Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond2 *

415 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Diamond 2 (Mobiltelefoner) 3 8.954544 (21) Inga priser

Postad 15 June 2009 - 09:57

linkaho
  • linkaho
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hej

Jag har lite problem. Jag kan ta emot SMS men det verkar bara som det går att skicka ibland?
Är det någon som vet vad det kan vara för fel? Jag har Telia förövrigt!

Postad 15 June 2009 - 13:33

Krulos
  • Krulos
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tjena, bara jag som inte förstår hur man ändrar alarm signal till någon mp3 låt t.ex?

Hittar verkligen inte. ringsignal är ju lätt att byta men alarmsignal?

Tacksam för svar!

MVH
Johan

Postad 16 June 2009 - 07:28

Unregisteredef74522f
  • Unregisteredef74522f
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Verkar som en trevlig kamrat detta. Läst igenom tråden och har kommit fram till ett par frågor.

1. Hur är det med vädret? Stod att större städer fanns med, men inte mindre.
Vad är större städer, bara Sthlm, Gbg och Malmö eller? Eller finns typ Norrköping, Falun, Grums med. Hur "små" hålor finns med?

2. Svenska tecken ÅÄÖ finns alltså inte med på tangentbordet? Någon som vet om det finns något tangentbord att hämta som har med åäö?

3. Kan man köra mp3/film och få ljud i blåtandshögtalre/headset?

4. Någon som testat att ha den som gps i bilen? Alltså installerat TomTom eller liknade, för Google Maps har väl inte turn-by-turn directions?!

5. Någon här som har problem att få batteriet att räcka en dag?? Eller klarar det en dag även om man surfar/mailar endel?

6. Finns det någon Spotify-klient till denna, Windows Mobile alltså? Eller kanske inte finns till någon telefon?

7. Enkelt att använda telefonen som modem? Fixar Windowsdatorer det utan spec. drivrutiner?

LÄste detta av Fredrik M
"-När man skriver ett smsm och så lägger man ner luren, efter 30 sek så släcker sig telefonen, när man då slår på den så kommer man till startsidan och inte där man var. Lite störande."

8. Verkar lite störande, då jag ganska ofta kan börja skriva, sen lägga ner och fortsätta senare... Någon som hittat om det går att stänga av detta?
Gäller detta även när man t.ex. surfar i Opera?

Vart ett gäng frågor. Hoppas ni sitter på endel svar! :D

Postad 16 June 2009 - 21:37

Unregistered4a1a4d00
  • Unregistered4a1a4d00
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Verkar som en trevlig kamrat detta. Läst igenom tråden och har kommit fram till ett par frågor.

1. Hur är det med vädret? Stod att större städer fanns med, men inte mindre.
Vad är större städer, bara Sthlm, Gbg och Malmö eller? Eller finns typ Norrköping, Falun, Grums med. Hur "små" hålor finns med?

2. Svenska tecken ÅÄÖ finns alltså inte med på tangentbordet? Någon som vet om det finns något tangentbord att hämta som har med åäö?

3. Kan man köra mp3/film och få ljud i blåtandshögtalre/headset?

4. Någon som testat att ha den som gps i bilen? Alltså installerat TomTom eller liknade, för Google Maps har väl inte turn-by-turn directions?!

5. Någon här som har problem att få batteriet att räcka en dag?? Eller klarar det en dag även om man surfar/mailar endel?

6. Finns det någon Spotify-klient till denna, Windows Mobile alltså? Eller kanske inte finns till någon telefon?

7. Enkelt att använda telefonen som modem? Fixar Windowsdatorer det utan spec. drivrutiner?

LÄste detta av Fredrik M
"-När man skriver ett smsm och så lägger man ner luren, efter 30 sek så släcker sig telefonen, när man då slår på den så kommer man till startsidan och inte där man var. Lite störande."

8. Verkar lite störande, då jag ganska ofta kan börja skriva, sen lägga ner och fortsätta senare... Någon som hittat om det går att stänga av detta?

Vart ett gäng frågor. Hoppas ni sitter på endel svar! :)

Jag kan väl börja med att svara så gott jag kan...

1. Mindre orter finns inte med, nämn en specifik ort så kan jag säga om den finns med eller inte. (Nu snackar vi TF3Ds väder) Jag har stängt av det (skitprogrammet, i min mening) o kör med SPB Weather som använder sig av samma värder källa som Vistas väder gadget, som hittar min lilla hål som jag bor i.

2. ÅÄÖ finns med, men de ligger under A och O, hålla nere så kommer det upp en lista som man slide:ar över med fingret till det tecknet man vill ha.

4. Jag har testat både tom tom och Google maps, båda funkar finfint, gillar dock google maps mest pga att du då kan få satelitbild över vägen du kör på (man aktiverar bara GPSen i menyn så ploppar det upp en liten blå prick som visar var du är. Smaksak helt enkelt. Vet inte vad du menar med "turn-by-turn directions"

5. Jag har pillat en del med mobilen o den har alltid klarat en hel dag, dock så har det varit på gränsen, men då har jag dock pillat mycket med den då, mycket sms, pilli pill i menyerna o grejer... Utforskat mobilen helt enkelt.

Hoppas andra kan svara på resterande frågor ;)

O till andra som INTE läser hela tråden, GÖR DET FÖRST o fråga SEN om det är något ni inte förstått!
Ni kanske lär er något extra på det... o vi slipper svara på samma fråga om o om igen....

Postad 16 June 2009 - 21:45

mrbister
  • mrbister
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
tjenare!

Någon som har testat dylig tingest till sin telefon:

http://www.pdahut.co...r...at=0&page=1

Noterade att ovanstående firma inte skickar utanför england. :/

Postad 16 June 2009 - 23:03

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

tjenare!

Någon som har testat dylig tingest till sin telefon:

http://www.pdahut.co...r...at=0&page=1

Noterade att ovanstående firma inte skickar utanför england. :/

Vad skall man med fodral till ?
telefoner är ju "slit och släng" man köper ny när det behövs, eller är den så känslig för repor m.m
så att man måste skydda den

Beställde precis en lur i födelsedagspresent till mig själv, skall bli kul när den kommer :)

Postad 17 June 2009 - 05:38

Unregisteredef74522f
  • Unregisteredef74522f
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Jag kan väl börja med att svara så gott jag kan...

1. Mindre orter finns inte med, nämn en specifik ort så kan jag säga om den finns med eller inte. (Nu snackar vi TF3Ds väder) Jag har stängt av det (skitprogrammet, i min mening) o kör med SPB Weather som använder sig av samma värder källa som Vistas väder gadget, som hittar min lilla hål som jag bor i.

4. Jag har testat både tom tom och Google maps, båda funkar finfint, gillar dock google maps mest pga att du då kan få satelitbild över vägen du kör på (man aktiverar bara GPSen i menyn så ploppar det upp en liten blå prick som visar var du är. Smaksak helt enkelt. Vet inte vad du menar med "turn-by-turn directions"

Hoppas andra kan svara på resterande frågor :)

O till andra som INTE läser hela tråden, GÖR DET FÖRST o fråga SEN om det är något ni inte förstått!
Ni kanske lär er något extra på det... o vi slipper svara på samma fråga om o om igen....

Tack för svaren.
Ang. väder. Orter jag är intresserad av är Katrineholm, Grums, Falun med flera. Med om man får reda på dessa får man ju en bild av vad som finns med.
SPB Weather? Hämtar man bara uppgifter från annan server, men det visas som vanligt i TF3D (visste är det så htc´s gränssnitt förkortas) ?

Ok, så Google Maps funkar stabilt? Har hört att många tycker det går aldeles för segt för den att uppdatera när man kör bil i en stad, dvs. hinner passera korsningar innan den säger att man ska svänga...
Med Turn-by-Turn directions menar jag att man har en röst som säger "Om 300 meter sväng höger" osv. som en vanlig bil-gps gör.

Postad 17 June 2009 - 20:07

Unregistered98f46898
  • Unregistered98f46898
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Har ett problem med mobilen att när jag har den i standby, och får sms så hörs inget ljud utan lampen börjar enbart blinka på mobilen! Sen när jag trycker på den med start knappen då kommer ljudet!
Hur får jag att ljudet ska komma direkt när sms anländer. Som det gör när det ringer!

Redigerat av Unregistered98f46898, 17 June 2009 - 20:33.

Postad 18 June 2009 - 22:25

xms67
  • xms67
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0

Jag bytte min TD mot TD2 pga batteriet. Trots att jag använder mobilen väldigt mycket (telefon, sms, mejl, surf och pillande) har jag aldrig varit utan batteri när jag går och lägger mig.

LÄste detta av Fredrik M

Ja, det stämmer. Men det är inget jätteproblem. I sms hittar du det påbörjade sms:et i utkast och vad gäller Opera så kommer du tillbaka till din sida när du knackar/klickar på "starta webbläsare".

Som helhet är det en riktigt, riktigt bra telefon. Det känns som att man utvecklat den två steg sedan TD. Sedan kan jag tycka att batteriet borde hålla ännu längre. Om jagtar ut den från laddaren 07.00 dag ett räcker den oftast till runt 13-16.00 dag 2. Jag vill att den skall räcka till minst 23.00 dag två!

Postad 19 June 2009 - 07:44

mrbister
  • mrbister
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Fick hem min telefon igår. Glädjen vara väl i ca 1h;
Anslöt mitt bluetooth head, surfade ut på sr.se och gick in där för att lyssna på deras streamade radiokanaler. Gick bra så långt att mediaspelare startade och buffrade, MEN när den började spela så lät ljudet "grötigt/slowmotion".
Någon som har en aning om vad det kan vara?

Tilläggas bör att det fungerar alldeles utmärkt att lyssna på musik som ligger på enheten och headsetet fungerar alldeles strålande med fyra andra telefoner (dock inte WM-telefoner)...

Postad 19 June 2009 - 08:29

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Angående väder: kör man WM 6.5 (som jag kan rekommendera) är TitaniumWeather mycket trevligt att ha på Titanium-todayskärmen.

Ett bra komplement till HTCs TF3D2-väder och SPB Weather.

Postad 19 June 2009 - 13:05

Unregistered4a1a4d00
  • Unregistered4a1a4d00
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
WM 6.5? har det släppts eller är det bara beta?

Kan man komplettera TF3D?
Tycker TF3D är skitnice, men det fallerar på att man inte har någora nämnvärda inställningsmöjligheter för t ex. kompletteringar eller dyligt... eller har jag bara missat något/allt?

Ang. det där med sms signalen är jag sjuuukt besviken på.
Man kan ha fått ett sms för en bra stund sedan, men den ringer inte förns jag startar igång skärmen!
Förbannad blir man! Ska man behöva ha igång skärmen 24/7 bara för att mobilen ska hänga med i realtid? :unsure:
Då kommer batteriet garanterat inte hålla en dag...

Postad 21 June 2009 - 19:48

nermin
  • nermin
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Hej igen !
Nu kommer jag med lite tråkiga nyheter men skjut inte budbäraren :-)
Upptäckte igår några "låsta" pixlar på skärmen, något som är knappt synligt vid normal användning men som faktiskt syns sent på natten om man tittar riktigt noga mot svart bagrund (starta programhanteraren eller nåt annat). Jag vet att lösningen är att inte titta "riktigt noga" men iaf de finns där. Någon mer som har kollat ? Själv har jag 1, möjligtvis 2 röda på ett ställe som lyser konstant och sen 2-3 vita som lyser vitt som syns framförallt när bakgrunden är svart. Det här är inte lätt att se så testa ett riktigt mörkt rum och mot svart bakgrund, ev. uppstart ?
Tacksam för svar.

P.S. tycker fortfarande att detta är en riktigt fin telefon, pixelproblem är tråkigt men man får nästan räkna med lite sånt när de är så många.

Postad 23 June 2009 - 21:33

Unregistered934f9a06
  • Unregistered934f9a06
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

WM 6.5? har det släppts eller är det bara beta?

Kan man komplettera TF3D?
Tycker TF3D är skitnice, men det fallerar på att man inte har någora nämnvärda inställningsmöjligheter för t ex. kompletteringar eller dyligt... eller har jag bara missat något/allt?

Man kan ha fått ett sms för en bra stund sedan, men den ringer inte förns jag startar igång skärmen!
Förbannad blir man! Ska man behöva ha igång skärmen 24/7 bara för att mobilen ska hänga med i realtid? :(

Funkar för mig.
Fick öndra lite i anvancerade inställningar bara.. sms e inga problem längre

Postad 23 June 2009 - 22:01

Gorgeous
  • Gorgeous
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Förbannad blir man! Ska man behöva ha igång skärmen 24/7 bara för att mobilen ska hänga med i realtid? :(

Det har kommit en hotfix hos HTC för just problemet med sms-signalen som inte låter då telefonen är i standby

HTC- SMS hotfix

Postad 23 June 2009 - 22:34

mrbister
  • mrbister
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Kan ni rekommendera någon programvara - motsvarande den SonyEricsson har för att spara koder (kodminne)?

Postad 24 June 2009 - 09:26

Unregisteredc15a8686
  • Unregisteredc15a8686
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Det har kommit en hotfix hos HTC för just problemet med sms-signalen som inte låter då telefonen är i standby

HTC- SMS hotfix

Jag testade den igår utan att det gav något resultat och nu ser jag att HTC tagit bort den

EDIT: Den är uppe nu iaf

Redigerat av Unregisteredc15a8686, 24 June 2009 - 15:53.

Postad 25 June 2009 - 23:40

lanilani
  • lanilani
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
När man ska konfigurera ett trådlöst nätverk kan man göra två val i rullgardinsmenyn "Ansluter till:" Man kan välja mellan 1) Arbetet eller 2) Internet.Vad är skillnaden?
Jag är med på att all datatrafik går över WIFI när man är ansluten, men har inte fattat skillnaden mellan de två valen man kan göra. Nån som vet?

Postad 26 June 2009 - 01:16

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Kolla i Touch HDs trad alt. direkt pa XDA developers det finns ett program du nstallerar i luren sedan kan du lägga till ALLA städer som finns pa accuweathers hemsida (Som TF3D tar sin väder info ifran).
Jag har pa min Touch HD laggt till sma städer sa som Ludvika, Härnösand mfl..... Funkar skit bra med en liten fix!!

Testa!

Postad 26 June 2009 - 11:32

lelkes
  • lelkes
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

.......Negativt:
-......-När man skriver ett smsm och så lägger man ner luren, efter 30 sek så släcker sig telefonen, när man då slår på den så kommer man till startsidan och inte där man var. Lite störande.

Tack och Hej // Fredrik

Några flera som har samma upplevelse vid SMSskrivande.... eller lösning på ovanståedne problem?

Postad 27 June 2009 - 11:14

RoSu
  • RoSu
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Är det svenskt interface i TouchFlo3D om man köper telefonen i Sverige, eller är det bara WM som är det?

Postad 28 June 2009 - 21:24

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Är det svenskt interface i TouchFlo3D om man köper telefonen i Sverige, eller är det bara WM som är det?

Ja det är det, allt är på Svenska.

Dessutom håller HTC på att koka ihop TouchFlo3D 2.5:
http://img3.imagesha...ilaweather2.png

Postad 29 June 2009 - 13:31

Unregistered57eff71c
  • Unregistered57eff71c
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Hej

Jag har lite problem. Jag kan ta emot SMS men det verkar bara som det går att skicka ibland?
Är det någon som vet vad det kan vara för fel? Jag har Telia förövrigt!

Är det i samband med att du svarar på ett sms som du upplever att det inte går fram? Man anger ju ett defaultnummer för sina kontakter, och det verkar som att om man svarar på ett sms så är det alltid det som används, istället för det nummer som sms'et kom ifrån. Lite irriterande.

Postad 29 June 2009 - 20:23

Gorgeous
  • Gorgeous
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Ja det är det, allt är på Svenska.

Dessutom håller HTC på att koka ihop TouchFlo3D 2.5:
http://img3.imagesha...ilaweather2.png

Ser bra ut. Kommer det där med WM 6.5 ?

Postad 30 June 2009 - 20:48

Unregisteredfe29246a
  • Unregisteredfe29246a
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Tja!

Jo broder köpte en sån här leksak och fick den igår, han han klämma på den en stund innan den börja helt kruppa,
han var inne på inställningar för skärmen sedan så var de kört, nu svarar den inte alls som den ska på skärmen, skärmen funkar men den är om man ska säga det riktigt fel kalibrerad så den är helt omöjlig att använda nu, va e detta för skit igentligen ? finns det någon möjlighet att via nån mjukvara från PCn ändra inställningar för skärmen ?

Notera att en hard reset löser inte problemet.

Tacksam för tips, annars så åker denna telefon tillbaka lika fort som den kom till oss.

Mvh
Sam

Redigerat av Unregisteredfe29246a, 30 June 2009 - 20:49.

Postad 30 June 2009 - 20:55

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Går det inte att kalibrera om skärmen ?

Postad 30 June 2009 - 21:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
*dubbelpost*

Redigerat av moparman, 30 June 2009 - 21:06.

Postad 30 June 2009 - 21:14

RoSu
  • RoSu
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Någon som testat usb/3,5mm adapter tillsammans med ett par bra hörlurar? Tappar man något märkbart i ljudkvalitet?

Postad 30 June 2009 - 21:16

Unregisteredfe29246a
  • Unregisteredfe29246a
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Tja Mopparman!

Nja inte vet jag hur du gör de, då du inte kan navigera med skärmen ? man trycker på de man ser men den markerar nåt helt annat, det är riktigt svårt kan ja säga, vi har suttit o försökt komma åt start menyn blandannat men de verkar omöjligt, får upp lite olika saker men de enda vi lyckats få igång är den där vattenpass saken men de gör ju ingen skillnad om man kalibrerar den..

Finns det ingen mjukvara man kan använda från PC för att gå in o ändra registry tex eller andra saker ?

Mvh
Sam

Postad 30 June 2009 - 21:22

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Nja inte vet jag hur du gör de, då du inte kan navigera med skärmen ? man trycker på de man ser men den markerar nåt helt annat, det är riktigt svårt kan ja säga, vi har suttit o försökt komma åt start menyn blandannat men de verkar omöjligt, får upp lite olika saker men de enda vi lyckats få igång är den där vattenpass saken men de gör ju ingen skillnad om man kalibrerar den..

Mvh
Sam

Prova att pricka rätt med pennan och gå in i Start/Inställningar/System/Skärm
Där kan du kalibrera skärmen med pennan, INTE fingrarna.

Någon som testat usb/3,5mm adapter tillsammans med ett par bra hörlurar? Tappar man något märkbart i ljudkvalitet?

Jag har använt adapters till några av mina WM telefoner tillsammans med Koss Porta Pro.
Ljudet har varit riktigt bra.
Bra mycket bättre än de medföljande hörlurarna.

Redigerat av crest, 30 June 2009 - 21:24.

Postad 30 June 2009 - 21:33

Unregisteredfe29246a
  • Unregisteredfe29246a
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
[quote name='crest' date='Jun 30 2009, 22:22 ' post='2482075']
Prova att pricka rätt med pennan och gå in i Start/Inställningar/System/Skärm
Där kan du kalibrera skärmen med pennan, INTE fingrarna.

Inte lätt det, man kommer inte åt de på andra sätt ? kan ju komma åt inställningar fast inte dom inställningarna antar jag..

Postad 30 June 2009 - 22:01

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
När du är inne i Start/Inställningar så ser du små flikar längst ner. En av dom heter System.
Prova att träffa rätt där.
Då kommer kommer du in på en ny sida med flera ikoner varav en heter Skärm.

Det kan vara jättejobbigt att hålla på att sikta rätt.
Har hänt mig själv förut när jag av misstag råkat kalibrera med fingret istället för med penna.
Men det är bara att kämpa på. Belöningen blir en fungerande skärm till slut. :)

Annars återstår bara en riktig återställning Hard reset - alltså inte en Soft reset.
Vid en hard reset så återinstalleras mjukvaran på nytt och du uppmanas att kalibrera skärmen i ett av flera olika steg när telefonen startas upp - om du följt instruktionerna noga och inte valt att hoppa över flera av punkterna som visas vid den första uppstarten.

Redigerat av crest, 30 June 2009 - 22:04.

Postad 30 June 2009 - 22:06

Unregisteredfe29246a
  • Unregisteredfe29246a
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Jo där har vi problemet en hard reset ger mig inga inställningar vid uppstart, och inget val att få göra några heller.

Postad 30 June 2009 - 22:23

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

Jo där har vi problemet en hard reset ger mig inga inställningar vid uppstart, och inget val att få göra några heller.

En hard reset borde lösa problemet ?
Gjorde du rätt

1. När enheten är avstängd trycker du på och håller ner knapparna VOLYM UPP och VOLYM NER, följt av en kort tryckning på STRÖM-knappen.
2. Håll knapparna VOLYM UPP och VOLYM NER nedtryckta tills det här meddelandet visas på skärmen:
Den här åtgärden raderar all din personliga information permanent och återställer alla alternativ till tillverkarens standardinställningar. Tryck på Volym upp för att återställa tillverkarens standardinställningar, eller tryck på en annan knapp för att avstyra åtgärden.
3. Släpp upp knapparna VOLYM UPP och VOLYM NER.
4. Tryck på knappen VOLYM UPP för att utföra en hård återställning, eller tryck på valfri annan knapp för att avstyra återställningen.

Jag kör D-jays med M-Jays adapter
tycker ljudet är helt ok för att vara en mobiltelefon

Postad 30 June 2009 - 22:24

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Du har varit inne i Start/Inställningar/System/Rensa lagrat och angett koden 1234 och svarat Ja?
Det är ändå på samma sida Start/Inställningar/System som du hittar Skärm.

Mitt enda råd är att försöka komma åt Start/Inställningar/System/Skärm.
Jobbigt, som sagt, bara att testa igen och igen.

Postad 30 June 2009 - 22:31

Unregisteredfe29246a
  • Unregisteredfe29246a
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Jo har gjort en hard reset exat så, men hamnar direkt in på telefon vid uppstart och att sim kort saknas, men ja har inget sim kort i för tillfället då de ändå inte funkar.. men komma åt start menyn är omöjligt har försökt allt, ja tycker de e riktigt dåligt att man kan låsa ut sig så här med en telefon!

Kommer dock åt vissa inställningar men inte via den klassiska start knappen, men det verkar inte räcka.

Ger nog upp så broder få skicka den tillbaka..

De finns inget program då man kan fjärrstyra den med så man kan rensa vad nu som behöver rensas som blivit så felaktigt.

Redigerat av Unregisteredfe29246a, 30 June 2009 - 23:02.

Postad 01 July 2009 - 13:39

Unregisteredfe29246a
  • Unregisteredfe29246a
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Har nu talat med HTC support och detta ska jag prova när jag kommer hem:

Håll in volym upp och ner samtidigt sedan ska man med pennan klicka någonstans på skärmen.
Nu ska kalibrerings programmet komma upp.

Återkommer..

Edit: Det löste problemet!

Men det jag kan tycka är märkligt är att Hard Reset inte återställde det.

Mvh
Sam

Redigerat av Unregisteredfe29246a, 01 July 2009 - 17:34.

Postad 01 July 2009 - 22:14

Unregisteredc0be16a0
  • Unregisteredc0be16a0
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Ang kalendern.
Kan man inte få så att den visar veckonummer på något sätt ?
Ska man behöva köpa ett annat prg för att få en sådan "basic" funktion.

Postad 01 July 2009 - 23:09

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Ang kalendern.
Kan man inte få så att den visar veckonummer på något sätt ?
Ska man behöva köpa ett annat prg för att få en sådan "basic" funktion.

Jag har en HTC Touch HD och det ska funka likadant med en D2:
Starta Kalender
Tryck på "Meny"
Klicka på "Verktyg" så ser du "Alternativ"
Bocka i "Visa Veckonummer"
Klicka på "OK" i översta högra hörnet för att spara och lämna sidan.
Klart.

Redigerat av crest, 01 July 2009 - 23:10.

Postad 01 July 2009 - 23:19

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Har nu talat med HTC support och detta ska jag prova när jag kommer hem:

Håll in volym upp och ner samtidigt sedan ska man med pennan klicka någonstans på skärmen.
Nu ska kalibrerings programmet komma upp.

Återkommer..

Edit: Det löste problemet!

Men det jag kan tycka är märkligt är att Hard Reset inte återställde det.

Mvh
Sam

Det var en nyhet för mig och jag testade det på min HTC Touch HD.
Fungerade utmärkt!
Nu har man lärt sig någonting nytt :)

Postad 02 July 2009 - 18:03

Ampeninjo
  • Ampeninjo
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Jag har en HTC Touch HD och det ska funka likadant med en D2:
Starta Kalender
Tryck på "Meny"
Klicka på "Verktyg" så ser du "Alternativ"
Bocka i "Visa Veckonummer"
Klicka på "OK" i översta högra hörnet för att spara och lämna sidan.
Klart.

Har precis testat detta och det funkar fint om man kör utan HTC TouchFLO 3D. Vill man, som jag, använda det dyker inga veckonummer upp. Dåligt att missa en sådan sak.

Postad 03 July 2009 - 20:54

mrbister
  • mrbister
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Står på svenska i min.

Postad 09 July 2009 - 09:31

Unregistered37232
  • Unregistered37232
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har en sak någon kanske har något svar på. När jag har loggat in på msn live messenger i telefonen så läggs ALLA kontakter automatiskt in bland mina kontakter. Otroligt irriterande. Kan man inte stänga av detta någonstans?

Postad 09 July 2009 - 12:19

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Har en sak någon kanske har något svar på. När jag har loggat in på msn live messenger i telefonen så läggs ALLA kontakter automatiskt in bland mina kontakter. Otroligt irriterande. Kan man inte stänga av detta någonstans?

Det är bara att regga om sig i telefons MSN klient. Läs noga vad det står på sidorna när du skriver in dina uppgifter, eftersom på en av sidorna så kan en bock vara i kryssad att du vill lägga till alla kontakter i adressboken. Se till att den rutan INTE är bockad.
När du har gjort det så raderas alla msn kontakter du nu har i dina kontakter.

Redigerat av crest, 09 July 2009 - 12:20.

Postad 09 July 2009 - 13:31

Unregistered37232
  • Unregistered37232
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tusen tack! Adressboken blev plötsligt 100 gånger enklare att hantera.

Tänkte på en annan sak. Hotfixen för SMS-ljud vid standby...den fungerar inte alltid för mig, någon som också upplever att problemet finns kvar? Ibland fungerar det och ibland får man ljudetsignalen när man går ur standbyläget även med hotfixen.

Postad 09 July 2009 - 19:35

JLE
  • JLE
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som inte kan ta emot MMS? Jag har Tele2 som operatör och deras s.k. support kom efter en kvart fram till svaret "Vi stödjer inte smartphones".

Jag har provat de inställningar som dels finns i telefonen för Tele2, men också de som Tele2 har på sin hemsida som är anpassad för HTC Touch Diamond (som om det nu inte är en smartphone). Det enda som skiljde var valet "Anslut via", där HTC hade valt "Tele2 MMS" och Tele2 "Min Internet-leverantör".

Någon som kan ha en idé vad som kan vara fel? Det går för övrigt utan problem att skicka MMS... Även om jag tycker det är en brist att inte kunna göra det direkt från TouchFlo...

Postad 09 July 2009 - 20:03

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som inte kan ta emot MMS? Jag har Tele2 som operatör och deras s.k. support kom efter en kvart fram till svaret "Vi stödjer inte smartphones".

Jag har provat de inställningar som dels finns i telefonen för Tele2, men också de som Tele2 har på sin hemsida som är anpassad för HTC Touch Diamond (som om det nu inte är en smartphone). Det enda som skiljde var valet "Anslut via", där HTC hade valt "Tele2 MMS" och Tele2 "Min Internet-leverantör".

Någon som kan ha en idé vad som kan vara fel? Det går för övrigt utan problem att skicka MMS... Även om jag tycker det är en brist att inte kunna göra det direkt från TouchFlo...

Flera har haft samma problem, men vad jag har läst så löste det sig när man skickade ett MMS till sig själv. Sedan funkade det. (?)
Konstigt, men kan vara värt att prova.

Postad 09 July 2009 - 20:08

JLE
  • JLE
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Flera har haft samma problem, men vad jag har läst så löste det sig när man skickade ett MMS till sig själv. Sedan funkade det. (?)
Konstigt, men kan vara värt att prova.

Japps, det funkar.... ...tackar så mycket! :)

Postad 09 July 2009 - 20:09

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Japps, det funkar.... ...tackar så mycket! :)

Bra att det löste sig. :)

Postad 09 July 2009 - 23:29

Unregisteredae48d9f2
  • Unregisteredae48d9f2
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Jag har ett riktigt frustrerande problem, Caller ID elller med andra ord att se vem som ringer eller har ringt.
Jag får bara upp okänd uppringare och sen okänt i samtalshistoriken :)

Jag har provat massor inclusive hard reset, och olika kombinationer samt att ändra Caller ID till allt från 12 till 2 i princip.

Någon som kan hjälpa mig?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.