Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blu -Ray : Intresset för Blu-Ray växer

387 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Blu -Ray : Intresset för Blu-Ray växer (265 medlem(mar) har röstat)

Jag ...

1. .. skall köpa blu-ray spelare (46 röster [17.36%])

Procent av omröstning: 17.36%

2. .. har redan blu-ray spelare (210 röster [79.25%])

Procent av omröstning: 79.25%

3. .. nöjer mig med DVD (9 röster [3.40%])

Procent av omröstning: 3.40%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 22 November 2008 - 13:23

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0

Precis. DVD som format lär inte försvinna på flera år, men spelarna är nog snart ett minne blott.

Förhoppningsvis är säljarna smarta nog att fråga "Svennson" om han har en HDTV hemma och isåfall direkt visa honom till BD spelar avdelningen. Att sälja en renodlad DVD spelare till nån borde snart vara olagligt :D hehe

Hur många tjockTV:s finns kvar i de flesta moderna hem idag?

Har inte sett en tjockis hemma hos nån på evigheter nu :)

Jag har en 28-tummare som alla analoga kanaler och VHS visas på. Tycker det är betydligt behagligare att använda den som monitor för den sortens källor.

När det gäller nya format och penetration kontra journalister är det mest sorgligt. Dessa "BD dör snart-artiklar" är extremt irriterande och tyder på djup inkompetens.

Det tar alltid tid för nya format att få upp farten riktigt och i början är det också hönan och ägget, d.v.s filmbolagens vilja att släppa filmer kontra antalet potentiella kunder.

För det första kommer DVD att leva vidare, inte minst eftersom BD-spelarna är bakåtkompatibla. Dels finns det produktioner som lika gärna kan ges ut på DVD av olika skäl.

Jag är övertygad om att båda formaten kommer att samexistera då jag har svårt att se att allt plötsligt kommer att ges ut på BD.

På spelarfronten krävs förbättringar och då menar jag inte NoName BD för 399 kronor på Maxi. Utan jag syftar på lika välutvecklade spelare som DVD-spelare av hög klass idag, jag upplever inte att vi är där riktigt. Bl.a är inbyggda dekodrar av god klass med möjlighet att koppla analogt en punkt som behövs.

Detta för att bl.a etablera BD som ett ljudformat i högre grad istället för att förlita sig på att man måste köpa en bioreceiver med HDMI till varje pris.

2009 lär bli året då det lossnar för BD och mer traditionella HiFi-företag släpper spelare. Plus att de som redan är igång släpper uppdaterade, mer stabila och funktionella modeller.

Sålänge BD ställer krav på receivrar med HDMI o.dyl kommer det finnas en nackdel ur penetrationssynvinkel. Därför behövs fler spelare som kan koda av formaten internt för att öka kompatibiliteten med mer kringutrustning.

Postad 22 November 2008 - 13:31

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
I jämförelse med dvd är alla mina diverse format kombinerat färre i antal än vad man har investerat i dvd.

Känner fler typ 100% människor som har tjocktv och ev en dvd spelare, gemensamt saknar de alla bd spelare.

Postad 22 November 2008 - 16:33

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0

Hur många tjockTV:s finns kvar i de flesta moderna hem idag?

Har inte sett en tjockis hemma hos nån på evigheter nu :)

Faktum är att det nog är fler än du tror. I våras hade fortfarande 3/5 hushåll tjock-tv. Det kanske har minskat något sedan dess, men inte mycket tror jag. TV-köpen har ju dessutom stagnerat kraftigt under hösten, så 3/5 är nog fortfarande inte så långt från sanningen.

Själv har jag två tjock-TV och har verkligen inget behov av att byta ut dem mot kassa platta saker. Kompletterar dock såklart med en alldeles utmärkt projektor istället. :D

Postad 22 November 2008 - 17:00

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Samma här, tjock-TV och projektor. när tjock-TVen någon gång i framtiden lägger av så så blir det en plattis.

Postad 23 November 2008 - 00:48

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Faktum är att det nog är fler än du tror. I våras hade fortfarande 3/5 hushåll tjock-tv. Det kanske har minskat något sedan dess, men inte mycket tror jag. TV-köpen har ju dessutom stagnerat kraftigt under hösten, så 3/5 är nog fortfarande inte så långt från sanningen.

