Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Asus Eee Box *

437 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 december 2008 - 18:18

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
Tror mig ha läst mig till att upplösningen osv är något som man kan lösa med en BIOS-uppdatering, och om jag inte missminner mig, till version 0601 har jag för mig. Laddade även ner ett program som på något automatisk vis skulle uppdatera BIOS, men den hänvisade till att jag skulle flasha manuellt. Har ingen aning om hur man gör det faktiskt, då det inte framkommer någonsans. Ska man lägga rom-filen på ett usb-minne och gå in i BIOS eller? Någon som kan förklarar hur man går till väga?

Postad 02 december 2008 - 10:03

bjornbjorn
  • bjornbjorn
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Hej,

Uppgraderade min ebox till 2 Gb. Kan inte säga att det hjälpte något över huvud taget. Inte för att det är så dyrt, men asus har nog tänkt till när de satte i en GB i den. Jag antar att man kanske får nytta av minnet om man spelar spel eller kör PS eller liknande, men det är kanske inte därför man köper den... ;-)

Vad finns det annars för minneskrävande applikationer man kan tänkas använda på den?

Om ni ändå skall slänga i mer minne så tänk på att det är 8 ställen man skall trycka på, inte de 4 som finns i en tidigare guide. två på varje "sida".
Tänk på att man inte behöver lossa disken (och ta bort etiketten) för att plocka ur minnet.

Någon som vet om man kan dela minnet i den, alltså till grafik också, sk shared memory?
Någon som överklockat den? (hur gjorde ni då?) - jag verkar inte kunna ändra något i den BIOS-fliken...

//Björn

Postad 02 december 2008 - 18:37

Unregistered40423
  • Unregistered40423
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har skaffat mig en 3ebox och synnerligen nöjd!!!
Nu står den, vit å grann, på ena sidan tv'n och, lika vit, Wii-konsollen, på den andra :P :ph34r:
Hade strul med upplösningar å sånt, provat Power Striputan bra resultat.
Bra blev det när jag valde 1280*1024/60Hz, bild i hela rutan+tv'n på 4:3wide...
Jag kör med en Panasonic 32" lcd utan vga ingång men 2 HDMI, dvs det finns inga drivrutiner o.dyl. som kan hjälpa till att välja rätt upplösning. Däremot hittade jag vid en titt i manualen vilka upplösningar den "ska" klara och inom vilka "kodningar" den arbetar. RTFM, gäller alltså!
Som surfplatta är den mer än tillräcklig och att streama ljud och/eller bild från andra diskar (externa, kopplade till min gateway) går hur bra som helst.
Jag hade lite jidder med Ra-Link(?) wlan men det löste sig. Bla tog jag bort att Ra-Link från autostart i startmenyn och konfigurerade med windows zero... inställningar.
Provat köra hd-film genom media-portal, gratis program, fick installera mediaplayer 11 och en del andra codecs men resultatet blev gött!!!
Filmer och musik ligger på en extern wd640gb disk.
Synd att det inte var Intel Atom N330 processorn bara som har 1mb l2 cache och dubbla kärnor...
Men som sagt, jag är nöjd som det är för tillfället iaf.
Mvh/Peter

Postad 02 december 2008 - 21:10

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0

Däremot hittade jag vid en titt i manualen vilka upplösningar den "ska" klara och inom vilka "kodningar" den arbetar. RTFM, gäller alltså!

Står ju inte ett dugg om det i manualen. Har bläddrat flera ggr nu men helt utan resultat. Ge mig gärna sidnumret som nämner detta, för jag hittar det verkligen inte alls. Testade även upplösningen som du sa och drog även ut skärmen precis som du, men det resulterade enbart i att det blev svarta bars på båda sidorna...

Fattar helt ärligt inte varför det skall vara så otroligt svårt att ställa in en bekväm upplösning på denna dator.

Postad 02 december 2008 - 22:20

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Nu skriver jag från min egna Eee-box på min 37" Lcd som är inkopplad till VGA-porten.
Jag fick inte HDMI att fungera först men det beror nog på att jag pillat med minnet så datorn inte startade som den skulle.

