Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Magic *

596 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Magic (G2) (Mobiltelefoner) 6 9.054054 (36) Inga priser

Postad 19 May 2009 - 15:07

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Finns även för 3000:_ :D

[url="http://www.blocket.s...ca=11&w=3[/url]

Redigerat av x-rat3d, 19 May 2009 - 15:10.

Postad 21 May 2009 - 00:41

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Finns även för 3000:_ ;)

[url="http://www.blocket.s...ca=11&w=3[/url]

Man kommer inte till någon annons?
//Mobilproffs - Testingroup.se

Postad 21 May 2009 - 01:03

kronofogden
  • kronofogden
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Man kommer inte till någon annons?

Hittade inte annonsen...

Några orsaker:

* Varan är redan såld och annonsören har tagit bort annonsen.

Redigerat av kronofogden, 21 May 2009 - 01:04.

Postad 21 May 2009 - 11:49

Unregisteredcf9aba06
  • Unregisteredcf9aba06
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Undrar en sak angående operativsystemet. Om jag förstått rätt är det just nu version 1.5 "Cupcake" i telefon. När sedan nya v. 2.0 kommer ut, kan man då installera det nya i denna telefon eller måste man köpa ny telefon som då levereras med v. 2.0?
Mvh Micke

Postad 21 May 2009 - 14:34

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Undrar en sak angående operativsystemet. Om jag förstått rätt är det just nu version 1.5 "Cupcake" i telefon. När sedan nya v. 2.0 kommer ut, kan man då installera det nya i denna telefon eller måste man köpa ny telefon som då levereras med v. 2.0?
Mvh Micke

G1:an levererades väl med 1.1, och den har väl vad jag vet blivit möjlig att uppgradera till 1.5, eller i vart fall så ska det väl vara möjligt snart.

De filmer jag sett som är relaterade till 2.0 eller HTC Hero verkar vara testade på G1:an, så det är väl inte orimligt att tro att även 2.0 ska vara möjligt att få in på denna lur. Om detta gäller bara HTC-mobiler eller om det gäller för alla android-lurar vågar jag inte spekulera i...

Postad 22 May 2009 - 10:47

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0
Eftersom Android är öppet så går det att kompilera/bygga för istortsett vilken enhet som helst - så ja det kommer gå att slänga in 2.0 sen på HTC Magic.

T.ex. finns det ju folk som kör Android på sina lurar som är inköpta med win mobile, netbooks, htpc's samt andra enheter...

Postad 22 May 2009 - 11:37

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Eftersom Android är öppet så går det att kompilera/bygga för istortsett vilken enhet som helst - så ja det kommer gå att slänga in 2.0 sen på HTC Magic.

T.ex. finns det ju folk som kör Android på sina lurar som är inköpta med win mobile, netbooks, htpc's samt andra enheter...

Mjo, däri ligger väl en poäng...

Dock så ska man ju tänka på att bara för att android är öppet så innebär inte det per automatik att man får göra vad som helst och hur som helst med en androidladdad telefon. Mjukvaran kan fortfarande komma behöva att signeras av operatören om man har en operatörsbunden telefon osv osv...

Postad 22 May 2009 - 15:44

Event
  • Event
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
HTC magic rootad: http://www.swedroid....mst-ett-faktum/

Redigerat av Event, 22 May 2009 - 15:50.

Postad 22 May 2009 - 16:00

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

HTC magic rootad: http://www.swedroid....mst-ett-faktum/

Underbart!

Man kan för all del göra det mesta även med en orootad Androidlur, men som powergeek man vill ju komma åt de där sista tio procenten också.

Postad 22 May 2009 - 16:24

Murer
  • Murer
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Är det något sagt om de tänker aktivera multi-touchstödet ifrån start i kommande Androidversioner? Jag tycker det är helt sjukt att de inte gör detta, och att det skulle finnas risk att Apple stämde dem för detta. Som det ser ut nu går det ju att aktivera, men eftersom inte alla har det blir det också väldigt begränsat utbud på mjukvara som stödjer detta.

Jag kräver nästan multi-touch på min nästa lur, det är enligt mig en naturlig utveckling och inget man ska kunna ta patent på och gojs.

Postad 22 May 2009 - 16:44

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
G

Är det något sagt om de tänker aktivera multi-touchstödet ifrån start i kommande Androidversioner? Jag tycker det är helt sjukt att de inte gör detta, och att det skulle finnas risk att Apple stämde dem för detta. Som det ser ut nu går det ju att aktivera, men eftersom inte alla har det blir det också väldigt begränsat utbud på mjukvara som stödjer detta.

Jag kräver nästan multi-touch på min nästa lur, det är enligt mig en naturlig utveckling och inget man ska kunna ta patent på och gojs.

Dessvärre verkar det som att de avvaktar med multi touch för att se hur det går I dispyten mellan Apple och Palm.

Postad 22 May 2009 - 23:56

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

G
Dessvärre verkar det som att de avvaktar med multi touch för att se hur det går I dispyten mellan Apple och Palm.

Var det inte nån annan än palm som också använde multitouch? Jag kan bara inte komma på vilken det isf skulle ha varit, och jo jag vet att jag sett previews på att android klarar det och det var inte den jag tänkte på

Postad 23 May 2009 - 01:33

Event
  • Event
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Var det inte nån annan än palm som också använde multitouch? Jag kan bara inte komma på vilken det isf skulle ha varit, och jo jag vet att jag sett previews på att android klarar det och det var inte den jag tänkte på

En hel del HTC-lurar verkar ha stöd för multi touch, det är ingen windows mobile-telefon du tänker på? Exemeplvis HTC toch?

http://www.engadget....st-not-how-you/

Så vitt jag vet har dock ingen annan operatör, av rädsla för apple, utöver Palm vågar gå ut med officiellt stöd för multi touch. Det skulle väl vara något företag som bara sålde lurar i asien då?

Postad 23 May 2009 - 10:02

cruzzade
  • cruzzade
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Finns ju custom roms till Magic/G1 som ger tillgång till multitouch.

Postad 23 May 2009 - 10:05

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

En hel del HTC-lurar verkar ha stöd för multi touch, det är ingen windows mobile-telefon du tänker på? Exemeplvis HTC toch?

http://www.engadget....st-not-how-you/

Så vitt jag vet har dock ingen annan operatör, av rädsla för apple, utöver Palm vågar gå ut med officiellt stöd för multi touch. Det skulle väl vara något företag som bara sålde lurar i asien då?

Nja, den var det inte.

Det kanske var den här http://www.mobil.se/..._MOB438.dbp.asp dock. Men den var ju bara tillgänglig för utvecklare stod det så då är det väl för lite för apple att bry sig om

Postad 23 May 2009 - 16:03

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Finns ju custom roms till Magic/G1 som ger tillgång till multitouch.

Förvisso, men det är något som kräver root, vilket inte är något som genomsnittsanvändaren vare sig kan eller vill pyssla med. Multi touch straight out of the box är vad folk vill ha, men Apple är ju inte helt lätta att ha att göra med.

Postad 24 May 2009 - 09:21

Unregistered0cfc6754
  • Unregistered0cfc6754
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
http://www.engadget....s-have-exchang/

Postad 24 May 2009 - 10:27

cruzzade
  • cruzzade
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Förvisso, men det är något som kräver root, vilket inte är något som genomsnittsanvändaren vare sig kan eller vill pyssla med. Multi touch straight out of the box är vad folk vill ha, men Apple är ju inte helt lätta att ha att göra med.

Med tanke på hur många som jailbreakar och upplåser sina iPhones så är det nog fler än du tror som kan tänka sig att pilla med det (om de nu finner att multitouch är så otroligt viktigt). Har själv haft en iPhone och tycker inte att multitouch är så fantastiskt. Visst blir surfningen smidigare, men samtidigt så tycker jag att iPhone var alldeles för slö för att surfning skulle vara värt namnet.

Postad 24 May 2009 - 12:17

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
En anonns till på Magic här.
Verkar seriöst.

Postad 24 May 2009 - 12:57

cruzzade
  • cruzzade
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Vadå verkar seriöst, min annons var också i allra högsta grad seriös :P Fick dock dra tillbaka den av vissa personliga skäl.

Postad 24 May 2009 - 19:30

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Med tanke på hur många som jailbreakar och upplåser sina iPhones så är det nog fler än du tror som kan tänka sig att pilla med det (om de nu finner att multitouch är så otroligt viktigt). Har själv haft en iPhone och tycker inte att multitouch är så fantastiskt. Visst blir surfningen smidigare, men samtidigt så tycker jag att iPhone var alldeles för slö för att surfning skulle vara värt namnet.

Mja, jag tvivlar på att det är fler än vad jag tror. Enligt en ganska färsk artikel i NY Times så är mindre än 7% av alla iPhones jailbroken, vilket för all del är väldigt många telefoner men ändå en marginellt liten del totalt sett. Även om de missar målet med så mycket som 100% så är det ändå bara 14% jailbreaks, fortfarande en liten del.

Postad 24 May 2009 - 19:59

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Mja, jag tvivlar på att det är fler än vad jag tror. Enligt en ganska färsk artikel i NY Times så är mindre än 7% av alla iPhones jailbroken, vilket för all del är väldigt många telefoner men ändå en marginellt liten del totalt sett. Även om de missar målet med så mycket som 100% så är det ändå bara 14% jailbreaks, fortfarande en liten del.

Vet inte om jag tycker att var 6:e iphone är en så liten del ändå...

Nu måste jag också flika in och undra vad det öht har med tråden att göra? Vi kan väl mer eller mindre dra slutsatsen att folk som hänger i det här forumet och den här tråden kanske inte riktigt tillhör medelanvändaren. Nån sa, det går att flasha om för att få multitouch.. räcker det inte där? Ska man vara riktigt krass så tror jag att de "riktiga" medelanvändarna fortfarande kommer att köpa sina iphones, och magic kommer väl kanske bryta isen lite, men fortfarande tror jag det är främst "nördar" som kommer att köpa en sån här lur till att börja med. Men såna saker kan man ju bara spekulera i...

Postad 24 May 2009 - 20:38

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Vet inte om jag tycker att var 6:e iphone är en så liten del ändå...

Nu måste jag också flika in och undra vad det öht har med tråden att göra? Vi kan väl mer eller mindre dra slutsatsen att folk som hänger i det här forumet och den här tråden kanske inte riktigt tillhör medelanvändaren. Nån sa, det går att flasha om för att få multitouch.. räcker det inte där? Ska man vara riktigt krass så tror jag att de "riktiga" medelanvändarna fortfarande kommer att köpa sina iphones, och magic kommer väl kanske bryta isen lite, men fortfarande tror jag det är främst "nördar" som kommer att köpa en sån här lur till att börja med. Men såna saker kan man ju bara spekulera i...

Det har inte så mycket med tråden att göra, annat än att multitouch är något som många vill ha, men inte går att få på Androidtelefoner utan att roota dem, vilket är bedrövligt. Och ja, det räcker där.

Postad 24 May 2009 - 21:30

cruzzade
  • cruzzade
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Jag tycker bara att det är en tämligen dålig attityd att avfärda lösningar bara för att man är för bekväm och vill att allt ska serveras på ett silverfat. Det kommer inga stekta sparvar flygande som kungen skulle sagt. Jag tycker att STYRKAN med HTC Magic är just möjligheten att använda communityskapta varianter av operativsystemet; eftersom, handen på hjärtat, communityn oftast är snabbare på att lösa problem än vad den officiella leverantören är. Det har tagit Apple 1,5 år att komma ut med en MMS-lösning liksom (och det om något är väl enormt mycket bedrövligare än att man avvaktar en rättslig "tvist" med Apple beträffande multi-touch).

Personligen tycker jag det är skitkul att kunna forma mjukvaran till det jag vill att den ska vara.

Redigerat av cruzzade, 24 May 2009 - 21:32.

Postad 24 May 2009 - 22:15

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Jag tycker bara att det är en tämligen dålig attityd att avfärda lösningar bara för att man är för bekväm och vill att allt ska serveras på ett silverfat. Det kommer inga stekta sparvar flygande som kungen skulle sagt. Jag tycker att STYRKAN med HTC Magic är just möjligheten att använda communityskapta varianter av operativsystemet; eftersom, handen på hjärtat, communityn oftast är snabbare på att lösa problem än vad den officiella leverantören är. Det har tagit Apple 1,5 år att komma ut med en MMS-lösning liksom (och det om något är väl enormt mycket bedrövligare än att man avvaktar en rättslig "tvist" med Apple beträffande multi-touch).

Personligen tycker jag det är skitkul att kunna forma mjukvaran till det jag vill att den ska vara.

Definitivt, jag älskar att man kan skräddarsy Android som man kan göra, vilket är orsaken till att jag hakade på och skaffade mig en Android Dev Phone via Google så fort det var möjligt. Jag har inte kört den officiella Android-builden mer än ett par dagar sammanlagt, sedan januari.

Missförstår jag dig, eller menar du på att det är dålig attityd att anse att multi touch borde finnas per default i Android (och alla moderna touchscreentelefoner), oavsett vems "fel" det är att det inte gör det för närvarande? Jag anser att det visst borde finnas, och jag anser att Apple är arslen som försöker patentera något sådant och jag anser att Google är fega som avvaktar. Palm visar ju mer tåga då de utmanar Apple i det här fallet.

Och ja, Apples attityd/oförmåga i många frågor, som tex MMS, är rent skamlig, men det är en helt annat kapitel.

Postad 24 May 2009 - 22:42

cruzzade
  • cruzzade
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Definitivt, jag älskar att man kan skräddarsy Android som man kan göra, vilket är orsaken till att jag hakade på och skaffade mig en Android Dev Phone via Google så fort det var möjligt. Jag har inte kört den officiella Android-builden mer än ett par dagar sammanlagt, sedan januari.

Missförstår jag dig, eller menar du på att det är dålig attityd att anse att multi touch borde finnas per default i Android (och alla moderna touchscreentelefoner), oavsett vems "fel" det är att det inte gör det för närvarande? Jag anser att det visst borde finnas, och jag anser att Apple är arslen som försöker patentera något sådant och jag anser att Google är fega som avvaktar. Palm visar ju mer tåga då de utmanar Apple i det här fallet.

Och ja, Apples attityd/oförmåga i många frågor, som tex MMS, är rent skamlig, men det är en helt annat kapitel.

Nej, det lät som att du menade att det var värdelöst att man tvingades till att roota för att få multi-touch :) Eftersom det finns en lösning är det ju inget problem, menade jag, även om det såklart av någon märklig anledning alltid brukar kännas bättre med officiella lösningar.

Jag kryper snart på väggarna i väntan på att min Magic ska komma hit nån gång i veckan :S

Redigerat av cruzzade, 24 May 2009 - 22:43.

Postad 25 May 2009 - 03:59

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Nej, det lät som att du menade att det var värdelöst att man tvingades till att roota för att få multi-touch :) Eftersom det finns en lösning är det ju inget problem, menade jag, även om det såklart av någon märklig anledning alltid brukar kännas bättre med officiella lösningar.

Jag kryper snart på väggarna i väntan på att min Magic ska komma hit nån gång i veckan :S

Ah, sedär, vi missförstod bara varandra.

Förstår det, en god vän väntar även han på att hans tyska Magic skall anlända, nu i veckan någon gång. Jag minns mycket väl hur jag rastlös när jag väntade på min ADP1.

Postad 25 May 2009 - 08:19

MultiMike
  • MultiMike
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Måste bara säga att jag håller med monodc.
Visst finns det en "lösning" till multi-touch, men den kan man ju bara få om man rootar sin telefon, och det är inte alls säkert att alla telefoner kommer kunna rootas. (Vissa operatörer och tillverkare kommer samarbeta för att hindra sånt.)

Dessutom, som jag tror är det största problemet, så kommer programtillverkarna inte prioritera multi-touch-stöd i sina applikationer, eftersom de flesta kommer sannolikt inte kommer kunna använda MT.

Så, JA, det är viktigt att vi får "native" multi-touch så snart som möjligt.

(Sen att jag själv inte tycker att det är så himla viktigt är en annan femma :-)

Postad 25 May 2009 - 08:49

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

...
Dessutom, som jag tror är det största problemet, så kommer programtillverkarna inte prioritera multi-touch-stöd i sina applikationer, eftersom de flesta kommer sannolikt inte kommer kunna använda MT.
...

Nja, det där tror jag kommer vara ett relativt litet problem. SDK:n till Android är rätt så lättanvänd, och man programmerar beteende och så med actions och intents... Så om nu Android får native multi-touch så är det ett relativt enkelt ingrepp med en bugfix.

Nu har jag inte använt iphone speciellt mycket, men hur mycket använder sig tredjepartsprogrammen av multitouch-stödet? Används det mycket, eller är det bara i safari och bildvisaren typ som man använder det för zoom? eller är iphonen lika "multitouchad" som en macbook typ?

Postad 25 May 2009 - 11:24

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
hur mycket multi touch används i en iphone vet jag inte, men jag kan nästan svära på att det är pga multitouch som bl a nintendo har sagt att iphone ser ut att vara ett stort orosmoln på deras annars rätt så dominanta ställning när det gäller bärbart spelande. så jag tror att apple kommer hålla hårt i sitt "patent", hoppas bara att någon domstol anser att multitouch är en naturlig "förbättring" av en touchpanel och således ogiltigförklarar apples patent, så att alla kan skörda frukten.

=)

Postad 25 May 2009 - 15:02

cruzzade
  • cruzzade
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Jag har ägt en iPhone (tills den för några veckor sen följde med mig på ett ofrivilligt bad och stendog) och vad jag minns användes inte multi-touch i någon större usträckning. Att zooma på bilder fungerade t.ex. inte i Facebook etc. Men visst är det ju bekvämt när man surfar.

Postad 25 May 2009 - 15:03

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Det värsta är väl att det ens inte är apple som kom på idén med multitouch. Dem köpte väl visserligen upp företaget som gjorde det eller nåt åt det hållet...

Postad 25 May 2009 - 16:33

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Att ta/få patent på multi touch känns helt snett, lika galet som att någon skulle ha patent på SHIFT + bokstav för att få stora tecken. Det är en alldeles för naturlig och generell funktion för att kunna begränsas till ett enda företag.

Och jag kan inte annat än att hålla med om att man sällan använder MT, men det händer trots allt och det är ganska smidigt då man surfar. Zoomfunktionen i Androidbrowsern är långsam och enerverande. Den alternativa browsern "Steel" har en betydligt bättre lösning för det.

Att det inte är native i Android märks tydligt på applikationerna, ty ingen eller näst intill ingen app har stöd för det, oavsett om man kör en modifierad ROM där MT är aktiverat eller inte. Det vill till att det är nativestöd i Android för det för att det skall börja utnyttjas i någon större utsträckning i apps.

Redigerat av monodc, 25 May 2009 - 16:35.

Postad 26 May 2009 - 08:28

cr0wn
  • cr0wn
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Då finns den hos Tre nu...
http://www.tre.se/te...amp;color=37348

Själv måste jag vänta minst en månad innan jag kan hämta ut en ny mobil dock pga bindningstid.

Postad 26 May 2009 - 08:36

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Då finns den hos Tre nu...
http://www.tre.se/te...amp;color=37348

Själv måste jag vänta minst en månad innan jag kan hämta ut en ny mobil dock pga bindningstid.

Fan va dåligt, tre ska ha exklusivitet i sverige "ett tag". Blääää

Postad 26 May 2009 - 09:20

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0
Tre... Då blir det att importera en någonstans ifrån.
Jag är inte helt sugen på att binda upp mig/byta abonnemang och vill inte betala ockerpris för telefonen.

Postad 26 May 2009 - 09:23

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Oj, den blev inte direkt billig hos tre. Tycker de brukar kunna hålla rätt skäliga priser ändå! =/

Sen vet man ju fortfarande inte när den kommer att dyka upp, då det inte finns något datum angivet... Först blev jag ändå lite positv när jag läste rubriken (har tre för tillfället), men jag måste säga att jag blev mest besviken i slutändan ändå.

Postad 26 May 2009 - 10:49

cruzzade
  • cruzzade
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Jaha men tack så ###### mycket för det Tre :D Nu innebär det troligen att HTC:s egna eminenta mjukvara inte kommer att finnas tillgänglig på svenska och man tvingas använda Tre:s vidriga brandade mjukvara för att erhålla svensk ordlista. Återigen, tack så ###### mycket.

Postad 26 May 2009 - 11:51

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Jaha men tack så ###### mycket för det Tre :D Nu innebär det troligen att HTC:s egna eminenta mjukvara inte kommer att finnas tillgänglig på svenska och man tvingas använda Tre:s vidriga brandade mjukvara för att erhålla svensk ordlista. Återigen, tack så ###### mycket.

Nu tycker jag att du ska lugna ner dig lite... Tre kan omöjligt ha fått ensamrätt under en för lång tid, och det är ju redan klart att det kommer att komma olåsta telefoner till sverige tids nog (vilket en rimlig gissning borde vara efter sommaren ungefär). Dessa lär ju inte vara tre-brandade direkt.

Sen är det ju väldigt oklart på vilket sätt tre kommer att branda den också...

Postad 26 May 2009 - 12:00

cruzzade
  • cruzzade
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Nu tycker jag att du ska lugna ner dig lite... Tre kan omöjligt ha fått ensamrätt under en för lång tid, och det är ju redan klart att det kommer att komma olåsta telefoner till sverige tids nog (vilket en rimlig gissning borde vara efter sommaren ungefär). Dessa lär ju inte vara tre-brandade direkt.

Sen är det ju väldigt oklart på vilket sätt tre kommer att branda den också...

Men Tre brukar ju vara den som brandar värst i hela Sverige så kan inte tänka mig att HTC Magic blir ett undantag, speciellt eftersom mjukvaran är så "lätthanterlig". Jag har gått och väntat på att telefonen skulle släppas obrandad här så att man kunde sno den mjukvaran till min Vodafone-nalle.

Postad 26 May 2009 - 12:51

Clark_Kent
  • Clark_Kent
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jaha, Tre fick dealen. Då blir det nog till att försöka importera en lur.

Är det nån vänlig själ som kan förklara för mig vad det skulle innebära att köpa en Vodafone-lur vad gäller det uteblivna svenska språkstödet? Har den då en mjukvara med ordlista på engelska? Sorterar den inte åäö bland kontakter rätt (alltså exempelvis listas Åsa tillsammans med namn på A)? Kan man lägga in ett svenskt tangentbord via någon app?

Är det möjligt att ta bort de eventuella ikoner/funktioner som Vodafone brandat telefonen med? Kommer det att gå att lägga in svenskt språkstöd i efterhand när obrandade svenska modeller säljs i Sverige?

All info mottages tacksamt.

Redigerat av Clark_Kent, 26 May 2009 - 12:51.

Postad 26 May 2009 - 13:55

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Viktigt med branding att tänka på är väl just att Htc Magic är "rootad" så den kommer väl alltid gå att ta bort. Sedan om man kommer kunna få tag på HTCs variant vet jag inte, de leker väl med den just nu dock vet jag inte var/hur de får tag på den och om den kommer fortsätta vara tillgänglig.

Sedan vet jag inte om telefonen är låst till operatör? Och isf om den går att låsa upp? Tyvärt var väl minsta bindningstiden iaf 18 mån på abb. Känner tyvärr inte direkt att jag kan byta, då jag tågpendlar och täckningen där är det enda som spelar roll. Har hört både att tre är grymma på täckning men samtidigt har jag hört "jag har aldrig täckning på landet" vilket inte bådar så gott.

Redigerat av sandos, 26 May 2009 - 14:03.

Postad 26 May 2009 - 14:42

cruzzade
  • cruzzade
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Viktigt med branding att tänka på är väl just att Htc Magic är "rootad" så den kommer väl alltid gå att ta bort. Sedan om man kommer kunna få tag på HTCs variant vet jag inte, de leker väl med den just nu dock vet jag inte var/hur de får tag på den och om den kommer fortsätta vara tillgänglig.

Sedan vet jag inte om telefonen är låst till operatör? Och isf om den går att låsa upp? Tyvärt var väl minsta bindningstiden iaf 18 mån på abb. Känner tyvärr inte direkt att jag kan byta, då jag tågpendlar och täckningen där är det enda som spelar roll. Har hört både att tre är grymma på täckning men samtidigt har jag hört "jag har aldrig täckning på landet" vilket inte bådar så gott.

Ja, telefonen är rootad, det luriga är bara att communityn får tag på mjukvaran :D

Telefonen (iaf Vodafone från Tyskland) är olåst från början.

Postad 26 May 2009 - 15:39

magnusst
  • magnusst
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
är det någon här som vet hur det är med svensk tangentbord, och svenska menyer och sånt. åäö på tangentbordet?

Postad 26 May 2009 - 17:51

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

är det någon här som vet hur det är med svensk tangentbord, och svenska menyer och sånt. åäö på tangentbordet?

å och ä går att komma åt om man håller inne a-tangenten, och ö om man håller inne o följdaktligen. Hur det är med ordlistor och menyer har jag ingen aning om.

Så är det iaf i emulatorn man får med i android sdk:et

Postad 26 May 2009 - 19:36

magnusst
  • magnusst
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
okej. så det kommer inget helsvenskt tangentbort då som det gör med nya iphone 3.0?
vill veta lite här. jag velat mellan en htc magic eller en iphone =) just nu väger htc tyngre. mestadelsf eftersom det är öppen källkod och det gör ju att mycket mer kommer att kunna ändras än vad det kan göra på en iphone

Postad 26 May 2009 - 19:49

Unregistered13588716
  • Unregistered13588716
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
någon som vet vilka färger den finns i? På dom flesta bilderna på den är den vit men kommer man kunna köpa den i svart eller någon annan färg?

Postad 27 May 2009 - 00:57

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

okej. så det kommer inget helsvenskt tangentbort då som det gör med nya iphone 3.0?
vill veta lite här. jag velat mellan en htc magic eller en iphone =) just nu väger htc tyngre. mestadelsf eftersom det är öppen källkod och det gör ju att mycket mer kommer att kunna ändras än vad det kan göra på en iphone

Jag skulle tro att det med den svenska Magicen kommer ett fullt svenkst tgb där man inte behöver hålla inne O för Ö och A för Å/Ä, annars vore det konstigt, men det finns annars sådana tangentbord att ladda ner/installera från Android Market. Exempelvis "Swedish Keyboard" och "Scandinavian Keyboard", vilka båda två har fullt stöd för våra knasiga bokstäver.

Postad 27 May 2009 - 01:01

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

någon som vet vilka färger den finns i? På dom flesta bilderna på den är den vit men kommer man kunna köpa den i svart eller någon annan färg?

Den finns i svart också, men inte i sverige (inte ännu, iaf). I tyskland finns den svarta att få tag i. En bekant beställde i förra veckan en svart Magic via tyska ebay för straxt över 4K inkl frakt. Han avser för övrigt lägga utt en recension av luren på swedroid.se så snart som möjligt.

Redigerat av monodc, 27 May 2009 - 01:44.

Postad 27 May 2009 - 02:28

JRock
  • JRock
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Är det skillnad på microSD och microSDHC minneskort? Alltså, funkar microSDHC minneskorten i Magicen?
I specen står det att Magic stöder microSD, men dom kan jag bara hitta i storlekar upp till 2GB.
microSDHC finns ju i storlekar upp till 16GB, vilket jag hade tänkt mig...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.