Själv har jag två tjock-TV och har verkligen inget behov av att byta ut dem mot kassa platta saker. Kompletterar dock såklart med en alldeles utmärkt projektor istället. :)

I vårt grannskap är det cirka 80% som har tjocktv kvar när man tjuvkikar in genom fönsterna. Och de som har platttv verkar mest vara intresserade av att titta på Idol. :D

Postad 23 November 2008 - 03:02

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
tog ett tag men till slut vart man blå, köpte en BD50 ifrån en forummedlem, och första intrycket var... meeh...
men så köpte jag Cars och ratatouille idag och då vart det .... WOW!!!
"rata" var bland dom bästa hemmabioupplevelserna jag har haft, bild o ljud fullständigt knockade mig, otroligt!
o Cars var inte långt efter, ska försöka ta bilder på dom som gör det jag ser rättvisa.tog en på cars:
https://www.minhembi...le five/217986/

skarpt som bara den är det. min HD-XE1 har en annan sorts djup i bilden jag saknar men BD50 är klart skarpare. förmodligen pga att den inte gör den 1080p till 1080i å tillbaks till 1080p igen som XE1. o byggkvalitén på hd-dvdn är i en HELT annan liga men trots det är BD50 kanske den bästa HD bild jag har sett om källan är rätt.

så nu är jag blå o glad! :)

Postad 23 November 2008 - 03:38

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3548 inlägg
  • 0

så nu är jag blå o glad! :D

Welcome to the club :)

Postad 23 November 2008 - 08:26

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

tog ett tag men till slut vart man blå, köpte en BD50 ifrån en forummedlem, och första intrycket var... meeh...
men så köpte jag Cars och ratatouille idag och då vart det .... WOW!!!
"rata" var bland dom bästa hemmabioupplevelserna jag har haft, bild o ljud fullständigt knockade mig, otroligt!
o Cars var inte långt efter, ska försöka ta bilder på dom som gör det jag ser rättvisa.tog en på cars:
https://www.minhembi...le five/217986/

skarpt som bara den är det. min HD-XE1 har en annan sorts djup i bilden jag saknar men BD50 är klart skarpare. förmodligen pga att den inte gör den 1080p till 1080i å tillbaks till 1080p igen som XE1. o byggkvalitén på hd-dvdn är i en HELT annan liga men trots det är BD50 kanske den bästa HD bild jag har sett om källan är rätt.

så nu är jag blå o glad! :D

Det handlar så klart bara om vilken film du ser. Du kan knappast dra slutsatsen att XE1 har ett bättre djup och BD50 har en bättre skärpa genom att se några pixar-filmer på BD50 och några helt andra HD DVD-filmer på XE1.
Grattis till två bra spelare i alla fall. :)

Postad 23 November 2008 - 08:58

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Ibland vill man bara göra hembesök hos dom där artikelförfattarna och ge dom en näve med "verklighetsuppfattning".
Jag tror de flesta som skriver artiklar på nätet är ett gäng finniga datanördar som inte riktigt var med för 10 år sen :)

Nu har jag lagt upp ett par bilder på nya Sony blurayspelaren som kom i fredags. Mörk spelare så bilderna kanske inte blev så bra. Bilderna på TV:n däremot var riktigt njutbara igår kväll. :D

Postad 23 November 2008 - 09:05

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Nästan dött lopp mellan BD50 och XE1 :)

Räknar jag 'dvd spelare' här hemma så har man 7 st, en förkrossande överlägsenhet :D

Postad 23 November 2008 - 09:44

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0

Nu har jag lagt upp ett par bilder på nya Sony blurayspelaren som kom i fredags. Mörk spelare så bilderna kanske inte blev så bra. Bilderna på TV:n däremot var riktigt njutbara igår kväll. :D

Fan va nice :)
Den ser större ut än jag väntat mig. I like that :D

Postad 23 November 2008 - 10:03

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Fan va nice :)
Den ser större ut än jag väntat mig. I like that :D

Fick två filmer i paketet men hyrde ändå National Treasure 2 igår och det var riktigt fint. Det som skiljer är att detaljerna är så skarpa och naturliga. Att se ett ansikte nära på TV från dvd spelaren är väl ok, men när man ser större landskap, städer, ängar med träd är det inte så bra. Men igår var jag imponerad av just de detaljerna från blurayspelaren. :D Det var finfint. Körde 1080i och det duger riktigt bra med denna TV:n.

Det känns litet som en ny värld har öppnat sig.

Postad 23 November 2008 - 10:47

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Ja då fick vi ÄNNU en gnäll tråd bland nyheterna.

Folk verkar inte fatta att all sån där negativitet inte direkt hjälper formatet på nåt sätt utan ger det dåligt rykte till slut :)

Redigerat av Svante Skoog, 23 November 2008 - 10:57.

Postad 23 November 2008 - 11:10

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Ja då fick vi ÄNNU en gnäll tråd bland nyheterna.

Folk verkar inte fatta att all sån där negativitet inte direkt hjälper formatet på nåt sätt utan ger det dåligt rykte till slut :)

Ja nu hoppar man mellan flera trådar. :D
En rätt så viktig sak är att fler och fler köper platt-Tv och de köper rätt stora. Folk lägger ut rätt mkt pengar, i alla fall innan finanskrisen. För att dra nytta av en sådan TV så blir några tusen på en BD spelare inte så farligt dyrt.

Nu ska jag i alla fall kolla utbudet på bluray på nätet :D

Postad 23 November 2008 - 11:12

Unregistered2133266d
  • Unregistered2133266d
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Nu har jag lagt upp ett par bilder på nya Sony blurayspelaren som kom i fredags. Mörk spelare så bilderna kanske inte blev så bra. Bilderna på TV:n däremot var riktigt njutbara igår kväll. :)

Grattis! Hoppas du är nöjd!

Postad 23 November 2008 - 11:15

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Grattis! Hoppas du är nöjd!

Tack. Jo det känns gott. Äntligen kom alla pixlarna till användning på TV:n.

Postad 23 November 2008 - 11:18

Unregistered2133266d
  • Unregistered2133266d
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

2009 lär bli året då det lossnar för BD och mer traditionella HiFi-företag släpper spelare. Plus att de som redan är igång släpper uppdaterade, mer stabila och funktionella modeller.

Tror jag verkligen jag med. Även om BD har slagit igenom redan nu om man jämför mot DVD(när den var ny).

På spelarfronten krävs förbättringar och då menar jag inte NoName BD för 399 kronor på Maxi. Utan jag syftar på lika välutvecklade spelare som DVD-spelare av hög klass idag, jag upplever inte att vi är där riktigt. Bl.a är inbyggda dekodrar av god klass med möjlighet att koppla analogt en punkt som behövs.

Detta för att bl.a etablera BD som ett ljudformat i högre grad istället för att förlita sig på att man måste köpa en bioreceiver med HDMI till varje pris.

Sålänge BD ställer krav på receivrar med HDMI o.dyl kommer det finnas en nackdel ur penetrationssynvinkel. Därför behövs fler spelare som kan koda av formaten internt för att öka kompatibiliteten med mer kringutrustning.

Ehh va? Tycker min BD55 har bra avkodning av nya hd formaten. Jag har inte alls bra förstärkare eller högtalare med fick ändå ett stortlyft, vilket alla kommer och få som har en nyare BD spelare som kan koda av och skicka analogt ut

Postad 23 November 2008 - 11:24

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0

Jag har inte alls bra förstärkare eller högtalare med fick ändå ett stortlyft, vilket alla kommer och få som har en nyare BD spelare som kan koda av och skicka analogt ut

Grattis, upplevde samma sak tycker jag, som tur är att man kan nyttja de analoga kontakterna, skulle gått i konkurs om man var tvungen att skaffa en 'nyare' receiver med HDMI V1.3

Postad 23 November 2008 - 11:47

Unregistered2133266d
  • Unregistered2133266d
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Grattis, upplevde samma sak tycker jag, som tur är att man kan nyttja de analoga kontakterna, skulle gått i konkurs om man var tvungen att skaffa en 'nyare' receiver med HDMI V1.3

Haha jo verkligen, även om det är en ny reciver som står på tur att köpas in. Men det är inte alls för ljudformaten och känner ingen stress eftersom jag har bra ljud redan nu :)

Postad 23 November 2008 - 12:55

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0

Tack. Jo det känns gott. Äntligen kom alla pixlarna till användning på TV:n.

Är den lika snabb i uppstarten som ryktet säger?
Inte för att jag själv är så stressad på den fronten :)

Postad 23 November 2008 - 14:13

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Denna tråd är mer positiv än den andra!
Men låt oss inte göra den till tjafs om andra format.

Dock är jag inte förvånad att det säljer dåligt.
Ta Siba tex där jobbar dom ju inget på att sälja Blu-ray om inte kunden frågar efter det.
Sen är ju film utbudet i stan nästan skrattretande.
Man är ju tvungen att best på nätet om man vill ha nått.
Så lite hårdare marknadsföring måste komma annars så lär det fortsätta gå trögt.

Sen är det väl helt klart en smalare kundkrets än vanlig DVD.
Bara att se i min släkt.
Mina föräldrar har tjock TV köper DVD film ibland
Min syster och hennes sambo har tjock TV köper aldrig DVD filmer
Svärmor har tjock TV köper aldrig DVD filmer
Svärfar har tjock TV köper DVD filmer
svägerskan har tjock TV köper sällan DVD filmer

Det där förslaget om T-shirtarna borde vi fan genomföra! :)

Postad 23 November 2008 - 14:19

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0

Det där förslaget om T-shirtarna borde vi fan genomföra! :)

Visst, jag kan göra det om de betalar för sig :D

Postad 23 November 2008 - 15:59

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Är den lika snabb i uppstarten som ryktet säger?
Inte för att jag själv är så stressad på den fronten :)

Jo det går lite snabbare med snabbstart. Har inte hunnit testa så mkt men att starta den utan snabbstart tar inte så lång tid att jag irriterar mig på det. Det tar ju sen tid att ladda skivan oavsett snabbstart, eftersom snabbstarten gäller ju bara när den stått i stand by.

Redigerat av Unregistered6df60672, 23 November 2008 - 16:01.

Postad 24 November 2008 - 18:33

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Själv har jag två tjock-TV och har verkligen inget behov av att byta ut dem mot kassa platta saker

Det vore ju dumt att köpa en kass platt tv. Gör som många andra. Köp en bra platt tv.
Hade en kvarleva som jag skänkte till myrorna. En av de sista tjocktv som tillverkades.
Bilden på de nya platt tv apparaterna är så bra nu att det inte är lönt att diskutera detta längre.
Så slutsnackat om tjock tv i en blu ray tråd !!!

Det är också slutsnackat om HD DVD i denna tråden. HD DVD är död oavsett om man har svårt
att accepterade det ..

Nu pratar vi vidare om Blu - Ray och allt gott det har med sig ;)

Mina grannar, är runt 40-60 år. 80% har köpt platt tv i år.
Det leder snart i sin tur, att även denna generation, förr eller senare kommer
att titta efter HDTV. Många väljer även att satsa på parabol och därmed hdbox
från canal digital och på köpet får de då HD kanaler ..

Detta betyder dock inte att de köper en BD spelare, men jag tycker att det är bra
om man börjar prata HD även hemma hos de äldre. För HDTV är ett steg i utvecklingen
för allt som har med HD att göra och underlättar för BD att slå sig in på en bredare marknad.

Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 24 November 2008 - 18:40.

Postad 24 November 2008 - 19:13

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0
"Det är också slutsnackat om HD DVD i denna tråden. HD DVD är död oavsett om man har svårt
att accepterade det .. "

Jag håller med om att denna tråd skall handla om B lu Ray och inget annat, me n inte är H D D V D död inte, både min spelare och min a skivor fungerar perfekt.

Postad 24 November 2008 - 19:24

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0

Jag håller med om att denna tråd skall handla om B lu Ray och inget annat, me n inte är H D D V D död inte, både min spelare och min a skivor fungerar perfekt.

