Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield 1943

447 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 July 2009 - 08:19

robotlord
  • robotlord
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
jag dör direkt i dom där dödsfällorna som alla kallar flygplan. Hur fan gör man??? Vattenytan kommer bara närmare och närmare och man vet att det är helt oundvikligt BANG BOOM CRASH... 10- poäng... Sniper klassen däremot är kung. jäkligt skönt att det inte är killcam. roligt spel som lätt var värt 120 lubriks synd bara att man måste jaga korset i cod4 (om det nu är ens möjligt med en massa små skrot springandes runt en som inte får se krig på tv!!)

jag bidrog iaf till några kills igår åt ps3 klanen

Postad 11 July 2009 - 10:02

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Jag verkar ha fått nån bugg eller nåt, jag kan inte få trophies. Jag har knivat folk, dödat med alla vapen osv. Men inget händer, köpte det på min brors konto...men det kan väl inte ha nåt med saken att göra? Jag kommer ju in online.

EDIT: Måste varit nån bugg innan, nu funkar det fint. Nu ska det spelas. :(

Redigerat av Unregistered28641812, 11 July 2009 - 12:16.

Postad 11 July 2009 - 11:54

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Ja de där jäkla planen blir jag inte klok på. Ena stunden glider man fram med full kontroll för att sekunden senare se vattnet närma sig - och jippi, minuspoäng. Vi hade problem med å höra varann via headset. Kanske något som löser sig framöver. Annars gillar jag spelet. Känns som en avkopplande light-version av COD 4.

Postad 11 July 2009 - 13:17

bstrm
  • bstrm
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Är det några som spelar tillsammans? spelar gärna med någon eller flera :(, mitt PSN: bstrm

Postad 11 July 2009 - 13:51

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Ja de där jäkla planen blir jag inte klok på. Ena stunden glider man fram med full kontroll för att sekunden senare se vattnet närma sig - och jippi, minuspoäng. Vi hade problem med å höra varann via headset. Kanske något som löser sig framöver. Annars gillar jag spelet. Känns som en avkopplande light-version av COD 4.

Glöm inte att hålla motorn igång :) Jag har glömt bort det några gånger då man styrt och skjutit samtidigt och sedan droppat som en sten (stall). Skevar och girar du samtidigt i svängen så måste man kompensera lyftkraft med motor och stigning. Kul att det är lätt att landa med dessa flygplan. Är man krypskytt så är det perfekt att ta flygplanet bakom fiendelinjer och sedan hoppa med fallskärm.

Ganska kul spel för övrigt, värt 120 kronor åtminstone.

PSN-ID: tony4456

Redigerat av Unregisteredb92a947c, 11 July 2009 - 13:52.

Postad 11 July 2009 - 13:57

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Ja det är väl bara att ge sig på det igen. Hoppa fallskärm hade jag glömt. Kan vara bra å ha när det krisar :)

Exit-knappen som gäller vid fallskärm?

Redigerat av Unregisteredee312c77, 11 July 2009 - 14:10.

Postad 11 July 2009 - 17:03

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
O = hoppa ut, X = om man sedan vill fälla ut fallskärmen.

Postad 11 July 2009 - 17:09

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Upptäckte det själv efter att först enbart tryckt på "exit". Gick la sådär. :)

Jag har grymma problem med att träffa. Tycker man siktar in sig bra men nähä då. Sen har man ju märkt att snipern börjat bli populär. Blir mindre å mindre närstrider. Boring. Fast planen börjar jag få in rätta knycken i. Dock svårt att ta sig undan fiendeplan när de ligger i röva. Några som vill lira i squad? Nu kör ju de flesta enmansshower. Och nån tanke med squad måste det ju finnas förutom å spawna på samma ställ. :)

Postad 11 July 2009 - 19:01

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Ganska kul spel för övrigt, värt 120 kronor åtminstone.

Värt 120:- var det helt klart.

