Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sony ericsson C901 *

200 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson C901 (Mobiltelefoner) 4 8.906248 (31) Inga priser
Sony Ericsson C901 GreenHeart (Mobiltelefoner) 5 8.374998 (7) Inga priser

Postad 23 July 2009 - 21:17

blastas
  • blastas
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har också skaffat en C901 nu. Har en fråga till er andra som äger denna telefon. När knappsatsen lyser så lyser inte displayen lika starkt som när knappsatsen är släckt. Antar att det kanske ska vara så, eller?

Postad 25 July 2009 - 03:48

Karlsen1984
  • Karlsen1984
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Efter att ha läst denna tråd, med alla exempel-bilder, så har jag bestämmt mej. Ska idag, Lördag, köpa en :) Jag får den även billigt :P 2 939:- , bra pris :) Elgiganten ftw!

Postad 26 July 2009 - 11:07

HeatFire
  • HeatFire
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Har precis köpt en C901 och kollade på den först på media.. mark.. vad dom nu heter.. sedan på netonnet.. skiljde 1000kr i priset.. mediamarkt ville ha 4000 och netonnet 3000... gissa var jag köpte den?
den automatiska ljusavkänningen går mig på nerverna.. den sitter så att man kommer åt den ibland ger telefonen ett ojämnt intryck om man inte förstår vad det är som händer.. känns nästan trasig..

blastas.. i mörkt rum behövs ju inte lika stark belysning i skärmen som när den är ute.. tycker dom.. det ska spara på batteriet.. men jag skulle hellre välja själv vilken ljusstyrka jag vill ha på skärmen.. detta måste väll gå att välja?

Postad 28 July 2009 - 20:42

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
DISASTER!!

Min lur har fått frispel sedan omkring en timme tillbaka. Jag tog tag i den och skulle bläddra i kontakterna. Tryckte på snabbvalet och fick då frågan om jag ville kopiera från SIM-kortet. Hmm, vafan, avbröt och försökte igen. Samma resultat. Gick då den riktiga menyvägen, men samma resultat även där. Då såg jag att jag inte hade någon mottagning.

Ok, stängde av luren och startade om den. Poff, tjoff så skrek den plötsligt: "Sätt i rätt SIM-kort". Vafan, försökte igen. Samma resultat.

Öppnade telefonen och slet ut batteriet och satte dit det igen. Startade sedan upp igen. Nu kom jag in i telefonen, men den hittar ingen täckning, och försöker jag nå telefonboken så kommer frågan om att kopiera.

Slet då ut både SIM- och minneskort, körde tillbaka dem och startade om. Ingen skillnad.

Ringde (med fasta telefonen) en polare som också ringer med Halebop. Inte för att det verkade rimligt att det var en operatörsgrej, men ville utesluta det säkert, och hans telefon fungerade klockrent.

Sista steget i felsökningskedjan blev nu att trycka i SIM-kortet i min gamla telefon. Funkade klockrent, så det är knappast SIM-kortet det är fel på.

En annan grej, en lustig sådan, är att "menyraden" längst ner på skärmen har bytt färg. Mot mörkbakgrund syns det knu knappt vad det står (Media Meny Sök), eftersom texten har bytt färg från vit till svart. Vad fasen är det för mumbojumbogrej??

Gahhhh!! Blir galen. Prylarna ska fungera. Får dra iväg till SE:s serviceverkstad i morgon, men är inte hoppfull.

1. Mina kontakter!! Nära jordens undergång om jag förlorar dem!

2. Telefonen. Formidabel katastrof om jag blir av med den ett tag nu. Ska på semester nästa vecka, och min gamla SKIT-K810i är INTE ett alternativ.

3. Kalender, SMS o.s.v. Finns en del viktigt i luren som jag absolut inte vill förlora.

Någon som har någon teori om vad det kan handla om??

Postad 29 July 2009 - 16:37

x.sivan
  • x.sivan
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Precis köpt en c901 och skickade över 2st mp4 filmer till minneskortet med minneskortsläsaren, men man kan inte spela upp filmerna. Ska man konvertera om det på något sätt? Jag har en mac så rekomendera gärna ett program till mac.

Tack

Postad 29 July 2009 - 19:06

AndyRebel
  • AndyRebel
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Precis köpt en c901 och skickade över 2st mp4 filmer till minneskortet med minneskortsläsaren, men man kan inte spela upp filmerna. Ska man konvertera om det på något sätt? Jag har en mac så rekomendera gärna ett program till mac.

Tack

Prova det här, kör själv windows varianten och det funkar bra:
http://www.any-video...erter_freeware/

Trodde att alla som använde Mac automatiskt va tvungna att ha Iphone....... :-)
Hoppas du blir nöjd med C901´an

Postad 29 July 2009 - 19:29

x.sivan
  • x.sivan
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Prova det här, kör själv windows varianten och det funkar bra:
http://www.any-video...erter_freeware/

Trodde att alla som använde Mac automatiskt va tvungna att ha Iphone....... :-)
Hoppas du blir nöjd med C901´an

Ska testa det så fort som möjligt. Nja jag hade en iPhone för ett tag sedan men det blir drygt i längden med touch... när man går och när man kör bil tex. Hittils är jag riktigt nöjd med c901´an man känner att det är kvalite (jag gör det iaf) :)

EDIT: Hittat knappen!

Redigerat av x.sivan, 30 July 2009 - 10:55.

Postad 31 July 2009 - 12:10

x.sivan
  • x.sivan
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Sådär ja. NU har jag hittat två små problem som jag irriterar mig på. Jag vill ändra dom två genvägarna på startskärmen till två andra men tydligen så kan man endast ändra pil genvägarna? Sedan så vill jag ändra skärmbelysningen till ca 1minut och inte ca 20sek som den är inställd på nu, har letat igenom alla menyer men inte hittat något? Ska det verkligen vara så!?

Postad 04 August 2009 - 17:07

Majk_
  • Majk_
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Nu har min C901 ballat ur oxå :)

Jag som varit så extremt toknöjd :'(

Aja, det är knappsatsen som har k*kat ur. 1,7,9,*,0 och # har alla slutat fungera, nån som vet vad det kan vara?

Får lämna in den till Elgiganten så får vi se vad som händer men det har än så länge vart en mobil som jag verkligen gillat :P

Postad 28 August 2009 - 10:00

Majk_
  • Majk_
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Nu har min C901 ballat ur oxå :o

Jag som varit så extremt toknöjd :'(

Aja, det är knappsatsen som har k*kat ur. 1,7,9,*,0 och # har alla slutat fungera, nån som vet vad det kan vara?

Får lämna in den till Elgiganten så får vi se vad som händer men det har än så länge vart en mobil som jag verkligen gillat :D

Dom bytte ut knappsatsen och den funkade klockrent från förra fredagen till nu i Onsdags, sen återkom problemen. #,8 och "höger" på styrplattan vägrade fungera hur mkt man än trycker på dom knapparna :P

Postad 03 October 2009 - 23:01

stillir
  • stillir
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hejsan,

Har i dagarna införskaffat en c901 och måste säga att jag är fundersam över kameran. Jag vet inte om jag har för höga förväntningar men det känns som att bilderna blir ganska dåliga. Jag hade förut en 850i och den tog betydligt bättre bilder. Det känns som kameran har väldigt svårt att fokusera och alla bilder (även de tagna utomhus i bra ljus) blir väldigt brusiga/gryniga.

Jag ville höra vad ni tycker om dom, är jag bara för kräsen eller borde man försöka få kameran kontrollerad??? Uppskattar synpunkter....

Till exempel bilden på hunden ser ju ganska bra ut vid första anblick, men om man kollar lite närmare på den är den också direkt väldigt brusig. Inomhus bilder med blixten är brusiga även på telefonen (har inte så mkt att lägga upp då det är en massa folk på dom...)

Bifogad fil(er)

Redigerat av stillir, 03 October 2009 - 23:04.

Postad 04 October 2009 - 08:43

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Ser ju inte riktigt rätt ut dina bilder. Nästan alla är ju ur focus, suddiga och lite för brusiga tycker jag.

Sista bilden har ju blixten slagit i det vita kylskåpet så där kan man ju inte säga så mkt men det verkar lite för dåligt.

Du har vekligen inte lyckats kladda lite på linsen? Om du kikar noga i en viss vinkel mot ljuset så brukar man kunna se om det finns något flott eller damm där.

