Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia 6220 Classic - Reservdelar finns nu

290 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 juni 2008 - 23:53

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Kanske en dumm fråga, men jag är inte jätte kunnig på allt. Vad jag har hört så verkar det finnas 2 typer av inbyggda gps:er i mobiltelefonerna. Den ena typen är GPS som finns i vissa medans den andra är (eller kallas) aGPS som finns i bl.a. Nokia 6220 Classic. Vad är igentligen skillnaderna mellan dom olika? Namnet eller nåt mer? Nåt mer bra att veta om 6220 Classic? Snart gäller det för mej. Nån som har 8gb kort?

Redigerat av Yobo1987, 22 juni 2008 - 23:54.

Postad 23 juni 2008 - 06:57

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Kanske en dumm fråga, men jag är inte jätte kunnig på allt. Vad jag har hört så verkar det finnas 2 typer av inbyggda gps:er i mobiltelefonerna. Den ena typen är GPS som finns i vissa medans den andra är (eller kallas) aGPS som finns i bl.a. Nokia 6220 Classic. Vad är igentligen skillnaderna mellan dom olika? Namnet eller nåt mer? Nåt mer bra att veta om 6220 Classic? Snart gäller det för mej. Nån som har 8gb kort?

En vanlig GPS tar längre tid att hitta satelliterna när positionen på telefonen är flyttad sedan den förra gången var aktiverad. GPS utgår från att den är där den var senast, om inte så får den börja beräkna sin nya position med hjälp av satelliterna, den behöver ha in 3-4 satelliter innan den kan ange en korrekt position. Tror nog att det kan ta en 1-3minuter, annars så tar det enbart en 10-30sek. Med aGPS så hämtar telefonen positionen från telefonmasterna GSM, en ungefärlig position, sedan tar GPS,n vid och placerar den mer precis. Detta går då betydligt snabbare ligger nog också på en 10-30sek, men det sker då en on-line trafik. Jag kör med min telefon som standard off-line, så jag använder inte just nu aGPS, jag tror att det är något med 10kB för att få positionen. Det är så klart ingen nackdel att ha aGPS i mobilen, har man förflyttat sig och inte får positionen så snabbt som man vill så kan man gå on-line och hämta hem stödpositioner.

Ett tips för användning av Nokia maps är att ta hem manulen på deras hemsida, som är ett stöd till den manual som följer med telefonen

Redigerat av Unregistered124686ac, 23 juni 2008 - 07:38.

Postad 23 juni 2008 - 08:08

Unregistered3ba5120f
  • Unregistered3ba5120f
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
hur upplever ni batteritiden ??

Jag har laddat min mobil ca 5ggr under ca 6dagar, jag har pratat i ca 3h totalt inte lyssnat på mer en ca 2låtar, knappt surfat något alls.

Jag kör 3g och har stängt av gps scan.

Det känns inte rimligt..

Postad 23 juni 2008 - 08:30

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

hur upplever ni batteritiden ??

Jag har laddat min mobil ca 5ggr under ca 6dagar, jag har pratat i ca 3h totalt inte lyssnat på mer en ca 2låtar, knappt surfat något alls.

Jag kör 3g och har stängt av gps scan.

Det känns inte rimligt..

Har inte helt koll på mina laddningar är kanske 5x på en 10dagar, men då har jag så klart lekt runt i menyerna en hel del, samt kört ung totalt 3-4timmar på GPS, tagit runt 30 kort en del med blixt. Den drar en hel del med skärm på i navigerinsläge. Just nu har jag satt telefonen att inte ha skärmen på i navigering utan jag tar enbart röstinstruktionen. Man behöver en laddare i bilen om man ska använda den som bilnavigerare. Jag får återkomma när jag slutat lekt runt och använt telefonen mer normalt

Postad 23 juni 2008 - 11:44

Unregistered3ba5120f
  • Unregistered3ba5120f
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
har vart och bytt ut mitt ex nu till en ny få se om den klarar batteritiden bättre annars blir jag våt i ögat haha. =)

Postad 23 juni 2008 - 12:18

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Har nu förstått när varningen om att man är utanför sitt hemnätverk kommer, det är när man har aGPS förbockad men kör off-line, eller "Fråga vid start om att gå on-line". Bockar man bort aGPS så kommer inte varningarna

Postad 23 juni 2008 - 14:10

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Tar väl lite tid att lära sej modellen. Men förutom att batteritiden, gps:en, & kameran kan strula på vissa enstaka exemplar samt glapp, så är väl alla nöjda med sina mobiler? Jag har iallafall inte hört nåt mer, eller klagomål på nåt annat för den delen. Jag hoppas jag får en mobil som inte strular & inte har ovanstående problem.
Nåt mer som är bra att veta? Hur många har problem med döda pixlar? Nån som har 8gb kort?

Redigerat av Yobo1987, 24 juni 2008 - 12:50.

Postad 24 juni 2008 - 22:17

Fjällman
  • Fjällman
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jag har 8gb kort i min 6220.
Kortet är ett Sandisk.

Postad 24 juni 2008 - 22:25

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Jag har 8gb kort i min 6220.
Kortet är ett Sandisk.

Funkar det bra med 8 gb kortet i 6220 Classic?

Postad 25 juni 2008 - 06:42

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Förmodligen gör den det. Står i specen att den ska klara 8GB.

Postad 25 juni 2008 - 10:26

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Jag vet att det står att 8gb kortet är i ett speciellt format olikt dom andra minneskorten för Nokia/Mobiltelefoner & att mobilen måste formatera om det, stämmer de?

Postad 25 juni 2008 - 14:13

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Nu är jag även nöjd med "mekaniken", jag var och tittade på en annan 6220, som hade något fastare kant runt knappsatsen, men ändå inte perfekt, så jag gjorde en egen lite förbättring. Några SMÅ fixeringpunkter (<1mm) med superlim som fixerar kant mot chassit (under batteriluckan) löste problemet. Nu är det en bättre känsla i mekaniken, inget plastgnissel

Jag var in på Telekomservice men min telefon i dag eftersom jag tycker att den är lite för glapp i chassiet, jag har problem med tangenten längst ner till vänster när jag ska låsa upp knapplåset.
Dom kunde då konstatera att det saknas en skruv som håller ihop kretskortet med chassit vid USB porten, denna skruv finns inte i lager och dom har inte någon specificerad leveranstid på den.

Redigerat av DigiMannen, 25 juni 2008 - 14:14.

Postad 25 juni 2008 - 16:15

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Jag var in på Telekomservice men min telefon i dag eftersom jag tycker att den är lite för glapp i chassiet, jag har problem med tangenten längst ner till vänster när jag ska låsa upp knapplåset.
Dom kunde då konstatera att det saknas en skruv som håller ihop kretskortet med chassit vid USB porten, denna skruv finns inte i lager och dom har inte någon specificerad leveranstid på den.

Reklamera den (därifrån du köpt den), eller använd garantin till att få en ny. Får du ingen ny ska dom åtminstone bekosta reparationen. Lycka till.

Postad 25 juni 2008 - 17:38

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Reklamera den (därifrån du köpt den), eller använd garantin till att få en ny. Får du ingen ny ska dom åtminstone bekosta reparationen. Lycka till.

Jag vill ha en ny telefon, annars blir det reklamation.
Jag vill ju inte vänta på att få den reparerad/kompletterad bara för att Nokia inte kan skruva ihop sina lurar ordentligt, står dom på sig så blev det här sista gången jag köpte en Nokia för all framtid, vi får se hur dom löser det.

Postad 25 juni 2008 - 19:18

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Tar väl lite tid att lära sej modellen. Men förutom att batteritiden, gps:en, & kameran kan strula på vissa enstaka exemplar samt glapp, så är väl alla nöjda med sina mobiler? Jag har iallafall inte hört nåt mer, eller klagomål på nåt annat för den delen. Jag hoppas jag får en mobil som inte strular & inte har ovanstående problem.
Nåt mer som är bra att veta? Hur många har problem med döda pixlar? Nån som har 8gb kort?

Nån som har nåt att säga eller kommentera?

Postad 25 juni 2008 - 19:43

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Nån som har nåt att säga eller kommentera?

Tycker batteritiden ser OK ut, jag laddade i söndags och nu onsdag kväll så har den tappat ett streck i laddning. Det har nog varit min normala förbrukning ung 5min samtal per dag och några bilder samt tittat lite på karter och fått min GPS position några gånger, ingen navigering. Jag försöker se om jag klarar veckan ut utan laddning.

I övrigt så fungerar allt som det ska, mekaniskt så håller den ihop (tack vare limmet ;-)

Postad 25 juni 2008 - 20:07

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Tycker batteritiden ser OK ut, jag laddade i söndags och nu onsdag kväll så har den tappat ett streck i laddning. Det har nog varit min normala förbrukning ung 5min samtal per dag och några bilder samt tittat lite på karter och fått min GPS position några gånger, ingen navigering. Jag försöker se om jag klarar veckan ut utan laddning.

I övrigt så fungerar allt som det ska, mekaniskt så håller den ihop (tack vare limmet ;-)

& inga problem med kameran/videoinspelning (döda pixlar) eller nåt?

Postad 25 juni 2008 - 20:12

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

& inga problem med kameran/videoinspelning (döda pixlar) eller nåt?

Nej, tar bra kort. Fungerar generellt tekniskt bra. Hade som sagt gärna sett ett bättre chassi, typ Nokia 6300

Postad 25 juni 2008 - 20:19

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Nej, tar bra kort. Fungerar generellt tekniskt bra. Hade som sagt gärna sett ett bättre chassi, typ Nokia 6300

Ok. & videoinspelningen, är den i 15fps eller 30fps?

Postad 26 juni 2008 - 09:57

dansell
  • dansell
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Någon som fått Mail for Exchange att funka bra? Har testat både 2.5 och 2.5.3. Det går bra att synka allt utom mail. Försöker man konfigurera mail får man "System Error! Try again later". Man kan alltså inte ens spara inställningarna om man väljer att konfigurera mail. Har inte hittat nån lösning på detta än. Just nu kan jag bara synka kontaker och kalender.

Har kört telefonen i en vecka nu och är hyffsat nöjd nöjd. Hade en N95 tidigare där byggkvalitén kändes lite mer gedigen. Tröttnade dock på N95an som var något klumpig och slidetelefoner är mest jobbigt i min mening. Jag upplever 6220C något plastig och "knarrig" men helt ok. Upplever också 6220C som något kvickare i menyerna än N95.

Batteritiden verkar sådär. Jag använder telefonen i jobbet och pratar kanske 1 timme om dagen i telefonen. Därutöver skickar jag några SMS, surfar några minuter och tar en och annan bild. Klarar mig knappt 2 dygn då. Inte katastrof men inte jättebra heller. 3 dygn hade jag tycket var acceptabelt.

Kan f.ö. tipsa om Fring som är en kul IM applikation för Symbian. Installerade N95 versionen då 6220 Classic inte finns i deras lista. Med Fring kan du köra MSN, Skype, ICQ, Goggle Talk, AIM etc. i telefonen. Har mest använt den för Skype och det fungerar helt ok att ringa via 3G.

Edit: Glömde ju bort och tipsa om Geocache Navigator smidigt program för Symbian om man vill geocacha lite med luren. Programmet är gratis för Nokiatelefoner.

Redigerat av dansell, 26 juni 2008 - 10:09.

Postad 26 juni 2008 - 16:04

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Videoinspelningen, är den i 15fps eller 30fps?

Postad 26 juni 2008 - 16:33

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Videoinspelningen, är den i 15fps eller 30fps?

30

Postad 26 juni 2008 - 16:35

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
tackar

Postad 26 juni 2008 - 16:36

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Jag var i kontakt med återförsäljaren idag angående att det saknas en skruv i min telefon och det därför glappar i tangenten längst ner till vänster, dom har i sin tur talat med Nokia support som avvisar reklamationen av telefonen och menar att den ska skickas in för reparation.
Just nu har jag suttit i telefonkö med Nokia reklamation, och så får jag ett negativt besked, VÄRDELÖSA SKITNOKIA.
ALDRIG MER EN NOKIA!
Sverker nästa......

Att Nokia inte vill göra det bästa för kunden trots att det bevisligen är NOKIA som inte kan skruva ihop sina lurar ordentligt och att man som kund omöjligen kan räkna med att så är fallet.
Jag har ju inte fått det jag betalat för, varför ska jag då behöva skicka in telefonen för komplettering och vara utan telefon under flera veckor?
Nokia är det värdelösaste och skitnödigaste tattarföretag som jag någonsin varit med om, hoppas dom går i konkurs och brinner i ****t dom asen.

Mitt råd är därför: Köp aldrig en Nokiatelefon!
Jag kommer aldrig att göra det, och jag kommer för all framtid att spy galla på Nokia.

Redigerat av DigiMannen, 26 juni 2008 - 16:51.

Postad 26 juni 2008 - 17:19

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Tycker ju att återförsäljaren hade kunnat fixat detta genom att ge dig en ny telefon som håller ihop, och själv skickat din telefon på reparation för utbyte eftersom det är ett urspungsfel. Prata du med återförsäljaren igen. Du har inget öppet köp etc som du kan använda?

Undrar om det är samma jag hade, dock inga problem med knapparna, utan att det var den grå plastkanten som satt löst på min, med ett ganska stort glapp nere vid uttagen. Tycker inte att det borde ha att göra med en saknad skruv? Några droppar lim gick det dock åt? Det är ju det som du beskriver som gör att man lika gärna kan fixa sina elektronikprylar själv istället för att slå sig blodig pga andras dumhet

Hm, även SE's telefoner kan behöva lim :)
https://www.minhembi...howtopic=199381

Redigerat av Unregistered124686ac, 26 juni 2008 - 18:15.

Postad 26 juni 2008 - 18:33

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Jag var i kontakt med återförsäljaren idag angående att det saknas en skruv i min telefon och det därför glappar i tangenten längst ner till vänster, dom har i sin tur talat med Nokia support som avvisar reklamationen av telefonen och menar att den ska skickas in för reparation.
Just nu har jag suttit i telefonkö med Nokia reklamation, och så får jag ett negativt besked, VÄRDELÖSA SKITNOKIA.
ALDRIG MER EN NOKIA!
Sverker nästa......

Att Nokia inte vill göra det bästa för kunden trots att det bevisligen är NOKIA som inte kan skruva ihop sina lurar ordentligt och att man som kund omöjligen kan räkna med att så är fallet.
Jag har ju inte fått det jag betalat för, varför ska jag då behöva skicka in telefonen för komplettering och vara utan telefon under flera veckor?
Nokia är det värdelösaste och skitnödigaste tattarföretag som jag någonsin varit med om, hoppas dom går i konkurs och brinner i ****t dom asen.

Mitt råd är därför: Köp aldrig en Nokiatelefon!
Jag kommer aldrig att göra det, och jag kommer för all framtid att spy galla på Nokia.

Tror att du förr eller senare märker att övriga tillverkare också kan ha måndagar så med den inställningen lär du nog inte ha någon telefon om några år (när du fått lite måndagslurar).

Policyn i normala fall är att man kan reklamera telefonen som DOA inom 7 dagar och få en ny. Reklamerar man efter det skickas den på reparation.

Vilken butik har du köpt telefonen av?

Postad 26 juni 2008 - 19:04

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Tror att du förr eller senare märker att övriga tillverkare också kan ha måndagar så med den inställningen lär du nog inte ha någon telefon om några år (när du fått lite måndagslurar).

Policyn i normala fall är att man kan reklamera telefonen som DOA inom 7 dagar och få en ny. Reklamerar man efter det skickas den på reparation.

Vilken butik har du köpt telefonen av?

Den policyn kan man tycka vad man vill om, min lur funkade från början trots att den inte var korrekt ihopmonterad, när den sen strulade efter 3-4 dagar så var det helg (midsommar) därpå lördag/söndag, på måndag tisdag jobbade jag 28 timmar så jag hann helt enkelt inte in och klaga men jag höll på att bli galen på telefonen.
Jag har ju inte fått det jag betalat för, eftersom Nokia tydligen har en totalt värdelös kvalitetssäkring.
Jag skulle inte gnälla om jag fick en skruvj***l isatt i telefonen idag så att jag kan använda den. men när den inte går att repa p.g.a att det saknas delar så blir jag ju utan lur, det är det jag tycker är helt värdelöst skött av TATTARNA PÅ NOKIA.

Postad 27 juni 2008 - 07:47

casedesign
  • casedesign
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tror det är samma hos alla, SonyEricsson ex har retat gallfeber på mig ett antal gånger.
Återförsäljaren spelar nog in mer än vad man tror, jag har lämnat in telefoner flera gånger av olika märken pga av olika fel, ibland fabrikationsfel och ibland helt klart fel orskade av mig, tex tappad i marken så knappar har lossnat men ändå har dom inte sagt någonting, aldrig något tjafs, in på verkstan fort som f*n, funkade inte det så har jag fått en ny!

I övrigt så tycker jag att "byggkvalitén" på 6220c är under all kritik, känns som en billig kopia från Kina. Men trots det tycker jag att den är ganska prisvärd. Kan man leva med det värdelösa chassiet så är det mycket under skalet.
För mig var det en kombination av priset, storleken och innehållet som spelade in. Är nöjd men då har jag inte råkat ut för några direkta problem heller...

///Daniel

Postad 27 juni 2008 - 08:57

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Lite onödigt att redigera första inlägget kanske. Blir svårare för nya läsare att hänga med i tråden.

Där skriver du bl.a. att dina Samsung aldrig krånglat. Jo jag tackar ja, det gör nämligen min U600 (displayen slocknar). Därför är jag på jakt efter en 6220 Classic istället.

Än dock kan jag mycket väl tänka mig köpa en Samsung i framtiden, då jag vet att alla tillverkare felar på en och annan telefon.

Redigerat av Sardaukar, 27 juni 2008 - 09:07.

Postad 27 juni 2008 - 10:03

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Lite onödigt att redigera första inlägget kanske. Blir svårare för nya läsare att hänga med i tråden.

Där skriver du bl.a. att dina Samsung aldrig krånglat. Jo jag tackar ja, det gör nämligen min U600 (displayen slocknar). Därför är jag på jakt efter en 6220 Classic istället.

Än dock kan jag mycket väl tänka mig köpa en Samsung i framtiden, då jag vet att alla tillverkare felar på en och annan telefon.

Att jag ändrat första inlägget är en gåva från mig till Nokia, som ett gensvar på deras kundservice, hur kan det bli svårare att hänga med i tråden p.g.a detta, det måste väl bli lättare?

Jag har aldrig blivit förbannad på Nokia om de snabbt och smidigt sett till att jag fått min telefon reparerad, men eftersom inga reservdelar finns att tillgå så är inte detta möjligt, då borde Nokia som godwill ha bytt ut min telefon för att jag som kund ska vara tillfreds.

Samsung har krånglat för dig, OK.

Jag kan acceptera att en telefon kan krångla, det är ju så med teknik ibland, men då förväntar man sig att bli hjälpt på bästa sätt, detta tycker jag INTE att NOKIA har LYCKATS med.

Redigerat av DigiMannen, 27 juni 2008 - 10:04.

Postad 27 juni 2008 - 10:28

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Tror det är samma hos alla, SonyEricsson ex har retat gallfeber på mig ett antal gånger.
Återförsäljaren spelar nog in mer än vad man tror, jag har lämnat in telefoner flera gånger av olika märken pga av olika fel, ibland fabrikationsfel och ibland helt klart fel orskade av mig, tex tappad i marken så knappar har lossnat men ändå har dom inte sagt någonting, aldrig något tjafs, in på verkstan fort som f*n, funkade inte det så har jag fått en ny!

I övrigt så tycker jag att "byggkvalitén" på 6220c är under all kritik, känns som en billig kopia från Kina. Men trots det tycker jag att den är ganska prisvärd. Kan man leva med det värdelösa chassiet så är det mycket under skalet.
För mig var det en kombination av priset, storleken och innehållet som spelade in. Är nöjd men då har jag inte råkat ut för några direkta problem heller...

///Daniel

Jag håller hel med dig att "byggkvalitén" är under kritik, då kan du tänka dig hur den är när den saknar komponenter i chassiet.
Prisvärdheten kan ju diskuteras i mitt fall eftersom jag inte kan/vill använda telefonen p.g.a glappande knappsats.

Detta blir nog mitt sista inlägg i denna tråd då detta ärendet är utagerat för min del, detta blev den kortaste sejour jag haft med en telefon och då har jag ägt mer än 20 mobiltelefoner sedan början av 80-talet, den första var en Nokia Mobira , min första "yuppienalle" var en NOKIA MOBIRA CITYMAN som vägde närmare kilot.
Och vad jag minns har mina 3 sista mobiler varit från Nokia.

Postad 27 juni 2008 - 10:44

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0

Att jag ändrat första inlägget är en gåva från mig till Nokia, som ett gensvar på deras kundservice, hur kan det bli svårare att hänga med i tråden p.g.a detta, det måste väl bli lättare?

Jag har aldrig blivit förbannad på Nokia om de snabbt och smidigt sett till att jag fått min telefon reparerad, men eftersom inga reservdelar finns att tillgå så är inte detta möjligt, då borde Nokia som godwill ha bytt ut min telefon för att jag som kund ska vara tillfreds.

Samsung har krånglat för dig, OK.

Jag kan acceptera att en telefon kan krångla, det är ju så med teknik ibland, men då förväntar man sig att bli hjälpt på bästa sätt, detta tycker jag INTE att NOKIA har LYCKATS med.

Men det låter ju också märkligt. En kompis klämde sin Nokia i bildörren så den gick sönder. Jag var väldigt skeptisk till att hon skulle få en ny, men det fick hon! Vet dock inte var hon hade köpt den, det kan ju också spela stor roll.

En annan stor roll kan också vara VEM man pratar med på supporten. Vad jag vet har det haft stor betydelse på andra teknikprylar än mobiler.

Redigerat av Sardaukar, 27 juni 2008 - 10:47.

Postad 27 juni 2008 - 13:38

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Nokia 6220 har flera sidors test i Mobil nr 7. Slutsatsen är väldigt bra, det var bl.a den bästa kamera av de testade 5Mpix. I övrigt possitivt för GPS och telefoni. Negativt var batteritiden, något långsam i menyerna.

Slutsats högteknoligi i ett överblivet plastskal.

Har nu satt in ett 4GB minne och håller just på att föra över massa kartor.

Har nu också satt den på laddning, har haft den i 5 dagar utan laddnig, men den har då varit stand-by det mesta användning kanske 10 minuter per dag.

Om man bortser från plastkänslan så gillar jag telefonen skarpt.

Redigerat av Unregistered124686ac, 27 juni 2008 - 14:41.

Postad 27 juni 2008 - 17:02

flaskan76
  • flaskan76
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har haft min i tre dagar nu.
Är nöjd med bygg kvaliten. Känns mycket bättre än dumin jag kände på i butiken,

Hade en k800i innan så det är lite ovant. det jag saknar från den är musik knappen på sidan. och listan med ord som kom fram när man smsa

Postad 27 juni 2008 - 18:34

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Har haft min i tre dagar nu.
Är nöjd med bygg kvaliten. Känns mycket bättre än dumin jag kände på i butiken,

Hade en k800i innan så det är lite ovant. det jag saknar från den är musik knappen på sidan. och listan med ord som kom fram när man smsa

Du kan ju alltid göra "min knapp" på sidan till musikknapp

Postad 27 juni 2008 - 22:26

fanimej
  • fanimej
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Skulle bli väldigt glad om någon som äger mobilen kan lägga upp en jäkla massa foton tagna med den! Tycker det är ovanligt lite från just 6220. Gärna foton med människor så jag får se hudtoner och så (med vissa mobiler ser människor ut som rosa grisar)

Postad 28 juni 2008 - 16:27

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
DigiMannen:

Bara för att du fick en måndags exemplar behöver du väl inte skriva i trådrubriken att Nokia 6220C är bara skit.
Jag är hur nöjd som helst. Chassi till min telefon känns bra, helt enkelt den bästa telefonen jag har haft.

Postad 29 juni 2008 - 07:13

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Tittade runt lite på mina nedladdade kartor (Nokia Maps) över USA, och man bör gilla hamburgare! Det kanske inte var så förvånade för USA, men så tittade jag också på några olika ställen på Kanarieöarna och flertalet av resturangeran var McDonalds, det var nog 85% av de listade :P . Nokia's POI är väl inte helt genomarbetad, utan det ser ut som något som man fått gratis från hamburgekedjorna för att slänga in i programmet, eller de kanske t.o.m har fått betalt för det? Jag tittade tex på ett turistområde som jag varit på på Teneriffa (med troligen ett 50-tal resturanger), det fanns inga resturanger där enligt Nokia, utan närmaste var en McDonalds 3mil bort B)

I övrigt fortsatt nöjd med mobilen.

Angående kameran, så önskade någon mer foton. Ska se om jag kan lägga upp något mer, men det blir inte på personer. Tror inte man behöver vara så bekymrad över kameran, det finns nog ingen mobil idag med bättre kamera.

Postad 29 juni 2008 - 15:18

Majk_
  • Majk_
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
är det möjligt att lägga in terrängkartor i mobilen så att man kan använda gps:en när man är ute i skogen?? Och var kan man hitta såna?

Postad 29 juni 2008 - 17:27

NiCKE^
  • NiCKE^
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

är det möjligt att lägga in terrängkartor i mobilen så att man kan använda gps:en när man är ute i skogen?? Och var kan man hitta såna?

Kanske om man kan få in någonting som läser av lantmäteriets kartor.

Postad 29 juni 2008 - 18:00

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

http://www.wayfinder...5589&lang=sv-SE

Postad 29 juni 2008 - 23:24

Unregisteredc0be16a0
  • Unregisteredc0be16a0
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Jag är på jakt efter en handsfree där man kan koppla in valfri 3,5mm hörlur.
Om man kollar på Nokias sugiga hemsida så har dom inga kompatibla tillbehör till denna telefon.
Kollar man vidare så kan ev HS-44 passa. Någon som har testat ?
Är ju bra om knapparna på "fjärren" funkar oxo.

Postad bild

Jag vill alltså ha en handsfree med 2,5mm kontakt till telefonen, inga adaptrar för att få 2,5mm

Postad 30 juni 2008 - 00:28

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Jag är på jakt efter en handsfree där man kan koppla in valfri 3,5mm hörlur.
Om man kollar på Nokias sugiga hemsida så har dom inga kompatibla tillbehör till denna telefon.

Nog mest bara för att 6220 är så ny? Kolla efter något liknande till 6120 Classic eller E51, då de använder 2.5mm jack också och har funnits ute i butikerna bra mycket längre.

Postad 30 juni 2008 - 18:42

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Nu har också jag beställt min. Ska hämta ut den imorgon. Kul att höra att så många som möjligt (med enstaka undantag) är nöjda med sin mobil & dess funktionalitet. Jag själv är en trogen Nokia användare sedan lång tid tillbaka & är nöjd. Som tur är verkar bara 1 person fått ett måndags-exemplar. & när så många har köpt den så känns oddsen för mej bättre om bara få har drabbats. Så jag håller tummarna för att min mobil ska funka klockrent utan problem eller strul. Självklart är det tråkigt att nån har drabbats, men måndags-exemplar finns överallt. Låter kanske själviskt, men så länge inte jag drabbas är jag nöjd. Jag ska också fixa 8 gb kort. Lycka till med mobilerna & om det är nåt som är bra att veta eller kommentera så säg det.

Postad 30 juni 2008 - 20:51

Majk_
  • Majk_
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
var köper man 8Gb minneskort billigast?

Postad 30 juni 2008 - 21:16

Caveo
  • Caveo
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

var köper man 8Gb minneskort billigast?

Finns en kanonsida, Prisjakt heter den ;)

Postad 30 juni 2008 - 21:45

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Har jag bara fått om bakfoten, eller funkar inte vilket 8GB-minne som helst?

Postad 30 juni 2008 - 22:14

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Har jag bara fått om bakfoten, eller funkar inte vilket 8GB-minne som helst?

Så länge det är microSDHC så ska det funka.

Tufft att Sandisk 8GB finns för under 300kr nu. Väldigt trevligt ;)

Postad 30 juni 2008 - 23:37

NiCKE^
  • NiCKE^
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Köpte denna mobil + 8gb minneskort, 259kr inklv frakt för 8GB är inte mycket ;)
Hoppas den bara levererar nu.

Postad 01 juli 2008 - 04:22

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Kazutoyo & NiCKE^ var köpte ni era?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.