Vilken helautomatisk espressomaskin ska man välja?
202 svar till detta ämne
Postad 12 December 2011 - 12:24
aSson
-
aSson
-
Användare
-
-
170 inlägg
Har bestämt mej för det ska bli en onetouch maskin och det står mellan dom här 2.
Den är lite billigare, Man får start kitt värt 300kr från siemensDen är svart som jag helst vill ha. men känns lite plastigare, och inte lika avancerade menyer
Har allt dom jag skulle vilja ha, Men är utgående modell och är inte svart. Så tar jag siemens så blir det billigare + lite mer på köpet. Bosch känns som mer kvalitet. Vad tar man?
Postad 12 December 2011 - 12:50
cocobahia
-
cocobahia
-
Användare
-
-
139 inlägg
Postad 12 December 2011 - 12:54
aSson
-
aSson
-
Användare
-
-
170 inlägg
https://www.prisjakt...kt.php?p=287996
Jo visst, men gillar iden med onetouch och att siemens/bosch har ett skölj program som man kör för att rengöra mjölk systemet. Enkelt och smidigt när man stressar iväg på morgonen. Lutar mest åt Boschen just nu..
Postad 12 December 2011 - 15:53
cocobahia
-
cocobahia
-
Användare
-
-
139 inlägg
Vad är onetouch?
Det är inte struligt att rengöra mjölksystemet på juran, bara att dra igenom vatten.
Fast om du har bestämmt dig för Boschen är det bara att slå till
Postad 12 December 2011 - 16:15
aSson
-
aSson
-
Användare
-
-
170 inlägg
Vad är onetouch?
en knapp tryckning för Latte eller caputiono direkt ner i kopp.
Postad 12 December 2011 - 16:19
cocobahia
-
cocobahia
-
Användare
-
-
139 inlägg
Postad 12 December 2011 - 22:21
-Q-
-
-Q-
-
Forumräv
-
-
670 inlägg
Bosch och Siemens är samma tillverkare (ingår i BSH-group), så det borde inte vara någon kvalitetsskillnad. Priset på Siemens-maskinen som du länkar är ju helt okej (cirka 40% under listpris).
Postad 13 December 2011 - 00:46
aSson
-
aSson
-
Användare
-
-
170 inlägg
Bosch och Siemens är samma tillverkare (ingår i BSH-group), så det borde inte vara någon kvalitetsskillnad. Priset på Siemens-maskinen som du länkar är ju helt okej (cirka 40% under listpris).
Men boschen är mer kvalitet när man känner på den, men är utgående model, Sedan kan man nog ställa in lika kaffe sorter, storlek, styrka på båda..
Postad 13 December 2011 - 10:19
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2261 inlägg
Men boschen är mer kvalitet när man känner på den, men är utgående model, Sedan kan man nog ställa in lika kaffe sorter, storlek, styrka på båda..
Nackdelen med de Bosch/Siemens maskiner vi pratar om här är väl att man inte kan ställa in mängd kaffe/mjölk i de olika dryckerna? Man kan väl inte själv anpassa hur mycket kaffe och/eller mjölk exempelvis en liten cappucino ska innehålla? Inte heller kan man väl justera hur mycket vatten en espresso ska innehålla? Eller har jag helt enkelt missat den infon i brukasanvisningarna? //P
Postad 13 December 2011 - 12:22
aSson
-
aSson
-
Användare
-
-
170 inlägg
Nackdelen med de Bosch/Siemens maskiner vi pratar om här är väl att man inte kan ställa in mängd kaffe/mjölk i de olika dryckerna? Man kan väl inte själv anpassa hur mycket kaffe och/eller mjölk exempelvis en liten cappucino ska innehålla? Inte heller kan man väl justera hur mycket vatten en espresso ska innehålla? Eller har jag helt enkelt missat den infon i brukasanvisningarna?
