Samsung SGH-F480
444 svar till detta ämne
Postad 03 September 2008 - 19:02
Sussie_ju
-
Sussie_ju
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Ang film, är det inte någon som kör med den inbyggda konventeraren i pc-studio som följde med telefonen? Jag tyckte det blev bra kvalitet av det i alla fall. comickicker - På Elgiganten sa hon som satt och sålde telefonerna att man kunde köra med obegränsat minne. Jag har inte provat det och dom hade bara 8gb-kort så vet inte hur mycket sanning det ligger i det. Men jag var på Teknikmagasinet och köpte mitt 8gb, då fick jag prova så det var det sortens kort och att det fungerade. Kanske kan du göra någonting liknande.
Postad 03 September 2008 - 20:55
kokostoppen
-
kokostoppen
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Den laddaren passar inte, men jag har löst problemet i alla fall. Clas Olsson hade.
väldigt konstigt om inte den skulle fungera, den står som tillbehör till telefonen.......
Postad 03 September 2008 - 21:04
Walming
-
Walming
-
Rookie
-
9 inlägg
Hejsan vet någon hur man blir av med "pling" ljudet när man trycker på skärmen. Menar det ljudet som är samtidigt som det vibrerar til.
Tack för svar
Postad 03 September 2008 - 21:24
joslse
-
joslse
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Har nyköpt telefonen och har upptäckt att man inte kan byta låt utan att trycka på touch displayen, funkar ju inte att hålla inne volym knappen som på sonyericsson....
Någon som hittat en inställning för att ändra detta?
suger ganska rejält om dom inte tänkt på det......
Jo vet att man kan köpa headsets där man kan byta låt men det ska ju inte behövas på en ny multimedia mobil!
Mvh Jonas
Postad 03 September 2008 - 21:25
Sussie_ju
-
Sussie_ju
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Hejsan vet någon hur man blir av med "pling" ljudet när man trycker på skärmen. Menar det ljudet som är samtidigt som det vibrerar til. Tack för svar
Javisst. Volymknappen på vänstersidan
Postad 03 September 2008 - 22:01
jesper_axelsson
-
jesper_axelsson
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Ang film, är det inte någon som kör med den inbyggda konventeraren i pc-studio som följde med telefonen? Jag tyckte det blev bra kvalitet av det i alla fall.
Testade den. verkar funka bra men den har ju inte lika många inställningsmöjligheter... Möjligheten att bränna in undertexter va ju bra med.
Postad 03 September 2008 - 23:02
Sussie_ju
-
Sussie_ju
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Testade den. verkar funka bra men den har ju inte lika många inställningsmöjligheter... Möjligheten att bränna in undertexter va ju bra med.
Under fliken "avancerat" fanns det endel, men jag är inte så duktig på det där, kanske finns fler väsentliga justeringar man kan göra. Jag måste fråga hur ni upplever att ljudet är när ni pratar. Jag börjar så smått tro att det är fel på min för jag hör knappt vad andra säger och andra hör knappt vad jag säger, detta med full täckning och pratar jag via headsetet så funkar det bra. Det är ju ganska väsentligt att man kan prata i telefonen ändå trots allt lull lull
Postad 04 September 2008 - 20:33
Unregistered9ed1c5ca
-
Unregistered9ed1c5ca
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Nåt sksumt med ljudet är det. När man ringer nån och signalerna går är det precis som om ljudet är lite dämpat i början på signalen. Fast sen när man pratar så har jag faktiskt inte stört mig på att man hör dåligt, och ingen har sagt att dom hör mig dåligt heller. Kanske är värre på vissa telefoner.
Vill verkligen ha en update på luren, hoppas Samsung lägger ut nån snart på hemsidan.... Fast om alla som tycker att luren är lite buggig hör av sig till Samsungs support blir det lite fart kanske. I övrigt tycker jag luren är grym och lätt den coolaste jag haft( hade en n95 8gb innan). Fast som med alla telefoner tröttnar man väl efter några månader
Postad 04 September 2008 - 20:52
Walming
-
Walming
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej
Tackar och bockar ljudet är nu borta:)
Postad 05 September 2008 - 08:10
kokostoppen
-
kokostoppen
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
här är en liten recension till er som är inne på att köpa luren http://www.smartson....ng-sgh-f480.htmmen det där dom skriver med scrollningen håller jag inte riktigt med om. en recensent skriver "När man skrollar i listor eller menyer måste man dessutom dra fingret åt motsatt håll." det behöver inte jag göra på min iaf. om jag ska ner i menyn, drar jag fingret neråt. är det jag som har helt fel för mig att ovanstående kommentar är felaktig???
Postad 07 September 2008 - 13:26
LexCom
-
LexCom
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
väldigt konstigt om inte den skulle fungera, den står som tillbehör till telefonen.......
Jag kollade iofs bara på bilden. Och laddaren som var på bilden har fel anslutning.
Postad 07 September 2008 - 13:36
LexCom
-
LexCom
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
här är en liten recension till er som är inne på att köpa luren
http://www.smartson....ng-sgh-f480.htm
men det där dom skriver med scrollningen håller jag inte riktigt med om. en recensent skriver "När man skrollar i listor eller menyer måste man dessutom dra fingret åt motsatt håll." det behöver inte jag göra på min iaf. om jag ska ner i menyn, drar jag fingret neråt. är det jag som har helt fel för mig att ovanstående kommentar är felaktig???
Samma sak i tidningen Mobil när de testade telefonen nu i augustinummret. En sak som de sågade rejält var att man inte kunde scrolla upp och ner genom att dra fingret över displayen utan att man var tvungen att använda piltangenterna längst ner när man surfade. Även det är ett falskt påstående utan grund. Det går ju alldeles utmärkt att scrolla genom att dra fingret upp eller ner på displayen.
Postad 07 September 2008 - 23:35
J0h4n
-
J0h4n
-
Amatör
-
-
73 inlägg
TJena tjena! Har suttit och kikat över alla mobiler aka 2008 och antagligen landat på denna!
Den låter helt enormt perfekt där den bara faller på mjukvaru uppdatering och ett slutet os.
Jag får känslan av att denna skulle bli enormt eftertraktad om Samsung bara kunde fixa alla små mjukvaru problem.
Hoppas det är fler än jag som är intresserade av uppdateringar osv för att få den så bra som den nu har potential att bli! Så jag håller mig uppdated hos denna topic och hoppas att nånting händer framöver.!
Cheers / J0h4n
Postad 08 September 2008 - 13:58
Sussie_ju
-
Sussie_ju
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Helknas men ljudet i mobilen har blivit bättre igen. kanske behövde man "spela in högtalaren"  (skämt)
Jag vet inte riktigt varför. Kan varit någonting tillfälligt med täckningen måhända. Nu funkar det i alla fall bra.
Någon som använder opera i mobilen istället för den inbyggda browsern?
Tyckte det funkade bättre. Kommer ju in på hotmail och msn osv med den och kan bifoga filer mm. Ja, det blir mer normalsurfning så att säga. Klart den inbyggda kör jag ändå mest med men om det är någonting som inte funkar i den så funkar opera bra.
Laddade hem en irc-klient också och även den funkade prima.
Till att börja med tyckte jag att det var så himla begränsat med mjukvara (ingen sida hade med "vår" telefon i sina listor) men den verkar klara av det mesta jag stoppar i den med viss modifikation.
Blir faktiskt mer och mer nöjd med den.
Bloggfunktionen och det där shozu eller vad det heter funkar ju rätt ok också. Vettigt när man har facebook, och massa andra sidor (och vill skicka bilden via mail till många) osv.
lite svammel men var så nöjd just nu
Redigerat av Sussie_ju, 08 September 2008 - 14:00.
Postad 08 September 2008 - 16:11
Torsdagsapan
-
Torsdagsapan
-
Rookie
-
5 inlägg
Laddade hem en irc-klient också och även den funkade prima.
Nu gjorde du så att jag blev sugen på f480 igen  Vilken irc-klient använder du och hur fungerar det med touch skärmen? Blir det en list nertill som du får trycka på för att få fram "knappsatsen" eller hur fungerar det?
Postad 08 September 2008 - 17:25
J0h4n
-
J0h4n
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Låter bra att höra Sussie! = ) Sitter mest och fundrar på vart jag ska beställa denna telefon ifrån..
Funkar de lika bra att beställa den från europa någonstans eller tjänar man inget på det..?
Postad 09 September 2008 - 08:27
Sahlinho
-
Sahlinho
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Ngn som har problem med extremt dålig täckning och att samtalen konstant kopplas ifrån? Och, skulle jag koppla upp mig på 3g nätet går det varken att ringa eller ta emot samtal... Beror antagligen på simkortet men är inte helt 100! Ngn som vet? =)
Postad 09 September 2008 - 09:37
Sussie_ju
-
Sussie_ju
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Ngn som har problem med extremt dålig täckning och att samtalen konstant kopplas ifrån? Och, skulle jag koppla upp mig på 3g nätet går det varken att ringa eller ta emot samtal... Beror antagligen på simkortet men är inte helt 100! Ngn som vet? =)
Låter ju som det är simkortet för mitt fungerar inte på det sättet. fattar mig inte på detta med citat så...Angående vilken ircklient jag har så är det just nu JMirc. Den var snabbast tycker jag. Jag provade på några andra också. Ja tyvärr får man trycka fram knappsatsen där nere. Det blir lite pilligt, men så är det ju tyvärr. Min första touchdisplay-telefon så det är fortfarande lite ovant.
Postad 10 September 2008 - 18:44
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
Har den ett vanligt hörlusruttag? Har sett en bild där det sätt ut som om den har en "skyddslucka" där det är ett märke på som liknade på en hörlur
Eller är det headset som gäller där man kan koppla in "riktiga" hörlurar?
Postad 10 September 2008 - 19:54
PixelJunkie
-
PixelJunkie
-
Rookie
-
6 inlägg
Har den ett vanligt hörlusruttag? Har sett en bild där det sätt ut som om den har en "skyddslucka" där det är ett märke på som liknade på en hörlur
Eller är det headset som gäller där man kan koppla in "riktiga" hörlurar?
Det undrar jag med. Har nu kollat på denna mobil och är faktiskt sugen på att köpa en. Den verkar ha det jag är ute efter, bra kamera, bra musikfunktioner och så är den snygg. Det enda problemet är om den har stöd för vanliga hörlurar. Jag såg någon video där hörlursutgången inte såg ut som en vanlig 3,5mm utgång. Kan man då koppla vanliga hörlurar till den medföljande headset?
Postad 10 September 2008 - 23:45
J0h4n
-
J0h4n
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Finns nog någon liten adapter från deras utgång till 3,5mm att köpa om de nu e på det vist..
Postad 11 September 2008 - 12:51
Big Tom RS4
-
Big Tom RS4
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Det medföljer en adapter till 3,5 mm stereoplugg.
Är det någon mer än jag som har problem med dålig mottagning??
Flera gånger så påstår mina vänner att "just-nu-kan-du-inte-nå-det-önskade-numret"-meddelandet kommer när de försöker ringa mig.
Har aldrig haft det problemet med mina tidigare telefoner med SAMMA abonnemang.
// Thomas
Postad 11 September 2008 - 16:27
Sussie_ju
-
Sussie_ju
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Är det någon mer än jag som har problem med dålig mottagning?? Flera gånger så påstår mina vänner att "just-nu-kan-du-inte-nå-det-önskade-numret"-meddelandet kommer när de försöker ringa mig. Har aldrig haft det problemet med mina tidigare telefoner med SAMMA abonnemang.
// Thomas
nix inte upplevt det problemet. Hur tycker ni era kameror funkar? Har ni några alster man kan få kolla på?
Postad 11 September 2008 - 22:41
J0h4n
-
J0h4n
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Också intresserad av lite bilder
Postad 12 September 2008 - 15:37
Sussie_ju
-
Sussie_ju
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag ska väl föregå med gott exempel då. Nu har jag dock inte fotat så väldans mycket ännu men... Här en en lite närmare bild på svampkorgen. Tyvärr felfokuserad, men man kan ändå se kvaliten lite. Lite för mkt ljus upp till höger i bild annars rätt ok.
Foto0098.jpg 1.33MB
1 Antal nerladdningarOch så kommer en annan bild i dagsljus (fast det är ju knappast dagsljus med alla moln)
Foto0088b.jpg 2.55MB
1 Antal nerladdningarSen innomhus också i dåligt ljus
Foto0045.jpg 937.18K
1 Antal nerladdningarJag har fått till några till bättre bilder men med hänsyn av personerna på dem så lägger jag inte ut dom. Ska uppdatera med fler vid senare tillfälle nu när man börjat få kläm på hur man ska fota. Vassego'
Redigerat av Sussie_ju, 12 September 2008 - 15:45.
Postad 12 September 2008 - 18:48
J0h4n
-
J0h4n
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Tack tack, skulle vara helnöjd med såna bilder från en mobil. Oftast vill man iofs ta kort på fester och då äre ju lite mörkare, klarar kameran av sånt bra?
Postad 12 September 2008 - 19:54
Sussie_ju
-
Sussie_ju
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Eftersom kameran har fotolampa (som förvisso lyser extremt starkt vid fotoögonblicket) så är det ingen superkamera i mörkret. Men jag kan ta ett par sådana bilder lite senare ikväll om du så vill så du får se på ett ungefär.
Jag kan ju säga redan nu att det är relativt kornigt när man gör så i alla fall om man tar på objekt som rör sig då isotalet behöver vara högt.
Återkommer.
Postad 13 September 2008 - 13:08
Sussie_ju
-
Sussie_ju
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Det blev visst inga bilder igårkväll, ska försöka få fram några ikväll istället.
Kan ju passa på och fråga om någon lyckats streama video från mobilen till dator eller annan mobil? (inte videosamtal)
Finns ju program till dom flesta mobiler, men inte denna?
Postad 13 September 2008 - 14:15
J0h4n
-
J0h4n
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Väntar på kvällsbilderna haha ^^ Har tyvärr inte köpt denna en pga av ekonomi så jag kan inte svara på några frågor ivf. MEn hoppas fler tar del av tråden ^^
Postad 14 September 2008 - 09:20
Leon_Azzaro
-
Leon_Azzaro
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Vad har ni för firmware i mobilen? Lämnade in min för jag var missnöjd med samtalsljudet och kameran och de har tydligen lagt in en ny firmware. Min firmware är F480XBHG2. Ni kan kolla er firmware genom att trycka *#1234#.
Postad 14 September 2008 - 11:09
Miros
-
Miros
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hur är det med "egna" program? finns det att ladda ner nytto program till den?
Vad är den stora skillnaden mellan 480 och 490? är gränssnittet detsamma? någon sa att ev man kan lägga in nytt shell för att snygga upp menyerna, är detta möjligt
Redigerat av Miros, 14 September 2008 - 11:27.
Postad 14 September 2008 - 12:20
Sussie_ju
-
Sussie_ju
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Vad har ni för firmware i mobilen? Lämnade in min för jag var missnöjd med samtalsljudet och kameran och de har tydligen lagt in en ny firmware. Min firmware är F480XBHG2. Ni kan kolla er firmware genom att trycka *#1234#.
Verkar som jag har tidigare än din då? F480XHF1...
Postad 14 September 2008 - 13:33
Unregistered9ed1c5ca
-
Unregistered9ed1c5ca
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Leon_Azzaro: Vart kameran bättre med den nya firmwaren?
Ser att jag har samma som sussie_ju. Konstigt att Samsung inte har lagt ut den på hemsidan, har till och med varit i kontakt med supporten på Samsung och frågat efter den. Det svar jag fick var att jag skulle höra av mig till min återförsäljare om jag tyckte att telefonen var trasig, att det skulle finnas nån ny firmware fick jag inget svar på, är det typ hemligt enligt Samsung???. Antar att man måste lämna in den då. Drygt att vara utan den i x antal veckor bara......
Vore ju bra mycket smidigare att göra det själv hemma, både för dom och en annan.
Blir ju fina bilder med den i optimala förhållanden, men i mörker och att ta kort på barnen är inte lätt.
Postad 14 September 2008 - 14:17
J0h4n
-
J0h4n
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Vad har du märkt för förbättringar med den nya firmwaren leon?
Postad 14 September 2008 - 21:52
PixelJunkie
-
PixelJunkie
-
Rookie
-
6 inlägg
Tack för svaret. Men saken är att jag läste en recension ( http://www.mobilebla...480-review.html) där det stod att det inte ingick någon adapter. Det kanske bara gäller utomlands men jag vill bara vara säker, har alla ni som köpt mobiltelefonen också fått med den här adaptern?
Postad 14 September 2008 - 22:07
Big Tom RS4
-
Big Tom RS4
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Verkar som jag har tidigare än din då? F480XHF1...
Jag har F480XBHF1, är du säker på att du inte skrivit fel Sussie_ju? Jag frågar samma sak som flera andra; Leon_Azzaro: Blev det några förbättringar med den nya mjukvaran? // Thomas
Postad 14 September 2008 - 23:08
Sussie_ju
-
Sussie_ju
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag har F480XBHF1, är du säker på att du inte skrivit fel Sussie_ju?
Jag frågar samma sak som flera andra; Leon_Azzaro: Blev det några förbättringar med den nya mjukvaran?
// Thomas
Jo, det gjorde jag ju. Jag har samma version som dig.
Postad 15 September 2008 - 09:09
LexCom
-
LexCom
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Jag har F480XBHF1, är du säker på att du inte skrivit fel Sussie_ju?
Jag frågar samma sak som flera andra; Leon_Azzaro: Blev det några förbättringar med den nya mjukvaran?
// Thomas
Och jag har en version som heter F480NRHG2... Nu har vi tre olika firmwire här. Vilken är nyast??? (Bäst)
Postad 15 September 2008 - 15:49
Edmond
-
Edmond
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Jag har firmwire F480SSHE1.
Postad 15 September 2008 - 17:50
Leon_Azzaro
-
Leon_Azzaro
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Alltså jag har ingen aning faktiskt. Hade mobilen i en vecka innan jag lämnade in den och fick tillbaks den i lördags. Jag tycker fortfarande inte om samtalskvaliteten. Kanske känns den lite snabbare och bildkvaliten på kameran har förbättrats.
Dock är det konstigt att alla har olika mjukvara. Undrar vem som har den nyaste firmwaren. Jag har köpt min på elgiganten.
Postad 15 September 2008 - 18:10
Sussie_ju
-
Sussie_ju
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Håller med angående samtalskvaliteten faktiskt. Ibland funkar det väldigt bra dock, ibland bedrövligt. Tyvärr verkar minsta störning från den man pratar med orsaka väldiga problem. Det funkar om man t r y c k e r örat mot luren men så ska man ju inte behöva göra.
Tyckte den blev bättre en tid men känns som den funkar lika tokigt igen.
Undrar lite hur alla andra upplever detta, om det är värt att skicka tillbaka luren?
Postad 15 September 2008 - 21:20
Leon_Azzaro
-
Leon_Azzaro
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Jag ska lämna tillbaks den. Den är trots allt en telefon och då ska den fungera att prata med.
Postad 15 September 2008 - 21:36
Big Tom RS4
-
Big Tom RS4
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Håller med angående samtalskvaliteten faktiskt. Ibland funkar det väldigt bra dock, ibland bedrövligt. Tyvärr verkar minsta störning från den man pratar med orsaka väldiga problem. Det funkar om man t r y c k e r örat mot luren men så ska man ju inte behöva göra.
Tyckte den blev bättre en tid men känns som den funkar lika tokigt igen. Undrar lite hur alla andra upplever detta, om det är värt att skicka tillbaka luren?
Nej precis, samtalskvalitén är INTE den bästa på denna telefon! Om jag jämför den med min gamla jobbtelefon (Nokia 6310i) så är ljudet i Samsungen ett stort skämt. Jag kan faktist inte tänka mig att en programuppdatering skulle kunna göra någon större skillnad på ljudet, utan det hänger nog mest på hårdvaran i detta fall. // Thomas
Postad 16 September 2008 - 09:07
foxy83
-
foxy83
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Hej, jag har tjuvläst er tråd ett tag utan att vara medlem för att jag själv funderar på att köpa f480:an. Såg att ni hade funderingar över firmware och hur man tolkar "koden", och kom på att jag hittat detta i ett finskspråkigt forum:
Ex. F480XBHF1
F480 = Modell
XB = Område
H = Årtal
F = Månad
1 = Version
I detta fall:
XB = Denmark, Norway, Sweden (andra koder för andra områden/länder)
H = 2008 (F 2006, G 2007, H 2008, etc)
F = Juni (A januari, B Februari, etc...)
1 = version 1
Jag garanterar inte att infon är korrekt, men iaf.
Postad 16 September 2008 - 18:54
Spuute
-
Spuute
-
Mästare
-
-
2937 inlägg
Hallå, är riktigt sugen på denna lur, men då jag arbetar som målare så undrar jag om de e ganska onödigt med touch mobil då de är mycket slipdamm osv i jobbet.. Vet inte riktigt hur jag ska göra här  Får ju den med om jag tecknar ett tre abbonemang. Någon som har mobilen som kan uttala sig om alarmet i den? Kan man ställa mer än 1 larm? samt lägga till mp3 som ringsignal / alarm signal?
Ta Nokia 6110 kan man ställa hur många larm man vill, å Sony Ericsson k850 så kan man ställa 5 olika larm, hur är samsungen där?
Tacksam för svar
//Patric
Postad 16 September 2008 - 22:23
Sussie_ju
-
Sussie_ju
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Hallå, är riktigt sugen på denna lur, men då jag arbetar som målare så undrar jag om de e ganska onödigt med touch mobil då de är mycket slipdamm osv i jobbet.. Vet inte riktigt hur jag ska göra här Får ju den med om jag tecknar ett tre abbonemang. Någon som har mobilen som kan uttala sig om alarmet i den? Kan man ställa mer än 1 larm? samt lägga till mp3 som ringsignal / alarm signal?
Ta Nokia 6110 kan man ställa hur många larm man vill, å Sony Ericsson k850 så kan man ställa 5 olika larm, hur är samsungen där?
Tacksam för svar
//Patric
Hejsan Patric. Alarmen funkar ungefär såhär: väckning. Massa inställningar över hur du vill att alarmet ska funka. Du vet, stegrande, vibrator, vibrator och melodi, först vibrator sen melodi, bara melodi (detta var dom jag kom ihåg i huvudet, kan finnas fler. Ja, du kan välja en mp3låt eller t.o.m fm-radio som väckningsalarm, du kan även snooza osv. Övriga alarm: Dom fungerar på ungefär precis samma sätt som väckningen, enda skillnaden är att väckningsalarmet heter... ehh väckning  Du kan skapa hur många alarm som helst (tror jag, jag har i alla fall 8 olika) och du kan även namnge dom som du vill. (som t.e.x i ditt fall eftersom du är målare kunde väl "fika1", "fika2", "frukost", "frukostfika", "fika3" osv passa... Nej, nu var jag bara elak  Men som sagt, du kan skaffa hur många larm du vill och även ändra signaler och alarm"sort" mm. på varje individuellt larm. Du kan även sätta varje individuellt larm återkommande en gång i veckan eller alla dagar i veckan osv Helt enkelt... alarmfunktionerna är riktigt riktigt bra i denna lur. (och kalendern också) Angående din andra fråga angående slipdamm och touchdisplay så kan jag inte svara på det... Men telefonen har ju i alla fall mindre "springor" där dammet kan ta sig in jämfört mot en telefon med knappar samt det medföljande fodralet (som sitter fast som batterilucka) täcker ju hela displayen så kan inte tänka mig det kommer in så värst mycket damm där i alla fall. Tycker displayen verkar generellt reptålig om du tänkte på det sättet. Har fått rätt mycket skräp på min med i jobbet. Hoppas svaret var till någon nytta och undrar du nått mer får du skriva  /suss EDIT: jag var tvungen att kolla. 10 individuella larm kan man ha + väckningsalarmet (så 11 då) + alla kalenderrelaterade larm såklart så som påminnelse mm mm. Foxy: Tack för du delade med dig av det där. Intressant
Redigerat av Sussie_ju, 16 September 2008 - 22:22.
Postad 16 September 2008 - 23:42
Unregistered062ebdea
-
Unregistered062ebdea
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej alla, jag har firmware: F480XXHE7
Samt att jag också har lite problem med ljudet, samtal kopplas ned o.s.v...
Kristoffer
Postad 17 September 2008 - 05:08
Spuute
-
Spuute
-
Mästare
-
-
2937 inlägg
Hejsan Patric. Alarmen funkar ungefär såhär: väckning. Massa inställningar över hur du vill att alarmet ska funka. Du vet, stegrande, vibrator, vibrator och melodi, först vibrator sen melodi, bara melodi (detta var dom jag kom ihåg i huvudet, kan finnas fler. Ja, du kan välja en mp3låt eller t.o.m fm-radio som väckningsalarm, du kan även snooza osv.
Övriga alarm: Dom fungerar på ungefär precis samma sätt som väckningen, enda skillnaden är att väckningsalarmet heter... ehh väckning  Du kan skapa hur många alarm som helst (tror jag, jag har i alla fall 8 olika) och du kan även namnge dom som du vill. (som t.e.x i ditt fall eftersom du är målare kunde väl "fika1", "fika2", "frukost", "frukostfika", "fika3" osv passa... Nej, nu var jag bara elak  Men som sagt, du kan skaffa hur många larm du vill och även ändra signaler och alarm"sort" mm. på varje individuellt larm.
Du kan även sätta varje individuellt larm återkommande en gång i veckan eller alla dagar i veckan osv Helt enkelt... alarmfunktionerna är riktigt riktigt bra i denna lur. (och kalendern också)
Angående din andra fråga angående slipdamm och touchdisplay så kan jag inte svara på det... Men telefonen har ju i alla fall mindre "springor" där dammet kan ta sig in jämfört mot en telefon med knappar samt det medföljande fodralet (som sitter fast som batterilucka) täcker ju hela displayen så kan inte tänka mig det kommer in så värst mycket damm där i alla fall. Tycker displayen verkar generellt reptålig om du tänkte på det sättet. Har fått rätt mycket skräp på min med i jobbet.
Hoppas svaret var till någon nytta och undrar du nått mer får du skriva  /suss
EDIT: jag var tvungen att kolla. 10 individuella larm kan man ha + väckningsalarmet (så 11 då) + alla kalenderrelaterade larm såklart så som påminnelse mm mm.
Foxy: Tack för du delade med dig av det där. Intressant 
Herre######r, du tog dig tid du  Tack för alla svar
Postad 19 September 2008 - 16:26
Spuute
-
Spuute
-
Mästare
-
-
2937 inlägg
kan man ladda ner msn till denna lur?
Postad 19 September 2008 - 18:15
Unregisteredad5e4575
-
Unregisteredad5e4575
-
Användare
-
-
219 inlägg
kan man ladda ner msn till denna lur?
Undrar detta också, använde sökfunktionen men jag fick inget riktigt svar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|