Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser |
Postad 26 September 2009 - 21:16
Postad 26 September 2009 - 21:25
Duger säkert med billigare men.. mycket billigare blir det inte
Jag kör AC på allt jag har. Eller rättare sagt, det jag behöver det till
nä jag anser att det är billigt de första jag hittade låg på 250-350 kr för 4g men AC låg på 59kr på webhallen så det är beställt hämtar det efter jobb på måndag ska bara få med varmluftspistolen hem oxå.
Ps3an ligger å väntar här på bordet i 500 000 delar typ
Redigerat av kerren, 26 September 2009 - 21:26.
Postad 26 September 2009 - 21:27
jo jag hittade det oxå sen men fel kan ju uppstå på alla bara dumt att tro att där finns en felfri modell.
hur gick det med varmluftspistolen då? Funkade det?
Jo men om säg 100st i världen har fått YLOD utav ex antal miljoner så är de ju en "felfri" modell,
det handlar mao inte om ett tillverkningsfel längre som de gör på de andra modellerna.
Postad 26 September 2009 - 21:35
Spännande!nä jag anser att det är billigt de första jag hittade låg på 250-350 kr för 4g men AC låg på 59kr på webhallen så det är beställt hämtar det efter jobb på måndag ska bara få med varmluftspistolen hem oxå.
Ps3an ligger å väntar här på bordet i 500 000 delar typ
Om inte, var försiktig när du sliter loss kylanordningen från moderkortet. Den gamla kylpastan är som lim tills den släpper taget. Jag lyckade böja till dom två kopparrören som håller plattan som trycks mot chippen. När jag skulle böja rören raka så tryckte jag till för mycket.. Dom är "raka" nu men kommer inte tåla någon belastning utöver det det dom redan fått.. Nästa gång går dom av.
Postad 26 September 2009 - 21:49
Spännande!
Är cpun och gfx-chippen nakna?
Om inte, var försiktig när du sliter loss kylanordningen från moderkortet. Den gamla kylpastan är som lim tills den släpper taget. Jag lyckade böja till dom två kopparrören som håller plattan som trycks mot chippen. När jag skulle böja rören raka så tryckte jag till för mycket.. Dom är "raka" nu men kommer inte tåla någon belastning utöver det det dom redan fått.. Nästa gång går dom av.
jodå dom är nakna kände inte att det satt speciellt hårt å rören är raka och fina så demonteringen gick fint
Postad 27 September 2009 - 08:58
dock så är de båda en så kallad bakåtkompartibel 80gb vilket motsvarar vår 60 gb
Del 1
Del 2
du kan ju alltid testa dehär håller själv på med det
Jo ja har sett dessa videos, undrar bara om det är värt det för att få skiten o funka 2-3 månader,
köper mig en ny slim o kränger det trasiga aset på tradera, vill ju inte stå naken den 10/11/09.
När dog din kerren? har för mig ja lira cod med dig i veckan?
Postad 27 September 2009 - 10:00
Jo ja har sett dessa videos, undrar bara om det är värt det för att få skiten o funka 2-3 månader,
köper mig en ny slim o kränger det trasiga aset på tradera, vill ju inte stå naken den 10/11/09.
När dog din kerren? har för mig ja lira cod med dig i veckan?
tror min dog dog i söndags men jag har en reserv ps3a så jag spelar på som vanligt ändå
Postad 28 September 2009 - 09:09
Nä, Konsolservice får in alla modeller även om 60Gb'n är klart vanligast förekommande. Ok, det gäller ju inte Slim'en, vilket kanske inte är så konstigt då den nyligen kommit.Är det någon som fått YLOD på en 80GB`s lr nyare?
Eller är de bara 40GB & 60GB`s som torskat hitttills?
Syftar du till 80Gb-versionen nu? För annars är det ju betydligt fler än så. Och naturligtvis kan alla gå sönder och det sk "YLOD" är ju endast en indikation på att något i burken har pajat. Kan ju säkert hända på Slim'en också, men förhoppningsvis snackar vi inte om något fabrikationsfel då.Jo men om säg 100st i världen har fått YLOD utav ex antal miljoner så är de ju en "felfri" modell,
det handlar mao inte om ett tillverkningsfel längre som de gör på de andra modellerna.
Postad 28 September 2009 - 09:44
Postad 28 September 2009 - 11:13
Jag fick YLOD för ett tag sen på min ca 1,5 år gamla 40Gb när jag spelade Battlefield 1943. Nu har jag köpt en 120Gb och funderar på vad jag ska göra med den gamla. Om jag skulle lämna in den till konsolservice, finns det då nån chans att mina saves kan räddas?
Jag skulle reklamera den till butiken jag köpt den på om jag var du, så får de laga den. Det finns tips här i forumet, sök. Det ska inte vara några större problem. Lycka till!
(Saves:en vet jag inte...)
Postad 28 September 2009 - 11:19
Jag fick YLOD för ett tag sen på min ca 1,5 år gamla 40Gb när jag spelade Battlefield 1943. Nu har jag köpt en 120Gb och funderar på vad jag ska göra med den gamla. Om jag skulle lämna in den till konsolservice, finns det då nån chans att mina saves kan räddas?
Lämnar du in den på Konsolservice så är det 99% chans att du kan rädda dina saves, men å andra sidan får du punga ut med ca 1500:-.
Reklamerar du den blir du garanterat av med dina saves, men då ska du å andra sidan inte behöva stå för några kostnader.
Postad 28 September 2009 - 11:56
Redigerat av SirIdot, 28 September 2009 - 11:58.
Postad 28 September 2009 - 12:57
Min kära PS3 dog guldöden i går. Den har legat ner sedan födseln i mars 2007.
Snyft.
Postad 28 September 2009 - 14:12
Lämnar du in den på Konsolservice så är det 99% chans att du kan rädda dina saves, men å andra sidan får du punga ut med ca 1500:-.
Reklamerar du den blir du garanterat av med dina saves, men då ska du å andra sidan inte behöva stå för några kostnader.
Jag har ju en del spel som jag kommit halvvägs i så det kanske kan vara värt att laga. Men då känns det som att Nordisk Film vinner
Jag har haft den både stående och liggande, liggande när den gick sönder.
Postad 28 September 2009 - 14:44
är det ylod så kan jag bjuda 1000kr för den så ska jag se om jag kan rädda dina saves på köpet
En lite tanke utifrån vad som beskrivs vara felorsaken, dvs att lödningarna släpper p.g.a. överhettning. Undrar då om det inte är bättre att ha PS3:an liggande ner eftersom lödtennet då kommer stanna på ett ställe bättre, p.g.a att gravitationen drar det hela åt rätt håll så att säga. Har man den stående kommer ju lödtennet påverkas av en sidokraft bort från lödplattorna. Hur många här som fått YLOD har haft den stående respektive liggande?
med tanke på hur den ser ut inuti så får du ha den liggande upp och ner i sådana fall
Postad 28 September 2009 - 14:59
Har haft min liggande sedan inköpet på release-dagen. Svårt att tänka mig att det ska påverka nämnvärt.En lite tanke utifrån vad som beskrivs vara felorsaken, dvs att lödningarna släpper p.g.a. överhettning. Undrar då om det inte är bättre att ha PS3:an liggande ner eftersom lödtennet då kommer stanna på ett ställe bättre, p.g.a att gravitationen drar det hela åt rätt håll så att säga. Har man den stående kommer ju lödtennet påverkas av en sidokraft bort från lödplattorna. Hur många här som fått YLOD har haft den stående respektive liggande?
Jo, det är sant. Samtidigt kan jag förstå dig. Var tveksam själv till hur jag skulle göra. Stör mig på att det ska ta så jäkla lång tid också innan man får en ny.Jag har ju en del spel som jag kommit halvvägs i så det kanske kan vara värt att laga. Men då känns det som att Nordisk Film vinner
Postad 28 September 2009 - 17:04
Postad 29 September 2009 - 15:13
Låter inte så bra. Antar att den är dammfri vid ventilationshålen osv?jag vet att jag kanske byter ämne och jag ursäktar det men häromdagen när jag spelade shift så märkte jag att min PS3:a (40gig) luktade bränd elektronik. Dock uppfattar jag bara lukten vid fläktarna när jag luktar på de (fråga mig inte varför jag gjorde det från första början). Nu undrar jag om det möjligtvis finns en person som har haft samma problem som jag och hur jag borde gå till väga
Postad 29 September 2009 - 15:20
Låter inte så bra. Antar att den är dammfri vid ventilationshålen osv?
ja jag kan iallafall inte märka nå damm
Postad 29 September 2009 - 15:27
Oki, det kanske är "Shift" som är så krävande då.ja jag kan iallafall inte märka nå damm
Postad 29 September 2009 - 16:13
Oki, det kanske är "Shift" som är så krävande då.
Själv är min Shift-kopia oöppnad fortfarande. Tänkte jag skulle sälja det, men det kanske är så bra att jag bör behålla det? Oki, lite OT nu kanske... =)
det är otroligt snyggt och otroligt kul om du frågar mig men jag är fortfarrande orolig. tänk om nåt händer? den är inte köpt i Sverige så jag vet inte, kan jag reklamera den? men samtidigt som det luktade så kunde jag fortfarande spela så det betyder väl att det inte kan vara jätte viktigt eller?
Postad 30 September 2009 - 17:53
Alltså, det blir ju lite omständigare om den inte är köpt i Sverige, men har du kvitto ska det ju funka ändå. Men, jag tror inte du ska behöva vara såå orolig. Ett par funderingar bara; luktar det alltid när du spelar Shift, och endast när du spelar det? Och du märker inga andra problem i samband med att det luktar, t ex att det börjar "hacka" lite i bilden och/eller i ljudet? Jag har nämligen en kompis som märker av lite av dessa problem, dock känner han ingen lukt. Tror som sagt att spelet kräver en del, men konsolen ska ju inte behöva brinna upp liksom.det är otroligt snyggt och otroligt kul om du frågar mig men jag är fortfarrande orolig. tänk om nåt händer? den är inte köpt i Sverige så jag vet inte, kan jag reklamera den? men samtidigt som det luktade så kunde jag fortfarande spela så det betyder väl att det inte kan vara jätte viktigt eller?
Postad 30 September 2009 - 18:31
Postad 30 September 2009 - 19:18
Alltså, det blir ju lite omständigare om den inte är köpt i Sverige, men har du kvitto ska det ju funka ändå. Men, jag tror inte du ska behöva vara såå orolig. Ett par funderingar bara; luktar det alltid när du spelar Shift, och endast när du spelar det? Och du märker inga andra problem i samband med att det luktar, t ex att det börjar "hacka" lite i bilden och/eller i ljudet? Jag har nämligen en kompis som märker av lite av dessa problem, dock känner han ingen lukt. Tror som sagt att spelet kräver en del, men konsolen ska ju inte behöva brinna upp liksom.
alltså ifall jag ska vara ärlig så märkte jag lukten första och enda gången i Söndags när jag spelade shift och jag har inte spelat något mer sän dess (spelar bara på helger). Det kan ju vara så att det har luktat förr när jag spelat andra spel men att jag inte märkt det. Nej jag har inte haft några andra problem. jag kan j alltid återkomma när jag satt på det och spelat igen, typ fredag kväll
Gor back up på dina save`s etc lr gärna på hela hårddisken så har du ju den ifall skiten skulle rasa.
tack för tipset tänkte inte på det ska göra det så fort jag sätter på det
Postad 30 September 2009 - 23:38
Någon som vet vart man kan få tag i ett nätagg?
För det känns ju inte så troligt att NF kommer kunna fixa fram en 60GB med bakåtkompatibilitet, eller?
Postad 01 October 2009 - 00:47
Jodå, det ska de göra. En sk "refurbished" variant, dvs en som är reparerad om jag förstått det hela rätt. Frågan är var de får dessa ifrån, och varför då inte reparera den man skickar in istället och skicka tillbaka den?? Då hade ju saves och annat på hårddisken räddats dessutom.Min 60GB release PS3a har rasat, eller nästan rasat. Om den har stått avstäng en stund så går den igång i nästan en hel minut innan den stänger av sig. Efter en himla massa sökande på nätet känns det som om nätagget har gett sig?
Någon som vet vart man kan få tag i ett nätagg?
För det känns ju inte så troligt att NF kommer kunna fixa fram en 60GB med bakåtkompatibilitet, eller?
Postad 01 October 2009 - 22:01
Japp jag hade inne min på reklamation för lasern i somras och fick mkt riktigt en refurb med helt nytt skal.Det verkar dock som de byter "lådan" på dem när de blir "refurbished".
Postad 04 October 2009 - 10:53
Köpte iof en 120G för att slippa vänta i två månader. Säljer min 60 när den kommer tillbaks.
Postad 04 October 2009 - 13:59
Mitt ps3 köptes på elgiganten och åkte dit samma dag som mitt ps3 dog. Tydligen så var det ett väldigt vanligt problem (han muttrade "jaha, en till") och det var ingen tvekan om att reklamationen skulle gå igenom.
Lämnade in den den 23e September och 1 okt. var den ivägskickad på service. Nu ska jag vänta ytterligare 2-3 veckor. Håller på att gå under
Köpte en ny hdd på 250 gb för ungefär ett år sedan, och tog ur den nya och satte i 60 gb-hdd innan jag lämnade in den.
Om jag skulle få en ny ps3, kan jag då bara klicka i den och köra eller måste den formateras eftersom det är en ny maskin?
Redigerat av skarajonas, 04 October 2009 - 14:27.
Postad 04 October 2009 - 14:55
Har även jag drabbats av YLOD, efter ca 2,5 år.
Mitt ps3 köptes på elgiganten och åkte dit samma dag som mitt ps3 dog. Tydligen så var det ett väldigt vanligt problem (han muttrade "jaha, en till") och det var ingen tvekan om att reklamationen skulle gå igenom.
Lämnade in den den 23e September och 1 okt. var den ivägskickad på service. Nu ska jag vänta ytterligare 2-3 veckor. Håller på att gå under
Köpte en ny hdd på 250 gb för ungefär ett år sedan, och tog ur den nya och satte i 60 gb-hdd innan jag lämnade in den.
Om jag skulle få en ny ps3, kan jag då bara klicka i den och köra eller måste den formateras eftersom det är en ny maskin?
tyvärr så tror jag att den måste formateras
Postad 07 October 2009 - 17:21
Postad 09 October 2009 - 11:33
Lämnade in den den 3sep så det tog drygt en månad.
Enheten utbytt står det så dom har nog inte lagat den.
Så stå på er det går att reklamera YLOD.
Postad 09 October 2009 - 11:50
Efter två veckors gnagande på fingrarna kom min älskling äntligen hem.
Elgiganten skötte detta på ett riktigt proffsigt sätt och två veckor verkar vara ytterst ovanligt.
Mitt fifa 09 som satt i skulle elgiganten ersätta på något sätt om jag inte får tillbaka det.
BRA ELGIGANTEN!
Postad 10 October 2009 - 08:30
Grattis! Ja, helt ny är den nog iofs inte, även om det ser så ut. Men, två veckor var ju riktigt snabbt, t o m snabbare än mina tre veckor.Fick tillbaka mitt Ps3 igår. En helt ny 60 gb!
Efter två veckors gnagande på fingrarna kom min älskling äntligen hem.
Elgiganten skötte detta på ett riktigt proffsigt sätt och två veckor verkar vara ytterst ovanligt.
Mitt fifa 09 som satt i skulle elgiganten ersätta på något sätt om jag inte får tillbaka det.
BRA ELGIGANTEN!
Trevligt att de ersätter skivan som satt i också, för det verkar inte som man får tillbaka dem. Jag har inte heller fått tillbaka den som satt fast i min. Det var "bara" en film så jag orkar ställa till en alltför stor scen om det. Det var visserligen en original-film, Senifeld...men jag köpte om den för ca 50-lappen. Överkomligt i sammanhanget.
Postad 13 October 2009 - 14:41
Grattis! Ja, helt ny är den nog iofs inte, även om det ser så ut. Men, två veckor var ju riktigt snabbt, t o m snabbare än mina tre veckor.
Trevligt att de ersätter skivan som satt i också, för det verkar inte som man får tillbaka dem. Jag har inte heller fått tillbaka den som satt fast i min. Det var "bara" en film så jag orkar ställa till en alltför stor scen om det. Det var visserligen en original-film, Senifeld...men jag köpte om den för ca 50-lappen. Överkomligt i sammanhanget.
Min skiva var också helt utan betydelse. Det var fifa 09, och eftersom 10 precis har kommit ut så spelar det absolut ingen roll.
Men jag räknar med ett tillgodokvitto på ett par hundringar.
Självklart är den inte helt ny, ursäkta för formuleringen, men man får verkligen känslan av att den är det. Ett helt nytt chassi iallafall
Postad 13 October 2009 - 19:19
Ja det är ingen tvekan om att chassit är nytt på refurb. Skitsnygg när jag hämtade ut den, men redan samma kväll så va den helt kladdig och sen dess har jag inte lyckats putsa upp den till samma status igen.Min skiva var också helt utan betydelse. Det var fifa 09, och eftersom 10 precis har kommit ut så spelar det absolut ingen roll.
Men jag räknar med ett tillgodokvitto på ett par hundringar.
Självklart är den inte helt ny, ursäkta för formuleringen, men man får verkligen känslan av att den är det. Ett helt nytt chassi iallafall
Pianolack - snyggt NJA, praktiskt NEJ
Postad 15 October 2009 - 19:32
Nu har även jag drabbats av YLOD. Köpte maskinen på Game för 2,5 år sen. De ville ha 2800 kr för en utbytes. Blev dock inspirerad av denna tråd och har nu lämnat in maskinen på reklamation istället. Återkommer med hur det gått.
Köpte iof en 120G för att slippa vänta i två månader. Säljer min 60 när den kommer tillbaks.
Idag ringde de från GAME och berättade att den hade kommit tillbaks! Det tog mindre än två veckor. Det blev gratis. Nu blir det till att sälja min 60G.
Postad 07 November 2009 - 19:55
En dag 1-maskin...
Finns det inte något sätt att flytta min befintliga hårddisk till en ny PS3 Slim utan omformattering i den nya? Varför måste den formatteras om?
/Jonzy
Postad 07 November 2009 - 22:20
http://www.youtube.c...h?v=4_Ic1_TY-GU
Finns en del 2 också
Detta gjorde jag i Juli och min PS3 funkar fortfarande. 200kr kostade det.
Om du inte skickar din PS3 till linköping eller vart det var. Sök på blocket efter YLOD
Testa förresten att ta ut din hårddisk, starta, stäng ner, sätt in hårddisken igen o starta.
I värsta fall är det hårddisken som är kackig o då är det bara köpa en ny sådan. Då har du ingen chans att fixa tillbaka dina saves.
Postad 08 November 2009 - 20:34
Skall testa dock med hårddisk-testet först - har min gamla 60 GB kvar istället för den 320 GB som sitter i nu.
På videon nämner han att även nätaggregatet kan vara boven i dramat - kan man veta det på något sätt så man inte kör varmluftspistolen helt i onödan?
/Jonzy
Postad 09 November 2009 - 08:32
Min har ju blivit riktigt jobbig senaste veckan, minst en hängning (bilden fryser när man lirar CoD) varje kväll.Jaha då var det tydligen min tur dock inte ylod.
jag kan starta upp konsolen normalt och XMB startas upp å jag kan bläddra runt i någon minut sen börjar det lagga å sen stänger konsollen sig.
Någon som varit med om något liknande??
Testade att dra igång ett bildspel från minneskort, det gick bra.
Men att starta "Life with PS" gick inte, då frös bilden när licensavtalet kom upp.
Men spela lite BF1943 en snabbis gick bra.
Och ladda ner saker.
Testade igen med "Life with PS" och på tredje försöket startade det upp.
Mysko som ******** det där, är det HDD'n tror ni.
Eller har era som YLOD'at bettet sig likadant innan katastrofen varit ett faktum?
Postad 09 November 2009 - 08:52
Postad 09 November 2009 - 09:31
Ah, ok. Men min funkar ju tillfälligt.YLOD kan vara alla möjliga slags fel. Att en lödning under en av CPUerna släpper är dock det vanligaste och jag fixade mitt fel med varmluftspistolen.
Fast långt ifrån tillfredställande.
Får väl reklamera i veckan.
Trist med tanke på MW2 releasen.
Postad 09 November 2009 - 22:39
Tappar en massa pixlar. Känner ni igen det?
Redigerat av h_z, 09 November 2009 - 22:44.
Postad 10 November 2009 - 19:20
nu undrar man, vad fan gör jag nu??? garanti o reklamation är ju helt rökt med tanke på att konsolservice har varit på den o att jag valde o ta den dit själv. den enda positiva är väl att det iaf verkar som jag kommer komma fram till nån lösning med konsolservice. lät så på telefon iaf men ändå fan så surt... bor dessutom i kalmar så lkpg är ju en bit bort.
funderar på att köpa en slim men det kostar ju. har iaf en 40 gigare så dom kan uppenbarligen oxå få den här skiten...
lagningen höll typ 2 månader. nån som har nåt tips eller råd på vad jag ska göra nu? har det hänt nån mer att man fått den lagad för att sen få samma skit igen?
tvivlar egentligen inte på dom som lagat den. kan det vara så att min maskin bara är bortom räddning eller nåt?
den är väl drygt 2 år gammal nu iaf. jaja tänker iaf inte lägga mer pengar på den nu... tacksam för svar! ha det fint folk
Redigerat av Unregistered79a309f3, 10 November 2009 - 19:21.
Postad 11 November 2009 - 00:03
Fyyyy vad tungt. 60 gb orginalversion. Uthämtad i juni 2007 med kvittot kvar på EBgames.
Skall bli spännande att se hur detta hanteras då.
Överväger dock i att utnyttja min hemförsäkring som täcker trasig elektronikutrustning som är yngre än 4 år gammal. Man får ersättningsvara och inget åldersavdrag. Blir självklart ingen 60 gb version då, men jag tar hellre en helt ny som inte drabbas av YLOD. 1200 kr i självrisk är överkomligt då jag inte klarar av att vara utan PS3:an i flera månader.
Dock jäkligt surt att skivan som satt i var NHL10..
Postad 11 November 2009 - 07:45
Jag har för mig att man kör fläkttestet genom att hålla powerknappen på framsidan nedtryckt när man slår på huvudströmmen på baksidan. Värt att testa iallafall!
Postad 11 November 2009 - 08:04
Nästan rätt. Det är Eject-knappen man ska hålla intryckt.Skivorna går att få ut! Kör ett fläkttest på den så är den igång tillräckligt länge för att orka mata ut skivan.
Jag har för mig att man kör fläkttestet genom att hålla powerknappen på framsidan nedtryckt när man slår på huvudströmmen på baksidan. Värt att testa iallafall!
Postad 11 November 2009 - 08:10
Jag är nöjd!
/Christian
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Playstation Store
18 bilder
310 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna