* Officiell tråd - MSI Wind *
Startad av
Gäst_dannywtf_*
, Jun 27 2008 09:32
261 svar till detta ämne
Postad 23 September 2008 - 16:36
logik
-
logik
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Någon mer än jag som börjar känna sig lite snuvad på konfekten? Priset på en Eee 1000h är samma som Winden nu, och då har 1000h 160gb hårddisk, bättre touchpad med multi-touch och 6-cellsbatteri och man kan uppgradera den hur lätt som helst med ny hdd eller mer RAM. :S
Bara 6-cellsbatteriet kommer kosta 1000:- extra till Winden om det inte sjunker i pris innan det släppts då.
Jag vet att jag tjatar om en massa andra datorer här i tråden men man vill få det bästa och mest prisvärda och jag vill ju att ni ska vara upplysta om det också.
Postad 23 September 2008 - 19:54
bjornthompson
-
bjornthompson
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
hmmm jag vet inte om man ska känna sig snuvad precis...tror det handlar mer om smak och preferencer(kan man säga på svenska va) multitouch på en sån här liten yta??? inte för mig med stora händer,trångt som det är ändå,och man har ju sido scroll funktionen på winden som funkar okej......har lekt lite med eee 1000 och har en wind....ska säga att absolut har eee batteriet som är dubbla tiden av winden, men det är oxå det enda som slår den enligt mig....eee:n känns plastig sladrig och vänster sida tangentbordet rör sig när man trycker på det.....som ni hör är jag inte speciellt förtjust i eee:n och det står jag för......jag tar hellre winden och pröjsar £50 för ett 6 cells batteri med 4400mah borde man få ut nästan 4 timmar på iaf.winden känns som en mindre data medans eee känns som nån leksak jag köpt till min 7åring
Postad 23 September 2008 - 20:26
logik
-
logik
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jo jag håller med Bjorn, 1000h ser plastig ut och påminner om en leksak men jag kan inte släppa att man får så mycket mer för samma pris. Tror jag kommer bli tvungen att köpa en Eee 1000h när de finns att tillgå så jag kan klämma och prova bägge, sen får jag sälja den "sämre".
Postad 23 September 2008 - 20:50
peapea
-
peapea
-
Rookie
-
3 inlägg
bjornthomp.
hur skulle du säga att skillnaden i fläktljudet är mellan 1000h å wind´en?
ljudnivån betyder oerhört mycket för mig, jag är ganska trött på min hp9420. låter som en damsugare från 39 innan ww2.
pea
Postad 23 September 2008 - 21:03
bjornthompson
-
bjornthompson
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
tror den stora skillnaden har med processorerna att göra.atomen verkar inte alstra någon större värme......haft både winden och eee i knät när jag använt dem och ingen av dem blir varma.....och jag har inte hört ett pip ur någon av dem egentligen,man hör att det sitter en fläkt där om man sätter datan mot örat,men har man den i knöt så hörs den inte alls....skulle säga att detta gäller båda faktsikt.
så är ljud nivån viktigast för dig så kan du nog känna dig nöjd men vilken som
Postad 23 September 2008 - 22:37
peapea
-
peapea
-
Rookie
-
3 inlägg
hmm! bra nyheter. och du rekommenderar alltså wind´en av de båda?
gött med ett rakt och positivt svar. har länge lutat åt AAO150 men nu kanske wind blåst nytt liv i diskusionen.
jag vet. 031-humor är den bästa....
finns det några fördelar med acer´s netbook i jämnförelse med wind?
pea
Postad 24 September 2008 - 15:24
peapea
-
peapea
-
Rookie
-
3 inlägg
här kommer nästa fläkt fråga.
hur låter msi wind om man jämför den med macbook, som ju är helt tyst, nästan. är de likvärdiga?
Postad 24 September 2008 - 16:03
logik
-
logik
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Äntligen är min vita Wind på väg från webhallen, finns förhoppningsvis att hämta ut på Posten imorgon
Postad 24 September 2008 - 18:46
bjrck
-
bjrck
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Äntligen är min vita Wind på väg från webhallen, finns förhoppningsvis att hämta ut på Posten imorgon 
Jag beställde min vita 24/8 men har inte fått nån. Nu får man vänta till minst 10/12, när beställde du?
Postad 24 September 2008 - 19:15
logik
-
logik
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jag beställde min vita 24/8 men har inte fått nån. Nu får man vänta till minst 10/12, när beställde du?
Jag beställde 2008-08-18 22:47
Postad 24 September 2008 - 21:20
dandon
-
dandon
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Fick min vita Wind idag, beställde 2008-08-19 kl17. Vad gäller fläkten så förstår jag inte att folk tycker den låter.
En fråga bara som kanske besvarats innan.......Finns det ingen scrollfunktion på touchpaden? Om ja, hur får jag den att fungera? Är det samma som sidoscrollen som det snackas om?
*******Fattade hur scrollen fungerade.....kanon!*******
Redigerat av dandon, 24 September 2008 - 21:54.
Postad 24 September 2008 - 23:08
dandon
-
dandon
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Har upptäckt ett tråkigt fel.....har 6-7 döda pixlar  (utspridda på olika platser på skärmen)
Någon annan som upptäckt liknande fel? Hur många döda pixlar måste det minst vara för att man ska kunna reklamera datorn? Tråkigt som fan att upptäcka när man väntat så länge på den.....Någon som har några råd?
Postad 25 September 2008 - 08:38
dp79.com
-
dp79.com
-
Lärjunge
-
-
368 inlägg
Har upptäckt ett tråkigt fel.....har 6-7 döda pixlar (utspridda på olika platser på skärmen) Någon annan som upptäckt liknande fel? Hur många döda pixlar måste det minst vara för att man ska kunna reklamera datorn? Tråkigt som fan att upptäcka när man väntat så länge på den.....Någon som har några råd?
Om du köpt den på nätet så gäller distansavtalslagen. Du har då bland annat rätt att ångra köpet inom 14 dagar. http://www.konsument...gArticleId=2479http://www.konsument...ngArticleId=197
Redigerat av dp79.com, 25 September 2008 - 08:39.
Postad 25 September 2008 - 08:50
dandon
-
dandon
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Det är ju bra att veta.
Tråkigt som fan och lämna tbx den och vänta flera månader på en ny. För vad jag förstått så har ingen annan haft problem med döda pixlar så jag har haft otur??
Jag har mailat Webhallen och vi får se hur de sköter det här. Jag meddelade dem att jag kommer följa upp ärendet i detta forumet så de har lite press på sig, det finns ju en hel del som läser här som beställt men inte fått sin dator ännu. Förhoppningsvis vill de inte att de ska bli avskräckta och avbeställa....
Postad 25 September 2008 - 11:18
bjrck
-
bjrck
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Om du köpt den på nätet så gäller distansavtalslagen. Du har då bland annat rätt att ångra köpet inom 14 dagar.
http://www.konsument...gArticleId=2479 http://www.konsument...ngArticleId=197
Känns inte som att ångerrätt gäller om man har använt en vara. Däremot så har man ju garanti och reklamationsrätt på en vara som är trasig.
Postad 25 September 2008 - 12:14
dandon
-
dandon
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Känns inte som att ångerrätt gäller om man har använt en vara. Däremot så har man ju garanti och reklamationsrätt på en vara som är trasig.
Mkt riktigt så säger Webhallen att ångerrätten bara fungerar om datorn är ostartad. Vilket betyder att de verkligen har ryggen fri eftersom upptäckt av de döda pixlarna kräver att datorn är startad. De vet heller inte vad MSI har för pixelgaranti. Fortsättning följer....