Ett format är dött om det inte släpps nya filmer till det. Visst kan man diskutera huruvida "dött" ska definieras fast i det här sammanhanget är det väl ganska självklart.

Postad 24 November 2008 - 19:35

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0
Jag ville bara poängtera att denna tråd skulle handla om Blu Ray och det växande intresset, inte att racka ned på andra format.

Postad 24 November 2008 - 19:37

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
Jag tror att dom flesta som fördrog formatet vars namn inte får nämnas nu har tagit Blu till sitt hjärta så det känns lite löjligt att man inte får nämna det i denna tråden ;)

Redigerat av Unregistered2e3b64ba, 24 November 2008 - 19:38.

Postad 24 November 2008 - 19:39

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
+1

Postad 24 November 2008 - 19:55

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0
Att skriva om andra format än Blu Ray är helt OK om det för denna tråd framåt, men om det finns annat syfte kanske man skall skriva i andra trådar. Mitt syfte att läsa just denna tråd är att följa utvecklingen av Blu Ray och inget annat.

Over and out

Postad 24 November 2008 - 20:25

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Jag undrar när dom 24 personerna som klickat i ska köpa blu-ray, ska köpa sin blu-ray spelare ?

Postad 24 November 2008 - 20:29

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Man vet aldrig vad tomten kommer med.

Postad 24 November 2008 - 21:08

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0

Jag undrar när dom 24 personerna som klickat i ska köpa blu-ray, ska köpa sin blu-ray spelare ?

Själv väntar jag på Oppo spelaren. Tänkte skrota min HK cd spelare i samma veva. fast det kliar oerhört i fingrarna tidvis.

Postad 24 November 2008 - 21:55

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Jag klickade på "ska köpa bluraspelare". Under tiden som denna tråd pågår fick jag hem den. ;)

Postad 24 November 2008 - 23:01

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Schyst vilken blev det ?

Postad 26 November 2008 - 09:55

mikaels
  • mikaels
  • Veteran

• 1514 inlägg
  • 0

När jag hittar en som möter mina krav på att:
spela CD, DVD (alla regioner), SACD, DVD-A (som min nuvarande DVD-spelare gör)
kodar av de nya ljudformaten och DA-omvandlar dem, så jag kan ansluta analogt till min förstärkare (har ingen lust att byta min Primare för att få ljud via HDMI).

Alternativet är ju att behålla DVD-spelaren, men då böjar det bli ont om ingångar på förstärkaren, jag kan inte koppla in två * analog 5.1 som jag kommer att behöva.

Så jag väntar nog ett tag till, och ser vad som kommer...

Postad 26 November 2008 - 10:55

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0

kodar av de nya ljudformaten och DA-omvandlar dem, så jag kan ansluta analogt till min förstärkare (har ingen lust att byta min Primare för att få ljud via HDMI).

Alternativet är ju att behålla DVD-spelaren, men då böjar det bli ont om ingångar på förstärkaren, jag kan inte koppla in två * analog 5.1 som jag kommer att behöva.

Oppos kommande spelare uppfyller ju flera av dina önskemål, det som inte är säkert än är DVD-A och regionsfrihet. Vi får väl se vad den presterar när den kommer...

Postad 27 November 2008 - 14:52

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Snackade med personalen på Buylando St:Eriksgatan Sthlm.
Dom berättade att det säljs ganska mycket blu-ray,och att sortimentet bara ökar.
Vilket jag märkt innan sommaren va det bara 2 små hyllor,nu är det 3 stora hyllrader och dom tar in allt nytt som kommer. :)

Postad 27 November 2008 - 15:06

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
Va på nya Media Markt i Gbg idag Shit va stor butik, säkert 2 fotbollsplaner djup, 1 plans.

Blev dock besviken då de inte hade några billiga Blu-Ray filmer överhuvudtaget att locka med eller kampanjer i stil med 3 för 2 etc. Ingen film under 199 kr enda bra priset va Gudfadern Boxen för 399 kr.

Så där lär de ej slå några sales records, sen låg det travar med deprimerande DVD filmer till överpriser i mitt sett att se på det, Mamma Mia för 99 lär dock gå varm i helgen.

