Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

NHL 09

357 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Köpfaktor på 09 (58 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa NHL 09

1. Förhandsbokningen redan lagd (14 röster [24.14%])

Procent av omröstning: 24.14%

2. Antagligen på släppdagen (14 röster [24.14%])

Procent av omröstning: 24.14%

3. Ja, någon gång (16 röster [27.59%])

Procent av omröstning: 27.59%

4. Kanske begagnat (5 röster [8.62%])

Procent av omröstning: 8.62%

5. Nope (9 röster [15.52%])

Procent av omröstning: 15.52%

Rösta Gäster kan inte rösta
NHL 09 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9.444444 (8) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 13 September 2008 - 14:13

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Det HÄR känner vi väl alla igen från tidigare NHL-spel :)

Eller varför inte se Tellqvist göra en Tommy Salo?

HAHAHA!

Haha, den sista med lobben var riktigt skön :)

Postad 13 September 2008 - 15:04

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Att spela always up är ju fusk :)

Postad 13 September 2008 - 16:25

chefcalle
  • chefcalle
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
håller med dig DaBratt jag skrev om det tidigare, jag spelar 1a upp och 2a ner och 3upp igen så det blir ju en helt sjuk omställning, sen när man ska skjuta vänster så ska man alltså sikta åt höger, odugligt enligt mig bara hoppas dom styr upp det där!

Postad 13 September 2008 - 19:50

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Jag vill inte påstå att jag är bra på NHL, jag vill heller inte påstå att jag är dålig på NHL. Jag ser mig som en medioker spelare, spelar på PRO och är nöjd med det, får kämpa ibland men kan även vinna en match med 7-1 om saker och ting går min väg...

Senaste matchen jag spelade nu slutade 2-2 (3-2 till mig med 2.3 sekunder kvar av övertiden)... Skottstatistik då? 33-7 till mig... Vartenda år EA, vartenda år... Näe visst, alla mina skott var väl kanske inte direkt från slottet, säg att 10 var bakskott, 3 i dålig vinkel och 20 direkt från mitt i slottet... Datorns skott kanske var 4 från slottet, 1 från blå och 2 ifrån bakom mål (varav ett av dessa skott gick in).

Tycker det är fruktansvärt löjligt bara. AI målvakten för motståndarna är alltid bättre än min egen målvakt. Störtlöjligt!

Oh... Sen vill jag fråga om någon här har lett med 2-1 i slutet på 3dje perioden och sen vunnit med 4-1? :) Eller 3-2 blir 5-2? :):D:D
VARENDA match plockar datorn ut målvakten om man har en 1 eller 2 måls ledning, VARENDA match! 10 sekunder kvar, du leder med 3-1, ut med målvakten ba, vi har en chans..............

Redigerat av ShaManIX, 13 September 2008 - 20:11.

Postad 15 September 2008 - 10:10

pontii
  • pontii
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Jag vill inte påstå att jag är bra på NHL, jag vill heller inte påstå att jag är dålig på NHL. Jag ser mig som en medioker spelare, spelar på PRO och är nöjd med det, får kämpa ibland men kan även vinna en match med 7-1 om saker och ting går min väg...

Senaste matchen jag spelade nu slutade 2-2 (3-2 till mig med 2.3 sekunder kvar av övertiden)... Skottstatistik då? 33-7 till mig... Vartenda år EA, vartenda år... Näe visst, alla mina skott var väl kanske inte direkt från slottet, säg att 10 var bakskott, 3 i dålig vinkel och 20 direkt från mitt i slottet... Datorns skott kanske var 4 från slottet, 1 från blå och 2 ifrån bakom mål (varav ett av dessa skott gick in).

Tycker det är fruktansvärt löjligt bara. AI målvakten för motståndarna är alltid bättre än min egen målvakt. Störtlöjligt!

Oh... Sen vill jag fråga om någon här har lett med 2-1 i slutet på 3dje perioden och sen vunnit med 4-1? :) Eller 3-2 blir 5-2? ;):D:D
VARENDA match plockar datorn ut målvakten om man har en 1 eller 2 måls ledning, VARENDA match! 10 sekunder kvar, du leder med 3-1, ut med målvakten ba, vi har en chans..............

Hmm konstigt.. Jag har kört igenom en 20 matcher i dynasty-läget med proffs som svårighetsgrad. Väldigt jämna matcher hela tiden, skotten också jämna (ca15-15), tacklingar också lika. Visserligen har jag pillat en del med matchinställningarna men det är egentligen inget som borde påverka skotten. Jag tycker denna versioen av NHL är klockren.
Be-a-pro läget är riktigt kul men eftersom jag vill spela med HV 71 så har jag gjort en internationell liga av alla tråkiga NHL-lag. Spelet är mycket snyggare än '08:an. Kameran känns mycket bättre. Jag kör med 'händelse'-kamerläget och det känns verkligen som man kollar på en riktigt hockeymatch. Antalet stolp och ribbskott har minskat ordentligt. Försvarspelet fungerar mycket bättre med.

Nej jag är verkligen dönöjd med åretsupplaga, får se hur lång tid det tar innan man tröttnar

Postad 15 September 2008 - 11:16

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Eftersom det fortfarande kan vara rätt svårt att sätta pucken i mål vid vissa tillfällen så brukar jag köra med skottprecision uppställd till rätt högt, märkte då att det är betydligt mer stolp/ribbträffar än om man ställer ner den 1 ifrån tomt, känns som att det är värt det :)

Postad 15 September 2008 - 13:28

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Kan man använda sig av taktiska inställningar online? Pillat som en tok två matcher men skiten nollställs hela tiden. Som att jag inte var och ändra taktiken stup i kvarten, som jag inte fanns. Hatar att spela med default taktik. Trodde EA höll på och överraska och skulle låta oss tänka lite hockey i år.

Övrigt har jag väldigt blandade känslor med detta spelet. Tycker kontrollen har blivit "klumpig", ingen ren känsla längre. Avsluten känns slumpartade och att spela mot CPU med vad det innebär duger bara inte. Be A Pro med AI´n är tröttsamt efter två matcher. Spela lagspel mot CPU, whats the point? Kan man inte ändra taktik online känns det som 08 versionen får börja snurra i boxen igen.

Har kvar att testa Be A Pro online, det som kanske kan rädda spelet.

Redigerat av RealDaBratt, 15 September 2008 - 13:29.

Postad 15 September 2008 - 14:22

chefcalle
  • chefcalle
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
DaBratt, det står ju att man ska kunna ta med dig sin taktik och laguppställningar online... Det ska gå på något sätt vet jag... Be a pro online är skitkul det enda tråkiga är att man oftast spelar med dålig connection, 1 röd stapel så det är ju lite halvsegt

Postad 16 September 2008 - 10:35

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med Be a pro online jag har fått 3 förluster som jag ej har förlorat och igår när jag vann en match så fick jag inte den vinsten i mina stats plus att jag hade en assist som jag ej fick nu står jag på 5 förluster och 2 vinnster.

Postad 16 September 2008 - 11:14

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Någon som har problem med disc read error?

http://www.easportsw...s/view/bid/5601

se länk

Postad 16 September 2008 - 11:33

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Ja Disc read error kom redan min andra match, inte orkat spela mer online sedan dess. Så tråkigt, precis det som sabbade allt vad stats heter förra året då det hände runt 10-15% av matcherna. Så händer det igen, ofattbart...tappar andan nästan. Lägger ju en sordi på hela stämningen då man hela tiden sitter med hjärtat i halsgropen så fort discen börjar "ticca". I regel alla roliga matcher med känns det som, ja känns det som alltså.

chefcalle, Jo får väl se om jag gör ett försök till. Taktik känns relevant hehe...

Redigerat av RealDaBratt, 16 September 2008 - 11:34.

Postad 16 September 2008 - 12:34

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Fattar inte att så många har problem med Disc read error. Har aldrig råkat ut för det, i något spel!!

Måste ha haft j#"*a tur genom alla mina år med x-boxen!!

Postad 16 September 2008 - 14:15

Pumbaa80
  • Pumbaa80
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Har en liten fråga innan jag slungar mig i bilen och köper spelet...GÅR det att köra Elitserien på 09:an eller måste man sitta och plocka ihop och byta ut en massa lag? Isf vilka ligor kan man köra? Har läst info men jag vill veta det av er som lirar :)

Postad 16 September 2008 - 14:31

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Har en liten fråga innan jag slungar mig i bilen och köper spelet...GÅR det att köra Elitserien på 09:an eller måste man sitta och plocka ihop och byta ut en massa lag? Isf vilka ligor kan man köra? Har läst info men jag vill veta det av er som lirar :)

Ja, du kan köra svenska ligan. Nytt för i år är även att ryska, tyska och tjeckiska ligorna är inkluderade.

Postad 16 September 2008 - 14:57

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Z-man, Ja du är en lycklig gosse du verkligen. Har bytt min DVDläsare men det hjälpte föga. It sucks to be me...

Frölunda krossas i premiären och NHL09 känns sådär. Kan bara bli bättre får vi tro.

Postad 16 September 2008 - 16:31

chefcalle
  • chefcalle
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Någon mer som har problem med Be a pro online jag har fått 3 förluster som jag ej har förlorat och igår när jag vann en match så fick jag inte den vinsten i mina stats plus att jag hade en assist som jag ej fick nu står jag på 5 förluster och 2 vinnster.

Ja jag hade gjort drygt 35poäng och helt plötsligt var alla stats borta tråkigt nog, inte för att jag bryr mig så himla mycket men det är ju ändå kul att hålla på med...

Postad 16 September 2008 - 17:46

Pumbaa80
  • Pumbaa80
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Ja, du kan köra svenska ligan. Nytt för i år är även att ryska, tyska och tjeckiska ligorna är inkluderade.

Häääärligt, intressant med nya ryska ligan också :D

Måste kika runt lite (eftersom jag har abstinens och inte hinner köpa spelet förrän i helgen) efter laguppställningar i 09:an, nån som har nått tips om var jag kan hinna det? (ja ja inte i spelet då) :)

Postad 16 September 2008 - 22:00

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Köpte mig en 360 premium m. 60gb igår med NHL 09.
Första gången jag startade maskinen (ingen HD isatt) och spelet så gick de hur fint som helst att spela.
Ikväll när jag skulle spela hade jag hårddisken i samt reggat mig på live.
Och 1 period höll de, sen disc read error.

Som tur är hjälpte clear cache och nu fungerar de åter fint igen men väldigt störigt...hoppas EA släpper patch.

Postad 17 September 2008 - 14:22

Bravo_Per
  • Bravo_Per
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Nyss köpt det, utan att spelat det tidigare. Tog en chansning, då jag gjorde detsamma med NHL 07, som var lysande. Men detta spelet är jag mäkta besviken på.

Jag är den som gillar att köra med en klassisk handkontroll, och inte skjuta och så med spaken, utan med knapparna. Men när jag använder det alternativet, försvinner en massa basic alternativ, så som att byta kedjor. Vansinnigt dåligt. Så då tänkte jag: "Jag får väl försöka lära om mig och fixa det där med spaken"

Men då gick det inte att skjuta istället. Handlesskott går bra, men slagskott är omöjligt. Spelarna står bara och töntar sig. Detta kan ju bero på att jag är allmänt kass på spaken, det medger jag.

Att man sedan får använda automatiskt på skott, för att spelarna inte enbart ska skjuta markare, var en annan grej jag märkte.

Lite synd, för annars verkar spelet grymt, med mycket lag och så. Bra grafik också, även om spelkänslan är bättre med 07.

Postad 18 September 2008 - 09:33

Zugar
  • Zugar
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0
Jag suger fett på be a pro läget och undrar om ni har lite tips? Vad betyder ringarna runt spelarna osv? :)

Postad 18 September 2008 - 09:52

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0

Nyss köpt det, utan att spelat det tidigare. Tog en chansning, då jag gjorde detsamma med NHL 07, som var lysande. Men detta spelet är jag mäkta besviken på.

Jag är den som gillar att köra med en klassisk handkontroll, och inte skjuta och så med spaken, utan med knapparna. Men när jag använder det alternativet, försvinner en massa basic alternativ, så som att byta kedjor. Vansinnigt dåligt. Så då tänkte jag: "Jag får väl försöka lära om mig och fixa det där med spaken"

Men då gick det inte att skjuta istället. Handlesskott går bra, men slagskott är omöjligt. Spelarna står bara och töntar sig. Detta kan ju bero på att jag är allmänt kass på spaken, det medger jag.

Att man sedan får använda automatiskt på skott, för att spelarna inte enbart ska skjuta markare, var en annan grej jag märkte.

Lite synd, för annars verkar spelet grymt, med mycket lag och så. Bra grafik också, även om spelkänslan är bättre med 07.

Tycker det låter som du får öva mer på spelet. Om du skjuter isare hela tiden så gör du något tydligt fel när du siktar. Tråkigt för dig att du hoppade över 08, då det är ett grymt mycket bättre spel än 07. I mitt tycke är nhl 07 till nextgen konsolerna ett skämt, grymt dåligt hockeyspel.

Postad 18 September 2008 - 15:12

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0

I mitt tycke är nhl 07 till nextgen konsolerna ett skämt, grymt dåligt hockeyspel.

Ja nhl 07 var så sjukt dåligt...

Postad 18 September 2008 - 20:52

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Instämmer helt, NHL07 var en BETA version av 08. Skräp.

Postad 19 September 2008 - 21:41

pontii
  • pontii
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Hur kör man Svenska ligan? Utan att byta ut alla NHL-lag i dynasty läget?

Postad 20 September 2008 - 00:29

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Tror jag blir galen på NHL 09 snart, fattar inte hur man ska göra mål på frilägen. Jag fintar och fintar, men målvakten tar ju allt. Jag spelade en match mot en total sopa på NHL, han var engelsman och hade knappt spelat NHL förut. Iaf så loosade jag med 1-0, jag vann skotten med 33-7 och hade mängder med farliga chanser men pucken ville inte in. I NHL 08 hade jag nog vunnit med minst 5-1.
Jag börjar verkligen fundera på om NHL 09 är så bra om en total newbie kan vinna mot mig. Visst målvakten kan ju ha sina matcher, men det känns som det är väldigt målsnålt när man spelar online. Jag har då inte kommit på något sätt att göra mål som i NHL 08. Frilägen funkar ej, direkskott funkar ej, slagskott funkar ibland. Dom flesta mål jag gjort online har varit rena turmål där pucken studsat på målvaktens rygg och in, eller strax intill stolpen. Målvakterna är mycket bättre i NHL 09, om det är till en fördel vet jag inte, för just nu känns det som att det är upp till målisen om man ska vinna en match eller ej.

Redigerat av BioBerra, 20 September 2008 - 00:29.

Postad 20 September 2008 - 08:19

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0

Alla som vill vara med i onlinelaget får adda mig, så jag ser det nästa gång jag lirar, så skickar jag förfrågningar om laget via boxen

Jag har frågat 2 gånger via boxen om man kan vara med men ej fått svar hade varit jävligt kul att vara med.Tror det kan vara svårt att få ihop tillräckligt många gubbbar för ett eget lag. Fixa detta nu Z-man

Postad 20 September 2008 - 10:14

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0

Tror jag blir galen på NHL 09 snart, fattar inte hur man ska göra mål på frilägen. Jag fintar och fintar, men målvakten tar ju allt. Jag spelade en match mot en total sopa på NHL, han var engelsman och hade knappt spelat NHL förut. Iaf så loosade jag med 1-0, jag vann skotten med 33-7 och hade mängder med farliga chanser men pucken ville inte in. I NHL 08 hade jag nog vunnit med minst 5-1.
Jag börjar verkligen fundera på om NHL 09 är så bra om en total newbie kan vinna mot mig. Visst målvakten kan ju ha sina matcher, men det känns som det är väldigt målsnålt när man spelar online. Jag har då inte kommit på något sätt att göra mål som i NHL 08. Frilägen funkar ej, direkskott funkar ej, slagskott funkar ibland. Dom flesta mål jag gjort online har varit rena turmål där pucken studsat på målvaktens rygg och in, eller strax intill stolpen. Målvakterna är mycket bättre i NHL 09, om det är till en fördel vet jag inte, för just nu känns det som att det är upp till målisen om man ska vinna en match eller ej.

Du måste ju ha oflyt Berra , tycker man gör mål på fan allt jag. Ett stensäkert mål år dragare högt på plocksidan. Sen att finta ner målisen på frilägen är ju sjukt simpelt. Jag gör många fler mål i detta än 08 iaf.

Postad 20 September 2008 - 12:50

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Ja det har nog låst sig lite för mig för tillfället, men jag har iaf 4-4 i rankade matcher nu. Jag spelade ytterliggare en match idag mot en newbie, han hade inte mycket till spel men jag åkte på flera utvisningar, bland annat 5 minuter och 3st 2 minutare. Detta mycket beroende på att jag spelade mycket mer aggressivt. Iaf så stog det 1-1 efter halva matcen och jag hade mängder av chanser även nu, ledde väl med 22-6 i skott efter 2 perioder och ett par frilägen även nu. Det lustiga är att det som vände matchen var 2 skitmål från min sida. Jag låg under med 1-0 sen fick jag pp och killen gjorde ett grovt självmål. Någon minut senare gjorde jag 2 snygga passningar och spelaren bara stötte in pucken vid stolpen, det var inte ens ett skott. Sen gick det däremot ganska lätt i sista perioden när jag väl fick hål på målvakten och matchen slutade 4-1, kunde dock blivit 5-1 eller 6-1 lika gärna. Tror jag vann skotten med 33-8 eller nåt sånt, och han hade inte många chanser.

Jo en dålig grej med NHL 09 är att man inte kan vara med i flera klubbar samtidigt, vill vara med mina polares klubb samtidigt som jag deltar i Swedish Vikings. Men det verkar vara begränsat till en klubb ?

Redigerat av BioBerra, 20 September 2008 - 12:53.

Postad 20 September 2008 - 13:31

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0

Jag har frågat 2 gånger via boxen om man kan vara med men ej fått svar hade varit jävligt kul att vara med.Tror det kan vara svårt att få ihop tillräckligt många gubbbar för ett eget lag. Fixa detta nu Z-man

Jag har skickat ut förfrågningar via boxen till alla medlemmar i ligan.
Tror inte alla förstått att man måste gå in i sin spelarhubb i NHL 09 och acceptera. Min förfrågningslista är full så jag väntar på att alla ska antingen acceptera eller neka till att vara med i onlinelaget. Vi är 5 st. medlemmar i dagsläget. Men så fort listan börjar tömmas skickar jag ut fler förfrågningar!!

Jo en dålig grej med NHL 09 är att man inte kan vara med i flera klubbar samtidigt, vill vara med mina polares klubb samtidigt som jag deltar i Swedish Vikings. Men det verkar vara begränsat till en klubb ?

Tycker det är bra att man bara kan vara med i ett lag samtidigt. Är ju realistiskt..

Postad 20 September 2008 - 13:34

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
För att anknyta till Berras resonemang. Jag tycker inte direkt målvakterna är bättre, snarare annorlunda. Frilägen sitter i regel inte längre, tyvärr inte för att målvakten blivit så mycket bättre utan för att EA helt enkelt gjort känslan i avsluten så mycket sämre. Man kan få sköna mål från tilltrasslade situationer, men det finare liret har blivit lidande i 09 versionen då det känns som spelarna har cement i handlederna.

Summan som jag upplever det utan att spelat alltför mycket är att själva spelet blir simplare. Man söker de enkla skotten högt på målvaktens plocksida tidigt i offzon då dessa ofta ger utdelning. Finare spel från den högre skolan lönar sig inte i tillräcklig utsträckning för att motivera till utvecklande av sitt eget spel. Att sedan hela 09 lider av låg FPS från och till är trist, en sak är mellansekvenser men framför allt känslan av att spelet under gameplay flyter långsammare är riktigt illa. Påminer en aning om senaste versionerna av FIFA.

Redigerat av RealDaBratt, 20 September 2008 - 14:15.

Postad 21 September 2008 - 01:14

Hifi-Arne
  • Hifi-Arne
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
En fråga, när man kör Lagspel Online med sin spelare, ska det inte registreras stats då när man gör mål och assist? Har stått på 10 matcher och 6 poäng länge nu.

