Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - LG KM900 Arena *

500 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG Arena KM900 (Mobiltelefoner) 1 6.314284 (34) Inga priser

Postad 30 April 2009 - 11:36

Unregisteredb2b25fff
  • Unregisteredb2b25fff
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
vet nån om det finns en svart att beställa från tyskland? (3 får inte sinna 4300 för låst telefon)

Postad 30 April 2009 - 11:44

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
wohooo ska hämta ut min idag... ska känna testa och pilla lite med den under kvällen kommer med kommentarer lite senare ikväll

Postad 30 April 2009 - 11:48

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Grattis. Hoppas du blir nöjd, ska bli kul höra vad du tycker om den.

Postad 30 April 2009 - 12:29

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

wohooo ska hämta ut min idag... ska känna testa och pilla lite med den under kvällen kommer med kommentarer lite senare ikväll

Allting hänger på dig nu Ronkan :blink: Ger du den bra betyg så springer jag ner på tre i morgon och köpper mig en svart. "May The Force Be Whit You"

Postad 30 April 2009 - 18:29

firefreak
  • firefreak
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Den kan omöjligt vara långsammare än en SE P1a... den är rena katastrofen och så fort olåsta Arenor kommer till sverige ska dom testas bums.

Postad 30 April 2009 - 18:56

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
så har nu packat upp den och ställt in lite hur jag vill ha den...
men bara hunnit pillat en liten stund så detta är bara första tankarna känslan jag fått...
tagit lite foton och fört över bilder och musik...
och ärligt talat förstår jag inte hur man kan tycka den är seg...
nästan så jag förutsatte att den skulle va det efter allt gnäll men så fel jag hade... flyter på hur bra som helst
grymt skön påminner grymt mycket om iphones smidighet i menyerna och touchskärmen...
vilket är ett mycket bra betyg för ighone gillar jag grymt mycket...
den tar lite tid på sej när man öppnar bild eller musikbiblioteket men det gör även min dator när det är mycket filer... och min dator är inte direkt långsam...
men vart förvånad va liten och lätt den va.
ljusår mycket bättre smidigare snabbare en p1i som den ersatte

men det kommer nog saker man retar sej på sen har ju inte testat mediaspelaren och inte lagt in opera och testat det heller...

Redigerat av ronkan, 30 April 2009 - 21:00.

Postad 30 April 2009 - 21:41

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Dåså, jag springer ner och köper en i morogn vid lunch :)

Postad 30 April 2009 - 21:59

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Kul att du är nöjd.

Säker på att 3 har öppet, det är röd dag imorgon, tänkte bara påminna om det så du inte står där imorgon
och sliter i en låst dörr.

Postad 30 April 2009 - 22:03

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
en sak har jag hittat nu som är seg och det är kalendern men jag är inte inne där så mycket så jag ska bli irriterad på det...
och webläsaren är skitkass men det viste jag sen tidigare man får köra opera eller nån alternativ lösning...
mycket positiv till den annars...
och förhoppningsvis så kommer det fina uppdateringar framöver...
som sagt lg storsatsar på detta operativ nu många kommande lurar som ska ha det så lite trevliga och positiva grejer lär vi nog få se framöver..

det stora minuset med den är ju just att installera andra program ...
man är som sagt ganska låst med lg,s egna operativ även om dom säger att dom ska släppa på det...
så tredjepartsprogram är bara glömma förutom java då...
men där är ju utbudet lite klent det finns iofs grymt mycket men väldigt lite av kvalite....
men är man nöjd med vad som finns på den och inte är så mycket för att lägga in program osv... då är den grym

lagt in opera mini nu och det verkar vara bra mycket snabbare varjefall men ingen multitouch

Redigerat av ronkan, 30 April 2009 - 23:05.

Postad 30 April 2009 - 23:08

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Hur funkar zoomningen på Opera mini?

Postad 01 May 2009 - 07:35

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Måste man convertera filmer och kitt för att lägga över på Arenan och i så fall vilket program använder man.

tre här i malmö har öppet till 20:00 alla dagar så det är ingen fara :)

Postad 01 May 2009 - 09:48

Unregisteredb2b25fff
  • Unregisteredb2b25fff
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
om man är illa tvungen att köpa hos 3, fins det nån sätt att låsa upp den????

Postad 01 May 2009 - 19:07

klister
  • klister
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Min Arena fungerade en dag. Nu startar den om precis när den startat. Alltså den startar om en gång per minut ungefär och man kan inte göra någonting med den. Bara att skicka tillbaka till tre och få en ny. Jag som var så nöjd med min nya telefon. Nu får man vara utan ett par veckor. :)

Postad 02 May 2009 - 01:06

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Nu finns ett test och en hel del bilder på telefonen här
//Mobilproffs - Testingroup.se

Postad 02 May 2009 - 17:53

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Några frågor för er som har fått sin Arena. Kan man lägga till Album under Multimedia genvägen för jag har bara lyckats lägga till favorit låtar och bilder, Sen undrar jag hur jag installerar Opera

Postad 02 May 2009 - 19:39

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Här står det hur man gör med Opera.

http://www.opera.com/mini/

EDIT.

Glömde ju. Är väl bara 15 låtar man kan lägga där om jag minns rätt. Inga album alltså.

EDIT

Funkar SVT Play? Antingen med inbyggda läsaren eller med opera.

Redigerat av Outrage, 02 May 2009 - 20:27.

Postad 03 May 2009 - 15:21

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Fungerar det trådlösa nätet för er ? Jag har massa runt om där jag bor som är öppna och även ett eget, Jag kan connecta till mitt eget men inte surfa alls på det. Och dom runt om här hår inte att komma in på även om dom är öppna

Postad 03 May 2009 - 16:54

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Fungerar det trådlösa nätet för er ? Jag har massa runt om där jag bor som är öppna och även ett eget, Jag kan connecta till mitt eget men inte surfa alls på det. Och dom runt om här hår inte att komma in på även om dom är öppna

För mig fungerar W-lan felfritt, du går till w-lan och aktiverar sen skriver du in koden om det finns någon och då är det klart, när du sen är i webbläsaren så frågar telefonen om du vill köra w-lan eller UMTS, mycket enkelt och smidigt måste jag säga.

Postad 03 May 2009 - 18:51

awake_lo
  • awake_lo
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
[quote name='ronkan' date='Apr 30 2009, 19:56 ' post='2419847']
så har nu packat upp den och ställt in lite hur jag vill ha den...
men bara hunnit pillat en liten stund så detta är bara första tankarna känslan jag fått...
tagit lite foton och fört över bilder och musik...
och ärligt talat förstår jag inte hur man kan tycka den är seg...
nästan så jag förutsatte att den skulle va det efter allt gnäll men så fel jag hade... flyter på hur bra som helst.......

Fan vad skönt att höra.. jag får hämta ut min imorrn... yey! ;)

Postad 04 May 2009 - 05:18

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

För mig fungerar W-lan felfritt, du går till w-lan och aktiverar sen skriver du in koden om det finns någon och då är det klart, när du sen är i webbläsaren så frågar telefonen om du vill köra w-lan eller UMTS, mycket enkelt och smidigt måste jag säga.

ok, mjo det har jag gjort, men det är ingen speciel port jag ska öppna eller så ? på mina gamla Iphone så gick det super men med Arenan kan jag inte få det att fungera, fast jag har massa öppna i närheten + mitt egna trådlösa. Eller någon inställning från tre man måste ha kanske.

Men jag har provat det trådlösa på jobb nu och jag får samma felmedelande. Fail To Connect

Redigerat av Junta, 04 May 2009 - 09:00.

Postad 04 May 2009 - 14:15

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

ok, mjo det har jag gjort, men det är ingen speciel port jag ska öppna eller så ? på mina gamla Iphone så gick det super men med Arenan kan jag inte få det att fungera, fast jag har massa öppna i närheten + mitt egna trådlösa. Eller någon inställning från tre man måste ha kanske.

Men jag har provat det trådlösa på jobb nu och jag får samma felmedelande. Fail To Connect

Jag vet inte faktiskt, jag gjorde inga inställningar alls, startade w-lan, sökte nät, skrev in kod och sen fungerade det felfritt..

Postad 04 May 2009 - 15:16

prijar
  • prijar
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Jag kan inte mycket om detta, men det är inte bara att du ska öppna en port i routern eller nåt?

Postad 04 May 2009 - 19:01

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Hur länge har tre ensam rätt på denna?

Postad 04 May 2009 - 19:26

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0

Hur länge har tre ensam rätt på denna?

dem flesta andra butiker har uppgivit 15 juni som releasedatum.

Postad 04 May 2009 - 19:30

awake_lo
  • awake_lo
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Grattis. Hoppas du blir nöjd, ska bli kul höra vad du tycker om den.

Jag hämtade ut min nu äntligen för några timmar sedan och än så länge är jag riktigt nöjd. Positiv överraskning också att eftersom språkinställningen var på automatisk så hade telefonen själv bytt sig till svenska redan då jag startade igång den första gången. Mkt fin grafik, upplever den snabb och det verkar finnas mycket man kan roa sig med innan man blir less. Stort plus också till LG för hörlurarna, av mina totalt drygt 15 mobiler jag haft nu är dessa de första medföljande lurarna jag inte känner behovet av att byta ut, antagligen mest eftersom de är in ear-lurar. :)

Postad 04 May 2009 - 19:30

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0
Visst var det så att det var problem med att kolla på youtube? Gällde det även om man är ansluten till en router, eller bara via uppkopplad anslutning?

Postad 04 May 2009 - 20:48

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Du kan inte se på youtube via wlan, i övrigt ska det inte vara några problem

Postad 04 May 2009 - 21:20

lasse-p
  • lasse-p
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Nån som testat SVT Play eller annan web-TV ?

Postad 04 May 2009 - 21:23

feducci
  • feducci
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Måste man convertera filmer och kitt för att lägga över på Arenan och i så fall vilket program använder man.

tre här i malmö har öppet till 20:00 alla dagar så det är ingen fara :)

Precis vad jag undrar. Jag vill inte behöva konvertera filer för att telefonen inte klara av att spela upp dem utan artefakter. Jag står i valet och kvalet mellan denna telefon och Samsung Omnia HD som inte har några problem som helst med uppspelning.

Postad 05 May 2009 - 06:00

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Jag kan inte mycket om detta, men det är inte bara att du ska öppna en port i routern eller nåt?

Lyckades få rätt på det, Var tvungen att lägga till enheten i routern samt Mac-adressen

Någon som använder ett bättre converteringsprogram än det man får med ?

Har ni även problem med att vissa sidor gnäller på att man måste uppdatera flash?

Redigerat av Junta, 05 May 2009 - 06:14.

Postad 05 May 2009 - 12:12

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
tjoo prova detta för att komma in i service menyn 1809#*900#
sägs att man ska kunna ändra där för att få streamingen att funka med wlan väljer det som första val...
funkar att göra så i renoir... och ryktas att man även ska kunna göra det i arenan...
nu är bara trickset att hitta rätt... har inte hunnit kolla själv ennu men ni får gärna prova och leta oxo men var försigtig så ni inte ändrar nåt viktigt iofs går det att fabriksåterställa den...
finns även ny firmware att leta reda på men vet inte om den funkar på 3 versionen eller kan man ha sån tur att den blir unbrandad om man tar en open firmware?
inte så haj på det hur det funkar

Postad 06 May 2009 - 05:53

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Vågar nog inte prva det än eftersom det bara är rykten ;)

Någon som fått rätt på Album Covers ? efter att jag har tilldelat covers till samtliga låtar för ett album så förljer det ändå inte med till mobilen när jag syncar över musiken, Lite jobbigt faktiskt.

Var det något som hade ett bättre converterings program än det man får med ?

Postad 06 May 2009 - 09:20

lasse-p
  • lasse-p
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Nån som provat FM-sändaren?
Funkar den bra i bilen i så fall?

Postad 06 May 2009 - 10:22

awake_lo
  • awake_lo
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag har hittat en lite irriterande bugg i min Arena. Om man anger i kontakten när en person fyller år så försvinner den informationen om man sedan placerar in personen i en grupp. Födelsedagen blir då avmarkerad och man måste gå in och lägga in den på nytt. Men placerar man först in personen i en grupp och sedan lägger till födelsedag så sparas det alltså som det ska. Gäller bara att göra i rätt ordning :/ Irriterande då jag lagt till födelsedagar på en mängd personer och i efterhand insåg detta.. men men, inget allvarligt, fast då vet ni andra att det troligen kan vara samma sak för er.

Postad 06 May 2009 - 12:25

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Det är samma med bilder, om man tilldelar en bild till en kontakt och sen flyttar bilden så försvinner den från kontakten.

Hittade lite användbar info här http://www.mylgarena.com/

mediamonkey => drag cover för LG Arena, Covers kan vara lite klurigt och följer inte alltid med.

RER HD Movie Converter lär vara bättre än DivX Converter

http://www.mylgarena.com/ finns massa spel där med

Postad 06 May 2009 - 21:07

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Jag hoppar över denna. Åtminstone tills det kommer en bättre FW, om det nu kommer nån.

Postad 07 May 2009 - 07:22

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Jag kan inte hitta någon bra info ang uppdateringar, Men LG satsar på denna luren så det borde finnas

Postad 07 May 2009 - 09:29

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
LG är inte direkt kända för att lägga tid på FW. Hoppas de skärper upp sig.

Postad 07 May 2009 - 12:21

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Ni som har telefonen, använder ni något skärmskydd och följer det med vid köpet isf?

Postad 07 May 2009 - 12:28

awake_lo
  • awake_lo
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Ni som har telefonen, använder ni något skärmskydd och följer det med vid köpet isf?

Följer inte med ngt vid köpet men skärmen är ju av repskyddat glas. Jag använder en vadderad mobilväska då jag har den i väskan eller med ut någonstans, tror inte det ska behöva bli någon repa på det sättet. Om man inte tappar ner mobilen i asfalten lr nåt :)

Postad 07 May 2009 - 22:34

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
M3 har nu testat telefonen och de slår också ner på segheten tyvärr.

Postad 08 May 2009 - 00:45

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
måste vara grymma hastighetsvariationer olika firmwares på luren då M3 skriver att den tar 12 sekunder på sej min tar typ 1 sekund att starta spelaren och börja spela en låt....
inget segt alls...
undra om inte segheten kanske beror på att dom är inne och fipplar i telefon och startar upp massor med program som ligger å segar ner i bakgrunden
antingen skräp bakom spakarna eller måndagsex

min flyter på hur bra som helst varjefall...
förutom kalendern som kan sega styggt

Postad 08 May 2009 - 06:16

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Rätta mig gärna om jag har fel, men första gången man öppnar musikspelaren efter att man lagt in musik, tar det då inte längre tid innan den startar då den ska läsa av alla förändringar i musikbiblioteket? Kan det isf vara denna väntan M3 syftar på?

Tycker det omöjligen kan skilja så mycket från ena luren till den andra...

Postad 08 May 2009 - 06:25

lasse-p
  • lasse-p
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Det ligger nog mycke i vad du säger, speciellt om man nyss lagt in flera Gig med musik. Då kan det ta tid att indexera alla filer.

Postad 08 May 2009 - 06:32

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Men Arenan är så pass kraftig så att snabba upp den lite borde inte vara något problem, Jag har ingen erfarenhet av LG faktiskt, men tror ni inte dom satsar på denna som Apple gör med Iphone?

Postad 08 May 2009 - 09:39

Unregisteredb2b25fff
  • Unregisteredb2b25fff
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Sådär ja, idag kom min nya LG Arena fr. computeruniverse.net i Tyskland.Allt på svenska inkl ordbok(T9) mm.
Verkar vara en grym telefon även om en firmware uppdatering är nödvändig med tanke på att det är lite buggigt här och där i GUI.Hur lätt som helst att konfigurera e-mail och allt annat.Webläsaren är lite seg men Opera mini går att installera som java app.Google maps med A-gps funkar klockrent och kameran ,det lilla jag har hunnit testa, verkar
vara ganska ok.Återkommer med mer info när jag hunnit testa fler funktioner.

Hur kan du ha det på svenska? Jag har beställt en svart Arena ”schwartz” från computeruniverse i Tyskland och de skrev till mig, när jag frågat i efterhand, man kan välja följande språk:
Language options include German, English Italian, French and Spanish. Swedish is unfortunately not available.

Hur fick du den på svenska?
Tack

Postad 08 May 2009 - 20:54

Ar_ena
  • Ar_ena
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hur kan du ha det på svenska? Jag har beställt en svart Arena ”schwartz” från computeruniverse i Tyskland och de skrev till mig, när jag frågat i efterhand, man kan välja följande språk:
Language options include German, English Italian, French and Spanish. Swedish is unfortunately not available.

Hur fick du den på svenska?
Tack

Ställ språk på automatiskt så väljer den operatörens språk,så funkade det på min.Jag frågade oxå innan jag beställde och då fick jag besked att den hade svenska.Min är en silver,vet inte om det är därför.

Postad 08 May 2009 - 21:02

Unregisteredb2b25fff
  • Unregisteredb2b25fff
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Ställ språk på automatiskt så väljer den operatörens språk,så funkade det på min.Jag frågade oxå innan jag beställde och då fick jag besked att den hade svenska.Min är en silver,vet inte om det är därför.

Tack för svaret.... Hmmm, det borde inte vara någon skilnad för det är bara en annan färg... Så du har även ordbok och allt.... nice....
Funderar på att chansa eller avbeställa

Någon annan som har erfarenhet? Man få inte svenska språket om man uppdaterar firmware?

Postad 09 May 2009 - 08:04

Ar_ena
  • Ar_ena
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Tack för svaret.... Hmmm, det borde inte vara någon skilnad för det är bara en annan färg... Så du har även ordbok och allt.... nice....
Funderar på att chansa eller avbeställa

Någon annan som har erfarenhet? Man få inte svenska språket om man uppdaterar firmware?

Sv ordbok är med.Firmwaren heter KM 900 Europe Open så vid en ev. uppdatering så borde svenska fortfarande ingå.
Kan tipsa om siten www.mylgarena.com,där kan man få alla möjliga tips om telefonen.

Postad 09 May 2009 - 08:41

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Arenan på Mobils Webb-TV.

Och ja, de tycker oxå den är seg.

http://www.mobil.se/...MOB163.dbp.asp#

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.