Lite synd att de inte fick ut det mailet lite tidigare, hade redan suttit i 2timmar och försökt hitta lösningar på alla möjliga felmeddelanden när jag fick det
Det var lite underligt tyckte jag att under 2dagar fungerade allt för att sen komma 5-6 olika felmeddelanden..
Ljudet och bilden är ruggigt bra nu när jag är hemma i lägenheten igen och kör Voddler genom min HK AVR 255 till Panasonic 42PX70, och då har jag inte ens testat en av HD filmerna och det var med trådlös router.
Får dock inte bilden att täcka hela tvn även fast både datorn och förstärkaren är inställd på 1080p någon som har en lösning på det? Alltså voddler täcker allt den kan men det är svarta områden runtom.
Fungerade även utmärkt att byta från swe till eng ljud under uppspelning när jag såg på den animerade Iron Man filmen.
Någon som har en uppfattning hur ofta och hur många filmer de brukar lägga till? Var ju lite tunt utbud, ca 5-6filmer som var intressanta varav 4 jag sett..
Sitter även och läser terms of use och allt annat man måste gå med på för att få ladda ner Voddler. Tyckte detta var lite intressnat, iofs har de väl kanske sagt det tidigare men är inte säker:
"You agree that Voddler has the right to allow the Service to make use of the storage hardware, processor and bandwidth on your Internet connection, computer, game console, work station or similar media device."
Så de verkar ju verkligen ha planer på att släppa detta till 360 och/eller PS3!
Hmm, hitta även detta....
"You accept that you may be exposed to commercial messages and advertisement when using the Service, including when viewing the Content."
Betyder det att de kan börja lägga in reklam under tiden man ser på filmen i framtiden..?
"If the Service is not available and such unavailability is due to a fault of Voddler, you have the right to repayment of the proportion of the paid fee that corresponds to the time that the Service has been unavailable, under the condition that the fee to be repaid exceeds SEK 25. Instead of giving you a refund, Voddler has the right to compensate you with free access to the Service corresponding to the time that the Service has been unavailable."
Låter ju bra.
Redigerat av Auron, 23 August 2009 - 18:59.