THX system vs "Vanligt system"
282 svar till detta ämne
Postad 10 oktober 2008 - 08:02
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8 314 inlägg
Sitter man tillräclligt nära typ 3m känns det, det är av den uppfattning jag har. Men skulle föredra riktade basar än den jag har hemma.
Vad bygger du din "uppfattning" på? Vad jag vet så går påståendet mot den fysik jag kommer ihåg på rak arm och den praktiska erfarenhet jag har av de subbar jag haft (tex 3 st Sunfire True Sub, 2 D6 (THX  ), Sunfire D12, Canton AS 2, Rel Storm 5, Sub Nova, SVS PC+ 25-31 m.fl.). (By the way så är väl alla basar "riktade" på ett eller anat sätt. Stormen och SVS var tex riktade neråt.  )
Postad 10 oktober 2008 - 09:53
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Åh, snörvel är för sjuk föt att tänka klart.
Så många subs ovch fortfarande inte nöjd, somliga är svåra att få nöjda
Nä, vad suben gäller passar den inte in riktigt nånsatns för tillfället, man skulle kunna rikta den mot väggen fast den är som du vet dubbel riktad, antagligen vore hörnet bäst att placera på men den är upptagen. Kan inte möblera hur som helst heller, inte ens vad suben gäller för att få det akustiskt korrekt.
Man får helt enkelt leva med detta ett tag till framöver.
Postad 10 oktober 2008 - 11:47
jonsod76
-
jonsod76
-
Beroende
-
-
1 105 inlägg
Audio Code 3: Jag vet att någon vart inne på det tidigare men du, bryter du subben < 80 Hz så är ljudet omnipolärt. Den kan inte riktas och har inte något strålande ljud. Det finns inte en sub på jordklotet som har de egenskaperna...
Däremot har subbens placering pga rumsakustiken stor betydelse för slutresultatet. Men det verkar du ha koll på...
Postad 10 oktober 2008 - 12:04
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Audio Code 3: Jag vet att någon vart inne på det tidigare men du, bryter du subben < 80 Hz så är ljudet omnipolärt. Den kan inte riktas och har inte något strålande ljud. Det finns inte en sub på jordklotet som har de egenskaperna...
Däremot har subbens placering pga rumsakustiken stor betydelse för slutresultatet. Men det verkar du ha koll på...
Jo, skulle inte ha några som helst problem om det inte vore för mina små kids.
Postad 10 oktober 2008 - 16:19
JONTRE
-
JONTRE
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Funderar på ifall man kanske skulle gå på 5.2 dirre, eller blir man nöjd man en sub tros? då tänker jag ju nu på MK systemet igen...som det var ett tag sen vi diskuterade i denna tråd
Postad 10 oktober 2008 - 16:24
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10 338 inlägg
Åh, snörvel är för sjuk föt att tänka klart.
Nä, vad suben gäller passar den inte in riktigt nånsatns för tillfället, man skulle kunna rikta den mot väggen fast den är som du vet dubbel riktad, antagligen vore hörnet bäst att placera på men den är upptagen. Kan inte möblera hur som helst heller, inte ens vad suben gäller för att få det akustiskt korrekt. Man får helt enkelt leva med detta ett tag till framöver.
Du får leka med placering, delning och fasinställning, då ska du nog kunna få till det till det bättrte i alla fall Sedan om basen e dålig så är det bättre att du köper en hel ny i stället för att köpa en till och bli lika missnöjd
Postad 10 oktober 2008 - 16:38
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8 314 inlägg
... och somliga är fruktansvärt nyfikna och testar det de kommer över för att ha en uppfattning om olika saker ... Hurra för begmarknaden! Krya på dig!
Postad 10 oktober 2008 - 16:42
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8 314 inlägg
Funderar på ifall man kanske skulle gå på 5.2 dirre, eller blir man nöjd man en sub tros? då tänker jag ju nu på MK systemet igen...som det var ett tag sen vi diskuterade i denna tråd 
För många är det ju en ekonomisk fråga. Är det inte det är det ju inte mycket at fundera på ...
Postad 10 oktober 2008 - 16:49
sossen
-
sossen
-
Forumräv
-
-
718 inlägg
Ni som har THX förstärkare, vad tycker ni om de olika dsp lägena? Bättre/ sämre?
Postad 10 oktober 2008 - 16:55
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Ni som har THX förstärkare, vad tycker ni om de olika dsp lägena? Bättre/ sämre?