Postad 11 July 2009 - 20:06

robotlord
  • robotlord
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
om vi ska köra några squad matcher så är taktiken given alla sätter spawn på squad och alla försöker hitta jeepar eller tanks och så är det bara att åka till fiendens flaggor och nöta ut dom. Jag hamnade i en squad med en snubbe och vi körde den taktiken i tre matcher så hade vi över 300 poäng båda två. man spawnar ju i fordonen.

och ja snipern är överlägsen jag kör aldrig med nått annat.

Postad 11 July 2009 - 20:57

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Tror jag har lagg. Sköt en snubbe med 5 pansarskott. Han dog inte. :)

Postad 11 July 2009 - 21:29

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Är det bara jag, eller känns det som folk börjar spela mycket mer taktiskt nu? (och ja, även samarbeta mer). Kan vara för att de nya i gemet börjat komma in i tänket?.

Körde bara någon dryg timme idag med, men på två olika servrar blev det kanonmatcher, riktigt kul!.

Dessutom har min PS3:a låst sig ytterligare två gånger under spelets gång, mindre kul, hoppas det blir bättre med patch.

Redigerat av latsius, 11 July 2009 - 21:30.

Postad 11 July 2009 - 21:52

osen
  • osen
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Frustrerande men skitkul :) Ni som säger att sniperklassen är kung, kör ni med mus eller? Kan inte fatta hur folk är så träffsäkra med snipergeväret med enbart kontroll. Kanske beror på att min plasma-TV har 50-60ms fördröjning också :)

Postad 11 July 2009 - 23:04

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

och ja snipern är överlägsen jag kör aldrig med nått annat.

Jag brukar också köra med sniper, men överlägsen är väl att ta i? Hamnar man i närstrid med en sniper ligger man jäkligt illa till. :)

Postad 12 July 2009 - 00:13

bstrm
  • bstrm
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Är det bara jag, eller känns det som folk börjar spela mycket mer taktiskt nu? (och ja, även samarbeta mer). Kan vara för att de nya i gemet börjat komma in i tänket?.

Körde bara någon dryg timme idag med, men på två olika servrar blev det kanonmatcher, riktigt kul!.

Dessutom har min PS3:a låst sig ytterligare två gånger under spelets gång, mindre kul, hoppas det blir bättre med patch.

Jo det är mer samarbete nu, var ju mycket prova på först. Måste säga att det är riktigt kul, det börjar gå att sikta nu :) .
Jag och en polare lirade drygt 4h tidigare idag och ingen av våra PS3.or hängde sig under den tiden, däremot hade jag problem med att få spelet att starta vid ett tillfälle :S

Redigerat av bstrm, 12 July 2009 - 00:14.

Postad 12 July 2009 - 00:27

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Läst på olika forum om spelet & det verkar som problemet med att bilden fryser/hackar är universiellt. Bra å veta att det inte bara är hos mig :) Likadant är det med problemet att headset'n inte hänger med. Får hoppas på patch. Sen ska det tydligen komma en ny bana när varje konsoll nått typ 43 miljoner kills eller liknande. Så kôtta på! :)

Postad 12 July 2009 - 09:28

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Läst på olika forum om spelet & det verkar som problemet med att bilden fryser/hackar är universiellt. Bra å veta att det inte bara är hos mig :) Likadant är det med problemet att headset'n inte hänger med. Får hoppas på patch. Sen ska det tydligen komma en ny bana när varje konsoll nått typ 43 miljoner kills eller liknande. Så kôtta på! :)

OfficialBF1943 We're having maintenance soon & all users logged into BF1943 will be disconnected, you won't be able to log in for about an hour after that.

OfficialBF1943 We are 99% sure freezing is caused by packet loss and it is being sorted servers side.

Från deras officiella twitter

Efter 43 miljoner kills får alla tillgång till Coral Sea där man endast använder flygplan.

