Dåligt
Bra recension.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 13 January 2010 - 16:48 Andra boken? Vilken andra bok?! Jag har bara läst Revelation med Anderson. Postad 13 January 2010 - 17:21
Den heter "Ascension". Handlar om Cerebus, Collectors och en massa Quarians... Postad 13 January 2010 - 17:25 Oh sweet! Revelation var riktigt bra och ja, jag litar på ditt omdöme! Kan ju vara dålig men jag hoppas ändå, lite. Tack för tipset! Postad 13 January 2010 - 18:25
Asså, den var väl inte direkt dålig. Men jag saknade lite av 'Mass Effect' känslan man hade i Revelations.
Postad 13 January 2010 - 22:08 Ja, jag tror att man får byta klass faktiskt, men jag vet inte med säkerhet. edit: aha, den frågan var visst redan besvarad. Redigerat av jayreso, 13 January 2010 - 22:22. Postad 13 January 2010 - 22:18 Om vi tar första spelet (som jag misstänker att det andra kommer likna) så är det ingen öppen värld du fritt kan springa runt i. Om man startar ett huvuduppdrag så beror det lite på vilket det är om du kan avbryta eller ej tror jag. Jag har iofs aldrig försökt att avbryta ett uppdrag så jag är inte säker på att det går, även på de ställen där det skulle kunna gå (om du hänger med Man åker runt med sitt skepp (The Normandy) i galaxen och landar med en liten månbil (Mako) på olika planeter där man kan göra sidouppdrag. Dessa vet jag med säkerhet att man kan avbryta för att fortsätta på senare. Man använder givetvis sitt skepp när man åker till huvuduppdragen också. Hur dialogerna funkar ser du nog bäst i videorna som länkats till tidigare. Vill du inte kolla för mycket på videor så tycker jag ändå du kan kika lite på Mass Effects sida på Wikipedia eller nåt liknande och bara läsa huvudstoryn så du vet vad som hänt. Det kan ju inte skada iaf. Postad 13 January 2010 - 23:52
jayreso: Makon är väl helt borttagen nu? Eller har jag missat något?
Aha. Då förstår jag! Ljudboken är fin. Samma röst till båda böckerna och han gör det riktigt bra! Postad 13 January 2010 - 23:59 Hmm, ja det ska den vara. Man har nåt annat i tvåan som jag förstått det. Men jag har inte riktigt koll på hur man tar sig runt på outforskade planeter, verkar lite oklart i dagsläget. Postad 14 January 2010 - 00:06 Jag hade "missat" men som tur är vet jag nu.. mummel Postad 14 January 2010 - 00:21 Jag HOPPAS att du inte sörjer det. Makon är det absolut sämsta med ettan och egentligen det enda som är dåligt med spelet. Enligt mig då. Fast det går ju att skippa det mesta Mako-körandet. Postad 14 January 2010 - 00:38 Tror Zoiler är lite putt för han gillar inte att få saker "spoilade" Postad 14 January 2010 - 03:06 Aha! Men ja, då är han i lite fel tråd. Och det är inte så mycket till spoiler. Postad 14 January 2010 - 07:48
Makon var knepig till jag insåg att man kunde zooma med siktet.
Men ja, att göra sidouppdragen på vissa planeter där man var tvungen att korsa ett par bergsryggar med Makon sög rejält. Fast om jag skulle säga vad som var sämst så är det att det är en j-a massa 'springande' i helt tomma lååååånga korridorer. Jag menar, hur ofta såg man inte dörr, lång korridor, dörr, litet rum, dörr, hiss, dörr, lååång korridor, massor av fiender, samma väg tillbaks? Postad 14 January 2010 - 08:02
Haha, precis som min kompis som inte hade upptäckt att det fanns en KANON och inte bara kulspruta på Makon efter en hel genomspelning.
Jag tycker faktiskt att Makon är jobbigare än alla korridorer. Lätt! Postad 14 January 2010 - 08:34
Jag har inte sett det bekräftat, men vissa rykten säger att korridorerna precis som de låååånga hissturerna användes för visst laddande. Men ibland kändes det kanske lite fel ja. Men inte alltid. Gångar ner i gruvor kändes väl rätt ok och gångar inne i berget på Peak 15 på Noveria tyckte jag inte heller kändes fel ändå. Kan ju vara trixigt att bara bygga som man vill överallt. Postad 14 January 2010 - 12:36
Nu finns alla klass-videos på hemsidan
Så nu börjar det svåra, vilken klass skall man spela? Vilken klass skall ni köra med första gången? Postad 14 January 2010 - 13:05 Vanguard, ser mest intressant ut, antagligen för att den är ny Postad 14 January 2010 - 13:10
Vanguard fanns i ettan. Edit: Blir väl soldier skulle jag tro. Enkelt och rättframt utan massa lull-lull. Sen får man se vad nästa blir. Redigerat av Unregistered6810b893, 14 January 2010 - 13:12. Postad 14 January 2010 - 14:05
Jag vet ärligt talat inte vilken jag ska välja :S Inte så sugen på engineer eftersom jag kört det i ettan. Alla de andra har ju något som man vill ha. Vore kul att få testa fler vapen genom soldier, samtidigt skulle jag vilja ha mer biotic powers som adept. Gaah, alla dessa val. Livet är fan inte lätt
Det ser ju ut att vara betydligt snyggare än ettan iaf. Får hoppas det är bättre flyt i det också. Redigerat av bananplanta, 14 January 2010 - 14:06. Postad 14 January 2010 - 15:01
Postad 14 January 2010 - 15:32
Adept, engineer och soldier. I den ordningen.
Edit: (alltså inga korsningar, renodlat ska det vara!) Redigerat av Flamso, 14 January 2010 - 15:32. Postad 14 January 2010 - 15:36
Håller med dig angående korsningarna i ettan, men i tvåan får de ju lite nya abilities som inte de renodlade hade. Infiltratrator i ettan var ju inget mer än en gimpad soldier + en gimpad engineer, men i tvåan kommer Infiltrator att ha osynlighets-fältet som inte nån av de andra klasserna verkar ha, vilket hade varit lite häftigt.
Postad 14 January 2010 - 15:38
Det är sant! Men smygande är verkligen inte min grej.
Postad 14 January 2010 - 16:07 Hoppas det, ettan är ganska utdaterad nu grafiskt. Förutom ansiktsanimationerna. Men det fanns inte så många raser heller iofs. Vad ska jag köra med då? Adept troligtvis eftersom jag började med det i ettan. Postad 14 January 2010 - 16:26
Verkar vara ett ganska kul spel. Finns det någon möjlighet att spela två? Typ co-op-läge?
Redigerat av nybörjar micke, 14 January 2010 - 16:26. Postad 14 January 2010 - 16:37
Ytterligare tre saker jag vill ha förbättrat.
1. Jag vill kunna hålla fler än 150 items, börjar bli trött på att se "you are nearing the 150 item limit" meddelandet. 2. Jag vill kunna få bättre överblick över min utrustning. Kunna sortera allt bättre. KAnske behöver det inte ligga 5 exoskeletons i rad utan det kan bara finnas en knapp med exoskeleton och en uppgift på hur många det finns tillgängliga. 3. Jag vill kunna sälja fler grejer samtidigt. Nu kan man bara sälja/konvertera till omnigel 1 grej åt gången. Dessutom skickas man till toppen av listan, vilket iaf jag oftast inte vill eftersom jag vanligtvis vill bli av med mina sämre grejer, som är längst ner på listan. Postad 14 January 2010 - 16:46 Dessutom var det ju jättedåligt när man väl kom upp i 150 items och var tvungen att omnigela de items man nyss fått istället för att få välja bland equipment. Postad 14 January 2010 - 18:09 Nej. Det Inventory-systemet är borta helt. Nu har man rustning som sköts med "moduler", så man knåpa ihop sitt eget armor med olika delar ifrån olika tillverkare (hur olika bonusar sköts har inte visats) och man får välja vilka färger rustningen skall ha. Ska nog börja med Vanguard, gillar verkligen warp-tacklingen och att man har shotgun-träning gör saken bara bättre. Fast de andra klasserna är också lockande eftersom varje har en specialitet nu. Ska bli kul och se om deras hype angående ens medhjälpare stämmer, de skall nu tydligen göra fler saker på egen hand. Postad 14 January 2010 - 18:31
Okej. Får hoppas att det ändras till det bättre. Postad 14 January 2010 - 18:44
Hade aldrig problem med inventoryn. Efter varje uppdrag equipade man det bästa man samlat ihop och sålde resten...
Men många har klagat på just det sånt så man har väl försökt undvika att hamna i problemet... Postad 14 January 2010 - 23:02 Dem böckerna, är det samma story i dem som i spelen? Vad ska man göra först? Spela spelen eller läsa böckerna? Tycker för första gången i mitt liv nästan att det kan vara roligt att läsa och jag skulle gärna vilja ta vara på det så jag hoppas att inte böckerna spoilar för mycket, för man vill ju spela spelen också. Redigerat av Unregistered1689, 14 January 2010 - 23:02. Postad 14 January 2010 - 23:34
Som jag förstått så är det i denna följd: 1a boken -> Mass Effect -> 2a boken -> Mass Effect 2. Jag har även fått för mig att böckerna inte tar upp storyn som är i spelen, eftersom man i spelen ska skapa sin egen story typ.
Får förhoppningsvis mina böcker imorgon Redigerat av bananplanta, 14 January 2010 - 23:37. Postad 14 January 2010 - 23:37 Så samma story? Trist... Hoppades på att böckerna var lite mer bakgrundsfakta, eller vad man ska säga. Till exmepel varför saker blev som det blev, för att sen i spelet reda ut det som blev. Lite synd. Då får jag väl se vad jag prioriterar, bok eller spel. Edit: Ojojoj, nu är jag trött, så trött att jag inte ens orkade läsa hela ditt inlägg... Du sa följden, inte att första boken var = första spelet osv, sorry. Edit igen:
Aha, då så. Kul, då går jag nog och lånar dem någon dag. Redigerat av Unregistered1689, 14 January 2010 - 23:43. Postad 15 January 2010 - 03:45 Det är väldigt mycket bakgrundshistoria i Revelation. Och boken är jävligt bra tycker jag! Ett måste om man gillar storyn i Mass Effect helt enkelt. Postad 15 January 2010 - 08:41
Hade nog spelat Mass Effect innan jag läst Revelations dock. Fast jag kan se argumenten varför man skulle göra tvärtom.
Tredje boken är förresten planerad till Juni. Skulle handla om början till Mass Effect 2 vilket verkar lite konstigt. Är det inte det som är Ascension? Postad 15 January 2010 - 14:47 Ja, klart! Man spelar ME, läser boken och spelar ME igen! Postad 15 January 2010 - 15:11
Mina böcker skickades från Bokus idag, så hinner nog spela genom ettan en gång till i helgen om jag ligger i
Hur många har man med sig i sin squad nu? Fortfarande två? Redigerat av bananplanta, 15 January 2010 - 15:29. Postad 15 January 2010 - 18:43
Postad 15 January 2010 - 19:47 Måste nog läsa första boken först, ändå. Sålde min 360 för att köpa en NDSi. Ett byte jag lite halft ångrar... Ska nog köpa en igen snart, but this time, I'm going for the Elite. Redigerat av Unregistered1689, 15 January 2010 - 19:49. Postad 15 January 2010 - 20:18
du måste ju komma över level 60 innan du slutar spela, och japp man kör alltid med 2 squad members..... Vad hette böckerna förresten? och vilken skulle man läsa först? Postad 15 January 2010 - 20:26
Första boken heter Revelation
Andra boken heter Ascension Kom precis upp på Lvl56. Vore gött om man kunde nå 60 på denna runda Vad är 'GamesTM 92'? Redigerat av bananplanta, 15 January 2010 - 20:27. Postad 15 January 2010 - 20:51
GamesTM är en brittisk tidskrift och 92 är själva upplagan... verkar va upplagan då dem recenserade mass effect 2 och gav den 10/10. Mer vet jag inte.
Dem 3 sista levels va jäkligt sega kommer jag ihåg, kommer inte ihåg om jag fick den i tredje rundan eller slutet av andra, dock måste du göra typ alla side quests om du ska få den på slutet av andra... Redigerat av dj_komodo, 15 January 2010 - 20:56. Postad 15 January 2010 - 21:45
Heter böckerna Revelation och Ascension? Blev lite nyfiken nu när ni började prata böcker och såg att de inte var så dyra. - Såg att den frågan var redan besvarad, blir nog att beställa lite böcker för en gång skull. Angående klassvalet, vill spela något som är en utmaning och där man kan ha olika taktiker. Sentinel med techarmor är väl en sådan klass...fast vanguards charge är ju rätt cool den med, iofs är ju osynlighetsgrejen det med. Äh, får väl bli tärningen som avgör. Redigerat av jp1, 15 January 2010 - 21:48. Postad 16 January 2010 - 05:23 Det sjuka är att det krävs nästan lika mycket xp EXTRA för att du ska komma upp i lvl 60. Jag WTFade rätt hårt när jag fick reda på att lvl 60 ligger vid 800k xp. Och jag var över lvl 50 med typ 300k xp. Postad 16 January 2010 - 09:18 Haha, ja det är stört! Faktum är att lvl 56 (406100 xp) inte ens är halvvägs till 60 (862100 xp). Postad 16 January 2010 - 09:24
Detta borde väl iofs vara i Mass Effect tråden, men vafan.
Level systemet är helt sjukt. Edit: Fan vad den listan ska vara svår att förstå sig på. Redigerat av Unregistered6810b893, 16 January 2010 - 09:26. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |