Förövrigt tycker jag att batteritiden är väldigt dålig på den.
Håller max 4 dagar med enbart par samtal och inget pillande.
Jag håller med. Inga 28 dagar standbytid här inte. Max 1 vecka utan samtal.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 10 September 2009 - 11:04
Jag håller med. Inga 28 dagar standbytid här inte. Max 1 vecka utan samtal. Postad 10 September 2009 - 17:46
Jag fick min för några dagar sedan och pillar konstant på den, och mitt batteri håller mycket bra. Men för att komma upp i 28 dagar kanske man får "Aktivera energisparning".
Jag tycker det är lite B med ljusläckage på sidorna av knappsatsen som det är på min, annars stenhård kvalité. Det jag har stora problem med är att få WLAN att funka. Jag bryr mig inte om VOiP och sånt där, vill bara kunna surfa genom nätverket. Är alldeles snurrig efter ett par dagar med fram och tillbaka i menyer och alla dessa förkortningar av adress hit och säkerhet dit. Har även setat i inställningarna på routern, men har inte hittat rätt. Vissa verkar aldrig få det att fungera, andra får det att funka på första eller andra automatiska konfigurationen. Jag har googlat och testa 5-6 olika "mirakelmetoder" och kombinationer av dessa. Många trådar om div Nokior med samma fel. Hur gör man? Hjälp tack! Jag sitter på en BBB Thomson Speedtouch 780. Och felmeddelandet är "inget svar från gatewayen". Routern hittar telefonen, men visar den som inaktiv. Postad 10 September 2009 - 20:18
Hade med min nuvarande Nokia E61i stora problem att få wlanet att fungera. När jag sedan bytte bredbandsleverantör och fick nytt trådlöst modem fungerade det hela hur bra som helst. En idé kan vara att testa att försöka ansluta någon annanstans/ Bosse
Postad 10 September 2009 - 20:35 Du säger att Routern inte hittar telefonen, men hur är det tvärs om. Får du upp nätverket i listan över tillgängliga nätverk. Själv hade jag ju aktiverat dolt nätverk från routern så det tog dagar i felsökning innan jag kom på detta. Men när jag väl hade aktiverat att ge ut namnet så kom det upp i telefoen med en gång, och efter att ha skrivit in lösenord så var jag igång. Detta var visserligen på en E71, men det borde väl inte var så stor skillnad mellan deras telefoner. Postad 10 September 2009 - 20:51 Efter att jag fått ca 100 meddelanden kom senaste meddelandet längst ner på listan och inte högst upp som det brukar göra..Jag har bockat för, sortera efter datum. Felet är att de kanske sorteras på klockslag.. Tycker detta är rätt jobbigt. Lite svårt att förklara men hoppas du förstår.. Måste även hålla med om batteritiden.. den är bra men inte i närheten av vad det utlovats Postad 11 September 2009 - 00:04 Jag får ta en tur till lokala MAX och testa, heh. Telefonen hittar det trådlösa nätverket, och jag blir ombedd att skriva in lösenordet. Ingenting händer och sen får man "inget svar från gatewayen". Eller så slår jag av lösenordsskyddet i routern och då har WLAN-lampan på routern blinkat rött(så vitt jag vet alla gånger) då telefonen försöker ansluta till nätverket. Men då dyker också "Inget svar..." upp. Har startat om routern nu och nu syns inte telefonen längre. Kanske kan få den aktiv igen. Ska kolla om det går att uppdatera routern på nåt vis. Postad 15 September 2009 - 18:27
Några fler som upplever det problem som kunder rapporterat in att ljudet blir problematiskt i GSM läget?
Postad 15 September 2009 - 20:47 Jag har inga problem alls. Har testat några dagar med bara GSM och åkt där det brukar vara kass mottagning, men varken jag eller den i andra ändan har märkt nåt. Ja, annat är att samtalljudet (tack vare brusreduceringen?) funkar hyfsat i en kasst isolerad bil. Kör Tele2. Postad 18 September 2009 - 18:35
Ni som köpt mobilen, klarar den av att spela upp *.FLV filer direkt? enligt developer siten på nokia så klarar den flash video, men vill veta om den klarar dom som "stand alone" också. Kan nån testa stoppa in en FLV fil ?
Postad 18 September 2009 - 20:14
Jag får det inte att fungera i alla fall. Verkar inte känna igen filen som en video. *mov *avi *mpeg *mp4 *mwm mm, men inte *flv.