Postad 04 October 2009 - 10:20

stillir
  • stillir
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Nä, ingen skit på linsen...

Alla inställningar på auto, tycker speciellt det är underligt att de som är tagna utomhus inte blir bättre. Inomhus bilderna är överlag riktigt dåliga. Som du säger, nästan alla bilder blir ofokuserade.

Känns lite besvärligt att behöva skicka tillbaka den direkt (har som sagt bara haft den några dagar) men om det inte bara är jag som har orimliga krav kanske det är nått fel på kameran.

Postad 08 October 2009 - 12:02

Herr Kryss
  • Herr Kryss
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Har den SMS-koversationsläge?
C901'an alltså.

Postad 08 October 2009 - 12:50

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Nä, ingen skit på linsen...

Alla inställningar på auto, tycker speciellt det är underligt att de som är tagna utomhus inte blir bättre. Inomhus bilderna är överlag riktigt dåliga. Som du säger, nästan alla bilder blir ofokuserade.

Känns lite besvärligt att behöva skicka tillbaka den direkt (har som sagt bara haft den några dagar) men om det inte bara är jag som har orimliga krav kanske det är nått fel på kameran.

Skicka tillbaka den.
Var någon mer här i tråden som hade likadant problem.

Postad 09 October 2009 - 13:46

Herr Kryss
  • Herr Kryss
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Köpte den precis på NetOnNet's lagershop. Var helnöjd enda tills jag inåsg att kameran glappade.
Så fort man startar kameran så är den uppe i tre sekunder och sedan stänger den sig och startar sig igen.

Någon som haft liknande problem? tror ni jag kan få den utbytt mot en ny direkt då den var dålig från början?

Postad 19 October 2009 - 08:42

Herr Kryss
  • Herr Kryss
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Köpte den precis på NetOnNet's lagershop. Var helnöjd enda tills jag inåsg att kameran glappade.
Så fort man startar kameran så är den uppe i tre sekunder och sedan stänger den sig och startar sig igen.

Någon som haft liknande problem? tror ni jag kan få den utbytt mot en ny direkt då den var dålig från början?

Fixade det direkt. Fick en ny och är nöjd. Bästa mobilen sedan K800i.

Postad 19 October 2009 - 09:45

deenajs
  • deenajs
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Har den SMS-koversationsläge?
C901'an alltså.

Ja det har den, men inte bara sms. MMS visas också i konversationsläget

Postad 26 October 2009 - 19:29

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0
Har haft denna telefon ett tag nu och testat alla funktioner men nu undrar jag bara... Är youtube eller facebook funktionen gratis eller kostar det typ lika mycket som att vara inne på det vanliga mobila nätet? För det kostar ju. Och om det nu kostar något, hur mycket i så fall?

Postad 03 November 2009 - 15:57

jorego
  • jorego
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har också haft min i ett par veckor och är helnöjd. Men jag undrar om man kan stänga av popupen som meddelar att man är inne på sms 2 eller 3 när man skriver långa sms.

Postad 11 November 2009 - 16:59

Unregistered198b3161
  • Unregistered198b3161
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Denna telefon verkar helt klart intressant, men jag har några frågor:

1. Finns det någon anledning att inte välja Greenheart?

2. Finns lampa?

3. Kan man spara sms i minnet?

4. Hur fungerar sms konversationen, måste den andra också ha en mobil med stöd för det? Eller kan man läsa skickade/mottagna sms i ordning?

Postad 11 November 2009 - 17:02

Unregistered198b3161
  • Unregistered198b3161
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

2. Finns lampa?

4. Hur fungerar sms konversationen, måste den andra också ha en mobil med stöd för det? Eller kan man läsa skickade/mottagna sms i ordning?

Postad 14 November 2009 - 13:38

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0

2. Finns lampa?

1. Vet inte skillnaden mellan den vanliga C901 och Greenheart så det får någon annan svara på;)
2. Det finns en lampa som fungerar bra. Dock tror ja att du måste starta kameran och ändra till videoläget för att du skall kunna sätta på den, men det går snabbt. Har inte hittat något enklare alternativ.
3. Du kan välja om du vill spara sms till minneskortet eller telefonminnet.
4. Jag använder konversationsläget och jag har ingen aning om mina vänner gör de eller om de har telefoner med den funktionen, men för mig funkar det så ja tror du kan använda det oavsett vad den du skickar till har för telefon.

Hoppas du fick svar på det du undrade över, iaf på 3 av dem;D

Postad 20 November 2009 - 23:12

Dizdaz
  • Dizdaz
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Enligt DENNA Cyber-Shot manualen verkar det finnas någon form av bildstabiliserare som går att använda/ stänga av:

Bifogad fil  Namnl_s.jpg   172.74K   0 Antal nerladdningar

Enligt manualen finns det även under "video" inställningarna, och den har jag lyckats hitta på min c901. Men inte för foto....

Så, någon som vet något mera om det här....???

Postad 21 November 2009 - 10:43

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Ja det kommer jag också ihåg, valet fanns inte i fotoläget utan bara i video...

Antingen är det väl alltid aktiverat när man fotar eller så är det avstängt. Egentligen spelar det nog ingen större roll då det mest är en "gimmik". Det är ju bara "digital" bildstabilisering och på tidigare modeller har iaf inte jag märkt någon direkt skillnad mellan av/på så jag tror inte det är något man behöver bry sig om.

Postad 21 November 2009 - 20:40

Dizdaz
  • Dizdaz
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Ja det kommer jag också ihåg, valet fanns inte i fotoläget utan bara i video...

Antingen är det väl alltid aktiverat när man fotar eller så är det avstängt. Egentligen spelar det nog ingen större roll då det mest är en "gimmik". Det är ju bara "digital" bildstabilisering och på tidigare modeller har iaf inte jag märkt någon direkt skillnad mellan av/på så jag tror inte det är något man behöver bry sig om.

Ja, kan nog vara som du skriver.....
Fast lite märkligt att det står i manualen, även om det nu inte gör några större underverk....

Annars en helt ok telefon med bra basfunktioner och en hyfsad kamera.

Bifogad fil  DSC00082.JPG   1.34MB   1 Antal nerladdningar

Bifogad fil  DSC00098.JPG   1.27MB   1 Antal nerladdningar

Bifogad fil  DSC00181.JPG   1.25MB   2 Antal nerladdningar

Bifogad fil  DSC00187.JPG   1.49MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  DSC00191.JPG   1.3MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  DSC00176.JPG   1.4MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil(er)

Postad 22 November 2009 - 12:51

efterfest
  • efterfest
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
är c901 en nyare modell än c902 ?
nån som vet om kameran skiljer sig nått mellan modellerna då dom nästan verkar vara identiska ?
tyckte c902 hadde snyggare design

Postad 22 November 2009 - 13:02

Cirkus
  • Cirkus
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

är c901 en nyare modell än c902 ?
nån som vet om kameran skiljer sig nått mellan modellerna då dom nästan verkar vara identiska ?
tyckte c902 hadde snyggare design

C901 är nyare. Den stora skillnaden är att C901 har en riktig Xenon-blixt istället för fusk-blixten som C902 hade. C901 känns också mycket mer gediget byggd och håller troligen bättre än C902. En nackdel med C901 är dock att den är lite hal och därmed lätt kan glida ur handen om man inte håller ordentligt i den.
Sen tror jag det finns fler saker som är bättre på C901 i och med att det är en nyare modell men har inte riktigt koll på detta.

Jag tycker C901 är en mycket bra telefon. Tror inte att det finns någon annan telefon som är så liten och både har en riktig blixt och en hyfsad kamera.

Postad 22 November 2009 - 18:16

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Snuskigt prisvärd nu runt 2500 kr.

Klarar man sig utan GPS och w-lan m.m så är det en fantastisk mobil.

Postad 23 November 2009 - 18:20

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0

Har haft denna telefon ett tag nu och testat alla funktioner men nu undrar jag bara... Är youtube eller facebook funktionen gratis eller kostar det typ lika mycket som att vara inne på det vanliga mobila nätet? För det kostar ju. Och om det nu kostar något, hur mycket i så fall?

Är det någon som vet något om det här eller? :P

Håller också med om att denna mobil är riktigt grym och prisvärd. Saknar dock w-lan lite B)
och det är bla därför jag undrar

Postad 23 November 2009 - 18:30

jollan
  • jollan
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Köpte denna mobil förra veckan och har precis startat den:) Skön känsla i den tycker jag:D

Postad 24 November 2009 - 09:41

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Är det någon som vet något om det här eller? :P

Håller också med om att denna mobil är riktigt grym och prisvärd. Saknar dock w-lan lite B)
och det är bla därför jag undrar

Ja det kostar i datatrafik. Bara själva "programmet" som finns i telefonen men du får betala för all mängd datatrafik som du skickar medans du använder tjänsterna. Sen vad det kostar beror ju på vilket abb du har m.m Kan bli ruskigt dyrt om man inte har någon "fri data" tjänst tillagt i sitt abb. Själv kör jag telenor och har valt till "fri mobilsurf" för 59 kr/mån

Postad 07 December 2009 - 14:21

Diezel
  • Diezel
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ni som har denna lur, medföljde minneskort när ni köpte den? Hos Katshing & Netonnet ingick ett 2 gb minneskort (och även handsfree) men hos Elgiganten verkade inget utav detta medfölja... Om man kollar deras hemsida.

Även lite förvånad över att tidningen Mobil inte tyckte kameran levererade i bästa laget.. Av bilderna att döma här verkar den ju grym! :)

Postad 12 December 2009 - 23:08

pophohilolipop
  • pophohilolipop
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tycker att denna mobilen verkar helt okej, med en 5 mpx kamera och ett pris på ca 2500 så är den klart värd att köpa,
ska troligtvis beställa den i veckan då displaydelen på min w595 losnade :/ :)

Postad 15 December 2009 - 21:42

Cirkus
  • Cirkus
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Har nu haft telefonen i ungefär en vecka, och är ruskigt nöjd. Skön och gedigen. Lite läskig att hålla i i början, är ju rätt "hal". Och så känns den tung i förhållande till sin storlek. Måste vara den telefon i världen som har högst densitet. :)

Har inte lekt jättemycket med alla funktioner, men ändå hunnit hitta ett problem. Jag får inte YouTube-funktionen att fungera för mig. Jag kommer in i programmet, får upp förslag på filmer, kan söka filmer och få upp träfflistor med förhandsgranskningar, MEN jag kan inte starta några filmer. Får följande besked:

"Video was interrupted. Please restart the video."

Tilläggas kan att jag ju måste ha en fungerande uppkoppling i och med att jag kan söka bland filmerna, och får upp bilder på föreslagna filmer. Dessutom kan jag surfa med telefonen i övrigt, använda Facebook-funktionen, se på webb-tv på diverse nyhetssiter, och så vidare, så jag fattar inte varför det inte fungerar med YouTube-programmet.

Några idéer??

Jag har också haft samma problem med You Tube men kom idag på vad som orsakar det: Tele2:s proxyinställningar.
När jag gick in under internetinställningar och slog av Proxy för Tele2 WAP så började You Tube fungera som det skall! Det kan säkert vara samma problem med andra operatörer också. En sak att tänka på är att detta "fel" kan vara avsiktligt. Många operatörer har nämligen en maxtaxa per dag, men endast om man använder deras proxy. Kanske att Tele2 tyckte det blev för dyrt med maxtaxa på You Tube.
Jag skall kolla med Tele2 varför inte You Tube fungerar med deras proxy och om eventuell maxtaxa påverkas om jag går förbi deras proxy.

Cirkus

Postad 17 December 2009 - 08:26

Dizdaz
  • Dizdaz
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Jag har också haft samma problem med You Tube men kom idag på vad som orsakar det: Tele2:s proxyinställningar.
När jag gick in under internetinställningar och slog av Proxy för Tele2 WAP så började You Tube fungera som det skall! Det kan säkert vara samma problem med andra operatörer också. En sak att tänka på är att detta "fel" kan vara avsiktligt. Många operatörer har nämligen en maxtaxa per dag, men endast om man använder deras proxy. Kanske att Tele2 tyckte det blev för dyrt med maxtaxa på You Tube.
Jag skall kolla med Tele2 varför inte You Tube fungerar med deras proxy och om eventuell maxtaxa påverkas om jag går förbi deras proxy.

