Guitar Hero (IV) World Tour
514 svar till detta ämne
Postad 20 November 2008 - 21:04
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Jag hämtade ut mitt Guitar Hero: World Tour efter jobbet. Har just slutat lirat...riktigt kul och bra var det :-) Körde stenhårt på "Eye of the Tiger" ;-)
Hämtade även Lips så det har jag och sambon testat...dock så var hon bättre än mig :-)
/Chrille
Funkar trummorna bra?
Postad 20 November 2008 - 21:26
ChrilleBerg
-
ChrilleBerg
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Funkar trummorna bra?
Köpte bara kitet med en gitarr, så några trummor kan jag inte kommentera.
Postad 20 November 2008 - 21:54
fidde78
-
fidde78
-
Användare
-
-
171 inlägg
Jag hämtade ut mitt Guitar Hero: World Tour efter jobbet. Har just slutat lirat...riktigt kul och bra var det :-) Körde stenhårt på "Eye of the Tiger" ;-)
Hämtade även Lips så det har jag och sambon testat...dock så var hon bättre än mig :-)
/Chrille
Ska hämta mitt paket imorgon oxå, även lips. Kommer säkert bli ett jäkla "sjungande" av frun med lips, frågan är om man verkligen skall hämta det oxå eller man skall kanske sälja det innan hon ser det, man vill ju gärna sälv oxå kunna spela ibland. har aldrig någonsin spelat trummor el gitarr så de blir spännande att se hur det går.
Postad 21 November 2008 - 11:13
nickr
-
nickr
-
Användare
-
-
124 inlägg
Är det någon som vet ifall trummorna kommer att kunna inhandlas separat? Jag frågade på både Game och Game Stop/EB Games och dom visste inte.
Postad 21 November 2008 - 11:30
Petssonp
-
Petssonp
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Trummor skall väl säljas separat senare... tror det enligt spekulationer / rykte skulle landa i början på 2009?!
// Petsson
Postad 21 November 2008 - 11:38
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Jag kan ju fråga här också eftersom jag inte fått svar i andra tråden på hela dagen
Jag är lite osäker på om jag ska köpa RB 2 eller GH:WT, jag har spelet och ett helt set med instrument från RB så jag ska bara ha spelet. Hittills har jag bara jämfört låtlistan men är det någonting annat jag bör tänka på såsom DLC, om jag har RB borde jag väl kunna ladda hem alla låtar som släpps till RB, kanske jag ska köpa GH så jag även får ta del av den DLCn?
Tacksam för input
Postad 21 November 2008 - 11:49
nickr
-
nickr
-
Användare
-
-
124 inlägg
Trummor skall väl säljas separat senare... tror det enligt spekulationer / rykte skulle landa i början på 2009?!
// Petsson
Såpass sent? Man får väl vänta då :/
Postad 21 November 2008 - 13:47
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Jag kan ju fråga här också eftersom jag inte fått svar i andra tråden på hela dagen 
Jag är lite osäker på om jag ska köpa RB 2 eller GH:WT, jag har spelet och ett helt set med instrument från RB så jag ska bara ha spelet. Hittills har jag bara jämfört låtlistan men är det någonting annat jag bör tänka på såsom DLC, om jag har RB borde jag väl kunna ladda hem alla låtar som släpps till RB, kanske jag ska köpa GH så jag även får ta del av den DLCn? Tacksam för input
Jag tror att även DLC till RB2 funkar till RB1. Så man missar nog ingen DLC om man inte köper RB2. Däremot så är det väl fler som går över och kör via live med RB2 då det finns lite andra och bättre möjligheter där. Tror inte att det kommer lika mycket DLC till GHWT som RB men däremot finns det säkert hur mycket som hellst att tanka ner av sånt som folk "spelat in själva" i "studion" som mär med i spelet. Och vad jag fattat det som så kommer det mesta vara gratis därifrån?!? I allafall det som vanliga amatörer knåpat ihop. Däremot har jag hört att ljudet inte ska vara något vidare av det man skapar där, låter midi och platt vilket ju är tråkigt.
Postad 21 November 2008 - 14:14
Unregistered10784c10
-
Unregistered10784c10
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
Hämtade mitt ex av ghwt på eb games i kista i morse, då hade dom precis fått leveransen verkade det som för hela butiken var full från golv till tak med guitarherokartonger
Än så länge är det sjukt skoj, nya guran känns rejälare än den från gh3, Trummorna fungerar utmärkt och det finns även midiutgång, lite skoj men känns inte som det är så många som kommer utnyttja den.
Testade även om micken fungerade som den skulle och det gör den nog för det gick åt skogen
de "exklusiva" trumstockarna var som tidigare skrivits ett par svarta med guitarhero och eb games logga på, lite tyngre än de som följde med i paketet.
Postad 21 November 2008 - 16:17
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1727 inlägg
******** i gatan vad irriterad jag är. Hämtade mitt ex kl. 14:00 och kom hem vid tre och börjar packa upp. Ser att det är hål på påsen till trummorna men bryr mig inte så mycket om det. Sedan ser jag att baskaggepedalen saknas, muttrarna till cymbalerna och batterier till trummorna. Det är även repor under trummorna och de är väldigt skitiga, antar att jag fått ett andrahandsexemplar. Ringer butiken och de säger att jag får komma in och byta. Så imorgon måste jag in igen, är skitarg då jag längtat efter detta spel, fick inga exklusiva trumpinnar heller. Hoppas på att jag blir kompenserad då det är 4 mil till stan från mig, blir 16 mil för att kanske få ett fungerande spel.
Postad 21 November 2008 - 19:36
BuTTuS
-
BuTTuS
-
Forumräv
-
-
503 inlägg
Är det jag som är dum i huvudet, eller finns det inget 5.1 ljud inne i själva spelet?
Edit: Då var det bekräftat, jag är dum! "AUDIO" var ingen rubrik, det var ett menyalternativ...
Redigerat av BuTTuS, 21 November 2008 - 20:39.
Postad 21 November 2008 - 21:12
jimpa_84
-
jimpa_84
-
Användare
-
-
243 inlägg
Är det någon som kan förklara för mig hur man får ner cymbalerna igen efter man har dragit upp pinnen dem sitter på.
Min högra cymbal skramlar eller låter illa, den vänstra cymbalen är bra, så jag ville se hur ljudet blir om man låter cymbalerna vara nere.
Hjälp uppskattas!
Postad 21 November 2008 - 22:21
McAn_
-
McAn_
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Är det någon som kan förklara för mig hur man får ner cymbalerna igen efter man har dragit upp pinnen dem sitter på.
Min högra cymbal skramlar eller låter illa, den vänstra cymbalen är bra, så jag ville se hur ljudet blir om man låter cymbalerna vara nere.
Hjälp uppskattas!
Med den här spaken:
grej.jpg 82.1K
0 Antal nerladdningar
Postad 21 November 2008 - 22:32
jimpa_84
-
jimpa_84
-
Användare
-
-
243 inlägg
Med den här spaken:
grej.jpg 82.1K
0 Antal nerladdningar
Du är en ängel, jag tackar så hemskt mycket, har tittat på den spaken men trodde enbart den var till för att dra isär trummorna från stativet, men då vet jag, ska testa och se om det blir bättre med dem nedstoppade imorgon. Annars får jag försöka fixa något som fixerar den högra bättre (tejp) för då jag håller pinnen till skramlar det inte alls på samma sätt. Har ni haft några bekymmer med er utrustning? Tycker även att cymbalerna kunde varit lite känsligare.
Postad 21 November 2008 - 23:13
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1727 inlägg
Har ni haft några bekymmer med er utrustning? Tycker även att cymbalerna kunde varit lite känsligare.
Du vill inte höra om mina bekymmer men berättar ändå: * Baskaggepedal, muttrar till cymbalerna och batterier saknas * Jag tror någon använt mitt set tidigare då det är repor och nån har skrivit ett nummer med bläckpenna på kartongen. Gitarren saknar lite färg i kanten. Många påsar var öppnade * Det är en stor fyrkant/romb som är skriven på tyska på fodralet. * Fodralet är sprucket Ska byta in allt mot nytt på EB imorgon, Just my luck!
Redigerat av pancreas, 21 November 2008 - 23:13.
Postad 21 November 2008 - 23:28
jimpa_84
-
jimpa_84
-
Användare
-
-
243 inlägg
Du vill inte höra om mina bekymmer men berättar ändå:
* Baskaggepedal, muttrar till cymbalerna och batterier saknas * Jag tror någon använt mitt set tidigare då det är repor och nån har skrivit ett nummer med bläckpenna på kartongen. Gitarren saknar lite färg i kanten. Många påsar var öppnade * Det är en stor fyrkant/romb som är skriven på tyska på fodralet. * Fodralet är sprucket
Ska byta in allt mot nytt på EB imorgon, Just my luck!
Brukar känna samma sak som dig varenda gång man köper något, kvittar vad det kostar tyvärr. Hade med ett nummer på min ytterkartong där det stod XB360 om jag inte missminner mig, har det hemma hos mina föräldrar så kan tyvärr inte kontrollera. Hoppas dock jag får ordning på min cymbal imorn annars funderar jag med på att byta ut trumsettet där ska tydligen finnas många med problem med känsligheten på trummor/cymbaler och tydligen har det utkommit ett kalibreringsprogram, inget jag har märkt att jag behövt än då jag huserar på dem lägre nivåerna och inte hunnit spela så mycket än. Kan vara intressant om någon annan får ta hjälp av kalibreringsprogrammet och hur resultatet blev.
Postad 21 November 2008 - 23:30
muraren
-
muraren
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Allt funkar fint för mig. Hade också nåt skrivet i bläck på min trumkartong men mina påsar var oöppnade.
Edit. Vart får man tag på kalibreringsprogrammet?
Redigerat av muraren, 21 November 2008 - 23:32.
Postad 21 November 2008 - 23:50
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1727 inlägg
På min kartong står det typ D87/GIV eller nåt liknande
Postad 22 November 2008 - 00:15
Unregistered2a53b113
-
Unregistered2a53b113
-
Användare
-
-
162 inlägg
 Well, dear readers, we've got good news and we've got bad news ... and then we've got good news again. The (first) good news -- the promised Guitar Hero: World Tour drum tuning application is now available for download on Red Octane's customer support site. The bad news is that the application requires you to connect your drum kit to your computer using a midi-USB cable, which we imagine few of you actually possess. The (second) good news -- Red Octane is shipping these cables, free of charge, to anyone who requests one on their support site.
We suppose it's bad news that we'll be waiting for these cables to ship before we can give our drum kits some much-needed sensitivity training -- on the other hand, the fact that we won't be dealing with any suggestive, RealDoll-sized replacement boxes (or the resulting judgment from nosy neighbors) is good news indeed. Guitar Hero World Tour Drum Tuning KitSka skicka efter en sådan, tycker min "gula/vänstra" cymbal reagerar dåligt, gäller att slå på rätt ställe. Ganska högt upp. Den högra känns både stabilare och tystare för den delen
Postad 22 November 2008 - 00:58
decore
-
decore
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Även jag hämtade ut mitt GH4 som jag förbokat på Gamestop idag.
Glad i hågen drog jag och en polare igång spelet och allt kändes till en början kanon men redan efter ett par låtar började trummorna säcka ihop.
Den gula vänstra cymbalen hade redan från början dålig känslighet och verkade inte känna av alla slag.
30 min senare började trummorna stängas av "Can't find device, please reconnect controller". Detta fick vi lösa genom att öppna batteriluckan o skruva lite på batterierna för att få igång igen. På detta sätt stängdes trummorna av i snitt varannan låt. Ytterligare 30 min senare slutade virveltrumman (röd) fungera helt. Eller inte helt för man kan fortfarande trigga den genom att trycka hårt med ett finger men med trumpinnarna är det omöjligt.
Jag undrar om det är någon mer som haft sådana här stora problem med trumsetet?
Är det troligt att det kommer ordna sig om jag lämnar tillbaks o får ett nytt trumset eller är det sån här dålig kvalitet på dem?
Kan tillägga att gitarren och mikrofonen fungerar utan problem.
Postad 22 November 2008 - 01:13
BuTTuS
-
BuTTuS
-
Forumräv
-
-
503 inlägg
Mina trummor funkar bra, förutom att man nästan måste slå dom genom golvet för att får till de "hårda slagen". Fixar kalibreringsprogrammet det tro?
Postad 22 November 2008 - 06:57
Unregistered6831785b
-
Unregistered6831785b
-
Användare
-
-
149 inlägg
Glad i hågen drog jag och en polare igång spelet och allt kändes till en början kanon men redan efter ett par låtar började trummorna säcka ihop.
Den gula vänstra cymbalen hade redan från början dålig känslighet och verkade inte känna av alla slag. 30 min senare började trummorna stängas av "Can't find device, please reconnect controller". Detta fick vi lösa genom att öppna batteriluckan o skruva lite på batterierna för att få igång igen. På detta sätt stängdes trummorna av i snitt varannan låt. Ytterligare 30 min senare slutade virveltrumman (röd) fungera helt. Eller inte helt för man kan fortfarande trigga den genom att trycka hårt med ett finger men med trumpinnarna är det omöjligt.
Jag undrar om det är någon mer som haft sådana här stora problem med trumsetet? Är det troligt att det kommer ordna sig om jag lämnar tillbaks o får ett nytt trumset eller är det sån här dålig kvalitet på dem?
Lämna tillbaka! Mitt trumset fungerar bra.
Postad 22 November 2008 - 10:02
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1727 inlägg
Den gula vänstra cymbalen hade redan från början dålig känslighet och verkade inte känna av alla slag. 30 min senare började trummorna stängas av "Can't find device, please reconnect controller". Detta fick vi lösa genom att öppna batteriluckan o skruva lite på batterierna för att få igång igen. På detta sätt stängdes trummorna av i snitt varannan låt. Ytterligare 30 min senare slutade virveltrumman (röd) fungera helt. Eller inte helt för man kan fortfarande trigga den genom att trycka hårt med ett finger men med trumpinnarna är det omöjligt.
Jag undrar om det är någon mer som haft sådana här stora problem med trumsetet? Är det troligt att det kommer ordna sig om jag lämnar tillbaks o får ett nytt trumset eller är det sån här dålig kvalitet på dem?
Testa byta batterier eller lämna tillbaka. Har hört att många fixat sina problem med att använda andra batterier än duracells
Postad 22 November 2008 - 11:41
slimkid
-
slimkid
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
jag får hoppas att alla får ordning på sina grejjer. Det verkar som det är fel på ganska stor del utav GH 4 kitten.
Postad 22 November 2008 - 12:06
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Jag kan inte låsa min trumma i högt läge. Den bara glider ner hela tiden.. Det finns liksom inget sätt att låsa fast höjden med de två grejerna man vrider på...
Gör jag något fel?
Edit: Nu lyckades jag få till den att låsa sig längst upp.. kan man inte låsa fast den på halva höjden?
Redigerat av Mahti, 22 November 2008 - 12:08.
Postad 22 November 2008 - 13:03
nickebooy
-
nickebooy
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Löste sig.
Redigerat av nickebooy, 22 November 2008 - 13:28.
Postad 22 November 2008 - 15:07
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Testa byta batterier eller lämna tillbaka. Har hört att många fixat sina problem med att använda andra batterier än duracells
Kika även så 3.5mm pluggen sitter ordentligt itryckt under cymbalen trodde min oranga cymbal slaskade först men efter att man tryckte in den så den satt som den ska så har mitt set funkat klockrent både när man trummar rätt hårt och riktigt försiktigt löst. Jag kan inte låsa min trumma i högt läge. Den bara glider ner hela tiden.. Det finns liksom inget sätt att låsa fast höjden med de två grejerna man vrider på...
Gör jag något fel?
Edit: Nu lyckades jag få till den att låsa sig längst upp.. kan man inte låsa fast den på halva höjden?
Verkar som det bara går att ha dom i högsta eller det lägre läget (cymbalerna antar jag att du syftar på). En sak som är lite synd är att det inte går att ställa vinkeln på dom, ser ju ut som om det skulle gå men verkar bara vara "en fejkad mutter" på plastleden.
Redigerat av HenkeEdge, 22 November 2008 - 15:11.
Postad 22 November 2008 - 15:08
muraren
-
muraren
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Jag kan inte låsa min trumma i högt läge. Den bara glider ner hela tiden.. Det finns liksom inget sätt att låsa fast höjden med de två grejerna man vrider på...
Gör jag något fel?
Om du menar hela trumsetet så kan man ställa in det i valfri höjd, det är bara att knäppa upp "låsningen" sätta trummorna i rätt höjd och sen snäppa tillbaka hakarna. Jag får justera mitt trumset upp och ner mellan mig och pojken.
Postad 22 November 2008 - 16:05
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2753 inlägg
Hmm jag hämtade mitt idag och tycker trummorna reagerar ganska dåligt. Speciellt när det kommer Gul+Röd så "missar" spelet den gula fastän jag slår rätt. Kanske ska testa kalibrera det. Funkar den här sladden till det programmet tro? http://www.kjell.com...00000,131000000Annars får man väl beställa en sladd av Redoctane, men det vore smidigt att bara testa med den här.
Postad 22 November 2008 - 16:37
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Hmm jag hämtade mitt idag och tycker trummorna reagerar ganska dåligt. Speciellt när det kommer Gul+Röd så "missar" spelet den gula fastän jag slår rätt.
Kanske ska testa kalibrera det. Funkar den här sladden till det programmet tro? http://www.kjell.com...00000,131000000
Annars får man väl beställa en sladd av Redoctane, men det vore smidigt att bara testa med den här.
Har tyvärr samma problem, har skickat efter en sådan sladd, får hoppas den kommer snabbt!
Postad 22 November 2008 - 16:48
blackheim
-
blackheim
-
Användare
-
-
113 inlägg
Det ska ju gå att ladda ner fler låtar, som jag förstod det. Är det någon som vet om man kan ladda ner till datorn, bränna ut på CD för att få? Eller måste jag dra en kabel till boxen och köpa Xbox Live för att få låtarna?
Tack på förhand!
Postad 22 November 2008 - 18:22
Really
-
Really
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Många som verka ha lite olika problem.
Det brukar ju oftast vara så när nya GH-spelen kommer, att först kommer gitarr+spel(i detta fall gitarr+spel och band-pack). Sedan kommer dom seperata instrumenten någon månad senare eller 2.
Så ni som vill köpa endast trummor får vänta tills mitten av december eller kanske t.om januari.
När jag var och hämtade mitt band-pack hos EBGames på Väla igår, så frågade jag om det var möjligt att köpa gitarr+spel och sedan byta in spelet, då jag endast var intresserad av gitarren. Det kunde jag utan större problem. Gitarr+spel kostare 999kr, och när jag bytte in spelet fick jag 400kr tillbaka.
Så sammanlagt blev det inte så dyrt, blev nog 1700kr sammanlagt för band-pack +extra gitarr.
Annars verkar det finnas en rätt stor risk med att ena cymbalen eller röd-trumma har problem, så man ska väl vara glad om man får ett exemplar som funkar. =)
latsmurf: Gamestop och EBGames har nog inga större lager i sina butiker, så dom ställer alla stora kartonger i butiken. Blir ju både reklam och lager samtidigt. =)
Brorsan har vaktat en Gamestop-butik eller vilken kedja det var när PS3an kom, och han berätta att deras lager var så pass litet, att dom fick ha massor spel inne på toan också som extra lager.
Tycker annars spelet har varit rätt bra, var 4pers igår kväll som körde spelade 10-tal låtar. =)
Får hoppas att där kommer DLC nu, vore gott om dom tidigare spelens låtar kunde komma i versioner som passar dom nya instrumenten.
Iofs har jag inget internet hemma.
Redigerat av Really, 22 November 2008 - 18:24.
Postad 22 November 2008 - 19:24
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1727 inlägg
Har fått nytt band-paket och trummorna fungerar perfekt hittills
Postad 22 November 2008 - 19:24
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2753 inlägg
Okej jag får göra det också. Men jag har alltid problem när det gäller att fylla i amerikanska adressformulär. Kan jag skriva in mitt postnummer i Adressrad 2? eller ska jag skriva det som "Post Code"? Så här ser det ut för er som inte sett det: http://www.redoctane...erWarranty.aspx
Postad 22 November 2008 - 19:35
Unregistered2a53b113
-
Unregistered2a53b113
-
Användare
-
-
162 inlägg
Postad 22 November 2008 - 22:14
sikis
-
sikis
-
Forumräv
-
-
704 inlägg
Har också ltie problem med den vänstra symbalen(gul) man måste träffa helt rätt känns det som.. går ganska bra io lugna partier å så men när man måste spela ltie mer så att säga reagerar den dåligt... och bas pedalen får jag dubbeltramp på ibland.. annars funkar det ritkigt fint.. mic och gittar funkar felfritt.. funderar om man ska lämna igen trummorna eller höra sig för så att säga... är iten ett dug sugen på att börja köpa kablar för 500:- för att kalibrera det kan itne vara rätt att det ska vara så...
Postad 23 November 2008 - 00:17
decore
-
decore
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Lämna tillbaka! Mitt trumset fungerar bra.
Jag lämnade tillbaka hela mitt paket idag och fick ett nytt (det sista till xbox360 som de hade i butiken, ibland ska man ha lite tur  ) Nu fungerar trummorna som de ska. Riktigt najs. Gillar speciellt det lite fetare ljudet när man slår på trummorna i jämförelse mot Rock Band-trummorna. En nackdel tycker jag dock är att för att få igång Star Power ska man knacka till båda cymbalerna under spel. I alla fall jag kommer nästan alltid ur synk då o förlorar nästan mer än jag vinner på det. Rock Band's variant med lite freestyle-fill-ins var mycket bättre enligt mig.
Postad 23 November 2008 - 10:36
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Ni som kört endel med Gh3s gitarr Les Paul, vad tycker ni om den nya gitarren till GHWT? Jag är lite halvsugen på att köpa gitarrkittet men hoppas inte att den nya gitarren är för olik LPn. Får gärna vara samma typ av fretknappar och strumbar. Fast med tillägget glideplattan och lite bättre kvalite på själva guran då
Postad 23 November 2008 - 11:04
Unregistered10784c10
-
Unregistered10784c10
-
Forumräv
-
-
886 inlägg
Kan meddela att min orangea trumma har klappat ihop, tror det är glapp i sladden/kontakten för det funkar lite sporadiskt om man håller på pilla runt på den.
Jaja, kul att dom satsar på kvalitet
update:
Ringde eb games butiken där jag köpte spelet och berättade om mitt trumproblem och jag var tydligen inte den enda som har problem med just den orangea cymbalen, jag var den femte som ringde idag om just det felet sa han
De skulle i vilket fall kontakta leverantören på måndag och sen får man väl se vad som händer.
Redigerat av Unregistered10784c10, 23 November 2008 - 11:22.
Postad 23 November 2008 - 11:13
Unregistered2a53b113
-
Unregistered2a53b113
-
Användare
-
-
162 inlägg
Synd att inte "cymbalerna" var av samma typ som resten av trummorna, dom låter så högt och plastigt när man slår på dom.
Postad 23 November 2008 - 11:19
Doraso
-
Doraso
-
Forumräv
-
-
657 inlägg
Hej!
