Final Fantasy XIII (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(6)
|
99:- | |
Final Fantasy XIII - Collector's Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Recension: Final Fantasy XIII (11 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 08 March 2010 - 12:41
Fick mitt Final Fantasy av Elgiganten idag. Yay!
Även fått mitt nya Xbox idag.. YAY!
--
Vill bra gråta.. JÄVLA XBOX ****!!!
Skiten verka inte funka som den ska.
Redigerat av Really, 08 March 2010 - 15:46.
Postad 08 March 2010 - 21:46
Vore det kanske inte för er, så skulle man inte lagt märke till det lika mycket.
Annars är spelet bra, det jag tycker är sådär är styrningen av gubbarna, känns lite träig.
Postad 09 March 2010 - 22:17
Recensionen uppe.
FF XIII
Väldigt bra recension, har spelat 7timmar nu och är kvar på Disc 1, men tycker den passar in rätt bra i min åsikt för tillfället.
Kan även tycka att bandesignen är sjukt rak, man går helt enkelt bara rakt fram hela tiden. Knappt några sidospår eller liknande.
Och Hope är bara för jäkla dryg, drygaste ungen sen Moglii. Vanille stönar mer än en porrstjärna och är blondare än blondast, and dont get me started on the running..
Dessutom heter väl "den svarte" Sazh och inte Razh? =)
FZ skrev att efter drygt 30timmar, så blir spelet mer "utforska" än att följa en rakbana. Får ju hoppas det blir lite mer variation på det hela.
Redigerat av Really, 09 March 2010 - 22:23.
Postad 09 March 2010 - 22:49
Har du tänkt på att Vanille byter accent då och då ocksåOch Hope är bara för jäkla dryg, drygaste ungen sen Moglii. Vanille stönar mer än en porrstjärna och är blondare än blondast, and dont get me started on the running..
Jo, va fan jag tänkte ju ändra det. Måste glömt. Jag brukar tänka på sax när jag tänker på hans namn =P.Dessutom heter väl "den svarte" Sazh och inte Razh? =)
Verkar så. Läste tyvärr Loadings recension och blev totalspoilad =(. Fattar inte hur man kan säga vad som händer 30 timmar in i ett spel och leva med sig självFZ skrev att efter drygt 30timmar, så blir spelet mer "utforska" än att följa en rakbana. Får ju hoppas det blir lite mer variation på det hela.
Postad 09 March 2010 - 22:56
Har inte läst Loadings recension och vet inte riktigt vad du fokusera på som spoiler, men läser man i manualen så blir det även en del spoilers.
Postad 09 March 2010 - 23:00
Tur jag inte fick någon dåmen läser man i manualen så blir det även en del spoilers.
Spoilers från Loading, de berättar vart man kommer, när man kommer dit och hur det ser ut. Bland annat. Bedrövligt faktiskt. Det är ju mer eller mindre en film så man får vara försiktig med sånt. IMFO.
Postad 09 March 2010 - 23:55
Postad 10 March 2010 - 14:39
Recensionen uppe.
FF XIII
Du får komma ihåg att du inte skriver för en tidning. Sånt här:
hade varit snyggare med en länk ifrån just 'uncanny valley' till tex wikipedia eller nått.ser det inte ut som uncanny valley (googla)
Bara en åsikt.
Postad 10 March 2010 - 14:55
Recensionen uppe.
FF XIII
Det dröjer ett tag innan jag börjar lita på dig igen efter din BC2 recension
Postad 10 March 2010 - 16:55
Jo, men det fungerar inte (har provat). Kodningen fungerar inte samma där som den gör här så kommandon funkar inte på samma sätt. Att slänga in en länk mitt i texten känns ju sådär.hade varit snyggare med en länk ifrån just 'uncanny valley' till tex wikipedia eller nått.
Bara en åsikt.
Postad 10 March 2010 - 17:00
http://www.youtube.c...h?v=FKTAJBQSm10
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 10 March 2010 - 17:02.
Postad 11 March 2010 - 07:37
bc2 recensionen var ju spot on
hmm ff13.. måste hålla mig undan spoilers tills i slutet av april.. känns vemodigt
Postad 11 March 2010 - 12:41
Jo jag fattade det när jag läste dina inlägg i BC2-trådenJag skojade lite med dig
Postad 11 March 2010 - 21:51
Hur mycket har du uppgraderat vapnen och tillbehör, Zoiler? Hatar när man måste välja mellan att förstöra saker eller att spara, man vet ju inte om sakerna kan vara värdefulla på annat sätt. Eller om man hittar ett bättre vapen.
Postad 11 March 2010 - 22:01
Tillbehör ingenting. Vapen, bara Lightnings grundvapen (har 99/99, inte max dock). Numera sparar jag allt material eftersom jag hört att det kan vara bra att göra -_-Hur mycket har du uppgraderat vapnen och tillbehör, Zoiler? Hatar när man måste välja mellan att förstöra saker eller att spara, man vet ju inte om sakerna kan vara värdefulla på annat sätt. Eller om man hittar ett bättre vapen.
Svårt att veta vilket vapen som blir bäst när man uppgraderar, med vad man ska uppgradera för att få bästa kombon, och vad som kan vara bra att spara... lite krångligt system faktiskt. Man kan alltid köra uppgrades vid savepoints och ladda efteråt men det blir jäkligt jobbigt i längden eftersom det inte finns någon "load game, måste till menyn.
Postad 12 March 2010 - 16:14
Playstation versionen ligger på plats 3 i Playstation-kategorin.
Dock är den för vecka 9.. Spelet kom ju ut denna vecka(10). Kanske ser bättre ut nästa vecka, men man förstår ju varför det är stendött i denna tråd.
Postad 12 March 2010 - 16:21
Alla spelar Battlefield. Samma sak med God of War, totalt dött fast det är ett sånt stort släpp.man förstår ju varför det är stendött i denna tråd.
Postad 12 March 2010 - 18:45
Alla spelar Battlefield. Samma sak med God of War, totalt dött fast det är ett sånt stort släpp.
Inte alla! Själv sitter lirar jag självklart ff 13, chapter 7 nu.
Måste säga att jag tycker det är betydligt svårare än ff 7 och 9 som är mina huvudsakliga favoriter i serien, kan iofs vara att inlärningskurvan är lite högre för stridssystemet än i tidigare spel, straffar sig också extremt hårt om man börjar bli trött och seg i pallet, vilket visade sig sent igår kväll, vid slutet av ch. 5.
Intryck hitills;
Striderna är roliga och utmanande, grafik bra och musik underbar(kommer på mig själv sittande och nynnande),
storyn helt ok, men lite förvirrande, men det klarnar nog
Postad 12 March 2010 - 18:49
Tog mig fan 10min att spöa upp en sån.
Redigerat av Really, 12 March 2010 - 18:50.
Postad 12 March 2010 - 21:32
Jag lydde deras råd så jag har aldrig provatTog mig fan 10min att spöa upp en sån.
Musiken är väldigt bra som sagt, många minnesvärdiga låtar.
Postad 13 March 2010 - 16:24
Kan ju inte låta bli att testa när de varnar för övrigt, man måste ju ta reda på hur farligt det kan vara.
Redigerat av Ghorun, 13 March 2010 - 16:54.
Postad 13 March 2010 - 16:48
Visst går det att få 5 stjärnor, de gånger jag fick preemptive strike på dem så tog striden runt 3 minuter.
Kan ju inte låta bli att testa när de varnar för övrigt, måste man ju ta reda på hur farligt det kan vara.
Visst är det så.
Man vill ju inte gå miste om nån fiende, dom ska ju liksom gå o döda.
Postad 14 March 2010 - 20:15
Edit: 12 timmar tog första skivan för min del, (Mycket grinding, Hehe
Redigerat av -Palle-, 14 March 2010 - 20:16.
Postad 14 March 2010 - 20:27
Och vilken musik, riktigt bra! Särskilt musiken när man möter Odin, samma musik spelas första gångerna man spelar med Oerba Yun Fang.
Mumma!
Postad 14 March 2010 - 21:17
Postad 15 March 2010 - 15:55
Har du kommit till Kapitel 10, så kan du läsa:
Redigerat av Really, 15 March 2010 - 16:29.
Postad 15 March 2010 - 16:26
Postad 15 March 2010 - 16:31
Disc 3 måste innehålla sjukt mycket.
Om halva spelet ligger på 2skivor och halva spelet på 1skiva.. Nåja.
Postad 18 March 2010 - 09:06
Postad 18 March 2010 - 12:42
Har spelat 33timmar, inte handlat en enda sak i butikerna eller uppgraderat mina vapen. Får anta att det behövs senare i spelet.
Postad 18 March 2010 - 12:47
Ingen aning, har inte heller spenderat en krona.-Palle-:Vad ska man ha cash till?
Har spelat 33timmar, inte handlat en enda sak i butikerna eller uppgraderat mina vapen. Får anta att det behövs senare i spelet.
Postad 18 March 2010 - 12:55
Postad 18 March 2010 - 14:19
Jag hoppar över FF13. Jag gillade verkligen FF6 och 7 men så köpte jag 10 och blev grymt besviken på att spelet var så linjärt. Och läser man här så verkar detta gå i samma spår som 10an.
10an är 100 gånger bättre än 13
Postad 18 March 2010 - 16:43
Jag kom till disc 3 igår, 21 timmar =P.
Postad 18 March 2010 - 19:38
Postad 18 March 2010 - 20:15
För mig som egentligen bara har VII och Lost Odyssey som JRPG basis; hur är det med 'hemligheterna'. Typ att man måste dra i en udda spak på Disk 1 och sjunga i falsett på en balkong på Disk 2 för att något speciellt ska hända i Disk 3?
Hemligheter???
Det enda man gör på disc 1 & 2 är att gå i en lång korridor och slå ihjäl varenda fiende man ser. Finns faktiskt inte mycket mer att göra.
Ännu ett klagomål, ###### va snabbt fiender respawnar, hinner knappt vända ryggen till innan dom står där igen. Ska man in o göra något snabbt, så får man döda varenda fiende på vägen 2gånger.
Postad 18 March 2010 - 22:35
The hell...?För mig som egentligen bara har VII och Lost Odyssey som JRPG basis; hur är det med 'hemligheterna'. Typ att man måste dra i en udda spak på Disk 1 och sjunga i falsett på en balkong på Disk 2 för att något speciellt ska hända i Disk 3?
Postad 19 March 2010 - 08:21
Hehehe, nja sover vet jag inte om jag gör23 timmar för att komma dit Palle? Vad gör du egentligen, sover med spelet på
?
Jag kom till disc 3 igår, 21 timmar =P.
Däremot brukar jag samla CP, och ser till att jag hela tiden har maxat allt i Crysantium
Det är ju inget speedrun här inte
Redigerat av -Palle-, 19 March 2010 - 08:22.
Postad 19 March 2010 - 14:28
Hehe, ja det är ju inte jag i närheten av iafDäremot brukar jag samla CP, och ser till att jag hela tiden har maxat allt i Crysantium
Postad 19 March 2010 - 15:07
The hell...?
Tänkte på såna saker som att man gav olika saker till gubbarna som gömde sig i lådor för att få en special Seed i Lost Odyessey, eller vad man skulle göra för att få Vincent i VII.
Men detta är alltså rent linjärt. Inga beslut som tas överhuvudtaget, förutom vapen/skill/team layout?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Recension: Final Fantasy XIII
248 filmer
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?