* Officiell Tråd - HTC Touch HD *
2075 svar till detta ämne
Postad 15 November 2008 - 22:42
Kwano
-
Kwano
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag har fått telefonen. Hittills får jag säga att jag är fantastiskt nöjd. Har bytt från en Nokia N9588GB. Mycket av tiden har gått åt till att flytta över kontakter och föra över bilder till kontakter samt uppdaterat kalender osv. Men jag har hunnit med att leka lite också. Skärmen är ett nöje att titta på, nu kan man verkligen surfa "på riktigt" på nätet. Har tyvärr inte fört över någon film att titta på än, så jag kan inte uttala mig om detta och de påstådda problemen ni beskriver ovan. GPS-program har jag heller inte hunnit föra över, bara kört lite med Google-maps, och det flöt på fint.
Angående batteritiden så är den godkänd för min del. Jag började avända telefonen fulladdad i torsdags kl 17. Har använt den ganska flitigt och har fortfarande kanske 30 % kvar, ser inte procentuellt hur mycket det är kvar - bara en stapel. Går säkert att få fram procent-tal, men jag har inte hunnit lära mig det ännu eftersom jag är ny på windows mobile. Då har jag ringt en del, surfat en del, lyssnat på radio och musik ca 3 timmar, använt google-maps med GPS ikopplad ca 1 timme samt lekt en hel del med ringsignaler osv. Batteritiden är bättre än min Nokia i alla fall (kanske dåligt jämförelse eftersom den är kass)
Nästa steg blir till att bestämma vilken GPS-programvara jag ska köra med. Någon annan som skaffat mobilen och har tips på bra/fungerande programvara? Enligt något inlägg på xda-developers skall TomTom V7.910 se fantastiskt ut på den stora skärmen.
Jag har installerat tomtom v7910 på min och det funkar utmärkt. Tycker batteritiden är mycket bättre än min touch pro som jag nu har sålt
Postad 15 November 2008 - 23:47
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Hej alla som har denna fantastiska (?) telefon! Är rikigt sugen på en men har funderingar som jag inte hittar svar till någonstans...... HTC hemsida lämnar tex mycket att önska i jmförelse med Nokias eller SE's.
* Har denna support för Push Epost? (Använder det idag på min W960 (IMAP och Gmail) och vill inte bli utan det)
* Har Touch Flo3D musikspelaren support för .m3u spellistor (sådana winamp kan skapa) och album art (jpg fil i samma mapp som MP3n ligger)
* Hur är eg. batteri tiden? Kan jag lysna på MP3 i 10h i offline/flight mode mode?
* Har den flight mode/offline mode? (flyger då och då och vill lysna på min musik)
* Kan man som med SE's Xperia X1 gå direkt vid start i flight mode genom att skippa att mata in PIN-koden till SIM-kortet?
* Kommer att ha fri data abbonemang om det blir köp av denna och använda epost mycket, hur är virutuella tangenbordet? Är det lätt att hitta åäö?
* Finns RSS flöden? Kan man få dem att uppdatera automastiskt?
Super tack till alla Tuoch HD ägare som kan svar på en eller flera frågor!
Postad 15 November 2008 - 23:57
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Någon som köpt på Inwarehouse.se?? Får man verkligen med 8GB minneskort? Förpackningens innehåll: Telefon, laddare, datakabel, extra penna, stereoheadset, MicroSD 8GB minneskort.
Postad 16 November 2008 - 14:21
Kwano
-
Kwano
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hej alla som har denna fantastiska (?) telefon! Är rikigt sugen på en men har funderingar som jag inte hittar svar till någonstans...... HTC hemsida lämnar tex mycket att önska i jmförelse med Nokias eller SE's.
* Har denna support för Push Epost? (Använder det idag på min W960 (IMAP och Gmail) och vill inte bli utan det) * Har Touch Flo3D musikspelaren support för .m3u spellistor (sådana winamp kan skapa) och album art (jpg fil i samma mapp som MP3n ligger) * Hur är eg. batteri tiden? Kan jag lysna på MP3 i 10h i offline/flight mode mode? * Har den flight mode/offline mode? (flyger då och då och vill lysna på min musik) * Kan man som med SE's Xperia X1 gå direkt vid start i flight mode genom att skippa att mata in PIN-koden till SIM-kortet? * Kommer att ha fri data abbonemang om det blir köp av denna och använda epost mycket, hur är virutuella tangenbordet? Är det lätt att hitta åäö? * Finns RSS flöden? Kan man få dem att uppdatera automastiskt?
Super tack till alla Tuoch HD ägare som kan svar på en eller flera frågor!
1. Japp 2. Syncade min touch pro med windows media player och då fick jag även med album cover mm. 3. Batteriet är mycket bättre än hos touch pro kan jag säga. 4. Ja det har den. Funkar precis som xperia behöver inte slå in pin kod igen förrän du ska börja ringa. 5 Funkar utmärkt på landscape mode annars tycker jag tangenterna är lite för små, Har eng rom så finns inga åäö. Tror dock det kommer funkar som när man ska skriva olika tecken som !" #¤ %& att man trycker i bokstaven k en lite längre stund och då blir det ett ! istället för k och det funkar utmärkt. 6. Ja finns RSS 7. Jag fick med ett 8gig sandisk minne i mitt paket från expansys
Redigerat av Kwano, 16 November 2008 - 14:43.
Postad 16 November 2008 - 15:36
Andreas125
-
Andreas125
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jag har fått telefonen. Hittills får jag säga att jag är fantastiskt nöjd. Har bytt från en Nokia N9588GB. Mycket av tiden har gått åt till att flytta över kontakter och föra över bilder till kontakter samt uppdaterat kalender osv. Men jag har hunnit med att leka lite också. Skärmen är ett nöje att titta på, nu kan man verkligen surfa "på riktigt" på nätet. Har tyvärr inte fört över någon film att titta på än, så jag kan inte uttala mig om detta och de påstådda problemen ni beskriver ovan. GPS-program har jag heller inte hunnit föra över, bara kört lite med Google-maps, och det flöt på fint.
Angående batteritiden så är den godkänd för min del. Jag började avända telefonen fulladdad i torsdags kl 17. Har använt den ganska flitigt och har fortfarande kanske 30 % kvar, ser inte procentuellt hur mycket det är kvar - bara en stapel. Går säkert att få fram procent-tal, men jag har inte hunnit lära mig det ännu eftersom jag är ny på windows mobile. Då har jag ringt en del, surfat en del, lyssnat på radio och musik ca 3 timmar, använt google-maps med GPS ikopplad ca 1 timme samt lekt en hel del med ringsignaler osv. Batteritiden är bättre än min Nokia i alla fall (kanske dåligt jämförelse eftersom den är kass)
Nästa steg blir till att bestämma vilken GPS-programvara jag ska köra med. Någon annan som skaffat mobilen och har tips på bra/fungerande programvara? Enligt något inlägg på xda-developers skall TomTom V7.910 se fantastiskt ut på den stora skärmen.
Hej har du provat att kolla på film i den än ,om det funkar bra ?
Postad 16 November 2008 - 21:13
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Tack Kwano för svar!
En till fråga, går det att synka kalendern med Lotus Notes? Vet det går med Sony Ericsson telefoner (Symbian iaf) vore perfa om det funkade med denna med.
Och ja.. en till med.... kan man hitta manual (bruksanvisning) på nätet att ladda hem? Hitar inte på HTC's sida..tyvärr-
Postad 16 November 2008 - 21:17
Kwano
-
Kwano
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Tack Kwano för svar! 
En till fråga, går det att synka kalendern med Lotus Notes? Vet det går med Sony Ericsson telefoner (Symbian iaf) vore perfa om det funkade med denna med.
Och ja.. en till med.... kan man hitta manual (bruksanvisning) på nätet att ladda hem? Hitar inte på HTC's sida..tyvärr-
Titta här http://forum.xda-dev...splay.php?f=452 fanns någon usermanual någonstans där, Har aldrig använt lotus notes. Snart går det att ha xperia paneler på hdn med http://forum.xda-dev...ad.php?t=443723
Redigerat av Kwano, 16 November 2008 - 21:19.
Postad 16 November 2008 - 21:19
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
Tack Kwano för svar! 
Det finns en länk längre bak i denna tråden. HTC Touch HD manual
Postad 17 November 2008 - 09:29
RippaN
-
RippaN
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Vet någon om denna telefon kommer att bli tillgänglig hos 3, isåfall när?
Postad 17 November 2008 - 09:52
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Tack för länkar till bruksanvisningen.. men hittade den med Google före!
Postad 17 November 2008 - 10:43
janne1
-
janne1
-
Användare
-
-
110 inlägg
Så kolla på video med denna suger eller? Funkar video bra så slår jag till på en sån.
Postad 17 November 2008 - 11:38
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Någon som vet om programmet "Smart Watch BT" som det pratas om i X1 tråden kan fungera med denna underbara telefon... har en Sony klocka nu som vore kul att använda med denna HTC...
Postad 17 November 2008 - 11:41
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Borde väl funka då det är samma operativsystem
Postad 17 November 2008 - 11:50
Unregistered26508
-
Unregistered26508
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Så kolla på video med denna suger eller? Funkar video bra så slår jag till på en sån.
Väldigt nyfiken på detta även jag. Verkar ju som att de har satsat på hårdvaruaccelerering, vilket bör innebära snabb uppspelning av filer specifikt kodade för telefonen -- men det är ju precis sånt man vill slippa om man köper en så här dyr mobil. Vad jag undrar är om den klarar av att spela upp xvid/divx-filmer av normalstorlek (700MB/1,5GB), så att man slipper konvertera om dem. Bäst vore ju givetvis om den även klarade x264 i full dvd-upplösning med hög bitrate -- men det är väl allt för osannolikt.
Redigerat av Unregistered26508, 17 November 2008 - 12:02.
Postad 17 November 2008 - 12:55
XorXaX
-
XorXaX
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Sitter och väntar på min Touch HD som jag bokat hos Katshing. I väntans tider så hittade jag den här tråden på XDA angående alla frågor om videouppspelning: http://forum.xda-dev...ad.php?t=446366
Postad 17 November 2008 - 13:53
janne1
-
janne1
-
Användare
-
-
110 inlägg
Är den OP-låst om man köper den med Telenor? Inte sett nån info alls om det på deras hemsida.
Postad 17 November 2008 - 15:08
janne1
-
janne1
-
Användare
-
-
110 inlägg
Ej låsta sa de nyss på deras kundservicechatt....
Postad 17 November 2008 - 18:27
RippaN
-
RippaN
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Ringde nyss till tre och dom kommer inte ta in denna telefon. Dom hade haft den under testning 1 månad men tyckte inte att den höll måttet. Deras argument var att den var för seg och mjukvaran var instabil, blir man inte lite irreterad.
Postad 17 November 2008 - 19:14
borisen
-
borisen
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Någon som vet vilka operatörer förutom 3 som stödjer HSDPA eller Turbo3G som man så fint kallar det i Sverige... samt 3,5G kan det väl också heta?
Har rätt dålig koll på just det där och undrar om priserna fortfarande är sjukt höga på surfande från mobilen och hur pass bra det egentligen funkar i Sverige. Är det värt att använda Turbo3G, är det ens "färdigutvecklat" och sådär?
(bor i närförort/centrala stockholm).
Tack för all hjälp!
Postad 17 November 2008 - 19:18
sabio_proeliat
-
sabio_proeliat
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Telia har "fri surf" ev. heter det "fast data" om du bara ska surfa på mobilen (inte via mobilen som modem) då kostar det bara 99 kr månaden.
Annars har du en uppsjö av operatörer som erbjuder mobilt bredband för runt 200 kr i månaden (kan du använda din telefon som modem till din dator)
Postad 17 November 2008 - 19:23
borisen
-
borisen
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Telia har "fri surf" ev. heter det "fast data" om du bara ska surfa på mobilen (inte via mobilen som modem) då kostar det bara 99 kr månaden.
Annars har du en uppsjö av operatörer som erbjuder mobilt bredband för runt 200 kr i månaden (kan du använda din telefon som modem till din dator)
Okej, tack Men med mobilt bredband menar man väl bredband till bärbar dator? Då får man ju dessutom med en dongel. Det enda man tjänar på det är alltså att man kan använda mobilen istället för dongeln? Köper man en mobil som denna vill man väl surfa med den.. och det är ju lite det jag är ute efter. Men fri surf låter ju ok, och det går med hsdpa hastigheter?
Postad 17 November 2008 - 19:25
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Alla stora operatörer erbjuder HSDPA, i det här fallet 3.6 Mbit/s upp till 7.2 Mbit/s till vanlig surfning med datorn.
