Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson C905 *

1150 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 October 2008 - 15:24

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Har testkört några timmar, och det verkar vara en fantastisk telefon. Det är bara tangentbordet jag stör mig lite på. Jag får inte alls samma känlsa som jag hade med min gamla K750i... fast det kanske är en vanesak...

Postad 23 October 2008 - 16:32

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Någon mer som har "prickiga" siffror, gäller siffrorna 5 och 6 på tangentbordet?
Dom får korten jag har tagit med smartkontrast gjorde att korten blev väl ljusa men jag måste fota mer innan jag yttrar mej bestämt! Har inte fått någon fix med gps:n än. Testing testing!

Postad 23 October 2008 - 16:43

Discokenneth
  • Discokenneth
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Går inte att trycka åt höger med min telefon :)

Kände på mig att det skulle bli strul...

Postad 23 October 2008 - 17:42

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Är det inte safirglas på displayen? Hade fått för mig det? Eller iaf härdat glas.

Jo det är "repfritt" glas på den.
Måste säga att jag blir bara mer och mer kär i denna lur ju mera jag använder den. Allt fungerar klockrent.
Mycket snabbt och fint UI.

Postad 23 October 2008 - 18:08

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Ingen som har pricka siffror (liksom punkter) på siffrorna 5 o 6?

Postad 23 October 2008 - 18:10

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Någon mer som har "prickiga" siffror, gäller siffrorna 5 och 6 på tangentbordet?
Dom får korten jag har tagit med smartkontrast gjorde att korten blev väl ljusa men jag måste fota mer innan jag yttrar mej bestämt! Har inte fått någon fix med gps:n än. Testing testing!

Nej jag har inga prickiga siffror.
Tycker att smart kontrast fungerar bra. Välj bara rätt tillfälle att använda det. Det behövs inte jämt.
Testa att gå ut om du inte får någon fix med GPS'n :)

Postad 23 October 2008 - 18:28

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Flera på esato.com har prickar på dom siffrorna. Både från Sverig och annorstädes.
Hm jag håller på och försöka få "status" på gps:n men det vill sej ej. Ska gå närmare fönstrena eller, hemska tanke, gå ut.

Postad 23 October 2008 - 18:33

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Har kollat över mina siffror noga nu och jag kan inte se några prickar.
Kan du fånga dom på bild och visa?

Postad 23 October 2008 - 18:45

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Hm jag håller på och försöka få "status" på gps:n men det vill sej ej. Ska gå närmare fönstrena eller, hemska tanke, gå ut.

Drog igång statusinfo på GPS'n och stallde mig vid fönstret. Tog en liten stund sedan fick jag fix.
Drog igång Google maps och det fungerade också fint.
Använder du dig av assisterad eller har du stängt av det?
Jag har det på.

Redigerat av TomasL, 23 October 2008 - 18:46.

Postad 23 October 2008 - 18:49

Unregistered96d31ba3
  • Unregistered96d31ba3
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Phone Arena kan du jämföra storleken på två produkter. Tänkte först länka direkt dit men eftersom det inte funkade gör jag så här istället.

Phone Arena va helt klockren, tack så mycket.

Och efter att ha läst lite första intryck här så blir jag bara ännu mer sugen på denna telefon. Berätta mer!
Hittat några nackdelar och saker ni stör er på än?

Postad 23 October 2008 - 19:15

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Håller på i fönstret nu och nu har äntligen mottagningsstapeln kommit upp men den söker fortfarande. Blir väl till att gå ut. Har svårt att tro att gps:n är paj.

Postad 23 October 2008 - 19:39

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Har "stapeln" kommit upp så fungerar den nog fint. Men den kommer att fngera mycket bättre om du går ut.