Bifogad fil  DSC00073.JPG   419.07K   0 Antal nerladdningar

Postad 27 November 2008 - 15:17

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Va på nya Media Markt i Gbg idag Shit va stor butik, säkert 2 fotbollsplaner djup, 1 plans.

Blev dock besviken då de inte hade några billiga Blu-Ray filmer överhuvudtaget att locka med eller kampanjer i stil med 3 för 2 etc. Ingen film under 199 kr enda bra priset va Gudfadern Boxen för 399 kr.

Så där lär de ej slå några sales records, sen låg det travar med deprimerande DVD filmer till överpriser i mitt sett att se på det, Mamma Mia för 99 lär dock gå varm i helgen.

Men jädrar va' dåligt!!!!

Redigerat av Kalekulan, 27 November 2008 - 15:19.

Postad 27 November 2008 - 15:37

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0

Tråkigt, du som har gått som på nålar i flera veckor inför Media Markt öppningen. Hoppas att de kommer med bättre kampanjer i framtiden, då Bäckebol är det som är närmast för mig utav MM-ladorna, som det är nu är de absolut sämst utav de "stora" när det gäller Blu-ray filmer.
Lite mer positivt: Läste Euronics reklamblad, de kör samma kampanj som Audio Video med Blu-Ray för 139:-
De har även en ruta med frågor och svar kring Blu-ray i sitt blad, ett bra initiativ för att öka medvetenhet hos "Svensson".

Postad 27 November 2008 - 15:52

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0
Bra initiativ av Euronics men något som de missat är att skriva att Blu-ray-spelare KAN spela DVD också. Många tror nog att så inte är fallet :)

Postad 27 November 2008 - 15:59

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Håller med dig! Finns nog flera som missar eller feltolkar:

Den absolut bästa bildkvaliteten man kan uppleva idag är alltså den ifrån nästa generations DVD.spelare - Blu-ray!

som de avslutar med.

Postad 27 November 2008 - 16:01

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0

Håller med och det ska vara till ett vettigt pris, fram tills dess får det vänta.

Postad 27 November 2008 - 16:15

Svante77
  • Svante77
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Känns som att MM kör med det gamla säljarknepet med att ha några varor till riktigt låga lockpris så att man ska komma dit och lockas köpa fler grejor till ord.pris.

Postad 27 November 2008 - 20:41

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Schyst vilken blev det ?

Sony BDP-S550 som jag knappt kan slita mig ifrån... :P

Postad 27 November 2008 - 20:49

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
Idag kom vi in på blurayämnet på en fika på jobbet. En kollega sa att han hade köpt en laptop med blurayspelare i och jag sa då förstås att jag också hade köpt en til TV:n. Två stycken kollegor bredvid mig blev intresserade, särskilt efter jag pratat om den betydligt bättre kvalitén. En ville snart köpa en spelare, så visst finns intresset ! :P

Postad 30 November 2008 - 15:35

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Var inne på Euronics förut.
Det var en hel del Platt TV kunder och ett par var på jakt efter nya Panasonic spelaren.
Den ekonomiska krisen verkar inte stoppa "vanligt" folk för att investera i en BD spelare nu till jul.
Så, JA, nog banne mig har intresset ökat en hel del senaste tiden ;)

Ser ut att bli en BLÅ jul i år :)

Redigerat av Svante Skoog, 30 November 2008 - 15:40.

Postad 30 November 2008 - 15:44

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Var inne på Euronics förut.
Det var en hel del Platt TV kunder och ett par var på jakt efter nya Panasonic spelaren.
Den ekonomiska krisen verkar inte stoppa "vanligt" folk för att investera i en BD spelare nu till jul.
Så, JA, nog banne mig har intresset ökat en hel del senaste tiden ;)

Ser ut att bli en BLÅ jul i år :)

Priserna på spelarna har ju gått ned på sistone så jag tror det inte är en lika hög tröskel för många längre såvida man inte har förlorat jobbet nyligen.

Postad 30 November 2008 - 15:46

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Nu är spelarna "löjligt" billiga, nu fattas bara att filmerna ligger runt 180 kronor också

Thomas

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.