Postad 12 July 2009 - 12:17

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
Voldoo!.kul att spela med dig igår,ser att dom gamla Bad company takterna sitter i=över 500p per match? :)

Postad 12 July 2009 - 12:35

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Tror jag ska ge detta en chans, med lite tur kan det vara spelet som lär mig FPS på konsoll, och om det inte gör det så är 120kr ingen förmögenhet och jag kan bidra genom att vara några av dom 43 miljoner killsen :)

Postad 12 July 2009 - 15:48

CBR
  • CBR
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
120 kr är det lätt värt, det var ett tag sen man kände sug efter att sätta sig och spela något. Lite trist dock att så många spelar som sniper, själv kör jag enbart rifle.

Adda gärna SonTraX då jag skulle vilja köra lite seriöst squadspel

Rangwald - Det här är mitt första FPS på konsoll, och det är väldigt annorlunda mot PC, men siktet börjar så smått infinna sig :) Ge mig ett par timmar till så sitter det...

Redigerat av CBR, 12 July 2009 - 15:52.

Postad 12 July 2009 - 16:10

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Spelat 30min trial-version nu det gick ju ganska hyggligt, var topp 3 i mitt lag båda gångerna :)

Så nu ska jag sätta mig och lira ordentligt. Var inne på samma server som JockeJ en kort stund och det vore kul att spela med lite folk härifrån. Jag har headset, men det funkade inte så bra än lr?

Postad 12 July 2009 - 16:32

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Nä, headset'n fungerar inget vidare. Inte heller connection med server. Tre gånger i rad har jag från hangaren skjutit ner 5-6 plan & belönats för detta bara för att stunden senare se spelet låsa sig. :) Får hoppas de fixar buggarna fortast möjligt. Nu tar jag ett break innan spelet åker i väggen :)

Postad 12 July 2009 - 20:58

quizzie
  • quizzie
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Gillar spelet som fan, återupplever dom gamla bf1942-dagarna...
Men det finns ju massa konstiga designval som jag inte förstår mig på..

Sniper är ett av dom, bombplan likaså. Tycker detta bara "förstör" balansen helt och hållet...
Skulle vilja påstå att 8 av 10 deaths är pga en sniper eller ett flygplan, vilket är så otroligt ###### trist!
Att springa som infantry/soldier och kötta runt på marken är ju det som är roligast... (vilket förstörs då man bara sitter och lackar ur på alla som kör sniper/flyg)

Och detta för oss till nästa grej.. Vilket är att kriget om flaggorna förstörs totalt...
Folk flyger flygplan, sitter i torn för att skjuta ner flygplan samt står och campar på kullar... istället för att kriga om flaggorna.

Nästa designgrej är att banorna är för stora, det finns för många flaggor för att (iaf när man spelar med randoms på nätet) få till nån sorts vettig taktik.
Det enda som händer är att folk rejsar runt till närmsta flagga som inte är det egna lagets, vilket leder till att flaggorna oftasts byter ägare sisådär inom 30 sek efter att det förra laget precis tog över den.

Sista idioti-grejen är hur man får poäng. Killing blow får mest poäng medans den andra personen då får "assist kilL" eller nått i den stilen. Leder t ex till att det är sjukt ovärt att skjuta första skottet mot en tank bara för att nån annan sen ska gå och lotta in skottet som väl sänker tanken och plocka creds för killsen.....
Samma sak med vanliga kills, man börjar mata på bra på någon, bara för att nån annan ska komma och lotta in sista skottet och plocka killen... Sjukt jevla irriterande.

Samma sak med att ta flaggor. Första personen på plats plockar 30 poäng medans resten verkar få 10 poäng "assist". Detta förstör oxå bara då folk enbart stirrar sig blinda på score, och därför bara tar en jeeeep ensamma och åker runt och försöker cappa flaggor själv.

Sist men inte minst, hur fasiken mute:ar man spelare? Eller stänger av voice com helt och hållet? Jag har inte lyckats på nått sätt. Så sjukt irriterande när det är folk som bara sitter och skriker och stör (

Redigerat av quizzie, 12 July 2009 - 21:00.