//P
Här är en dump ur manualen för TE506209RW sidan 40, Och alla EQ5 har lika reglage, EQ7 har likvärdigt i sin manual Överst är styrka och nederst är storlek
styrka.jpg 62.37K
10 Antal nerladdningar
Postad 13 December 2011 - 20:57
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2261 inlägg
Här är en dump ur manualen för TE506209RW sidan 40, Och alla EQ5 har lika reglage, EQ7 har likvärdigt i sin manual Överst är styrka och nederst är storlek
styrka.jpg 62.37K
10 Antal nerladdningar
Jo, det där har jag sett, men det är inte riktigt det jag är ute efter. Tex Saeco Syntia Cappucino har programerbara direktknappar för espresso, "vanligt" kaffe och Cappucino. Dvs jag bestämmer exakt hur mycket vatten en espresso ska innehålla och jag bestämmer också hur mycket mjölk och kaffe det ska komma när jag trycker på cappucino knappen. Nu finns det ju ganska många val ändå på Siemens maskinen så jag vet egentligen inte om det är ett problem, men det känns ändå som en bra feature att kunna styra exakt vad som ska hamna i koppen varje gång man trycker på en knapp. Det som dock gör att jag lutar mycket åt Saecon just nu (Ena 7 har hamnat på efterkälken...) är att den i mina ögon har den bästa reningsfunktionen av mjölkdelen. När man gjort sin cappucino så ställer man bara en tom mugg eller skål under utloppet och sen slår man av maskinen och då drar den igång en rengöring av kaffeutloppet samt mjölkskumningsdelen innan den slutligen stänger av sig själv. Smidigt... F-n vilken velputte man är!  //P
Postad 13 December 2011 - 21:25
aSson
-
aSson
-
Användare
-
-
170 inlägg
Jo, det där har jag sett, men det är inte riktigt det jag är ute efter. Tex Saeco Syntia Cappucino har programerbara direktknappar för espresso, "vanligt" kaffe och Cappucino. Dvs jag bestämmer exakt hur mycket vatten en espresso ska innehålla och jag bestämmer också hur mycket mjölk och kaffe det ska komma när jag trycker på cappucino knappen. Nu finns det ju ganska många val ändå på Siemens maskinen så jag vet egentligen inte om det är ett problem, men det känns ändå som en bra feature att kunna styra exakt vad som ska hamna i koppen varje gång man trycker på en knapp.
Siemens EQ7 serie har "My coffee" som man kan programera, men har för mej att det är bara en program knapp och inte flera, Det som dock gör att jag lutar mycket åt Saecon just nu (Ena 7 har hamnat på efterkälken...) är att den i mina ögon har den bästa reningsfunktionen av mjölkdelen. När man gjort sin cappucino så ställer man bara en tom mugg eller skål under utloppet och sen slår man av maskinen och då drar den igång en rengöring av kaffeutloppet samt mjölkskumningsdelen innan den slutligen stänger av sig själv. Smidigt...
Attans har missat dom här funktionerna på Saeco Syntia Cappucino är det den här?
På Media Markt sa dom att man måste tabort röret under huven och diska varje gång, därför gick den bort för mej, Tror vi är ganska lika i val av funktioner, Siemens EQ5 & 7 har åxå rengörings program, sätt en tom mugg och starta programmet. F-n vilken velputte man är! 
//P
Lika här har velat fram och tillbaks dom senaste veckorna, Och har idag bestämt mej för en Bosch TCA7121RW för min del. beställde den idag. Som sagt måste titta närmare på Saeco och se om man ska avbeställa min bosch..
Postad 13 December 2011 - 22:39
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2261 inlägg
Attans har missat dom här funktionerna på Saeco Syntia Cappucino är det den här?
Som sagt måste titta närmare på Saeco och se om man ska avbeställa min bosch..
