Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Windows Phone

620 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Titan 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 6 8,5 (15) Inga priser
HTC Radar 512MB RAM (Mobiltelefoner) 7 8,09 (10) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 08 november 2008 - 08:57

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Tack för tipsen Squalo.
Nu har jag lagt till MagiCall och MyCalculator i programlistan.

Redigerat av crest, 08 november 2008 - 10:51.

Postad 08 november 2008 - 12:03

longjohn
  • longjohn
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Enligt Computer Sweden/IDG http://www.idg.se/2....lar-att-slappas kommer snart WM 6.5, någon som vet mer om vad som blir nytt?? eller hur lätt/svårt det blir (vad som krävs) att uppgradera från 6.1? :)

Postad 08 november 2008 - 12:13

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Låter intressant... Ska bli kul och se vad 6.5 kommer att innehålla.

Så här står det på Neowins webbplats:

Following the announced delay of Windows Mobile 7, an intermediary upgrade step has been confirmed. While visiting Australia for Liberation Day, Microsoft CEO Steve Ballmer spoke of the Windows Mobile 6.5 upgrade for next year in his roadmap.

In talking about Windows Mobile 6.5, Steve Ballmer did not go in to specifics but did hint at an improvement in the interface and flow of the software. It is believed, however, that this will be the first release to contain the reported Zune software integration instead of the much delayed Windows Mobile 7 release.

Though there was no specific date given for Windows Mobile 7, it was believed to be scheduled for as late as the third quarter of 2010, two years away.

Sources close to Microsoft have indicated to Neowin that Windows Mobile 6.5 is currently being readied for device partners who should receive copies within the next month. It's possible that 6.5 could be ready in 2009 Q1.

Källa: Neowin

Redigerat av crest, 08 november 2008 - 12:15.

Postad 08 november 2008 - 22:14

nima_ter
  • nima_ter
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har precis fått X1 och har en fundering...om man installerar programmen på minneskortet och vill byta minneskortet, kan man bara lägga över alla filer från det gamla kortet till det nya och allt fungerar som förut...någon som har testat?

Tack Crest och alla för en grym tråd.

Postad 08 november 2008 - 23:38

Toob
  • Toob
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Jag har precis fått X1 och har en fundering...om man installerar programmen på minneskortet och vill byta minneskortet, kan man bara lägga över alla filer från det gamla kortet till det nya och allt fungerar som förut...någon som har testat?

Tack Crest och alla för en grym tråd.

Hej!

Kopiera över det till en dator (.cab filerna) och sedan installerar du det på nytt då du skaffar nytt kort.
Har du en dator så lägg in en backup på den eller skaffa Sbp Backup program så har du en backup om något skulle hända med telefonen... Det bildas en .cab fil med allt du har installerat i mobilen.
( Denna fil lägger man i tex datorn eller usb minne så att man slipper sitta och installera allt igen.)

Postad 09 november 2008 - 14:12

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Tack nima_ter, kul att du uppskattar tråden. :)

Jag har ett gäng Windows mobiler - fast jag har sålt av några den sista tiden - och byter minneskort lite då och då.
Rättare sagt så växlar jag mellan korten: Ska jag se på film i t.ex min Xperia så stoppar jag in ett 8GB kort med film och Tv-serier. Är batteriet slut så stoppar jag in kortet i min Dual eller TyTN II, eller någon annan lur.
Eftersom jag växlar kort så har jag installerat de viktigaste och mest använda programmen på telefonens minne.
Dom är inte många eftersom jag inte vill tynga ner det och fylla upp det minnet.
Som standard har jag - som exempel - lagt Coreplayer, Spb Online, Resco Radio och en bättre väckarklocka på det sättet i samtliga mina telefoner.
Då kommer jag alltid åt programmen, oavsett vilket minneskort som finns i telefonen.

Ska du byta kortet helt så är råden från Toob mycket bra.

Nästan längst ned på första inlägget har jag skrivit ut att man kan surfa med sin mobil till
tptest.se/mobil
om man vill kolla vilken hastighet telefonen kommer upp i vid surfning vid det tillfället.

Edit: Lite skrivfel... samt att tiderna var lite konstiga.

Redigerat av crest, 09 november 2008 - 15:08.