Edit: kan spela upp med realplayer om jag kör filen genom nokiasuites videoöverföringsprogram. Filen (t_starwor_e309_jedivs_cm_hd.flv) konverterades. Redigerat av catch1, 18 September 2009 - 20:54. Postad 18 September 2009 - 23:34
Efter att varit helt virrig senaste veckan och försökt välja mellan olika mobiler, så beställde jag nu en svart E52. Enligt www.katshing.se så är dess preliminära datum den 7 oktober, hoppas det stämmer då jag helst vill ha den innan jag drar iväg på en resa i slutet av oktober.
Postad 19 September 2009 - 11:48
Hur kommer det sig att det är så få butiker som har den i lager? Phone House har ju haft den ett tag nu, men de var så dyra.
Postad 21 September 2009 - 09:56
En review på Nokia E55. Dom är ju nästan identiska förutom tangentbordet.
Många bilder och mycket att läsa. Postad 22 September 2009 - 10:55
Köpte min på Netonnet för nån månad sedan. Dem hade många inne faktiskt. Som sagt batteritiden är under all kritik. Köpt mobilen på grund av den batteritiden den skulle klara. Men blir dax att se sig om nån annan istället. Postad 23 September 2009 - 13:35
Min silver ram är det lite glapp i under knappsatsen. Någon mer som har det eller är det bara jag?
Postad 23 September 2009 - 14:39
Är det samma typ av T9 som på 6300? Skulle kunna från Nokia enbart pga den
Postad 23 September 2009 - 15:05
Jag har också glapp, i nederkant. Minimalt dock. För sent att DOA och jag kan leva med det.
Postad 23 September 2009 - 21:02
Jag har fått min E52 utbytt en gång på DOA pga "lysdioderna" mellan svarsknappen och kalenderkanppen. Den nya telefonen jag fick hade exakt samma fel + att den var glapp under knappsatsen. Jag missade dock att reklamera den inom 7 dagar och fick skicka in den för reparation. Den är nu inne på reparation för dessa två fel. Verkstaden inväntar reservdel som det är brist på. Postad 23 September 2009 - 21:40
Låter ju inte bra, hoppas att den svarta E52 jag förhandsbokade inte har det problemet när jag får den.
Postad 23 September 2009 - 22:03
Min lyser också mellan knappsatsen. Har hört att det de gör de på alla men det är märkligt att det bara är på ena sidan.
Jag tror jag skickar tillbaka min med anledning av att ytterkanten nertill glappar. Den går liksom att röra lite framåt och tillbaka. Skulle telefonen få en smäll känns det som den skulle gå sönder. Jag köpte min på Katshing. Är det någon som vet om det går att få en ny telefon direkt? Postad 24 September 2009 - 07:23
Du måste reklamera den senast 7 dagar efter du fått den för att få den utbytt på direkt. Reklamerar man efter 7 dagar måste man skicka in den på reparation. Postad 24 September 2009 - 20:08
Köpte till sist en Nokia E52 på the phone house i söndags. Gillar skärmen och tangentbordet. Telefonen är härligt snabb. Var lite missnöjd med kameran, gryniga bilder, ända tills jag tog bort den genomskinliga linsskyddet!! Batteriet behöver laddas var dag, men så surfar jag bra mycket.
Min telefon läcker också lite lyse på samma ställe som alla andras här. Inte störande alls tycker ja.Ja och så glappade sargen längst ner lite, både i sidled, och går liksom att lyfta någon mm. Hörde idag att när jag pratade i telefonen lät det som en sprucken högtalare, och den ja pratade med tyckte de lät som ja va i en ubåt!! Har varit och fått den utbytt. Det lät illa att lyssna i den tyckte de i affären också. Funderar,är bakstycket verkligen i aluminium?? Påminner starkt om plast. Ja och så en sak till, på vissa internetsidor, när jag ska skriver text och skickar.. då blir det bara $-tecken istället..(dollartecken). Postad 25 September 2009 - 14:09
Glappade sargen på den nya telefonen också? Jag håller med om att ljuset inte är så störande men tycker det är en självklarhet att en ny telefon inte ska ha några lösa delar. Postad 25 September 2009 - 17:20
Såg denna bild på ett annat forum, tagen av någon i Holland. Ser ju inte speciellt kul ut, E-serien ska ju ha premium byggkvalité men inte är det där premium. Hoppas verkligen inte jag kommer ha samma problem med min E52 när jag får den.
Redigerat av Kazutoyo, 26 September 2009 - 05:43. Postad 25 September 2009 - 21:20 jo... kunde kanske med lite tryck röra sig någon millimeter i sidled.. dock inte i alls som på bilden alltså min första E52:a Postad 28 September 2009 - 18:07
Okej. Det var ju skönt de. Får hoppas på att den andra jag får är okej. De borde inte va så svårt att rätt till de felet för Nokia. Dioden mellan knapparna till vänster lyser fortfarande igenom eller? Det spelar egentligen inte så stor roll men Nokia borde fixa det också. Postad 29 September 2009 - 20:58 Jaha, då var de dags igen. Efter 15 minuters total användartid så började telefonens hörlur (ej högtalare) kraxa som den var sprucken igen. In ånyo till affären, har haft den i bara 5 dagar,de hade ingen mer hemma men jag får en ny på torsdag, en från deras butik i Eskilstuna,hoppas den håller bättre. Kan också tala om att talade jag i en annan telefon och ringde upp min nya Nokia e52 hörde jag min egen röst som i ett eko! Alltså,vad är de för dynga Nokia släppt ut på marknaden?? Gillar telefonen, men, fungerar den tredje lika kort stund, då vill jag allvarligt varna för denna telefon. Nokia E52 håller under en vecka! De i andra änden har dåligt ljud! Postad 29 September 2009 - 21:04
Ja,har provat med opera mini 4.2, och deras nya prewiew opera mini 5, men på en del sidor kommer bara halva sidans innehåll med. Verkar som Nokia E52 är så ny att många sidor inte funkar bra alls med den???
Postad 01 October 2009 - 20:47
Hej!
Är det någon som vet hur man får till smileys på dessa Symbian-telefoner? /Qudos Redigerat av Qudos, 01 October 2009 - 20:49. Postad 01 October 2009 - 21:47 Tyvärr så är det inget som man får med mobilen. Så om du vill använda smileys så måste du använda något annat program för dina SMS/e-mails. Här är ett relativt nytt program som släpptes ganska nyligen men om det är bra eller ej vet jag inte, har aldrig använt det; http://www.skyestrea...t_skt3_main.htm EDIT: Blä, såg fram emot att få min svarta E52 nästa vecka men nu så säger Katshing att den inte släpps förrän 28 oktober. Redigerat av Kazutoyo, 02 October 2009 - 10:52. Postad 02 October 2009 - 17:12
Jag pratade också med Katshing idag. Hade beställt en svart E52. De sa att den hade blivit försenad. Jag orkar inte vänta så länge så jag har nu beställt en metall istället Postad 07 October 2009 - 19:03
Ni som hunnit fått tag på ett ex nu i dagarna Har ni möjligen fått problem med ramen runt och ljudet som folk rapporterar om? Jag är sugen som fan på köpa, men jag orkar inte hela tjaffset med att lämna tillbaka o förklara att jag inte accepterar service, mm. på en ny lur för 3000kr...
Postad 07 October 2009 - 20:48
Jag fick min nya E52 igår. Ramen sitter mycket bättre men den går att dra upp och det går på min kompis telefon också som han fick idag. Man får nog leva med det. Postad 08 October 2009 - 17:53
Dra upp? Vad menar du, rör den på sig eller kan du "lyfta på den"? Postad 08 October 2009 - 18:32
Ja det liksom att lyfta upp ramen nertill och lite runt knappsatsen. Bara att ta nageln mellan ramen och sidokanten. Men det är inget som är störande och man märker inte de om man inte gör som ja beskrivit. De är ju så klart inte meningen att man ska försöka ta isär telefonen =) Postad 09 October 2009 - 11:20
Hej! Går brusreduceringen att stänga av så att man får normalt ljud till den man ringer?
Postad 09 October 2009 - 11:40
Hämtade nyss min svarta E52 på Posten från Katshing. Första intrycket är väldigt bra!
Postad 09 October 2009 - 14:23
Hej, jag funderar på att köpa en svart e52 från Katshing, men alla rapporter folk har lämnat om diverse buggar avskräcker mig lite. Skulle du kunna återkomma med lite mer info kring byggkvaliteten (se inläggen ovan) och saker som att samtal bryts eller att den man talar med inte hör nåt för att brusreduceringen är FÖR effektiv. Många verkar dessutom ha problemet att telefonen börjar stänga av sig själv inom några minuter efter att man har slagit på den, problemet har i vissa fall uppstått inom en vecka efter att dom köpt telefonen. kolla gärna här http://discussions.e...s...-date&q=e52 efter trådar där folk har diverse problem och här http://www.gsmarena....eviews-2792.php där många beskriver att dom har problem. sammantaget så tycker jag det verkar som att en skrämmande stor andel av e52orna har fel som antingen finns redan vid inköp eller som uppstått kort efter inköp. Synd för på papperet verkar det vara en väldigt fin mobil. Postad 09 October 2009 - 16:39
Ja, det verkar vara många som har problem med den.
Ramen runt knappsatsen sitter kanske inte i sten, men å andra sidan får man väl räkna med sånt när den är näst intill en skruvlös telefon, (en nödvändighet för att göra telefonen så tunn?). Sitter folk och bänder i telefonen med naglarna för att få den att lyfta eller? Den kostar ju ynka 3000 och ska det sitta mer hårt så får man väl kliva upp till en nokia 8-serie. Då snackar vi några tusenlappar till. Inga omstarter eller frysningar, bra batteri och aldrig nå ljudproblem under samtal. Vare sig på 3G eller GSM. Har fortfarande problem med mitt hemma-Wlan men det har med routern att göra. Jag ångrar inte en sekund att jag köpt den, och funderar kanske på att skaffa en till i svart eller vit. Så här mycket funktioner, med ett asfett batteri som håller åtminstone en vecka, som är så tunn och i mitt fall mycket solid, tvivlar jag på att man hittar i samma prisklass. Och man slipper det där förbannade touchscreen!"/¤"#("&%! som alla supercoooola telefoner måste ha. Postad 09 October 2009 - 17:50
Uppenbarligen har du massor med stålar, så du kan väl ta och bjuda laget runt på varsin E52... den kostar trots allt "ynka" 3000 kr... Postad 10 October 2009 - 05:01
Min ram runt knappsatsen på min svarta E52 sitter som sten, inte lös alls. Hoppas den fortsätter som så. Däremot så ser jag ljus igenom knappsatsen och så som andra har pratat om. Än så länge så har jag inte haft några problem alls.
Nåja, har ett problem. Var en riktig ###### klant och råkade avinstallera fel program, så nu blev jag av med "Advanced Communication manager" som jag gärna hade haft kvar, suck. Postad 10 October 2009 - 16:31 Jag har inte massor med stålar, det handlar om vad jag tycker det är värt. Jag har väntat länge på en tunn mobil med s60(det gick ju inte så bra för N76). Hade jag inte supit bort min k750i så hade jag kanske kunnat vänta några månader till, när priset gått ner två hundringar. 3000 spänn för en nyligen släppt smartphone är billigt. Redigerat av Anders HK, 10 October 2009 - 16:34. Postad 11 October 2009 - 14:26
Dina ordvala gav fel intryck. Håller med dig att det är värt 3000k för en "smartphone", men jag som konsument (tror alla håller med) ska inte behöva stå ut med bristande kvalitet out-of-the-box. Hade det varit frågan om en kina kopia, där jag betalat 600 kr för den, då får jag acceptera att det är dax o ta fram limtuben efter en dags användande. Men vägrar aceptera att Nokia, ericsson eller nån annan "känd" tillverkare har sån crap kvalitet och dåliga kvalitetsrutiner att man missar dessa typer av problem, uppenbarligen är det inte frågan om ett måndags exemplar utan majoriteten av köparna (dom som orkat skriva i flertal forum) har detta problem. Annat vore buggar i mjukvaran där kan jag förstå att det inte är 100% alltid. Sedan är 3000 kr mycke för en telefon som troligen kostar mindre än en fjärdedel av slutkunds priset att tillverka, elektronik är billigt, mekanik är dyrt. Nog om det. Jag ska ha den, får avakta till Netonnet säljer den svarta. Redigerat av Punani Lover, 11 October 2009 - 14:34. Postad 11 October 2009 - 15:30 blir så ibland Hur som helst så tycker jag det är så med de flesta nya telefoner. Klämmer i stort sett på alla nya SE, Snokia och Samsung och det känns som om hela marknaden skulle ta en paus ett halvår och låta ingenjörerna komma ikapp releaseschemat för deras egna produkter. Och on-topic: 5 fulladdnigar på 5-6 veckor! Postad 11 October 2009 - 23:03
Till er som har fått hem luren. Jag undrar om det bara är den vita/silver modellen där knappsatsen lyser i färg och de med svart/metall/guld skal lyser med vitt på knapparna?
På E52 white så lyser lur av/på med rött/grönt & meny-knapparna blått vad jag kan se på bilder iallafall. Postad 11 October 2009 - 23:16
sorry det vart en till dublett! sjukt, nä nu går jag o lägger mej
Redigerat av strawhberry, 11 October 2009 - 23:22. Postad 12 October 2009 - 06:45
Lyser vitt på min svarta E52.
Min E52 verkar inte vara så felfri som jag först trodde. Får inte GPSen att fungera, är tvungen att använda AGPS. En tråd på Nokias forum säger att det finns modeller där ute med trasiga moderkort!? Fan, jag vill ju inte behöva lämna in mobilen och få den utbytt! Postad 12 October 2009 - 13:53
Någon som vet eller hört något när första uppdateringen kommer? Vore underbart att se om det bli några förbättringar, för som det är nu när den startar om sig osv är jag inte nöjd..
Nu när e72 släpps snart kanske den är värd att testas? Lite stor kanske.. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |