Oj förlåt, jag har verkligen missuppfattat det ni har skrivit tidigare i tråden:Phaha
Det du kan ändra är regionsinställningarna så att du får svensk ordlista i sms mm. Men alla menyer är fortfarande på originalspråket.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Samsung i900 OMNIA *
Startad av
hottuna
, Jun 19 2008 15:44
1328 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 26 August 2008 - 17:07
Det du kan ändra är regionsinställningarna så att du får svensk ordlista i sms mm. Men alla menyer är fortfarande på originalspråket. Postad 26 August 2008 - 18:40
Om du använder google maps så laddar du ner kartorna vartefter du rör på dig och då kostar det ju pengar. Men om du installerar en navigator med kartor så kostar det inget att använda den. Postad 27 August 2008 - 02:55
Tycker man borde kunna förhandsboka den snart. Man vill ju gärna ha en från första utskicken Mailade Katching och frågade men dom vet inget ännu Postad 27 August 2008 - 18:43
enligt en av 3s säljare är Omnia "samma sak" som TouchWiz.
vem är det som anställer såna idioter? Postad 27 August 2008 - 20:55
Samma idioti att fråga en operatör om speccar på mobiler när informationen finns på internet och lär vara bra mycket säkrare källinformation dessutom om du utgår från tillverkarens hemsida. Postad 28 August 2008 - 14:57
Är det någon som vet var man kan köpa Omnian på nätet? Och om det är utomlands går det att få tangentbordet till svenskt? Menyer får gärna vara på engelska, men tangentbordet måste kunna bli svenskt
Postad 28 August 2008 - 15:02 Läs tidigare i tråden så hittar du svaren på dina frågor. Men för att göra det snabbare för dig så ja det går att köpa på nätet och ja det går att ställa om till svenska på tagentbordet. Postad 29 August 2008 - 03:49
För att vara helt tydlig, så får man inte upp å, ä och ö på själva tangenterna. Däremot om man vill skriva å, ä eller ö använder man a eller o och sedan XT9 gissar sig till rätt ord, ger en lista över vanligt förekommande ord med samma kombination eller ger dig tillfälle att utöka ordlistan genom att mata in hela ordet med användning av å, ä och ö via symbol tangenterna. Detta gäller för Samsung phonepad, Samsung keypad och Samsung keyboard när man har XT9 påslagen och inställd på svenska. Annars om man skiter i att skriva med tummarna så kan man installera SkandinaviskTastatur5 och få ett helt svenskt minitangentbord att välja och använda med pekpinnen. Postad 29 August 2008 - 13:05
Ser ut som att det blir en omnia när den kommer till sverige, har någon testat att installera SPB Mobile Shell på den?
Det skulle vara bra att veta om det är möjligt att använda om man inte gillar Touchwiz... Postad 29 August 2008 - 19:15
Har aldrig löpt en mobil men nu lutar det åt att jag ska köpa mig denna...
Jag vill ha en mobil som är bra att surfa på (måste kunna spela travian), det borde inte vara några problem med denna? Är det 7000kr det kommer att landa på eller hur ser det ut?? Hur gör man om man vill surfa som bäst på den abonnemang osv? jag har noll koll kör med halebop kontant kort just nu. Postad 29 August 2008 - 21:43
Jag har SPB på min och det funkar fint, mycket snyggare och smidigare än att köra med widgets. Postad 30 August 2008 - 04:46
Funkar steerio över bluetooth som det ska, går det att styra mediaspelaren över bluetooth? På papperet ska det funka, men i värkligheten?
Postad 31 August 2008 - 05:51
Nä, det tror jag knappast Postad 31 August 2008 - 10:24
Lite mer att läsa från ett svenskt test.
http://www.dvice.se/...ung-omnia-i900/ Hoppas dom släpper Omnian i Sverige snart. En fråga. Alla program som funkar i Diamond, går dom även att ha i Omnian? Båda är ju windowsmobiler. Någon som testat TOMTOM i Omnian? Postad 31 August 2008 - 16:11
Hej!