Postad 12 July 2009 - 21:12

Unregisteredf68fa4d1
  • Unregisteredf68fa4d1
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Trevligt spel, speciellt nu när man börjat få kläm på flygplanen. Finns ju inget bättre än att sikta in sig på fotsoldaterna på backen.. :)

Postad 12 July 2009 - 21:14

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0

Voldoo!.kul att spela med dig igår,ser att dom gamla Bad company takterna sitter i=över 500p per match? :)

Mmm var grymt igår :)!!!

Njaaa försöker väl iaf få över 500 per omgång men ibland går de bara inte hehe..
Har väl lirat nu i ungefär 5 timmar och tycker spelet är bra men inget speciellt. Men Bf fantast som ja är, kommer ja väl ägna ett par hundra timmar framför det här också =).
Men saknar den rätta känslan i flygplanen som många skriver annars tycker ja det är rätt lätt att döda folk.
Hoppas på fler banor i framtiden o inte bara flygplansbanan som kommer vid antal miljoner kills. När man var mindre klana man ju i 1942 framgångsrikt haha och saknar dem där stalingrad och den där banan med stor strand och hangarfartyg utanför.Kom inte ihåg om de bara var conquest på 1942? Någon som kom ihåg?
Men men eftersom spelet kostar så pass lite och det är ett fps multiplayer spel med bra grafik och mkt nöje så skulle jag ge det 8 patroner av 10 :P

ses på slagfältet era gamla stridhjältar... Adda om ni vill ha en hård och bra kamp :P

Postad 12 July 2009 - 21:19

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Håller med hoppar in nu!!!!!!!!!!

----------
Riktigt kul är det! Jag har verkligen älskat alla BF spel å detta är ännu ett :) Trycker det var hyfsat bra flygmotor kanske lite för lätt :) Hatar verkligen att det inte finns någon server lista!

Redigerat av Timpolanen, 12 July 2009 - 21:22.

Postad 12 July 2009 - 21:19

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Håller med om killsen & poängen. Det är en del skumt med poängräkningen i detta spel. Framförallt uteblivna poäng.

Postad 12 July 2009 - 23:25

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Skulle vilja påstå att 8 av 10 deaths är pga en sniper eller ett flygplan, vilket är så otroligt ###### trist!
Att springa som infantry/soldier och kötta runt på marken är ju det som är roligast... (vilket förstörs då man bara sitter och lackar ur på alla som kör sniper/flyg)

Nästa designgrej är att banorna är för stora, det finns för många flaggor för att (iaf när man spelar med randoms på nätet) få till nån sorts vettig taktik.

Har spelat i 2-3h nu och har inte alls märkt av problemet med snipers/bombplan. Tycker att jag i stort sett hela tiden vet vem det är som dödar mig :)

Håller däremot med om att banorna är i största laget, kanske funkar bättre om man kör med vettigt folk och med headset, vad vet jag :P

Spelade med lite folk härifrån ikväll (l2ickard, SonTrax, JockeJ och Matrixen tror jag det var), kul när det inte bara är random folk :)

Postad 12 July 2009 - 23:57

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
banorna är väldigt stora, det kan jag hålla med om MEN det kanske är därför det finns fordon i spelet?? :)

sen undrar jag hur man hoppar fallskärm från planet,, tror jag har testat alla knappar men inget händer.. tror spelet skullle va mycket roligare om man kände alla i sitt lag och vi spelade lite mer taktiskt än vad det är nu,, alla kör ju solo verkar det som och springer omkring som yra höns,, är man några st som tar en flagga tror jag det skulle va lättare istället för som det är nu , att alla springer dit själv,, och sen knaske ett par st skulle stå kvar och försvara den.. ja vet inte men jag tycker det skulle va mycket roligare

Postad 13 July 2009 - 00:54

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Du hoppar ur planet på cirkel, sen löser du ut fallskärmen på X om ja kommer ihåg rätt.

Postad 13 July 2009 - 00:55

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Du hoppar ur planet på cirkel, sen löser du ut fallskärmen på X om ja kommer ihåg rätt.

tackar,, trodde ja tryckte på alla knappar men jag missade väl cirkel då :)

Postad 13 July 2009 - 06:10

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Går även att hoppa upp på ett plan och följa med upp i luften och sen hoppa ner med fallskärm.
Tror dock inte det är meningen att det ska funka men ändå! :)

Postad 13 July 2009 - 06:33

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Tycker att det är löjligt svårt att döda folk, särskilt med pansarvagn.

Minns särskilt en gång då jag måste kört över snubben iaf. minst tre gånger, skjutit med kanonen både rakt på och nära runt omkring honom ett tiotal ggr., samtidigt som jag pepprat med maskingeväret PLUS att en snubbe satt i "tornet" på pansarvagnen och gjorde samma sak med sitt maskingevär.
Behöver jag säga att vi förlorade den duellen (som vanligt)?

Ska det verkligen krävas flertalet headshots med pansarskott?

Dock så lyckades jag en gång att köra upp pansarvagnen på en extremt brant och hög höjd (höll på i säkert 5min+ med detta projekt) bara för att köra över en sniper som låg längst upp på den spetsiga höjden.
Är det så det är tänkt att man ska ta ut snipers? :)

Nä, jag gillar spelet och ser stor potential, men mycket är det som stör.
Främst kraftiga vapens ineffektivitet som sagt.

Ett annat vanligt exempel är att skjuta med raketgevär/granatkastare rakt in i en liten betongbunker utan att ens skada den/de som är där inne.
Som sagt, ska man verkligen behöva skjuta headshots med denna typ av vapen?

Tycker även att "vanliga" vapen är ganska värdelösa, jag menar TRE noga siktade skott mot huvudet med snipern från ca. 15m BAKIFRÅN på en snubbe som satt helt still, ska det vara så?

Eller stå och hacka nån i ryggen med katanan tills personen ifråga tröttnar, vänder sig om och dödar dig som en irriterande fluga.

Allt detta gör att känslan blir förstörd, och det blir roligare att tex. köra rally med en Jeep istället, alt. se om man kan välta båtarna osv... Iofs. inte helt fel det heller, dock så tröttnar man snabbt.

Redigerat av Dr. Death, 13 July 2009 - 06:35.

Postad 13 July 2009 - 07:54

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

Jag lyckades ju döda dig med pansarvagnen så jag tror inte det är dens fel :)
sen hade du ju ngt obeskrivligt hat mor palmer då dö sköt ner dom istället för mig :)

Är 2 saker som jag verkligen stör mig på,det är att squad systemet funkar skit,även om vi startar en squad innan
matchen så hamnar vi tillsut i olika lag och inte i samma squads.
Sen självklart att det inte går att prata med varann,gick bra före matchen men så fort man joinar så blir det skräp!

Postad 13 July 2009 - 07:59

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Spelar gärna ikväll igen.

Postad 13 July 2009 - 10:16

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Jag ska också spela lite senare, riktigt kul spel.

Postad 13 July 2009 - 10:54

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Bra instegs-fps tror jag, jag är helt fast :P
Riktigt kul, okomplicerat men jäkligt svårt.
Alltså inte en miljon olika vapen, uppgraderingar och klasser osv. utan man väljer snabbt och enkelt och sen är det bara att köra igång :)
Håller med Death att det är irriterande att alltid förlora närstriderna och att dö av flygbomber, fruktansvärt irriterande t.o.m.
Det fick mig att stå och uggla vid bombbunkern ett par matcher nu på förmiddan bara för att få bomba några gånger. Lite trist att spela så dock..

Blir spel ikväll igen, då jäklar :)

Postad 13 July 2009 - 11:22

Unregistered02428d26
  • Unregistered02428d26
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Det som förstör det här spelet är precis som Dr.Death säger. Man kan fan skjuta folk i huvudet i 2 dar utan att folk dör. Och det spelar juh ingen roll vilket vapen man använder folk dör knappt iaf. Hoppas dom gör nånting åt det för det är väll det som fick en och lessna rätt fort.

Postad 13 July 2009 - 11:46

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0

Det som förstör det här spelet är precis som Dr.Death säger. Man kan fan skjuta folk i huvudet i 2 dar utan att folk dör. Och det spelar juh ingen roll vilket vapen man använder folk dör knappt iaf. Hoppas dom gör nånting åt det för det är väll det som fick en och lessna rätt fort.

Tycker de är simpelt att döda folk istället :).Men sitter man o nöter bad company ända sedan de släpptes så kanske ni förstår. Prova rifle vapnet så ska du se hur lätt de är :).
Själv har ja lite svårt med flygplanen än men har övat halva morgonen nu.. ni som tycker de är svårt med planen öva lite help/options sen tar ni play tutoial,hjälpte mej grymt mkt.

hade fina rundor igår kväll när ja lirade med några av er. Vann nog dem flesta matcherna och hade över 600 poäng i dem. Hahaha gick helt sjukt bra, kul när man får med någon bra i squaden. ja o evelon mosade så de stod härliga till :P. är nog på idag och lirar också men blir nog inte lika många kills idag för ja ska försöka lära mej flygplanen så man är beredd till den nya banan med bara flyg...!! Saknar en tropyihes men förhoppningsvis tar ja den idag. Är den där spela 100 matcher.

Redigerat av Unregisteredca15b0a9, 13 July 2009 - 11:48.

Postad 13 July 2009 - 12:25

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Jag & cloudrabbit hade en intressant batalj med en ensam fiende. CR satt i pansarvagnen & sköt. Jag gjorde detsamma med kulsprutan. Ingen effekt alls. Jag hoppar ur & börjar peppra med allt jag hittar. Gissa vilka som förlora den fighten...

Sen är det som Dr Död säger, grymt kul att tokköra med jeepen & köra över folk. Det & slå dem i huvudet med skiftnyckel är klart effektivaste metoderna att få kills. :)

Igår när jag följde efter fiendens bombplan lyckades jag komma utanför "stridsområdet" & fick glatt se mig förlora 10-poäng. En liten varning om att man är för långt bort vore inte helt fel.....

Postad 13 July 2009 - 12:30

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0

Igår när jag följde efter fiendens bombplan lyckades jag komma utanför "stridsområdet" & fick glatt se mig förlora 10-poäng. En liten varning om att man är för långt bort vore inte helt fel.....

Du får en varning om att du är utanför mappen och 10 sekunder att återvända annars exploderar du i bitar.=P Kanske man inte får när man kör bombplanen men de borde ju finnas de också...

Postad 13 July 2009 - 12:36

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Hippo:

Då var jag redan i ett läge då jag tyckte det var roligare att skjuta palmer än fiender, dock så menade jag pansarvagn med extra maskingevärsskytt vs. snubbe med gevär innan...

Pinnen:

Man får en varning när man kommer för långt bort, det fick iaf. jag när jag provade planet för första gången och såg min chans att flyga hem till Svedala igen, men ack så besviken jag blev när det lilla äventyret slutade på havsbotten.. :)

Postad 13 July 2009 - 12:55

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Igår höll du ju på att SIMMA hem till Svedala :) Stort tack för rapporterna om hur det gick... :)

Postad 13 July 2009 - 13:18

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Hippo:

Då var jag redan i ett läge då jag tyckte det var roligare att skjuta palmer än fiender, dock så menade jag pansarvagn med extra maskingevärsskytt vs. snubbe med gevär innan...

Pinnen:

Man får en varning när man kommer för långt bort, det fick iaf. jag när jag provade planet för första gången och såg min chans att flyga hem till Svedala igen, men ack så besviken jag blev när det lilla äventyret slutade på havsbotten.. :)

jag förstod att du gillade att skjuta plmer mer än fiender,, de va kul att köra pansarvagn med dig också,, vet inte hur många gånger bi blev sprängda,, eller jag som satt där uppe levde inte speciellt länge i alla fall :) spela ikväll?

