Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N85 *

349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia N85 128MB RAM (Mobiltelefoner) 1 7.464284 (27) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 07 November 2008 - 16:41

turist
  • turist
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
någon som vet när tre får in denna lur?

Postad 07 November 2008 - 17:31

Unregistered1e2e5a99
  • Unregistered1e2e5a99
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

någon som vet när tre får in denna lur?

Jag frågade random supportkille detta för en vecka sen, och då visste han ingenting. Jag ringde Tre idag igen, och jag var 5 sekunder från att köpa c905 när jag på nytt frågade om n85. Denna gång påstod försäljaren att n85 skulle komma i slutet av månaden. Jag behöver visserligen ny telefon akut, men så länge till kan jag nog vänta :)

Postad 09 November 2008 - 10:37

p3515
  • p3515
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Har kört SE förut men har nu köpt mig en N85. Än så länge är jag mycket nöjd men det är några saker som jag inte riktigt få grepp om.
När man lägger till en kalender post så syns denna på start skärmen och det är så jag vill ha det men jag vill bara se de poster som inträffar imorgon. Som det är nu kan jag se händelser som är flera dagar i framtiden. Går det på något sätt att ställa in detta?
Sedan har jag en fråga om GPS. Det tar en otrolig lång tid att koppla upp och ibland så fungerar det inte alls. Jag har stått utomhus med klar sikt men det är svårt att koppla upp sig. Har jag missat någon inställning kanske.

/PB

Postad 09 November 2008 - 21:45

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Har haft min i över en vecka nu och är väldigt nöjd med den.
Den har dock som det mesta sina brister. Som t ex att bakåt knappen knastrar o känns inte så gedigen och trycka på som övriga knappar vilket man faktiskt kan kräva på en mobil för 5000! Min mobil har hängt sig några gånger i musikspelaren oxå, samt att det brusar lite ibland helt plötsligt när man sänder över FM sändaren.

Men annars en riktigt bra lur! Hoppas att FW uppdateringar kan fixa till 2 av nackdelarna.

Postad 10 November 2008 - 15:43

Unregistered1d447573
  • Unregistered1d447573
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Intressant att de redan nu har lagt upp 16GB kort som tillbehör för N85:an
http://www.nokia.se/A4476008

Postad 10 November 2008 - 21:05

johan85k
  • johan85k
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har två stora fel med min telefon. Det första är att jag inte kan spela upp video. Varken filer jag spelat in själv eller de förinställda klippen. Det andra är jag inte kan synka den via pc suite/ovi. Får medelandet att telefonen är i masslagringsläget trots att den är inställd på pc.
Någon annan som har de här problemen?

Postad 10 November 2008 - 22:07

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Har två stora fel med min telefon. Det första är att jag inte kan spela upp video. Varken filer jag spelat in själv eller de förinställda klippen. Det andra är jag inte kan synka den via pc suite/ovi. Får medelandet att telefonen är i masslagringsläget trots att den är inställd på pc.
Någon annan som har de här problemen?

Fabriksåterställa mobilen om det inte hjälper ta kontakt med Nokia, numret till Kundsupporten hittar du i samma tråd som jag har skrivit. Det har inte kommit nya uppdateringar till n85 så det måste vara nåt annat.
Jag kunde inte spela upp ljudfiler men när mobilen var på tag jag ut minneskortet och stoppade in den igen, sen dess har det fungerat perfekt.

Postad 11 November 2008 - 00:38

talliano
  • talliano
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tänkte kolla om det är fler som har råkat ut för "knarrande" knappar.. Har haft den knappt 1 vecka nu och börjar störa mig rätt bra på det. Bara på högersidan för mig. :)

Okej om det är efter ett tags användande som dem börjar slita ut sig men med tanke på priset på den så bör det varit lite bättre kvalité, eller är det bara jag som har haft otur?

Postad 11 November 2008 - 16:00

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Tänkte kolla om det är fler som har råkat ut för "knarrande" knappar.. Har haft den knappt 1 vecka nu och börjar störa mig rätt bra på det. Bara på högersidan för mig. :)

Okej om det är efter ett tags användande som dem börjar slita ut sig men med tanke på priset på den så bör det varit lite bättre kvalité, eller är det bara jag som har haft otur?

Jo min tillbaka knapp knarrar rätt bra ibland :/ och ibland knarrar den nästan inget alls, rätt surt med tanke på priset på mobilen..

Tänkte höra om det är någon här som vet om och hur man gör för att bara se dagens kalenderpost i vänteläget? Jag vill inte se att det ska stå att jag ska till tandläkaren där när jag inte ska dit förrens om några dagar.

Postad 11 November 2008 - 19:09

kajosi
  • kajosi
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Jo min tillbaka knapp knarrar rätt bra ibland :/ och ibland knarrar den nästan inget alls, rätt surt med tanke på priset på mobilen..

Tänkte höra om det är någon här som vet om och hur man gör för att bara se dagens kalenderpost i vänteläget? Jag vill inte se att det ska stå att jag ska till tandläkaren där när jag inte ska dit förrens om några dagar.

har också stört mig på det! förr satt jag alla möten som Memo men nu syns även Memo dagar innan:(

Min mp3spelare hänger sig efter jag har fört över musik via micro-usb! några andra som har detta problem?

Postad 11 November 2008 - 22:02

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

har också stört mig på det! förr satt jag alla möten som Memo men nu syns även Memo dagar innan:(

Min mp3spelare hänger sig efter jag har fört över musik via micro-usb! några andra som har detta problem?

Jo det är konstigt det där med kalendern men det måste ju gå och fixa på något sätt, ingen som vet hur?

Postad 12 November 2008 - 08:28

Unregistered1d447573
  • Unregistered1d447573
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Jag har också några problem.

1. I stängt läge alltså när den är ihoppskjuten så sticker den ut ca 1mm på ena sidan som om sliden är sned.
2. Startar om ibland( Hänt ca 3-4 gånger på 1.5 vecka). Ofta när man använder FM-sändaren, spelar musik.
3. MIn GPS klara inte av att hitta mig....Vet inte vart jag gör fel. [Verkar som det kan ha varit fel positioneringsserver ]
4. Varför kan sorterar den inte på datum när man valt det i inkorg för meddelande?!

Angående fel 1 är det något man bör lämna in den för? Borde väl vara en tillverkningsfel. Eller har jag upptäckt det för sent?

Redigerat av Unregistered1d447573, 12 November 2008 - 12:30.

Postad 12 November 2008 - 09:15

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Det är Nokia kvalite det :-)
Sånt man får räkna med..Tjejens N95 glappar åt alla håll å knarrar när man trycker på knapparna å för ett tag sen trillade minneskortluckan loss :)

Postad 13 November 2008 - 04:10

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0

Tänkte kolla om det är fler som har råkat ut för "knarrande" knappar.. Har haft den knappt 1 vecka nu och börjar störa mig rätt bra på det. Bara på högersidan för mig. :D

Min N85 började "knarra" lite efter någon veckas användande vilket irriterade mig en aning. Det var främst uppåtknappen på styrkorset som knarrade, men jag lyckades fixa problemet á la McGyver. Öppnade försiktigt upp plasthöljet vid fronten och placerade en liten skumgummibit precis ovanför styrkorset. Satte tillbaka plasthöljet och problemet var som bortblåst. Nu känns min mobil solidare än någonsin! Lite svårt att förklara i textform, men jag hoppas du fattar vad jag menar.
Denna enkla operation ska dock egentligen inte vara nödvändig tycker man, då Nokia lätt kunnat fixa problemet i produktionsstadiet.

Föresten ligger M3:s test av N85 ute på deras sida nu. De verkar gilla den. :unsure:
http://www.idg.se/2....estet-nokia-n85

Redigerat av Unregistered9a177c31, 13 November 2008 - 04:13.

Postad 14 November 2008 - 09:24

p3515
  • p3515
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
I SE senaste lurar och i windows mobiler finns en sk smartsökningfunktion. När du skall slå ett nummer så föreslår telefonen olika nummer beroende på vilka tangenter du trycker på. Detta är en mycket bra funktion som jag saknar i Nokia. Eftersom jag är ny på Nokia så vet jag inte om denna funktion kanske finns eller om det kanske finns något program som fixar detta.

/Peter

Postad 14 November 2008 - 09:52

Decepticon
  • Decepticon
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tja, har haft telefonen i 2veckor nu och är supernöjd med den. GPS:en fungerar klockrent för mig. När man startar gps:en tar det från 20-60sek att hitta min position. Med A-gps får jag en position som är ganska nära den verkliga. Först när den hittat minst 2st satelliter får jag den korrekta positionen. Knarrandet på knapparna som många har verkar inte finnas hos mig. Däremot får jag inte FM-sändaren att fungera. Jag konsulterade Nokia men fick mig dumföklarad :) . De sa att du måste ställa in frekvensen på en "ledig" frekvens. Dööhhhhhh!! Som om det inte var självklart. Jag har testat på typ 7st radio apparater och endast EN fick mottagning och då var jag tvungen att hålla i telefonen! La jag den ifrån mig så knastrar det och signalen försvinner. Tar jag upp den igen kommer KANSKE ljudet tillbaka och jag får flytta runt mobilen till en annan punkt för att hitta signal igen.
Är det någon mer som har detta problem? :)

Postad 15 November 2008 - 02:41

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0

Tja, har haft telefonen i 2veckor nu och är supernöjd med den. GPS:en fungerar klockrent för mig. När man startar gps:en tar det från 20-60sek att hitta min position. Med A-gps får jag en position som är ganska nära den verkliga. Först när den hittat minst 2st satelliter får jag den korrekta positionen. Knarrandet på knapparna som många har verkar inte finnas hos mig. Däremot får jag inte FM-sändaren att fungera. Jag konsulterade Nokia men fick mig dumföklarad :( . De sa att du måste ställa in frekvensen på en "ledig" frekvens. Dööhhhhhh!! Som om det inte var självklart. Jag har testat på typ 7st radio apparater och endast EN fick mottagning och då var jag tvungen att hålla i telefonen! La jag den ifrån mig så knastrar det och signalen försvinner. Tar jag upp den igen kommer KANSKE ljudet tillbaka och jag får flytta runt mobilen till en annan punkt för att hitta signal igen.
Är det någon mer som har detta problem? ;)

Jag provade lite snabbt FM-sändaren i morsans köksradio och den verkade inte fungera vilken frekvens jag än tog. ;) Det enda jag hörde var ett kort pip med 3 sekunders mellanrum, men om pipen kom från telefonen eller radion vette tusan...

Postad 15 November 2008 - 11:09

Canon
  • Canon
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Min fm-sändare fungerar bra. Lite kort räckvidd men fungerar bra i bilen och inomhus om man har telefonen ganska nära antennen. Det regelbundna pipet hör jag också om jag startat fm-sändaren och ställt in rätt frekvens men inte startat nån musik. Så fort jag startar musiken så försvinner pipet.

Postad 15 November 2008 - 11:56

Leon_Azzaro
  • Leon_Azzaro
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
FM sändaren funkar för mig också. Har inte hört pipen som andra nämner men har bara testat den en gång.
Jag upplever dock stora svårigheter att koppla ihop telefonen mot datorn. Telefonen hänger upp sig och beter sig allmänt konstigt och jag får ta ut batteriet för att den ska känna igen att den har blivit kopplat mot datorn. Riktig buggig mjukvara och jag hoppas att det kommer en uppdatering till den här telefonen snarast. När jag använder Nokia software updater så hittar den inte ens telefonen. Någon annan med samma problem?

Postad 15 November 2008 - 21:20

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Min FM-sändare fungerar rätt såbra.
Dock brusar det och sprakar i den rätt ofta när man åker i bilen. Har dock lagt märke till att FM-sändaren är väldigt känslig för minsta störning. Åkte genom stan med bilen o körde FM-sändaren innan och där det är störning och brusar lite på mixmegapol brusar och sprakar det väldigt mycket i FM-sändaren, någoting som jag hoppas går att fixa med en uppdatering för rätt som det är brukar det som sagt va bara brusa och spraka lite granna, väldigt jobbigt när det blir så men när den funkar är det klockrent.

Postad 16 November 2008 - 20:53

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0

Det regelbundna pipet hör jag också om jag startat fm-sändaren och ställt in rätt frekvens men inte startat nån musik. Så fort jag startar musiken så försvinner pipet.

Doh! Självklart råkade jag ha musiken i pausläge när jag testade. :D Vilken tabbe av mig. :(

Postad 16 November 2008 - 22:32

Unregisterede443b57d
  • Unregisterede443b57d
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Nu har jag haft mobilen sedan den 24 oktober och är väldigt nöjd med den.

Det är dock en sak som jag stör mig lite på och det är att silden glappar lite, tyvärr. Den gjorde inte det första veckan, men efter ett tag började den bli lite lös. Inte mycket, men lite.

Är detta något som går att fixa på garantin? Hur ska jag gå tillväga?

Postad 16 November 2008 - 22:38

Canon
  • Canon
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Doh! Självklart råkade jag ha musiken i pausläge när jag testade. :blush: Vilken tabbe av mig. ;)

Haha, va skönt att det va så lätt att fixa :(

Postad 17 November 2008 - 10:06

hoogey
  • hoogey
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att synka med Google Calendar (helst multipla Kalendrar)? Vill inte behöva gå in via webbläsare varje gång jag ska kolla min kalender....

Postad 17 November 2008 - 11:26

Unregistered75fd19d5
  • Unregistered75fd19d5
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Någon som har koll på när 3 får in telefonen? Såg att någon skrivit i tråden tidigare att den skulle komma i slutet av denna månad, någon som sitter på mer info? Provade att ringa kundservice men hon kunde inte svara på om dom överhuvudtaget skulle få in den då allt hon kunde se var att den inte fanns i lager just nu.

Redigerat av Unregistered75fd19d5, 17 November 2008 - 11:27.

Postad 17 November 2008 - 22:21

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Någon som har hittat något program som funkar o använder accelerometern på något roligt sätt?

Postad 18 November 2008 - 17:01

molenda
  • molenda
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Ingen som har lust att berätta om ljudkvaliten för musik?
För er som haft N95 i ägo måste väl ändå kunna hålla med om att den låter förjäklit. eller hur?
brus i bakrunden, bas som en åsna och batteritid som ett piss-as.

Orkar inte köpa ännu en mobil och känna dödsångest.
Så hur är batteriet och musikspelaren?

Lyser det en röd lampa vid videoinspelning? går shutter sound(kameraljud) att stänga av.
Skulle kunna skriva 40 frågor till, men nån kan väl börja med dessa?

Tycker ändå det är viktig och nåt som inte bör ignoreras me tanke på att förr eller senare börjar man störa sig på sånt

btw fruktansvärt fattig tråd jämfört med ex. xperia tråden
är telefon så pass ointressant?

Redigerat av molenda, 18 November 2008 - 17:04.

Postad 18 November 2008 - 17:22

Canon
  • Canon
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Lyser det en röd lampa vid videoinspelning? går shutter sound(kameraljud) att stänga av.

Ja vid videoinspelning lyser det en röd lampa. Om man använder profil ljudlös så hörs inget kameraljud.

För övrigt är jag väldigt nöjd med min telefon. Snabb och mycket funktioner i ett snyggt slimmat fodral :P

Postad 18 November 2008 - 22:43

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

btw fruktansvärt fattig tråd jämfört med ex. xperia tråden
är telefon så pass ointressant?

Inte ointressant. Bara att Xperia har fått mer uppmärksamhet i media och Sverige är en ganska stark marknad för SE mobiler, så många finner Xperia mer intressant.

Postad 19 November 2008 - 04:14

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0

Ingen som har lust att berätta om ljudkvaliten för musik?
För er som haft N95 i ägo måste väl ändå kunna hålla med om att den låter förjäklit. eller hur?
brus i bakrunden, bas som en åsna och batteritid som ett piss-as.

Jag köpte min N85 främst för MP3-spelaren och den fungerar grymt som det. Jag är ingen audiofil, men N85:an låter jävligt bra i mina öron. Fick trixa lite i EQ:n för att få till det, men nu låter det precis som jag vill ha det. Som vanligt gäller det dock att byta ut de medföljande hörlurarna snarast.

Postad 20 November 2008 - 11:12

Unregistered1d447573
  • Unregistered1d447573
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Ni som fått igång eran GPS hur har ni gjort?! Någon som har tele2 och har fått igång GPSen?!

Är snart lite desperat för att få igång den....Har pratat med Nokia Care utan resultat hitills. Eller använder ni någon annan programvara än Nokia Maps?

Postad 20 November 2008 - 11:23

Unregistered767f9480
  • Unregistered767f9480
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Ni som fått igång eran GPS hur har ni gjort?! Någon som har tele2 och har fått igång GPSen?!

Är snart lite desperat för att få igång den....Har pratat med Nokia Care utan resultat hitills. Eller använder ni någon annan programvara än Nokia Maps?

Jag använder Garmin Mobile XT 5.0 och det fungerar bra för mig i alla fall.

Postad 20 November 2008 - 14:25

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Får man inte med något stoppur/timer program? Är det bara jag som missat det eller finns det inget? Om jag missat det någon som vet något schysst sådant program?

Redigerat av Dunis, 20 November 2008 - 14:28.

Postad 20 November 2008 - 20:33

Unregistered1d447573
  • Unregistered1d447573
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Ska testa Garmin mobile XT och se om det är något att ha. Är detnågon som upplevt ett åter kommande pippande när ni har använt FM-sändaren? Jag använde mig av 88.10 eller likande frekvens än vad jag spelade för musik fickjag detta pippande som jag aldrig fått förut.

Postad 21 November 2008 - 11:18

slippy
  • slippy
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

I SE senaste lurar och i windows mobiler finns en sk smartsökningfunktion. När du skall slå ett nummer så föreslår telefonen olika nummer beroende på vilka tangenter du trycker på. Detta är en mycket bra funktion som jag saknar i Nokia. Eftersom jag är ny på Nokia så vet jag inte om denna funktion kanske finns eller om det kanske finns något program som fixar detta.

/Peter

Jag kommer också från HTC och SE och saknade deras fina sökfunktion.
Dom som fixade oss T9 har kommit ut med ett program som gör precis som i en HTC,
än så länge bara i beta. Har fungerat bra hittills på min Nokia N79 så det borde funka på N85.

T9 Nav

Postad 21 November 2008 - 15:03

Unregistered767f9480
  • Unregistered767f9480
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Dom som fixade oss T9 har kommit ut med ett program som gör precis som i en HTC,
än så länge bara i beta. Har fungerat bra hittills på min Nokia N79 så det borde funka på N85.

T9 Nav

Fungerar alldeles utmärkt på N85 med. Ett program man inte klarar sig utan efter några dagar.

Postad 21 November 2008 - 16:22

Jackpot86
  • Jackpot86
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Någon som också märker av att belysningen till knappsatsen blinkar till varje gång man ska in och ut i menyerna.

Redigerat av Jackpot86, 21 November 2008 - 17:10.

Postad 21 November 2008 - 17:40

Unregistered767f9480
  • Unregistered767f9480
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Någon som också märker av att belysningen till knappsatsen blinkar till varje gång man ska in och ut i menyerna.

Händer precis samma sak för mig.

Någon som vet av någon programvara som håller knappsatsen låst fast man slidar upp telefonen? Lagomt drygt att ringa folk när den ligger i fickan.

Bara hittat program som låser knappsatsen automatiskt efter en viss tid hitills

Postad 22 November 2008 - 12:02

kajosi
  • kajosi
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Får man inte med något stoppur/timer program? Är det bara jag som missat det eller finns det inget? Om jag missat det någon som vet något schysst sådant program?

finns ju gratis stoppur som denna tex http://symbiansmartp...idlets-for.html
har tyvärr inte testat.

Postad 22 November 2008 - 12:07

kajosi
  • kajosi
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

T9 Nav

Tack för tipset!

Postad 22 November 2008 - 23:33

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

finns ju gratis stoppur som denna tex http://symbiansmartp...idlets-for.html
har tyvärr inte testat.

Ah, ska ta och titta på det.
Tack så mycket för tipset!

Postad 23 November 2008 - 09:37

hoogey
  • hoogey
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Har några funderingar innan köp av en N85:

1) Blir displayen lätt repig?

2) Hur funkar displayen i direkt solljus? Har läst att den ska vara svåranvänd då.

3) Hur funkar knapparna? Små, svåranvända? Är det vanliga knappar, eller tunna "lister" som man trycker på (motsvarande Nokia N78)

4) Glider slajden upp när man har telefonen i jeansfickan?

Postad 23 November 2008 - 10:35

Unregistered767f9480
  • Unregistered767f9480
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

2) Hur funkar displayen i direkt solljus? Har läst att den ska vara svåranvänd då.

3) Hur funkar knapparna? Små, svåranvända? Är det vanliga knappar, eller tunna "lister" som man trycker på (motsvarande Nokia N78)

1) Ingen aning, använder skyddsplast

2) Har inte märkt av att den är svåranvänd i direkt solljus

3) Tycker det är lite dålig känsla på knapparna som är på "övre delen" av telefonen. Men att skriva sms t ex tycker inte jag är några som helst problem, bra känsla i de knapparna.

4) För mig gör den det. Själva musikdelen glider fram, hänt några gånger att man ringt folk. Letar något program som har knappsatsen låst fast telefonen öppnas.

I övrigt tycker jag det är en bra telefon. Om det är något man ska klaga på så är det byggkvalitén, den känns inte så robust och välbyggd som en telefon för 4700 kr ska göra enligt mig.

Postad 23 November 2008 - 11:31

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

1. Jag använder oxå fortfarande min skyddsplast faktiskt så jag vet inte.

2. Vad jag har märkt av så fungerar den bra. Inte testat den så hårt dock.

3. Knapparna är relativt bra, visst dom hade kunnat varit bättre men samtidigt sämre. Vid t ex sms skrivning är dom jätte bra tycker jag, men vid spel är 1-# lite små ibland..

4. Beror sig på hur tajta jeans du har. Jag har ett par som är mer tajta och har rätt små fickor i förhållande till mina andra jeans (och de flesta jeans överhuvudtaget) då händer det att slajden åker upp, men det är "slim jeans" som den gör det i. Brukar gå att lösa genom att ha mobilen i t ex jackfickan eller så.

I övrigt tycker jag det är en jätte bra mobil.

Postad 23 November 2008 - 13:10

beejay
  • beejay
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

I övrigt tycker jag det är en bra telefon. Om det är något man ska klaga på så är det byggkvalitén, den känns inte så robust och välbyggd som en telefon för 4700 kr ska göra enligt mig.

Då har du inte testat HTC Touch Pro, där har vi en telefon för 7000 kr som verkligen saknar byggkvalite! Jag kommer med all säkerhet byta telefon nästa vecka och det blir med stor sannolikhet N85.

Postad 23 November 2008 - 15:10

Unregistered767f9480
  • Unregistered767f9480
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Då har du inte testat HTC Touch Pro, där har vi en telefon för 7000 kr som verkligen saknar byggkvalite! Jag kommer med all säkerhet byta telefon nästa vecka och det blir med stor sannolikhet N85.

Klämt på en sådan med, tyckte inte den kändes ronust heller. Sliden har börjat glappa lite smått nu med. Så när vibratorn vibrerar lever telefonen om väldigt mycket. Så nu måste man även ha vibratorn avstängt om man inte vill att telefonen ska höras.

Postad 23 November 2008 - 15:34

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Nån som vet var man kan köpa car kit till N85?

Postad 24 November 2008 - 17:21

hoogey
  • hoogey
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Tack för era svar! Frågan är om det inte är bättre att satsa på en N79 om slajden åker upp?

Postad 24 November 2008 - 18:21

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
N82 kan ju också vara bra. Vad jag har läst så verkar dom missnöjda med kameran i N79 men N82 har ju fått mycket bra kritik för sin kamera. Sen vet jag inte om N79 har nyare version av Symbian.

Postad 24 November 2008 - 22:10

Unregistered1e2e5a99
  • Unregistered1e2e5a99
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har en n79 på gång, ska försöka skriva lite om den när jag kan. Jag har under runt 2 månader kollat efter ny telefon, och jag har kollat på ALLT. Till slut stod det mellan samsung innov8, nokia n85 och nokia n79, och jag valde den senare pg.a det billigare priset, och att jag inte riktigt vågar lita på att n85s slide är helt stabil än. En billigare telefon i form av n79 betyder också att jag ska hålla ögonen efter den "förbättrade" versionen av n85 som nokias läckta releaselista avslöjar kommer nästa år. Samsung innov8 var jag jäkligt sugen på också, men den får man ge en arm för i sverige idag.

Samsung i7110 är också väldigt intressant, men jag behöver en telefon nu och orkar inte vänta längre. Annars verkar det vara en n79 med OLEDskärm och bättre byggkvalitet och material.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.