Stoppa pressarna!!!  Har googlat lite på Saecon nu och nu börjar jag fatta varför den går att köpa för "bara" 4500 i Tyskland. Enligt en australisk konsumentreview site så har den ett konstruktionsfel gällande mjölkbehållaren som gör att många maskiner inte kan producera mjölkskum alls. Kolla in det väldigt utförliga utlåtandet i denna länk: http://www.productre...-cappucino.htmlDet mest oroande i den läsningen är att Saeco verkar vara medvetna om felet och rätt och slätt erkänner att det existerar. Det sår också att kedjan han köpte maskinen av numera INTE säljer den som en Cappucino maskin...eftersom skumningsfunktionen funkar så kasst. Illa, illa! Glad att jag hittade infon dock...så nu stryker vi den maskinen från listan. Nu lutar jag faktiskt mest åt en Siemens EQ.5 med onetouch funktion trots att jag klankade ner på begränsade inställningsmöjligheter tidigare. Den har dock onetouch samt en ganska smidig rengöring av mjölkskummaren vilket göra att den känns mer attraktiv än t ex Ena 7. Nåväl...än har jag inte tryckt på köpknappen... //P
Postad 13 December 2011 - 22:44
aSson
-
aSson
-
Användare
-
-
170 inlägg
Stoppa pressarna!!! Har googlat lite på Saecon nu och nu börjar jag fatta varför den går att köpa för "bara" 4500 i Tyskland. Enligt en australisk konsumentreview site så har den ett konstruktionsfel gällande mjölkbehållaren som gör att många maskiner inte kan producera mjölkskum alls. Kolla in det väldigt utförliga utlåtandet i denna länk: http://www.productre...-cappucino.html Det mest oroande i den läsningen är att Saeco verkar vara medvetna om felet och rätt och slätt erkänner att det existerar. Det sår också att kedjan han köpte maskinen av numera INTE säljer den som en Cappucino maskin...eftersom skumningsfunktionen funkar så kasst. Illa, illa! Glad att jag hittade infon dock...så nu stryker vi den maskinen från listan.
Nu lutar jag faktiskt mest åt en Siemens EQ.5 med onetouch funktion trots att jag klankade ner på begränsade inställningsmöjligheter tidigare. Den har dock onetouch samt en ganska smidig rengöring av mjölkskummaren vilket göra att den känns mer attraktiv än t ex Ena 7. Nåväl...än har jag inte tryckt på köpknappen...
//P
Ok bra då kör jag på den jag beställt, sneglade på Siemens TE506209RW ett tag med då den har mjölk uttaget över koppen med. Annars är import från Polen kanske ett alternativ. Läs mer här
Postad 14 December 2011 - 08:12
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2261 inlägg
@aSson
Hade du kollat in Siemens TE506209RW MediaMarkt? Kommer du isf ihåg hur mycket den kostade där?
//P
Postad 14 December 2011 - 10:18
aSson
-
aSson
-
Användare
-
-
170 inlägg
Tror att det var en sång eller om det finns fler med mjölk utlopp i mitten.
den dom hade där var riktigt dyr
så jag la alldrig priset på minnet.
Var runt 8000 kr
Postad 16 December 2011 - 18:49
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2261 inlägg
Trots min något tidigare tveksamma inställning så väntar jag på leverans av denna:
Ett omdöme kommer när den levererats.
//P
Postad 16 December 2011 - 21:24
aSson
-
aSson
-
Användare
-
-
170 inlägg
Trots min något tidigare tveksamma inställning så väntar jag på leverans av denna:
Ett omdöme kommer när den levererats.
//P
Grattis till ditt val! Glöm inte att registrera dej hos Siemens för att få lite kaffe och prylar http://siemenskaffe....spx?MenuId=7902Fick hem min Bosch TCA7121RW idag, har blivit en hel del koppar för att testa alla inställningar, Gäller bara att hitta bönor som passar min smak, har köpt Musetti blå på Willys för att komma igång.
Postad 20 December 2011 - 15:25
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2261 inlägg
Då har denna anlänt:
Initiala intryck:
+ God espresso
+ Goda mjölkdryker
+ Bra mjölkskum
+ God kvalitetskänsla
+ Förhållandevis tyst
+ Varmt kaffe (kan göras ännu varmare med inställning i maskinen)
+ Smidig rengöring av mjölkskummaren
+ auto off (går att ställa in hur snabbt det ska ske)
+ Älskar onetouch!
- Kunde varit fler än 4 malningsgrader
- En hel del slabb i droppbrickan/pucklådan gör att den måste tömmas ganska ofta
- Halvdan bruksanvisning (bla saknas info om de olika dryckerna, dvs hur många cl är tex en stor macchiato och hur mycket mjölk repektive kaffe innehåller de olika dryckerna)
På det stora hela en kompetent maskin som har det mesta jag/vi vill ha. Eventuellt hade det varit bra att kunna påverka de olika dryckerna mer än bara hur mycket kaffebönor som ska användas, men det finns tillräckligt många val för att det ändå ska kännas som det är godkänt. Ska köra några veckor med maskinen och sen återkommer jag i denna tråd med lite utförligare omdömen.
//P
Postad 06 October 2012 - 00:33
givetvis
-
givetvis
-
Användare
-
-
136 inlägg
Någon som har en Melitta Caffeo Solo? Funderar på en sådan nu när min Krups har kastat in handuken efter snart 3 år.
Postad 07 October 2012 - 19:44
-SH-
-
-SH-
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Någon som har en Melitta Caffeo Solo? Funderar på en sådan nu när min Krups har kastat in handuken efter snart 3 år.
Helt ok maskin men den saknar mjölkskumningsmöjlighet. Brorsan har en variant av den där med en märklig "dusch" som kan fyllas med någon typ av mjölkpulver och ge ett skum (finns olika smaker, alla är direkt vidriga). Han använder inte duschfunktionen utan kör den som en ren espressomaskin och då är den identisk med Caffeo Solo. Hans har gått ca två problemfria år. Fördel för Melitta kontra Krups är att man kan ta ur bryggruppen och skölja den. En annan sak, om din Krups är knappt tre år har du ju fortfarande reklamationsrätt. Har du kollat med försäljningsstället om ditt fel möjligen kan tas som en reklamation?
Postad 08 October 2012 - 23:21
givetvis
-
givetvis
-
Användare
-
-
136 inlägg
Tack för svaret. Det är den som kostar 1000;- mer då som din bror har, funderade på den men då gjorde jag kanske rätt val.  Jag beställde en Melitta i går, webhallen hade prissänkt med 200;- under helgen.
Ang. min krups så har den varit inne tidigare på service under garantitiden. Den har strulat en hel del under dessa år. Nu blev jag osäker om det har gått 3 år. Det är nog på gränsen, ska kolla i kvittona. Jag trodde att reklamation inte var en möjlighet när den var så gammal? Jag ska höra med netonnet där jag köpte den iaf. Går det så får jag väl använda mig av båda två, hade ändå tänkt att inhandla en nyare variant.
Tack för tipset.
Redigerat av givetvis, 08 October 2012 - 23:21.
Postad 24 October 2012 - 09:57
trollkarlen1
-
trollkarlen1
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Då har denna anlänt:
Initiala intryck: + God espresso + Goda mjölkdryker + Bra mjölkskum + God kvalitetskänsla + Förhållandevis tyst + Varmt kaffe (kan göras ännu varmare med inställning i maskinen) + Smidig rengöring av mjölkskummaren + auto off (går att ställa in hur snabbt det ska ske) + Älskar onetouch!
- Kunde varit fler än 4 malningsgrader - En hel del slabb i droppbrickan/pucklådan gör att den måste tömmas ganska ofta - Halvdan bruksanvisning (bla saknas info om de olika dryckerna, dvs hur många cl är tex en stor macchiato och hur mycket mjölk repektive kaffe innehåller de olika dryckerna)
På det stora hela en kompetent maskin som har det mesta jag/vi vill ha. Eventuellt hade det varit bra att kunna påverka de olika dryckerna mer än bara hur mycket kaffebönor som ska användas, men det finns tillräckligt många val för att det ändå ska kännas som det är godkänt. Ska köra några veckor med maskinen och sen återkommer jag i denna tråd med lite utförligare omdömen.
//P
Efter lite användande är du fortfarande lika nöjd ? /T
Postad 08 February 2015 - 14:51
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Något nytt att rapportera?
Jag planerar att köpa en till frun när hon fyller 40 i sommar. Tänker lägga ca 10k. Lättskött och kvalitet är två viktiga faktorer. Jura?
Postad 08 February 2015 - 14:59
mrgorgo
-
mrgorgo
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Nu kostar inte den vi har 10k men vi är väldigt nöjda med den.
Den gör vad den ska och den är lätt att rengöra.
Postad 08 February 2015 - 15:08
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Den måste ju inte kosta precis 10k. Tack för tipset.
Postad 06 July 2015 - 09:51
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Det blev en Mellitta Caffeo CI. Vi har kört den i några dagar och är väldigt nöjda. Lite krångel och gott kaffe. Bra mjölkenhet med självrengöring.