Var ju samma kvalitetsproblem med dom trådlösa gitarrerna när Guitar Hero 3 kom. Bytte 3st innan jag fick en fungerande, min brors gick sönder efter en vecka. Har dessutom 3 kompisar som också haft problem med den gitarren. Så förvånar mig inte att det är problem med dessa instrumenten också. Trist att dom inte kan göra det ordentligt på en gång.
Mvh D
Postad 23 November 2008 - 14:43
Fawlty
-
Fawlty
-
Rookie
-
5 inlägg
Hmm jag hämtade mitt idag och tycker trummorna reagerar ganska dåligt. Speciellt när det kommer Gul+Röd så "missar" spelet den gula fastän jag slår rätt.
Kanske ska testa kalibrera det. Funkar den här sladden till det programmet tro? http://www.kjell.com...00000,131000000
Annars får man väl beställa en sladd av Redoctane, men det vore smidigt att bara testa med den här.
Den midi kabeln från Kjell&Co fungerar. Jag hade en liggandes och provade.
Postad 23 November 2008 - 16:17
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1727 inlägg
En nackdel tycker jag dock är att för att få igång Star Power ska man knacka till båda cymbalerna under spel. I alla fall jag kommer nästan alltid ur synk då o förlorar nästan mer än jag vinner på det. Rock Band's variant med lite freestyle-fill-ins var mycket bättre enligt mig.
Men man vill ju också kunna spela de fills som är i riktiga låtar, jag tycker starpowern fungerar bra fast man får tänka till lite.
Postad 23 November 2008 - 16:24
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Sådär skaffade just GHWT + Gitarr. Är det bara jag eller låter det lite väl mycket "klick" när man spelar och inte har tillräckligt hög volym för att störa grannarna?
Postad 23 November 2008 - 16:52
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Beställde precis spelet och gitarren, 900 svider specielt med tanke på att man vill ha RB2 också
Vill nån lira i veckan är det bara att adda mig: Visbit
Jag kan köra gitar, bas eller sång (om min mik funkar).
Postad 23 November 2008 - 17:04
Really
-
Really
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Sådär skaffade just GHWT + Gitarr. Är det bara jag eller låter det lite väl mycket "klick" när man spelar och inte har tillräckligt hög volym för att störa grannarna?
Du menar från "strummern"? Den du slår på när du spelar gitarr? Ja, den klickar en del. Vet inte om man kan modifiera den innuti för att ta bort klickljudet. =) Men det är ju det som är det goa med GH, klickljudet på gitarren. =) Funderar även på RockBand2, då alla instrument från GH4 ska funka med RB2. Synd att jag inte har internet hemma, skulle velat spela online.
Postad 23 November 2008 - 17:52
Unregistered2a53b113
-
Unregistered2a53b113
-
Användare
-
-
162 inlägg
Finns det nån som provat trummorna från GH:WT till Rock Band.
Jag velade länge och väll vilket spel jag skulle köpa men många recensioner jag läste ang. Worl Tour VS RB2 var att låtarna var sämre men instrumenten bättre i GHWT, köpte därför det och funderar på och köpa RB/RB2 som bara spel
Postad 23 November 2008 - 18:12
McAn_
-
McAn_
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Protip: du kan "tappa" på slide-grejen istället för att "strumma" på strum-grejen  Är det bara jag som upplever att det glappar ovanligt mycket mellan halsen och kroppen på gitarren?
Postad 23 November 2008 - 18:45
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Protip: du kan "tappa" på slide-grejen istället för att "strumma" på strum-grejen 
Är det bara jag som upplever att det glappar ovanligt mycket mellan halsen och kroppen på gitarren?
Ska prova det, tack för tipset. Min gitarrhals glappar ingenting alls.
Postad 23 November 2008 - 19:44
muraren
-
muraren
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Protip: du kan "tappa" på slide-grejen istället för att "strumma" på strum-grejen 
Är det bara jag som upplever att det glappar ovanligt mycket mellan halsen och kroppen på gitarren?
Har ytterst lite glapp i min gitarrhals. Jag hade GH: Aerosmith innan och på den gitarren hade jag mega glapp. Nu är det absolut inget som stör eller märks heller för den delen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|