HTC HD2
(Mobiltelefoner)
|
6
|
(49)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1093 inlägg)
|
3 dagar sedan |
Android i mobilen (0 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 26 October 2009 - 22:10
3 fick frågan ställd på sin Facebooksida för ett tag sedan och de sa att dom INTE kommer ta in HD2 eftersom WM telefonerna säljer för dåligt till den stora massan.
Därför tar de bara in någon enstaka modell så t.ex affärskunderna fortfarande ska kunna använda WM.
Den enda WM lur de kommer ta in den närmaste tiden blir Sony Ericsson X2, till kunder som efterfrågar Windowstelefoner.
Det är inte ens säkert att de kommer lägga upp den på sin hemsida.
Det kan bli så att det är en telefon man måste fråga efter via kundtjänst samt 3Butikerna när den väl är släppt.
Exakt hur dom gör med reklamen är inte klart ännu
.
Så HD2 kan man glömma om man har 3 och inte vill betala fullt pris för luren hos bl.a Katching.
Sant, ingen HD2 hos 3, tyvärr...kunde ju varit ett alternativ till en annan modell som aldrig verkar komma..
Postad 26 October 2009 - 22:16
Precis!Sant, ingen HD2 hos 3, tyvärr...kunde ju varit ett alternativ till en annan modell som aldrig verkar komma..
Jag ställde frågan om HD2 på deras facebooksida eftersom jag har 2 abb att förlänga.
Blev ju lite besviken när de sa att de inte tar in den och den andra luren som jag också vill ha är kraftigt försenad.
Postad 26 October 2009 - 22:19
3 fick frågan ställd på sin Facebooksida för ett tag sedan och de sa att dom INTE kommer ta in HD2 eftersom WM telefonerna säljer för dåligt till den stora massan.
Därför tar de bara in någon enstaka modell så t.ex affärskunderna fortfarande ska kunna använda WM.
Den enda WM lur de kommer ta in den närmaste tiden blir Sony Ericsson X2, till kunder som efterfrågar Windowstelefoner.
Det är inte ens säkert att de kommer lägga upp den på sin hemsida.
Det kan bli så att det är en telefon man måste fråga efter via kundtjänst samt 3Butikerna när den väl är släppt.
Exakt hur dom gör med reklamen är inte klart ännu
.
Så HD2 kan man glömma om man har 3 och inte vill betala fullt pris för luren hos bl.a Katching.
Tragiskt. Men å andra sidan ligger vi långt efter när det gäller mobiltelefoner som kan mer än Nokia 3310.
Det är mycket talande att t.ex Nokia anser oss vara lågprioriterad marknad för toppmodeller.
Har visserligen 3 men de behöver skärpa sig med sortimentet och även se till att utbilda personalen korrekt på olika plattformar.
Postad 26 October 2009 - 22:28
Tragiskt. Men å andra sidan ligger vi långt efter när det gäller mobiltelefoner som kan mer än Nokia 3310.
Det är mycket talande att t.ex Nokia anser oss vara lågprioriterad marknad för toppmodeller.
Har visserligen 3 men de behöver skärpa sig med sortimentet och även se till att utbilda personalen korrekt på olika plattformar.
He he, så sant..sortimentet är inte mycket att hänga i julgranen och pratar man med dem så börjar de rapa om iphone innan man hunnit säga hej..
Postad 26 October 2009 - 23:31
Ofta faktiskt man kan spela musik igenom samt stream bra web kanaler på jobbetAsså herregud... HUR många ggr skulle du ens använda TV-out??
Postad 27 October 2009 - 15:49
Läs tidigare inlägg i tråden angående lösning för tv-ut
Ta en titt på detta, lovar dock inte att det fungerar men verkar lovande då den har support för Win CE kärnan som också ligger i botten för WM 6.5
http://www.startech....eo-Adapter.aspx
Redigerat av Alien08, 27 October 2009 - 15:55.
Postad 27 October 2009 - 16:40
Fattar inte om du menar att den ska hjälpa till tv-ut?? Det är ju inte ens mini usb?? :/Finns en lösning för det problemet tror jag men då måste den ha USB-Host och även fast det är förmodat att den ska ha det så tycker jag ändå att det är lite osäkert då de inte nämner nåt om det på deras sida överhuvudtaget.
Läs tidigare inlägg i tråden angående lösning för tv-ut
Ta en titt på detta, lovar dock inte att det fungerar men verkar lovande då den har support för Win CE kärnan som också ligger i botten för WM 6.5
http://www.startech....eo-Adapter.aspx
Redigerat av Unregistered86d0fe55, 27 October 2009 - 16:40.
Postad 27 October 2009 - 16:47
Kan fungera iaf är det vad som är meningen med prylen jag skickade länk till men ej provat själv ska bara fixa en mobbe med WM och USB-host så ska jag prova har svar om ca en vecka.
P.S. Den USB till VGA adaptern (externa grafikkortet) ska även fungera ifall man vill koppla mer än 1 monitor till sin dator tex. Dvs man har oftast endast en VGA eller DVI ut men via den kan man få en till från en vanlig USB port.
Redigerat av Alien08, 27 October 2009 - 16:57.
Postad 27 October 2009 - 19:52
Postad 27 October 2009 - 20:26
Ofta faktiskt man kan spela musik igenom samt stream bra web kanaler på jobbet
Är du datorlös på jobbet?
Har ingen betydelse att det inte är micro-USB finns adapter mellan alla tre storlekar, och jo precis vad jag menar dvs man kopplar in den till usb porten på mobben sen installerar man den medföljande .cab filen. Därefter kopplar
Kan fungera iaf är det vad som är meningen med prylen jag skickade länk till men ej provat själv ska bara fixa en mobbe med WM och USB-host så ska jag prova har svar om ca en vecka.
P.S. Den USB till VGA adaptern (externa grafikkortet) ska även fungera ifall man vill koppla mer än 1 monitor till sin dator tex. Dvs man har oftast endast en VGA eller DVI ut men via den kan man få en till från en vanlig USB port.
Låter smart
Postad 28 October 2009 - 22:18
http://www.youtube.c...h?v=dFtqsrbsHzY
Postad 28 October 2009 - 23:44
Priset känns ändå lite i överkant med tanke på att man i stort sett kan få samma hårdvara fast med lite mindre skärm och utan kapacitiv för ca 4000.
Redigerat av Alien08, 28 October 2009 - 23:46.
Postad 29 October 2009 - 14:18
Dock tycker jag att det brukar vara rätt bra kvalitet på telefonerna
Postad 29 October 2009 - 14:21
Tyvärr så tycker jag att HTC ofta ligger drygt 1000 spänn högre i pris än dom borde...
Dock tycker jag att det brukar vara rätt bra kvalitet på telefonerna
Jo kvalitén är det absolut inget fel på haft flera st o kan inte klaga men förstår inte hur de tänker när de lägger sig så pass mycket högre i pris.
En tel för närmare 7000 är ändå rätt saftigt hehe.
Postad 29 October 2009 - 14:44
Postad 29 October 2009 - 15:03
Det som är direkt avgörande för om jag ska köpa denna telefon eller inte är om det är snabb grafik (menyerna får tex INTE hacka!). Någon med info om det? I ett relativt sammanhang (ex iPhone)?
Htc hd2 är inte hårdvaru accelerad så grafiken är rätt så kass på den, krävande 3d spel kan man helt glömma bara, men på menyer flyter det riktigt bra om man kollar på video om den
Postad 29 October 2009 - 15:10
Postad 29 October 2009 - 15:15
Postad 29 October 2009 - 15:18
Postad 29 October 2009 - 15:50
Från corecodec:
All I want to be very, very clear here as I have stated this a few times in these and other forums like XDA.
- Qualcomm has not released ANY public info in regards to snapdragon/QTV.
- What we added for overlay support was based on the exposed API's when we reverse engineered it.
- There are no other means of 'public' access to the API's and how the GPU functions (no matter how hard we could have reverse engineered it.)
What I have stated publicly is all that I 'can' say on the subject (read into that as you see fit).... we have worked on hardware acceleration, the details of which I cannot disclose. So any OEM solutions that license CorePlayer, will benefit from any such efforts.
In short... Will there be a 'consumer' version of CorePlayer that supports Snapdragon? No, not unless Qualcomm opens up the API's to the public.
Detta är dock mer Qualcomms fel än HTCs men grafikaccelerationen är nog inte vad den bör vara. Men lär ju vara samma problem med alla snapdragon baserade enheter, sen var det ju det där med OPENGL 2 varför använder de sig inte av det, då borde man kunna få 3D hårdvaru acc ??
Postad 29 October 2009 - 15:53
Postad 29 October 2009 - 15:55
Postad 29 October 2009 - 16:02
En cool sak till den här snapdragon platformen är att det även finns PS2 oh 3 emulatorer ska bli riktigt kul o prova
Redigerat av Alien08, 29 October 2009 - 16:03.
Postad 29 October 2009 - 21:58
Får chans och testa allt snart även beställt en TG01 som ju bygger på samma hårdvara som HTC HD2 om jag är nöjd med vad den presterar så blir det nog en HD2a också annars en N900 hehe lite mobil galen kanske men kul som f-n
En cool sak till den här snapdragon platformen är att det även finns PS2 oh 3 emulatorer ska bli riktigt kul o prova
Ser fram emot en review av dina erfarenheter här sen
Postad 30 October 2009 - 01:28
Ska också bli intressant och testa om det går att få tv-ut på det sättet jag skrev innan vore niiiiice :-), annars ingen större förlust den adaptern var inte allt för dyr
Postad 30 October 2009 - 05:27
Har du läst recensionerna av TG01?Får chans och testa allt snart även beställt en TG01 som ju bygger på samma hårdvara som HTC HD2 om jag är nöjd med vad den presterar så blir det nog en HD2a också annars en N900 hehe lite mobil galen kanske men kul som f-n
De är inte så positiva...
De flesta recensionerna är väl gjorda med WM 6.1 som operativ, men det ska väl gå att köpa den nu med 6.5 eller kunna uppgradera den själv.
Samlade recensioner av TG01
Skriv gärna vad du tycker om mobilen i tråden som handlar om den så vi inte börjar blanda in för mycket av ett annat märke i HD2 tråden.
Väntar spänt på att de skarpa testerna/recensionera av HD2 ska komma.
Hoppas att de lyckats bättre.
Redigerat av crest, 30 October 2009 - 05:50.
Postad 30 October 2009 - 10:41
Lite bättre info kommer här.
Hands on & video - TG01 - WMExperts
Videoview - TG01 - The Unwired
Det jag kan se som talar emot TG01 är att det inte finns lika bra communities i stil med XDA till Toshiba. Undantaget är deras Portége-serie där PortégeClub assisterar.
TG01 uppfattar jag som en bra "försmak" av HD2.
Edit: När det gäller HD2 upplever jag den som lyckad. Nya Sense 2.5 är ett vettigt gränsnitt och processorn är snabb. Men i händerna på en inkompetent testare är risken för sågning stor....
Redigerat av Unregistered43b822d3, 30 October 2009 - 10:42.
Postad 30 October 2009 - 12:10
Tycker dock detta är ett bra exempel på styrkan hos WM, trivs du inte med nåt kan du ju bara installera nåt annat så att det fungerar precis som du vill. Däremot kanske det inte är lika foolproof som säg IPhone som är gjort för att fungera enkelt från början. Personligen tycker jag att just möjligheten att tweka den är det roligaste.
Ang TG01 finns ingen tråd för den (är första mobben som bygger på snapdragon, säljs ej i sverige) och tänkte inte överrösta tråden om den bara lägga in en två rader om hur rapp den är filmvisning mm, den bygger trots allt på samma platform som HD2 dvs aktuellt men visst inget jag behöver göra.
Är lika nyfiken på HD2:an som alla andra men lägger inte ut närmare 7000 om jag inte vet att den är värd det.
Glömde även säga, klart det finns community likt XDA för TG01 och alla andra WM mobiler för den delen.
Följ länken sen sök bara på TG01 finns hur mycket som helst :-)
http://www.modaco.com/forum.html
Redigerat av Alien08, 30 October 2009 - 12:15.
Postad 30 October 2009 - 14:27
Någon som har koll på om det kommer ngt fotbollsspel? Som tex Pes eller FM?
Postad 30 October 2009 - 14:34
Ett par spel som fungerar:
http://video.google....ed=0CA4QqwQwAA#
Lär väl komma massor av andra spel också säkert även sånna som är specialanpassade för platformen
Postad 30 October 2009 - 15:17
Original: http://www.areamobil...-windows-mobile
Googleöversättning:
Engelsk: http://translate.goo...-windows-mobile
Svensk: http://translate.goo...-windows-mobile
Postad 30 October 2009 - 20:07
Postad 31 October 2009 - 10:40
Postad 31 October 2009 - 17:31
Postad 31 October 2009 - 18:15
Postad 31 October 2009 - 19:08
Postad 31 October 2009 - 21:39
Postad 31 October 2009 - 22:09
Mycke "tror" här på forumet. Bara för du har dålig HTC betyder det ju inte att ALLA HTC suger hehe
hahah, neej men det sägs att den inte är hardware acceleration så det blir svårt och lira lite mer krävande spel utan d
Postad 01 November 2009 - 01:07
hahah, neej men det sägs att den inte är hardware acceleration så det blir svårt och lira lite mer krävande spel utan d
Sägs ja... Du ska se att den där mobben knäcker allt. Jag står själv i kön på den och jag tror att slutliga firmwaren kommer vara grym. Å då TROR jag det inte säger... Många var tveksamma till Iphone 3GS innan den kom ut å se nu hur det turned up to be
Postad 01 November 2009 - 10:43
Hoppas du har rätt. Adaptersladd är beställd :-)Ja det verkar så
Så vilken butik tror ni får HD2 först?
Postad 01 November 2009 - 12:18
[/quote]
Dustin annonserade att de skulle få den den 11/11.
Tidigaste jag sett...
Kan väl va ett försäljningsknep oxå???
Redigerat av htcdiamond, 01 November 2009 - 12:19.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
457 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?