Postad 25 September 2008 - 15:52
bjrck
-
bjrck
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Mkt riktigt så säger Webhallen att ångerrätten bara fungerar om datorn är ostartad. Vilket betyder att de verkligen har ryggen fri eftersom upptäckt av de döda pixlarna kräver att datorn är startad. De vet heller inte vad MSI har för pixelgaranti. Fortsättning följer....
Pixelgaranti från tillverkaren är lite flummigt. Enligt konsumentköplagen så har man ju rätt att reklamera en vara i upp till två år efter köp om felet beror på bristande kvalitet eller tillverkningsfel. Så egentligen borde alla kunna klaga på en död pixel. För köper man en skärm ska den ju fungera. Annars är de andra sortering.
Postad 25 September 2008 - 15:59
dandon
-
dandon
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Pixelgaranti från tillverkaren är lite flummigt. Enligt konsumentköplagen så har man ju rätt att reklamera en vara i upp till två år efter köp om felet beror på bristande kvalitet eller tillverkningsfel. Så egentligen borde alla kunna klaga på en död pixel. För köper man en skärm ska den ju fungera. Annars är de andra sortering.
Så tycker jag oxå. Och de kallar ju det en Pixel Policy....Konsumentköplagen bör väl stå över en policy?! Efter att ha läst igenom konsumentköplagen några gånger tycker jag det är solklart och att det inte ska vara några som helst problem, men det finns säkert något kryphål som räddar dem. De har inte hört av sig ännu iaf trots att de lovade. Får ringa dem igen i morgon....
Postad 25 September 2008 - 17:24
logik
-
logik
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Yes! Äntligen kom min vita MSI Wind, bara ett problem.... den var svart! j-vla Webhallen-flummerier. Tar väll en evighet innan jag fått skickat tillbaka den och en vit är på väg till mig.
Tack Webhallen, det här är inte första gången!
-1/10
Redigerat av logik, 25 September 2008 - 17:26.
Postad 25 September 2008 - 21:53
logik
-
logik
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Alltså vad är det här för dator och tillverkare. Längst ner på Webhallens MSI Wind-sida kan man läsa
"Lång leveranstid. Slut hos leverantören och inget nytt leveransdatum har angivits. Skickas så fort den kommer in på lager"
Sen kan man läsa i Sweclockers forum om han/hon som fick sin vita Wind igår men som hade 4 döda pixlar mitt i displayen och nu har lite problem med att returera den. Jag har ju en Wind hemma men jag vågar inte ens knappt pilla på den för att då kanske Webhallen blir kinkiga, och vart är de andra säljarna? Har Webhallen monopol på dem i Sverige? Även om de börjar komma in den 12 oktober så är det nästan 2 månader efter att den "släppts" och jag hade bokat en :S
Helt sinnesjukt.
Postad 25 September 2008 - 23:06
Plutos740
-
Plutos740
-
Rookie
-
2 inlägg
köp en elonex webbook i stället 10.2 tum med 80gig hårddisk....kanonnöjd bra pris med 3295:-.....nästan ingen skillnad med batteridrift eller nätkabel med ljuset på skärmen heller o touchpaden e syverän...
Postad 25 September 2008 - 23:42
logik
-
logik
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Tack för tipset Plutos!
Ska kolla runt lite vad recensionerna säger om den, kanske blir en sån istället
Postad 26 September 2008 - 08:24
Unregistered5a1b8ada
-
Unregistered5a1b8ada
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hmm. Jag har beställt en MSI Wind (Svart) men börjar fundera på om den vita inte är lite sötare. Vilken valde ni och varför? Jag vill se fler bilder på en vit Wind
O hur länge kan man tänkas behöva vänta (beställde en igår)? Webhallen skriver ju själva att det är lång leveranstid på datorerna.
/ Erik
Redigerat av Unregistered5a1b8ada, 26 September 2008 - 08:26.
