Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - LG KC910 Renoir *

364 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG Renoir KC910 (Mobiltelefoner) 7 7,29 (27) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 14 december 2008 - 08:11

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Bra bilder B) . Du får gärna ta några bilder i mörker också. För jag har nämligen läst att den inte är så bra på det men aldrig sett en bild.

Postad 14 december 2008 - 12:46

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Finns det någon aktivitetshanterare? Som man kan stänga ner program med? Sedan undrar jag vad det är för fel när jag kopplar upp mig mot ett trådlöst nätverk och skall sedan sedan när jag skall surfa står det "Minnet Fullt" vad ska jag göra?

Postad 14 december 2008 - 12:56

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Är det något minne med sparade hemsidor som är fullt? Eller. Om det skulle vara så är det ju bara att rensa det minnet på hemsidor. Annars fråga LG.

Postad 14 december 2008 - 13:06

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Jag väntar på att få hem telefonen, men har samtidigt letat lite efter spel och program. Verkar väldigt tunt med det än så länge.
Hittade ett sensor känsligt spel som en kille gjort själv såg tufft ut. Letar jag på fel ställe eller finns det helt enkelt inte mycket?

Postad 14 december 2008 - 14:43

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Jag tror inte att det finns så mycket eftersom telefonen är ganska ny och har touch screen och det finns inte så många icke-smartphones med touch screen. Men jag har kommit på en mobil. LG KU990 Viewty borde det ju finnas en del spel och program till. Dom borde funka tror jag.
GetJar. Här kan du hitta gratis program och spel. En del är bra och en del är bara skit.

Postad 14 december 2008 - 16:08

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Bra bilder :blush: . Du får gärna ta några bilder i mörker också. För jag har nämligen läst att den inte är så bra på det men aldrig sett en bild.

Japp skall fixa det med. Blixten är inte superstark för att vara en xenon. Något mitt imellan led och den kraftfulla blixten i N82. Dock flashar det till riktigt ordentligt så det kan ju vara lite synk-problem också. Kanske blir bättre i framtiden med lite uppdaterad mjukvara.

Inte hunnit fota så mkt inne än men jag har hört att vitbalansen ballar ur lite om man kör i auto så den får man ändra till "lysrör" eller "glödlampa" och sen kan man ju labba med ISO och EV. Det mesta kan man ju justera så man skall nog få kläm på det med.

Jag köpte ju Renoiren med vissa baktankar om att fixa till den lite så det är det jag har pulat med nu.

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

La den i scannern o ritade layouten i ett vektorbaserat ritprogram. Sen gav jag filen till en dekalfirma som hjälpte mig med utskärningen. ;)

Postad 14 december 2008 - 16:11

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Trodde inte den hade dom där snygga ränderna. Innan tyckte jag den var lite halvsnygg men nu är den hur snygg som helst.
Glömde tacka för bilderna dom var suveräna!

Redigerat av SoundsLikeNoise, 14 december 2008 - 16:13.

Postad 14 december 2008 - 16:19

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Fan va nojjig jag låter men saatan vad jag längtar tills den dyker upp känns som att tiden står still. Haha visst låter det absurt?
Man får se mer och mer bilder, mer och mer recensioner känns som att jag spricker snart!

Fläska på med mer snack! Kolla på SE tråden eller Samsung tråden! Denna mobil är inte på något sätt sämre!

Postad 14 december 2008 - 16:24

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Jag vill också gärna ha den men först får affärerna sänka priset.

Postad 14 december 2008 - 19:24

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Trodde inte den hade dom där snygga ränderna. Innan tyckte jag den var lite halvsnygg men nu är den hur snygg som helst.
Glömde tacka för bilderna dom var suveräna!

Nej den har altså inte det kolfibermönstret orginal utan jag har ju gjort den sådan :blush:

Såhär ser den ut orginal, fint det med förstås men inte lika kul ;)

Bifogad fil(er)

Postad 14 december 2008 - 21:24

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Hur gjorde du kolfibermönstret det ser väldigt bra ut. Jag trodde den var så.

Postad 14 december 2008 - 21:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Har du ens läst Micke prylgalen inlägg eller dreglade du bara över bilderna ;)

Postad 14 december 2008 - 22:16

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Vill så grymt gjärna ha tv-out kabeln, men den finns ju inte i lager någonstans ;)

Postad 15 december 2008 - 08:40

imemyself
  • imemyself
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Har testat min Renoir över helgen och är i stort sett mycket nöjd! Tänkte bara fråga er som har telefonen angående några små fel/buggar som jag upplever - har ni samma problem:

- Jag har generellt svårt att ansluta med UMTS trots att jag har goda mottagningsförhållanden där jag testar. Har dock bara suttit hemma och provat, så jag skall ut på ett par platser till och testa för att utesluta att det har med mottaningsförhållanden på en specifik plats att göra.

- När jag kör väderwidgeten och låter telefonen gå ned i låst läge med denna igång, så hänger sig telefonen. Måste plocka ut batteriet :-S Edit: Telefonen hade inte hängt sig, det var mjukvarulåsning som kunde låsas upp med en av knapparna på sidan, såg inte symbolen för detta

- En gång har jag varit med om att profilinställningen inte varit konsekvent. I normalläge har vibrationen försvunnit. Då går det inte att sätta på den igen vare sig genom att i profilen aktivera/avvaktivera vibrationen, eller genom att byta mellan tyst/normalprofil. Jag måste då stänga av/sätta på telefonen.

- I huvudmenyn har jag ett par gånger upplevt att telefonen laggat till i animationen när man byter mellan de olika flikarna. Annars upplever jag att telefonen fungerar bra med multitasking.

Redigerat av imemyself, 15 december 2008 - 14:26.

Postad 15 december 2008 - 09:24

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Inte hunnit testa vädergrejen än.

Provade wi-fi dock och det gick som en dans. Hitade grannens fria nät direkt ;) Webläsaren suger dock för man får bara sitta och zooma hela tiden. På vissa av de här områdena har LG mkt att lära från tex Nokia.

Blev tipsad om AMAZE Gps program som är gratis. Det verkar inte som man kan spara ner kartor dock så det kanske blir svindyrt om man inte har fri datamängd i abbonnemanget.

Annat man lagt märke till är att standbytiden verkar helt sjukt bra. Har knapprat som en galning och fotat en massa men det känns som att batteriet är kanon. Och detta på första laddningen.

Inte märkt av något lagg i menyer eller liknande heller

Postad 15 december 2008 - 09:44

imemyself
  • imemyself
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Ja jag har ingen egentlig uppfattning om vad som är bra batteritid eller inte. Efter att ha laddat telefonen första gången fick jag:

- 50 h standbytid
- 20 min samtalstid
- 45 min GPS
- 2h radio och musikspelning
- Surfning 1h via WLAN och 30 min via UMTS (vet ej datamängd)
- Har tagit 100 foton varav ca 20 med blixt
- Har användt telefonen flitigt i övrigt också.

2 dygn höll den sig innan det var dags att ladda under dessa premisser alltså. Kan tänka mig att den kommer hålla ca 2-3 dygn vid normalt användande för mig. Antar att det är OK.

Postad 15 december 2008 - 10:06

imemyself
  • imemyself
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Förresten - ni som har "3-renoirer", hur ansluter man till 3mobil-TV tjänsten? Jag fick någon form av prova på period om 30 dagar med denna tjänst. Jag antar att det är någon form av java-applikation, men måste man hämta och installera den i så fall? Var hittar man den, jag ser inget förinstallerat...?

RED: Kontaktade 3 och de kom fram till att Renoir inte har stöd för denna tjänst och förmodligen aldrig kommer att få det (så det var ju ett taskigt försäljningsargument ursprungligen att säga att så var fallet och skicka med en fri prova-på period kan man tycka, det var i o f s inget som jag skulle ha använt, men man vill ju testa... :-) )

Redigerat av imemyself, 15 december 2008 - 11:29.

Postad 15 december 2008 - 11:44

Fimpen_S
  • Fimpen_S
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Fimpen - när jag har missat samtal/fått meddelanden, så får jag upp en förteckning för detta så fort jag "väcker" telefonen. Har inte alla Renoir:er samma mjukvara installerad?

Okej, jag får det när jag har profilen normal (oftast kommer det upp men inte alltid) men inte när jag har på tyst läge. Det måste vara något mjukvarufel, går det att uppdatera någonstans ?

Postad 15 december 2008 - 19:23

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

När det gäller firmwares kanske man kan sammanfatta. Det tycks finnas två typer släppta på marknaden.
KC910_v10a (jark,crackbunny) - Säljs via 3. Joggingbuddy fungerar.
KC910_v10d -(luanda, nixxz, Haloguilty) - Standardfirmware på dagens (ej 3 sålda) kc910. Joggingbuddy fungerar inte.

Oavnstående är inte fakta utan min tolkning efter vad som skrivits hittils i tråden. Någon fler som kan bekräfta/dementera? Finns det fler potentiella firmwarebuggar man skulle kunna lägga till ovan?

Jag har KC910_v10g i min, inte hunnit testa gps o det ännu dock

********************************************************************************

Fotat lite nattbilder m.m och lite trixigt att välja rätt ISO-tal såhär i början. Men ruskigt kul att det går o labba lite. I Auto väljer den lite för högt ISO och det brukar bli väldigt brusiga bilder.

Utomhus är den hur grym som helst och nu har jag inte ens sett bra ljusförhållanden ännu. Bara moln o dystert. I normalt inomhusljus typ på dagen fotar den helt fantastiskt men när det blir riktigt riktigt mörkt så blir det svårare att få till det. Men man får prova sig fram lite

Postad bild
Makro är helt sjukt bra. Kul o leka med touch-focus med så den fokuserar där man trycker på skärmen.

Postad bild

Postad bild
Detta är snuskigt bra för o vara en mobil i dessa ljusförhållanden

Postad bild
Skitmotiv men ändå. Renoir rockar ute

Postad bild
Natt i ISO 100, lite för mörk men kul o prova

Postad bild
Samma bild i ISO 200, lite ljusare

Postad bild

Xenonblixten är inte så stark men kraftigare än en vanlig "Led-blixt" och svagare än tex N82:ans kraftiga xenon. Vitbalansen är lite off i auto så man får lite blåaktiga bilder. Detta avhjälper man genom att byta vitbalansen till "Lysrör".

Postad bild
Auto, totalt mörker och runt 5 meter till skithusdörren

Postad bild
Auto med vitbalansen satt till "Lysrör" istället. Nu slipper man blåsticket. Ganska brusiga då ISO hoppar upp här men man kan ju testa att låsa det lite lägre om man vill.

Blixten känns väldigt stark när den fyras av så jag misstänker att det kanske är lite sync-problem också i programvaran. Kanske blir bättre i framtida uppdateringar men på just blixtbilder är t.e.x N82 och c905 bättre. men det visste man ju redan innan man shoppade Renoiren, på alla andra områden verkar den rocka :)

Redigerat av Micke prylgalen, 15 december 2008 - 19:26.

Postad 15 december 2008 - 20:07

imemyself
  • imemyself
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
kul att se dina bilder Micke! Jag har inte hunnit hårdtesta kameran riktigt ännu (hoppas på bättre väder och ljus... och tid framöver). Tycker bilderna är långt över min förväntan av vad jag trodde en mobilkamera kunde producera, i a f innan jag för ett par veckor sedan började kolla på ny mobil.

Man kan ju se vissa artefakter i bilderna som jag förknippar med bristande optik och sensor när man jämför min "riktiga" digitalkameror: halvdan färgåtergivning, höga ISO-värden så fort det börjar bli lite dunkelt, vilket i sin tur ger mycket korn i bilden. I löven på denna bilden kan man se svårigheten kameran har att teckna detaljer i löven på marken, det ser extremt komprimerat ut: http://i37.tinypic.com/wbtm6s.jpg . I kartongen längst ned till vänster i följande bild, ser vi mot bakgrund av det bakomliggande pappersarket också kamerans svårigheter att teckna reguljära diagonala linjer, det blir ganska taggigt: http://i37.tinypic.com/1icvgj.jpg .

Detta är dock inte några stora brister hos just denna kameran, utan snarare generella brister man får försöka leva med och i vissa fall efterbearbeta hos samtliga mobilkameror, än så länge.

Redigerat av imemyself, 15 december 2008 - 20:08.

Postad 15 december 2008 - 20:39

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Ja du har så rätt så. Men man blir ibland förvånad över hur pass bra bilder man kan få ut ur den lilla ynkliga optiken. Ingen mobil hänger ju med riktigt bra i dålig belysning inne än sålänge. N82 gör ett bra jobb men är ju ändå långt ifrån en riktig digitalkamera.

Zoomar man sen bilder i 100% så ser det ju ut som oljemålningar. Men jag ser mer mobilbilderna som lite för weben, maila osv. Man avnjuter dom bäst i hyfsad storlek runt 800x600 pixlar / 1024x768 tycker jag..

På skoj kan man ju jämföra renoiren med 2 av de bästa kompaktarna som finns t.e.x:

Postad bild
Canon powershot a720is

Postad bild
LG KC910 Renoir

Postad bild
Fujifilm Finepix F40fd

Självklart piskar de riktiga kamerorna LG:n i allting generellt sett och framförallt när det blir dunkelt sen tack vare stor optik m.m men det är ändå väldigt bra jobbat för en mobiltelefon.

Postad 16 december 2008 - 01:40

imemyself
  • imemyself
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag tänkte höra om det är någon här som kör sin Renoir med ett bluetooth stereo-headset? Jag vill minnas att jag läste i något forum någonstans att någon hade problem med detta, jag hoppas verkligen inte det. Hade tänkt att införskaffa mig ett sådant här:

http://www.katshing....mp;ref=prisjakt

Jag förmodar att det inte blir någon hifi-upplevelse direkt, men kan vara smidigt om man vill ha telefonen i byxfickan eller väskan, eller av annan anledning inte vill gå och vifta med telefonen i något sammanhang.

Angående ljudet så måste jag faktiskt inflika min första kritik mot Renoiren: Jag tycker att den har en väldigt snäv stereobild och jag saknar verkligen att inte kunna EQ:a lite för att anpassa till musik/lurar. Många är lyriska till Dolby-funktionen, men jag ser bara att den förvanskar ljudet, i mina öron känns det som det tillförs någon lätt form av fasförskjutning som skapar någon form av konstruerad rumsklang och stereovidd som låter onaturlig och framförallt inte är artistens avsikt.

Lyssnade precis på en Foo Fighterslåt där där den lågmälda sången verkligen skall vara "in your face", kopplar jag på Dolby så låter det som två Dave Grohl som står två meter bort och äter gurka i ett rum med halvtaskig akustik, samtidigt som någon står och filtrerar bort frekvenser i mellanregistret där mycket av hans röst karaktär ligger. Ingen som har samma upplevelse? :-)

Vidare tycker jag det är relativt låg maxvolym, vet inte om de medföljande sunklurarna är väldigt trögdrivna, får verkligen hoppas att det är så. Skall plocka fram lite bättre lurar och testa imorgon..

Redigerat av imemyself, 16 december 2008 - 08:06.

Postad 16 december 2008 - 08:46

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Jag tänkte höra om det är någon här som kör sin Renoir med ett bluetooth stereo-headset? Jag vill minnas att jag läste i något forum någonstans att någon hade problem med detta, jag hoppas verkligen inte det. Hade tänkt att införskaffa mig ett sådant här:

http://www.katshing....mp;ref=prisjakt

Jag förmodar att det inte blir någon hifi-upplevelse direkt, men kan vara smidigt om man vill ha telefonen i byxfickan eller väskan, eller av annan anledning inte vill gå och vifta med telefonen i något sammanhang.

Angående ljudet så måste jag faktiskt inflika min första kritik mot Renoiren: Jag tycker att den har en väldigt snäv stereobild och jag saknar verkligen att inte kunna EQ:a lite för att anpassa till musik/lurar. Många är lyriska till Dolby-funktionen, men jag ser bara att den förvanskar ljudet, i mina öron känns det som det tillförs någon lätt form av fasförskjutning som skapar någon form av konstruerad rumsklang och stereovidd som låter onaturlig och framförallt inte är artistens avsikt.

Lyssnade precis på en Foo Fighterslåt där där den lågmälda sången verkligen skall vara "in your face", kopplar jag på Dolby så låter det som två Dave Grohl som står två meter bort och äter gurka i ett rum med halvtaskig akustik, samtidigt som någon står och filtrerar bort frekvenser i mellanregistret där mycket av hans röst karaktär ligger. Ingen som har samma upplevelse? :-)

Vidare tycker jag det är relativt låg maxvolym, vet inte om de medföljande sunklurarna är väldigt trögdrivna, får verkligen hoppas att det är så. Skall plocka fram lite bättre lurar och testa imorgon..

Problemet ligger nog i att du använder de medföljande lurarna! Tog förgivet att du hade ett par andra under hela inlägget jag läste tills du sa att du inte hade det. Självklart är det därför!

Postad 16 december 2008 - 08:55

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Ja jag testade med mina Koss Porta Pro och det var en sjuk skillnad. Mer än dubbelt så hög volym och ett rackarns tryck. Superbra att man kan byta till vilka lurar man vill då hörlursuttaget sitter där på volymknappen. Det som följer med kostar nog inte många 10:or :)

GPS:n kan inte jag heller få liv i. Varken joggingkompis eller Google maps. Gick in och valde assisterad GPS igen och svarade JA när den varnar för att det kan kosta med datatrafik men ingen förbättring. Den hittar aldrig min position i bilen. Då har jag ändå stått still för o ge den en chans att hitta satteliterna. Hittar inga andra direkta inställningar för GPS:en heller.

Annars vänjer man sig mer och mer vid touchskärmen och allt lirar som det skall för övrigt. Sms går nu som en dans.

Postad bild

Postad bild
Skitbil :)

Postad bild
Ren bil

Postad bild
Macro, flygplanet är bara ca 10 cm långt

Redigerat av Micke prylgalen, 16 december 2008 - 19:10.

Postad 16 december 2008 - 21:07

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Bilden på flygplanet med macro blev riktigt bra tycker jag. Fast jag tror inte det bara det beror på kameran du verkar vara duktig på att fota också.

Postad 16 december 2008 - 23:18

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Har precis fått min =) mycket nöjd faktiskt, återkommer med lite kritik när jag känner att det är dags.
Hoppas verkligen det börjar utvecklas spel och program till denna mobil den har så grym stor potential.

Postad 17 december 2008 - 15:44

CrackBunny
  • CrackBunny
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Nån som vet om det kommer komma fler teman till denna lur eller om man är låst till de 2 som finns idag?

Nån som kan tipsa om vart jag kan hitta ett program så jag kan fjärrstyra datorn via bluetooth? Tips till såna som ni har testat isåfall, inte som ni vet vart det finns utan vill gärna veta att ni testat och fått det att fungera åxxå? Jag har nämligen provat några som fanns på www.getjar....(vad nu adressen är) men de funkade inte särskillt bra (kan ha varit jag som klantat mig åxxå).

Postad 17 december 2008 - 21:12

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Vet inte om man kan hitta teman någonstans men det kommer säkert. Luren är ju så pass ny än så det brukar ju ta ett tag. Såg en massa härliga bakgrundsbilder på http://www.zedge.net iaf.

Postad bild

Postad 19 december 2008 - 17:48

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Varit på resande fot några dagar och lyssnat en del på musik och har en fråga ang musikspelaren och spel listor. Jag kopierade bara in hela mappar i masslagringsläget och fick ett virrvarr av låtar över allt.

Om jag lägger in ett album så kommer inte låtarna i spelordning som på cd utan i bokstavsordning, går det att ändra????

Någon som vill göra en lathund på hur man gör så man kan få rätt på sin musik alternativt hur man gör spel listor till denna mobil?
:D

Postad 20 december 2008 - 13:23

Sersant
  • Sersant
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Köpte en Renoir igår och är väldigt nöjd med den hittills har bara 2 problem som fler har påpekat i denna tråd tidigare, undrar om det är någon som har löst något av dem.

1. GPSen den har hittat satellit 3 gånger varav en gång träffat rätt men en gång trodde den att jag var nära Oslo och en gång på solsemester i Portugal. Har hittills bara provat inomhus änså länge ska ge mig ut och testa senare idag meddelar hur det går. Går det att se signal styrka mot satelliten på något sätt?

2. Vissa Java program frågar om den får göra saker som läsa och skriva mot minnet. Någon som löst detta :P.

EDIT: Går inte bättre utomhus. Har dock fått signal någon mer gång då han träffat rätt. men långtifrån alla gånger

Redigerat av Sersant, 21 december 2008 - 11:32.

Postad 21 december 2008 - 15:38

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Fick tipset om amaze gps som är gratis så testa att dra ner det. Finns väl fler såna gratis gps-program men det är sällan något där man kan spara ner kartor på minnet. Kan ju kosta mkt i datatrafik även om själva programmet är gratis.

Själv orkar jag inte krabba med det så mkt då jag aldrig använder GPS, jag hittar i stan iallafall :rolleyes:

Idag hade jag ÄNTLIGEN lite solsken så jag kunde testa lite utomhusbilder. Den är ruskigt rapp renoiren. Det viktigaste för mig är att man får skarpa foton och den har en väldigt bra kantskärpa. Aldrig sett mobilbilder med sådan skärpa över hela bilden. Jag noterar även att den överdriver kontrasten en del men man får ju en superfin bild omedelbart och slipper "fuska" med att höja kontrasten senare i ett fotoprogram. Det brukar jag göra annars på mina egna bilder när jag vill ge dom lite mer "tryck" och få dom som jag vill ha dom. Med Renoiren känns dom "färdiga" direkt men vill man så kan man ju alltid sänka kontrasten något klick i fotoeditorn ombord på telefonen. Tagit nästan hundra bilder idag och inte en enda är oskarp, det är rätt otroligt.

Man kan ju testa att höja EV något snäpp när man fotar för att få en lite ljusare bild. Har inte heller provat olika vitbalanslägen utan mestadels kört i auto idag.

Själv gör jag alltid allt sådant i datorn istället då det är mkt smidigare och man skall ju ändå minska ner bilderna lite innan man mailar omkring dom eller vad man nu skall göra. Nu längtar man ju till sommaren och det blir ju skoj att ha en så pass kompetent kamera i telefonen. Sjukt nöjd över det här.

Bifogar lite bilder i full storlek denna gång. Ber om ursäkt om det mot förmodan råkar finnas någon stackare kvar idag som sitter med modem :rolleyes:

Bifogad fil(er)

Redigerat av Micke prylgalen, 21 december 2008 - 15:43.

Postad 21 december 2008 - 23:41

jark
  • jark
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man lägger till ord i ordlistan för sms-skrivande?

Postad 21 december 2008 - 23:54

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man lägger till ord i ordlistan för sms-skrivande?

Tror det är så att ordlistan känner igen orden du skriver mest av.
Fast detta kanske bara gäller när man skriver med qwerty-tangentbordet?

Postad 22 december 2008 - 09:29

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
På min får jag upp "stava" nere till vänster när man skriver in ett ord den inte känner igen. Sen sparas det i ordlistan.

Det har hänt någon gång att jag vill ha ett ord som T9 vill ha till något annat och "stava" inte dykt upp.. Men då är det bara att knappra vidare efter att du knapprat in följden för ordet du vill ha, tryck in vadsomhelst efter tills stava kommer fram. Då skriver du in det du vill ha och sparar det.

Sen nästa gång du skall skriva det ordet så funkar det utan extratryck iom att den känner igen början av ordet :)

Lite rörigt kanske men du förstår nog och det är enklare än det låter :D

Redigerat av Micke prylgalen, 22 december 2008 - 09:30.

Postad 22 december 2008 - 11:51

jark
  • jark
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Tack för tipset. Höll på att bli galen. Har inte sett att Mottag har ändrats till stava förut. Är nog för att jag har slutat och kört på manuell inmatning så fort jag märkt att ordet inte funnits. Tack igen!

Postad 22 december 2008 - 15:12

Unregistered58835563
  • Unregistered58835563
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är grymt sugen på denna nalle, verkar ha allt som jag vill ha (Var inne på en X1:a förut), Någon som har fått igång GPSen än? Kör lastbil som yrke och vill ha en fungerande GPS.

Postad 22 december 2008 - 17:19

Unregistered95f0390c
  • Unregistered95f0390c
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen fått min, hur nöjd som helst.
Har en fråga bara. Hur får ni på vibratorn i tyst läge när det kommer sms?

Postad 22 december 2008 - 17:33

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Du går in under "profiler" och sen vidare in på "tyst" och kollar så att vibration är aktiverad där. Spara sen så är saken klar

Postad 22 december 2008 - 17:59

Unregistered95f0390c
  • Unregistered95f0390c
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Du går in under "profiler" och sen vidare in på "tyst" och kollar så att vibration är aktiverad där. Spara sen så är saken klar

Skummt hade redan gjort det. Testade att göra om det och vips så fungerar det:)

Postad 23 december 2008 - 12:32

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Jag har funnit ett "fel" eller en bugg. Kan någon bekräfta detta.

När man spelar in i högsta upplösning eller näst högsta på superfin kvalitet och standard inställningar så "hackar" videoinspelningen efter ett par sekunder med jämna mellanrum dock bara om man väljer att det sparas på minneskortet inte om man väljer mobil minnet. Sitter medd ett helt nytt kingston 8GB class 4 har även testat 4GB samma sak där. Skrivhastigheten är 5.2mb/s när jag kört HD Tach(finns andra program som kollar detta med).

Postad 24 december 2008 - 15:51

Gandson
  • Gandson
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tjenare alla:D
har också en renoir, är väldigt nöjd :)
min gps fungerar bra..undrar däremot hur man får tal på sin gps..då det är väldigt jobbigt att sitta och titta på den under färd..
Ngn som fått igång tal på gpsn?
hade varit kanon ifall ni hade kunnat skicka pm ;)
MVH /CHRISTIAN
GOD JUL

Postad 27 december 2008 - 20:12

PureBlue
  • PureBlue
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
bump, Ingen?

Postad 28 december 2008 - 12:13

Unregisteredb56b21cd
  • Unregisteredb56b21cd
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Jahapp då har man lagt en order på en renoir då i alla fall. Läste omkring lite mer osv om ni sett tråden som jag skapade förut. Var mer inne på Pixon, men blev en Renoir istället tillslut då :( Mest pga, att den verkar mod vänlig mtp viewty osv. Och att saker är grattis från lg på deras hemsida. Dessutom har den ju ett par funktioner som Pixon saknar. Bara hoppas att tryckkänsligheten är bra som de flesta tycker. Återkommer när jag lekt med den över nyår. Om jag hinner få den till dess.

edit: Ngn som kan tipsa om sidor som man kan hitta program osv för renoir/viewty ? Eller är det LGs hemsida som gäller ?

Redigerat av Unregisteredb56b21cd, 28 december 2008 - 13:36.

Postad 28 december 2008 - 12:24

Pink_Crasher
  • Pink_Crasher
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tjenare har en Renoir och e väldigt nöjd förutom två saker...

1. mitt 4 gigs minneskort stört dog bara helt plötsligt men tror att det var produktions fel och inte mobilens fel...
2. Jag fattar ej Wi-Fi... Kan någon hjälpa mig genom att förklara Wi-Fi funktionen nästan på bäbis nivå...