Cirkus

Tack för tipset, cirkus......! Fick äntligen igång YouTube! ;)

Postad 18 December 2009 - 21:04

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
En fråga. Facebook applikationen som finns i mobilen, hur mycket kostar det att använda den? Är det dyrt? Vet inte hur mycket datatrafik det är som skickas, men vet att jag betalar 15 kr/mb (Tele2).

Postad 21 December 2009 - 05:34

Unregistered917a2e56
  • Unregistered917a2e56
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Testa att nollställa dataräknaren, kör sen lite Facebook, kolla sedan hur mycket som gått åt. Tele2 har ju rätt förmånliga datapaket (t ex det med 29 kr för 200 mb) så det kan nog löna sig att köpa ett surftillägg om du kollar lite då och då. Inte minst för att det är rätt skönt att slippa tänka på vad det kostar.

Postad 30 December 2009 - 11:57

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Testa att nollställa dataräknaren, kör sen lite Facebook, kolla sedan hur mycket som gått åt. Tele2 har ju rätt förmånliga datapaket (t ex det med 29 kr för 200 mb) så det kan nog löna sig att köpa ett surftillägg om du kollar lite då och då. Inte minst för att det är rätt skönt att slippa tänka på vad det kostar.

Absolut värt att kolla. Tack för tipset Ballongis!

Postad 30 December 2009 - 18:03

Skyride
  • Skyride
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Tycker att denna mobilen verkar helt okej, med en 5 mpx kamera och ett pris på ca 2500 så är den klart värd att köpa,
ska troligtvis beställa den i veckan då displaydelen på min w595 losnade :/ ;)

MediaMarkt tog 1790 :- på rean .Men bara på den rosa vad jag vet.

Postad 24 January 2010 - 21:50

juan
  • juan
  • Forumräv

• 823 inlägg
  • 0
jag tycker blixten är för stark. närbilder blir alldeles för ljus när blixten är . Inget kul när man fotar i mörker.
någon som vet vad man kan göra har sängt till -2 i ljus. någon som vet?

Postad 11 February 2010 - 21:40

Cirkus
  • Cirkus
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Min C901 har börjat stänga av sig i tid och otid. Det började ungefär i samband med att jag uppdaterade den senaste gången i slutet på hösten. Den kan stänga av sig när den ligger på bordet utan att jag rör den så det är nog inte glappkontakt som är orsaken.Någon som också haft problem med detta?

Cirkus

Postad 12 February 2010 - 17:06

ste78fan
  • ste78fan
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Min C901 har börjat stänga av sig i tid och otid. Det började ungefär i samband med att jag uppdaterade den senaste gången i slutet på hösten. Den kan stänga av sig när den ligger på bordet utan att jag rör den så det är nog inte glappkontakt som är orsaken.Någon som också haft problem med detta?

Cirkus

händer mig med, inte jätteofta men det har hänt kanske nån gång i månaden

Postad 01 March 2010 - 18:30

kjturbo
  • kjturbo
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hallå!

Jag fått ut en utbytestelefon från siba, en c901, och garantin har gått ut. Min "högtalare röst" har dåligt ljud (vrider jag på telefonen och lyssnar på baksidan låter det bättre men ändå inte 100)

Jag har beställt en ny högtalare och tänkte höra hur man ska gå tillväga för att ta isär mobilen? Jag provade att demontera den tidigare idag och får inte lös den nedersta biten vid högtalaren..
Någon som vet hur den sitter ihop? =)

Postad 17 March 2010 - 11:39

topnotch
  • topnotch
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!
Fick precis hem C901 Greenheart och är förvånansvärt nöjd! :P
har dock lite funderingar:

Är "Snabbmeddelande" i menyn "Meddelanden" någon form av klient för IM? I så fall, är det någon som lyckats sätta upp sitt messengerkonto?

och om det nu inte är det, är det någon som har någon bra IM klient att rekommendera?

tack på förhand

/top

Postad 06 April 2010 - 10:00

skrikos
  • skrikos
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

DISASTER!!

Min lur har fått frispel sedan omkring en timme tillbaka. Jag tog tag i den och skulle bläddra i kontakterna. Tryckte på snabbvalet och fick då frågan om jag ville kopiera från SIM-kortet. Hmm, vafan, avbröt och försökte igen. Samma resultat. Gick då den riktiga menyvägen, men samma resultat även där. Då såg jag att jag inte hade någon mottagning.

Ok, stängde av luren och startade om den. Poff, tjoff så skrek den plötsligt: "Sätt i rätt SIM-kort". Vafan, försökte igen. Samma resultat.

Öppnade telefonen och slet ut batteriet och satte dit det igen. Startade sedan upp igen. Nu kom jag in i telefonen, men den hittar ingen täckning, och försöker jag nå telefonboken så kommer frågan om att kopiera.

Slet då ut både SIM- och minneskort, körde tillbaka dem och startade om. Ingen skillnad.

Ringde (med fasta telefonen) en polare som också ringer med Halebop. Inte för att det verkade rimligt att det var en operatörsgrej, men ville utesluta det säkert, och hans telefon fungerade klockrent.

Sista steget i felsökningskedjan blev nu att trycka i SIM-kortet i min gamla telefon. Funkade klockrent, så det är knappast SIM-kortet det är fel på.

En annan grej, en lustig sådan, är att "menyraden" längst ner på skärmen har bytt färg. Mot mörkbakgrund syns det knu knappt vad det står (Media Meny Sök), eftersom texten har bytt färg från vit till svart. Vad fasen är det för mumbojumbogrej??

Gahhhh!! Blir galen. Prylarna ska fungera. Får dra iväg till SE:s serviceverkstad i morgon, men är inte hoppfull.

1. Mina kontakter!! Nära jordens undergång om jag förlorar dem!

2. Telefonen. Formidabel katastrof om jag blir av med den ett tag nu. Ska på semester nästa vecka, och min gamla SKIT-K810i är INTE ett alternativ.

3. Kalender, SMS o.s.v. Finns en del viktigt i luren som jag absolut inte vill förlora.

Någon som har någon teori om vad det kan handla om??

Det där hände just mig.. ska åka till elgiganten snart och fråga om de kan hjälpa mig på något sätt.
Men hur gick det för dig, ordnade det sig??

Postad 08 April 2010 - 20:44

MORD
  • MORD
  • Forumräv

• 734 inlägg
  • 0
är väldigt nära på att beställa denna mobilen nu.
Finns det något bättre alternativ under 2500kr om man vill ha en bra kamera?

Postad 08 April 2010 - 21:39

Tmade
  • Tmade
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt en c901. Jag fick se att jag hade som en prick på glaset över kameralinsen. Försökte ta bort den med en tops. Men det gick inte. Vid närmare kontroll av glaset så såg jag att "pricken tycks sitt under glaset i plasten som går runt kameralinsöppningen. Pricken sitter nere i högra hörnet. Det ser nästan ut som den ska vara där. Fick för mig att det kanske är någon typ av sensor. Har kollat på andra c901 i butiker men har bara sett något som liknar en "prick" på en annan mobil. Flera mobiler har haft så smutsiga linser så det har varit svårt att se ordentligt.

Jag har ställt en fråga till Sony Ericssons support om det ska vara nån "prick" under glaset vid kameralinsen. de säger att efter att de kollat på en c901 och kommit fram till att det inte ska vara någon "prick" där. Eftersom "pricken " är väldigt svår att se, man får vinkla mobilen fram och tillbaka för att se den, samt det ska vara bra ljus frö att se den, så undrar jag om de på supporten undersökt mobilen ordentligt.

Så jag undrar om ni som äger c901 har samma prick som jag har?

Jag har funderat på att skicka tillbaka mobilen om det nu är så att det är något fel på den, den tar iofs bra kort.

Mvh

Tmade

Postad 09 April 2010 - 06:55

Tmade
  • Tmade
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
en komplettering bara, pricken är ljus, typ silverfärgad. Kan vara svår att se med blotta ögat, men det går.

Postad 27 May 2010 - 18:58

Mörqry
  • Mörqry
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Nån som provat 16Gb kort i C901?
Det står ju att den stödjer 8Gb, men det brukar ju funka med större!
Edit:
Svarar mej själv :-)
Har provat 16Gb nån vecka nu och inga problem hittills!

Redigerat av Mörqry, 10 June 2010 - 15:52.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.