Postad 09 november 2008 - 14:43

longjohn
  • longjohn
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
:) Coolt, Crests senaste inlägg... Klockan är nu 14.42, men inlägget kom 15:12 idag... och ändrades 10:05... :D <_<

btw, en mkt bra tråd Crest. och ännu bättre med den ständiga uppdateringen av det första inlägget.

Edit: sommartid fortfarande???
//longjohn

Redigerat av longjohn, 09 november 2008 - 14:46.

Postad 09 november 2008 - 14:50

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

:D Coolt, Crests senaste inlägg... Klockan är nu 14.42, men inlägget kom 15:12 idag... och ändrades 10:05... <_< ;)

btw, en mkt bra tråd Crest. och ännu bättre med den ständiga uppdateringen av det första inlägget.

Edit: sommartid fortfarande???
//longjohn

Det blev lite körigt...hahaha... Skulle lägga in ett nytt inlägg, men det bakades ihop med tidigare inlägg som låg ovanför och då blev det lite komiskt med tiderna. :D

Jag försöker uppdatera tråden med fler och fler program och info, så alla tips och trix mottages tacksamt av er alla.
:)

Postad 12 november 2008 - 12:11

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Patch Tuesday - fix up the WM6.1 SMTP send issue
For those of you who have noticed the SMTP sending bug recently, the folks over at the Outlook Mobile blog have put up a patch! Here's the link to it:

http://blogs.msdn.co...x-released.aspx

Postad 12 november 2008 - 12:59

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Tack McGilljam!
Jag har nu skapat en rubrik i slutet av första inlägget som heter "Fixar" och kommer lägga upp de fixar ni rapporterar om.
:)

Redigerat av crest, 12 november 2008 - 13:00.

Postad 15 november 2008 - 11:50

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Hej vill tipsa om Homescreen++ Det visar processor belastning och aktuell strömförbrukning, + en massa annat. Om man klickar på mätarna såvisar de andra saker mA/mW processorkraft/signalstyrka etc...ett trevligt litet program tycker jag.

Postad 15 november 2008 - 19:23

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Tack huxfluxverkstan!
Jag har nu lagt in Homescreen++ i programlistan.

Postad 15 november 2008 - 19:33

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0
Det finns ju mängder av olika saker där på den sidan med homescreen.

En länk till själva "nerladdningsfilen" skulle uppskattas för jag hittar inte direkt bra på den sidan.

Edit*
Såg att crest hade varit duktig och fixat det hela :blush:

Redigerat av Unregistered0354d681, 15 november 2008 - 19:34.

Postad 17 november 2008 - 04:39

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Asus verkar bli först ut med den snabbaste processorn i en Windows Mobil: 800MHz CPU och modellen heter P565.

Telefonen är riktad mer mot affärsfolket och har en kamera på 3MP, inbyggd GPS, WLAN, skärmen är på 2.8" och har VGA upplösning (480x640 pixlar) och operativet är Windows Mobile 6.1 Professional.

Dessutom har dom lagt till ett eget gränssnitt för att navigera i telefonen som de kallar för"ASUS Glide".
Så här beskriver dom det hela:
Glide is a revolutionary touch-responsive user interface that enables users to perform a variety of navigational actions—such as selecting, zooming, scrolling and flipping—easily through simple flicks of their fingers. Incorporated into Glide are also applications that enable users to access a wide range of functions such as looking up the latest news, checking the weather forecast, viewing photo slideshows and listening to music within a few finger taps. These applications, dubbed Multi-Home, Anytime Launcher, EziPhoto, and EziMusic, give the expression "the world at your fingertips" a whole new meaning.

Postad bild

Networks: HSDPA 3.6Mbps, UMTS 2100, EDGE/GPRS/GSM 900/1800/1900, Class 10

Operating System: Microsoft Windows® Mobile 6.1™ Professional

Color: Black

Form factor: Bar type

Dimensions: 102 mm x 60.5 mm x 16 mm

Weight:120 g (with battery)

Standby Time: 250-300 hrs with 3G and 200-250 hrs with 2G**

Talk Time: 3 hrs with 3G and 4 hrs with 2G**

Display: 2.8" TFT, 65K-color Touchscreen, VGA (480 x 640 pixels)

Processor: Marvell TavorP 800 MHz

Memory: 256 MB Flash + 128 MB DDR SDRAM

Expansion Slot: MicroSD with SDHC support

Connectivity: WLAN 802.11b+g , USB v1.1(FS), Bluetooth 2.0+EDR

WAP Browser: HTTP / WAP 1.2.1/2.0

Messaging: SMS / MMS / Email / MSN / Push E-mail

Battery: 1300 mAh Li-Ion

GPS: SiRF Star III with InstantFix

Business Applications: PIM, Word (editor), Excel (editor), PowerPoint (viewer), Windows® Live, MSN, Voice Commander* and Push Email (Exchange Server).

Other Features: Anytime Launcher, ASUS Today, EziMusic, EziPhoto, Business Card Recognition and PDF viewer*.

Multimedia and Entertainment

Camera: 3 M Pixel Auto Focus (Main)
300 K Pixel for Video Telephony (Sub)

Video: Record:MPEG4@QVGA 24fps / H.263@QCIF 24fps

Playback:MPEG4@QVGA 30fps / H.263@QCIF 30fps

Audio/Video Streaming

Picture Format: JPEG, PNG, GIF, BMP

Audio Format: MP3, WMA, 3GP, AAC, and AAC+

Ringtone: MP3 / MIDI

JAVA: J2ME (CLDC 1.1 + MIDP2.0)

Kul att enheterna blir alltmer kraftfulla. ;)

Mer info finns HÄR!

https://www.minhembi...c_id=262865.jpg

Redigerat av crest, 17 november 2008 - 04:48.

Postad 17 november 2008 - 12:12

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Adobe kommer att släppa Flash 10 till Windows Mobile men det tråkiga är att den kommer först i den senare delen av nästa år.

"Adobe’s Flash Player is on 98 percent of all desktop computers, but it is still struggling to make the jump to mobile phones. If you want Flash on a mobile device, right now you have to settle for a compromised version: Flash Lite. But Adobe is committed to bring the full Flash Player experience to mobile phones, as evidenced by its Open Screen Project. On Monday, at its Adobe MAX developer conference, it will demonstrate Flash Player 10 running on a Windows Mobile phone. (However, Flash won’t actually ship on Windows Mobile until late next year). Product manager Michele Turner tells me:

We will be showing the first delivery of Flash on mobile phones, on other platforms. You will see it on Windows Mobile.

Microsoft, if you recall, was also early to adopt Flash Lite for Windows Mobile, despite its parallel development of Flash-competitor Silverlight. So it’s not too surprising that it would be the first to run Flash 10 on Windows Mobile. Turner also indicates that an “Android port” is coming."

Källa

Postad 18 november 2008 - 17:01

longjohn
  • longjohn
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Apropå en artikel i comouter sweden http://www.idg.se/2....obiler-vidoppna : Vad kan man behöva göra för säkerhetsinställningar i wm, hur? finns anti-virusprogram, btandvägg, eller andra mjukvarulösningar?? :P
Eller är det att överdriva riskerna? någon som överhuvudtaget blivit utsatt??

//longjohn

Postad 18 november 2008 - 17:16

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Risken är ganska liten att bli smittad av virus, för närvarande.
En del har lyckats kapa telefoner via Bluetooth, men har man den i gång så är det enkelt att ställa in BT som osynlig.

Det finns virus program till WM.
F-Secure och säkert fler bolag har antivirus lösningar till telefonerna, men det är inget som jag anser mig behöva i dagsläget.

Har ni andra sett några vettiga säkerhetslösningar och hur ser ni på eventuella hot?

Postad 22 november 2008 - 22:56

busigabelsebub
  • busigabelsebub
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hur gör man för att få winmo att stänga programmen när man trycker på krysset? Vart finns de inställningarna?

Postad 23 november 2008 - 00:59

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0
http://www.iconsoft....c7bf5f66aabd25f

Hanterar själva telefonbiten av windowsluren.
Allt kan hanteras med fingrarna.
Stödjer kontakterna du redan har lagt in.
15 dagars gratis trial.
Bifogad fil  iconsoft.jpg   99,5K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered0354d681, 23 november 2008 - 01:00.

Postad 23 november 2008 - 11:43

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Hur gör man för att få winmo att stänga programmen när man trycker på krysset? Vart finns de inställningarna?

Start/Inställningar/System/Aktivitetshanteraren/Knapp

Postad 23 november 2008 - 11:57

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
SonicSyndicateSM4Ever: Tack för tipset!

Jag lägger till PhoneEX och även Phone4 som är liknande det du tipsade om, i programlistan.
Både programmen finns i Trialversioner.

Postad bild

Inesoft

Redigerat av crest, 23 november 2008 - 12:17.

Postad 23 november 2008 - 23:15

busigabelsebub
  • busigabelsebub
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Start/Inställningar/System/Aktivitetshanteraren/Knapp

Jag får bara upp de aktiva programmen då och avslutar jag akt hanteraren stängs allt, har inget alternativ knapp tyvärr.
Har SPB installerat kan det spöka?

Postad 24 november 2008 - 10:34

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Pointui Home är en applikation som ger dig en alternativt användargränssnitt för Windows Mobile enheter. Helt klart värt att installer och testa själv faktiskt. Screens säger inte alltid allt.

Postad bild Postad bild Postad bild

Postad bild

Kinoma Play is a pretty cool multimedia application that makes interacting with multimedia, on device and off, an easier experience.

Postad bild Postad bild Postad bild

Postad bild
Video
Share the YouTube clip that made you laugh out loud. Catch breaking news updates from Reuters. Watch recorded TV via your home PC, or bring it with you. View hundreds of webcams and traffic cameras built into Kinoma Guide, or tune into your own kid-cam or pet-cam wherever you are. Learn More

Postad bild
Audio
Bring your music with you, whether it’s on your phone or streaming from your home PC. Play thousands of podcasts instantly — no syncing required. Listen to thousands of live digital radio stations for free. Use Kinoma Play with Live365 and Audible for the best premium audio experience available on mobile. Learn More

Postad bild
Pictures
Browse, search, and play photos and photostreams from Flickr, SmugMug, MobileMe, and other popular sites. Create and play slideshows, with musical accompaniment from your favorite music. Kinoma Play even lets you take your pictures for a spin, with support for interactive, 360° panoramas. Learn More

Postad bild
Guide
Kinoma Guide is a constantly updated, always fresh guide to the best mobile-ready content on the web. You’ll always have on-demand access to thousands of podcasts, music, audiobooks, streaming radio stations, and more. Best of all, no monthly subscription fees are required. Learn More

Postad 24 november 2008 - 10:41

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Tack McGilljam!
Jag lägger in länkarna i programlistan.

Jag håller på att testa Phone 4 som jag skrev om tidigare och där finns det många intressanta inställningar och jag har bockat i att programmet ska ersätta stora delar av den vanliga telefondelen/samtalshistorik mm.
En sak som jag också tycker är bra med programmet är att nu kommer det upp en stor bild på den som ringer.
Jag valde VGA skinnet när det ringer och det passar bra i min X1.

Redigerat av crest, 24 november 2008 - 11:12.

Postad 25 november 2008 - 02:06

ragnevi
  • ragnevi
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Vilket mjukvarutangentbord skulle ni använda er av med en svensk version av Windows Mobile 6.1.

Postad 25 november 2008 - 10:48

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Tack McGilljam!
Jag lägger in länkarna i programlistan.

Jag håller på att testa Phone 4 som jag skrev om tidigare och där finns det många intressanta inställningar och jag har bockat i att programmet ska ersätta stora delar av den vanliga telefondelen/samtalshistorik mm.
En sak som jag också tycker är bra med programmet är att nu kommer det upp en stor bild på den som ringer.
Jag valde VGA skinnet när det ringer och det passar bra i min X1.

MEN!!!

Klarar den inte MP3 från Minneskortet? Jag får då inte upp några...

Postad 25 november 2008 - 11:01

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

http://www.iconsoft....c7bf5f66aabd25f

Hanterar själva telefonbiten av windowsluren.
Allt kan hanteras med fingrarna.
Stödjer kontakterna du redan har lagt in.
15 dagars gratis trial.
Bifogad fil  iconsoft.jpg   99,5K   0 Antal nerladdningar

Må vara att Bill Gates inte längre är överhuvud för Micro$oft men som jag tidigare sa, det är fortfarande samma tjyvspel de kör med.