Postad 26 September 2008 - 12:19
Jonteponte
-
Jonteponte
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Hmm. Jag har beställt en MSI Wind (Svart) men börjar fundera på om den vita inte är lite sötare. Vilken valde ni och varför? Jag vill se fler bilder på en vit Wind 
O hur länge kan man tänkas behöva vänta (beställde en igår)? Webhallen skriver ju själva att det är lång leveranstid på datorerna.
/ Erik
Jag har en vit och kanske kan lägga upp lite bilder till helgen. Problemet med vit är att smuts syns! Jag läser tidningen varje morgon och får lite trycksvärta på fingrarna som sen färgar av sig på både fodralet och själva datorn tyvärr... Förutom kvaliten på touchpaden är jag annars mycket nöjd. Hemma startar jag Synergy på båda maskinerna och använder mitt vanliga tangentbord/mus för att hantera Winden. Mycket trevligt program!
Postad 26 September 2008 - 13:48
logik
-
logik
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
&%()# {?¤$&#!!
Nån som som faktiskt fått sin vita Wind från webhallen den här veckan? Skriv den exakta tiden och datumet du beställde också.
Jag vet att du fått en Dandon, några fler?
Hur går det det med pixelproblemet föresten?
Postad 26 September 2008 - 17:59
sportbilsentusiasten
-
sportbilsentusiasten
-
Lärjunge
-
-
459 inlägg
är det ett 3 eller 6 cell batteri du får med?
ursäkta sent svar, fick med 3cell Är grymt nöjd med min Wind. Närmast knäpptyst, blir inte varm i knät, bra tangentbord/skärm. SUPER!!! Har pillat på 901 o Wind är överlägsen förutom batteritiden
Postad 27 September 2008 - 10:28
gammalpulvermos
-
gammalpulvermos
-
Rookie
-
3 inlägg
Hallå. Följde den här tråden medan jag väntade på min Wind (som jag skriver från ATM) och det hjälpte mig ganska mycket när jag började pilla på den förra veckan. Just nu fungerar den perfekt, finjusterad in i minsta detalj, bootar bra och har allt jag behöver på hårddisken, låter minimalt.
Det enda som jag kan klaga på är batteritiden, vilken jag har hört ökar med en timme när du installerar Vista på maskinen. Jag har nästan alltid varit en Vista-motståndare och alltid valt XP/OS X, men om batteritiden kan öka struntar jag såklart i detta. Det enda problemet är att det tydligen inte går att uppgradera inifrån XP, då det ligger en bootmanager i den dolda partitionen som inte låter Vistas bootmanager ersätta den och därför misslyckas installationen. Detta ska gå att undvika genom att döpa om filen ""boot" i den dolda partitionen till exempelvis "bootold" genom att gå in i Felsäkert läge eller att trixa i cmd.exe. Har prövat kommandon i cmd.exe men inget verkar fungera av det som postades på MSI Wind-forumet. Och går du in i Felsäkert läge och döper om bootmanagern så fungerar den naturligtvis inte och då måste du göra ett bootbart USB-minne med Windows NT för att kunna komma in och komma åt Vistauppgraderingen, något jag inte är helt pigg på.
Ett alternativ till detta hade varit att hitta en billig extern DVD-läsare/brännare, det hade varit det optimala eftersom jag även vill installera OSX86 på min Wind (att ha en MacBook Nano är väldigt lockande), och detta går endast via en extern läsare. Hittar dock inga begagnade och att lägga 500 kronor plus på en känns lite omotiverat då den endast kommer användas när jag ska installera operativsystem.
Nu förstår ni mitt dilemma. Finns det någon lösning för Vista-uppgraderingen eller finns det DVD-läsare för under ca. 500 kr som jag har missat? Är tacksam för all hjälp.
