* Officiell tråd - Western Digital TV HD *
3005 svar till detta ämne
Postad 28 november 2008 - 19:41
Beeos
-
Beeos
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
En dum fråga, eftersom jag förstått att man inte kan koppla den trådlöst så kan jag med en lång usb sladd koppla in den i min dator och nå mina interna hårdiskar?
En usb kabel kan ju bara vara max 5 meter utan extender. Så om du klarar dig där så JA.
Postad 28 november 2008 - 22:27
Mr Crowly
-
Mr Crowly
-
Rookie
-
3 inlägg
Har nu hämtat min och lekt med i ett par timmar, är hittills helnöjd förutom strömproblemet på USB porten...skaffade den för att kunna lyssna på musik enkelt samt titta på film vilket den fungerar hur bra som helst till...
Postad 28 november 2008 - 23:07
JonteS
-
JonteS
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Någon som vet om den kan spela upp ljudfiler i DTS format? Dvs .dts filer..=)
Postad 29 november 2008 - 01:10
Unregisteredcf9aba06
-
Unregisteredcf9aba06
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Förstår inte riktigt vad som menas med att "receivern måste dekoda dts-signalen". Jag har ett z-5500 ljudsystem och undrar därför om jag kommer få ut riktigt 5.1 ljud via optiskt genom detta system?
.Mikael
Postad 29 november 2008 - 01:44
materp
-
materp
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej.
Jag får inget ljud från den optiska utgången till förstärkaren. Den är kopplad med hdmi till tv:n och optisk till förstärkaren och inställd på digital ljud, men ljudet går till tv:n istället för till förstärkaren som jag vill.
Någon som har en lösning?
Jag har haft problem med att fjärrkontrollen lagt av i omgångar, kan bero på att boxen inte hinner med, men är störande när det gått några minuter och filmen spelas som vanligt fast fjärren ej funkar.
Spelade en stor mkv. fil och bilden var väldigt flimmrig, nästan som den inte hann med att ladda allt. Mkv filer av mindre storlek funkar fint.
Undrar nu om någon känner igen sig?!
Måste ändå säga att jag är nöjd med tanke på priset, det snygga interfacet och att den ändå klarar de flesta formaten.
Får hoppas att det kommer en firmware uppdatering i Januari, innehållandes mycket matnyttigt.
Postad 29 november 2008 - 02:02
outdoor_miner
-
outdoor_miner
-
Beroende
-
-
1 470 inlägg
Varför köra Skoda när man kan köra BMW?
för att man har så stor penis att man inte behöver lägga hundratusentals kronor på att kompensera? En usb kabel kan ju bara vara max 5 meter utan extender. Så om du klarar dig där så JA.
knappat troligt ändå. har aldrig sett en dator som ger tillgång till hårddiskarna över USB på det sättet. hur skulle datorn veta vilken disk eller över huvud taget vad WDn försöker nå? Förstår inte riktigt vad som menas med att "receivern måste dekoda dts-signalen". Jag har ett z-5500 ljudsystem och undrar därför om jag kommer få ut riktigt 5.1 ljud via optiskt genom detta system?
DTS är en komprimerad digital ljudstandard. denna måste omtolkas till elektriska signaler som högtalarna förstår, mha en DTS-dekoder. om ditt system har sån (och det har det) får du äkta 5.1.
Postad 29 november 2008 - 12:52
say
-
say
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Vet någon om Corsair USB Flash Voyager GT 16GB skulle klara av att spela av 1080p filmer till WD's media spelare? Eller ska man köpa en Western Digital My Passport Essential 160GB istället? USB minnet verkar tom ha snabbare läshastighet än den externa hårddisken, som borde ha störst betydelse? Jag har tillräckligt med utrymme på datorn så 16 GB eller 160 GB har ingen betydelse för mig.. Tack för svar!
Postad 29 november 2008 - 14:04
SAS1015
-
SAS1015
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Hej, eftersom jag är inget behov att kunna nå mediaspelaren i något nätverk tror jag jag åker ner på webbhallen och köper denna idag före 16.00. Men en sak som jag vill dubbelkolla med er.
Om jag fattar saken rätt så kan den läsa .iso hur är det med .img-filer? Vissa filmer är ju packade i det formatet. Den svenska texten som ligger med i iso eller img filen fungerar texten som typ att man kollar genom datorn? Eller måste jag göra på något annat sätt för att få det arr fungera?? Sista frågan, Svenska menyer det är inget att hoppas på antar jag. Tacksam för snabbt svar
Redigerat av SAS1015, 29 november 2008 - 15:01.
Postad 29 november 2008 - 15:01
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 689 inlägg
Är också nyfiken på hur bra den spelar upp iso och img filer, mkv verkar ju fungera bra.
Postad 29 november 2008 - 15:07
SAS1015
-
SAS1015
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Är också nyfiken på hur bra den spelar upp iso och img filer, mkv verkar ju fungera bra.
Precis, men kunnigt folk på forumet verkar ha tagit helgledigt!
Postad 29 november 2008 - 15:21
Unregistered6675e297
-
Unregistered6675e297
-
Forumräv
-
-
921 inlägg
Grmt intressnant lite leksak för priset... men 1. An audio receiver is required for surround sound output. AAC/Dolby Digital decodes in 2 channel output only.
Betyder detta att den decodar DD signalen och sen skickar den till receivern som gör om detta till typ Dolby Pro Logic? Eller får man den digitala ljudspåret om man har receiver och att decodingen de säger sig här är endast om man saknar egen decoder? 2. Jag hade tänkt o föra ner alla min dvd filmer som man har sammlat på sig(tar en ######rs massa utrymme) Hur gör man här på bästa sätt, för att mer eller mindre kopiera dvdn okomprimerat till disken för uppspelning på WD TV-HD? Frågan är egentligen blir det något standardformat om ja gör detta som boxen klarar av? Har för mig att DVD filmer lagras i VOB va? // Cineoholic
Postad 29 november 2008 - 15:27
SAS1015
-
SAS1015
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Intresset ökar för denna lilla mediaspelare ligger ju 1:a som favorit på prisjakt. Jag får nog avvakta att åka in till Webhallen tills i morgon då jag hoppas att få svar på min fundering kring, iso & img-filer.
Mvh, André
Postad 29 november 2008 - 15:36
mattek
-
mattek
-
Veteran
-
-
1 627 inlägg
Intresset ökar för denna lilla mediaspelare ligger ju 1:a som favorit på prisjakt. Jag får nog avvakta att åka in till Webhallen tills i morgon då jag hoppas att få svar på min fundering kring, iso & img-filer.
Mvh, André
Är samma sak för mig väntar på svar om hur man byter subtitles och ljudspår på iso filer innan köp. hoppas på att det dyker upp någon här som vet snart.
Postad 29 november 2008 - 15:42
SAS1015
-
SAS1015
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Är samma sak för mig väntar på svar om hur man byter subtitles och ljudspår på iso filer innan köp. hoppas på att det dyker upp någon här som vet snart.
För om det fungerar på ett bra sätt så är denna ett självklart val för mig iallafall som en instegsmodell i mediaplayer djungeln. Forts. följer...
Postad 29 november 2008 - 17:16
Unregistered6675e297
-
Unregistered6675e297
-
Forumräv
-
-
921 inlägg
Kompletterar med en till fråga.
Är det någn som vet om Western Digital tänker(kan) göra något åt att den inte bryter strömmen för USB när man slår av boxen?
För mig låter det väldigt klantigt att ha missat detta, när det är endast är externa diskar som används....
// Cineoholic
Postad 29 november 2008 - 22:10
Unregistered26979672
-
Unregistered26979672
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Min skickades från webhallen i fredags, så jag kommer testa detta i början på veckan. Har fyllt på en extern hdd med .iso, .mkv och .flac
Postad 30 november 2008 - 02:43
steef5
-
steef5
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Har testat en .iso fil nu, och det fungerar bra att byta subtitles.  Det var bara ett ljudspår på filen jag testade så jag kan inte svara på frågan om ljudet.
Postad 30 november 2008 - 05:45
SAS1015
-
SAS1015
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Har testat en .iso fil nu, och det fungerar bra att byta subtitles. Det var bara ett ljudspår på filen jag testade så jag kan inte svara på frågan om ljudet.
Hej, kan du testa en .img fil också är du snäll? Hur fungerar den svenska textningen när du kollar ifrån iso-filen. Läst att många haft problem med å.ä.ö och att den visar sig lite för högt upp eller nått.
Redigerat av SAS1015, 30 november 2008 - 07:59.
Postad 30 november 2008 - 08:40
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
SAS1015:I 90% av fallen är IMG och ISO identiska, du behöver alltså bara byta filändelse på filen så brukar det gå. Skulle du ha maxad otur så får du "extrahera" IMG filen o bränna skiva och sedan göra ISO av den, då är du 100% säker! Skulle bli mycket förvånad om någon skulle ha problem både med text och med text m ÅÄÖ i ISO, dessa ligger intergrerade i strukturen för ISO-filen (en EXAKT DVD image kopia). Det är en annan sak med lösa Subs... Felplaceringen verkar bara drabba MKV-filer... alltså, lugna gatan!
Redigerat av Kanelbulle, 30 november 2008 - 08:46.
Postad 30 november 2008 - 08:43
SAS1015
-
SAS1015
-
Amatör
-
-
59 inlägg
SAS1015:
I 90% av fallen är IMG och ISO identiska, du behöver alltså bara byta filändelse på filen så brukar det gå. Skulle du ha maxad otur så får du "extrahera" IMG filen o bränna skiva och sedan göra ISO av den, då är du 100% säker!
Skulle bli mycket förvånad om någon skulle ha problem både med text och med text m ÅÄÖ i ISO, dessa ligger intergrerade i strukturen för ISO-filen (en EXAKT DVD image kopia). Det är en annan sak med lösa Subs...
ÄNTLIGEN!! Du ska veta hur glad jag blir att läsa detta. Åker och köper den idag på webhallen. Tack så länge!! Egentligen har jag tittat på Popcorn Hour A-110 och DViCO TViX HD M-6500A. Men eftersom jag har inte har något nätverk hemma med 20 hårdiskar så känns det som lite overkill men samtidigt kanske de stödjer fler format bättre ljud och bild. Säkert är det så. Men jag tror det blir bra ändå som första instegsmodell eller tycker ni att jag istället ska satsa på någon av de dyrare spelarna? Kanske kommer jag hem idag med Western Digital TV HD Media Player och inser eventuella begränsningar och får ångra min snålhet att jag egentligen skulle ha köpt någon av de andra...hjälp mig så jag kanske inte behöver göra ett dumt köp idag. Tack på förhand!
Redigerat av SAS1015, 30 november 2008 - 08:53.
Postad 30 november 2008 - 11:44
honky
-
honky
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Hej
Har ocksaå tänkt köpa en sån här men eftersom jag prioriterar sterero så kör analogt 2 kanal vilka filmer eller ljudformat kommer inte att funka är det bara dts
micke
Postad 30 november 2008 - 19:11
Unregistered0e3a6535
-
Unregistered0e3a6535
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
Fungerar åäö på en mkv-fil om man om man muxar in den med mkvmerge? Nu har jag konverterat de flesta av mina hd-filer till .vob pga PS3:an, fungerar dessa? eller måste man konvertera dem igen och i så fall har ni något bra program för detta?
Postad 30 november 2008 - 19:52
D-man76
-
D-man76
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Fungerar åäö på en mkv-fil om man om man muxar in den med mkvmerge? Nu har jag konverterat de flesta av mina hd-filer till .vob pga PS3:an, fungerar dessa? eller måste man konvertera dem igen och i så fall har ni något bra program för detta?
Inga subtitles som är inbäddade i mkv-containers funkar. Du måste extrahera och ha den som en separat fil, samt spara den i UTF-8 format för att å,ä,ö ska funka.
Postad 30 november 2008 - 19:58
D-man76
-
D-man76
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
SAS1015:
I 90% av fallen är IMG och ISO identiska, du behöver alltså bara byta filändelse på filen så brukar det gå. Skulle du ha maxad otur så får du "extrahera" IMG filen o bränna skiva och sedan göra ISO av den, då är du 100% säker!
Skulle bli mycket förvånad om någon skulle ha problem både med text och med text m ÅÄÖ i ISO, dessa ligger intergrerade i strukturen för ISO-filen (en EXAKT DVD image kopia). Det är en annan sak med lösa Subs... Felplaceringen verkar bara drabba MKV-filer... alltså, lugna gatan!
Men om du är en sån som laddar hem dvd-filmer och har någon som är "custom swesub" så funkar inte subtitles till dom. Åtminstonde inte i 2 fall av 3.....har jag hört....av en kompis.
Postad 01 december 2008 - 11:56
Martin83
-
Martin83
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
Hade för ett par timmar sedan inte ens hört talas om denna produkt och enbart gått i tankarna om jag skulle köra på en PCH eller Tvix, men eftersom jag inte har någon användning av nätverksstödet så passar ju denna perfekt..
Tack för alla svar och råd här. Beställde från Komplett eftersom de hade den i lager + hämtbutik.
Postad 01 december 2008 - 15:05
SAS1015
-
SAS1015
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Hej igen, köpte igår Western Digital TV HD och allt verkade ju bra och den spelade upp diverse media filer tills jag kom till iso formatet. Den öppnar som vanligt utan några problem med efter 2-3 min in i filmen går bilden helt i grönt och jag kan inte stänga av media spelaren alls. Den verkar ha hängt sig totalt...vilken besvikelse. Ringer nu idag till WD supporten där jag får veta att spelaren är så pass ny och han kände till sedan igår det kan förekomma att "vissa" spelare kan bete sig på det här sättet och det kommer lösas med nästa f/w men ska man verkligen acceptera detta?
Vill lämna tillbaka den och jag kommer inte godta något annat en att jag får returnera den och byta till en PCH, HDX HDX-1000 eller TViX HD M-6500A .
Priset just nu oviktigt utan jag vill ha en spelare som är snabb och bra. Efter de tester jag sett på HDX HDX-1000 känns den riktigt vass och är snabbare en PCH. TViX HD M-6500A har ju inga webbtjänster vad jag känner till via sin spelare och det är ju lite kul med extra "lull-lull" .
Just nu lutar det åt HDX HDX-1000 eller är den för osäker och okänd?
Frågan jag ställer mig gör jag ett rätt val?
Postad 01 december 2008 - 17:19
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2 387 inlägg
Har funderat på Popcorn A-110 främst pga HDMI 1.3 utgången (stöd för Dolby TrueHD och DTS-HD MA) och undrar vad denna skapelse har för version på HDMI-utgången ?
Är det samma som Popcorn A-110 ?
Postad 01 december 2008 - 18:08
Fantoon
-
Fantoon
-
Rookie
-
3 inlägg
Vilka inställningar ska man köra den på en panasonic PX8?
Tacksam för svar!
Med Vänlig Hälsning
Postad 01 december 2008 - 19:24
Bronco54
-
Bronco54
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag tänker använda ett USB Minne till min WD spelare istället för en extern hårddisk
är det något man behöver tänka på
Hur är det med läshastigheten om man jämför med en hårddisk ?
Postad 01 december 2008 - 20:31
-Danne-
-
-Danne-
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Vill lämna tillbaka den och jag kommer inte godta något annat en att jag får returnera den och byta till en PCH, HDX HDX-1000 eller TViX HD M-6500A .
det bör gå bra om du öpte den online. Hävda dock inte att den är trasig/defekt utan att du helt enkelt inte tyckte att den levde upp till dina förväntningar. Får de nys att den är defekt så kan de vilja laga den.
Postad 01 december 2008 - 21:04
Unregisteredd835cead
-
Unregisteredd835cead
-
Användare
-
-
232 inlägg
Har testkört den under ett par timmar. Imponerande bildkvalité för denna lilla peng.
Har bara stött på ett format den inte gillat. Annars.. Suuuuuuuuuupeeeeeeeerrrrrrr nöööööööööjjjjjjjd.
Imax är ju helt fantastisk på denna maskin...
Postad 01 december 2008 - 21:21
henke88
-
henke88
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Yes! Nu funkar .srt också då, tack för det. Var ju hur enkelt som helst bara att öppna i notepad och spara med UTF-8 kodning (.srt var sparad med ANSI kodning innan) det står ju faktiskt till och med på kartongen att den stöder srt och så står det utf-8 lite snyggt inom parentes bredvid
Det händer ibland när jag startar en fil att bara ljudet kommer och ingen bild, då är det bara att stoppa och starta igen så kommer bilden också, har hänt ett antal ggr och ganska irriterande.