MEN när det gäller att teckna HSDPA som ett tilläggspaket till sitt mobilabonnemang och surfa via telefonens webbläsare är det 3, Telenor och Telia som säljer den tjänsten.
De ligger på 199kr/månaden för "obegränsad" trafik och hastighet upp till 7.2 Mbit/s.
Hos Tele2 kan man - fortfarande - bara köpa tillägg med hastighet upp till 384 kbit/s.
Även hos dom andra nämnda operatörerna kan man köpa till data i samma låga hastighet som Tele 2 erbjuder och priset varierar för datamängd.
Redigerat av crest, 17 November 2008 - 19:34.
Postad 17 November 2008 - 19:28
XorXaX
-
XorXaX
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Jag har Telias Mobilt Bredband Fastpris som tilläggstjänst till min nuvarande mobil. Lyssnar på webbradio i mobilen varje dag när jag går till jobbet, hur smidigt som helst
Använder också mobilen som modem till datorn väldigt ofta när jag är iväg någonstans.
Postad 17 November 2008 - 20:03
arcspin
-
arcspin
-
Forumräv
-
-
713 inlägg
Använder också mobilen som modem till datorn väldigt ofta när jag är iväg någonstans.
Japp, jag med. Anledningen till att jag valde att skaffa Telia mobilt bredband utan dongel var att jag inte behövde binda mitt abonnemang då. Jag beställde tjänsten obundet och kan använda mobilt bredband utan begränsningar till fast pris. Riktigt skönt att inte behöva bry sig om tickande kostnader..,
Postad 17 November 2008 - 20:07
XorXaX
-
XorXaX
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Anledningen till att jag valde att skaffa Telia mobilt bredband utan dongel var att jag inte behövde binda mitt abonnemang då. Jag beställde tjänsten obundet och kan använda mobilt bredband utan begränsningar till fast pris. Riktigt skönt att inte behöva bry sig om tickande kostnader..,
Precis som mig, och så slipper man ju dongeln också. Telefonen har man ju i alla fall altid med sig, och det går utmärkt att ladda den via USB.
Postad 17 November 2008 - 20:21
janne1
-
janne1
-
Användare
-
-
110 inlägg
Ringde nyss till tre och dom kommer inte ta in denna telefon. Dom hade haft den under testning 1 månad men tyckte inte att den höll måttet. Deras argument var att den var för seg och mjukvaran var instabil, blir man inte lite irreterad.
Eller så är det att OM de skulle ta in den så skulle den bli såååå seg pga allt skit de proppar in i sina telefoner....
Postad 17 November 2008 - 21:02
sabio_proeliat
-
sabio_proeliat
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Ytterst märkligt att seriösa mobilrecensioner inte nämner detta? Lutar snarare åt inkompetens hos 3!
Postad 17 November 2008 - 21:21
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Tjaa...Vad Tres support säger tror ja ju jättemycket på
Vänta å se istället...
I min Tre telefon å många andra är det istort sett inge skräp i
I min var det bara bakgrundsbilden å att dom tagit bort möjligheten att låsa den på gsm
Postad 17 November 2008 - 21:37
borisen
-
borisen
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Men alla som använder t.ex. telia mobild bredband fast pris kan alltså inte surfa med mobilen i mobilens webbläsare? Ni kan bara surfa på er bärbara dator med mobilen inkopplad eller har jag missförstått nått?
Postad 18 November 2008 - 08:37
XorXaX
-
XorXaX
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Men alla som använder t.ex. telia mobild bredband fast pris kan alltså inte surfa med mobilen i mobilens webbläsare? Ni kan bara surfa på er bärbara dator med mobilen inkopplad eller har jag missförstått nått?
Du har missförstått, jag surfar dagligen i mobilen med Telias mobila bredband som tilläggstjänst till mitt abonnemang. Och det fungerar precis lika bra att surfa på datorn. Skaffar du däremot Telias Mobila Bredband som ett eget abonnemang med dongel kan du bara surfa på datorn. EDIT: Du kan surfa på telefonen om du har en dongel också, men då måste du flytta över SIM-kortet från dongeln till telefonen, och då kan du bara surfa och skicka/ta emot SMS på telefonen, inte ringa.
Redigerat av XorXaX, 18 November 2008 - 09:23.
Postad 18 November 2008 - 18:57
Unregistereda4b6d1f0
-
Unregistereda4b6d1f0
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Eller så är det att OM de skulle ta in den så skulle den bli såååå seg pga allt skit de proppar in i sina telefoner....
Ytterst märkligt att seriösa mobilrecensioner inte nämner detta? Lutar snarare åt inkompetens hos 3!
Jag har varit i kontakt med 3 flertalet gånger nu, senast för ett par minuter sedan, och de ska ta in telefonen lagom till julhandeln. Nu kan man ju inte va helt hundra på det innan den verkligen ligger uppe på siten men det låter ju bra. Anledningen till jag vill ha kvar 3 är att deras priser är bra och att jag fortfarande kan använda mobilen som modem till datorn hos dem. Då hugger man fri data 7.2 Mbit/s för 199:- och slipper betala dubbelt som hos flertalet andra operatörer vilka tänker helt ologiskt (eller girigt).
Postad 18 November 2008 - 20:16
XorXaX
-
XorXaX
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Anledningen till jag vill ha kvar 3 är att deras priser är bra och att jag fortfarande kan använda mobilen som modem till datorn hos dem. Då hugger man fri data 7.2 Mbit/s för 199:- och slipper betala dubbelt som hos flertalet andra operatörer vilka tänker helt ologiskt (eller girigt).
Berätta gärna vilka operatörer du menar, hänvisa gärna till någon hemsida eller så. SJälv har jag Telia och surfar till fastpris upp till 7,2Mbit/s för 199 kr. Dessutom har jag tillgång till Telia Homerun utan extra kostnad. Kollade precis in på Katshings hemsida, de har ändrat datumet för leverans av Touch HD till den 28e november
Postad 19 November 2008 - 00:22
tomasn
-
tomasn
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
3 bra videos med HTC Touch HD
Postad 19 November 2008 - 09:29
janne1
-
janne1
-
Användare
-
-
110 inlägg
Skoj att se att INGEN nämner att det är F2.8 i kameran på telefonen. De flesta mobilkameror har från F2.8 till F5.6 men inte denna så den här kameran lär ju bara snäppet värre än de andra
Postad 19 November 2008 - 12:53
Gentle_man27
-
Gentle_man27
-
Användare
-
-
122 inlägg
Skoj att se att INGEN nämner att det är F2.8 i kameran på telefonen. De flesta mobilkameror har från F2.8 till F5.6 men inte denna så den här kameran lär ju bara snäppet värre än de andra 
ehummm... Bara för att fastställa något som kanske inte alla förstått. En Touch HD kommer inte att kunna ersätta en projektor. Den kommer inte kunna ersätta en storbilds plasma eller LCD. Inte heller en laptop med 2.4 GHz processor. Den kommer inte kunna visa 1080p video. Den kommer inte ha den bästa optiken även om det är 5 MPixel. Den har inte blixt för att det skulle inte få plats! Och högtalaren kanske låter lite platt då den är just det - platt - och inte Surround Sound. Det är en telefon med massa smågodis. Det är en kompromiss mellan prestanda, storlek och pris. När jag vill ta foto så tar jag upp min Nikkon D300 med 16bit 12 MPixel med superobjektiv för 30.000 och då, endast då, är jag nöjd. När jag vill sitta vid en dator tar jag fram min trevliga Vaio. När jag vill se på film fäller jag ner min Epson 2000 med signal på 1080p från min HTPC och njuter av surround ljud. Men jag kan inte få med mig alla dessa saker i en liten ask som Touch HD... hur mycket jag än hoppas och vill... Jag är övertygad om att även ett optik på F5.6 i en samsung eller nokia telefon med 8.1 Mpixel inte kan mäta sig med min lilla kompaktkamera från Sony med 5 Mpixel och Zeiss optik som är 4-5 år gammal...Det går lixom inte... Även den bästa Schweizer kniven med alla sina fantastiska verktyg är inte lika bra som ett proffsverktyg var för sig... men det kanske är räddaren i nöden när man inte har något alternativ, eller när det kanske inte krävs proffsutrustning... kanske bara ett roligt foto att minnas när man inte har sin D300 till hands? En möjlighet att se en snutt LOST när man är uttråkad och väntar på flyget utan att plocka fram sin Laptop? Eller kanske viktigast av allt, när man vill surfa på YouTube medans man sitter på toaletten och trycker och inte behvöer ta med laptopen med sig så frugan undrar vad man håller på med! Det ni, det är ett par bra skäl till varför jag tänker köpa en Touch HD.
Postad 19 November 2008 - 14:18
janne1
-
janne1
-
Användare
-
-
110 inlägg
Jasså optik för 30 loppor? Vilket har du då? J
Jag kommer inte heller använda kameran på mobilen för jag har redan en D700 med 14-24 och 24-70 som jag klarar mig gott med hehe, jag ville bara poängtera att F2.8 är bra inget annat.
Postad 19 November 2008 - 16:35
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Sen är ju HTC rätt kass på kamerafronten och har väl tyvärr alltid varit det..
Skulle iaf va kul att kunna ta kort hjälpligt
Postad 19 November 2008 - 21:17
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Har sett någon video på nätet med en pre-release version av denna lur och då kunde man tydligen inte använda tangentbordet i horizontal läge att skirva email och sms/MMS stämmer det? Som jag förstod i den videon gick det bara att använda horizontalt i Opera browsen att skriva in webadresser.
I så fall är det väl synd?
Postad 20 November 2008 - 00:21
Unregistered945aa1fc
-
Unregistered945aa1fc
-
Rookie
-
5 inlägg
Postad 20 November 2008 - 12:51
losdrivare
-
losdrivare
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Apropå data-abbonemang så har Tre ett tillägg på 90:-/månad som ger fri datatrafik, men bara i 384 kbps. Jag tycker det är mycket mer prisvärt än 199:-/mån för HSDPA. Det är extremt liten yta av Sverige som täcks av HSDPA och det finns svarta fläckar även i storstäderna. Dessutom så är det inte datahastigheten utan processorn i mobilen som sätter begränsningarna för hur snabbt det går att surfa, då websidorna måste renderas och skalas om. Med andra ord gör inte HSDPA nån särskild skillnad för hur snabbt man surfar i mobilen, använder man däremot mobilen som modem till en laptop så blir det skillnad.
Apropå svenska tecken så finns det en CAB som heter "Illodin fin keys" eller liknande. Jag använder den på min Diamond, funkar med all sannolikhet till HD också. Då blir å ä ö tillängliga som long-press. Finns att hitta på Xda-developers.
Redigerat av losdrivare, 20 November 2008 - 12:55.
Postad 20 November 2008 - 17:14
Danne736
-
Danne736
-
Användare
-
-
151 inlägg
Några frågor om HD:n:
1. Är det nån som vet något exakt datum på när den här mobilen släpps i Sverige ?
2. Hur bra/dålig är den på att spela upp video?
3. Är HD:n sämre än iphonen på video eller är det bara för att dem videor man sett haft högre upplösning på HD:n och för att dem fått tag på en tidig version av den?
DG
Nån som kan svara på mina frågor utan att länka till ett annat forum?
Redigerat av Danne736, 20 November 2008 - 18:47.
Postad 20 November 2008 - 17:38
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Läs tråden om Touch HD på www.xda-developers.com
Finns en tråd där om att se film på HD....
Postad 20 November 2008 - 18:25
S8N
-
S8N
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Kan man fixa så man får åäö som separata knappar på qwerty-tangentbordet utan att behöva använda FN-knappen eller long-press?
Postad 20 November 2008 - 22:49
soad
-
soad
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hej, ingår det ett 8 Gb minneskort vart man än köper? Tänkte beställa från telenor, men det står inget om något medföljande minneskort.
Postad 20 November 2008 - 22:55
sabio_proeliat
-
sabio_proeliat
-
Amatör
-
-
73 inlägg
8GB ingår. Har snackat med dem beställde själv förra veckan. Hörlurar också
Postad 20 November 2008 - 23:16
Jazzazz
-
Jazzazz
-
Rookie
-
4 inlägg
Några frågor om HD:n: 1. Är det nån som vet något exakt datum på när den här mobilen släpps i Sverige ? 2. Hur bra/dålig är den på att spela upp video? 3. Är HD:n sämre än iphonen på video eller är det bara för att dem videor man sett haft högre upplösning på HD:n och för att dem fått tag på en tidig version av den?
DG
Nån som kan svara på mina frågor utan att länka till ett annat forum?
Hallå där! Är ny här på forumet. Gick med enbart för den här tråden. Är supersugen på HD:n Vad jag har förstått så. 1. Imorgon Fredag 21/11 släpps den på Mediamarkt enligt utsago från expedit. Jag var där idag och han försäkrade att de skulle få in den imorgon och att den skulle vara tillgänglig att klämma och kännas på =) 2. Vad jag har sett på youtube och resensioner så verkar den mycket bra på att spela upp video. Man behöver eventuellt installera Core-player. Har jag fått rekomenderat. Då den hanterar fler format än windows media player vad jag kan förstå. Använder själv VLC media player på min PC då jag aldrig riktigt kommit överens med WMP Och 3. Jag har svårt att tänka mig att iPhonen ska vara bättre på videouppspelning än HD:n. Då HD:n har en upplösning på 800x480 bildpunkter och iPhonen bara har 480x320 om jag inte missminner mig. Samt den större skärmen på HD:n bidrar nog till en bättre upplevelse.
Postad 20 November 2008 - 23:20
Jazzazz
-
Jazzazz
-
Rookie
-
4 inlägg
Har själv en fråga till er på forumet.
Hur gör man copy, paste på en singeltouch telefon ???
Postad 20 November 2008 - 23:40
tomasn
-
tomasn
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Har själv en fråga till er på forumet. Hur gör man copy, paste på en singeltouch telefon ???
På samma sätt som på "vanliga" Windows där man också bara kan klicka på ett ställe. Klicka ner, dra ut och släpp för att markera en region. Välj Copy. Flytta insättningspunkten till ett nytt ställe och välj Paste.
Postad 20 November 2008 - 23:43
losdrivare
-
losdrivare
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
2. Vad jag har sett på youtube och resensioner så verkar den mycket bra på att spela upp video. Man behöver eventuellt installera Core-player. Har jag fått rekomenderat. Då den hanterar fler format än windows media player vad jag kan förstå. Använder själv VLC media player på min PC då jag aldrig riktigt kommit överens med WMP Och 3. Jag har svårt att tänka mig att iPhonen ska vara bättre på videouppspelning än HD:n. Då HD:n har en upplösning på 800x480 bildpunkter och iPhonen bara har 480x320 om jag inte missminner mig. Samt den större skärmen på HD:n bidrar nog till en bättre upplevelse.
2. Fast media player verkar kunna spela upp h264-enkodat material med hårdvaru-acceleration. 3. Skillnaden är att Iphone har snabbare processor och lägre upplösning på skärmen, så den har bättre förutsättningar att spela video utan att rycka, lagga eller tappa frames. På samma sätt som på "vanliga" Windows där man också bara kan klicka på ett ställe. Klicka ner, dra ut och släpp för att markera en region. Välj Copy. Flytta insättningspunkten till ett nytt ställe och välj Paste.
Sen om man håller ner stylusen/fingret så får man upp högerklicksmenyn, med alla redigeringsfunktioner.
Postad 21 November 2008 - 12:12
Danne736
-
Danne736
-
Användare
-
-
151 inlägg
Hallå där! Är ny här på forumet. Gick med enbart för den här tråden. Är supersugen på HD:n Vad jag har förstått så. 1. Imorgon Fredag 21/11 släpps den på Mediamarkt enligt utsago från expedit. Jag var där idag och han försäkrade att de skulle få in den imorgon och att den skulle vara tillgänglig att klämma och kännas på =) 2. Vad jag har sett på youtube och resensioner så verkar den mycket bra på att spela upp video. Man behöver eventuellt installera Core-player. Har jag fått rekomenderat. Då den hanterar fler format än windows media player vad jag kan förstå. Använder själv VLC media player på min PC då jag aldrig riktigt kommit överens med WMP Och 3. Jag har svårt att tänka mig att iPhonen ska vara bättre på videouppspelning än HD:n. Då HD:n har en upplösning på 800x480 bildpunkter och iPhonen bara har 480x320 om jag inte missminner mig. Samt den större skärmen på HD:n bidrar nog till en bättre upplevelse.
2. Fast media player verkar kunna spela upp h264-enkodat material med hårdvaru-acceleration. 3. Skillnaden är att Iphone har snabbare processor och lägre upplösning på skärmen, så den har bättre förutsättningar att spela video utan att rycka, lagga eller tappa frames.
Sen om man håller ner stylusen/fingret så får man upp högerklicksmenyn, med alla redigeringsfunktioner.
OK den kommer idag fredag  . Låter bra annars med videon och så, blir nog en sån här under granen i år Tack för svaren.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|