(Och ja, för att tillföra lite till tråden, så har jag ju skrivit allt detta på min Wind, och jag älskar tangentbordet och displayen! Skriver riktigt snabbt på den och skärmen är faktiskt enorm jämfört med t.ex. eeePC 700)
/Felix
Postad 27 September 2008 - 10:44
Unregistered17cead84
-
Unregistered17cead84
-
Användare
-
-
106 inlägg
Om du har en stationär dator kan du ta dvd-läsaren ur den och köpa en usb - sata/ide kabel, ex. denna: http://www.webhallen...od.php?id=68566Gjorde så för att installera XP på min Asus Eee 900, kabeln är trots allt billigare än en extern dvd-läsare.
Postad 27 September 2008 - 13:51
gammalpulvermos
-
gammalpulvermos
-
Rookie
-
3 inlägg
Om du har en stationär dator kan du ta dvd-läsaren ur den och köpa en usb - sata/ide kabel, ex. denna: http://www.webhallen...od.php?id=68566
Gjorde så för att installera XP på min Asus Eee 900, kabeln är trots allt billigare än en extern dvd-läsare.
Har hört om den metoden, men att koppla ur en brännare är inte något jag har gjort innan så jag vet ärligt talat inte riktigt hur det skulle gå till. Detta går säkert att lära sig väldigt enkelt och det hade väl varit motiverat om kabeln hade kostat 69 kr, men eftersom den ändå var såpass dyr tror jag nog det är bättre att hitta en extern DVD-läsare begagnat eller nåt. Eller detta kanske bara var en dyr SATA/IDE-kabel? Jag kanske inte har korrekt uppfattning om vad sådana kostar heller ^^
Postad 27 September 2008 - 17:34
PsyCor
-
PsyCor
-
Veteran
-
-
2402 inlägg
Har hört om den metoden, men att koppla ur en brännare är inte något jag har gjort innan så jag vet ärligt talat inte riktigt hur det skulle gå till. Detta går säkert att lära sig väldigt enkelt och det hade väl varit motiverat om kabeln hade kostat 69 kr, men eftersom den ändå var såpass dyr tror jag nog det är bättre att hitta en extern DVD-läsare begagnat eller nåt. Eller detta kanske bara var en dyr SATA/IDE-kabel? Jag kanske inte har korrekt uppfattning om vad sådana kostar heller ^^
Ang. priset på den där mojängen så finns det betydligt billigare varianter på t.ex. Kjell o Co eller Clas Ohlson som fungerar strålande för att koppla interna enheter till externa portar.
Postad 28 September 2008 - 22:41
pko
-
pko
-
Användare
-
-
212 inlägg
&%()# {?¤$&#!!
Nån som som faktiskt fått sin vita Wind från webhallen den här veckan? Skriv den exakta tiden och datumet du beställde också.
Jag vet att du fått en Dandon, några fler?
Hur går det det med pixelproblemet föresten?
Kollar man runt på webhandlare i norden så verkar de vita som de väntas få in nu närmast vara de uppgraderade modellerna, dvs 160GB hårddisk och draft-N-wlankort. Dock så verkar de kosta ett par hundra till (iaf hos en del handlare). Får se hur det blir hos Webhallen (om de nånsin får in dem..) Lite flummigt att de knappt fått modellerna från förra uppgraderngen (120GB HD) innan de uppgraderas igen.
Postad 28 September 2008 - 23:22
Unregistered40a6e16e
-
Unregistered40a6e16e
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Kör med en 360 HD DVD läsare annars. Finns att få tag på för en spottstyver numera om inte någon bekant har en liggandes. Funkar prima tydligen.
Postad 29 September 2008 - 15:01
logik
-
logik
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Kollar man runt på webhandlare i norden så verkar de vita som de väntas få in nu närmast vara de uppgraderade modellerna, dvs 160GB hårddisk och draft-N-wlankort. Dock så verkar de kosta ett par hundra till (iaf hos en del handlare). Får se hur det blir hos Webhallen (om de nånsin får in dem..)
Lite flummigt att de knappt fått modellerna från förra uppgraderngen (120GB HD) innan de uppgraderas igen.
Webhallen har lagt till 160gb versionen nu, är draft-nwlan är det verkligen värt 500:- till? http://www.webhallen...s...sol=&genre=
Postad 29 September 2008 - 21:02
Unregistered5a1b8ada
-
Unregistered5a1b8ada
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag undrar om 12/10 gäller som datum för den vanliga versionen. Det står ju också att de inte har fått något datum än... Kanske är värt o köpa en dyrare bara för att få den tidigt...
Hmm, någon som vet?
Postad 29 September 2008 - 21:04
bjrck
-
bjrck
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Webhallen har lagt till 160gb versionen nu, är draft-nwlan är det verkligen värt 500:- till?
http://www.webhallen...s...sol=&genre=
Är de bara 160 GB och draft lan som skiljer? Vad är draft-lan?
Postad 29 September 2008 - 21:24
fhe
-
fhe
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Vad är draft-lan?
"Draft N" betyder att man har stöd för det som är så nära N-standard man kan vara innan standarden är klar, dvs "enligt utkastet för 802.11N".
Postad 30 September 2008 - 08:14
pko
-
pko
-
Användare
-
-
212 inlägg
Det dyrare priset på 160GB-modellen känns mest som om MSI/distributören/Webhallen tagit chansen att smyghöja priset då efterfrågan fortfarande är mycket högre än tillgången.
Draft-N och 40 GB hd är inte värt 500 kr tycker jag i alla fall, och nu är Webhallen dyrare på Wind än EEE 1000H som har lika stor hd och draft-N, plus att den har bättre touchpad och framför allt 4 timmar längre batteritid. Gissar f.ö. att den egentliga anledningen till att MSI har utökat hårddisken och uppgraderat wlanet är att kunna konkurrera bättre med 1000H.
Jag undrar om Webhallen kommer att få in mer än ett fåtal av 120GB-modellerna i framtiden. Flera andra webbutiker har helt droppat 120GB från listorna och har bara 160GB-modellen nu. Finns ju ingen anledning för MSI att fortsätta att tillverka flera olika modeller/konfigurationer (iaf med så liknande specifikationer).
Postad 30 September 2008 - 15:49
fanimej
-
fanimej
-
Användare
-
-
103 inlägg
Finns 160gb-versionen bara i vitt? Eller är det bara Webhallen som valt att endast köra med den färgen? Tycker den svarta är så galet mycket snyggare!
Postad 30 September 2008 - 16:15
logik
-
logik
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Det dyrare priset på 160GB-modellen känns mest som om MSI/distributören/Webhallen tagit chansen att smyghöja priset då efterfrågan fortfarande är mycket högre än tillgången.
Draft-N och 40 GB hd är inte värt 500 kr tycker jag i alla fall, och nu är Webhallen dyrare på Wind än EEE 1000H som har lika stor hd och draft-N, plus att den har bättre touchpad och framför allt 4 timmar längre batteritid. Gissar f.ö. att den egentliga anledningen till att MSI har utökat hårddisken och uppgraderat wlanet är att kunna konkurrera bättre med 1000H.
Jag undrar om Webhallen kommer att få in mer än ett fåtal av 120GB-modellerna i framtiden. Flera andra webbutiker har helt droppat 120GB från listorna och har bara 160GB-modellen nu. Finns ju ingen anledning för MSI att fortsätta att tillverka flera olika modeller/konfigurationer (iaf med så liknande specifikationer).
Bara att hoppas man får en 160gb-version som plåster på såren då
Postad 01 October 2008 - 11:03
Unregistered40a6e16e
-
Unregistered40a6e16e
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Den enda egentliga anledningen till att jag väljer att köra med Wind gentemot 1000H är framförallt att man slipper ha donglar för ljudet ifall man kör OSX.
Gjorde precis om min order så jag tar storebrorn istället för den gamla, orkar inte vänta.  . Förhoppningsvis så kommer WLAN kortet att funka native i OSX direkt utan man slipper byta det.
Postad 01 October 2008 - 15:50
Unregistered5a1b8ada
-
Unregistered5a1b8ada
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Den enda egentliga anledningen till att jag väljer att köra med Wind gentemot 1000H är framförallt att man slipper ha donglar för ljudet ifall man kör OSX. Gjorde precis om min order så jag tar storebrorn istället för den gamla, orkar inte vänta. . Förhoppningsvis så kommer WLAN kortet att funka native i OSX direkt utan man slipper byta det.
Jag beställde också den nya idag. Hoppas man får den snart så man slipper vänta på den gamla. Jag tänker nog ha kvar min andra beställning också och avbeställa den som dröjer längst
Postad 02 October 2008 - 13:41
fanimej
-
fanimej
-
Användare
-
-
103 inlägg
Jaha nu finns den nya inne i Göteborg av alla ställen. Vore det inte mer logiskt om de kom till Sundbyberg först? Gaaah, kommer ju aldrig få tag i en wind!
Postad 02 October 2008 - 19:11
dandon
-
dandon
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Så nu har jag varit inne på Webhallen i Göteborg, och tvärt emot attityden i mail och på telefon så var de väldigt hjälpsamma och förstående. Det var absolut inga problem att få en ny dator. Så nu är jag mkt nöjd och glad. Synd bara att de inte var lika hjälpsamma från dag ett. Men ett plus till Webhallen tillslut ändå! Sen blev jag lite nyfiken på varför det skulle vara mer logiskt att Webhallen i Sundbyberg skulle få in de nya datorerna först???? //Dandon
Postad 02 October 2008 - 19:33
Unregistered5a1b8ada
-
Unregistered5a1b8ada
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag har beställt en wind för några dagar sen. Nu ser jag att de har den i lager. Varför kan de inte skicka datorn? Snart tar de säkert slut igen. god damn it.
Postad 02 October 2008 - 20:28
Unregistered40a6e16e
-
Unregistered40a6e16e
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Nu sitter man o leker med 160 gigs versionen utav Wind:en, trevlig leksak. Kanske lite för stor gentemot 701 som man är van vid, men det är guld värt med större tangentbord.
Postad 02 October 2008 - 21:02
Unregistered5a1b8ada
-
Unregistered5a1b8ada
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Nu sitter man o leker med 160 gigs versionen utav Wind:en, trevlig leksak. Kanske lite för stor gentemot 701 som man är van vid, men det är guld värt med större tangentbord.
Fick du den idag av Webhallen?
Postad 02 October 2008 - 21:19
Unregistered40a6e16e
-
Unregistered40a6e16e
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Fick du den idag av Webhallen?
Avbokade den, bokade den i göteborgs butiken och plockade upp den där.
Postad 02 October 2008 - 22:03
xjeldc
-
xjeldc
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Vad är det för WLAN i den? Jag har sett det listat som på olika ställen som allt från 802.11a/b/g/n till bara b/g som det står på Webhallen. Fabrikat på WLAN-chip (står på etikett på undersidan)?
Postad 03 October 2008 - 08:52
Unregistered40a6e16e
-
Unregistered40a6e16e
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Vad är det för WLAN i den? Jag har sett det listat som på olika ställen som allt från 802.11a/b/g/n till bara b/g som det står på Webhallen. Fabrikat på WLAN-chip (står på etikett på undersidan)?
Draft N. Är Athereos AR5B91 som sitter i den.
Postad 03 October 2008 - 09:50
bjrck
-
bjrck
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Sen blev jag lite nyfiken på varför det skulle vara mer logiskt att Webhallen i Sundbyberg skulle få in de nya datorerna först???? //Dandon
För att stockholmare har någon förvrängd bild av hur Sverige ser ut och inte fattar att de är västsverige som är Sveriges framsida
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Allmänna datorfrågor
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|