* Officiell Tråd - Sony Ericsson W715 *
431 svar till detta ämne
Postad 28 mars 2009 - 23:05
Punani Lover
-
Punani Lover
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Knarrar lite från min oxå. Går det att lämna tillbaka mobilen när man öppnat den?
Brukar vara ett nej på det då det handlar om personliga inställningar och lagringsmedia. Om du verkligen insisterar på att få en ny telefon så kan du hävda att du vill ha service på den, det tar en del veckor med du får garanterat en splitterny då telefon är 1-2 veckor.
Redigerat av Punani Lover, 28 mars 2009 - 23:06.
Postad 28 mars 2009 - 23:09
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Knarrar lite från min oxå. Går det att lämna tillbaka mobilen när man öppnat den?
Är det fel på den, eller åtminstone nåt som du tycker inte är som det ska så bör du gå tillbaka och tala med butiken där du köpte den. Du kan ju inte påtala ett fel förräns du öppnat den, eller hur?!  Är telefonen 'ny' så brukar den kunna gå som DOA (dead on arrival), och bytas ut.
Redigerat av mrNoodles, 28 mars 2009 - 23:15.
Postad 29 mars 2009 - 01:31
Jimbo80
-
Jimbo80
-
Amatör
-
-
56 inlägg
thorstenn har svaret på din fråga... Som sagt det kan lösa problem, lägga till nya features men också lägga till nya problem, your choice 
Då omformulerar jag frågan: HAR någon uppdaterat? Vad hände?
Postad 29 mars 2009 - 08:30
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Då omformulerar jag frågan:
HAR någon uppdaterat? Vad hände? 
Inget... Nyare mjukvara bara
Postad 29 mars 2009 - 08:33
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Har testat det men ingen skillnad...
Har du valt Telia online under 'Inst för strömning'? Vad har du för abonnemang?
Postad 29 mars 2009 - 09:33
Adamski
-
Adamski
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Nej. Inte på mediamarkt, netonnet eller expert. Kanske finns andra ställen som tar emot använda mobiler men jag tvekar. För övrigt så fattar jag inte vad ni har för krav på byggkvalité för 3000:- ??! Har haft flera mobiler från SE genom åren och den här står sig riktigt bra när det gäller byggkvalité. Man kan läsa på forumet om Nokias dyrare telefoner, som har hur mycket problem som helst med luckor som glappar osv. Jag märkte också att den svarta känns mindre plastigt, kanske pga att detaljerna i guld känns mer plastiga.
Postad 29 mars 2009 - 09:38
Adamski
-
Adamski
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Hjälp!
Jag och sambon köpte var sin W715. Jag kör GSM med telia och tjejen 3G genom Tre. Igår så började knappen "Sök" blinka i rött med ca 1 sekunds intervall. Mobilen är laddad, den har kontakt med Tre och inga andra tjänster är på. Vi hittar inga svar i manualen.
Är det någon här som vet vad det är för något?
Postad 29 mars 2009 - 10:35
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Tar emot och tar emot, är det fel på en vara så lär dom ju ta tillbaka varan alt. skicka den på service.
Dock så är väl frågan vad som räknas som fel och inte.
Men att bara lämna tillbaka den med motiveringen att det knarrar lär nog inte gå. Men att få den lagad eller kanske utbytt (om den är väldigt nyköpt) ska gå.
Postad 29 mars 2009 - 10:50
skurke
-
skurke
-
Rookie
-
6 inlägg
Har du valt Telia online under 'Inst för strömning'?
Vad har du för abonnemang?
Ja Telia_Online under strömning. Har även testat att manuellt skriva in online.telia.se under APN utan resultat. Har Telia Bingo
Postad 29 mars 2009 - 10:54
Adamski
-
Adamski
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Som vanligt, M3 är helt värdelösa. De har skrivit så konstiga saker förut. Jag minns att de sågade en av de bästa trådlösa n-routrar som finns på marknaden, bara för att den hade några år på nacken. Läser hellre folks omdömen här på forumet än på M3. Kommande nummer av Mobil har stort test av telefonen. Förmodligen mer konstruktiv artikel. Jag stog i butiken härom dagen och skulle välja en mobil med de senaste funktionerna (gps, wlan mm) med bra skärm men samtidigt inte för stor att kunna ha i byxfickan. Priset ej över 4000. Fanns inga konkurrenter till W715. Möjligtvis någon Nokia, tror det var N85, men den sågas jättemycket på forumen pga glappande lucka, så den föll bort ...och så kommer M3 och ger den en 6:a  För de som inte har sett så har M3 lagt upp sitt test på deras hemsida. Att de fortfarande klagar på att Wlan ligger så långt in i menyerna. Trodde de hade lärt sig att det finns under genvägar?
Edit* La också märke till att det inte var Mobil nu. Besöker dessa två sidor ofta så det är lätt att blanda ihop 
Jaja. Jag trodde att det rörde sig mer om en subjektiv åsikt här. Tar emot och tar emot, är det fel på en vara så lär dom ju ta tillbaka varan alt. skicka den på service.
Dock så är väl frågan vad som räknas som fel och inte.
Men att bara lämna tillbaka den med motiveringen att det knarrar lär nog inte gå. Men att få den lagad eller kanske utbytt (om den är väldigt nyköpt) ska gå.
Postad 29 mars 2009 - 11:59
MarQz
-
MarQz
-
Användare
-
-
146 inlägg
Hej! Köpte min W715 i fredags och uppdaterade den till senaste programvaran direkt på internet.
Läste på internet att det skulle finnas stegräknare. Har kollat i instruktionsboken och det verkar stämma. Men jag hittar det inte i telefonen.. Testa SE virtuella telefon på hemsidan, där fanns walk mate.. Men inte på samma ställe i min.. Är det något man måste ladda hem?
Postad 29 mars 2009 - 12:31
Jimbo80
-
Jimbo80
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Hjälp! Jag och sambon köpte var sin W715. Jag kör GSM med telia och tjejen 3G genom Tre. Igår så började knappen "Sök" blinka i rött med ca 1 sekunds intervall. Mobilen är laddad, den har kontakt med Tre och inga andra tjänster är på. Vi hittar inga svar i manualen.
Är det någon här som vet vad det är för något?
Jag fick samma grej igår. Trodde att det hade med laddning att göra då batteriet var slut. Laddade batteriet fullt, men det blinkade ändå. Startade om telefonen, hjälpte inte. ?! Tog ur batteriet - nu försvann blinket. Vad är det för något?
Postad 29 mars 2009 - 13:12
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Hej! Köpte min W715 i fredags och uppdaterade den till senaste programvaran direkt på internet.
Läste på internet att det skulle finnas stegräknare. Har kollat i instruktionsboken och det verkar stämma. Men jag hittar det inte i telefonen.. Testa SE virtuella telefon på hemsidan, där fanns walk mate.. Men inte på samma ställe i min.. Är det något man måste ladda hem?
Meny -> Hjälpredor -> Program -> Walk Mate. Ja Telia_Online under strömning. Har även testat att manuellt skriva in online.telia.se under APN utan resultat. Har Telia Bingo
Ok, va bra att det inte funkar för dig också då får Telia något att bita i... Du kan surfa med telefonen som vanligt va?
Redigerat av bpl, 29 mars 2009 - 13:13.
Postad 29 mars 2009 - 13:27
skurke
-
skurke
-
Rookie
-
6 inlägg
Meny -> Hjälpredor -> Program -> Walk Mate.
Ok, va bra att det inte funkar för dig också då får Telia något att bita i...
Du kan surfa med telefonen som vanligt va?
Surfa är inget problem. Det är bara streaming som inte funkar.
Postad 29 mars 2009 - 14:03
Adamski
-
Adamski
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Jag fick samma grej igår. Trodde att det hade med laddning att göra då batteriet var slut.
Laddade batteriet fullt, men det blinkade ändå.
Startade om telefonen, hjälpte inte. ?!
Tog ur batteriet - nu försvann blinket.
Vad är det för något?
Ok, här hjälpte det att starta om telefonen (utan att ta ur batteri). Vi får se om det kommer tillbaka. Skulle ändå vilja veta vad det är. Uppenbarligen så vill telefonen informera/indikera något, men vad? Eller är det ett fel? Någon som känner igen detta från andra modeller?
Postad 29 mars 2009 - 17:45
MarQz
-
MarQz
-
Användare
-
-
146 inlägg
Meny -> Hjälpredor -> Program -> Walk Mate.
Där finns bara Sony Ericsson AccuWeather.com Comeks Strips Music Quiz Opera Mini (har jag själv lagt in tror jag) Rock Bobblehead Standby World Clock 3d WF Navigator World Clock 3D Youtube Ingen walk mate
Postad 29 mars 2009 - 18:05
KitWalker
-
KitWalker
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Ytterligare en fråga om wlan:
Hos mig ansluter telefonen fint på mitt hemmanätverk. Om jag däremot försöker ansluta någonannanstans går det sämre. På svågerns oskyddade nätverk anslöt telefonen men det gick ändå inte att surfa.
via t ex Operamini. På annat ställe där lösenord krävs och där jag också har lösenordet ville telefonen inte alls ansluta. "Nätverket tillåter inte dig att ansluta".
Vad tror ni om det?
Kit
Postad 29 mars 2009 - 18:11
Lacariuz
-
Lacariuz
-
Lärjunge
-
-
373 inlägg
kitwalker : det har krånglat lite med mitt nätverk oxå men jag testa 3-4 gånger innan jag fick det att funka. Så testa att skriva in lösen flera gånger, det funka för mig iaf.
Postad 29 mars 2009 - 19:19
Unregistered8a2a4b1b
-
Unregistered8a2a4b1b
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Min w715 kan ansluta till "3 planet" och "3 express" (eller vad det heter) med hjälp av det vanliga mobilnätet. MEN när jag ansluter med hjälp av mitt wlan så kommer jag inte in på 3planet och de andra funktionerna som man får med som 3-kund. Dock så kommer jag ut på webbläsaren och youtube på båda anslutings sätten.
Någon som vet varför det inte funkar? Har snackat med 3 men de kan inte lösa det, de skickar bara massa inställingar på datatafik som inte hjälper.
Postad 29 mars 2009 - 20:52
Unregistered88caf5fc
-
Unregistered88caf5fc
-
Amatör
-
-
56 inlägg
mauritz123: Jag tror det kan bero på att när du måste vara uppkopplad via 3's nät för att få tillgång till deras portal. När du kopplar upp dig via WLAN så är du inte längre uppkopplad via 3, utan du är uppkopplad via din vanliga internetleverantör.
Postad 29 mars 2009 - 20:53
this
-
this
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Skulle man inte kunna starta någon slags omröstning här om vilken färg som är snyggast på den här mobilen.
Svart/röd eller silver/svart.
Är på väg att beställa en av dessa. Vill helst ha svart men tycker liksom många andra att den röda färgen på knappsatsen är på tok för ful. Pressbilderna visar en orättvis nyans på den röda. Av de bilder jag sett här i tråden på hur det ser ut i verkligheten så ser det inte alls lovande ut.
Så vilken är snyggast tycker ni?
Postad 29 mars 2009 - 22:12
Unregistered88caf5fc
-
Unregistered88caf5fc
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Vilken typ av video-filer kan man spela upp i telefonen? Jag har provat med flera olika format, men inget vill fungera.
Postad 30 mars 2009 - 08:46
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Där finns bara Sony Ericsson AccuWeather.com Comeks Strips Music Quiz Opera Mini (har jag själv lagt in tror jag) Rock Bobblehead Standby World Clock 3d WF Navigator World Clock 3D Youtube
Ingen walk mate 
Det var ju väldigt lustigt... Har du uppdaterat telefonen till nyaste mjukvara? Nyaste mjukvara är: 1217-2243 R1DA035 090219 (Inställningar -> Uppdateringstjänst -> Programversion) Skulle man inte kunna starta någon slags omröstning här om vilken färg som är snyggast på den här mobilen. Svart/röd eller silver/svart.