Postad 06 July 2015 - 09:54
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
Det blev en Mellitta Caffeo CI. Vi har kört den i några dagar och är väldigt nöjda. Lite krångel och gott kaffe. Bra mjölkenhet med självrengöring.
Jag har också kikat på Melitta, både kaffebryggare och espresso maskiner 
Postad 06 July 2015 - 09:57
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
Hassesolo: Vilken butik beställde du ifrån? 
Postad 06 July 2015 - 10:33
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Då var den billigast på CDon/tretti.
Postad 27 November 2015 - 08:11
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Blev sugen på att byte ut våran nespresso maskin nu när jag såg elgigantens erbjudande på en helautomatisk ifrån Siemens.
Någon som har erfarenhet ifrån dessa maskiner?
Behöver man gå upp mer i pris för att få en acceptabel kaffekvalitet?
Kostar nu 2995:-, nedsatt med 2500:-.
Redigerat av tomasgbg, 27 November 2015 - 08:11.
Postad 27 November 2015 - 08:29
mrgorgo
-
mrgorgo
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Då hade jag hellre köpt
.
Inte för att Simensen är dålig men man tröttnar på att rengöra mjölkskummaren hela tiden.
Dricker du inte kaffe med mjölk så är EQ5 bra.
Postad 27 November 2015 - 11:07
KN
-
KN
-
Användare
-
-
192 inlägg
Blev sugen på att byte ut våran nespresso maskin nu när jag såg elgigantens erbjudande på en helautomatisk ifrån Siemens.
Någon som har erfarenhet ifrån dessa maskiner?
Behöver man gå upp mer i pris för att få en acceptabel kaffekvalitet?
Kostar nu 2995:-, nedsatt med 2500:-.
Jag har också tänkt byta ut min Nespresso-maskin och såg denna som verkar intressant.
Är också intresserad av om någon här har erfarenheter av denna maskin.
Redigerat av KN, 27 November 2015 - 11:09.
Postad 27 November 2015 - 12:11
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Hade för mig att siemens har automatisk rengöring?
Saeco ser ju intressant ut den med, skall försöka se om jag hittar något på nätet om den.
Tack för tipset!
Dock fanns den inte i svart för den pengen.
Vad sägs om denna då?
Testvinnare i Råd&Rön
Kostar 2951:- hos tretti.se.
Redigerat av tomasgbg, 27 November 2015 - 12:58.
Postad 27 November 2015 - 15:05
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
Hade för mig att siemens har automatisk rengöring?
Korrekt:
Med creamCleaners praktiska mjölkrengöringssystem går den dagliga rengöringen av mjölksystemet som en dans. Genom att bara trycka på en knapp genererar creamCleaner optimal hygien och maximal komfort. Därmed behöver du inte oroa dig för något annat än att njuta av de aromatiska kaffespecialiteterna.
Postad 27 November 2015 - 19:59
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Har läst runt lite och vill nog ändå ha en maskin som verkligen är helautomatisk.
Dvs. den skummar mjölken själv bara att trycka på knappen för latte så fixar maskinen allt.
Men då är vi oxå i en annan prisklass.
Att manuellt skumma mjölk vill jag med detta köp gärna slippa, så nu har det dykt upp en ny kandidat som fått goda omdömen.
5991:- på tretti.se i svart utförande. (vitt något billigare)
Redigerat av tomasgbg, 27 November 2015 - 20:00.
Postad 27 November 2015 - 20:52
KN
-
KN
-
Användare
-
-
192 inlägg
Hur funkar mjölkskummaren på EQ5 i praktiken?
Redigerat av KN, 27 November 2015 - 20:55.
Postad 27 November 2015 - 20:59
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Du skummar själv mjölken i en kanna eller mugg med ångröret.
Postad 27 November 2015 - 21:36
KN
-
KN
-
Användare
-
-
192 inlägg
Ok jag förstår. Men det verkar vara nån form av automatiskt rengöring av mjölkskummaren ändå.
Är det en bra maskin förövrigt om man kan leva med manuell mjölkskummare?
Postad 28 November 2015 - 10:40
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1201 inlägg
Den här hade jag tänkt införskaffa till jul som inflyttningspresent
https://www.prisjakt...t.php?p=1641244
Redigerat av skrotfot, 28 November 2015 - 10:40.
Postad 28 November 2015 - 14:40
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Tror jag väntar in mellandagsrean.
Har höjt budgeten och kommer nog slå till på melittan eller en jura om det dyker upp till rätt pris.
Postad 29 November 2015 - 13:22
KN
-
KN
-
Användare
-
-
192 inlägg
Det blev en Siemens EQ5 igår ☺
Redigerat av KN, 29 November 2015 - 13:23.
Postad 29 November 2015 - 17:25
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
Då väntar vi på en recension av kaffet 
Postad 30 November 2015 - 09:57
AppendixSE
-
AppendixSE
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Ja jag beställde en med. 3000 är ett riktigt bra pris. Vi hade en likanande modell på ett tidigare jobb som jag var väldigt nöjd med (Även om den inte var gjord för att göra 100 koppar per dag)
Postad 30 November 2015 - 11:56
KN
-
KN
-
Användare
-
-
192 inlägg
Först när jag provade maskinen så blev jag besviken. Fick med ett paket bönor, Coffee of the World - Guatemala, och de smakade svagt och menlöst, inte bra.
Sedan provade jag Löfbergs Exclusive Krav och då blev det skillnad. Fylligare smak med mer styrka.
Redigerat av KN, 01 December 2015 - 13:41.
Postad 25 December 2015 - 07:39
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Då är mellandagsrean igång och jakten på en ny maskin pågår.
Har fastnat för jura ena 9 eller micro samt Melitta caffeo cl.
Men ingen av dom har jag hittat till bättre pris än innan.
Kan även tänka mig någon annan maskin men kravet är clean design samt bra kaffe. Prisklass Max 8000:-. Tips?
Postad 25 December 2015 - 08:05
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
http://www.mediamark...in-1274823.html
En till kandidat ifrån delonhi. Var testvinnare hos råd&rön förra året.
Postad 04 January 2016 - 19:30
Unregistered0c0b3eec
-
Unregistered0c0b3eec
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
Om det finns någon/några här med erfarenhet av Melitta Caffeo Solo eller liknande modell så har jag ett par funderingar.
Jag har köpt maskinen från tretti, men fått skicka tillbaks 2st exemplar då dom verkar ha varit använda(kafferester i kvarnen) och hos det 3:e exemplaret jag fått nu ser det likadant ut. Är dom verkligen använda eller handlar det möjligtvis om nåt produkttest som Melitta genomför på varje maskin i fabrik?
Sen har jag även läst på några ställen att ett vattenfilter ska ingå med maskinen, stämmer detta? För något sånt var ej med nåt av exemplaren.
Postad 05 January 2016 - 13:59
SvenHare
-
SvenHare
-
Rookie
-
1 inlägg
Om det finns någon/några här med erfarenhet av Melitta Caffeo Solo eller liknande modell så har jag ett par funderingar.
Jag har köpt maskinen från tretti, men fått skicka tillbaks 2st exemplar då dom verkar ha varit använda(kafferester i kvarnen) och hos det 3:e exemplaret jag fått nu ser det likadant ut. Är dom verkligen använda eller handlar det möjligtvis om nåt produkttest som Melitta genomför på varje maskin i fabrik?
Sen har jag även läst på några ställen att ett vattenfilter ska ingå med maskinen, stämmer detta? För något sånt var ej med nåt av exemplaren.
Ja, de testar maskinerna i fabrik, så det är inget konstigt med lite kafferester i kvarnen. Vissa tillverkare skickar med vattenfilter vet ej hur är det är till Melitta. Jag har en DeLonghi och till den fick jag med avkalkningsfilter.
Postad 05 January 2016 - 17:38
Unregistered0c0b3eec
-
Unregistered0c0b3eec
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
Ja, de testar maskinerna i fabrik, så det är inget konstigt med lite kafferester i kvarnen. Vissa tillverkare skickar med vattenfilter vet ej hur är det är till Melitta. Jag har en DeLonghi och till den fick jag med avkalkningsfilter.
Tack för svaret! Jag mailade Melitta angående vattenfilter och fick för en stund sen svaret att ett sådant ska ingå. Väldigt konstigt att inga av exemplaren jag fått hem hade något vattenfilter med i förpackningen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Vitvaror & Köksutrustning
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|