Postad 13 July 2009 - 13:47

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Finns det nån orsak till varför fallskärmen inte vecklar ut sig? För nära marken/vattnet?

Nu har jag blivit grym på at hålla planet i luften. Desto sämre går det att träffa saker o ting :)

Postad 13 July 2009 - 13:56

CBR
  • CBR
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Saknar en tropyihes men förhoppningsvis tar ja den idag. Är den där spela 100 matcher.

Den har jag också kvar, blir till och spela lite ikväll så man kommer närmare....
Jag har ännu inte kört något seriöst squadspel, så adda gärna SonTraX så att man får testa på det också.

Postad 13 July 2009 - 14:04

osen
  • osen
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Minns särskilt en gång då jag måste kört över snubben iaf. minst tre gånger, skjutit med kanonen både rakt på och nära runt omkring honom ett tiotal ggr., samtidigt som jag pepprat med maskingeväret PLUS att en snubbe satt i "tornet" på pansarvagnen och gjorde samma sak med sitt maskingevär.
Behöver jag säga att vi förlorade den duellen (som vanligt)?

Ska det verkligen krävas flertalet headshots med pansarskott?

Håller med om stridsvagnarnas ineffektivitet. Man måste verkligen träffa fienden i skallen eller på kroppen för att de ska avlida. Jag menar får man en pansargranat en halvmeter från fötterna borde man väl rimligen dö? Som det är nu är det bara att kuta in i ett hus så är man odödlig i stort sett, sålänge inte stridsvagnen står kvar och bombar sönder hela huset. Nä, det är mer effektivt att hoppa ur och dra ett par välriktade gevärskulor i bröstet eller en gevärsgranat (som verkar bra mycket mer dödliga än pansargranater). :P Hade ett riktigt skönt "moment" igår när jag landsteg vid sidan av en bas med båt, smög uppför slänten och drog två gevärsgranater upp i "utsiktstornen" och fick tre stycken, hehe. Ett av de få spelen jag fastnat så mycket för senaste tiden, för att inte säga öht.

Maskingevären är också löjligt ineffektiva tycker jag, det räcker med en tre-fyra gevärskulor i bröstet för att man ska dö men det känns som att det krävs minst dubbelt så många från maskingevären i bunkrar, på stridsvagnar och jeepar. Fast å andra sidan skulle det kanske bli väl obalanserat då.

Finns det nån orsak till varför fallskärmen inte vecklar ut sig? För nära marken/vattnet?

Nu har jag blivit grym på at hålla planet i luften. Desto sämre går det att träffa saker o ting :P

Verkar som att det tar någon sekund från det att man hoppar ur till dess att man kan veckla ut fallskärmen av någon anledning. Antar att det är för att man inte ska kunna hoppa allt för nära marken (i verkligheten tar det väl ändå någon sekund innan skärmen vecklar ut sig dessutom). Man får spamma X bäst man kan och hoppas :)

Hur är det att spela tillsammans förresten, går det och blir det roligare? Skulle vara skitkul att prova då jag inte lirat ihop med några online öht, mitt psn-ID är "oosen", adda gärna, har headset :)

Redigerat av osen, 13 July 2009 - 14:09.

Postad 13 July 2009 - 14:18

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Något som är riktigt kul när man lirar i squad (och headseten fungerar) är att kommentera & skratta sig sönder o samman åt alla dumheter som sker :) Sen är det såklart mer effektivt att gemensamt ge sig på fienden. Ibland i alla fall :)
Jag addar dig på en gång.

Postad 13 July 2009 - 15:23

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0
detta spelet lider nog en hel del av lagg precis som bfbc gjorde/gör första dagen var det bra mycket lättare att få ihjäl morlock än någon annan motståndare å det kan ju inte vara rätt

Postad 13 July 2009 - 15:27

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Ja verkar var mycket lagg nu.. Sköt nog ett helt mag på en gubbe från pansarvagnet utan att han dog... Sen sköt jag iväg ett pansarsköt precis bredvid en annan men han bara fortsatte! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.