Bara att luta sig tillbaka och vänta på firmwaren nu då, skulle tydligen komma i jan 09 läste jag här nånstans
Postad 01 december 2008 - 22:03
Jonthe
-
Jonthe
-
Rookie
-
2 inlägg
Är det någon som har problem med ljudet på .mkv filer? På min kommer det inget ljud från vissa filmer. Den borde ju spela upp ljudet från alla .mkv filer. Det är inget problem med att lyssna på musik. Jag kör hdmi och optisk till tvn.
Postad 01 december 2008 - 22:19
lokatt
-
lokatt
-
Amatör
-
-
70 inlägg
jag kan oxå sälla mig till de nöjda (so far)
Tror jag fick den sista på webhallen i sumpan
men fan vad liten den var..med matchande liten fjärr !
Känns lite ovant när man kommer från en htpc....
Postad 02 december 2008 - 03:02
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Är det någon som har problem med ljudet på .mkv filer? På min kommer det inget ljud från vissa filmer. Den borde ju spela upp ljudet från alla .mkv filer. Det är inget problem med att lyssna på musik. Jag kör hdmi och optisk till tvn.
Den kodar ju inte av DTS enligt vad jag förstår, så dessa funkar inte utan en förstärkare som kodar av ljudet. Kolla filerna med MediaInfo ifall du inte är säker på vilket ljud filmen har.
Postad 02 december 2008 - 03:41
Thomas S
-
Thomas S
-
Användare
-
-
123 inlägg
Jag var tvungen att beställa en jag också, kunde inte hålla mig!
Postad 02 december 2008 - 09:53
Danny14
-
Danny14
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hej!
Har läst hela tråden nu och kan bara konstantera att den här måste man ju ha!!
Dock har jag några frågor som jag behöver svar på innan jag slår till...
DTS...jag har en Denon 1907 reciver, tar den hand om dts signalen från burken och skickar ut det i högtalarna som ljud? Eller behöver recivern en "speciell" DTS avkodare...är inte riktigt med på denna biten nämligen.
Sen undrar jag om den fungerar bra med t.ex hårddiskar från Lacie? Dom är ju lite billigare (och fulare) än WD...eller har den problem att känna igen andra hårddisk märken?
Tacksam för all hjälp man kan få!
Mvh/Daniel
Postad 02 december 2008 - 11:34
honky
-
honky
-
Amatör
-
-
56 inlägg
hej vilken extern hårdisk ska man ha tänkte på en http://www.webhallen...od.php?id=89904 eller http://www.webhallen...od.php?id=80329micke
Redigerat av honky, 02 december 2008 - 11:37.
Postad 02 december 2008 - 12:10
Unregistered26979672
-
Unregistered26979672
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Nu har jag testkört och lekt med min en timme ca, och tycker som följer:
Bättre än jag väntat mig på musik, mycket bra.
Bra på foto.
Trodde faktiskt att bilden skulle vara vassare.
Får ingen text i .mkv -filmerna.
Får ingen text i de flesta .iso -filmerna
Går ej att byta ljudspår i filmer. (katastrof för barnfilmerna)
Jag tycker inte att .mkv filmerna jag har flyter på som det ska. (jämför med dvd)
Visst det är skarpare än dvd, men mjukheten i rörelserna saknas.
Ska fortsätta testa, men är inte supernöjd tyvärr.
/Niclas
Postad 02 december 2008 - 12:20
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Bättre än jag väntat mig på musik, mycket bra. Bra på foto.
Trodde faktiskt att bilden skulle vara vassare. Får ingen text i .mkv -filmerna. Får ingen text i de flesta .iso -filmerna Går ej att byta ljudspår i filmer. (katastrof för barnfilmerna)
Jag tycker inte att .mkv filmerna jag har flyter på som det ska. (jämför med dvd) Visst det är skarpare än dvd, men mjukheten i rörelserna saknas.
/Niclas
Man måste tydligen köra extern/separat textfil och den måste vara sparad i UTF-8, inte ANSI som de flesta textfiler är när man laddar ner dem. Spara om dem i notepad bara. ISO kan jag inte svara på (Har ingen sån här spelare själv). Att byta ljudspår... står det något om funktionen i manualen? Av någon anledning så brukar inte manualer till mediaspelare vara någon större hit. Annars får man söka på AVSForum om det kan finnas några tips där. Dåligt flyt. Man kan tydligen inte välja att få ut signalen med 23,976Hz vilket de flesta .mkv är och detta gör att signalen måste göras om. Vad väljer du för output-signal? Du bör välja 60Hz (NTSC) för bästa lösning innan de kommer med 24p-stöd.
Postad 02 december 2008 - 15:13
Rebelicious
-
Rebelicious
-
Användare
-
-
118 inlägg
Underbar liten maskin. Har bara testat xvid och .mkv hittills och allt fungerar som en dröm med ett par undantag. Ordnade det med undertexter också, fungerar bra. Har dock inget ljud på de senaste två filerna jag försökte spela. En .img fil jag ändrade om till .iso för att få att fungera och en .mvk. Har audio satt till stereo via HDMI. Kan dt vara så att de har DTS ljud och det är det som spökar? Apocalypto .mkv fungerade utmärkt
Har bestllt en 500GB passport extern HDD att koppla in denna till.
Redigerat av Rebelicious, 02 december 2008 - 15:36.
Postad 02 december 2008 - 15:53
Unregistered803f725b
-
Unregistered803f725b
-
Lärjunge
-
-
456 inlägg
Den här verkar intressant. Skulle den kunna ersätta en Squeezebox för musik tro? Om man vill finlyssna genom ett vanligt stereoförsteg (alltså inte via hemmabioreciever) kan man bara göra det via de analoga utgångarna ( dvs WD:n avkodar wav/flac via sin egen dac) eller kan man köra ut ljudet digitalt till en extern dac via toslinken och sen in i försteget? Då skulle man väl kunna ha både dac+stereoförsteget (för stereolyssning) och hemmabiorecievern (för film) inkopplade samtidigt och slippa byta toslinken mellan dac och reciver?
Postad 02 december 2008 - 16:09
Unregistered803f725b
-
Unregistered803f725b
-
Lärjunge
-
-
456 inlägg
ääsch
Redigerat av Unregistered803f725b, 02 december 2008 - 16:15.
Postad 02 december 2008 - 17:56
Rebelicious
-
Rebelicious
-
Användare
-
-
118 inlägg
Inga subtitles som är inbäddade i mkv-containers funkar. Du måste extrahera och ha den som en separat fil, samt spara den i UTF-8 format för att å,ä,ö ska funka.
Har gjort detta men ändå fungerar inte åäö. Någon som vet varför? Kollade igen och åäö saknas eller ser knasiga ut även i själva .srt filen så det kan vara något skumt med min dator. Har Engelsk stavning på, det kan ju ligga bakom men jag kan ju skriva åäö. Ska mixtra lite men är det någon annan som haft liknande problem och löste det på annat sätt? /Har testat runt lite och får det inte att fungera. .srt filerna själva har problem med åäö och eftersom jag inte känner för att fylla i åäö i en hel films undertexter (vilket fungerar, har testat) så undrar jag som sagt om någon vet lösningen på detta?
Redigerat av Rebelicious, 02 december 2008 - 18:17.
Postad 02 december 2008 - 18:33
Thomas S
-
Thomas S
-
Användare
-
-
123 inlägg
Har gjort detta men ändå fungerar inte åäö. Någon som vet varför?
Kollade igen och åäö saknas eller ser knasiga ut även i själva .srt filen så det kan vara något skumt med min dator. Har Engelsk stavning på, det kan ju ligga bakom men jag kan ju skriva åäö. Ska mixtra lite men är det någon annan som haft liknande problem och löste det på annat sätt?
/Har testat runt lite och får det inte att fungera. .srt filerna själva har problem med åäö och eftersom jag inte känner för att fylla i åäö i en hel films undertexter (vilket fungerar, har testat) så undrar jag som sagt om någon vet lösningen på detta?
Rebelicious, Kolla dessa inlägg: https://www.minhembi...s...t&p=2183636 och https://www.minhembi...s...t&p=2185181
Redigerat av Thomas S, 02 december 2008 - 18:35.
Postad 02 december 2008 - 18:52
Rebelicious
-
Rebelicious
-
Användare
-
-
118 inlägg
Rebelicious,
Kolla dessa inlägg: https://www.minhembi...s...t&p=2183636 och https://www.minhembi...s...t&p=2185181
Har läst de inläggen och de löser inte mitt problem. åäö är knasiga redan i själva .srt filen av någon anledning och att spara om filen i UTF-8 hjälper inte det problemet. Öppnar .srt filerna i textredigeraren på min Mac.
Redigerat av Rebelicious, 02 december 2008 - 18:53.
Postad 02 december 2008 - 19:48
D-man76
-
D-man76
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Bättre än jag väntat mig på musik, mycket bra. Bra på foto.
Trodde faktiskt att bilden skulle vara vassare. Får ingen text i .mkv -filmerna. Får ingen text i de flesta .iso -filmerna Går ej att byta ljudspår i filmer. (katastrof för barnfilmerna)
Jag tycker inte att .mkv filmerna jag har flyter på som det ska. (jämför med dvd) Visst det är skarpare än dvd, men mjukheten i rörelserna saknas.
/Niclas
Ang ingen text i .iso-filerna; Kan det vara så att du bara har kollat på "custom swesub"-dvd's? Då verkar inte subtitles fungera i dom flesta fall. Har du däremot en image-kopia på en original-dvd så ska det inte vara några problem. Att byta ljudspår ska inte heller vara några problem om du kollar på en .iso-fil. Funkar då för mig på alla barnfilmer. Däremot kunde man önska sig en liten text som talade om vilket språk man byter till. Jobbigt att flippa igenom alla audio- och subtitle-val innan man hittar svenska.
Postad 02 december 2008 - 20:39
christianfrem
-
christianfrem
-
Rookie
-
2 inlägg
Köpte denna för att köra i sovrummet men fick lite problem. Har en Fujitsu Siemens Myrica V32-1 med DVI ingång. Tänkte inga problem köper en HDMI/DVI adapter. Vad händer,jo när jag startar WD TV så får jag upp WD loggan på tvn. Sen är det precis som signalen försvinner, blir "blåskärm". Klarar inte DVI ingången av signalen? Eller har det något med HDCP att göra? Har gogglat rundor i timmar. Verkar inte som någon har samma problem som jag. Den funkar utan problem i vardagsrummet på min Samsung Q96 så felet ligger inte i spelaren. Någon som har någon idé vad det kan vara? Spec på tvn: http://www.fujitsu-s...0/263927461.pdf
Redigerat av christianfrem, 03 december 2008 - 10:19.
Postad 03 december 2008 - 08:44
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Denna borde finnas ute till försäljning på Mediamark och Elgiganten också eller ?
Tittade på listan (prisjakt) vilka som sålde denna mediaspelare och det var inga butiker i min närhet ( Växjö ).
Postad 03 december 2008 - 11:17
Unregistered26979672
-
Unregistered26979672
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Ang ingen text i .iso-filerna; Kan det vara så att du bara har kollat på "custom swesub"-dvd's? Då verkar inte subtitles fungera i dom flesta fall. Har du däremot en image-kopia på en original-dvd så ska det inte vara några problem.
Att byta ljudspår ska inte heller vara några problem om du kollar på en .iso-fil. Funkar då för mig på alla barnfilmer. Däremot kunde man önska sig en liten text som talade om vilket språk man byter till. Jobbigt att flippa igenom alla audio- och subtitle-val innan man hittar svenska.
Jepp, alldeles riktigt, det är "custom swesub" som inte funkar, original funkar! Ljudet funkar också att byta, det var jag som rörde till det, hade bråttom innan jobbet, hehe. Men detta med texten i .mkv filmerna, det skall vara eng text men får ej någon, "no subtitles" står det. Eller är det separat textfil som skall läggas till? Hoppas att den får stöd för 24p vid firmware -uppdateringen, så man får använding av hd-tittandet, som egentligen var huvudsyftet för mig.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|