Tackar för all hjälp i förskott :( :D

Postad 28 december 2008 - 15:30

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Kan ju inte heller alla tekniska grejer ang Wifi men jag fattar det som att det är trådlöst internet. Det finns ju inte överallt utan någon måste sända ut det, i vissa städer finns det "kopplingspunkter" så du kan ansluta till internet i stan t.e.x Vissa operatörer har så kallade "surfzoner" osv..

Sen har ju många det hemma när dom sänder "internet" trådlöst i hemmet, till olika bärbara datorer osv. Har man tur som jag så har grannen ett nät som jag använder lite ibland. Kanon ibland o bara kolla mailen ifrån mobilen utan att behöva starta upp datorn m.m

Kan inte säga så mkt om hur du ansluter heller för jag bara startade wifi och sen söker den efter olika uppkopplingar, anslöt på en och det funkade. Sen är det bara att surfa loss. Synd bara att webläsaren i LG:n gör en lite irriterad, en av de få svaga punkterna Renoiren har.

Redigerat av Micke prylgalen, 28 december 2008 - 15:32.

Postad 28 december 2008 - 19:41

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Varit på resande fot några dagar och lyssnat en del på musik och har en fråga ang musikspelaren och spel listor. Jag kopierade bara in hela mappar i masslagringsläget och fick ett virrvarr av låtar över allt.

Om jag lägger in ett album så kommer inte låtarna i spelordning som på cd utan i bokstavsordning, går det att ändra????

Någon som vill göra en lathund på hur man gör så man kan få rätt på sin musik alternativt hur man gör spel listor till denna mobil?
:(

Provar igen, är det ingen som lyssnar på musik i sin mobil?

Tacksam för om någon har något svar ang detta problem

Postad 29 december 2008 - 00:44

Pink_Crasher
  • Pink_Crasher
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Kan ju inte heller alla tekniska grejer ang Wifi men jag fattar det som att det är trådlöst internet. Det finns ju inte överallt utan någon måste sända ut det, i vissa städer finns det "kopplingspunkter" så du kan ansluta till internet i stan t.e.x Vissa operatörer har så kallade "surfzoner" osv..

Sen har ju många det hemma när dom sänder "internet" trådlöst i hemmet, till olika bärbara datorer osv. Har man tur som jag så har grannen ett nät som jag använder lite ibland. Kanon ibland o bara kolla mailen ifrån mobilen utan att behöva starta upp datorn m.m

Kan inte säga så mkt om hur du ansluter heller för jag bara startade wifi och sen söker den efter olika uppkopplingar, anslöt på en och det funkade. Sen är det bara att surfa loss. Synd bara att webläsaren i LG:n gör en lite irriterad, en av de få svaga punkterna Renoiren har.

Att det är trådlöst nätverk har jag fattat men inte hur jag får det att ansluta till något nätverk...

Postad 29 december 2008 - 02:07

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Ja det är ju inte svårare än att starta wifi på telefonen så söker den ju av alla nät som finns inom räckhåll.

Finns det nät inom räckhåll så väljer du bara "anslut" så är det klart

Vissa nät är ju skyddade av ägaren som lagt till lösenord m.m så inga obehöriga skall kunna snylta på bredbandet.

Har man inget i närheten så kanske man kan sända ut ett själv med hjälp av en trådlös router till sitt bredband eller liknande men ungefär där tar mitt vetande slut :D

Redigerat av Micke prylgalen, 29 december 2008 - 02:08.

Postad 30 december 2008 - 13:44

Pebbe_n
  • Pebbe_n
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har just fått denna underbara telefon i Julklapp och undrar om varför youtube inte funkar för mig när jag är och surfar. Vad har jag gjort för fel? :)

Postad 01 januari 2009 - 17:42

Unregisteredb56b21cd
  • Unregisteredb56b21cd
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Har haft telefonen i två dar nu och har hittils inte upplevt något negativt om telefonen faktiskt. Inte haft problem med ngt av det som rapporterats i tråden heller. Enda som krånglat är att den inte velat spela upp ett fåtal xvid filer. Kanon hittils verkligen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.