Postad 23 October 2008 - 19:58

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Mja jag får ingen "ansluten" i lägenheten bar astapeln. Måste gå ut på gården. Men det är lite småtätt med hus på en fem våningar här. Men jag troe absolut inte att det är något trasigt. Det är nog bara körigt här där jag bor.
Glöm inte att ställa in "hög kvalitet" i kamerainställningarna allihopa! :)

Postad 23 October 2008 - 21:17

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Måste säga att jag är imponerad över batteritiden hitills.
Har pillat en hel del. Testat GPS´n. Surfan en hel del via Wi-Fi och batteriet håller förvånansvärt bra tycker jag.

Postad 23 October 2008 - 21:30

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Ett tips från "coachen" är att byta ut det minneskortet man får med till ett M2 Ultra.
Tycker att jag märker en märkbar skillnad i överföringshastighet till telefonen.
Märker även skillnad när jag tar bilder. Bilderna sparas ner fortare.
Jag tycker iallafall jag märker skillnad.

Postad 23 October 2008 - 21:37

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Ska skaffa ett 4GB eller kanske lika bra att skaffa ett 8GB. Är ultra dyrare då?
Mer än 8GB ska man ej ha tycker jag OM man inte laddar in en massa film förstås. Och varför tycker jag det. Jo man ska inte samla alla ägg i samma korg! :)

Postad 23 October 2008 - 22:52

RoPe
  • RoPe
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Någon som vet om det finns displayskydd att köpa till C905 någonstans? eller är det samma storlek på displayen som c902?

Jag har beställt detta: Screenguard

Har pillat runt med telefonen ett par timmar nu, ska gå till sängs med manualen nu. Återkommer med ett omdömme.

Postad 24 October 2008 - 04:44

Unregisteredb49d5296
  • Unregisteredb49d5296
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Är det ett kabel- eller BTheadset?

Postad 24 October 2008 - 06:51

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Ska skaffa ett 4GB eller kanske lika bra att skaffa ett 8GB. Är ultra dyrare då?
Mer än 8GB ska man ej ha tycker jag OM man inte laddar in en massa film förstås. Och varför tycker jag det. Jo man ska inte samla alla ägg i samma korg! :)

Ja det är lite dyrare men helt klart värt det tycker jag.

Postad 24 October 2008 - 07:01

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Är det ett kabel- eller BTheadset?

Villket headset tänker du på?
Det som följer med är trådbundet.

Postad 24 October 2008 - 07:33

scooby_doo
  • scooby_doo
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
hur bra funkar denna telefon med e-mail?
tänkte om man använder den i jobbet och behöver lätt komma åt mail mm.
kan man konfiguerar så 'startsidan' (bakgrund) visar inboxen? eller måste man in i menyer för komma åt inboxen? nya mail visas som nytt meddelande med ikon? shortcut till mail?

~Henrik

Postad 24 October 2008 - 07:53

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

hur bra funkar denna telefon med e-mail?
tänkte om man använder den i jobbet och behöver lätt komma åt mail mm.
kan man konfiguerar så 'startsidan' (bakgrund) visar inboxen? eller måste man in i menyer för komma åt inboxen? nya mail visas som nytt meddelande med ikon? shortcut till mail?

~Henrik

Det går inte att ha inkorgen som bakgrund. Nya mail visas med icon/pop-up precis som nya sms/mms.
Den fungerar med push-mail ifrån en exchange server.
Den är ju dock inte jättesmidig att sitta och skriva långa mail på och kan inte heller läsa många bifogade filer.
Lägga en shortcut till e-mailen är inga problem.

Postad 24 October 2008 - 13:47

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Och jag får som vanligt inte e-mailen att funka fullt ut. Några tips?
Jag har tele2 som mobilleverantör och comhem som bredbandsleverantör. Jag kan ta emot men ej skicka! Tack på förhand!
Föressten- har vi någon bra sida här för javaprogram till telefonen? Jag kan rabbla några om intresse finnes!
Nu ska jag ut å testfota i det gråa vädret! Tjo!

Postad 24 October 2008 - 14:17

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Och jag får som vanligt inte e-mailen att funka fullt ut. Några tips?
Jag har tele2 som mobilleverantör och comhem som bredbandsleverantör. Jag kan ta emot men ej skicka! Tack på förhand!
Föressten- har vi någon bra sida här för javaprogram till telefonen? Jag kan rabbla några om intresse finnes!
Nu ska jag ut å testfota i det gråa vädret! Tjo!

Stora problemet är väl att comhem inte har en öppen smtp-server utan du måste sitta på deras nät för att använda den. Kolla om inte tele2 tillhandahåller en server du kan använda, eller använd gmail eller liknande. Sistnämnda brukar alltid fungera för mig.

Postad 24 October 2008 - 14:23

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Ingen som har pricka siffror (liksom punkter) på siffrorna 5 o 6?

Japp, här vare "prickar" (om man nu vill kalla det så) på 5:an och 6:an. Det är rätt många på esato som rapporterat det också. Inget som jag stör mig på.

Postad 24 October 2008 - 15:19

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Stora problemet är väl att comhem inte har en öppen smtp-server utan du måste sitta på deras nät för att använda den. Kolla om inte tele2 tillhandahåller en server du kan använda, eller använd gmail eller liknande. Sistnämnda brukar alltid fungera för mig.

Tack för det. Men vad menar du med att kolla om tele2 ha ren server jag kan använda? Jag använder ju redan deras server när jag tar hem mail till min telefon(mail som är till min comhem-adress) Jag vill få den dedikerade mailklienten i telefonen att fungera helst. Men det kan ju vara comhem som sätter käppar i hjulet kanske ja.
Gmail har jag lagt in..fårväl använda det istället.

Ja vi är nog ett helt gäng som har prickar på siffrorna 5 o 6 men som sagt det stör egentligen ej! Huvudsaken är att byggkvaliten och displayen är okej(inga döda pixlar)

Postad 24 October 2008 - 15:37

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Tack för det. Men vad menar du med att kolla om tele2 ha ren server jag kan använda? Jag använder ju redan deras server när jag tar hem mail till min telefon(mail som är till min comhem-adress) Jag vill få den dedikerade mailklienten i telefonen att fungera helst. Men det kan ju vara comhem som sätter käppar i hjulet kanske ja.

Ja vi är nog ett helt gäng som har prickar på siffrorna 5 o 6 men som sagt det stör egentligen ej! Huvudsaken är att byggkvaliten och displayen är okej(inga döda pixlar)

Anväder du Tele2:s mailserver för att hämta mail från comhem?!?

Det jag menade var att inkommande server (pop eller imap) ställer du in för respektive mail-address (comhems server för din @comhem.se address och tele2s server för din @tele2.se address). När det kommer till att skicka mail så kan det ibland bli bekymmer då du får endast använda comhems smtp server (utgående server) om du är uppkopplad via ditt comhembredband. Detta är ett tillvägagångsätt som många kör med för att hindra spamutskick.

Sättet att komma runt detta är att man använder en annan utgående server än comhems utgående server för att skicka mail från sin comhem-mailaddress, tex tele2:s eller gmail:s. Jag har tex i gmail på nätet ställt in att jag vill kunna skicka från min comhem.se address och sedan har jag i min lur för min comhem-mail skrivit in smtp.gmail.se som utgående server och det fungerar alldeles utmärkt.

Hoppas det blev lite tydligare :).

Postad 24 October 2008 - 15:43

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Du kan också kolla om comhem har någon smtp server för "relay" mail... alltså en server för vidarebefodran. Det brukar en del ISP:ar ha med tanke på personer som är i din situation. Annars är det som Phindus sa... använd dig av tele2:s smtp server.

Postad 24 October 2008 - 16:16

Unregistered96d31ba3
  • Unregistered96d31ba3
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Det är ju själva fan att ingen fysisk affär har fått in skiten än. Har ingen lust å köpa grisen i säcken men är ju så vansinnigt sugen på den här telefonen, dessutom håller min nuvarande telefon på att haverera, hemska tanke att vara telefonlös.
Så blir nog till å lägga en beställning trots allt, men har alla här köpt sin på katshing? Har ingen erfarenhet alls av dom, men har ju fått bra omdömen iaf.
En kanske dum fråga, har telia idag, var bunden till min gamla telefon ett tag men det ska vara slut nu, om jag köper 905:an utan abonnemang, kan det blir några problem med simkortet?

Postad 24 October 2008 - 16:30

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Katshing är bra och snabba! Om din gamla telefon är en 3G-telefon så ska det nog inte vara några problem.

Ok got it! För att maila UT med comhem.se via tele2 så sätter man "serveradress": mail.tele2.se och "port" 25. I övrigt så är det väl comhems inställningar och lösenord som gäller för inkommande mail.
Tack för all hjälp!

Redigerat av matvrak, 24 October 2008 - 16:42.

Postad 24 October 2008 - 16:32

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

En kanske dum fråga, har telia idag, var bunden till min gamla telefon ett tag men det ska vara slut nu, om jag köper 905:an utan abonnemang, kan det blir några problem med simkortet?

Ingen fråga är för dum.
Om du köper en "obunden" telefon blir det inget problem.
Spelar ingen roll om din gamle telefon var en 3G eller inte.
Det som kan vara är om ditt sim-kort är såpass gammalt att det inte fungerar för 3G.
Men det kommer fortfarande att fungera i c905'an. Du får dock inte tillgång till 3G.
Kolla på ditt SIM-kort om det står 3G på det. Annars är det bara att skicka efter ett nytt sim-kort ifrån Telia.
Men som sagt, det kommer att fungera ändå, dock utan 3G

Redigerat av TomasL, 24 October 2008 - 16:36.

Postad 24 October 2008 - 16:41

Prolle
  • Prolle
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Vart är det man kan införskaffa 8bg ultra minneskortet? Försökt hitta den men det gick inte så värst bra, fick up ett usb minne hela tiden :(

Postad 24 October 2008 - 16:54

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Asså behöver man 8 GB? Ja om man tänker ladda in en massa film och kika på. Men hur kul är det att kolla på en massa film på en lite skärm? Visst det är ju inte fel att lägga in en stor bit av sin skivsammling mennn mje kanske är bra ändå haha

Postad 24 October 2008 - 17:04

Prolle
  • Prolle
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Asså behöver man 8 GB? Ja om man tänker ladda in en massa film och kika på. Men hur kul är det att kolla på en massa film på en lite skärm? Visst det är ju inte fel att lägga in en stor bit av sin skivsammling mennn mje kanske är bra ändå haha

Ne tänkte inte stoppa in en massa filmer, men kan tänka mig att bildernas filer blir ganska stora o jag tänkte primärt använda telefonen som en kamera, e inte så intresserad av de andra funktionerna ;) Vill jag kolla på filmer medans jag reser tar jag med min acer notebook :(
Tänkte använda telefonen ett tag då jag inte byter telefon så ofta heller så skönt o bara köpa alla saker som behövs nu på en gång, inga bekymmer för senare ;)

Postad 24 October 2008 - 17:21

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Jo men betänk att det är inte bra att ha alla ägg i samma korg! Dvs om du tappar bort telefonen och har 500 foton i den så är dom ju borta för alltid. Jag för ofta över foton till datorn OCG minnessticka! :(

Postad 24 October 2008 - 17:43

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Vart är det man kan införskaffa 8bg ultra minneskortet? Försökt hitta den men det gick inte så värst bra, fick up ett usb minne hela tiden :(

Finns bl.a här:
http://www.kjell.com...00000,375000000
och här:
http://www.dustinhom...5010143751.aspx

8Gb kan allt vara bra att ha. Men tänk samtidigt på det som sagts innan om alla ägg Det kan ju hända något med kortet och då försvinner ju allt. Jag tar också en hel del kort men låter dom alltid ligga kvar i telefonen men säkerhetskopierar över dom till datorn med jämna mellanrum.
Man kan aldrig få för mycket minne! ;)

Redigerat av TomasL, 24 October 2008 - 17:47.

Postad 24 October 2008 - 17:44

Prolle
  • Prolle
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Den fungerar med c905 också lr? :(
Tack för informationen!

Postad 24 October 2008 - 17:51

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Den fungerar med c905 också lr? :(

Villken tänker du på?

Redigerat av TomasL, 24 October 2008 - 17:52.

Postad 24 October 2008 - 18:27

Prolle
  • Prolle
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Villken tänker du på?

http://www.kjell.com...00000,375000000

sandisk Ultra minneskortet :(

Postad 24 October 2008 - 18:31

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Ja det fungerar fint!

Postad 24 October 2008 - 18:41

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Ja för det priset så kan man ju lika gärna köpa upp sej på det! Jag tänker hanaka mej fram på det "lilla" 2GB-kortet som följde med, ett par månader innan jag köper detta kortet. Och då kanske det är en 50-lapp billigare ytterligare :(

Postad 24 October 2008 - 19:45

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Vet ni om det finns någon "offline" gps programvara?
Gillar inte att alltid måste vara uppkopplad mot nätet för att navigera... suck.

Men en mycket trevligt telefon annars.

//Micke

Postad 24 October 2008 - 20:15

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Gillar inte att alltid måste vara uppkopplad mot nätet för att navigera... suck.

//Micke

Tyvärr finns det inte, än iallafall.

Postad 24 October 2008 - 20:23

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Mje men man kan ju fulfuska omk man ska köra i t.ex i en stad o besöka/ladde ner den kartan i googlemaps. Jag har aldrig haft gps förut så jag är inte van vid några finesser whatsoever :( Jag gjorde i alla fall det när jag skulle knalla runt i Chaina på Kreta förra året.

Postad 24 October 2008 - 20:32

Unregistered767f9480
  • Unregistered767f9480
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

//Micke

http://linuxtechs.ne...forum/index.php

http://www.mgmaps.com/

Redigerat av Unregistered767f9480, 24 October 2008 - 20:33.

Postad 24 October 2008 - 21:18

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

http://linuxtechs.ne...forum/index.php

http://www.mgmaps.com/

Tyvärr är det inga vigare kartor för navigering i dessa applikationer.

Postad 24 October 2008 - 23:08

Unregistered767f9480
  • Unregistered767f9480
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Tyvärr är det inga vigare kartor för navigering i dessa applikationer.

http://www.linuxtech...opic.php?t=2152

Kikat på det?

Har dock ej provat själv.

Postad 25 October 2008 - 00:33

quattromaniac
  • quattromaniac
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Har suttit å lekt med den nu (telefonen alltså ;) ) ett tag. Går det inte att att tända lampan manuellt? Det använde jag ofta på min gamla w800i.

EDIT: Upptäckte att det går i alla fall om man väljer läget för videoinspelning :( Då finns i alla fall ett alternativ om än lite struligt.....

Redigerat av quattromaniac, 25 October 2008 - 00:45.

Postad 25 October 2008 - 00:52

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Tyvärr så har dom plockat bort den funktionen! Synd! Gör som jag köp mag-light mini och ha i nyckelknippan så har du alltid lyse med dej. Eller dra igång vidokameran varenda gång du behöver lyse :(

Redigerat av matvrak, 25 October 2008 - 03:06.

Postad 25 October 2008 - 07:44

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

http://www.linuxtech...opic.php?t=2152

Kikat på det?

Har dock ej provat själv.

Tror inte att dettta fungerar i c905'an. Den klarar bara java baserade program och det verkar inte detta vara.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.