Jag hade tänkt beställa en Omnia 16GB från expansys fast kan jag välja postförskott eller på något annat sätt än att betala förrän jag har fått mobilen, kan jag göra så? Snälla behöver ett snabbt svar... Tacksam för hjälp Postad 01 September 2008 - 18:16
http://m3.idg.se/2.1022/1.176755
M3 som testat Omnian lite. Dom var såklart inte jättenöjda, vilket dom sällan är. Antar att det kommer komma en del uppdateringar från samsung som tar bort dom största buggarna som upptäckts. Postad 01 September 2008 - 18:44
Jag kör med det, det är mycket snyggare än samsungs menyer. Riktigt bra måste jag säga. Postad 01 September 2008 - 22:26
Varför bör man skaffa det? Vad är bättre/sämre med det? Kan man säga att det är ett annat operativsystem för telefonen? Förklara gärna lite mera, jag kollade deras sida men hängde inte med så mycket :-) Postad 02 September 2008 - 16:30
Andis.o, ingick headset i själva paketet när du beställde från expansys...vad mer ingick? Postad 02 September 2008 - 17:58
Kommer man att kunna "installera" om telefonen när den kommit i sverige så man får ett svenskt "riktigt" tangentbord om man köper en utomlands nu? Alltså jag vill ha å, ä, ö på tangentbordet. Är jag tvungen att vänta då eller? Finns ju en snubbe på blocket som säljer en utländsk för 5500kr (8Gb) Postad 02 September 2008 - 18:08
Det kostar inget, ta en titt på deras hemsida så hittar du mer info. Postad 02 September 2008 - 19:29
Den stora skillnaden på Omnia och Iphone är att du får med en penna till Omnia. Den snubben verkar ju vara en riktig Iphone-älskare och han inte hittade något annat positivt med Omnian. Postad 02 September 2008 - 22:54
Det som ingår är: väggladdare, telefon och penna, cd med program, usb till datorn, adapter till headset, hörlurar. http://www.phonearen.......;id=36239 Postad 02 September 2008 - 23:07
Det är inget operativsystem, det är ett program där man får andra menyer än de som ingår från början. Telefonen blir smidigare att använda helt enkelt. Och snyggare. Postad 03 September 2008 - 01:08
Ni som väntar tills det släpps i Sverige på svenska: det blir bara svenska menyerna ni väntar på. Som sagt tidigare kommer QWERTY tangentbordet aldrig att ha åäö på själva tangenterna utan XT9 kommer att lösa uppgiften (som med äö i tyskland idag).
Dessutom finns det redan ett sätt att få det gamla WM minitangentbord till svenska med SkandinaviskTastatur5.cab (har testat den själv utan problem). Därtill kan man installera svensk stavkontroll om ni inte nöjer er med att XT9 stavar rätt medan man skriver med Swedish Input (Crossbow).cab (dvs. den ersätter den engelska ordboken med den svenska - då kan man köra svensk spellcheck i både mejl och Word-dok). Ni som redan har en engelsk version av enheten kan söka på dessa två .cab filer hos xda-developers.com. Jag kör de utan problem. Postad 03 September 2008 - 16:33
Så du menar att om man vill ha ett svenskt tangenbord så sitter man å väntar i onödan???
Men menyerna blir väl på svenska i den svenska versionen i alla fall? Menyerna spelar dock mindre roll för mig. Men om jag fattar dig rätt så kommer man använda a och o i stället för å,ä,ö även om man köper en svensk telefon? Alltså om jag ska skriva kök så skriver jag kok och får då välja kök i tx9? Någon som vet om man kommer kunna fixa svenska menyer på en telefon köpt i utlandet vid senare tillfälle? Någon som vet om det e nån skillnad på en telefon köpt i Tyskland, USA, Singapore??? Edit: Har varit så kåt på denna luren ett bra tag nu så jag gjorde slag i saken och beställde en vit 16Gb idag Skrev till Samsung och frågade om man kommer kunna få en importerad telefon på svenska senare och deras svar var följande: om du skulle importera en telefon från exempelvis Tyskland så skulle det bli omöjligt att få den telefonen anpassad för det svenska språket Redigerat av malajo, 04 September 2008 - 08:20. Postad 04 September 2008 - 18:11
Hur kan det vara omöjligt, det är ju bara en mjukvara. Postad 04 September 2008 - 22:51
Vet ej, jag skrev i och för sig att jag funderade på att importera en och hon kanske tyckte det var bättre att jag väntade så hon ville kanske bara skrämma mig lite?
Är det bara menyerna så e på Engelska så spelar det ingen större roll ändå. Låter ju som att man ändå inte kommer få med Å,Ä,Ö på tangentbordet. Nån som vet om man kan lägga till egna ord i TX9? Typ snuskiga ord som aldrig finns med? Postad 04 September 2008 - 23:01
Ja, du kan lägga till egna ord i ordlistan. Postad 05 September 2008 - 23:24
Vad gör det för skillnad med att installera dessa program? Har ju beställt en som förhoppningsvis kommer i början på nästa vecka så man vill ju komma igång så fort som möjligt ;-) Några program ni kan tipsa om som bör inskaffas? Man kan väl hitta ganska mycket i piratbukten eller? Postad 06 September 2008 - 10:56
Hej alla,
Jag har en fråga ang Omnia: Vet nån var n'ånstans (helst i Sverige el. alt. Europa) kan man köpa accessories: USB kablar, kablar för TV out, laddare, osv ? Min köpte jag på Expansys (det finns nuförtiden bättre ställen, men jag behövde den snabbt) men där hittade jag ingenting av interesse. Tackar, Florian Postad 06 September 2008 - 11:11
Vet någon om dessa adapter passar till samsung omnia?
http://www.webhallen...od.php?id=88086 http://www.webhallen...od.php?id=62377 Tacksam för svar! Postad 06 September 2008 - 12:07
Jag har ingen "officiell" information om hur det blir med tangentbordet utan baserar min slutsats på hur det är i tyskland där de förvisso har speciella tecken (på samma ställen som våra på tangentbordet) men inte har dessa tangenter i Samsung keyboard (helskärmstangentbordet). Man har tidigare sett värre exemplen på detta, typ LG Viewty där TX9 inte fungerar med helskärmstangentbordet samtidigt som åäö bara finns i symboltangentbordet.
I det här fallet har de XT9 som fungerar utmärkt med helskärmstangentbordet och det är hur lätt som helst att lägga till egna ord. Dessutom kommer man kunna bränna en svensk ROM i telefonen när en sådan ROM kommer ut. Det finns redan ett antal ROM att tillgå på Modaco.com (olika engelska, tyska, portugesiska, franska, holländska versioner). Jag tror de som svarade på frågan ovan från Samsung inte är vana vid Windows Mobiler (Omnia är bara den 3:de? Windows Mobile från Samsung - hade det inte varit WM6.1 så hade det säkert varit så). Det är bara att komma ihåg att det är en gråzon vad gäller garantin att installera egna ROM men traditionellt brukar företagen att respektera garantin till slut oavsett. Dessutom är det en risk att man brickar enheten varje gång man bränner ett ROM. Med andra ord är det alltid på egen risk om man inte får service centret att göra det åt en. Men även det kommer säkert vara möjligt för en slant när svenska versionen till slut kommer ut. Så - om man kan leva med engelska menyer änsålänge kan man ändå använda XT9 som alla kommer vara tvungen att göra sedan (även när svenska menyer är tillgängliga i en svensk ROM). Om du vill ändra minitangentbordet till svenskt kan man installera SkandinaviskTastatur5.cab. Om du vill ha stavningskontrol i epost och Word på svenska kan man även installera Swedish input (Crossbow).cab. Jag har en massa olika program (förutom de två ovan) på min och har till och med installerat en annan PDA ROM (HH1) för att få tillbaka haptic feedback och touch-scrolling. SPB Mobile shell, fring, Skype, OperaMini 4.1, TomTom 7.45 + GPSGate 2.6, Foxit Reader för pdf, PocketRSS för feeds på Today skärmen, TCPMP plus alla codecs för video och Magic Button task manager. Det enda jag inte lyckats få att fungera är native WM6 VOIP (men det kan vara 3 som blockerar och det annars fungerar hyfsat med fring och Skype). Postad 06 September 2008 - 12:12
Jag har fått information om att laddarna för G600 ska fungera och antar att det är samma för övrig tillbehör men är inte helt säker. Själv använder jag en billaddare för G600 och det verkar fungera (har åtminstone inte haft problem än). Postad 06 September 2008 - 16:25
Kan någon vara vänlig och svara på min fråga, tack! Postad 06 September 2008 - 17:07
Hej! Det följer med en sån adapter som är i den andra länken annars... /MVH Daniel Postad 06 September 2008 - 22:17
Tack så mycket, du är säker på det väl? Och tror du att den andra adapterna passar, alltså den först nämnda länken. Postad 07 September 2008 - 07:31
Till min följde det i alla fall med en sådan adapter. (Köpt på E-bay från Singapore) Tror inte den första passar, har provat en laddare från en G600 som passar. Enligt Samsungs -hemsida har följande samma kontakt som G600... Armani-SAMSUNG, SGH-F210, SGH-F330, SGH-G600, SGH-G800, SGH-i450, SGH-i550, SGH-i780, SGH-J200, SGH-L170, SGH-L760, SGH-J400, SGH-M110, Soul, SGH-B100, SGH-J700, Touchwiz, SGH-M310, SGH-B300 Hoppas det kan vara till någon hjälp. /MVH Daniel Postad 07 September 2008 - 08:57
Tack för hjälpen, jag tror jag köper den adaptern som medföljer. Anledningen till att jag ska köpa är pga att expansys säger att det inte medföljer någon adapter, microsd och headset. Kan det stämma, har någon annan handlat därifrån som har fått dessa tillbehör? Postad 07 September 2008 - 11:43
I min från expansys fick jag väggladdare och hörlurar men ingen extra microsd men det behövs inte med 16 GB on board. Postad 08 September 2008 - 20:58
Har beställt en nu. Längtar till den kommer
Vad kör ni med för abbonemang? jag har telia refill nu men vill ju gärna ha fast pris på surf. Känns ju som att man kommer använda internet en hel del men den här telefonen Postad 09 September 2008 - 16:29
Jag har samma problem =) Postad 09 September 2008 - 22:40
Var inne och hörde lite om mobilen i en telenoraffär idag. Telenors huvudlager hade beställt en massa telefoner 3/9 och enligt försäljaren så brukar det röra sig om minst 1-2 veckor innan den finns i butik (Efter en sådan beställning). Alltså kan vi hoppas på att få se Omnian i butik redan i september:)
Redigerat av Unregisteredc83518bd, 09 September 2008 - 22:40. 3 användare läser detta ämne0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |