Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasat Hockey

296 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 August 2009 - 13:11

Skånemas
  • Skånemas
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har följt tråden ett tag och ville nu komma med ett inlägg. Enligt en användare på Leksand superstars forum har han på telefon fått besked av kundtjänst på Telia att Viasat Hockey kommer att ingå i deras utbud. Har själv inte haft tid att ringa för att ev få samma besked. Någon som har hört samma sak?

Postad 20 August 2009 - 13:54

Skånemas
  • Skånemas
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hockeygurun http://mrmadhawk.blogg.se har publicerat ett sändningschema för Viasat Hockey och S24 gällande hockeyallsvenskan.

Redigerat av Skånemas, 20 August 2009 - 13:56.

Postad 24 August 2009 - 12:15

mege
  • mege
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
En kompis fick följande info av comhem:
Dom som har chanal+ kan köpa till Visasats hockeykanal.
Dom bara lägger till den kanalen på ditt kort.
Priset för en hel säsong är 1350. Då ser man Allsvenskan och ES.

Det är en riktig röra det här med viasathockey... haha!

Redigerat av mege, 24 August 2009 - 12:17.

Postad 29 August 2009 - 12:16

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0

En kompis fick följande info av comhem:
Dom som har chanal+ kan köpa till Visasats hockeykanal.
Dom bara lägger till den kanalen på ditt kort.
Priset för en hel säsong är 1350. Då ser man Allsvenskan och ES.

Det är en riktig röra det här med viasathockey... haha!

Kan väl ändå inte stämma då Elitserien inte ingår i Viasat hockey, låter som dom har blandat ihop det med säsongskortet eller nåt. I såna fall skulle paketet kosta 112kr i månaden vilket är för dyrt för en hockey kanal tycker jag. Jag hoppas fortfarande att Viasat hockey kommer ingå i det vanliga sport paketet som kostar 99kr per månad. Det borde dyka upp någon info snart då hockey allsvenskan drar igång den 15e September.

Postad 29 August 2009 - 13:03

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Du menar som denna?
http://www.comhem.se...06/-/index.html

Postad 29 August 2009 - 13:57

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Fått papper från Tele2 nu också och precis som hos comhem så kommer Viasat Hockey ingå i Viasat Sport paketet och kosta 139:-/mån och man kan välja kanalerna enskilt för 99:-/mån.

Postad 31 August 2009 - 10:06

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Enligt Comhem: Nytt pris för Viasat Sport i samband med kanallanseringen blir 139:-/mån (gäller inte kunder i bindningstid).

Så om man har Viasat sport redan så kommer det fortsätta att kosta 99kr per månad tills bindningstiden går ut. För nya kunder kommer det kosta 139kr per månad.

Postad 31 August 2009 - 23:12

Markus_H84
  • Markus_H84
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Nån som vet om Viasat Hockey kommer ingår i Viasat Sport paktet via Canal Digital KabelTV?

Har planer på säga upp Boxer Mix med Canal+ och gå över till CD KabelTV och skippa Canal+ och istället ha: Pluspaktet med Viasat Sport och Sportpaketet där ESPN America ingår :)

Vill vara säker innan jag säger upp de. Har tillsvidare avtal hos Boxer.

Postad 31 August 2009 - 23:16

Markus_H84
  • Markus_H84
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Ops blev fel där. Blev dubbel inlägg där. Dumma Firefox som inte ville ladda.

Redigerat av Markus_H84, 31 August 2009 - 23:20.

Postad 01 September 2009 - 06:49

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Eftersom det ingår i Viasat Sport hos alla andra så lär det inte vara nå annorlunda där heller...

Redigerat av Leatherface, 01 September 2009 - 06:49.

Postad 01 September 2009 - 10:53

Markus_H84
  • Markus_H84
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Eftersom det ingår i Viasat Sport hos alla andra så lär det inte vara nå annorlunda där heller...

Okej Tack Läderet.

Har sakt upp avtalet nu hos Boxer. Tar 3 månader innan de är borta. Jag får vänta tills då och skaffa CD kabelTV så jag kan se NHL och HockeyAllsvenskan :)

Postad 01 September 2009 - 19:07

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Då var viasat hockey igång med repriser dygnet runt i väntan på en Live Match

Skall bli kul att se om de höjer bitraten matchdagar.

Nu är den 3.3mbit och det är hälften av vad det borde vara för hockey och 1/3 av vad SVT sänder med

Jag skall inte säga mer nu .. utan väntar tills Första allsvenska och första NHL matchen
varit i rutan

Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 01 September 2009 - 19:08.

Postad 01 September 2009 - 19:13

Jens25
  • Jens25
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Var ju helt klart jäkligt illa planerat av dem att starta med Viasat Hockey först idag när de direktsände ett gäng matcher från turneringen Red Bull Salute förra veckan där de dessutom inte kunde direktsända alla matcher i Viasat Sport pga krockar med andra matcher under helgen.

Postad 01 September 2009 - 20:15

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Nu är den 3.3mbit och det är hälften av vad det borde vara för hockey och 1/3 av vad SVT sänder med

Jag skall inte säga mer nu .. utan väntar tills Första allsvenska och första NHL matchen
varit i rutan

Maveric

Kanske inte blir så mycket högre bitrate för på den TP sänds: Viasat sport,Viasat nature,BBC world,TV3+,MTV,Viasat 4,TV1000 East,TV4 Fakta och Viasat Hockey
Det blir 9 kanaler :D

Postad 01 September 2009 - 20:54

goalie_35
  • goalie_35
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
är det klart om man kommer kunna få in viasat hockey via telia digital tv ?

Postad 01 September 2009 - 21:20

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

är det klart om man kommer kunna få in viasat hockey via telia digital tv ?

http://www.telia.se/...ster_tv_nyheter

Postad 01 September 2009 - 22:36

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Eftersom CD's hemsida är totalt nyhetstorr så gjorde jag en ny kanalsökning men... nej, ingen viasat hockey.
Känns som att informationen om prishöjningen på viasat sportpaketet borde ha kommit.
Ja ja, dom har till första oktober på sig

Postad 02 September 2009 - 09:54

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Då var viasat hockey igång med repriser dygnet runt i väntan på en Live Match

varit i rutan

Maveric

Det är ju trots allt Viasat som sänder, så bitraten lär ju inte bli högre. :)

Postad 02 September 2009 - 10:01

Viasat
  • Viasat
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Nån som vet om Viasat Hockey kommer ingår i Viasat Sport paktet via Canal Digital KabelTV?

Har planer på säga upp Boxer Mix med Canal+ och gå över till CD KabelTV och skippa Canal+ och istället ha: Pluspaktet med Viasat Sport och Sportpaketet där ESPN America ingår :)

Vill vara säker innan jag säger upp de. Har tillsvidare avtal hos Boxer.

Hej,
Vi har inte avtal att sända Viasat Hockey hos Canal Dígital KabelTV, ej heller hos Telia. Kanalen kommer sändas via Viasat (parabol), Com Hem och Tele2, enligt vad vi har klart idag.

Var ju helt klart jäkligt illa planerat av dem att starta med Viasat Hockey först idag när de direktsände ett gäng matcher från turneringen Red Bull Salute förra veckan där de dessutom inte kunde direktsända alla matcher i Viasat Sport pga krockar med andra matcher under helgen.

Ledsen för det, men det tar lång tid att starta en ny TV-kanal så vi hann helt enkelt inte tidigare. Hoppas du kommer få mycket nöje framöver med HockeyAllsvenskan, NHL och mycket mer.

Det är ju trots allt Viasat som sänder, så bitraten lär ju inte bli högre. ;)

Jag tar era åsikter om bitrate vidare! Vi har klart att minst en NHL-match i veckan kommer sändas i HD-kvalité på Viasat Sport HD.

Postad 02 September 2009 - 15:47

spuzz
  • spuzz
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Någon som har problem med Viasat hockey via comhem? Får ingen bild, provat det mesta som man skall göra.. Funkar ändå inte..

Postad 02 September 2009 - 17:44

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0

Hej,
Vi har inte avtal att sända Viasat Hockey hos Canal Dígital KabelTV, ej heller hos Telia. Kanalen kommer sändas via Viasat (parabol), Com Hem och Tele2, enligt vad vi har klart idag.

Svesat Choice har gått ut med att de erbjuder kanalen via kabel-tv på vissa orter, Umeå t.ex.
http://www.svesatcho...ea/SportOchFilm

Jag tar era åsikter om bitrate vidare! Vi har klart att minst en NHL-match i veckan kommer sändas i HD-kvalité på Viasat Sport HD.

Underbart! :)

Vet du någonting om bildkvalitet från Hockeyallsvenskan? TV4 Sport hade riktigt dålig bild ifjol.

Postad 02 September 2009 - 17:51

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

EDIT : Jag talar nu om Viasat Satellit och inte comhem

Ta då med dig att ni är helt fel ute att chippaira era kort för HD kanaler

Det är inte bara kunden som förlorar på det, utan ni själva också

Kan lova er att ni skulle sälja många fler HD abonnemang om ni inte gjorde så
Ni pairar för att ni tror att ni annars skulle förlora abonnenter till kortdelning
men så är det inte.

Problemet är att ni tvingar era kunder till att bara ha er box och så vill man inte ha det
Låt oss istället välja box och ha vilka kort vi vill i den.

Det fungerar i hela europa och det fungerar bra
Det är bara ni som skall kladda hela tiden

Ta det med dig !!!!

Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 02 September 2009 - 17:53.

Postad 02 September 2009 - 17:54

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0

Någon som har problem med Viasat hockey via comhem? Får ingen bild, provat det mesta som man skall göra.. Funkar ändå inte..

Jag har inte ens åtkomst till kanalen..

Om någon med Comhem har bild kan ni väl posta det här. I så fall måste jag kolla vad som hänt.

Postad 02 September 2009 - 18:49

Gustavo
  • Gustavo
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jag har inte ens åtkomst till kanalen..

Om någon med Comhem har bild kan ni väl posta det här. I så fall måste jag kolla vad som hänt.

Ja jag har bild men hade inte från början. Stod ingen åtkomst så jag ringde Com hem.
Först fick jag återställa boxen men det tror jag enbart berodde på att han trodde att jag inte ens hade fått upp kanalen. När detta inte hjälpte sa han att han skulle skicka ut nya signaler till kortet så jag skulle låta boxen vara igång på viasat hockey. Efter ungefär 5 min så kom kanalen igång.
Testa att ringa dit så löser det sig nog ganska snabbt.

Postad 02 September 2009 - 22:19

tomapart
  • tomapart
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Viasat.. Förhandlas det med Canal Digital och Telia om att få börja sända Viasat hockey?

Postad 03 September 2009 - 22:38

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Du kan ju glömma att canaldigital tar in viasat hockey i sitt parabol program

Maveric

Postad 03 September 2009 - 22:44

Markus_H84
  • Markus_H84
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Du kan ju glömma att canaldigital tar in viasat hockey i sitt parabol program

Maveric

Han frågade om Canal Digital förhandlar med Viasat att ta in Viasat Hockey i Viasat Sport paktet i KabelTV nätet hos dom. Inte via parabol. Där finns inte Viasat Sport kanalerna eller TV1000

http://www.canaldigi...V/Viasat-Sport/

Postad 04 September 2009 - 09:13

Viasat
  • Viasat
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Viasat.. Förhandlas det med Canal Digital och Telia om att få börja sända Viasat hockey?

Hej,

Vår ambition är alltid att så många som möjligt ska kunna se våra TV-kanaler! Om vi förhandlar, med vem samt status på en förhandling kan jag tyvärr inte ge info om.

Postad 04 September 2009 - 21:03

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2534 inlägg
  • 0

Vår ambition är alltid att så många som möjligt ska kunna se våra TV-kanaler! Om vi förhandlar, med vem samt status på en förhandling kan jag tyvärr inte ge info om.

Kan väl säga att Telia har gått ut med information på http://www.telia.se/...ter/tv/nyheter/ och det säger nog att någon typ av förhandling pågår. Jag vet dock inget mer än så.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 07 September 2009 - 20:01

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0
Läste ett rykte om att Viasat inte har klart med NHL-slutspelet ännu, bara grundseriematcherna. Är det ett missförstånd eller påhittat?

Postad 08 September 2009 - 12:21

Viasat
  • Viasat
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Läste ett rykte om att Viasat inte har klart med NHL-slutspelet ännu, bara grundseriematcherna. Är det ett missförstånd eller påhittat?

Det är helt klart påhittat, vi har slutspelet i NHL.

Postad 08 September 2009 - 22:49

davsundb
  • davsundb
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Nån som vet nåt nytt om Telia och Viasat Hockey? Om jag fattar det rätt så kan Telia börja distribuera kanalen nästa vecka eller typ januari nästa år.. Ingen som vet.. Vad är det man säger? "Finns inget värre än ovisshet"

Telia samlar inga pluspoäng kan man lugnt säga..

Postad 09 September 2009 - 20:20

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2534 inlägg
  • 0
Jag vet inte något om hur förhandlingarna går, men jag kan tänka mig att det som i alla avtal att en "säljare" vill ha x kronor och en köpare vill ha y kronor. Diskussionen pågår ett tag sen kommer man överens om z kronor och då kommer man överens.

Sen bör man ha i åtanke i det kan dra ut på tiden, särskilt om man är två stora aktörer som är konkurrenter om kunderna.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 12 September 2009 - 09:49

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0
Känns onödigt att säga upp telia digitaltv om det löser sig snart....man får väl vänta några veckor till. Vore ju skit om det inte löst sig till NHL premiären.

Postad 12 September 2009 - 22:56

fidde78
  • fidde78
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
tycker telia borde lösa detta till den allsvenska hockey premiären på onsdag, hosta upp pengarna det handlar om, ni får ändå in så jäkla mycket från svenska folket.

Postad 13 September 2009 - 10:22

Unregistered2316b843
  • Unregistered2316b843
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Jag blev helt överlycklig när de visa sig att viasat hockey skulle få NHL :) tur man bor i tele2 kabel tv hus ibland

Postad 13 September 2009 - 17:49

rillo_4
  • rillo_4
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
varför är det inte 16:9 sändningar? liten sträng svart på båda sidor...

Postad 13 September 2009 - 22:32

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
sändningarna är i 16:9 men inte materialet...
Allsvenskan och många NHL matcher borde vara i 16:9 iaf...

Redigerat av Leatherface, 13 September 2009 - 22:33.

Postad 14 September 2009 - 12:24

Markus_H84
  • Markus_H84
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Jag ringde Canal Digital för en stund sen och han som jag pratade med sa att den kommer nog snart till Canal Digital KabelTV. Men inte när. Man kan fråga sig varför skulle den inte dyka up hos dom för dom har Viasat Sport, Viasat Fotboll, Viasat Motor och Viasat Golf.

Bara hoppas de löser sig innan Onsdag då.

Redigerat av Markus_H84, 14 September 2009 - 14:43.

Postad 14 September 2009 - 18:34

goalie_35
  • goalie_35
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Jag blev helt överlycklig när de visa sig att viasat hockey skulle få NHL ;) tur man bor i tele2 kabel tv hus ibland

men den kommer väll knappast ingå i grundutbudet lr ?

Postad 14 September 2009 - 18:42

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Den ingår i Viasat Sport paketet precis som hos comhem och viasat för 139:-/mån eller 99:-/mån för enbart Viasat Hockey...

Redigerat av Leatherface, 14 September 2009 - 18:43.

Postad 14 September 2009 - 22:54

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Jag ringde Canal Digital för en stund sen och han som jag pratade med sa att den kommer nog snart till Canal Digital KabelTV. Men inte när. Man kan fråga sig varför skulle den inte dyka up hos dom för dom har Viasat Sport, Viasat Fotboll, Viasat Motor och Viasat Golf.

Bara hoppas de löser sig innan Onsdag då.

Jag hoppas också dom lyfter in den, men ingen panik, det är ett tag kvar till säsongen börjar :)
Det som känns surt är det kommer att visas en match i veckan på viasat sport HD som inte finns :P

Postad 14 September 2009 - 22:57

Markus_H84
  • Markus_H84
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Jag hoppas också dom lyfter in den, men ingen panik, det är ett tag kvar till säsongen börjar ;)
Det som känns surt är det kommer att visas en match i veckan på viasat sport HD som inte finns :)

Jag har lagt beställning hos dom redan.
Får 3 månader gratis. Har varit Boxer kund sen 2004 men har sakt upp de så jag är fri från de den 1 december.
Ser ingen anledning ha kvar Boxer med Canal+ när Canal+ inte kommer sända NHL mer. Då satsar jag på ha både ESPN America och Viasat Hockey :P

Jag passade faktiskt på fråga om Viasat Sport HD i Kundtjänsten dom sa att den inte kommer men de är konstigt för Comhem har den i sitt utbud men dom tar också duktigt betalt för de.

Redigerat av Markus_H84, 14 September 2009 - 23:03.

Postad 16 September 2009 - 12:24

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0
Någon som vet mer om Viasat Hockey & Telia?? Tyckte jag såg Telias logga i en reklamfilm för Viasat Hockey igår eller var det bara önsketänkande?

Postad 16 September 2009 - 12:59

Markus_H84
  • Markus_H84
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Någon som vet mer om Viasat Hockey & Telia?? Tyckte jag såg Telias logga i en reklamfilm för Viasat Hockey igår eller var det bara önsketänkande?

Vad jag har hört så skulle den börja sända idag via Telia men är inte säker på de.

Postad 16 September 2009 - 16:22

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2534 inlägg
  • 0

Vad jag har hört så skulle den börja sända idag via Telia men är inte säker på de.

Jag har inte hört något om det. Jag antar att information om det kommer att ligga på http://www.telia.se/...ter/tv/nyheter/ när det finns någon mer information om det.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 16 September 2009 - 17:04

tomapart
  • tomapart
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Kom igen Canal Digital. Hockeyallsvenskan börjar idag! Fixa Viasat hockey nu!

Postad 19 September 2009 - 13:02

Markus_H84
  • Markus_H84
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Viasat kom igen nu. Fixa så Viasat Hockey kommer till Canal Digital KabelTV!

De är dåligt att de ska ta sån tid. Comhem fick kanalen direkt men att fixa den till Telia och Canal Digital tar lång tid. Vad är de som är problemet?

Postad 19 September 2009 - 16:37

Projet
  • Projet
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Avgå Telia.

Postad 21 September 2009 - 09:26

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Tråkigt att man missade den allsvenska premiären, tur att man ändå inte kan se det eftersom jag håller på att flyttar, internet abbonemanget tar 8-10 dagar att flytta, helt sjukt att det ska ta sådan tid att göra en enkel omkoppling i stationen. Dessutom fick jag en räkning på Viasat sport på 159kr i månaden, sklulle det inte kosta 99kr i månaden eller har jag missat något ?
Har tagit kontakt med Telia iaf men jag får nog vänta några dagar till innan man är uppkopplad. Hoppas jag kommer kunna se Elitseriepremiären på Torsdag iaf, ikväll kan jag se den då den går på SVT. Känns som man är tillbaka till den gamla goda tiden då man bara har SVt1, SVT2 och TV4 och inget bredband :lol:
Tycker man borde få någon kompensation för att man är utan internet och digital TV under 1,5 vecka ;)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.