Nu har jag suttit och installerat och tweakat och jag är överraskad hur snabb den ändå är.
Kslal testa köra lite worms mayhem nu :ph34r:

Postad 02 december 2008 - 22:37

Unregistered40423
  • Unregistered40423
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Står ju inte ett dugg om det i manualen. Har bläddrat flera ggr nu men helt utan resultat. Ge mig gärna sidnumret som nämner detta, för jag hittar det verkligen inte alls. Testade även upplösningen som du sa och drog även ut skärmen precis som du, men det resulterade enbart i att det blev svarta bars på båda sidorna...

Fattar helt ärligt inte varför det skall vara så otroligt svårt att ställa in en bekväm upplösning på denna dator.

My bad... Jag glömde nämna att det var Tv'ns manual...dvs min Panasonic...sorry... :D
Har du tur kanske det står nåt ang. upplösning och så i din manual.

Postad 02 december 2008 - 22:45

Unregistered40423
  • Unregistered40423
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Nu skriver jag från min egna Eee-box på min 37" Lcd som är inkopplad till VGA-porten.
Jag fick inte HDMI att fungera först men det beror nog på att jag pillat med minnet så datorn inte startade som den skulle.

Nu har jag suttit och installerat och tweakat och jag är överraskad hur snabb den ändå är.
Kslal testa köra lite worms mayhem nu :D

Jag vill hålla med om att den här datorn för dessa pengar faktiskt ÄR ett kap!! :blink:
Den har dessutom ur WAF hänseende en hög placering. Antingen synlig eller gömd, kan det bli bättre. Lite pill och plock har man nästan alltid med sina nya datorer.
Som htpc gör den sitt jobb bra (det finns alltid bättre grejor=kronor).

Postad 03 december 2008 - 16:01

shampo
  • shampo
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
En god nyhet till alla er som vill använda den som HTPC
En ny modell är på gång. B204 & B206 med HDMI och ett vassare grafikkort så att den skall klara 1080p.

Läs mer hos engadget.com

Redigerat av shampo, 03 december 2008 - 16:02.

Postad 03 december 2008 - 19:04

Sooloman
  • Sooloman
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

En ny modell är på gång. B204 & B206 med HDMI och ett vassare grafikkort så att den skall klara 1080p.

Läs mer hos engadget.com

b204 med turbo alltså, ett samarbete SAAB :)
http://en.wikipedia....i/Saab_H_engine

Jag gissar att den finns att köpa i Sverige i början på februari?
Orkar man vänta? Har bara en 32" LCD
Soolo

Postad 03 december 2008 - 20:44

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1 627 inlägg
  • 0
har velat rätt länge om originalboxen så jag väntar nog på den nya varianten, bara den inte blir mycket dyrare än den som finns nu.

Postad 04 december 2008 - 11:40

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

har velat rätt länge om originalboxen så jag väntar nog på den nya varianten, bara den inte blir mycket dyrare än den som finns nu.

Nej helst skall den vara helt gratis och klara precis allt, till och med att diska :)

Nu ligger en ftp-server på den och en mapp som "lyssnar" efter (lagliga) .torrent-filer och UltraVNC för fjärrstyrning.
Gött nöjd är jag :)

Postad 04 december 2008 - 13:00

shampo
  • shampo
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Nej helst skall den vara helt gratis och klara precis allt, till och med att diska :(

Nu ligger en ftp-server på den och en mapp som "lyssnar" efter (lagliga) .torrent-filer och UltraVNC för fjärrstyrning.
Gött nöjd är jag :)

Så är min också konfigurerad. Detta fungerar den kalas till. fast jag kör tightvnc :)

Postad 04 december 2008 - 13:44

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Så är min också konfigurerad. Detta fungerar den kalas till. fast jag kör tightvnc :)

Du kvalade precis in på min kompis-lista. :)

Postad 04 december 2008 - 16:01

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1 627 inlägg
  • 0
har försökt goggla efter ett pris på den här men ingen lycka än så länge, någonsom haft bättre tur.
menar nu alltså B204

Redigerat av mattek, 04 december 2008 - 17:51.

Postad 04 december 2008 - 18:13

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
Snart går jag bananas om jag inte får ordning på upplösningen! Just nu är jag tillbaka på 800x600 via DVI-VGA! Höjer jag upplösningen får skrivbordet inte plats utan måste flyttas omkring! Fattar verkligen ingenting, så var det inte från början. Bild får jag ingen alls när jag kör DVI-HDMI. Den kontakten funkade tidigare och sen helt plötsligt vid en omstart var skärmen bara svart, och jag var tvungen att byta tillbaka till min VGA-DVI, och då kunde jag minsan ändra upplösning hur som helst utan att bilden var tvungen att flyttas omkring, efter ett par ändringar i upplösningen blev det dessvärre samma sak igen att ingen what so over upplösning förutom 800x600 fungerar! Jag KAN bara inte vara ensam om detta problem?!

Och för att återigen nämna det, så gör Powerstrip ingen som helst skillnad. Ingen upplösning ändras, utan det enda som händer är att skärmen blir bara svart, och man måste byta kontakt tillbaka från HDMI till VGA igen! I go bananas!!! :)

Postad 04 december 2008 - 20:32

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

har försökt goggla efter ett pris på den här men ingen lycka än så länge, någonsom haft bättre tur.
menar nu alltså B204

Kommer nog inte pris på ett tag då den inte ens lämnat fabrik.

Postad 05 december 2008 - 16:52

Unregistered40423
  • Unregistered40423
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Snart går jag bananas om jag inte får ordning på upplösningen! Just nu är jag tillbaka på 800x600 via DVI-VGA! Höjer jag upplösningen får skrivbordet inte plats utan måste flyttas omkring! Fattar verkligen ingenting, så var det inte från början. Bild får jag ingen alls när jag kör DVI-HDMI. Den kontakten funkade tidigare och sen helt plötsligt vid en omstart var skärmen bara svart, och jag var tvungen att byta tillbaka till min VGA-DVI, och då kunde jag minsan ändra upplösning hur som helst utan att bilden var tvungen att flyttas omkring, efter ett par ändringar i upplösningen blev det dessvärre samma sak igen att ingen what so over upplösning förutom 800x600 fungerar! Jag KAN bara inte vara ensam om detta problem?!

Och för att återigen nämna det, så gör Powerstrip ingen som helst skillnad. Ingen upplösning ändras, utan det enda som händer är att skärmen blir bara svart, och man måste byta kontakt tillbaka från HDMI till VGA igen! I go bananas!!! :(

Jag vet inte om det hjälper dig men jag fick själv flippa runt mellan de olika inställningarna på tv'n.
Med detta menar jag att jag ändrade mellan 16:9->14:9->4:3, osv...min insällning blev till sist: "4:3 fullbild".
(dvi->hdmi ansluten, 1280'1024.60Hz på Panansonic TX-32LX6F - Viera, utan vga port bara Hdmi)
Det kan vara värt att ta en koll i manualen för tv'n om vilka möjligheter den har eller på deras hemsida...(fast du har säkert redan gjort allt detta... )
Lycka till ändå!
Mvh/Peter

Postad 07 december 2008 - 20:47

Sooloman
  • Sooloman
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Är det någon som har testat att spela in tvprogram via en usb tv-kort och en usb hd med något mediacenterprogram?

Postad 08 december 2008 - 22:31

Vestlund
  • Vestlund
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Är sugen som sjutton på en sådan här box, tänkt att köra den som webbserver/FTP samt även lite mediaspelare kopplad till min externa WD MyBook 1TB. Fungerar all denna kombination ihop med varandra på samma operativ eller bör jag tänka om? :)
Har även tänkt köra den som lite surfdator och KANSKE lite fotopill i Photoshop samt lite webbside pill i Dreamweaver etc.

Väntar nog däremot på den nya modellen med HDMI och kraftigare grafikkort. Sen får det vara nog med väntandet. Är riktigt sugen nu men väntar på mer information, höjs priset mycket så kanske jag skippar det men har redan nu kontakter med fina priser så det spelar mindre roll.

Vad tror ni om mina tankar, låter dom okey eller förväntar jag mig lite för mycket för den lilla boxen?

Postad 10 december 2008 - 11:55

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Jag har lite småproblem med att dela mappar på nätverket (samba), men ftp m m fungerar fint.
Jag skulle inte rekommendera PhotoShop på den. Inte så hett grafikkort. Nästa generation duger nog bättre.

Postad 11 december 2008 - 08:59

dexpler
  • dexpler
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Jag hade problem med att få till 1360x768 från min EEE-box till min Viewpia 37 LCD-TV. Jag använde mig av DTD calculator för att lägga till en egen upplösning. Fråga mig inte hur jag gjorde för det kommer jag inte riktigt ihåg. Man får leta reda på timings (google kanske?) som man matar in i programmet som sedan skriver in detta i windows-registret.
Ladda ner DTD calculator härifrån.
Mer info finns här.

Postad 12 december 2008 - 00:47

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0

Jag hade problem med att få till 1360x768 från min EEE-box till min Viewpia 37 LCD-TV. Jag använde mig av DTD calculator för att lägga till en egen upplösning. Fråga mig inte hur jag gjorde för det kommer jag inte riktigt ihåg. Man får leta reda på timings (google kanske?) som man matar in i programmet som sedan skriver in detta i windows-registret.
Ladda ner DTD calculator härifrån.
Mer info finns här.

Laddade ned programmet och tänkte att jag kanske kunde testa pilla lite med det utan att läsa någon som helst info eller nånting, bläddrade mig fram bland flikarna och insåg att..........klickade sedan på info-länken....som inte heller gjorde mig mycket smartare vid första anblick. Men ska sätta mig och läsa lite i lugn och ro! Hehe tack!

(har ju nästan blivit van med overscan nu ju :rolleyes: )

Postad 12 december 2008 - 08:45

dexpler
  • dexpler
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Som du säger verkar det ganska krångligt men det var faktiskt inte så svårt (jag kanske hade tur dock)!
Jag googlade på 1366 timings (tror jag) och hittade en rad med siffror som passade in i de olika fälten i programmet. Jag matade in dem och lade in detta i registret. Efter omstart fanns den nya upplösningen med under skärminställningarna. Sedan kunde jag finjustera med TVn:s inställningar (phase, clock samt vert & horiz adj.) för att få en pixelmappad bild. Det handlar om att hitta rätt siffror för din TV.

Postad 15 december 2008 - 09:58

dudek
  • dudek
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Den kommande varianten verkar helt klart intressant.
Jag har läst igenom tråden och kikat runt en del - men jag undrar fortfarande när den börjar säljas i Sverige. Någon som vet?

Postad 15 december 2008 - 11:11

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0

Någon som vet?

Nej, ingen utanför Asus i alla fall. Dom har inte tillkännagett pris eller datum än.

Postad 15 december 2008 - 11:55

dudek
  • dudek
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Nej, ingen utanför Asus i alla fall. Dom har inte tillkännagett pris eller datum än.

Har letat runt ett tag till nu, och det verkar ju inte bättre.

Jag är rätt säker på att den här datorn är precis det jag har väntat på. En lagom htpc till lagom pris, lagom tystgående, strömsnål och troligen billig.
Ska bli intressant att se den inbygda mediespelarlösningen, men även om jag är en fullständig nybörjare på htpc tror jag att xbmc blir ett bra alternativ. Men jag kan inte riktigt begripa vad jag kommer att behöva för teknisk liten lösning att få in Comhem i datorn. En kortläsare? Vilken som helst?

Postad 15 december 2008 - 14:39

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Har letat runt ett tag till nu, och det verkar ju inte bättre.

Jag är rätt säker på att den här datorn är precis det jag har väntat på. En lagom htpc till lagom pris, lagom tystgående, strömsnål och troligen billig.
Ska bli intressant att se den inbygda mediespelarlösningen, men även om jag är en fullständig nybörjare på htpc tror jag att xbmc blir ett bra alternativ. Men jag kan inte riktigt begripa vad jag kommer att behöva för teknisk liten lösning att få in Comhem i datorn. En kortläsare? Vilken som helst?

Jag väntar också på den nya eee boxen.. ska bli riktigt skönt att slänga ut min nuvarande htpc och ställa upp en tyst liten maskin istället. Enda nackdelen är ju att det bara finns en hdd-plats i den.. så det blir att skaffa en nas helt enkelt..

Comhems digitaltv kan du få in med hjälp av t.ex. FloppyDTV-C och en CA-modul som du kan stoppa ditt programkort i. Dock har jag för mig att just floppydtv endast har firewire anslutning.

Postad 17 december 2008 - 16:29

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Läs mer hos engadget.com

Här kommer en länk till manual på bl.a. svenska
http://support.asus....SLanguage=en-us

Välj serie, modell och senare operativsystem

Postad 17 december 2008 - 17:24

popelollole
  • popelollole
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Ska bli intressant att se vad Eee Cinema är för något.

Edit: Eee Cinema följer redan med Asus Eee Top E1602 och man kan få en föraning om vad som komma skall genom att titta i dess manual som också går att hitta under länken i föregående post.

Redigerat av popelollole, 17 december 2008 - 17:57.

Postad 17 december 2008 - 18:03

3llison
  • 3llison
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Tack för tipset!

Jag behövde inte hälsa Siba någonting för de hade en utomordentligt trevlig kundtjänst. Fanns ingen mer Eee box i lager men jag fick pengarna tillbaks utan någon större diskussion.

Minns så här i efterhand att det var Onoff jag fick bråka så mycket med.

Siba kan jag helt klart tänka mig att handla på fler gånger. Iaf när priserna ligger så pass bra till som de gjorde i det här fallet. Jag menar... hur många butiker har samma pris i fysisk butik som de har online?

Skall spåna mer i denna tråden över hur nöjda folk är med sina boxar. Strulet med Wifi verkar inget vidare. Får se om jag köper en ny efter jul eller ifall jag bygger ihop något eget liknande!

Vanligt problem jag har haft hos onoff. Försöker slingra sig hela tiden gillar inte att köpa av dem. Opålitliga enligt mig. Någon som vet om man kan stoppa in 4gb minne i en sån här?

Redigerat av 3llison, 17 december 2008 - 18:04.

Postad 17 december 2008 - 20:09

shampo
  • shampo
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Vanligt problem jag har haft hos onoff. Försöker slingra sig hela tiden gillar inte att köpa av dem. Opålitliga enligt mig. Någon som vet om man kan stoppa in 4gb minne i en sån här?

Max 2GB är det som gäller.

Postad 18 december 2008 - 00:41

Dannischer
  • Dannischer
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej
jag undrar om XP är på svenska? tänkte köpa det som julklapp till broshan... :huh:

Postad 18 december 2008 - 00:46

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Hej
jag undrar om XP är på svenska? tänkte köpa det som julklapp till broshan... :huh:

Japp svenskt xp

Postad 18 december 2008 - 17:39

Unregistered4f7f5a8f
  • Unregistered4f7f5a8f
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Atom 1080p 25% cpu Xtra-Allt pico-ITX

Postad 18 december 2008 - 19:24

matte2k
  • matte2k
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Atom 1080p 25% cpu Xtra-Allt pico-ITX

Vad är det?

edit: va inget.
Bifogad fil  1.jpg   15,3K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  2.jpg   24,24K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av matte2k, 18 december 2008 - 19:30.

Postad 18 december 2008 - 23:55

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Här kommer en länk till manual på bl.a. svenska
http://support.asus....SLanguage=en-us
Välj serie, modell och senare operativsystem

Redigerat av Unregistered0abe60d6, 19 december 2008 - 00:00.

Postad 20 december 2008 - 10:48

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Hej,
Klarar den upplösningen 1680*1050 ?
Går det bra att koppla till en dvd-brännare ?

Postad 20 december 2008 - 23:56

Unregisterede8ec823a
  • Unregisterede8ec823a
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Hej,
Klarar den upplösningen 1680*1050 ?
Går det bra att koppla till en dvd-brännare ?

Svaret är JA på bägge frågor

Postad 22 december 2008 - 09:45

shampo
  • shampo
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Dagens erbjudande på expert är en EEE box 160 Svart för 2499:-
Erbjudandet

Postad 23 december 2008 - 08:38

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Har för mig att jag läst att 2GB är max för moderkortet.

Postad 23 december 2008 - 14:39

almbundy
  • almbundy
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har en som jag lagt in 2gb , coreaveq . klite endast ljud , funkar kanon på 720p både på lcd och kalas till min panasonic pt200.
e sugen på att lägga in mce 2005 ngn som har tips?

Postad 26 december 2008 - 17:48

agb007
  • agb007
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

Dagens erbjudande på expert är en EEE box 160 Svart för 2499:-
Erbjudandet

... och nu kunde jag inte hålla mig längre.
In i klädkammaren ska den som media server och torrent nedladdare.
Lär väl spara in pengarna på elräkningen.

Postad 27 december 2008 - 09:08

Erik67
  • Erik67
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Är också sugen på att använda den som en liten server. Men vill hellre köra Linux på den. Kan man då 'lagligt' ta detta medföljande XP och stoppa in det på en annan dator som jag tänkte bygga ihop?

Postad 28 december 2008 - 18:25

Vestlund
  • Vestlund
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Bryts garantin om man byter RAM-minne förresten? Som jag förstår det hela så sitter en liten klisterlapp över skruvhuvudet som du behöver lossa för att byta RAM. Jag antar att detta då bryter garantin, men någon som vet lite mer?

Postad 28 december 2008 - 22:44

muppkungen
  • muppkungen
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hej
Är lite inne på att skaffa mig en eeebox. Perfekt format och har det mesta jag behöver. Är egentligen bara TV-funktionen som jag funderar över.
Har idag en Firedtv liggandes, den går väl inte att koppla på något sätt då den endast har firewire?

Kör nu direkt med en digitalbox Dilog. Tanken var att kunna använda datorn för att spela in då den funktionen inte finns på dilogen, går detta att lösa på något sätt?
Tänkte slippa köpa ett nytt kort med CA-modul om det är möjligt

Postad 29 december 2008 - 16:48

agb007
  • agb007
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

... och nu kunde jag inte hålla mig längre.
In i klädkammaren ska den som media server och torrent nedladdare.
Lär väl spara in pengarna på elräkningen.

Grymt trevlig bekantskap får jag säga.
Det enda som har strulat är port forwarding i utorrent och uppdateringen till ie7 (lyckades på andra försöket).

Postad 30 december 2008 - 04:30

SAS1015
  • SAS1015
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Hej, köpte min lilla Asus Eee Box igår och hittis är jag grymt nöjd. Att uppgradera med minnen som jag sett vissa i forumet gjort märker ni verkligen sådan stor skillnad? I såfall undrar jag med vilka minnen skall man använda och hur är det med garantin ifall man byter ut de minnen som sitter i? Vad jag förstått måste man lossa asus-klistermärkerna.

Redigerat av SAS1015, 30 december 2008 - 04:40.

Postad 30 december 2008 - 15:08

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Hej, köpte min lilla Asus Eee Box igår och hittis är jag grymt nöjd. Att uppgradera med minnen som jag sett vissa i forumet gjort märker ni verkligen sådan stor skillnad? I såfall undrar jag med vilka minnen skall man använda och hur är det med garantin ifall man byter ut de minnen som sitter i? Vad jag förstått måste man lossa asus-klistermärkerna.

Hur man går tillväga kan du hitta på sidan 2 och 3 i denna tråd. Det lönar sig att leta.

Ja man måste ta bort lite klisterlappar för att uppgradera minnet vilket nog (tyvärr) betyder att garantin inte längre gäller om något skulle hända.

Postad 31 december 2008 - 09:29

SAS1015
  • SAS1015
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Hur man går tillväga kan du hitta på sidan 2 och 3 i denna tråd. Det lönar sig att leta.

Ja man måste ta bort lite klisterlappar för att uppgradera minnet vilket nog (tyvärr) betyder att garantin inte längre gäller om något skulle hända.

Visst lönar det sig att leta och jag har givetvis sett hur man går till väga för att byta ut minnena men min fråga var om det är en så stor markant skillnad med 2gb minne istället för 1gb...

Postad 31 december 2008 - 11:08

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1 425 inlägg
  • 0

Visst lönar det sig att leta och jag har givetvis sett hur man går till väga för att byta ut minnena men min fråga var om det är en så stor markant skillnad med 2gb minne istället för 1gb...

Det kan ju inte skada, men som jag förstått det så kommer man få en större prestandaökning om man byter ut hårddisken till en snabbare.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.