Min förra var också thx, men min från 2004 är betydligt avancerad än den förra från 1996. Och visst fyller de olika lägena en förbättrad funktion.
Postad 10 oktober 2008 - 16:58
sossen
-
sossen
-
Forumräv
-
-
718 inlägg
Min förra var också thx, men min från 2004 är betydligt avancerad än den förra från 1996. Och visst fyller de olika lägena en förbättrad funktion.
Ok, låter bra. Men vad är det egentligen som förstärkaren "gör" med ljudspåret jämfört med traditionella DD/DTS?
Postad 10 oktober 2008 - 17:01
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8 314 inlägg
Än vad????
Postad 10 oktober 2008 - 17:17
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2 339 inlägg
Då jag kör 7.2 så är THX Select II Cinema läget (eller vad det heter) ypperligt. Annars får jag inte tillgång till alla 7 kanalerna.
Postad 10 oktober 2008 - 17:24
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Ok, låter bra. Men vad är det egentligen som förstärkaren "gör" med ljudspåret jämfört med traditionella DD/DTS?
Det är detsamma som med vanliga processorer.
Postad 10 oktober 2008 - 17:25
sossen
-
sossen
-
Forumräv
-
-
718 inlägg
Tack för svaren
Postad 10 oktober 2008 - 20:05
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
Då jag kör 7.2 så är THX Select II Cinema läget (eller vad det heter) ypperligt. Annars får jag inte tillgång till alla 7 kanalerna.
Jag skulle förelså att du använder dig av Dolby Pro Logic IIx, som kan extrahera ut de bakre surroundhögtalarna på ett bättre sätt. MVH /Chuck
Postad 10 oktober 2008 - 20:10
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2 339 inlägg
Tackar, får ta och testa det!
Postad 10 oktober 2008 - 20:23
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
Tackar, får ta och testa det!
Inga problem. Det som är betydligt bättre är att DPLIIx kan extrahera ut dina "surround back" så att det blir en stereokonfiguration, THX "Valfri DSP-mode" klarar bara att köra de 2 bakre i mono. Nu vet jag inte vad du har för förstärkare men använder du dig av Audyssey MultEQ så behöver du ställa in det på "Audyssey Flat" om du använder dig av något THX-mode, dessa hamnar då annars i konflikt och då får en dubbel avrullning av de höga frekvenserna, något som man oftast inte vill ha. MVH /Chuck
Postad 10 oktober 2008 - 20:32
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2 339 inlägg
Jag kör en Pioneer VSX-LX70 så den inställningen är inte någonting som jag har (vad jag vet...).
Jag får ut bakkanalerna i stereo när jag kör THX-läget.
Postad 11 oktober 2008 - 10:35
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
Jag kör en Pioneer VSX-LX70 så den inställningen är inte någonting som jag har (vad jag vet...). Jag får ut bakkanalerna i stereo när jag kör THX-läget.
Du får inte ut de bakre surroundhögtalarna i stereo med någon THX-funktion om materialet är 5.1, det får man med PLIIx. MVH /Chuck
Postad 16 oktober 2008 - 09:19
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2 339 inlägg
Har inte hunnit kolla såvida jag får ut stereo ur thx läget, men att köra i PL IIx förtar en del av ljudet då det läget simulerar ljudet för alla kanaler och även om man skulle få stereo ur bakkanalerna så tappar man ändå i det totala ljudet för de andra.
Postad 16 oktober 2008 - 12:05
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
Har inte hunnit kolla såvida jag får ut stereo ur thx läget, men att köra i PL IIx förtar en del av ljudet då det läget simulerar ljudet för alla kanaler och även om man skulle få stereo ur bakkanalerna så tappar man ändå i det totala ljudet för de andra.
1. Du får inte ut stereokonfiguratuion från 5.1 till 7.1 med något THX-läge. 2. PLIIx förtar ingenting, det rör inget annat än att ta surroundkanalarna och "sprider" ut informationen så att man får 4 kanaler med oberoende ljud i varje kanal. PLIIx rör inte LCR och subwoofer när de appliceras på surroundhögtalarna när man ska köra 7.1 på en 5.1-källa. MVH /Chuck
Redigerat av Chuck, 16 oktober 2008 - 14:01.
Postad 16 oktober 2008 - 15:19
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Har för mig att bak kanalerna är väl rena 'center kanaler' och ingen stereo där alltså.
Postad 16 oktober 2008 - 18:43
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
Har för mig att bak kanalerna är väl rena 'center kanaler' och ingen stereo där alltså.
Vad menar du? Är det en diskret 7.1 mix så är det olika ljud i alla 4 surroundhögtalarna, och det blir det även med PLIIx, men inte med någon THX-effekt där de bakre surroundhögtalarna spelar mono och anväder dig Dolbys licensierade EX-funktion för att utvinna ljudet. MVH /Chuck
Postad 16 oktober 2008 - 19:30
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Vad menar du?
Är det en diskret 7.1 mix så är det olika ljud i alla 4 surroundhögtalarna, och det blir det även med PLIIx, men inte med någon THX-effekt där de bakre surroundhögtalarna spelar mono och anväder dig Dolbys licensierade EX-funktion för att utvinna ljudet.
MVH /Chuck
Jo det var just det jag menade, är lite slö i huvudet fortfarande, tänker mellan raderna
Postad 21 oktober 2008 - 20:54
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2 339 inlägg
1. Du får inte ut stereokonfiguratuion från 5.1 till 7.1 med något THX-läge.
2. PLIIx förtar ingenting, det rör inget annat än att ta surroundkanalarna och "sprider" ut informationen så att man får 4 kanaler med oberoende ljud i varje kanal. PLIIx rör inte LCR och subwoofer när de appliceras på surroundhögtalarna när man ska köra 7.1 på en 5.1-källa.
MVH /Chuck
Kollade på Journey To The Center Of... idag och där var en hel del surround ljud, vilket yttrade sig i stereo i bakkanalerna. Och detta var inte i PLIIx läget utan i THX Select II Cinema. Så ja jag får ut "rätt" ljud ur alla 7 kanalerna ur en 5.1 källa.
Postad 22 oktober 2008 - 15:40
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Grattis
Önskar uppgradera med 2 bakhögtalare jag med, ekonomin tillåter dock inte detta.
Postad 22 oktober 2008 - 19:15
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
Kollade på Journey To The Center Of... idag och där var en hel del surround ljud, vilket yttrade sig i stereo i bakkanalerna. Och detta var inte i PLIIx läget utan i THX Select II Cinema. Så ja jag får ut "rätt" ljud ur alla 7 kanalerna ur en 5.1 källa.
Jag vet inte vad det är du menar det "rätt" THX har fortfarande ingen funktion för att extrahera stereoinformation till de bakre surroundhögtalarna. Det har tex PLIIx. Du kan inte få ut olika ljud ur Surround Back Left och Surround Back Right från en 5.1-källa. MVH /Chuck
Postad 22 oktober 2008 - 20:58
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2 339 inlägg
Mycket märkligt att det inte går, då jag får ut det.
Jag har olika ljud ur mina två bakkanaler, och varför skulle jag säga att jag får ut det ifall jag inte fick det?
Ta Twister tex, när kossan flyger runt i tromben. Den kommer först i den ena och sedan vidare i den andra som det gör i alla de andra kanalerna oxå. Ljudet går 360 grader och det kommer inte i stereo någonstans...
Postad 23 oktober 2008 - 07:54
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
Mycket märkligt att det inte går, då jag får ut det.
Jag har olika ljud ur mina två bakkanaler, och varför skulle jag säga att jag får ut det ifall jag inte fick det? Ta Twister tex, när kossan flyger runt i tromben. Den kommer först i den ena och sedan vidare i den andra som det gör i alla de andra kanalerna oxå. Ljudet går 360 grader och det kommer inte i stereo någonstans...
Ja det är högst anmärkningsvärt eftersom det inte finns någon sådan funktion som THX har. Så antingen har du en unik krets i just din förstärkare som ingen annan har eller så är det så att du uppfattar det som en stereokonfiguration, alternativt att du har PLIIx aktiverat på din förstärkare. Det är inte så att eftersom du har stereokonfiguration på dina surroundhögtalare och inte bakre surroundhögtalarna så låter det som om det är stereo i dina bakre surroundhögtalare? Jag vet inte varför du säger att du får ut det eftersom det inte går, informationen är inte direkt svåråtkomlig i det fallet och ingen väl bevarad hemlighet. Har inget direkt mer att tillägga i frågan. MVH /Chuck
Postad 23 oktober 2008 - 11:03
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2 339 inlägg
Jag skulle vilja veta var informationen om att THX inte har stereofunktion i bakkanalerna går att hitta.
Och nej, det är inte så att jag hör i syne. Jag vet vad jag hör och inte hör...
Postad 23 oktober 2008 - 22:00
srn
-
srn
-
Amatör
-
-
65 inlägg
hej.
För att återgå till en tidigare fråga; hur är "THX för ex." LCR-högtalare att spela 2kanals musik med om den sitter på vägg och har hjälp av 1 el 2 subbar/basmoduler.
jämfört med:
i samma prisklass, ett par "stativare" stående på stativ "rätt" placerade med hjälp av samma bas konstelation.
är nyfiken eftersom för det är så fint med högtalare monterade i rad på väggen. men efter som musiklyssning är så trevligt vill man ju inte kompromissa (så mycket) på den biten.
Vh Robin
Postad 24 oktober 2008 - 07:23
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
Jag skulle vilja veta var informationen om att THX inte har stereofunktion i bakkanalerna går att hitta.
Jag är för lat för att fixa fram ett riktigt "white paper" åt dig, men den information är ingen hemlighet. Citat Roger Dressler, Dobys Labs på frågan om THX och PLIIx: Yes, PLIIx always looks at 2 input signals. In the case of 5.1 sources, they are the Ls/Rs channels. Ultra2 uses these same inputs, but that's where the similarity ends. THX describes it this way: >>With stereo surround tracks and multi-channel music, the signal is fed unprocessed to the left and right surrounds and, after further processing, to the surround back speakers. This processing uses THX ASA (Advanced Speaker Array) Technology and provides an enveloping rear surround field over a wide listening area.<<
So, Ultra2 leaves the Ls/Rs alone, and repeats them in the 2 back outputs with the ASA cross-cancelling circuit. In contrast, PLIIx actively uses all 4 surrounds, directing sounds to achieve best directionality and spatiality. For example, if a sound pans somewhere between Ls/Rs of the source, it will pairwise pan across the 4 surrounds. In some cases the Lb or Rb speakers will carry the signal, together or all alone, and that cannot be done in Ultra2.
THX-funktionerna för att extrahera ljud ur surroundhögtalarna är exakt samma som Dolbys Surround EX-funktionen, och den har aldrig, är inte, och kommer aldrig att bli mer än MONO-information till de bakre surroundhögtalarna från en 5.1-källa. THX skriver själva att: If you have an AV receiver with the ability to decode Dolby TrueHD and/or DTS-HD, and you are playing 7.1 discrete content, then you will want to separate the back surround speakers to produce a 60 degree angle from the main listening location.
dolby.jpg 173,16K
0 Antal nerladdningarDet rekomenderar man konstigt nog INTE när man använder deras egna funktion för att extrahera ljud ut i de bakre surroundhögtalarna: The left and right surround back speakers are direct firing, placed together on the back wall to take maximum advantage of THX’s patented Advanced Speaker Array
Således så MONO som det kan bli.
BackSurround.gif 41,55K
0 Antal nerladdningarMVH /Chuck
Redigerat av Chuck, 24 oktober 2008 - 07:24.
Postad 24 oktober 2008 - 09:33
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2 339 inlägg
Man kan ju tolka allt på olia vis men att... signal is fed unprocessed to the left and right surrounds and, after further processing, to the surround back speakers. ...skulle betyda att det blev mono i bakkanalerna förstår jag inte. Och att... In contrast, PLIIx actively uses all 4 surrounds, directing sounds to achieve best directionality and spatiality. For example, if a sound pans somewhere between Ls/Rs of the source, it will pairwise pan across the 4 surrounds. In some cases the Lb or Rb speakers will carry the signal, together or all alone, and that cannot be done in Ultra2.
...skulle betyda att PLIIx inte manipulerar ljudet för att det ska gå ut ur alla fyra kanalerna.
Postad 24 oktober 2008 - 09:38
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2 339 inlägg
hej.
För att återgå till en tidigare fråga; hur är "THX för ex." LCR-högtalare att spela 2kanals musik med om den sitter på vägg och har hjälp av 1 el 2 subbar/basmoduler.
jämfört med:
i samma prisklass, ett par "stativare" stående på stativ "rätt" placerade med hjälp av samma bas konstelation.
är nyfiken eftersom för det är så fint med högtalare monterade i rad på väggen. men efter som musiklyssning är så trevligt vill man ju inte kompromissa (så mycket) på den biten.
Vh Robin
Ser man på mina högtalare så är de inte de bästa för att återge 2 kanals musik. Ett par stativare i samma prisklass bör göra mycket bättre från sig i just 2 kanals, men när det handlar om multikanals så kommer ju inte två stativare att kunna möta sig mot en full uppsättning högtalare.
Postad 24 oktober 2008 - 09:47
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
Man kan ju tolka allt på olia vis men att...
...skulle betyda att det blev mono i bakkanalerna förstår jag inte. Och att...
...skulle betyda att PLIIx inte manipulerar ljudet för att det ska gå ut ur alla fyra kanalerna.
Ja, du. Det är inte mycket att prata om, tolkningar går alltid att göra och jag har tyvärr inget bättre att ge dig för tillfället. Men faktum kvarstår, och det är inte en tolkningsfråga hur gärna du än vill, THX Cinema är MONO i de bakre surroundhögtalarna, PLIIx är det inte. Och att...
PLIIx använder signalen i Ls och Rs och gör så att det blir helt unika ljud i Ls Lb Rb Rs när det appliceras på en 5.1-källa, precis som Dressler påpekar. Det kan inte göras i THX-"manipulering" av signalen. MVH /Chuck
Postad 24 oktober 2008 - 11:50
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2 339 inlägg
THX Cinema är MONO
Vi kör på det, så slipper vi förstöra hela denna tråd. Du är välkommen hem till mig om du själv vill kolla.
Postad 24 oktober 2008 - 12:45
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4 342 inlägg
Vi kör på det, så slipper vi förstöra hela denna tråd. Du är välkommen hem till mig om du själv vill kolla.
Så, om jag ställer mina två frontar kloss-i-kloss, går 15 meter bort så har jag fortfarande stereoljud?
Postad 24 oktober 2008 - 14:59
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2 339 inlägg
Ja du har stereoljud fortfarande (såvida du inte matar dem med en mono signal), men du kommer nog inte att höra det som stereoljud.
Redigerat av THXcht, 24 oktober 2008 - 15:00.
Postad 24 oktober 2008 - 15:37
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4 342 inlägg
Ja du har stereoljud fortfarande (såvida du inte matar dem med en mono signal), men du kommer nog inte att höra det som stereoljud.
Så även om jag tittar på en 20 år gammal 14" TV med en enda hgt i mitten och ställer in diverse inställningar till stereo, så har jag stereoljud?
Postad 24 oktober 2008 - 17:30
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2 339 inlägg
Stereo ur EN högtalare blir inte mycket till stereoeffekt.
Postad 24 oktober 2008 - 17:46
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Suck.
Drömmen är fortfarande bak högtalare för mer inlevelse.
Postad 24 oktober 2008 - 19:32
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4 342 inlägg
Stereo ur EN högtalare blir inte mycket till stereoeffekt.
Och vad får jag för stereoEFFEKT av att ställa två högtalare kloss-i-kloss och lyssna på dem, på ett avstånd av 15 meter?
Postad 24 oktober 2008 - 19:36
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Istället för uppgradera sig från 5.1 till 7.1 kan man gå via 6.1 Hade man pengar skulle jag gärna ge min syn på saken med bak högtalar funktionen.
Postad 25 oktober 2008 - 05:32
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
Istället för uppgradera sig från 5.1 till 7.1 kan man gå via 6.1 
6.1 är det ingen som egentligen rekomenderar längre när det gäller högtalarkonfiguration. Det är ett föråldrat sätt att se på saken, oavsett om man har en 5.1-, 6.1- eller 7.1.källa. MVH /Chuck
Postad 25 oktober 2008 - 07:06
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
I dagens läge är 7.1 inget alternativ, en högtalare är billigare än två
Postad 25 oktober 2008 - 09:13
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2 339 inlägg
I dagens läge är 7.1 inget alternativ, en högtalare är billigare än två 
Klart det är billigare, men håller någon på men dettaför att det är billigt...? Sen kommer ju fler och fler filmer med 7.1 ljud så varför inte ha möjligheten att utnyttja det ifall man har plats/råd.
Postad 25 oktober 2008 - 09:14
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
...därför att börsen har fallit 47% i år.
Postad 25 oktober 2008 - 09:15
THXcht
-
THXcht
-
Veteran
-
-
2 339 inlägg
...därför att börsen har fallit 47% i år.
Sant, inte kul direkt.
Postad 31 oktober 2008 - 17:10
lirsa
-
lirsa
-
Beroende
-
-
1 020 inlägg
Kan bara säga att Chuck VET vad han snackar om  .
För övrigt: Denna tråd borde komma högst vad det gäller antal särskrivingar, eller heter det sär skrivningar. Sorry för OT, men vad kommer skiten ifrån?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|