En stor del i varför jag nästan gett upp det spelet. Och det blir f-n inte lättare ju mer man kommer efter
Klaner för oss "äldre" med spelsinnet i behåll
Postad 03 April 2009 - 16:48
En stor del i varför jag nästan gett upp det spelet. Och det blir f-n inte lättare ju mer man kommer efter
Postad 03 April 2009 - 17:08
Bytte sedan till Amiga 500 (Mycket Ports of call).
Ahh Ports of Call !! Roligt spel på sin tid. Calcutta var ett av mina favoritställen att frakta varor till.
Postad 03 April 2009 - 17:22
Mitt största problem med KZ2 är att det är så ###### rörigt med full sula hela tiden. Inte en sekund över för lite tankearbete för då åker man dit. Det är det jag gillar mer med COD; att merparten av alla matcher är team work, oavsett vilka man lirar med. På KZ sprids folk ut som en nysning över hela banan & man får klara sig bäst man kan.
Testa lira 4vs4 eller nåt i den stilen, då är det enbart de som har TW som vinner...
Postad 04 April 2009 - 08:37
Mitt största problem med KZ2 är att det är så ###### rörigt med full sula hela tiden. Inte en sekund över för lite tankearbete för då åker man dit. Det är det jag gillar mer med COD; att merparten av alla matcher är team work, oavsett vilka man lirar med. På KZ sprids folk ut som en nysning över hela banan & man får klara sig bäst man kan.
tycker nästan det är tvärtom! i cod så springer alla iväg til sina favvo ställen ssitter där med fika och kaffe under älgpasset... i KZ så ändras ju spelsättet med olika lägena och jag tycker det finns mycket mer möjlighet till temwork.
Om modernwarfare2 tar in att spelstilarna ändras under speletsgång så känns det som om det kan gå om
Jag vet inte hur många gånger jag tagit rygg på en sniper och skyddat honom med en bot eller en medic har stått och skyddat en spawn punkt OSV.
obs jag heter martin och är 30 snart. PSN id robotlord
spelat sen jag var 7 började på min atari1040 loom är föresten världens mysigaste spel och speedball 2 är nog det roligaste. så jag passar nog in med veteranerna. fasen att 30 ska vara gammalt
Redigerat av robotlord, 04 April 2009 - 08:43.
Postad 04 April 2009 - 12:44
Postad 04 April 2009 - 19:37
Det är en del utmaningar som vore kul att köra med MHB-gubbs.
PSN JockeJ_1
Med mina 38 år kvalar jag in lätt i gubb-ligan
Redigerat av JockeJ, 04 April 2009 - 19:37.
Postad 04 April 2009 - 22:16
Lite OT men mmm... Speedball 2... så jäkla kul man hade med det på Amigan
Brukar köra NES, Amiga och C64 emulator på datorn när nostalgin börjar ta över!
helsikes så kul det var skakig av cola och ungdoms hormoner i kroppen vilka strider man har kämpat på speedball planerna. Fasen jag tror jag fortfarande kan tralla på musiken
Postad 05 April 2009 - 07:54
Nyss fyllda de 40 år. Har sedan Texas TI99-4A kom ut som hem-pc 1981 för 3995:- haft en genuint spel och dator intresse. vic-20, commodore-64, sinclair-spectrum. köpte även en 128-bitars sinclar vid IQ innan det blev amiga och pc. Däremot så är min tid till att spela begränsad med arbete och småbarn (3). Kan känna ibland att man har blivit dissad för att man inte har timmar att spela utan kanske bara en timme, sedan måste man gå till blöjor eller annat.
Detta med Gubb/Gumm klan tycker jag är kanon. Tror nog man på ett lite annat sätt får acceptans för at man inte alltid kan och inte heller spela mycket.
Jag köper inte många spel, man har alltid uppskattat meningslösa FPS och singleplayer spel. Har genom xbox 360 och PS3 börjat gilla online delen mer och mer. Känner dock att man är som en skadeskjuten anka i en värld med rovdjur. Jag är i princip alltid helt jäkla chanslös.
Nåja spelar Resistance 2 just nu och köper väl ca 1 spel/kvartal.
Med PSN_ID är bekke201 samma som på xboxlive om någon vill ha en småbarnspappa på en eventuell spellista
Postad 09 April 2009 - 13:42
Gick själv via ZX Spectrum och Amiga 500. Spectrum:en var även mycket trevligt hårdvarumässigt pga sin enkelhet. Gjorde flera egna hårdvarubyggen till den... Gamla goda tider. Apropå nostalgi, så var jag in och kollade ifall det hade hänt något i Home på sista tiden, och såg att de har lagt till ett textbaserat äventyrsspel(!). Det var inte igår. Undrar om dagens ungdomar förstår vad det handlar om...Annars fick man ju första datorn 1980, en VIC20 *Jippi* Spelade masken en hel del. Sedan blev det ZX Spectrum 48K (Riktigt skojj). Efter det blev det Commodore 128 (I love bandstation). Bytte sedan till Amiga 500 (Mycket Ports of call). Jaja, sedan gick man över till 386, via 486 till Pentium 1, 2 och 3. Bytte till AMD och kör med AMD sedan dess.
Många datorer har det blivit och mycket spelande....
I KZ2 har jag nu gnetat ihop min pistolmedalj och även blivit general, så nu ska det ut och prickskjutas!
--------------------------
Kontakta mig ifall någon vill vara med i Killzone 2 klanen MHB+ (för oss lite äldre...)
Redigerat av random111, 09 April 2009 - 13:54.
Postad 09 April 2009 - 14:39
Gubbrace i Burnout någon?
Det är en del utmaningar som vore kul att köra med MHB-gubbs.
PSN JockeJ_1
Med mina 38 år kvalar jag in lätt i gubb-ligan
jarå, Burnout skivan brukar sitta i ganska ofta
psn : Laketown
Postad 09 April 2009 - 16:24
Grattis! Det var kul ett tag med krypskytt men det började rycka i benen efter ett tag.I KZ2 har jag nu gnetat ihop min pistolmedalj och även blivit general, så nu ska det ut och prickskjutas!
Försökte komma med i spelet du var inne på igår men det var fullt hela tiden.
Kanske dags för en klanmatch snart? "Tummen Mitt I Handen" från playstation-3.se kanske kan vara intresserad om vi frågar dom. Kanske lite mer lämpligt motstånd (fast en del av dom verkar vassa).
Postad 09 April 2009 - 19:47
Bra idé. Det går även att delta i turneringar. Spelet bidrar själv lite med "prispengar", så det går att vinna valor utan att satsa några. Ifall man vill testa lite utan att riskera något.Kanske dags för en klanmatch snart? "Tummen Mitt I Handen" från playstation-3.se kanske kan vara intresserad om vi frågar dom. Kanske lite mer lämpligt motstånd (fast en del av dom verkar vassa).
Hur stort intresse är rent allmänt att delta i utmaningar/turneringar bland MHB+ medlemmarna?
Postad 10 April 2009 - 22:55
Ja e på!Bra idé. Det går även att delta i turneringar. Spelet bidrar själv lite med "prispengar", så det går att vinna valor utan att satsa några. Ifall man vill testa lite utan att riskera något.
Hur stort intresse är rent allmänt att delta i utmaningar/turneringar bland MHB+ medlemmarna?
Postad 11 April 2009 - 13:52
Semifinal, 22:00 den 12:e april
1. random111
2.
3.
4.
Final/match om tredje pris, 22:00 den 13:e april
1. random111 (de som inte är med på första matchen får flytta ner mig)
2.
3.
4.
Postad 11 April 2009 - 16:21
Har skapat en 4vs4 turnering på Tharsisdepån med friendly fire och utan raketer. Inga satsade valor. Vilka kan vara med? Alla är kanske upptagna och firar påsk... Först till kvarn, men de som inte spelar första matchen får företräde till den andra.
1. random111
2. tony4456
3.
4.
2.
3.
4.
Går fint för mig, har lite svårt med 4vs4 då man sällan spelat det och det kräver förmodligen bra kommunikation mot bättre motstånd. Det headset jag har fungerar inget vidare till PS3 eller så har jag för mycket trådlösa BT-prylar så kommunikation kanske inte blir den bästa (med PS3 och er
Postad 12 April 2009 - 11:23
Det var ju synd. Jag skapade turneringen mest för att testa själva turneringssystemet, och chansade på att det var åtminstonde några andra som kunde spela. Vi får koordinera oss lite bättre i framtiden. I värsta fall blir det bara jag och Totte den här gången...Typiskt!! Å jag som inte e hemma dom dagarna.......
Postad 12 April 2009 - 19:12
Har skapat en 4vs4 turnering på Tharsisdepån med friendly fire och utan raketer. Inga satsade valor. Vilka kan vara med? Alla är kanske upptagna och firar påsk... Först till kvarn, men de som inte spelar första matchen får företräde till den andra.
1. random111
2.
3.
4.
2.bele666
3.
4.
Hej, idag kan jag inte men imorgon kan jag vara med
Postad 12 April 2009 - 19:42
1. random111
2. tony4456
3.
4.
1. random111
2. tony4456
3. bele666
4.
Hmm, ser fortfarande lite tunt ut för dagens match...
Postad 12 April 2009 - 21:45
Tack ändå för spelet, vi får nog öva mycket mer och ha fungerande headset om vi ska vinna något (om man nu inte tröttnar snart). Får slänga detta headset, helt värdelöst.
Postad 12 April 2009 - 23:53
Visst var dom bättre, men inte lika bra som MHB. Det blev ju inte 0-7 den här gången...Ha, det blev också utklassning
. Dom var duktiga. Vet inte om det är normalt men jag hörde deras grupp hela tiden och dig random bara när du var nära, skumt. Ursäkta svordomen på engelska
om ni hörde, lackade ur när dom pratade om hur lätt det var och hur dåliga vi var (vilket vi kanske var).
Tack ändå för spelet, vi får nog öva mycket mer och ha fungerande headset om vi ska vinna något (om man nu inte tröttnar snart). Får slänga detta headset, helt värdelöst.
Nu när du säger det måste jag också säga att jag hörde dem vädigt mycket, och dig inte så mycket. Märkligt. Trodde under själva spelet att det berodde på att jag bara var nära dom, men jag hörde faktiskt hela konversationer.
Nästa chans för övning blir imorgon, eller snarare idag... Vi behöver dock en spelare till för att bli fullt lag. Stifflerman, kan du spela igen? Eller finns det någon annan som är intresserad?
Postad 13 April 2009 - 10:56
Utmärkt! Då är vi fullt lag.Jaja jag e på!
Match om tredje pris, 22:00 den 13:e april
1. random111
2. tony4456
3. bele666
4. STiFLeR_SWE
Postad 13 April 2009 - 13:56
PS: har vart borta under påsken så de har inte blivit något spelande från min sida
Postad 13 April 2009 - 16:57
random111 : sabotör/krypskytt (kan hålla sig vid liv och kommunicera, ge order)
tony4456 : taktiker (snabbt lägga ut spawnpunkter förhoppningsvis strategiskt)
bele666 : ingenjör/assult/medic (snabbt upp med strategiska torn, planta)
STiFLeR_SWE : medic/ingenjör/assult (medpack lite här och där, torn, planta)
Som grund bara, det ska vara kul att spela så var och en får vara det man tycker bäst om.
Var man placerar torn är ju lite olika beroende på speltyp men det kan vara bra att skära av vägar och man kan då också lyssna till dom (samma med airsupport). En spawnpunkt kommer jag alltid att lägga på övervåningen där man snabbt kan ta sig till olika platser (bra även vid S&R) och en nära målet.
bele666 och STiFLeR_SWE kan kanske försöka planta och random111 och jag gör vad vi kan för att täcka under S&D - vid försvar är det väl torn som gäller och bra spawnpunkter för att kunna ösa på.
Då vi ska lönnmörda så är det väl bara att sprida ut sig och hoppas någon tar sig fram eller att gå som tätt grupp och hoppas att en raket eller granat inte tar alla. Då vi ska skydda målet så är det kanske torn upp på en plats och för målet att ta sig dit. Tiden går förhoppningsvis under vägen dit och sen är det skydd av övriga och kanske medpack utlagt. Förhoppningsvis en medic nära och två andra lite längre bort för att förhindra granater och framryckning.
Jag ska försöka få till headsetet så jag kan höra gruppledaren bra.
Andra idéer kanske? Man kan ju alltid önska sig en liten vinst men jag spelar hemskt dåligt 4vs4 så jag får hoppas på er andra.
Vill du spela Dynaudio så kan du ta min plats, jag tror du spelar bättre än mig 4vs4 och jag spelade igår.
Postad 13 April 2009 - 17:40
Bra förslag. Har haft liknande tankar själv. Speciellt angående att du borde spela taktiker.Lite taktik kanske?
Jag är däremot lite tveksam till att någon skulle lägga ut medpacks lite här och var. Har inte kontrollerat att det stämmer, men i den officiella guiden till KZ2 står det att de försvinner efter 20 s. Jag har ingen riktig känsla för hur nyttiga de är, jämfört att välja en mer offensiv egenskap. Dock är det helt klart bra med medpacks när någon av oss ska lönnmördas, så att den utvalde kommer upp i 100% hälsa (jämfört med de 60% man kan komma upp i på egen hand).
Redigerat av random111, 13 April 2009 - 18:33.
Postad 13 April 2009 - 18:23
Postad 13 April 2009 - 19:28
Vad är fördelen med det? Då blir det ju bara två som kan spawna på sin respektive squadledare, istället för tre. Och chatfunktionen är väl bara inom varje squad.Tips.. spelar ni 4vs4 skapa 2 squads ist för en...
Postad 13 April 2009 - 19:49
Postad 13 April 2009 - 21:30
Jag hörde bele666 bra (även om det ibland smattrade i din bakgrund). Lite svårt att höra tony4456, kan du prova att höja mikrofonens känslighet (inställning i PS3:an). Det var stor skillnad i volym mellan bele och tony.
Postad 13 April 2009 - 21:38
Postad 14 April 2009 - 07:53
även om de var en WO-vinst....
Får se om de blir lite spelande ikväll, måste ju röra på sig lite efter all påskmat och då
kan ju KZ2 vara ett bra alt.....
Postad 21 April 2009 - 18:07
Postad 21 April 2009 - 19:37
Postad 21 April 2009 - 20:15
Postad 21 April 2009 - 20:28
Hmm, det var inte så många som kunde ikväll. Skulle det fungera imorgon onsdag istället?Vilka är intresserade av en KZ2 klanmatch mot MHB ikväll?
Postad 21 April 2009 - 20:52
Du är pinheadgbg, eller hur? Annars har jag just bjudit in någon helt annan...Kasta gärna in mig i plus-gänget. Fotboll på burken just nu men nån annan kväll kan ja ställa upp å få spö
Postad 21 April 2009 - 21:04
Jag är 34 år gammal och har triss i grabbar ..spelar COD 4 & Kz2 i stortsätt varje kväll ca 20:00-22:30 om det inte är som i kväll fotboll på Tv (LFC supporter)
Offtopic " Hur kan Liverpool spela så jädrans bra men ändå ligga under med 0-1 mot Arsenal "
Nej nu börjar andra halvlek ....
PSN ID salakingen
Postad 21 April 2009 - 21:21
Jag är med om jag får, född 68 så nog tror jag att jag kvalar in i gubbgänget, spelar cod 4, bf bc, killzone 2, buzz.Ok, det verkar som det finns ett intresse för en 30+ klan, så jag har skapat en klan "Minhembio 30+" med tag "MHB+" för Killzone 2.
Meddela mig här eller via PSN ifall ni vill vara med! Ange ert Minhembio ID ifall det skiljer sig från PSN ID.
PSN. pellepulare
Postad 21 April 2009 - 22:19
Hmm, det var inte så många som kunde ikväll. Skulle det fungera imorgon onsdag istället?
Japp, imorgon funkar för mej. Då tar vi dom
Postad 21 April 2009 - 22:22
Postad 22 April 2009 - 09:05
That's me. Ryktet har spritt ser jaDu är pinheadgbg, eller hur? Annars har jag just bjudit in någon helt annan...
"I am pain"
Postad 22 April 2009 - 09:17
Vad vill ni köra för bana och hur många blir ni?
Postad 22 April 2009 - 12:56
Vid 22 tiden är nog ok. Mig inräknad så är vi än så länge bara tre stycken, men det borde kunna bli någon till som skulle kunna vara med. Vi skulle kunna chansa på fyra, men annars väntar jag gärna till efter 20 med att skicka själva utmaningen.Ska vi ta en match ikväll då? Runt 22 tiden passar väl oss yngre bäst
Vad vill ni köra för bana och hur många blir ni?
Jag skulle föreslå Tharis Depot.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
52 bilder
10 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?