Är på väg att beställa en av dessa. Vill helst ha svart men tycker liksom många andra att den röda färgen på knappsatsen är på tok för ful. Pressbilderna visar en orättvis nyans på den röda. Av de bilder jag sett här i tråden på hur det ser ut i verkligheten så ser det inte alls lovande ut.
Men du, är det inte viktigast vad DU tycker är snyggast? Den röda knapp satsen syns bara när man använder den, eller hur?
Postad 30 mars 2009 - 09:03
Adamski
-
Adamski
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Skulle man inte kunna starta någon slags omröstning här om vilken färg som är snyggast på den här mobilen. Svart/röd eller silver/svart.
Jag o sambon har varsin svart w715 och vi tycker att den röda färgen är hur snygg som helst. Däremot så skulle vi aldrig kunna ha den silvriga. Den har guldfärgade detaljer som ser billiga och "plastiga" ut. Smaken är som baken. Det finns ingen idé att omrösta om sådant. Du måste själv skapa dig en uppfattning genom att känna på båda. Jo, jag vet att vissa bor långt ifrån butiker som har båda inne, men det är fortfarande helt meningslöst att lyssna på andras åsikter i det avseendet. Funktioner och handhavande är däremot en helt annan femma.
Redigerat av Adamski, 30 mars 2009 - 09:04.
Postad 30 mars 2009 - 09:52
Lacariuz
-
Lacariuz
-
Lärjunge
-
-
373 inlägg
Jag har grejat på med http://www.mgmaps.com/ ett bra tag och tycker inte det funkar så bra. Jag har laddat ner kartor över närområdet men då blir mobilen seg som sirap. Så jag får fortsätta att ladda ner kartorna eftersom. Eller finns det något annat program att rekomendera ?
Postad 30 mars 2009 - 10:37
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Jag har grejat på med http://www.mgmaps.com/ ett bra tag och tycker inte det funkar så bra. Jag har laddat ner kartor över närområdet men då blir mobilen seg som sirap. Så jag får fortsätta att ladda ner kartorna eftersom.
Eller finns det något annat program att rekomendera ?
Är denna app bättre än Google maps som finns i telefonen? Vad är fördelarna med denna app?
Postad 30 mars 2009 - 10:54
Lacariuz
-
Lacariuz
-
Lärjunge
-
-
373 inlägg
Fördelen med http://www.mgmaps.com/ var att man kunde ladda hem kartor över en område och så skulle man slippa så mycket datatrafik på abonnemanget. Men när jag ladda ner kartorna så blev mobilen mycket seg.
Postad 30 mars 2009 - 11:14
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Fördelen med http://www.mgmaps.com/ var att man kunde ladda hem kartor över en område och så skulle man slippa så mycket datatrafik på abonnemanget. Men när jag ladda ner kartorna så blev mobilen mycket seg.
Jaha, ok då förstår jag. Jag har 1 GB fri datatrafik för 149:- per månad via Telia.
Postad 30 mars 2009 - 11:37
jakob.edstrand
-
jakob.edstrand
-
Rookie
-
7 inlägg
Min har också blivit skjut seg... Nästan så att den hänger sig ibland. Jag skulle starta om den igår för att se om det hjälpte men icke. Det tog mer än en minut bara att starta telefonen! Det blir till att installera den där firmwareuppdateringen och skita i MGMaps... Jag har också upplevt problem med att den röda lysdioden blinkar trots att man kopplat från laddaren och batteriet har blivit fullt. Någon som har haft det problemet med den senaste firmwaren?
Postad 30 mars 2009 - 11:43
Unregistered10dc2c5b
-
Unregistered10dc2c5b
-
Användare
-
-
110 inlägg
GPS fråga: Jag har kikat på telefonen har har egentligen bara en fråga som för mig kommer helt avgöra om det blir köp eller inte. Kostar GPS någonting eller INTE?? Mitt antagande är detta (efter att ha läst lite). GPS funktionen är gratis eftersom det är inbyggd hårdvara i telefonen. Men kartor och själva navigeringsprogrammet kostar pengar? Om det är så är det 100% värdelöst. Eller är det så att man får med en gratisversion av Wayfinder som gör att man kan använda GPS och kartor och navigera till platser utan kostnad helt obesgränsat, men för att få t.ex. röststyrning och trafikuppdateringar så kostar det licens- och trafikavgifter? Är det så är det helt acceptabelt. Ni som har telefonen, snälla, upplys mig hur det fungerar, plz =) Tack på förhand! /Zy Edit: Vill helst inte köra http://www.mgmaps.com/ för jag har hört fler som har problem med det.
Redigerat av Unregistered10dc2c5b, 30 mars 2009 - 11:44.
Postad 30 mars 2009 - 13:47
this
-
this
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Men du, är det inte viktigast vad DU tycker är snyggast?
Den röda knapp satsen syns bara när man använder den, eller hur?
Fick mig en lite funderare där. Jag o sambon har varsin svart w715 och vi tycker att den röda färgen är hur snygg som helst. Däremot så skulle vi aldrig kunna ha den silvriga. Den har guldfärgade detaljer som ser billiga och "plastiga" ut. Smaken är som baken. Det finns ingen idé att omrösta om sådant. Du måste själv skapa dig en uppfattning genom att känna på båda. Jo, jag vet att vissa bor långt ifrån butiker som har båda inne, men det är fortfarande helt meningslöst att lyssna på andras åsikter i det avseendet. Funktioner och handhavande är däremot en helt annan femma.
Okej, jag det kanske är en subjektiv bedömning som var och en har individuellt. Vi skiter i omröstningen men jag skulle gärna vilja att någon kunde lägga upp lite bilder på den silvriga modellen. Såg att någon lagt upp riktigt bra bilder på den svarta på sidan 2 i den här tråden. För att rättvis jämförelse borde vi ha lite bilder på den silvriga också. Så om det är någon här som har den silvriga så skulle det vara jätte schysst om ni kunde kirra lite bilder hit.
Postad 30 mars 2009 - 14:52
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Fick precis ett SMS från Telia angående streaming problemet att det ligger under bearbetning och att dom återkommer så snart dom vet mer....
Postad 30 mars 2009 - 15:02
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
GPS fråga: Jag har kikat på telefonen har har egentligen bara en fråga som för mig kommer helt avgöra om det blir köp eller inte. Kostar GPS någonting eller INTE??
Mitt antagande är detta (efter att ha läst lite). GPS funktionen är gratis eftersom det är inbyggd hårdvara i telefonen. Men kartor och själva navigeringsprogrammet kostar pengar? Om det är så är det 100% värdelöst.
Eller är det så att man får med en gratisversion av Wayfinder som gör att man kan använda GPS och kartor och navigera till platser utan kostnad helt obesgränsat, men för att få t.ex. röststyrning och trafikuppdateringar så kostar det licens- och trafikavgifter? Är det så är det helt acceptabelt.
Ni som har telefonen, snälla, upplys mig hur det fungerar, plz =) Tack på förhand!
/Zy
Edit: Vill helst inte köra http://www.mgmaps.com/ för jag har hört fler som har problem med det.
GPS via Google maps kostar endast när programmet laddar ner kartbilderna via 3G nätet, alltså normal data taxa... Wayfinder Navigator kostar 70:- / månad via SMS betalning eller 70:- via din telefonräkning varje månad tills man avslutar abonnemanget. När man köper telefonen ingår det en prövotid så man kan utvärdera programmet innan köp. Jag kan tänka mig att det tillkommer data trafik kostnad för kartorna till Wayfinder också.
Postad 30 mars 2009 - 15:35
hallon11
-
hallon11
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Var och köpte en svart på Elgiganten efter att sett bilden i deras reklamblad där den är med svart knappsats.
Som tur var öppnade jag den i affären och den hade röd knappsats.
Lämnade tillbaka den direkt! Inte ens en mamma kan gilla det utseendet.
Synd, men det får bli en annan telefon....
Postad 30 mars 2009 - 15:37
Lacariuz
-
Lacariuz
-
Lärjunge
-
-
373 inlägg
Det som kostar när man använder GPS:en är att den laddar ner små kartbitar hela tiden, men även om det bara är några kb hit och dit så blir det en del efter ett tag. Så om du ska använda GPS:en mycket så köp nokia eller så tecknar du ett data abonnemang hos din operatör.
Tidigare i tråden så var det en person som betala 149kr i månaden för 1 GB.
"Oj jag var lite för långsam med mitt svar andra hade hunnit svara"
Redigerat av Lacariuz, 30 mars 2009 - 15:39.
Postad 30 mars 2009 - 19:47
doken
-
doken
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
jag gillar telefonen iaf.
Postad 30 mars 2009 - 20:47
SS_454
-
SS_454
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Köpte denna telefon i lördags och är hel nöjd än så länge. Köpte den med 3-abbonnemang. Vad betyde jordgloben längst upp till höger jämte 3G symbolen? https://www.minhembi...c_id=289781.jpgHär kommer också en helbild på den silvriga modellen och från företaget 3. https://www.minhembi...c_id=289782.jpg
Postad 30 mars 2009 - 20:54
Unregistered88caf5fc
-
Unregistered88caf5fc
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Vad betyde jordgloben längst upp till höger jämte 3G symbolen?
Jag tror den betyder att du är uppkopplad via 3G eller GPRS (dataanslutning, inte bara att du har täckning).
Redigerat av Unregistered88caf5fc, 30 mars 2009 - 20:54.
Postad 30 mars 2009 - 21:00
noname93
-
noname93
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Så nu har Elgiganten bytt till 8GB
Lite cred vill jag ha!
Postad 30 mars 2009 - 21:22
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Nu finns även ett fullständigt test av telefonen här. Snygg telefon faktiskt, gillar den. //Mobilproffs - Testingroup.se
Redigerat av Unregistered45806226, 30 mars 2009 - 21:22.
Postad 30 mars 2009 - 21:33
this
-
this
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Så nu har Elgiganten bytt till 8GB 
Lite cred vill jag ha! 
Så att de hade ändrat det igår  Jag är mycket tacksam! Tänker nog köpa den där via CollectStore, så man slipper betala frakt men ändå får den till InternetPris !! Woohoo
Postad 30 mars 2009 - 21:34
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Nu finns även ett fullständigt test av telefonen här. Snygg telefon faktiskt, gillar den. //Mobilproffs - Testingroup.se
Det är väl lite faktafel? 1. W715 använder Fixfocus. 2. 8Gb-kort medföljer. 3. Sony Ericssons senare lurar klarar alla av kort på upp till ungefär 32gb. Kan dock bli segt. 4. Xperia är inte den enda med 3,5mm jack. En radiomodell har det sedan tidigare också  Bra skrivet annars måste jag säga! Nu kan jag också ha fel på någon punkt men rätta mig gärna.
Postad 30 mars 2009 - 21:43
xown
-
xown
-
Rookie
-
3 inlägg
Hmm... Har fått ett problem... Det var ju så att jag uppdatera mobilen till senaste genom datorn, och nu när jag försöker öppna programmen/spelen som jag fick med så står det Åtgärden Misslyckades.. Antar att det har raderats ;S
Finns det något sätt att installera om dom/ladda ner dom igen, gjorde ingen säkerhetskopiering innan jag uppdatera så.. Några förslag? Dessutom så hittar jag inte min walkmate längre, hittade den innan. Köpte mobilen idag så hjälp hjälp  ..
Redigerat av xown, 30 mars 2009 - 21:59.
Postad 30 mars 2009 - 21:49
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Det är väl lite faktafel? 1. W715 använder Fixfocus. 2. 8Gb-kort medföljer. 3. Sony Ericssons senare lurar klarar alla av kort på upp till ungefär 32gb. Kan dock bli segt. 4. Xperia är inte den enda med 3,5mm jack. En radiomodell har det sedan tidigare också  Bra skrivet annars måste jag säga! Nu kan jag också ha fel på någon punkt men rätta mig gärna.
Hej tack för att du gillade testet. 1. Jag har rättat till det, ber om ursäkt för felet. 2. Jag fick med 4Gb, men det kan bero operatör och leverantör så jag har lagt till 4/8GB. 3. Den klarar av M2 kort, idag finns det maximalt 16GB i Sverige. Så jag får väll skriva det  4. Ja jag vet den heter J132 men det är en telefon som inte finns på marknaden. Men som sagt har rättat till det andra, tack åter igen för din feedback! // Mobilproffs - Testingroup.se
Redigerat av Unregistered45806226, 30 mars 2009 - 21:57.
Postad 30 mars 2009 - 21:54
noname93
-
noname93
-
Amatör
-
-
53 inlägg
"Den enda skillnaden är att den ena telefonen blivit utsedd till en musiktelefon bara för att man lagt Walkman loggan på den och för att man installerat Walkman spelaren istället för en vanlig musikspelare."
Tänk på att mobilen också har de prisbelönta högtalarna som tex w902 har, der kan vara viktigt för vissa och är en stor skillnad!
Postad 30 mars 2009 - 22:04
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
"Den enda skillnaden är att den ena telefonen blivit utsedd till en musiktelefon bara för att man lagt Walkman loggan på den och för att man installerat Walkman spelaren istället för en vanlig musikspelare."
Tänk på att mobilen också har de prisbelönta högtalarna som tex w902 har, der kan vara viktigt för vissa och är en stor skillnad! 
De är samma högtalare på både telefonerna, däremot är det annorlunda öppning. Även W705 har samma högtalare. Trots detta har jag ändrat meningen till : "Den största skillnaden är att den ena telefonen blivit utsedd till en musiktelefon bara för att man lagt Walkman loggan på den och för att man installerat Walkman spelaren istället för en vanlig musikspelare."Tack för hjälpen  // Mobilproffs - Testingroup.se
Redigerat av Unregistered45806226, 30 mars 2009 - 22:11.
Postad 30 mars 2009 - 22:06
noname93
-
noname93
-
Amatör
-
-
53 inlägg
De är samma högtalare på både telefonerna, däremot är det annorlunda öppning. Trots detta har jag ändrat meningen till : "Den största skillnaden är att den ena telefonen blivit utsedd till en musiktelefon bara för att man lagt Walkman loggan på den och för att man installerat Walkman spelaren istället för en vanlig musikspelare." Tack för hjälpen 
Ajj.. det visste jag inte.. Intressant.. Se man lär sig något nytt varje dag..
Postad 30 mars 2009 - 22:11
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Ajj.. det visste jag inte.. Intressant.. Se man lär sig något nytt varje dag.. 
Ja då. Men tycker du inte att det är lite konstigt att de gjort två identiska telefoner både utseende- och funktionsmässigt? W715 och G705. // Mobilproffs - Testingroup.se
Redigerat av Unregistered45806226, 30 mars 2009 - 22:11.
Postad 30 mars 2009 - 22:12
noname93
-
noname93
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Ja då. Men tycker du inte att det är lite konstigt att de gjort två identiska telefoner både utseende- och funktionsmässigt? W715 och G705
Haha, lite konstigt är det.. Sen måste man lägga till w705 också som bara skiljer nån hundring på och som endast saknar Gps? Underligt... Men nu verkar varken w705 eller g705 säljas officiellt i Sverige men ändå...
Postad 30 mars 2009 - 22:15
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Haha, lite konstigt är det.. Sen måste man lägga till w705 också som bara skiljer nån hundring på och som endast saknar Gps? Underligt... Men nu verkar varken w705 eller g705 säljas officiellt i Sverige men ändå...
G705 säljs väll i Sverige.. den finns på prisjakt för ca 2900kr, men det är som du säger inte officiellt. W705 saknar GPS, så jag ville inte nämna den, men dem är ju faktiskt alla tre jätte lika // Mobilproffs - Testingroup.se
Redigerat av Unregistered45806226, 30 mars 2009 - 22:15.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|