Snyggt gränssnitt för telefondelen förresten, välkommen till MacOS! Tala om bajtning...rakt av från iPhone, i sann Micro$oft-anda.

Redigerat av zinned78, 25 november 2008 - 11:02.

Postad 25 november 2008 - 11:43

longjohn
  • longjohn
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Må vara att Bill Gates inte längre är överhuvud för Micro$oft men som jag tidigare sa, det är fortfarande samma tjyvspel de kör med.

Snyggt gränssnitt för telefondelen förresten, välkommen till MacOS! Tala om bajtning...rakt av från iPhone, i sann Micro$oft-anda.

Va?!? har ms gjort detta?? nja tror inte det...
Visserligen gör inte pyttemjuk allt rätt (verkligen inte!!!) men men behöver ju inte beskylla dom för sånt dom inte gjort, det räcker gott med det dom verkligen är skyldiga till :(

Postad 25 november 2008 - 12:27

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Mogen kommentar är allt vad som behöver sägas :(

Postad 25 november 2008 - 13:29

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

MEN!!!
Klarar den inte MP3 från Minneskortet? Jag får då inte upp några...

Jag kan spela MP3 låtar som ringsignaler även i Phone 4.
Jag har som vanligt, sedan tidigare - tryckt ner pennan på en fil och valt "Ange som ringsignal."
När jag sedan byter fram och tillbaka mellan olika signaler så ligger den som valbar.

Jag ändrar inget inne i själva Phone 4 programmet när det gäller val av ringsignals melodi.

Redigerat av crest, 25 november 2008 - 13:31.

Postad 25 november 2008 - 15:10

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1 560 inlägg
  • 0
Hej!

Har precis införskaffat mig en Samsung Omnia. Ska fabriksåterställa den pga att den var begagnad (någon som vet hur jag gör med Route 66 som finns på telefonen). Vilka program rekommenderar ni för min mobil? Skulle gärna vilja ha snyggare gränsnitt samt möjligheten att se en stor (gärna flashig) bild av den som ringer? Gärna oxå någon app liknande TouchFlo3D där man har ett "blädderblock" av bilder i telefonboken :(
Finns det gratisprogram som löser detta eller måste man hosta upp 5-600:-?

Postad 25 november 2008 - 15:18

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Det bästa du kan göra är en backup på din telefon.
Spb Backup kan du använda. Finns i trial version.

De Phone Extensions som skrivs om på andra sidan kostar pengar, men kan vara värda att prova på.

Kolla även in pocketpcfreeware och freewarepocketpc sidorna.
Du hittar länkarna i det första inlägget på första sidan.

Postad 25 november 2008 - 16:30

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Vilket mjukvarutangentbord skulle ni använda er av med en svensk version av Windows Mobile 6.1.

Det beror på vilken telefon som du använder...
Kolla på xda-developers och välj din telefon om den finns listad där.
Jag använder rippade tangentbord från HTC:s telefoner och har lagt in stöd för svenska tangenter som jag når via "long press" (lång tryckning.)

XDA

Annars kan du kolla in Resco Keyboard Pro som har stöd för svenska tecken. Det finns en trialversion att ladda ned.

Redigerat av crest, 25 november 2008 - 16:34.

Postad 26 november 2008 - 11:22

Aldabal
  • Aldabal
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Exception of type" System.Exception" was thrown

Så står det när jag försker installera mitt core player. någon som vet vad som är fel?

Postad 26 november 2008 - 11:52

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
Den här frågan kanske hör hemma här.....

Var inne på FRINGES hemsida och hittar inte HTC Touch HD'n bland versioner som man kan ladda ned fringe till. Finns det någon annan version som det bör funka med? (Tänkte på skärmupplösningen 800x480).

Eller finns det andra program som gör att SIP (VoIP) telefoni kan fungera på denna underbara lur / Windows mobile i allmänhet? Gör inget om det kostar en slant.
Gärna någont integrerat program så man kan välja ur telefonboken vem man vill ringa och sedan via mobilen eller via VoIP. (a la Nokias mobiler).
Gärna också att den kopplar upp IP telefon så fort den känner av ett WLAN nätverk som man tidigare kopplat upp sig mot. (a la Nokia).

Tips?

Postad 26 november 2008 - 12:04

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Exception of type" System.Exception" was thrown

Så står det när jag försker installera mitt core player. någon som vet vad som är fel?

Vilken mobil har du och hur försöker du installera den?
Vilken version av Coreplayer?
Cab fil eller exe fil?

Redigerat av crest, 26 november 2008 - 12:11.

Postad 26 november 2008 - 21:41

Aldabal
  • Aldabal
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Vilken mobil har du och hur försöker du installera den?
Vilken version av Coreplayer?
Cab fil eller exe fil?

Jag fick det att funka. Men nu har jag ett annat problem. Jag får inte min gps att funka på min omnia. Det bara står och tuggar hela tiden. Står bara tar emot gps position. Vad kan man göra åt detta?

Postad 27 november 2008 - 17:57

longjohn
  • longjohn
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Jag fick det att funka. Men nu har jag ett annat problem. Jag får inte min gps att funka på min omnia. Det bara står och tuggar hela tiden. Står bara tar emot gps position. Vad kan man göra åt detta?

Gå ut så att inget skymmer sateliterna... :P

Postad 28 november 2008 - 09:22

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1 560 inlägg
  • 0
Jag har tagit hem Spb mobile shell (.CAB) till datorn.... men hur får jag över den till min Omnia? Jag har Vista så jag använder Windows Mobile Device Center.... men jag får bara upp att jag kan utforska telefonens aktivitetshanterare.... har jag missat något eller?

Sen undrar jag om PhoneEX eller Phone 4 fungerar ihop med Spb Mobile Shell, jag vill gärna ha snyggare gränssnitt på telefonboken samt möjligheten att få en stor bild på den som ringer?

Tacksam för svar!

Postad 28 november 2008 - 11:21

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Jag har tagit hem Spb mobile shell (.CAB) till datorn.... men hur får jag över den till min Omnia? Jag har Vista så jag använder Windows Mobile Device Center.... men jag får bara upp att jag kan utforska telefonens aktivitetshanterare.... har jag missat något eller?

Sen undrar jag om PhoneEX eller Phone 4 fungerar ihop med Spb Mobile Shell, jag vill gärna ha snyggare gränssnitt på telefonboken samt möjligheten att få en stor bild på den som ringer?

Tacksam för svar!

Se till att du har telefonen som en diskenhet: Start/inställningar/anslutningar/usb till pc
Då hittar din dator din telefon som en extern hårddisk.
Kopiera över Cab filen till telefonen och koppla sedan ur usb sladden så du bryter kontakten med datorn
Gå in i telefonen med filhanteraren och klicka på Cab filen så installeras programmet.

Jag använder inte Spb Mobile Shell längre men det bör inte vara problem att använda dom ihop.
Jag själv använder TouchFlo3D på min Xperia och har Phone 4 aktiv utan att det ställer till problem.

Phone 4: Glöm inte att gå in i "Options" / "General Options" och bocka i följande under "System Replace Extensions":
Insesoft Dialer
Insesoft History
Inesoft Favorites
Inesoft Caller ID
Inesoft Address Book

Sen har du en massa olika inställningar som du kan göra. :P

Redigerat av crest, 28 november 2008 - 11:34.

Postad 28 november 2008 - 15:35

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Jag ställde denna frågan i X1-tråden men det kanske finns någon annan WM-ägare som kan svara...

Hur får man in ytterligare hårdvaruknappar i Inställningar > Knappar? Som standard finns endast "left key" samt "right key" (X1). Har hört att Spb Pocket Plus fixar detta men jag behöver inte alla funktionerna i den produkten så jag undrar om det finns något annat sätt.

Postad 29 november 2008 - 13:57

gr8boy
  • gr8boy
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Hallå på er! Hyfsat ny på windows mobile... men börjar få ordning på grejern nu!

Det jag saknar är ett program för att spela in ljud? alltså ett samtal eller något.. inte telefonsamtal utan att man spelar in från micen.. finns det något sådant gratis program?

//JOhan

Postad 30 november 2008 - 11:00

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0

Phone 4: Glöm inte att gå in i "Options" / "General Options" och bocka i följande under "System Replace Extensions":
Insesoft Dialer
Insesoft History
Inesoft Favorites
Inesoft Caller ID
Inesoft Address Book

Sen har du en massa olika inställningar som du kan göra. ;)

Tjenare, dessa inställningar hittar inte jag, hur kommer jag till "Optionsmenyn"? Det är så snyggt men har inte fått till det som jag vill än, man vill ju att den ska hantera allt som det bara går.
Tack på förhand.

Postad 01 december 2008 - 01:19

danielturner
  • danielturner
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jag är nyfiken på om det finns någon applikation där ute som tillåter användaren att sätta tidlås på sin telefon i WM, gärna där vissa utgående nummer kan spärras mellan vissa klockslag. Och ja, naturligtvis rör det sig om att hindra fyllesamtal.

Postad 01 december 2008 - 12:23

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Tjenare, dessa inställningar hittar inte jag, hur kommer jag till "Optionsmenyn"? Det är så snyggt men har inte fått till det som jag vill än, man vill ju att den ska hantera allt som det bara går.
Tack på förhand.

Phone 4:
Tryck på telefonens gröna lur så du kommer in i programmet.
Högst upp så har du valmöjligheter: History, Contacts, Favorites och en PIL som pekar till vänster.
Klicka på Pilen
Nya val dyker upp:
Profiler, Options och Close. samt en pil som pekar till höger (om du vill gå till föregående val som jag nämnde nyss.)
Klicka på Options
En rullmeny kommer fram. Längst ner finns "General Options" som du väljer.
Nu kan du göra din val som du vill ha.

Redigerat av crest, 01 december 2008 - 12:24.

Postad 01 december 2008 - 13:34

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Alarm Master for Pocket PC

Postad bildPostad bild

Postad bildPostad bild

Postad bildPostad bild

The key Alarm Master features includes:

- COMPREHENSIVE ALARM SUPPORT
- FLEXIBLE SOUND AND PLAYBACK CONFIGURATION
- TODAY PLUGIN
- ICON SELECTION
- Early Dismiss
- Alarm Preview
- Stop/Resume All Alarms
- Quick View/Edit of Alarm Note
- Headers History
- Automatic Unlock
- Auto-snooze Limitation Counter
- Sorting and Filtering
- Single Snooze-button or full-function menu for alarms
- Automatic deletion of outdated alarms

Finns hos Connectivetools.com

Postad 01 december 2008 - 14:24

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Tackar! Det programmet måste jag testa.
Jag har nu uppdaterat programlistan och lagt till Alarm Master.

Postad 01 december 2008 - 19:35

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Hej! Vänder mig hit då jag inte orkar skriva på engelska :D Jag har 3 problem:

* Har S2U2 till min Omnia men jag vill ändra så att det "vanliga" sättet att låsa telefonen på aktiverar S2U2 istället, alltså min "röda lur" knapp.

* Tycker inte om SPB Mobile Shells kontakter. Kan man ändra till ex FunContacts, så jag får upp denna iställe för SPB´s kontakter (Alt. Omnians egna då den är helt OK)?

* Har inte lyckats bytt språk till svenska i SPB. Har laddat in ett pack med skinns och språk. Har även döpt om språkfilen enligt redme filen. Vad gör jag för fel?

Snälla hjälp mig med detta, håller på att bli gråhårig! :P

Postad 02 december 2008 - 18:49

eas76
  • eas76
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hej
När man lägger in födelse dagar i kontakter kan man då gör så att
man får en påminelse eller ser dem i kalendern?
Någon som vet något program för kodminne till tex bensinkort, larm

Tack på förhand

Postad 02 december 2008 - 19:07

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Hej
När man lägger in födelse dagar i kontakter kan man då gör så att
man får en påminelse eller ser dem i kalendern?
Någon som vet något program för kodminne till tex bensinkort, larm

Tack på förhand

Alla födelsedagar som jag har lagt in på mina kontakter (det finns en rad för just det ändamålet) kommer upp som en påminnelse dagen innan i telefonen.

Spb Wallet är ett program där du kan skydda dina koder och filer. Kostar dock pengar, men det finns en trialversion.
Det finns även gratis program att hitta. Kolla in programlistan i det första inlägget.
Där hittar du länkar till freewarepocketpc och pocketpcfreeware, samt andra bra program.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.