* Officiell Tråd - Samsung Omnia HD *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 28 april 2009 - 09:12
vaddå inte officiellt släppt, finns med på samsungs hemsida och börjar säljas 3 juni.
pratade med 3 igår och dom kommer sälja den men han visste inte om dom får sälja den direkt vid telefonsläppet eller om det dröjer ett tag extra för att fixa in lite 3 menyer i den.
Ah, trevligt! Efter besvikelsen på N97's CPU så får det nog bli en omnia HD

Postad 29 april 2009 - 20:53
Nu går min Omnia nedåt i arvsföljden...

Jag skall ha mig en HD!
BTW....
Program som fungerar på Nokia 5800 borde väl också fungera på HD:n

Touchwiz ligger väl bara ovanpå !
Postad 29 april 2009 - 22:17
Nu e de avgjort!!!
Nu går min Omnia nedåt i arvsföljden...![]()
Jag skall ha mig en HD!
BTW....
Program som fungerar på Nokia 5800 borde väl också fungera på HD:n, dom har ju samma OP.
Touchwiz ligger väl bara ovanpå !
Det gör dem!
Men en fråga som jag undrar är om man skulle kunna fixa Touchwiz till sin 5800 som överliggande system?
det vore ju riktigt schysst eftersom det har Widgetsfunktioner och massa Lull lull.

Postad 03 maj 2009 - 09:48
Postad 03 maj 2009 - 19:11
Postad 03 maj 2009 - 19:56
Men det är fortfarande ett minus i protokollet.Jag hade en HTC Touch HD tidigare som också var svår att läsa av i solsken. Nu har jag en SE w960i som man ser ännu mindre av i solsken. Jag tror att Omnia HD kommer att vara precis lika svår/lätt att avläsa som de tidigare telefonerna.
Det skulle ha varit en förbättring med en bättre skärm.
Sony Ericsson standard borde det vara på alla mobilskärmar då dessa hör till de bästa.
"Det gör inget att denna hembion har dåligt ljud. Mina tidigare hade dåligt ljud också."
Postad 03 maj 2009 - 20:21
Postad 03 maj 2009 - 22:44
Postad 04 maj 2009 - 11:43
Men det är fortfarande ett minus i protokollet.
Det skulle ha varit en förbättring med en bättre skärm.
Sony Ericsson standard borde det vara på alla mobilskärmar då dessa hör till de bästa.
"Det gör inget att denna hembion har dåligt ljud. Mina tidigare hade dåligt ljud också."
Vilka mobiler med touchskärm syns "bra" i solsken? Vilka skärmar överhuvudtaget syns bra i solsken? Jag anser iaf att det nästan är orimligt att ställa det kravet på en mobiltelefon.
PhoneArena:"You can hardly see any details on the screen if you take the phone outdoors in bright sunlight"
Jag tolkar det som starkt solljus/ljust solsken. Dvs mer än "normalt". Detta är min åsikt.
Postad 04 maj 2009 - 14:45
Hade följande mailväxling med komplett.se för några minuter sedan...Jag har kollat runt lite och läst här och sett att många säger 3 Juni, vad har ni fått detta datum från och hur tillförlitligt är det? Läser man på vissa sidor säger dom ju preliminärt 8/5 vilket ifs säkert inte stämmer alls, är allt chansningar eller är det befogade gisningar?
> Hej,
>
> Jag har beställt en : Samsung i8910 Omnia HD , "Förväntat på lager
> 2009.05.08"
>
> Kan ni kolla upp hur tillförlitligt det förväntade lagerdatumet är ? Det står
> att ni förväntas få in den nu på fredag men flera andra sidor på nätet säger
> att de får in den här modellen först i början av juni ?
>
> Jag vill veta om ni verkligen får in den nu på fredag.
den 4 maj 2009 15:32
Bäste kund!
Vi skall få in den 5/8 och kan tyvärr inte få det bekräftat eller avslaget.
Beklagar detta.
Önskar er en fortsatt trevlig dag.
David, Kundservice
>
Känns ju inte helt solklart direkt...
Postad 04 maj 2009 - 16:06
Hade följande mailväxling med komplett.se för några minuter sedan...
> Hej,
>
> Jag har beställt en : Samsung i8910 Omnia HD , "Förväntat på lager
> 2009.05.08"
>
> Kan ni kolla upp hur tillförlitligt det förväntade lagerdatumet är ? Det står
> att ni förväntas få in den nu på fredag men flera andra sidor på nätet säger
> att de får in den här modellen först i början av juni ?
>
> Jag vill veta om ni verkligen får in den nu på fredag.
den 4 maj 2009 15:32
Bäste kund!
Vi skall få in den 5/8 och kan tyvärr inte få det bekräftat eller avslaget.
Beklagar detta.
David, Kundservice
>
Känns ju inte helt solklart direkt...
Jag beställde på Mobillagret.com , dom har med flera andra fått datumet 3/6 , alltså den 3:e juni, fast hoppas kompletts info gäller

Postad 07 maj 2009 - 18:57
Postad 07 maj 2009 - 20:16
Kommer ta bort min order därifrån om de ändrar datumet imorgon och beställa från någon annan...
Tycker ju detta känns bra mycket intressantare: http://www.play.com/...tml?source=9316
Kan väl inte vara något som skiljer den telefonen från den svenska ? Språket i telefonen måste ju lätt gå att ändra, eller ?
Postad 07 maj 2009 - 22:59

Postad 08 maj 2009 - 00:00
Känns som de bara skjuter det framåt utan att alls ha fått besked från Samsung...
Ska anmäla de asen för falsk marknadsföring och använda deras mailkontakt med mig som bevismatrial

Ok, hur fan kan de då sätta ett preliminärdatum undrar man ju. Ännu mer intressant är det ju att de ändrar preliminärdatumet med 3 dagar...
Postad 08 maj 2009 - 07:47
Nu har komplett.se ändrat leveransdatum till 11/5, måndag med andra ord...
Känns som de bara skjuter det framåt utan att alls ha fått besked från Samsung...
Ska anmäla de asen för falsk marknadsföring och använda deras mailkontakt med mig som bevismatrialEna snubben jag mailade till idag sa att de inte kan bekräfta leveransdatum eftersom Samsung inte gett ut något officiellt datum ännu !?
Ok, hur fan kan de då sätta ett preliminärdatum undrar man ju. Ännu mer intressant är det ju att de ändrar preliminärdatumet med 3 dagar...
Håller med fullständigt, falsk marknadsföring, dom kan ju faktiskt tjäna på detta, att sätta en tidigare preliminär releasedatum, skall det va så svårt att få fram ett datum

Postad 08 maj 2009 - 08:11
Om de sen inte får in telefonen på måndag så drar jag tillbaks min order och anmäler de för marknadsföringsbrott.
Postad 08 maj 2009 - 11:21
Postad 08 maj 2009 - 11:37
Ren spekulation dock.
Postad 08 maj 2009 - 13:17
Hej igen,
Då Samsung själva inte har sagt något om releasen på telefonen så kommer inte våran leverantör att kunna ge oss ett bättre datum. Med vänliga hälsningarMicke, Kundservice >>
Ni måste ju kunna ringa leverantören och få leveransdatumet bekräftat idag ?>>> To: [email protected]>> From: [email protected]>> Subject: (Auto Reply Tracking #1954723) Samsung omnia HD i8910>> Date: Thu, 7 May 2009 11:27:11 +0200
Feducci, komplett och inwarehouse har samma ägare...
Postad 08 maj 2009 - 15:24
Inwarehouse skriver också 11/5. Inwarehouse och Komplett har haft samma leveransdatum hela tiden som jag bevakat. Är inte det ett tecken på att de faktiskt har haft kontakt med Samsung?
Ren spekulation dock.
De har samma ägare.
EDIT
Sorry Buckets, läste ditt inlägg slarvigt.
Redigerat av Outrage, 08 maj 2009 - 15:25.
Postad 08 maj 2009 - 15:25
vaddå inte officiellt släppt, finns med på samsungs hemsida och börjar säljas 3 juni.
pratade med 3 igår och dom kommer sälja den men han visste inte om dom får sälja den direkt vid telefonsläppet eller om det dröjer ett tag extra för att fixa in lite 3 menyer i den.
Fråga 3 på deras facebook-sida (som enligt en säljare skulle vara det bästa sättet att få reda på vilka modeller de kommer att sälja) angående Omnia HD och fick detta svaret:
Hej, vi tittar på att ta in Omnia HD, men som det ser ut nu så kommer den troligen inte att landa hos oss.
oh noes!!!!
Postad 08 maj 2009 - 16:31
Sådär har ju komplett gjort i flera år... inte bara på kommande grejer, utan restnoterade varor har det också vart så på. Inte för att det gör det mer rättfärdigt, det är snarare ännu värre att de har satt i system att bara sätta ett godtyckligt datum och sen flytta fram det samma dag som det visar sig att det inte kom nån leverans...Nu har komplett.se ändrat leveransdatum till 11/5, måndag med andra ord...
Ska anmäla de asen för falsk marknadsföring och använda deras mailkontakt med mig som bevismatrialEna snubben jag mailade till idag sa att de inte kan bekräfta leveransdatum eftersom Samsung inte gett ut något officiellt datum ännu !?
Postad 08 maj 2009 - 22:35
Feducci, komplett och inwarehouse har samma ägare...
Misstänkte att det var fallet =)
Tack för att ni klarade upp det iaf.
Postad 08 maj 2009 - 23:13
----- Original Message -----
From: <[email protected]>
To: <[email protected]>
Sent: Friday, May 08, 2009 7:53 PM
Subject: (Auto Reply Tracking #1952153) Samsung Omnia HD
(Please keep the subject when replying to this mail.)
Bäste kund!
Det datum vi fått från vår distrubitör var 8/ men har nu ändrats från deras sida till 11/5, dock är det fortfarande preliminärt men vi vet tyvärr inte mer än så.
Beklagar detta.
David, Kundservice
Som ni ser så har jag nu (efter 2 flaskor vin) lackat ur och tryckt upp kräken mot väggen ! Lovar att posta svaret jag får på detta mail...(när jag nyktrat till)
Redigerat av Buckets, 08 maj 2009 - 23:15.
Postad 09 maj 2009 - 20:49
Vilka mobiler med touchskärm syns "bra" i solsken? Vilka skärmar överhuvudtaget syns bra i solsken? Jag anser iaf att det nästan är orimligt att ställa det kravet på en mobiltelefon.
PhoneArena:"You can hardly see any details on the screen if you take the phone outdoors in bright sunlight"
Jag tolkar det som starkt solljus/ljust solsken. Dvs mer än "normalt". Detta är min åsikt.
Läs i mitt inlägg.
SE har riktigt bra skärmar.
En mobil för 8000kr BÖR ha en bra skärm om den ska vara en multimediamobil.
Att du knappt kan se några detaljer på telefonen i klar skinande sol är ju väldigt bra nu mot sommaren ..
Postad 11 maj 2009 - 12:03
De ända telefoner jag har upplevt ha tydlig skärm i solljus är gamla telefoner med en färg.
Hur får man för övrigt en skärm att visa något tydligt i direkt solljus?
Postad 11 maj 2009 - 13:09
Inget slår monokroma skärmar på den punkten. Men man kommer nära med s.k transreflektiva skärmar som s.a.s utnyttjar solljuset till sin fördel.
I vilket fall som helst finns det ingen anledning att välja bort i8910/Omnia HD p.g.a skärmens läsbarhet i solljus. Övriga egenskaper väger över.
Postad 11 maj 2009 - 16:22

Postad 11 maj 2009 - 16:25
I de flesta fall har man ju oftast möjlighet att flytta sig ur solen oxå, typ gå in i en butik/galleria eller liknande. Är väl bara på stranden egentligen det kan bli svårt, så som jag ser det. Så tycker den här diskusionen har fått lite stort utrymme, men det är jag det.
Håller med

Postad 11 maj 2009 - 19:05
Postad 11 maj 2009 - 21:21
Jag skulle nog snarare säga att det lär ju inte hända nåt innan dess iaf, och inte att det faktiskt är då det blir åka av. Komplett och inwarehouse:s datum går ju som sagt aldrig att lita påoch nu har komplett och inwarehouse flyttat fram datumet till 5:e juni, så det verkar vara då det händer nått
Postad 18 maj 2009 - 08:12
http://www.pixmania....p;CodePromo=oui
samsung player hd?? Den är typ 1000 kr billigare oxå.
"Med mobiltelefonen Player HD från Samsung kan du kombinera arbete och nöje !
Med en pekskärm på 3.2" är telefonen Player HD både elegant och intuitiv och du kan dra nytta av en höghastighets Wifi anslutning. Med Windows Mobile 6.1 är den praktisk och har en mängd olika program inkluderade och även en GPS. Du blir aldrig mer fösenad och kommer vilse och du kan använda tiden effektivt med att kolla över din presentation en extra gång innan mötet med en pdf. fil som du får direkt på din telefon."
All information är väldigt fel oxå..hmmm
EDIT: Nu tog prisjakt bort denna länk från Omnia HD
Redigerat av tha_neo, 18 maj 2009 - 08:15.
Postad 22 maj 2009 - 13:49
Någon van Samsung ägare här som vet hur det fungerar med inställningarna för mobil data? Kan man ställa in det så att tex push-mail bara är igång när man befinner sig via hemma nätet eller via WLAN?
Reser väldigt mycket och gillar inte de höga roaming kostnader som automatisk data överföring kan innebära

Postad 22 maj 2009 - 14:42
Postad 24 maj 2009 - 09:05
Tack.Iom att den kör samma operativsystem som Nokias 5800, så borde samma val finnas som på den. Och ja på den kan du ställa in så den bara hämtar i hemmanätverk. Dock suger den inbyggda e-post klienten i den då jag aldrig fått den att automatiskt hämta mail... Som tur var finns noka messaging så det går att använda e-post på den...
Borde väl komma en manual i PDF ganska snart, där kan man säkert läsa alla detaljer.
Postad 25 maj 2009 - 11:13
Verkar som de utlovade leveransdagarna kommer att hålla även här då.

Postad 28 maj 2009 - 08:04
Postad 28 maj 2009 - 11:35
Man är ju knappast sugen på att lägga ut nästan 8000 för att köpa den utan något abonnemang.....

Redigerat av malkavian800, 28 maj 2009 - 11:36.
Postad 28 maj 2009 - 16:24
Någon som har hört något om den kommer till 3 eller inte? Pratade just med en på kundtjänst där och han sa att han inte visste om den skulle komma till 3 eller inte. Likadant svar fick jag av en jag frågade i en 3 affär igår. Han sa att det beror på vad dom prioriterar då det kommer många nya mobiler just nu.
Man är ju knappast sugen på att lägga ut nästan 8000 för att köpa den utan något abonnemang.....
har frågat i 2 olika 3 affärer och i den ena visste dom inte men i den andra sa dom att dom skulle få in den, hade visst varit en samsung representant där och visat upp den.
hoppas att dom tar in den så jag kan byta ut min N95:a
Postad 28 maj 2009 - 17:32

Postad 29 maj 2009 - 06:46
Köp den kontant eller ta ett lån hos en vanlig bank, bättre ränta där och man slipper ha en operatörslåst telefon!
Postad 02 juni 2009 - 12:39
Någon som vet vilken TV-Out kabel man ska köra med, om den som är till gamla Omnian funkar med samsungs egna special-USB eller om det är TV-Out via 3,5mm jacket som på Nokian och vilken kabel som är kompatibel?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar