Vilka är forumet basgalningar?
193 svar till detta ämne
Postad 06 March 2009 - 19:16
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Jaså? Då tar vi det igen, och eftersom det finns Ino folk i tråden så väljer vi Ino element. Y2 ger 124 db. Y4 ger 130 db, alltså 6 dB mer vid en fördubbling av elementen. Tar och bygger om dessa lådor till aktiva och jämföra. Menar du på allvar att Y4 då helt plöstligt endast klarar av 127 db? Att dom helt mystiskt slår längre och distar mer aktivt än passivt? Det vill säga, passivt ger Y4 ger A% dist vid 127 dB medans aktiva Y4 ger B% dist vid 127 dB? Trots samma element och låda mm. Det enda skillnaden är aktiv eller passiv drivning.
Deras maximala ljudtryck ändrar sig inte om du har två st passiva eller 2st aktiva basar. Deras maximala ljudtryck är det ingen skillnad på mellan 4st aktiva eller 4st passiva... Jag tog bort/skrev om detta inlägg som inte va något vidare trevligt, gillar inte att vara otrevlig och detta va för att det tajmar dåligt med saker som hänt under dagen.... Såg också att jag missat en väldigt viktig sak som du faktiskt har sagt några gånger, att du talar om maximala ljudtryck oavsett drivning ! (men vi pratade vad jag vet först om skillnaden mellan 2 och4st basar, borträknad max SPL utan bara ökningen i ljudnivå man får) Vet inte ritkigt varför vi hamnade på MAX SPL ... ganska ointressant att diskutera det för det säger ju sin självt att det blir samma... sorry för missförståndet, men va helt 100 på att vi bara pratade om den ökning i ljudnivå man får från 2 passiva till 4passiva eller 2 aktiva till 4aktiva. max SPL, kan vi skippa för den e den samma som sagt.
Redigerat av DVD-ai, 06 March 2009 - 19:48.
Postad 06 March 2009 - 19:20
Astigmatism
-
Astigmatism
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag tycker nog att det här citatet från ett annat forum platsar in här, Ino i64s och Profundus Y-8: http://s196.photobuc...20090228033.flv
Skönt med obesvärad återgivning när man tittar på DVD-konserter. Ställde upp SPL-mätaren vid lyssningsposition, och nog låg snittnivån ganska högt allt. Var uppe och peakade vid 133db under kvällen, vilket nog får anses som fullt tillräckligt med helt vanliga skivor.
Jag hoppas inte David tar illa upp, isf tar jag bort inlägget  EDIT: Och med "David" menar jag inte DVD-ai så det inte blir några missförstånd
Redigerat av Astigmatism, 06 March 2009 - 19:24.
Postad 06 March 2009 - 19:23
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Vem David skulle ta illa upp ?!
Postad 06 March 2009 - 19:28
Astigmatism
-
Astigmatism
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Vem David skulle ta illa upp ?! 
Såg du min edit? Jag menade bara att om ägaren(David) till systemet inte vill att jag ska posta citatet här så kan jag ta bort mitt inlägg
Postad 06 March 2009 - 19:28
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Jag tycker nog att det här citatet från ett annat forum platsar in här, Ino i64s och Profundus Y-8:
Jag hoppas inte David tar illa upp, isf tar jag bort inlägget 
EDIT: Och med "David" menar jag inte DVD-ai så det inte blir några missförstånd 
8 bas moduler löjligt jag har 2 och spelar högre
Postad 06 March 2009 - 19:32
Astigmatism
-
Astigmatism
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Ja förlåt x-12, jag glömde bort att det bara är du som får vara med i den här tråden
Postad 06 March 2009 - 19:34
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Såg du min edit? Jag menade bara att om ägaren(David) till systemet inte vill att jag ska posta citatet här så kan jag ta bort mitt inlägg 
OK 8 bas moduler löjligt jag har 2 och spelar högre
jo men detta är slutna moduler gjorda för att spela djupt med snarare än högt men djupt med bra artikulation är vad dom e gjorda för, olika sattsningar där lite med din monster och dessa pY-2 e fina grejer, med dem kan man spela på bra Men dina moduler lär ju vara sjuka... skulle vilja lyssna på dem Men att bygga ett par skulle nog aldrig bli av.. inte på ett tag i alla fall, behöver med plats då... För jag vill ju ha 4st för att få bättre rumt koppling och eliminering ar resonanser m.m.