Redigerat av Hifi-Arne, 21 September 2008 - 01:15.

Postad 21 September 2008 - 10:00

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0

En fråga, när man kör Lagspel Online med sin spelare, ska det inte registreras stats då när man gör mål och assist? Har stått på 10 matcher och 6 poäng länge nu.

I bland registreras statsen verkar det som jag fick en förlust när vi vann på straffar så det känns rätt tråkigt.

Postad 21 September 2008 - 10:13

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Verkar som lotto när statsen reggas. Vi körde några matcher iförrgår , vann tre raka, men endast en seger reggades. Förlusterna däremot, har en förmåga att jämt reggas...hmmm

Postad 21 September 2008 - 14:09

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0
Jag undrar en sak: När jag spelar VS ranked mot en nisse i Xbox Live så får man poäng eller något under matchens gång nere vid sitt namn...vad ger/gör dem poängen ?!

Postad 21 September 2008 - 15:18

Hifi-Arne
  • Hifi-Arne
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Verkar som lotto när statsen reggas. Vi körde några matcher iförrgår , vann tre raka, men endast en seger reggades. Förlusterna däremot, har en förmåga att jämt reggas...hmmm

Hoppas verkligen EA fixar detta...jag som är som vissa uttrycker det "sjukligt intresserad"" av statistik blir riktigt förbannad när inte sånt här fungerar!

Postad 21 September 2008 - 17:54

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0
Jag har en fundering till.

Man möter någon på Xbox Live man leder med t ex 3-0 och det är 5 min kvar av matchen...då AVSLUTAR han....får man en vinst då eller vad händer riktigt med statistiken.. ? :)

Postad 21 September 2008 - 18:39

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0

För att anknyta till Berras resonemang. Jag tycker inte direkt målvakterna är bättre, snarare annorlunda. Frilägen sitter i regel inte längre, tyvärr inte för att målvakten blivit så mycket bättre utan för att EA helt enkelt gjort känslan i avsluten så mycket sämre. Man kan få sköna mål från tilltrasslade situationer, men det finare liret har blivit lidande i 09 versionen då det känns som spelarna har cement i handlederna.

Summan som jag upplever det utan att spelat alltför mycket är att själva spelet blir simplare. Man söker de enkla skotten högt på målvaktens plocksida tidigt i offzon då dessa ofta ger utdelning. Finare spel från den högre skolan lönar sig inte i tillräcklig utsträckning för att motivera till utvecklande av sitt eget spel. Att sedan hela 09 lider av låg FPS från och till är trist, en sak är mellansekvenser men framför allt känslan av att spelet under gameplay flyter långsammare är riktigt illa. Påminer en aning om senaste versionerna av FIFA.

Kan nog stämma mycket i det du säger, avsluten känns inte lika distinkt i NHL 09. I NHL 08 gjorde man iaf på mål på vart 3e friläge, nu krävs det 10 frilägen. Man kanske får öva lite mer straffar eller nåt :)

Postad 22 September 2008 - 07:10

offndr
  • offndr
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Jag undrar en sak: När jag spelar VS ranked mot en nisse i Xbox Live så får man poäng eller något under matchens gång nere vid sitt namn...vad ger/gör dem poängen ?!

jag undrar samma sak. Vet någon vad dessa siffror är för något?

Postad 22 September 2008 - 08:06

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Jag får fan aldrig mål ens. Har inte spelat NHL-spel sen 94 så är helt handikappad haha.
Men det är roligt, tar nog ett tag att få lite spel, någon som har några sköna basic-tips på att göra mål? :)

Postad 22 September 2008 - 09:01

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0

någon som har några sköna basic-tips på att göra mål? ;)

Skjut pucken på mål , gärna förbi målvakten :D :)

Postad 22 September 2008 - 09:08

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Den har jag inte testat ännu. GÖTT ;)

Postad 22 September 2008 - 09:15

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Jag får fan aldrig mål ens. Har inte spelat NHL-spel sen 94 så är helt handikappad haha.
Men det är roligt, tar nog ett tag att få lite spel, någon som har några sköna basic-tips på att göra mål? :)

Jag siktar iaf nästan alltid på det närmaste krysset med mina dragskott. Fungerar riktigt bra, min BAP spelare leder skytteligan i NHL ;)

Postad 22 September 2008 - 09:53

offndr
  • offndr
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

jag undrar samma sak. Vet någon vad dessa siffror är för något?

kom på det nu. Det är credits man använder på www.easportsworld.com för att handla prylar till sin avatar online.
Ganska trevligt. Regga er där och koppla er gamertag till easports så finns all stats online och man kan se sina videor och bilder och allt.
lycka till

vi söker btw en seriös spelare till vårt team online.
Finns det några intressenter?

Postad 22 September 2008 - 09:56

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0

Jag siktar iaf nästan alltid på det närmaste krysset med mina dragskott. Fungerar riktigt bra, min BAP spelare leder skytteligan i NHL ;)

oh tjena. min har gjort 2 mål på 4 matcher. Det blir man inget proffs på.

Postad 22 September 2008 - 10:09

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Aha är det EASW-credits... tack för det offndr, har också undrat men inte orkat rota reda på det.
Någon som har koden för alt-jerseys?

Postad 22 September 2008 - 10:26

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0

Där har vi tyvärr summan av vad detta spelet handlar om. Mindre spel än 08 och än mer utpräglat pricka "första krysset taktiken". Det verkar inte gå att komma undan detta tyvärr, shit EA vad besviken man blir. Trodde vi skulle gå ifrån det, inte till det än mer.

Sitter och spelar match, går sådär. Försöker febrilt få ett kreativt anfallsspel med variation utan att lyckas något vidare, slutet på 3:e perioden skiter jag i det. Börjar skjuta närmsta krysset när jag kommer i offzon. Visst sitter den, 3mål av samme gubbe på 1min. Sanslöst...

Postad 22 September 2008 - 10:34

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Där har vi tyvärr summan av vad detta spelet handlar om. Mindre spel än 08 och än mer utpräglat pricka "första krysset taktiken". Det verkar inte gå att komma undan detta tyvärr, shit EA vad besviken man blir. Trodde vi skulle gå ifrån det, inte till det än mer.

Sitter och spelar match, går sådär. Försöker febrilt få ett kreativt anfallsspel med variation utan att lyckas något vidare, slutet på 3:e perioden skiter jag i det. Börjar skjuta närmsta krysset när jag kommer i offzon. Visst sitter den, 3mål av samme gubbe på 1min. Sanslöst...

Tycker också det är tråkigt faktiskt, offline brukar jag försöka få till något kreativt men online måste man ju ta till det annars blir det inga mål... ;)

Postad 22 September 2008 - 10:38

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0

Tycker också det är tråkigt faktiskt, offline brukar jag försöka få till något kreativt men online måste man ju ta till det annars blir det inga mål... ;)

Precis. Ska man online är det bara gilla läget, vill säga använda "skotta närmsta krysset" eftersom alla andra i regel gör det. Därför det svider extra hårt att EA omöjliggjort spel mot vännerna i soffan genom att spegelvända skillsticken. Ingen vill spela med mig under de premisserna:(

Postad 22 September 2008 - 14:15

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0

Det är så grymt tråkigt att spela mot vissa idioter. Skjuter hela hela hela hela hela hela tiden samma skott mot samma kryss. Ett dragskott, hålla in lite bakåt, en vrickning med bladet och skjut, mål 90% av tiden. Så otroligt tråkigt att spela samma försvarsspel hela tiden.

Postad 22 September 2008 - 14:50

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0

Det är så grymt tråkigt att spela mot vissa idioter. Skjuter hela hela hela hela hela hela tiden samma skott mot samma kryss. Ett dragskott, hålla in lite bakåt, en vrickning med bladet och skjut, mål 90% av tiden. Så otroligt tråkigt att spela samma försvarsspel hela tiden.

Har också märkt att vissa gör så...inte ett dugg roligt...

Någon som vet vad som händer med statistiken när någon "Lost Connection" just när man gör 3-0 målet ?! bliiir såååå less på sånt...!!! ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.