09:34
vanka
-
vanka
-
Användare
-
-
207 inlägg
ÅÅ va glad ja blir! ja åkte in med guitarren igår till gamestop och bara visa upp den och sa att den var pajj! Han tog fram ett sånt paket med bara guitarr och spel.. böt ut min guitarr mot en helt ny och gav mig den sen var det klart! så himmla nöjd när sånt går så himmla smidigt.. 
Då vet jag vad jag ska göra idag.
Postad 28 november 2008 - 11:07
Chumster88
-
Chumster88
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Då vet jag vad jag ska göra idag.
Ja vi får hoppas att han gör samma sak för dig!
Postad 29 november 2008 - 00:05
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1 848 inlägg
Skulle du kunna göra mig en tjänst och kolla när exakt det var du beställde kabeln? Jag beställde min natten till i måndags, kl 00:41 natten till måndag fick jag bekräftelsebrevet på beställningen, och jag har inte fått något mail om att kabeln är skickad 
Har du fått mailet nu? Det var ganska precis 24 timmar tidigare för mig. Har väl inga problem ändå med mina trummor men en kabel vill man ju ha så man kan göra lite fine-tuning på dom om man har lust.
Postad 29 november 2008 - 01:30
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Nej, jag har fortfarande inte fått något mail
Postad 29 november 2008 - 13:39
Peken
-
Peken
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Skickade in requesten den 26/11, fick kvittens via mail på RMA den 27/11, nytt mail att kabeln skickas per post 28/11...nu är det bara avvakta om postgången är lika snabb
Postad 29 november 2008 - 16:28
Unregisteredd0bf9efb
-
Unregisteredd0bf9efb
-
Användare
-
-
196 inlägg
Min guitarr pajja här om dan när jag trycker ner frettknappen så tar den inte alla om man inte slår jätte hårt jag köpte hela spelet i bundle på Gamestop.. måste ja lämna in hela paketet eller räcker det med guitarren och dongeln typ?
Ja vill ju inte vara den som e den (eller, jo, det vill jag nog  ). Now that the PlayStation 3, PS2, and Xbox 360 versions of the game all support Rock Band instruments, the stand alone version of GH:WT should be able to find an audience in even the most stalwart Rock Band fans. "They can pick up the standalone version of World Tour and use those instruments, and when they break they can buy ours."
Citatet däri är ifrån Brian Bright, Project Director för GH:WT, som inte har lärt sig att man inte ska skryta om en otestad produkt. När HMX utvecklade RB fick de stå för instrumentutvecklingen själva (tidigare från RedOctane), och de hade problem med strumbar till guran, räknade inte riktigt med hur pass hårt folk skulle slå på sina trummor eller stampa på pedalen, så de hade en hel del problem (som dock åtgärdades snabbt, följt av en en väldigt smidig och enkel, mer eller mindre unheard-of RMA procedur i USA). Activision/Neversoft som fortfarande använder sig av RedOctane med deras fleråriga erfarenhet av att tillverka plastguror borde verkligen inte ha problem med något så trivialt som fretknappar. (Att sen cymbalerna går sönder för en del folk har jag full förståelse för -- men jag är impad över "pukorna") Tyvärr är Chumster88 inte den enda som har problem med instrumenten till GH:WT, så jag tar det här tillfället att skratta Brian Bright rakt i hans virtuella ansikte (samtidigt som jag dock lider med er som har problem med instrumenten  ).
Postad 29 november 2008 - 16:57
Unregistered24235
-
Unregistered24235
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Nu har även jag hela bundlet. Allt fungerar prima än så länge 
En fråga bara, ska det inte komma en extra not(ett streck) på basen ibland som liknar kaggen på trummorna?
Har spelat en bit in i career, och det är inte många låtar som är bra hittills, vill ha crazy trian och byob, någon som vet när i career man får dom.
Postad 29 november 2008 - 17:16
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2 473 inlägg
Nu har även jag hela bundlet. Allt fungerar prima än så länge  En fråga bara, ska det inte komma en extra not(ett streck) på basen ibland som liknar kaggen på trummorna?
Jodå, spelade lite GH4 igår, och spelade bas ett par gånger då det var krig om de andra instrumenten... Visst kom streck-noten ibland, men vad jag en gjorde så hände ingenting... vad skall man göra när streck-noten kommer? (den som ser ut som baskagge-noten för trummorna)
Postad 29 november 2008 - 17:51
Unregistered24235
-
Unregistered24235
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Du ska slå på sträng knappen bara, dvs inte någon av dom färgade. Fast har själv inte testat då jag inte fått upp ngn sån. Men har inte spelat så mkt.
Postad 29 november 2008 - 19:36
Unregisteredd0bf9efb
-
Unregisteredd0bf9efb
-
Användare
-
-
196 inlägg
Jodå, spelade lite GH4 igår, och spelade bas ett par gånger då det var krig om de andra instrumenten... Visst kom streck-noten ibland, men vad jag en gjorde så hände ingenting... vad skall man göra när streck-noten kommer? (den som ser ut som baskagge-noten för trummorna)
Det är en öppen not. Precis som föregående postare säger så ska du bara plocka på strummern. Misstänker att den dock bara dyker upp på vissa svårigheter. Gillar helt klart det bidraget till gitarrspelsgenren!
Postad 30 november 2008 - 19:31
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Delade på ett WT paket med syrran till hennes PS2:a och kan konstatera följande:
Det är samma trumkit till både PS3 och PS2.
Gitarren är antagligen samma, men det är en annan dongel på PS2:an.
Micken är också samma.
(baserat på okulära jämförelse  )
Det är troligen anledningen till att de inte använder Bluetooth på PS3:an.
Postad 30 november 2008 - 21:39
Unregistered24235
-
Unregistered24235
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Delade på ett WT paket med syrran till hennes PS2:a och kan konstatera följande:
Det är samma trumkit till både PS3 och PS2. Gitarren är antagligen samma, men det är en annan dongel på PS2:an. Micken är också samma.
(baserat på okulära jämförelse )
Det är troligen anledningen till att de inte använder Bluetooth på PS3:an.
Så ps2 trummorna har också ps knappen? Fast ps2 inte har någon användningen för det.
Postad 01 december 2008 - 08:55
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Så ps2 trummorna har också ps knappen? Fast ps2 inte har någon användningen för det.
Japp, den används för att slå på på trummorna precis som på PS3:an, fast den blir alltid kontroller nr 1 eftersom det inte har nån funktion på PS2:an.
Postad 02 december 2008 - 15:38
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1 848 inlägg
Vet inte när jag fyllde i formuläret om det var på måndagen idag torsdag så fick man ett mail:
Hi Henrik. We wanted to let you know that your request has been shipped.
Shipping Method: Post
Nu vet man ju inte hur lång tid postgången tar men skulle tippa på att man har en kabel på en vecka om man efterfrågar en.
Idag dök min kabel upp med posten, har inte hunnit prova den men jag har inte haft några särskilda problem med trummorna men lite fin justering ska man nog prova ändå sen något tag.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|