Postad 06 March 2009 - 19:34
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Ja förlåt x-12, jag glömde bort att det bara är du som får vara med i den här tråden 
äru avis eller???
Postad 06 March 2009 - 19:35
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
...
Redigerat av DVD-ai, 06 March 2009 - 19:49.
Postad 06 March 2009 - 19:37
Astigmatism
-
Astigmatism
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
äru avis eller???
Nej, jag tycker du har en otrevlig ton bara. Du hugger mot allt och alla, förstår inte varför...
Postad 06 March 2009 - 19:55
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Jaså? Då tar vi det igen, och eftersom det finns Ino folk i tråden så väljer vi Ino element.
bara nyfiken, vad är "Ino folk" ... e det något speciellt med dem ?!
Postad 06 March 2009 - 19:55
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Nej, jag tycker du har en otrevlig ton bara. Du hugger mot allt och alla, förstår inte varför...
hugger endast på idiotiska påståenden och såna som tror dom vet men vet ingenting
Postad 06 March 2009 - 19:58
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
hugger endast på idiotiska påståenden och såna som tror dom vet men vet ingenting
Bara nyfiken (hängde inte med på vad ni två hade för argumenterande, eller vart någonstans i tråden detta va..) men vad e det som ni bråkar om och var är det idiotiska påståenden och försök att visa att någon kan något men inte gör det ?! Är det hans inlägg med filmen till InfraY-6 modulerna du tänker på då ?!
Postad 06 March 2009 - 20:01
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Bara nyfiken (hängde inte med på vad ni två hade för argumenterande, eller vart någonstans i tråden detta va..) men vad e det som ni bråkar om och var är det idiotiska påståenden och försök att visa att någon kan något men inte gör det ?!
Är det hans inlägg med filmen till InfraY-6 modulerna du tänker på då ?!
vet ej vad han menar men han verkar sitta med ino grejor så han blev väl sur bara för att man råkar ha något hemmbyggt.
Postad 06 March 2009 - 20:08
Astigmatism
-
Astigmatism
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag sitter ej med Ino prylar, länkade bara till ett klipp med Prof Y-8 som fick tråden att spåra ur 
Ska lämna tråden till er, tyckte det skulle bli kul att hoppa in i diskussionen men nu vet jag bättre
Postad 06 March 2009 - 20:12
SunfireTHX
-
SunfireTHX
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Skulle också väldigt gärna vilja lyssna på dina basar,,,  (Nyfiken och mkt intresserad)
Redigerat av SunfireTHX, 06 March 2009 - 20:13.
Postad 06 March 2009 - 20:12
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Jag sitter ej med Ino prylar, länkade bara till ett klipp med Prof Y-8 som fick tråden att spåra ur  Ska lämna tråden till er, tyckte det skulle bli kul att hoppa in i diskussionen men nu vet jag bättre 
tyvär så verkar det vara populärt att länka till just ino prylar men det finns andra bas högtalare också som kan spela högt .
Postad 06 March 2009 - 22:03
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Skärpning nu allihopa, det är riktig dagisnivå.
Postad 06 March 2009 - 22:52
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Hehe, jo, efter vad jag sett på mätningar så är de två subbasar som x-12 konstruerat riktigt kapabla och skulle utan problem (vad jag kan se..) tävla med pZ-2 modulerna i båda ljudtryck och bjupbas prestanda... Tvivlar jag inte en sekund på och med dem fina elementen, konsttruktionen och utsendet... Men dessa är helt vansinnigt stora (och coola!) men som sagt för stora för mig i nuläget.. och jag vill som sagt ha 4st moduler framöver och det bästa jag hört (i rimliga prisklasser och storlekar) är pX-2 och då kan jag bara tänka mig hur pX-4 skulle vara ! sedan pY-4 måste vara ren kärlek ! Men hade jag plats så skulle garanterat x-12 basarna vara av stort intresse. Jag har i alla fall valt att satsa på Ino för att jag verkligen Älskade ljudet som dem presenterade, inget annat, det är min helt 100% subjektiva upplevelse av dem och som betyder mest för mig Modulerna är jag mer öppen för, men i28 som toppar blir det i vilket fall, sedan om det blir SVS basar, Ino basar, hemmabyggen eller vad det nu blir återstår att se, men som det e nu så lutar det åt ett jag börjar med pX-4 eller pY-2 som basbotten och kanske arbetar mig upp mot pX-8 eller pY-4 i framtiden Ino för mig är ett märke (med en jätte trevlig konstruktör) och jag köper som sagt i28 Ino enbart för att jag verkligen gillar ljudet, jag ansluter mig därmed inte till någon "sekt" (som så många vill kalla det, vilket också är väldigt synd.. och har jag alltid tykt  ) Och jag tycker det e synd att detta på något märkligt vis ska behöva ändra människors syn på mig av någon outgrundlig anledning, jag är fortfarande samma gamla DVD-ai (David) som alltid. Och att detta ska användas som något slags "på hopp" eller liknande (taskigt ordval, jag vet..kom inte på bättre ord just nu) är verkligen inget som jag uppskattar. Nu ska ju inte detta blir en Ino råd (med allt ved det innebär..) utan jag ville bara förklara min ståndpunkt gällande detta för att det har varit spelningar på detta i tråden.
Redigerat av DVD-ai, 06 March 2009 - 22:57.
Postad 07 March 2009 - 08:54
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
tyvär så verkar det vara populärt att länka till just ino prylar men det finns andra bas högtalare också som kan spela högt .
Är du avis för att ingen länkar till dina hemmabyggen? De är säkert jättebra, vad vet jag, men de kan ju inte vara lika intressanta som produkter som finns tillgängliga på marknaden. Om jag tänker köpa något så kanske jag kollar på SVS-basar och Ino-basar mm. Alltså produkter som går att köpa. X-12-VI har förstått nu att du tycker att dina basar är mycket bättre än allt som finns till salu på planeten. Kul för dig, men du behöver ju inte använda det som ett skäl att racka ned på allt annat och på alla de som inte bygger själv. Din griniga attydtyd är tröttsam.
Postad 07 March 2009 - 08:58
Unregistered41238
-
Unregistered41238
-
Användare
-
-
183 inlägg
Vart kan jag se de mätningarna?
Jag väntar fortfarande på mätningar som visar Y2 ge >15,5Hz: >124 dB i rum, kontinuerligt.
Postad 07 March 2009 - 09:00
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Skärpning nu allihopa, det är riktig dagisnivå. 
På dagis bl.a pussar man varandra
Postad 07 March 2009 - 09:24
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Jag väntar fortfarande på mätningar som visar Y2 ge >15,5Hz: >124 dB i rum, kontinuerligt.
Fråga på faktiskt.se. Där finns det en massa Ino-ägare och en massa folk som gillar att mäta på allt möjligt. Jag kan väl säga så här. Om tekniknördarna på faktiskt.se inte ifrågasätter Öhmans siffror så stämmer de nog. Det finns MÅNGA som skulle finna stort nöje i att avslöja honom med den typen av felaktigheter.
Postad 07 March 2009 - 09:28
Unregistered41238
-
Unregistered41238
-
Användare
-
-
183 inlägg
Fråga på faktiskt.se. Där finns det en massa Ino-ägare och en massa folk som gillar att mäta på allt möjligt. Jag kan väl säga så här. Om tekniknördarna på faktiskt.se inte ifrågasätter Öhmans siffror så stämmer de nog. Det finns MÅNGA som skulle finna stort nöje i att avslöja honom med den typen av felaktigheter.
Jag har faktiskt läst där om just detta och inte ens där finns det mätningar. Den enda mätning som finns på Y2 (eller var det Y4?) visar att basen faller brant efter 25hz. Tittar man på hur Y modulerna är byggda och på dimensioneringen av portarna så gissar jag att de är avstämda ganska exakt vid 25hz dessutom. Om ovanstående stämmer så är Y basarna kanske bra för musik men för hemmabioåtergivning i den högre skolan så hör de definitivt inte hemma.
Redigerat av Unregistered41238, 07 March 2009 - 09:37.
Postad 07 March 2009 - 09:45
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Är du avis för att ingen länkar till dina hemmabyggen? De är säkert jättebra, vad vet jag, men de kan ju inte vara lika intressanta som produkter som finns tillgängliga på marknaden. Om jag tänker köpa något så kanske jag kollar på SVS-basar och Ino-basar mm. Alltså produkter som går att köpa.
X-12-VI har förstått nu att du tycker att dina basar är mycket bättre än allt som finns till salu på planeten. Kul för dig, men du behöver ju inte använda det som ett skäl att racka ned på allt annat och på alla de som inte bygger själv. Din griniga attydtyd är tröttsam. 
och din o kunskap gör en ganska trött du följer bara strömen kom själv med egna argument och att jag rackar ner är utav den enkal anledningen ditt och andras tjat om att era grejor är bäst och det spelar dittan och datan rent och högt sen finns det bättre basar att få tag i men då är det helt andra pengar det är frågan om sen att du har ett horn i sidan på mig kommer väl i från monoliten som du sänkte med att kortsluta kablarna mot chassiet.
Postad 07 March 2009 - 10:05
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Jag har faktiskt läst där om just detta och inte ens där finns det mätningar. Den enda mätning som finns på Y2 (eller var det Y4?) visar att basen faller brant efter 25hz. Tittar man på hur Y modulerna är byggda och på dimensioneringen av portarna så gissar jag att de är avstämda ganska exakt vid 25hz dessutom.
Om ovanstående stämmer så är Y basarna kanske bra för musik men för hemmabioåtergivning i den högre skolan så hör de definitivt inte hemma.
skulle gärna vilja se vilka T/S värden ino basarna har i mot peerles basarna eftersom det är peerles som tillverkar åt ino
Postad 07 March 2009 - 10:21
Unregistered41238
-
Unregistered41238
-
Användare
-
-
183 inlägg
skulle gärna vilja se vilka T/S värden ino basarna har i mot peerles basarna eftersom det är peerles som tillverkar åt ino
T/S värdena kommer nog aldrig att lämnas ut men att det inte ens finns mer än en mätning tycker jag är .. suspekt.
Postad 07 March 2009 - 10:36
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
T/S värdena kommer nog aldrig att lämnas ut men att det inte ens finns mer än en mätning tycker jag är .. suspekt.
men dom har en likhet med peerless dom är angivna vid 2.83 volt till 95.5 db vid 1 meter och det skulle göra vid 1watt 1 meter 91.5 db sen får folk dömma själva men jag tycker inte det är bra och det är min personliga åsikt.
Postad 07 March 2009 - 10:38
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
och din o kunskap gör en ganska trött du följer bara strömen kom själv med egna argument och att jag rackar ner är utav den enkal anledningen ditt och andras tjat om att era grejor är bäst och det spelar dittan och datan rent och högt sen finns det bättre basar att få tag i men då är det helt andra pengar det är frågan om sen att du har ett horn i sidan på mig kommer väl i från monoliten som du sänkte med att kortsluta kablarna mot chassiet.
Vad yrar du om? Jag har aldrig hävdat att mina prylar är bäst eller att de spelar rent och högt. Jag har heller aldrig hävdat att jag har stora kunskaper men hjälper ibland till och länkar eller refererar till folk som så vitt jag kan bedöma har det. Jag har heller aldrig sagt att dina prylar är dåliga för det vet jag inget om. Angående Monolithen så har du fått det om bakfoten. Den dog av sig själv (eller möjligen av att jag pressade den för hårt) och när jag öppnade den så såg det ut som om kablarna kanske låg mot elementet. Det var inte jag som hade kopplat. Jag vill minnas att du hjälpte mig där och det var jag tacksam för. Jag har lite svårt att se hur det skulle ge mig en anledning att ha ett horn i sidan till dig, tvärtom. Det enda jag har emot dig är dina attitydproblem och din tråkiga ton. Lite respekt för andra skadar inte. Men du kanske tycker att din långfingersattityd är tuff? Den imponerar inte på mig i alla fall. Angående mätningar på inobasar så tycker jag också att det vore kul att se. Om Y-modulerna skulle falla brant vid 25Hz så skulle det förvåna mig stort, det går liksom emot hela konsttruktionsidén som bygger på att kunna spela djupt och kraftfullt. Öhman berättar själv om mätningar som gjorts på Z-4 i Studio Blue. Det är samma element i Z-modulerna men det är förstås 4 ggr fler element i Z-4 än i Y-2 och det går väl inte att jämföra rakt av men det kan ge en fingervisning. "Världsberömde inspelningsteknikern Bertil Alving har mätt upp högtalarsystemet på studion/inspelningsteknikerskolan Studio Blue och konstaterat en undre gränsfrekvens på 14 Hz. Nere vid 10 Hz hade nivån sjunkit till -5 dB. Vid test av maximalt ljudtryck har 137 dB i registret 17 - 55 Hz uppmätts 7 meter från högtalarna. Studio Blue var den första studion i världen som installerade Ino Audios största bassystem profundusZ-4. Ljudtrycket 137 dB på 7 meters avstånd motsvarar 154 dB en meter från högtalarna. På lyssningsplats vid mixerbordet ligger max ljudtryck 19 - 100 Hz på 134 dB. Detta motsvarar ett ljudtryck på 1 meter om 145 dB. På en meter är max ljudtryck dock normala 139 dB i alla normala rum. Rumspåverkan från fjärra väggar på så små avstånd är minimal."Nu saknar tydligen Öhman trovärdighet hos en del av er men ni kan ju kontakta Bertil Alving om ni vill försöka avlöja "bluffen".
Postad 07 March 2009 - 10:55
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Vad yrar du om? Jag har aldrig hävdat att mina prylar är bäst eller att de spelar rent och högt. Jag har heller aldrig hävdat att jag har stora kunskaper men hjälper ibland till och länkar eller refererar till folk som så vitt jag kan bedöma har det.
Jag har heller aldrig sagt att dina prylar är dåliga för det vet jag inget om. Angående Monolithen så har du fått det om bakfoten. Den dog av sig själv (eller möjligen av att jag pressade den för hårt) och när jag öppnade den så såg det ut som om kablarna kanske låg mot elementet. Det var inte jag som hade kopplat. Jag vill minnas att du hjälpte mig där och det var jag tacksam för. Jag har lite svårt att se hur det skulle ge mig en anledning att ha ett horn i sidan till dig, tvärtom.
Det enda jag har emot dig är dina attitydproblem och din tråkiga ton. Lite respekt för andra skadar inte. Men du kanske tycker att din långfingersattityd är tuff? Den imponerar inte på mig i alla fall. 
se post 172 och vad du skriver i första meningen får man inte attityds problem då så vete fan men jag är inte den som är den jag kan ta bort galleriet om du har problem .
Redigerat av Unregistered1022, 07 March 2009 - 10:55.
Postad 07 March 2009 - 10:58
Unregistered41238
-
Unregistered41238
-
Användare
-
-
183 inlägg
Vad yrar du om? Jag har aldrig hävdat att mina prylar är bäst eller att de spelar rent och högt. Jag har heller aldrig hävdat att jag har stora kunskaper men hjälper ibland till och länkar eller refererar till folk som så vitt jag kan bedöma har det.
Jag har heller aldrig sagt att dina prylar är dåliga för det vet jag inget om. Angående Monolithen så har du fått det om bakfoten. Den dog av sig själv (eller möjligen av att jag pressade den för hårt) och när jag öppnade den så såg det ut som om kablarna kanske låg mot elementet. Det var inte jag som hade kopplat. Jag vill minnas att du hjälpte mig där och det var jag tacksam för. Jag har lite svårt att se hur det skulle ge mig en anledning att ha ett horn i sidan till dig, tvärtom.
Det enda jag har emot dig är dina attitydproblem och din tråkiga ton. Lite respekt för andra skadar inte. Men du kanske tycker att din långfingersattityd är tuff? Den imponerar inte på mig i alla fall.
Angående mätningar på inobasar så tycker jag också att det vore kul att se. Om Y-modulerna skulle falla brant vid 25Hz så skulle det förvåna mig stort, det går liksom emot hela konsttruktionsidén som bygger på att kunna spela djupt och kraftfullt. Öhman berättar själv om mätningar som gjorts på Z-4 i Studio Blue. Det är samma element i Z-modulerna men det är förstås 4 ggr fler element i Z-4 än i Y-2 och det går väl inte att jämföra rakt av men det kan ge en fingervisning.
"Världsberömde inspelningsteknikern Bertil Alving har mätt upp högtalarsystemet på studion/inspelningsteknikerskolan Studio Blue och konstaterat en undre gränsfrekvens på 14 Hz. Nere vid 10 Hz hade nivån sjunkit till -5 dB. Vid test av maximalt ljudtryck har 137 dB i registret 17 - 55 Hz uppmätts 7 meter från högtalarna. Studio Blue var den första studion i världen som installerade Ino Audios största bassystem profundusZ-4. Ljudtrycket 137 dB på 7 meters avstånd motsvarar 154 dB en meter från högtalarna. På lyssningsplats vid mixerbordet ligger max ljudtryck 19 - 100 Hz på 134 dB. Detta motsvarar ett ljudtryck på 1 meter om 145 dB. På en meter är max ljudtryck dock normala 139 dB i alla normala rum. Rumspåverkan från fjärra väggar på så små avstånd är minimal."
Nu saknar tydligen Öhman trovärdighet hos en del av er men ni kan ju kontakta Bertil Alving om ni vill försöka avlöja "bluffen". 
Som sagt, jag har bara sett en enda mätning på Ino´s basar och den ser ut såhär: http://www.faktiskt....nus15-200Hz.pngBrant fall från ca 25hz. Tills jag ser någon annan mätning så är detta det bästa som finns tillgängligt.
Redigerat av Unregistered41238, 07 March 2009 - 10:59.
Postad 07 March 2009 - 11:02
shifts
-
shifts
-
Veteran
-
-
1684 inlägg
Jösses, där är det ju något som inte stämmer. Kan du inte länka tråden där den förekom (om den fanns i en sådan)?
Postad 07 March 2009 - 11:06
Unregistered41238
-
Unregistered41238
-
Användare
-
-
183 inlägg
Jösses, där är det ju något som inte stämmer. Kan du inte länka tråden där den förekom (om den fanns i en sådan)?
Du hittar den i Neil Harts medlemspresentation.
Postad 07 March 2009 - 11:08
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Var inte så känslig. Det skrev jag bara för att du låter så arg hela tiden. Du skrev: "tyvär så verkar det vara populärt att länka till just ino prylar men det finns andra bas högtalare också som kan spela högt . ". Det lät lite bittert faktiskt. Vad är det för fel med att folk länkar till Inoprylar om de gillar Inoprylar. Jag ser inget som hindrar att det finns bra prylar av olika fabrikat och även bra hemmabyggen.  Du får gärna länka till vad du vill och ditt galleri är högintressant. Jag har kollat i det flera gånger med stort intresse. Med tanke på att du är så aggressiv i din framtoning så är det förvånande att du inte kan ta en liten pik med bättre fattning. Är man tuff mot andra så måste man vara lite tuff när det gäller att ta emot ekot från omvärlden också. Annar får man det jobbigt.
Postad 07 March 2009 - 11:09
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Får kolla igenom hans tråd, men han har inte y-moduler själv i alla fall, har aldrig haft heller. edit: här är tråden http://www.faktiskt....o...c&start=210Och åter igen... sluta upp med alla trams. Gillar ni inte Ino, bra köp dom inte. Gillar ni dom, köp dom. Vill ni få tag på mätningar och parametrar, ring till Öhman och prata med honom. Nu vill vi se lite fler roliga bilder på allas maffiga bassystem och mindre snack
Redigerat av Martin, 07 March 2009 - 11:14.
Postad 07 March 2009 - 11:44
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Var inte så känslig. Det skrev jag bara för att du låter så arg hela tiden.
Du skrev: "tyvär så verkar det vara populärt att länka till just ino prylar men det finns andra bas högtalare också som kan spela högt . ".
Det lät lite bittert faktiskt. Vad är det för fel med att folk länkar till Inoprylar om de gillar Inoprylar. Jag ser inget som hindrar att det finns bra prylar av olika fabrikat och även bra hemmabyggen. Du får gärna länka till vad du vill och ditt galleri är högintressant. Jag har kollat i det flera gånger med stort intresse.
Med tanke på att du är så aggressiv i din framtoning så är det förvånande att du inte kan ta en liten pik med bättre fattning. Är man tuff mot andra så måste man vara lite tuff när det gäller att ta emot ekot från omvärlden också. Annar får man det jobbigt. 
va då arg tål du inte ens att höra sanningen eller kritik .
Postad 07 March 2009 - 12:08
David_hanson
-
David_hanson
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Inte en chans hugger endast på idiotiska påståenden och såna som tror dom vet men vet ingenting
Pratar du om dig själv nu igen? Jag utmanar dina byggen. Ställer du upp eller blir du mus? Jag har faktiskt läst där om just detta och inte ens där finns det mätningar. Den enda mätning som finns på Y2 (eller var det Y4?) visar att basen faller brant efter 25hz. Tittar man på hur Y modulerna är byggda och på dimensioneringen av portarna så gissar jag att de är avstämda ganska exakt vid 25hz dessutom.
Om ovanstående stämmer så är Y basarna kanske bra för musik men för hemmabioåtergivning i den högre skolan så hör de definitivt inte hemma.
Varför fortsätter du att ljuga sådär? Framför mig så har jag riktiga mätningar (inte sådana som är i ditt lilla huvud) som visar spikrak ner till 20 hz. Säger det igen, bring it on. Ta hit dina saker så får vi se vilket som låter som skräp och vilket som låter bra.
Postad 07 March 2009 - 12:12
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Inte en chans
Pratar du om dig själv nu igen? Jag utmanar dina byggen. Ställer du upp eller blir mus
lätt tid och plats bara jag får bestämma var och sen kan duta och lägga upp mätningarna
Redigerat av Unregistered1022, 07 March 2009 - 12:14.
Postad 07 March 2009 - 12:14
David_hanson
-
David_hanson
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
lätt tid och plats bara jag får bestämma var
Här, hos mig, när du vill. Så kommer du nog hålla tyst sen, om det finns någon skam i kroppen dvs.
Postad 07 March 2009 - 12:15
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Här, hos mig, när du vill. Så kommer du nog hålla tyst sen, om det finns någon skam i kroppen dvs.
och var då
Postad 07 March 2009 - 12:17
David_hanson
-
David_hanson
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Var inte så känslig. Det skrev jag bara för att du låter så arg hela tiden. 
Det är för han är en "tuff kille" som alltid ansett sig som värsting. Allt han har är "värsting saker" och om någon påstår sig ha något bättre blir han aggressiv. Att slänga in massa skräpelement i en liten låda som för massa väsen kan vem som helst. Att fixa låg dist, icke entoning bas som även har hög spl, fixar man inte med vilket skit som helst. och var då
Värmland.
Postad 07 March 2009 - 12:20
Unregistered1022
-
Unregistered1022
-
Guru
-
-
5433 inlägg
Det är för han är en "tuff kille" som alltid ansett sig som värsting. Allt han har är "värsting saker" och om någon påstår sig ha något bättre blir han aggressiv. Att slänga in massa skräpelement i en liten låda som för massa väsen kan vem som helst. Att fixa låg dist, icke entoning bas som även har hög spl, fixar man inte med vilket skit som helst.
ge dig nu du vet tamefan inte ens vad du diskuterar nu om du skall hålla på att fabulera hela tiden så har du inget förtroende skulle tro att mina skräp element har lägre dist änn vad dina har ta och lär dig hur element fungerar med dom olika tekniska inovationer som finns t.e.x xbl2 teknik Det är för han är en "tuff kille" som alltid ansett sig som värsting. Allt han har är "värsting saker" och om någon påstår sig ha något bättre blir han aggressiv. Att slänga in massa skräpelement i en liten låda som för massa väsen kan vem som helst. Att fixa låg dist, icke entoning bas som även har hög spl, fixar man inte med vilket skit som helst.
Värmland.
karlstad
Postad 07 March 2009 - 12:29
hoods
-
hoods
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Jesus, gör upp på ett manligare sätt, nån annan stans. Jag föreslår ett hederligt slagsmål, alt. en oldschool duell med revolvrar. En bra arena för bataljen skulle kunna vara Sergels torg i sthlm eller varför inte Globen?
Postad 07 March 2009 - 12:36
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Nu har jag sagt till för sista gången. Fortsätt gärna "min är större än din" diskussionen via pm. // Tråd låst
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
→
Subwoofrar
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|