Och jag tycker det vore bra att kunna ta bort rösten i ett sånt här spel också.
Lips (inkl. 2 Mikrofoner) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
6
|
(6)
|
Inga priser |
Postad 03 December 2008 - 16:49
Och jag tycker det vore bra att kunna ta bort rösten i ett sånt här spel också.
Postad 03 December 2008 - 16:59
Postad 05 December 2008 - 19:58
Mest så man är förberedd när det väl blir julafton.
Postad 05 December 2008 - 20:56
2xAA per mikrofon. Batterier medföljde. Bör räcka hela julafton.Hur fungerar mickarna med ström? Är det inbyggda batterier? Hur laddar man dem?
Mest så man är förberedd när det väl blir julafton.
Postad 06 December 2008 - 00:51
Nån som testat att använda lips mickarna till rockband eller guitar hero world tour? Skulle vara riktigt trevligt om det skulle funka. Grymt med trådlösa mickar.
Patch till mikrofonerna för att de ska funka ihop med rock band 2 är på gång.
Postad 06 December 2008 - 02:43
December 5:
* Blue Christmas - Elvis Presley
* The Dreidel Song - Sister Hazel
* It's the Most Wonderful Time of the Year - Andy Williams
December 12:
* Rudolph The Red-Nosed Reindeer - Gene Autry
* Rockin' Around the Christmas Tree - Brenda Lee
* A Holly Jolly Christmas - Burl Ives
* The Christmas Song (Merry Christmas To You) - Nat King Cole
* Santa Baby - Kylie Minogue
* White Christmas - Bing Crosby
* Hanukkah Blessings - Barenaked Ladies
Postad 06 December 2008 - 12:21
Så, det går alltså inte att stänga av sången?
Ett stort minus tycker jag. Det är då ingen kareoke (stava)
Hoppsan! Det där visste jag inte om.
Hade allvarligt börja överväga att köpa detta och ha som "party-lir", men nu går det bort.
Kan lika gärna använda två toarullar och slå på MTV...
Postad 06 December 2008 - 12:44
Ja eller så höjer man mic volymen, jag lovar du kommer höra hur dåligt du sjungerHoppsan! Det där visste jag inte om.
Hade allvarligt börja överväga att köpa detta och ha som "party-lir", men nu går det bort.
Kan lika gärna använda två toarullar och slå på MTV...
Postad 06 December 2008 - 12:54
Fast jag anser att lite poängen med sånna här spel, som man betalar för. Är att utvecklarna har ansträngt sig och fått tag på mastrarna till låtarna och alltså "mixat om dom" lite så det passar spelet. Alla GH och RB spel är ju gjorda på detta sättet för att gitarren / basen / sången / trummorna, ska tystna när man inte spelar. Jag ser också det som en jättemiss att inte gjort så man har sången separat så man kan ställa in volymen separat. Det är ju mycket roligare när man kan en låt att helt stänga av orginalsången och bara köra helt karaoke
Och tvärtom är man osäker på låten så maxar man orginalsången och sänker sin egen sång ganska mycket.
Nu pasuar vi här, jag har inte spelat spelet.
Men:
Om man lirar Lips med de låtarna som ingå så är där väl inga vocals utan bara låten? Eller hur?
Om man laddar in egna låtar från en mp3-spelare så kan man inte ta bort vocals? Eller hur?
Vilket GH eller RB kan du ladda in egna låtar, alltså inte de som är till spelet, från din mp3 och sen ta bort vocals?
Postad 06 December 2008 - 13:34
Om man lirar Lips med de låtarna som ingå så är där väl inga vocals utan bara låten? Eller hur?
Trodde jag med, men så är tydligen inte fallet...
Postad 06 December 2008 - 13:41
Ja eller så höjer man mic volymen, jag lovar du kommer höra hur dåligt du sjunger
Postad 06 December 2008 - 14:35
Edit: Wohoo!! 1000 inlägg! ha ha...
Redigerat av Sir Anselm, 06 December 2008 - 14:35.
Postad 06 December 2008 - 15:52
Ja jag håller med du hör din egen sång ganska klart och tydligt under låtarna.Fast jag tycker nog problemet med att man inte kan ta bort originalsången är lätt överdrivet, tycker man hör väldigt bra hur kass man är på att sjunga, jag tycker nästan bara det är bra att man har sången lite i bakgrunden...
Edit: Wohoo!! 1000 inlägg! ha ha...
Postad 06 December 2008 - 16:41
Trodde jag med, men så är tydligen inte fallet...
Afan då så, trodde det var givet. Men icke. Då förstår jag folks reaktion.
Postad 08 December 2008 - 23:30
Tror knappast de lägger in den inställning bara för synes skull så de kan retas med oss
Redigerat av Freppa_, 08 December 2008 - 23:33.
Postad 09 December 2008 - 11:02
Du använder RT och LT på din handkontroll.Var höjer man mic volymen?
Postad 12 December 2008 - 13:28
Testade lite snabbt men en sak som jag inte fick till att fungera var att logga in med två profiler samtidigt i spelet. Går det inte att köra duell med två profiler så att båda profiler har chans samtidigt på achievments? Fick det bara till att bli en aktiverad profil åt gången.
Min Sambo slog mig med över 100000 poäng i den låten vi provade... Var lika bra att åka tillbaka till jobbet igen...
Kul att äntligen hitta ett spel som hon verkar gilla!
Postad 12 December 2008 - 15:24
Kanske är jag alltför stereotyp i mina könsroller samt dömer efter ålder, men hade detta spelet sålt bland 8-18åriga flickor skulle jag inte regerat, härinne kan jag inte låta bli att undra dock. Personligen kan jag se en potentiell tjusning i det som festlir om min lägenhet ljudisoleras även om jag aldrig testat eller har planer på att skaffa det.
Postad 13 December 2008 - 13:39
Postad 13 December 2008 - 16:20
Alla ni män i era bästa år som köper detta spelet. Är tanken att ni ska stå och sjunga till vardags i dessa mikrofoner? Eller är det när promillen sätter till efter en hård arbetsvecka drömmen om att vara Carola för blott någon timma ska förverkligas? Får det inte att gå ihop, detta sug efter karaoke bland män. Kan det kanske relateras till oförlösta drömmar på den lokala musikskolan som 14-åring?
Kanske är jag alltför stereotyp i mina könsroller samt dömer efter ålder, men hade detta spelet sålt bland 8-18åriga flickor skulle jag inte regerat, härinne kan jag inte låta bli att undra dock. Personligen kan jag se en potentiell tjusning i det som festlir om min lägenhet ljudisoleras även om jag aldrig testat eller har planer på att skaffa det.
Tja, är man osäker på sin manlighet bör man nog undvika det här spelet och istället spela t ex Halo3 och låtsas att man är en tuff snubbe i rymddräkt...
Postad 13 December 2008 - 16:45
Tja, är man osäker på sin manlighet bör man nog undvika det här spelet och istället spela t ex Halo3 och låtsas att man är en tuff snubbe i rymddräkt...
Postad 13 December 2008 - 21:32
Det du säger är att du känner dig feminin när du spelar Lipz men din trygghet i din roll som man gör att du kan hantera det?
Postad 14 December 2008 - 00:27
Det du säger är att du känner dig feminin när du spelar Lipz men din trygghet i din roll som man gör att du kan hantera det?
100% "straight" on! Köpte spelet till tjejen för ett antal veckor sen och försökte vinna över henne på fyllan idag (ackompanierad av en vän), men fyfan vad man får spö. Tilbaka till gears of war 2
Postad 24 December 2008 - 11:58
hittar inte hur man kommer fram till dem...
snälla hjälp!
Postad 27 December 2008 - 15:10
När min dotter ska spela i sin profil så finns inte de köpta låtarna med.
Ska det verkligen vara så?
Postad 27 December 2008 - 18:55
Tror att du bara kan ladda ner låtar till din hårddisk från din MP3-spelare. Det är det enda som jag lyckats med.hur får man tillgång till låtar som ligger på nätverket? typ min laptop och nas:en i Lips?
hittar inte hur man kommer fram till dem...
snälla hjälp!
Postad 27 December 2008 - 19:41
Hmm, låtar som jag köpt finns bara i profilen med live konto (mitt).
När min dotter ska spela i sin profil så finns inte de köpta låtarna med.
Ska det verkligen vara så?
Löste det nu, var tvungen att skaffa live-konto till min dotter.
sen var jag tvungen att ta bort föräldrakontrollen på hennes konto, sen funkade det.
Smidigt MS.
Postad 27 December 2008 - 19:46
På fyllan överröstar man det mesta...
Hoppas bara att det kommer betydligt fler låtar att tanka hem från LIVE. De 40 som följde med avverkas ganska snabbt på en fest.
Postad 29 December 2008 - 01:51
Kämpar som ett djur med att skaka micken i de tysta områdena, men har fortfarande 0 (noll) medaljer i den kategorien.
Nån som har några tips, förutom att sjunga vackert och träffa vibratorna för att tjäna medaljer förresten? Har fått ihop de 'lätta' (rythm, pitch) men resten verkar vara mer slumpmässigt om de kommer eller inte...
Det största felet med det här spelet är inte att sångspåret ligger kvar eller att manualen är urusel; utan att spelet i jukebox läge (där det inte ska behövas någon input från användaren) pausas när kontrollen timar ut!
Postad 29 December 2008 - 22:49
Håll in ON knappen på micken i 1sec, tryck på connect på boxen, håll in ON på micken i 3sec.
Klart...
Finns inte mycket musik enu. Kanske 5-7 låtar sist jag kollade.
Tackar, hittade inte heller nått om detta...
Postad 30 December 2008 - 03:12
Ett tips för att slippa sången i bakgrunden är att ställa den på så låg nivå som möjligt i inställningar, och sedan höja båda microfonerna till max i ljud via handkontrollen när man spelar
Postad 30 December 2008 - 14:38
I specen står det att det ska finnas. Men min reviever (Yamaha V463 som i i övrigt är klockren på att återge korrekt ljud) kör istället med ProLogic-dekodern utan möjlighet till DD "true surround".........
/O
Redigerat av osvanberg, 30 December 2008 - 14:39.
Postad 30 December 2008 - 16:22
Postad 30 December 2008 - 16:35
Jag har faktiskt också lite problem ibland att få ut 5.1 från min 463:a tillsammans med min xbox360 arcade. Men om jag startar upp den först och boxen efteråt bruakar det gå bra. Men jag vet inte riktigt varför den inte alltid väljer att köra 5.1...
du kör förmodligen via 463:ans inbyggda HDMI switch. Den verkar kräva uppstart i en viss ordning ihop med 360:n.
Men jag kör ljudet via optisk kabel direkt till förstärkaren.
Har aldrig/inga problem i övrigt. Utan JUST detta spel
Samma för mig här, får inte heller Dolby Digital. Skumt
hmmm....kör du som jag ljud via optisk kabel? Vad har du för stärkare?
Måste ju vara spelet som är kodat så, eller?
Postad 30 December 2008 - 18:22
Jag menar, hur gör man med texten ? Eller man sjunger bara med lite på måfå ?
Postad 31 December 2008 - 11:28
du kör förmodligen via 463:ans inbyggda HDMI switch. Den verkar kräva uppstart i en viss ordning ihop med 360:n.
Men jag kör ljudet via optisk kabel direkt till förstärkaren.
Har aldrig/inga problem i övrigt. Utan JUST detta spel
hmmm....kör du som jag ljud via optisk kabel? Vad har du för stärkare?
Måste ju vara spelet som är kodat så, eller?
Jag kör med en Pioneer AX10Ai, och ja, jag kör optiskt. Jätteskumt att jag inte får ut Dolby Digital
Postad 31 December 2008 - 14:47
Nej ingen text man kör bara på, perfekt för ungarna som vill sjunga med i tex markolios mera målHur fungerar det med att lägga in egna låtar från mp3-spelaren ?
Jag menar, hur gör man med texten ? Eller man sjunger bara med lite på måfå ?
Postad 31 December 2008 - 17:08
Jag kör med en Pioneer AX10Ai, och ja, jag kör optiskt. Jätteskumt att jag inte får ut Dolby Digital
hmm ja....
Enligt en del svar jag fått på engelska forum så säger folk "att spelet inte ska ha DD 5.1, utan endast 2.0 stereo".
Så det kanske är som det ska. Skumt och dåligt hur som helst. Samt det står ju faktiskt tryckt på DVD att det ska va DD. Men men......
Postad 31 December 2008 - 17:39
verkar inte fungera, hur gör man, eller det fungerar inte. kommer det någon patch?
Postad 31 December 2008 - 17:58
Köpte Guitar hero WT idag med enbart gitarr, i tron att lips mickarna ska fungera till detta spel.
verkar inte fungera, hur gör man, eller det fungerar inte. kommer det någon patch?
Har kommit eller ska till Rock Band 2, så jag tro och hoppas att det kommer till GHWT oxå
Postad 01 January 2009 - 14:30
Är det någon som försökt att spela Lips online?
Postad 01 January 2009 - 18:12
Vart är bäst att köpa live points? Bästa jag har hittat är på webhallen, men då om man köper 4200 points för 549kr så blir 160 points knappt 21kr ..160ms point per låt, ca 15-16kr
Postad 01 January 2009 - 18:24
Postad 01 January 2009 - 23:21
Ok. Som att sjunga till radion ungefär då. Ser inte riktigt poängen i detta. Kan någon informera mig ?Nej ingen text man kör bara på, perfekt för ungarna som vill sjunga med i tex markolios mera mål
Postad 06 January 2009 - 15:17
Hur får man den röda tamburin medaljen?
Kämpar som ett djur med att skaka micken i de tysta områdena, men har fortfarande 0 (noll) medaljer i den kategorien.
Får väl svara mig själv när jag väl lyckats klura ut det...
Det gäller att SAMTIDIGT som man skakar micken i samklang med musiken, trycka på valfri ljud-knapp på kontrollern. Då börjar en stjärna längst upp i mitten lysa. När den lyser sketa-starkt brukar tamburinen dyka upp för båda spelarna.
Svårt som fasen i de låtar som inte har 'tysta' passagerer.
Postad 06 January 2009 - 22:09
Vart är bäst att köpa live points? Bästa jag har hittat är på webhallen, men då om man köper 4200 points för 549kr så blir 160 points knappt 21kr ..
Köper via eBay och beroende på hur dollar/pund ligger så brukar man kunna köpa points ganska så billigt, har kommit ner på ca 14-15kr/låt till lips. Typiskt att dollarn är hög nu när man kände för att handla lite mer poäng...
Postad 09 January 2009 - 21:17
Min fru behöver veta sin plats.
Edit: Kom igen. Skicka en request till DonPidgeon nu då! Behöver nån att köra Challenges med...
Redigerat av Unregistered6810b893, 11 January 2009 - 23:42.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
119 bilder
46 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?