Postad 20 August 2009 - 13:11
Postad 20 August 2009 - 13:54
Redigerat av Skånemas, 20 August 2009 - 13:56.
Postad 24 August 2009 - 12:15
Dom som har chanal+ kan köpa till Visasats hockeykanal.
Dom bara lägger till den kanalen på ditt kort.
Priset för en hel säsong är 1350. Då ser man Allsvenskan och ES.
Det är en riktig röra det här med viasathockey... haha!
Redigerat av mege, 24 August 2009 - 12:17.
Postad 29 August 2009 - 12:16
En kompis fick följande info av comhem:
Dom som har chanal+ kan köpa till Visasats hockeykanal.
Dom bara lägger till den kanalen på ditt kort.
Priset för en hel säsong är 1350. Då ser man Allsvenskan och ES.
Det är en riktig röra det här med viasathockey... haha!
Kan väl ändå inte stämma då Elitserien inte ingår i Viasat hockey, låter som dom har blandat ihop det med säsongskortet eller nåt. I såna fall skulle paketet kosta 112kr i månaden vilket är för dyrt för en hockey kanal tycker jag. Jag hoppas fortfarande att Viasat hockey kommer ingå i det vanliga sport paketet som kostar 99kr per månad. Det borde dyka upp någon info snart då hockey allsvenskan drar igång den 15e September.
Postad 29 August 2009 - 13:57
Postad 31 August 2009 - 10:06
Så om man har Viasat sport redan så kommer det fortsätta att kosta 99kr per månad tills bindningstiden går ut. För nya kunder kommer det kosta 139kr per månad.
Postad 31 August 2009 - 23:12
Har planer på säga upp Boxer Mix med Canal+ och gå över till CD KabelTV och skippa Canal+ och istället ha: Pluspaktet med Viasat Sport och Sportpaketet där ESPN America ingår
Vill vara säker innan jag säger upp de. Har tillsvidare avtal hos Boxer.
Postad 31 August 2009 - 23:16
Redigerat av Markus_H84, 31 August 2009 - 23:20.
Postad 01 September 2009 - 06:49
Redigerat av Leatherface, 01 September 2009 - 06:49.
Postad 01 September 2009 - 10:53
Eftersom det ingår i Viasat Sport hos alla andra så lär det inte vara nå annorlunda där heller...
Okej Tack Läderet.
Har sakt upp avtalet nu hos Boxer. Tar 3 månader innan de är borta. Jag får vänta tills då och skaffa CD kabelTV så jag kan se NHL och HockeyAllsvenskan
Postad 01 September 2009 - 19:07
Skall bli kul att se om de höjer bitraten matchdagar.
Nu är den 3.3mbit och det är hälften av vad det borde vara för hockey och 1/3 av vad SVT sänder med
Jag skall inte säga mer nu .. utan väntar tills Första allsvenska och första NHL matchen
varit i rutan
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 01 September 2009 - 19:08.
Postad 01 September 2009 - 19:13
Postad 01 September 2009 - 20:15
Nu är den 3.3mbit och det är hälften av vad det borde vara för hockey och 1/3 av vad SVT sänder med
Jag skall inte säga mer nu .. utan väntar tills Första allsvenska och första NHL matchen
varit i rutan
Maveric
Kanske inte blir så mycket högre bitrate för på den TP sänds: Viasat sport,Viasat nature,BBC world,TV3+,MTV,Viasat 4,TV1000 East,TV4 Fakta och Viasat Hockey
Det blir 9 kanaler
Postad 01 September 2009 - 20:54
Postad 01 September 2009 - 21:20
http://www.telia.se/...ster_tv_nyheterär det klart om man kommer kunna få in viasat hockey via telia digital tv ?
Postad 01 September 2009 - 22:36
Känns som att informationen om prishöjningen på viasat sportpaketet borde ha kommit.
Ja ja, dom har till första oktober på sig
Postad 02 September 2009 - 09:54
Det är ju trots allt Viasat som sänder, så bitraten lär ju inte bli högre.Då var viasat hockey igång med repriser dygnet runt i väntan på en Live Match
varit i rutan
Maveric
Postad 02 September 2009 - 10:01
Nån som vet om Viasat Hockey kommer ingår i Viasat Sport paktet via Canal Digital KabelTV?
Har planer på säga upp Boxer Mix med Canal+ och gå över till CD KabelTV och skippa Canal+ och istället ha: Pluspaktet med Viasat Sport och Sportpaketet där ESPN America ingår
Vill vara säker innan jag säger upp de. Har tillsvidare avtal hos Boxer.
Hej,
Vi har inte avtal att sända Viasat Hockey hos Canal Dígital KabelTV, ej heller hos Telia. Kanalen kommer sändas via Viasat (parabol), Com Hem och Tele2, enligt vad vi har klart idag.
Var ju helt klart jäkligt illa planerat av dem att starta med Viasat Hockey först idag när de direktsände ett gäng matcher från turneringen Red Bull Salute förra veckan där de dessutom inte kunde direktsända alla matcher i Viasat Sport pga krockar med andra matcher under helgen.
Ledsen för det, men det tar lång tid att starta en ny TV-kanal så vi hann helt enkelt inte tidigare. Hoppas du kommer få mycket nöje framöver med HockeyAllsvenskan, NHL och mycket mer.
Det är ju trots allt Viasat som sänder, så bitraten lär ju inte bli högre.
Jag tar era åsikter om bitrate vidare! Vi har klart att minst en NHL-match i veckan kommer sändas i HD-kvalité på Viasat Sport HD.
Postad 02 September 2009 - 15:47
Postad 02 September 2009 - 17:44
Svesat Choice har gått ut med att de erbjuder kanalen via kabel-tv på vissa orter, Umeå t.ex.Hej,
Vi har inte avtal att sända Viasat Hockey hos Canal Dígital KabelTV, ej heller hos Telia. Kanalen kommer sändas via Viasat (parabol), Com Hem och Tele2, enligt vad vi har klart idag.
http://www.svesatcho...ea/SportOchFilm
Underbart!Jag tar era åsikter om bitrate vidare! Vi har klart att minst en NHL-match i veckan kommer sändas i HD-kvalité på Viasat Sport HD.
Vet du någonting om bildkvalitet från Hockeyallsvenskan? TV4 Sport hade riktigt dålig bild ifjol.
Postad 02 September 2009 - 17:51
Jag tar era åsikter om bitrate vidare! Vi har klart att minst en NHL-match i veckan kommer sändas i HD-kvalité på Viasat Sport HD.
EDIT : Jag talar nu om Viasat Satellit och inte comhem
Ta då med dig att ni är helt fel ute att chippaira era kort för HD kanaler
Det är inte bara kunden som förlorar på det, utan ni själva också
Kan lova er att ni skulle sälja många fler HD abonnemang om ni inte gjorde så
Ni pairar för att ni tror att ni annars skulle förlora abonnenter till kortdelning
men så är det inte.
Problemet är att ni tvingar era kunder till att bara ha er box och så vill man inte ha det
Låt oss istället välja box och ha vilka kort vi vill i den.
Det fungerar i hela europa och det fungerar bra
Det är bara ni som skall kladda hela tiden
Ta det med dig !!!!
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 02 September 2009 - 17:53.
Postad 02 September 2009 - 17:54
Jag har inte ens åtkomst till kanalen..Någon som har problem med Viasat hockey via comhem? Får ingen bild, provat det mesta som man skall göra.. Funkar ändå inte..
Om någon med Comhem har bild kan ni väl posta det här. I så fall måste jag kolla vad som hänt.
Postad 02 September 2009 - 18:49
Jag har inte ens åtkomst till kanalen..
Om någon med Comhem har bild kan ni väl posta det här. I så fall måste jag kolla vad som hänt.
Ja jag har bild men hade inte från början. Stod ingen åtkomst så jag ringde Com hem.
Först fick jag återställa boxen men det tror jag enbart berodde på att han trodde att jag inte ens hade fått upp kanalen. När detta inte hjälpte sa han att han skulle skicka ut nya signaler till kortet så jag skulle låta boxen vara igång på viasat hockey. Efter ungefär 5 min så kom kanalen igång.
Testa att ringa dit så löser det sig nog ganska snabbt.
Postad 02 September 2009 - 22:19
Postad 03 September 2009 - 22:38
Maveric
Postad 03 September 2009 - 22:44
Du kan ju glömma att canaldigital tar in viasat hockey i sitt parabol program
Maveric
Han frågade om Canal Digital förhandlar med Viasat att ta in Viasat Hockey i Viasat Sport paktet i KabelTV nätet hos dom. Inte via parabol. Där finns inte Viasat Sport kanalerna eller TV1000
http://www.canaldigi...V/Viasat-Sport/
Postad 04 September 2009 - 09:13
Viasat.. Förhandlas det med Canal Digital och Telia om att få börja sända Viasat hockey?
Hej,
Vår ambition är alltid att så många som möjligt ska kunna se våra TV-kanaler! Om vi förhandlar, med vem samt status på en förhandling kan jag tyvärr inte ge info om.
Postad 04 September 2009 - 21:03
Vår ambition är alltid att så många som möjligt ska kunna se våra TV-kanaler! Om vi förhandlar, med vem samt status på en förhandling kan jag tyvärr inte ge info om.
Kan väl säga att Telia har gått ut med information på http://www.telia.se/...ter/tv/nyheter/ och det säger nog att någon typ av förhandling pågår. Jag vet dock inget mer än så.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 07 September 2009 - 20:01
Postad 08 September 2009 - 12:21
Läste ett rykte om att Viasat inte har klart med NHL-slutspelet ännu, bara grundseriematcherna. Är det ett missförstånd eller påhittat?
Det är helt klart påhittat, vi har slutspelet i NHL.
Postad 08 September 2009 - 22:49
Telia samlar inga pluspoäng kan man lugnt säga..
Postad 09 September 2009 - 20:20
Sen bör man ha i åtanke i det kan dra ut på tiden, särskilt om man är två stora aktörer som är konkurrenter om kunderna.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 12 September 2009 - 09:49
Postad 12 September 2009 - 22:56
Postad 13 September 2009 - 10:22
Postad 13 September 2009 - 17:49
Postad 13 September 2009 - 22:32
Allsvenskan och många NHL matcher borde vara i 16:9 iaf...
Redigerat av Leatherface, 13 September 2009 - 22:33.
Postad 14 September 2009 - 12:24
Bara hoppas de löser sig innan Onsdag då.
Redigerat av Markus_H84, 14 September 2009 - 14:43.
Postad 14 September 2009 - 18:34
Jag blev helt överlycklig när de visa sig att viasat hockey skulle få NHL
tur man bor i tele2 kabel tv hus ibland
men den kommer väll knappast ingå i grundutbudet lr ?
Postad 14 September 2009 - 18:42
Redigerat av Leatherface, 14 September 2009 - 18:43.
Postad 14 September 2009 - 22:54
Jag ringde Canal Digital för en stund sen och han som jag pratade med sa att den kommer nog snart till Canal Digital KabelTV. Men inte när. Man kan fråga sig varför skulle den inte dyka up hos dom för dom har Viasat Sport, Viasat Fotboll, Viasat Motor och Viasat Golf.
Bara hoppas de löser sig innan Onsdag då.
Jag hoppas också dom lyfter in den, men ingen panik, det är ett tag kvar till säsongen börjar
Det som känns surt är det kommer att visas en match i veckan på viasat sport HD som inte finns
Postad 14 September 2009 - 22:57
Jag hoppas också dom lyfter in den, men ingen panik, det är ett tag kvar till säsongen börjar
Det som känns surt är det kommer att visas en match i veckan på viasat sport HD som inte finns
Jag har lagt beställning hos dom redan.
Får 3 månader gratis. Har varit Boxer kund sen 2004 men har sakt upp de så jag är fri från de den 1 december.
Ser ingen anledning ha kvar Boxer med Canal+ när Canal+ inte kommer sända NHL mer. Då satsar jag på ha både ESPN America och Viasat Hockey
Jag passade faktiskt på fråga om Viasat Sport HD i Kundtjänsten dom sa att den inte kommer men de är konstigt för Comhem har den i sitt utbud men dom tar också duktigt betalt för de.
Redigerat av Markus_H84, 14 September 2009 - 23:03.
Postad 16 September 2009 - 12:24
Postad 16 September 2009 - 12:59
Någon som vet mer om Viasat Hockey & Telia?? Tyckte jag såg Telias logga i en reklamfilm för Viasat Hockey igår eller var det bara önsketänkande?
Vad jag har hört så skulle den börja sända idag via Telia men är inte säker på de.
Postad 16 September 2009 - 16:22
Vad jag har hört så skulle den börja sända idag via Telia men är inte säker på de.
Jag har inte hört något om det. Jag antar att information om det kommer att ligga på http://www.telia.se/...ter/tv/nyheter/ när det finns någon mer information om det.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 16 September 2009 - 17:04
Postad 19 September 2009 - 13:02
De är dåligt att de ska ta sån tid. Comhem fick kanalen direkt men att fixa den till Telia och Canal Digital tar lång tid. Vad är de som är problemet?
Postad 21 September 2009 - 09:26
Har tagit kontakt med Telia iaf men jag får nog vänta några dagar till innan man är uppkopplad. Hoppas jag kommer kunna se Elitseriepremiären på Torsdag iaf, ikväll kan jag se den då den går på SVT. Känns som man är tillbaka till den gamla goda tiden då man bara har SVt1, SVT2 och TV4 och inget bredband
Tycker man borde få någon kompensation för att man är utan internet och digital TV under 1,5 vecka
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 bilder
125 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?