* Officiell Tråd - LG KM900 Arena *
LG Arena KM900
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(34)
|
Inga priser |
Postad 30 April 2009 - 11:36
Postad 30 April 2009 - 11:44
Postad 30 April 2009 - 12:29
wohooo ska hämta ut min idag... ska känna testa och pilla lite med den under kvällen kommer med kommentarer lite senare ikväll
Allting hänger på dig nu Ronkan
Postad 30 April 2009 - 18:29
Postad 30 April 2009 - 18:56
men bara hunnit pillat en liten stund så detta är bara första tankarna känslan jag fått...
tagit lite foton och fört över bilder och musik...
och ärligt talat förstår jag inte hur man kan tycka den är seg...
nästan så jag förutsatte att den skulle va det efter allt gnäll men så fel jag hade... flyter på hur bra som helst
grymt skön påminner grymt mycket om iphones smidighet i menyerna och touchskärmen...
vilket är ett mycket bra betyg för ighone gillar jag grymt mycket...
den tar lite tid på sej när man öppnar bild eller musikbiblioteket men det gör även min dator när det är mycket filer... och min dator är inte direkt långsam...
men vart förvånad va liten och lätt den va.
ljusår mycket bättre smidigare snabbare en p1i som den ersatte
men det kommer nog saker man retar sej på sen har ju inte testat mediaspelaren och inte lagt in opera och testat det heller...
Redigerat av ronkan, 30 April 2009 - 21:00.
Postad 30 April 2009 - 21:59
Säker på att 3 har öppet, det är röd dag imorgon, tänkte bara påminna om det så du inte står där imorgon
och sliter i en låst dörr.
Postad 30 April 2009 - 22:03
och webläsaren är skitkass men det viste jag sen tidigare man får köra opera eller nån alternativ lösning...
mycket positiv till den annars...
och förhoppningsvis så kommer det fina uppdateringar framöver...
som sagt lg storsatsar på detta operativ nu många kommande lurar som ska ha det så lite trevliga och positiva grejer lär vi nog få se framöver..
det stora minuset med den är ju just att installera andra program ...
man är som sagt ganska låst med lg,s egna operativ även om dom säger att dom ska släppa på det...
så tredjepartsprogram är bara glömma förutom java då...
men där är ju utbudet lite klent det finns iofs grymt mycket men väldigt lite av kvalite....
men är man nöjd med vad som finns på den och inte är så mycket för att lägga in program osv... då är den grym
lagt in opera mini nu och det verkar vara bra mycket snabbare varjefall men ingen multitouch
Redigerat av ronkan, 30 April 2009 - 23:05.
Postad 01 May 2009 - 07:35
tre här i malmö har öppet till 20:00 alla dagar så det är ingen fara
Postad 01 May 2009 - 09:48
Postad 01 May 2009 - 19:07
Postad 02 May 2009 - 17:53
Postad 02 May 2009 - 19:39
http://www.opera.com/mini/
EDIT.
Glömde ju. Är väl bara 15 låtar man kan lägga där om jag minns rätt. Inga album alltså.
EDIT
Funkar SVT Play? Antingen med inbyggda läsaren eller med opera.
Redigerat av Outrage, 02 May 2009 - 20:27.
Postad 03 May 2009 - 15:21
Postad 03 May 2009 - 16:54
För mig fungerar W-lan felfritt, du går till w-lan och aktiverar sen skriver du in koden om det finns någon och då är det klart, när du sen är i webbläsaren så frågar telefonen om du vill köra w-lan eller UMTS, mycket enkelt och smidigt måste jag säga.Fungerar det trådlösa nätet för er ? Jag har massa runt om där jag bor som är öppna och även ett eget, Jag kan connecta till mitt eget men inte surfa alls på det. Och dom runt om här hår inte att komma in på även om dom är öppna
//Mobilproffs - Testingroup.se
Postad 03 May 2009 - 18:51
så har nu packat upp den och ställt in lite hur jag vill ha den...
men bara hunnit pillat en liten stund så detta är bara första tankarna känslan jag fått...
tagit lite foton och fört över bilder och musik...
och ärligt talat förstår jag inte hur man kan tycka den är seg...
nästan så jag förutsatte att den skulle va det efter allt gnäll men så fel jag hade... flyter på hur bra som helst.......
Fan vad skönt att höra.. jag får hämta ut min imorrn... yey!
Postad 04 May 2009 - 05:18
För mig fungerar W-lan felfritt, du går till w-lan och aktiverar sen skriver du in koden om det finns någon och då är det klart, när du sen är i webbläsaren så frågar telefonen om du vill köra w-lan eller UMTS, mycket enkelt och smidigt måste jag säga.
ok, mjo det har jag gjort, men det är ingen speciel port jag ska öppna eller så ? på mina gamla Iphone så gick det super men med Arenan kan jag inte få det att fungera, fast jag har massa öppna i närheten + mitt egna trådlösa. Eller någon inställning från tre man måste ha kanske.
Men jag har provat det trådlösa på jobb nu och jag får samma felmedelande. Fail To Connect
Redigerat av Junta, 04 May 2009 - 09:00.
Postad 04 May 2009 - 14:15
Jag vet inte faktiskt, jag gjorde inga inställningar alls, startade w-lan, sökte nät, skrev in kod och sen fungerade det felfritt..ok, mjo det har jag gjort, men det är ingen speciel port jag ska öppna eller så ? på mina gamla Iphone så gick det super men med Arenan kan jag inte få det att fungera, fast jag har massa öppna i närheten + mitt egna trådlösa. Eller någon inställning från tre man måste ha kanske.
Men jag har provat det trådlösa på jobb nu och jag får samma felmedelande. Fail To Connect
Postad 04 May 2009 - 15:16
Fungerar det trådlösa nätet för er ? Jag har massa runt om där jag bor som är öppna och även ett eget, Jag kan connecta till mitt eget men inte surfa alls på det. Och dom runt om här hår inte att komma in på även om dom är öppna
Jag kan inte mycket om detta, men det är inte bara att du ska öppna en port i routern eller nåt?
Postad 04 May 2009 - 19:26
dem flesta andra butiker har uppgivit 15 juni som releasedatum.Hur länge har tre ensam rätt på denna?
Postad 04 May 2009 - 19:30
Grattis. Hoppas du blir nöjd, ska bli kul höra vad du tycker om den.
Jag hämtade ut min nu äntligen för några timmar sedan och än så länge är jag riktigt nöjd. Positiv överraskning också att eftersom språkinställningen var på automatisk så hade telefonen själv bytt sig till svenska redan då jag startade igång den första gången. Mkt fin grafik, upplever den snabb och det verkar finnas mycket man kan roa sig med innan man blir less. Stort plus också till LG för hörlurarna, av mina totalt drygt 15 mobiler jag haft nu är dessa de första medföljande lurarna jag inte känner behovet av att byta ut, antagligen mest eftersom de är in ear-lurar.
Postad 04 May 2009 - 19:30
Postad 04 May 2009 - 20:48
Postad 04 May 2009 - 21:23
Måste man convertera filmer och kitt för att lägga över på Arenan och i så fall vilket program använder man.
tre här i malmö har öppet till 20:00 alla dagar så det är ingen fara
Precis vad jag undrar. Jag vill inte behöva konvertera filer för att telefonen inte klara av att spela upp dem utan artefakter. Jag står i valet och kvalet mellan denna telefon och Samsung Omnia HD som inte har några problem som helst med uppspelning.
Postad 05 May 2009 - 06:00
Jag kan inte mycket om detta, men det är inte bara att du ska öppna en port i routern eller nåt?
Lyckades få rätt på det, Var tvungen att lägga till enheten i routern samt Mac-adressen
Någon som använder ett bättre converteringsprogram än det man får med ?
Har ni även problem med att vissa sidor gnäller på att man måste uppdatera flash?
Redigerat av Junta, 05 May 2009 - 06:14.
Postad 05 May 2009 - 12:12
sägs att man ska kunna ändra där för att få streamingen att funka med wlan väljer det som första val...
funkar att göra så i renoir... och ryktas att man även ska kunna göra det i arenan...
nu är bara trickset att hitta rätt... har inte hunnit kolla själv ennu men ni får gärna prova och leta oxo men var försigtig så ni inte ändrar nåt viktigt iofs går det att fabriksåterställa den...
finns även ny firmware att leta reda på men vet inte om den funkar på 3 versionen eller kan man ha sån tur att den blir unbrandad om man tar en open firmware?
inte så haj på det hur det funkar
Postad 06 May 2009 - 05:53
Någon som fått rätt på Album Covers ? efter att jag har tilldelat covers till samtliga låtar för ett album så förljer det ändå inte med till mobilen när jag syncar över musiken, Lite jobbigt faktiskt.
Var det något som hade ett bättre converterings program än det man får med ?
Postad 06 May 2009 - 10:22
Postad 06 May 2009 - 12:25
Hittade lite användbar info här http://www.mylgarena.com/
mediamonkey => drag cover för LG Arena, Covers kan vara lite klurigt och följer inte alltid med.
RER HD Movie Converter lär vara bättre än DivX Converter
http://www.mylgarena.com/ finns massa spel där med
Postad 06 May 2009 - 21:07
Postad 07 May 2009 - 07:22
Postad 07 May 2009 - 09:29
Postad 07 May 2009 - 12:21
Postad 07 May 2009 - 12:28
Ni som har telefonen, använder ni något skärmskydd och följer det med vid köpet isf?
Följer inte med ngt vid köpet men skärmen är ju av repskyddat glas. Jag använder en vadderad mobilväska då jag har den i väskan eller med ut någonstans, tror inte det ska behöva bli någon repa på det sättet. Om man inte tappar ner mobilen i asfalten lr nåt
Postad 07 May 2009 - 22:34
Postad 08 May 2009 - 00:45
inget segt alls...
undra om inte segheten kanske beror på att dom är inne och fipplar i telefon och startar upp massor med program som ligger å segar ner i bakgrunden
antingen skräp bakom spakarna eller måndagsex
min flyter på hur bra som helst varjefall...
förutom kalendern som kan sega styggt
Postad 08 May 2009 - 06:16
Tycker det omöjligen kan skilja så mycket från ena luren till den andra...
Postad 08 May 2009 - 06:25
Postad 08 May 2009 - 06:32
Postad 08 May 2009 - 09:39
Sådär ja, idag kom min nya LG Arena fr. computeruniverse.net i Tyskland.Allt på svenska inkl ordbok(T9) mm.
Verkar vara en grym telefon även om en firmware uppdatering är nödvändig med tanke på att det är lite buggigt här och där i GUI.Hur lätt som helst att konfigurera e-mail och allt annat.Webläsaren är lite seg men Opera mini går att installera som java app.Google maps med A-gps funkar klockrent och kameran ,det lilla jag har hunnit testa, verkar
vara ganska ok.Återkommer med mer info när jag hunnit testa fler funktioner.
Hur kan du ha det på svenska? Jag har beställt en svart Arena ”schwartz” från computeruniverse i Tyskland och de skrev till mig, när jag frågat i efterhand, man kan välja följande språk:
Language options include German, English Italian, French and Spanish. Swedish is unfortunately not available.
Hur fick du den på svenska?
Tack
Postad 08 May 2009 - 20:54
Ställ språk på automatiskt så väljer den operatörens språk,så funkade det på min.Jag frågade oxå innan jag beställde och då fick jag besked att den hade svenska.Min är en silver,vet inte om det är därför.Hur kan du ha det på svenska? Jag har beställt en svart Arena ”schwartz” från computeruniverse i Tyskland och de skrev till mig, när jag frågat i efterhand, man kan välja följande språk:
Language options include German, English Italian, French and Spanish. Swedish is unfortunately not available.
Hur fick du den på svenska?
Tack
Postad 08 May 2009 - 21:02
Ställ språk på automatiskt så väljer den operatörens språk,så funkade det på min.Jag frågade oxå innan jag beställde och då fick jag besked att den hade svenska.Min är en silver,vet inte om det är därför.
Tack för svaret.... Hmmm, det borde inte vara någon skilnad för det är bara en annan färg... Så du har även ordbok och allt.... nice....
Funderar på att chansa eller avbeställa
Någon annan som har erfarenhet? Man få inte svenska språket om man uppdaterar firmware?
Postad 09 May 2009 - 08:04
Sv ordbok är med.Firmwaren heter KM 900 Europe Open så vid en ev. uppdatering så borde svenska fortfarande ingå.Tack för svaret.... Hmmm, det borde inte vara någon skilnad för det är bara en annan färg... Så du har även ordbok och allt.... nice....
Funderar på att chansa eller avbeställa
Någon annan som har erfarenhet? Man få inte svenska språket om man uppdaterar firmware?
Kan tipsa om siten www.mylgarena.com,där kan man få alla möjliga tips om telefonen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
7 bilder
18 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?