* Officiell tråd - TViX 6600 *
925 svar till detta ämne
Postad 07 november 2009 - 19:26
metalheart
-
metalheart
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Har haft funderingar nu ett tag på att skaffa mig nått liknande. Denna är minst sagt en het kandidat.
Hade först tänkt mig som så att jag skulle placera denna i vardagsrummet med en intern HDD, för att sedan föra över filer trådlöst från min stationära dator. Såg nu precis att denna har stöd för UPnP. "Det innebär att du kommer åt centralt lagrad media på valfri UPnP-server utan att några avancerade inställningar behövs." Hämtat från dustins hemsida.
Vilket alternativ är att föredra och vilket är smidigast att genomföra?
1. Intern HDD i denna för att sedan flytta över filer trådlöst. Hur genomförs detta? 2. Ingen intern HDD och användning av en UPnP-server. Hur genomförs detta?
Kan tillägga att den kommer att användas för MKV och FLAC (en del mp3). Ledsen om frågorna redan tagits upp.
Tack på förhand.
Jag har en intern disk i tvixen men har nu börjat streama det mesta trådlöst från datorn via Nethare istället. Det funkar riktigt bra även med mkv 1080p filer. Har sett flera fullhd filmer nu utan lagg. Trodde inte det skulle funka men det gör det. Routern är en Netgear WNDR3700. /Johan.
Postad 08 november 2009 - 00:13
Aeroslok
-
Aeroslok
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jag har en intern disk i tvixen men har nu börjat streama det mesta trådlöst från datorn via Nethare istället. Det funkar riktigt bra även med mkv 1080p filer. Har sett flera fullhd filmer nu utan lagg. Trodde inte det skulle funka men det gör det. Routern är en Netgear WNDR3700.
/Johan.
Ok det låter ju bra,själv kan jag inte ens streama en mp3 låt  ,så det blir ju till att byta router,men behöver jag byta kortet i min pc? den är ju inte N klassad? elller räcker det med den trådlösa routern? När jag uppdaterade FW så försvann Digital Jukebox? Nån som råkat ut för det mer än jag?
Postad 08 november 2009 - 16:23
Merlotto
-
Merlotto
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag har en intern disk i tvixen men har nu börjat streama det mesta trådlöst från datorn via Nethare istället. Det funkar riktigt bra även med mkv 1080p filer. Har sett flera fullhd filmer nu utan lagg. Trodde inte det skulle funka men det gör det. Routern är en Netgear WNDR3700.
/Johan.
Tack för tipset om Netshare. Får bli prioritet ett att försöka streama materialet. En fråga angående den interna HDD'n, behövde du köra via usb eller finns det nått smidigt sätt för att flytta över filer trådlöst från en stationär dator till den interna HDD'n i tvixen?
Postad 08 november 2009 - 17:06
metalheart
-
metalheart
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Tack för tipset om Netshare. Får bli prioritet ett att försöka streama materialet. En fråga angående den interna HDD'n, behövde du köra via usb eller finns det nått smidigt sätt för att flytta över filer trådlöst från en stationär dator till den interna HDD'n i tvixen?
Jag har endast använt usb kabel när jag har fört över filer till tvixen. Men det finns säkert andra sätt, tex FTP eller nåt. /Johan
Postad 08 november 2009 - 18:06
Unregistered8e722c5c
-
Unregistered8e722c5c
-
Rookie
-
9 inlägg
BD funkar utmärkt att kopiera (DVDFAb) men det rycker för mig vid panoreringar, någon fler som har det problemet? Tvixen är inställd på 1080p ut + 1080p/24 auto inställt. Om jag gör en MKV fil så försvinner rycken men då uppstår rörelse skuggbilder och så vill man inte ha det.
Jo. Har en riktigt svettig 1080 mkv som den inte klarar. Dels blir det pixelfel, pixlarna växer ihop efter ett tag när en ny bild visas. Det har störst tendens att dyka upp där det är skiftningar i bilden. Dels hackar den. Har provat spela den på datorn också. Där blir det inga pixelfel men det hackar där med.
Postad 09 november 2009 - 20:02
Zynx
-
Zynx
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hur bra fungerar displayen frampå? Kan man klara av o navigera runt och välja mp3:or filmer etc utan att behöva slå på projjen?
Postad 09 november 2009 - 23:46
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
I nya firmwaren 1.9.1 beta5 klarar den .img-filer. Så ni vet. 
Yep, från 1.9.1 B5 fungerar .img. Jag blev riktigt irriterad till en början innan jag insåg att det fanns en B5 på 1.9.1. Körde 1.9.1 B2, där .img inte fungerade.
Postad 10 november 2009 - 01:44
bluppblupp
-
bluppblupp
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Klarar denna lilla goding att spela upp filer ur .rar arkiv direkt eller måste de packas upp?
Postad 10 november 2009 - 07:08
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
Klarar denna lilla goding att spela upp filer ur .rar arkiv direkt eller måste de packas upp?
De måste packas upp.
Postad 11 november 2009 - 12:39
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
Nej inte ennu, men det kommer säkert i ett nyare Firmware.
Postad 11 november 2009 - 18:10
yabbah
-
yabbah
-
Användare
-
-
188 inlägg
Tvivlar jag mycket starkt på att det kommer göra tyvärr. Ingen av de andra tvixarna har/har haft rar-stöd.
Postad 12 november 2009 - 11:29
Unregisteredf94fc478
-
Unregisteredf94fc478
-
Lärjunge
-
-
410 inlägg
Varför tror du det?
Postad 12 november 2009 - 19:22
Andreasm86
-
Andreasm86
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Fick min i dag  är ett riktigt gött uppköp från 6500an den är snyggare, Mkt snabbare! Lite större på djupet.
jag kör med 1.9.1_B5, la in det innan den Fw innan jag börja spela film, har bara kollat på 720p, och test startat en BD.iso (1080p) som funka  fick dock inte HD ljud men filmen funka och ljudet lät bra
ska testa en 1080p Mkv se hur det flyter på, i helhet är jag nöjd med 6600nan  ska testa mer i helgen hur den funkar och ter sig
Postad 13 november 2009 - 21:43
Wixner
-
Wixner
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Nu har jag stött på ett till litet problem, eller igentligen irritationsmoment, på denna annars mycket smidiga media extender: Ibland blir vissa rader (oftast den nedre raden vid flera) av mina undertexter understruken och presenteras i annan färg (röd eller grön är vanligast, men det förekommer även utan färgändring fast understruken) - är det någon som vet vad detta kan bero på?
Jag har själv inte lyckats fastställa om det är vid extern eller intern undertext, eller om det är ansi/utf8-formattering
Redigerat av Wixner, 13 november 2009 - 21:55.
Postad 14 november 2009 - 10:29
michipich
-
michipich
-
Rookie
-
6 inlägg
Nu har jag stött på ett till litet problem, eller igentligen irritationsmoment, på denna annars mycket smidiga media extender: Ibland blir vissa rader (oftast den nedre raden vid flera) av mina undertexter understruken och presenteras i annan färg (röd eller grön är vanligast, men det förekommer även utan färgändring fast understruken) - är det någon som vet vad detta kan bero på?
Jag har själv inte lyckats fastställa om det är vid extern eller intern undertext, eller om det är ansi/utf8-formattering
Jag har samma problem när jag spelar upp vissa anime mkv-filer texten blir gul och understruken Jag brukar då bara gå in på setup menyn och gå in på subtitle color blablabla och trycka in black/white och sen är det löst tillfälligt för just den filen
Postad 14 november 2009 - 15:14
Zynx
-
Zynx
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hur bra fungerar displayen frampå? Kan man klara av o navigera runt och välja mp3:or filmer etc utan att behöva slå på projjen?
Ingen som kan kolla detta av er som har den?
Postad 14 november 2009 - 16:36
Unregistered8e722c5c
-
Unregistered8e722c5c
-
Rookie
-
9 inlägg
Ingen som kan kolla detta av er som har den?
Är fler som har frågat. Klart det går. Men du ser bara en åt gången. Det som gäller är, ska du ha en bra musikspelare är det squeezebox som gäller! Tvix regerar på film även om man med med bräckjärn kan lyssna även på musik utan skärm.
Postad 14 november 2009 - 18:02
Zynx
-
Zynx
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Är fler som har frågat. Klart det går. Men du ser bara en åt gången. Det som gäller är, ska du ha en bra musikspelare är det squeezebox som gäller! Tvix regerar på film även om man med med bräckjärn kan lyssna även på musik utan skärm.
Iofs kan man köpa en liten 19" TV o placera bredvid för display. Är squeezeboxen generellt bättre på mp3 o internetradio än tvix:en?
Postad 14 november 2009 - 18:59
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Är squeezeboxen generellt bättre på mp3 o internetradio än tvix:en?
Ja, på alla sätt och vis. Tvixen är en filmmaskin, med en bonuseffekt att det går att spela musik. Så ser jag det hela i alla fall. Det finns ju inga sökfunktioner eller några funktioner alls för den delen på musikdelen.
Postad 15 november 2009 - 11:03
demi
-
demi
-
Användare
-
-
176 inlägg
Ja, på alla sätt och vis. Tvixen är en filmmaskin, med en bonuseffekt att det går att spela musik. Så ser jag det hela i alla fall. Det finns ju inga sökfunktioner eller några funktioner alls för den delen på musikdelen.
Hej! så med andra ord kan man inte spela internet radio, eller??
Postad 15 november 2009 - 11:19
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Jo det kan man göra. Men det är inte smidigt för fem öre.
Postad 15 november 2009 - 11:43
demi
-
demi
-
Användare
-
-
176 inlägg
Jo det kan man göra. Men det är inte smidigt för fem öre.
Jag har precis köpt en tvix och är helt nollställd med allt som har med data/filer och göra med, har precis fixat nätverks förbindelsen efter två dagars joxande. Så om någon kunde vara juste och förklara ett par saker hade underlättat en hel del. Fråga ett : hur får man internet radio att fungera? Fråga två : När jag trycker fram music, movie eller photo så får jag fram alla mappar, alltså de visas inte uppdelade, närman trycker på music så vill man ju bara musikmapparna och under movie vill bara film osv.. kan man fixa det på ett smidigt sätt? tack på förhand! /demi
Postad 15 november 2009 - 15:45
Pukin_Dog
-
Pukin_Dog
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Har du en HD i vilket det inte gav intryck av så är det lätt. Formatera den i Tvix så skapas mapp för varje filtyp. De motsvarar sedan knapparna på fjärren. Delar du bara ut så... Ja, frågan är om inte mapparna på HD måste heta Music, Photo och Movie även där för att det ska fungera.
Postad 15 november 2009 - 17:54
demi
-
demi
-
Användare
-
-
176 inlägg
Har du en HD i vilket det inte gav intryck av så är det lätt. Formatera den i Tvix så skapas mapp för varje filtyp. De motsvarar sedan knapparna på fjärren. Delar du bara ut så... Ja, frågan är om inte mapparna på HD måste heta Music, Photo och Movie även där för att det ska fungera.
Tack det verkar fungera med att döpa om mapparna till music,photo och movie! och nej jag har inte någon HD i tvixen, jag delar ut frå min stationära dator. Någon som har löst internet radio? skulle vara bra om jag slapp ha kvar min philips stremium, tänkte ha den i sovrummet.
Postad 15 november 2009 - 22:01
Unregisteredf94fc478
-
Unregisteredf94fc478
-
Lärjunge
-
-
410 inlägg
Fråga två : När jag trycker fram music, movie eller photo så får jag fram alla mappar, alltså de visas inte uppdelade, närman trycker på music så vill man ju bara musikmapparna och under movie vill bara film osv.. kan man fixa det på ett smidigt sätt?
Då man satt in en hårddisk... I mitt fall, och jag har en hårddisk i tvixen, så gjorde den en enda mapp efter formatering. Denna hette "IMS". tog bort denna och skapade sedan mappar med namnen "movie", "music" o.s.v. och då fungerar det. Väljer jag "movie" i huvudmenyn så kommer jag in i mappen "movie". Bra skit. Hälsningar Marc
Redigerat av Unregisteredf94fc478, 16 november 2009 - 08:28.
Postad 16 november 2009 - 02:10
Pukin_Dog
-
Pukin_Dog
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Märkligt? Min skapade 4 mappar och jag har en partion. Undra vad sånt beror på? Nåja, bra att det funkar i varje fall.
Postad 16 november 2009 - 13:35
Aeroslok
-
Aeroslok
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Ååå vilken pryl alltså,det bästa köpet på länge,funkar hur bra som helst att streama trådlöst från pc med netgear WNDR3700!
Får nog köpa en till att ställa i sovrummet.
Postad 16 november 2009 - 13:43
yabbah
-
yabbah
-
Användare
-
-
188 inlägg
Någon som vet om man måste göra något speciellt för att komma åt en nfs-share från windows server 2008 r2 för att tvixen ska kunna ansluta?
Jag menar nu vanlig nfs-share, inte kört något genom netshare då jag skulle vilja slippa det.
Den hittar i listan i tvixen, men får ett felmeddelande när jag försöker ansluta att : "Cant connect to network disc!".
Idéer ?
//yabbah
Postad 16 november 2009 - 20:57
larsa_76
-
larsa_76
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag kan inte få det trådlösa nätverket att funka!!!
Hur jag än har testat så får jag inte nån IP adress till Tvix:en. ( Info rutan säger ip adress 0.0.0.0 )
Jag har testat med alla möjliga krypteringar i routern och även med helt öppet nät, det gör ingen skillnad.
Nån som kan ha ett tips vad det beror på?
Rätt frustrerande eftersom just det inbyggda trådlösa nätverketet var avgörande för mitt val av 6600:an...
Postad 16 november 2009 - 21:40
HobbeT
-
HobbeT
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag kan inte få det trådlösa nätverket att funka!!! Hur jag än har testat så får jag inte nån IP adress till Tvix:en. ( Info rutan säger ip adress 0.0.0.0 ) Jag har testat med alla möjliga krypteringar i routern och även med helt öppet nät, det gör ingen skillnad.
Nån som kan ha ett tips vad det beror på? Rätt frustrerande eftersom just det inbyggda trådlösa nätverketet var avgörande för mitt val av 6600:an...
Hade samma problem, tills jag insåg att jag inte lagt till rätt MAC-adress i routerns lista över tillåtna adresser.
Postad 17 november 2009 - 07:14
larsa_76
-
larsa_76
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag kan inte få det trådlösa nätverket att funka!!! Hur jag än har testat så får jag inte nån IP adress till Tvix:en. ( Info rutan säger ip adress 0.0.0.0 ) Jag har testat med alla möjliga krypteringar i routern och även med helt öppet nät, det gör ingen skillnad.
Nån som kan ha ett tips vad det beror på? Rätt frustrerande eftersom just det inbyggda trådlösa nätverketet var avgörande för mitt val av 6600:an...
Hade samma problem, tills jag insåg att jag inte lagt till rätt MAC-adress i routerns lista över tillåtna adresser.
Njaaa, jag kör inte med MAC-adress verifiering i routern... Dvs alla enheter som ger rätt lösenord tillåts ansluta. Och dessutom kan det tilläggas att jag har lyckats få kontakt med routern några enstaka ggr. Signalstyrkan är bra så det bör inte vara nåt problem, och dessutom står det ett Wii precis bredvid som aldrig haft några problem att ansluta trådlöst... EDIT: Problemet är nu löst... I min Netgear router finns en inställning som heter Mode under Wireless Settings. Den stod tidigare på "g and b" , ändrade till "Auto 108Mbps" och då kopplade min Tvix upp sig direkt utan problem...
Redigerat av larsa_76, 17 november 2009 - 19:37.
Postad 18 november 2009 - 10:14
Unregistered8a394dde
-
Unregistered8a394dde
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Är det någon som testat spela up BD-mappar dvs blu-ray mappstruktur? Har Ni kunnat spela upp HD-judformaten?I 6500 så fanns det en firmare som var begränsad till 100 uppspelningar där funkade det. Tänkte se om någon fått det att lira i 6600 innan man byter upp sig.
Postad 18 november 2009 - 10:28
yabbah
-
yabbah
-
Användare
-
-
188 inlägg
Är det någon som testat spela up BD-mappar dvs blu-ray mappstruktur? Har Ni kunnat spela upp HD-judformaten?I 6500 så fanns det en firmare som var begränsad till 100 uppspelningar där funkade det. Tänkte se om någon fått det att lira i 6600 innan man byter upp sig.
Dolby True-HD och DTS-HD Master Audio fungerar inte med nuvarande mjukvara. Finns osäkerhet fortfarande om det någonsin kommer fungera då dvico ger tvetydig information till olika som frågar. //yabbah
Postad 18 november 2009 - 10:37
Unregistered8a394dde
-
Unregistered8a394dde
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Dolby True-HD och DTS-HD Master Audio fungerar inte med nuvarande mjukvara. Finns osäkerhet fortfarande om det någonsin kommer fungera då dvico ger tvetydig information till olika som frågar.
//yabbah
Trist som f*n! Då funkar den gamla tvixen bättre :-( Blir väl och byta upp till en Dune HD istället då :-(
Postad 18 november 2009 - 10:39
yabbah
-
yabbah
-
Användare
-
-
188 inlägg
Trist som f*n! Då funkar den gamla tvixen bättre :-( Blir väl och byta upp till en Dune HD istället då :-(
Jag rekommenderar dig dock dock att avvakta någon vecka. Dvico ska släppa en ny firmware baserat på den nya SDKn då, och då hoppas alla på stöd för hd-ljudformaten. I övrigt en sjukt bra apparat.
Postad 18 november 2009 - 10:45
Pascoe
-
Pascoe
-
Användare
-
-
107 inlägg
Jag rekommenderar dig dock dock att avvakta någon vecka. Dvico ska släppa en ny firmware baserat på den nya SDKn då, och då hoppas alla på stöd för hd-ljudformaten.
I övrigt en sjukt bra apparat.
Finns det någon datum när den nya firmwaren ska släppas?
Postad 18 november 2009 - 10:53
yabbah
-
yabbah
-
Användare
-
-
188 inlägg
Finns det någon datum när den nya firmwaren ska släppas?
I helt vanlig dvico-anda, nej. "Inom några veckor". Men det har sagts i en månad nu.
Postad 18 november 2009 - 10:55
Pascoe
-
Pascoe
-
Användare
-
-
107 inlägg
I helt vanlig dvico-anda, nej. "Inom några veckor". Men det har sagts i en månad nu. 
Okej  . Tack för svaret iaf!
Postad 18 november 2009 - 15:41
SonnyF
-
SonnyF
-
Användare
-
-
105 inlägg
Hej
Har varit ägare till en 6500, men som inte längre fungerar. Den dog!
Funderar allvarligt på en 6600 och undrar därför om jag helt enkelt kan ta disken från min 6500 (med den katalogstrukturen AUDIO, VIDEO, PHOTO) och stoppa in i en 6600 utan problem?
Har 6600'n samma katalogstruktur som gamla 6500?
Postad 18 november 2009 - 15:53
yabbah
-
yabbah
-
Användare
-
-
188 inlägg
Hej
Har varit ägare till en 6500, men som inte längre fungerar. Den dog! Funderar allvarligt på en 6600 och undrar därför om jag helt enkelt kan ta disken från min 6500 (med den katalogstrukturen AUDIO, VIDEO, PHOTO) och stoppa in i en 6600 utan problem? Har 6600'n samma katalogstruktur som gamla 6500?
Ja det fungerar, bara att stoppa i och allt kommer fungera precis som i din 6500.
Postad 19 november 2009 - 18:41
Unregistered1803
-
Unregistered1803
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Finns det någon internet funktion i denna, eller måste man sätta ihop en htpc för att kunna surfa på tv: n?!?
*newbie*
Postad 20 november 2009 - 11:05
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
Finns det någon internet funktion i denna, eller måste man sätta ihop en htpc för att kunna surfa på tv: n?!?
*newbie*
Det är en media spelare. För surfning behöver du en annan lösning.
Postad 20 november 2009 - 18:54
Unregisteredd0ceac43
-
Unregisteredd0ceac43
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Har kopplat in 6600 till pc:n,men den lilla blå lampan bara står o blinkar...USB ON lyser,men datorn har inte "känt igen" den än...har haft 6500 och den funkade klockrent. mao pc.n kände igen den omg.Är det någon som kan ge mig tips om vad jag ska göra,för att få den igenkänd på pc;n?Tack på förhand.
FÖRLÅT,den ska formateras så klart...glöm denna inlägg.Tack för hjälpen iaf. :-))
Redigerat av Unregisteredd0ceac43, 20 november 2009 - 19:10.
Postad 20 november 2009 - 18:58
yabbah
-
yabbah
-
Användare
-
-
188 inlägg
Har kopplat in 6600 till pc:n,men den lilla blå lampan bara står o blinkar...USB ON lyser,men datorn har inte "känt igen" den än...har haft 6500 och den funkade klockrent. mao pc.n kände igen den omg.Är det någon som kan ge mig tips om vad jag ska göra,för att få den igenkänd på pc;n?Tack på förhand.
Provat oika usb-portar? Annars är det nog lösningen. Prova annars en annan dator om du har den möjlighet. Troligen något i windows som gör det.
Postad 20 november 2009 - 19:09
Unregisteredd0ceac43
-
Unregisteredd0ceac43
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Provat oika usb-portar? Annars är det nog lösningen. Prova annars en annan dator om du har den möjlighet. Troligen något i windows som gör det.
Tack, sorry people-my bad!Jag formaterade aldrig HDn,den ska kopplas in via tv:n och formateras,sen ska den kopplas mot pc:n....aghhhhh, nybörjare trots åldern...:-)Sorry och tack!!
Postad 23 november 2009 - 15:46
Pukin_Dog
-
Pukin_Dog
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Någon som vet hur det funkar med extern DVD via USB?
Jag kopplade in en extern DVD med tron att det skulle fungera. Det som hände var att den tappade allt som fanns på den interna HD och en omstart krävdes för att den skulle hitta det igen. DVDn kom aldrig upp som en USB enhet heller. Varför fungerar inte detta? Ska det fungera?
Postad 23 november 2009 - 16:12
yabbah
-
yabbah
-
Användare
-
-
188 inlägg
Någon som vet hur det funkar med extern DVD via USB? Jag kopplade in en extern DVD med tron att det skulle fungera. Det som hände var att den tappade allt som fanns på den interna HD och en omstart krävdes för att den skulle hitta det igen. DVDn kom aldrig upp som en USB enhet heller. Varför fungerar inte detta? Ska det fungera?
Är inte själva idén med tvixen att man ska slippa köra från skivor? Jag har aldrig provat att koppla in en usb-dvd, och har inga planer på att prova heller.
Postad 23 november 2009 - 19:19
Pukin_Dog
-
Pukin_Dog
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Jo det är sant att det är men nu har jag vissa skivor som jag vill kunna köra och så kan det ju vara så att man hyr en film med. Har hört att man kan hyra faktiskt...
Postad 24 november 2009 - 10:12
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
Jo det är sant att det är men nu har jag vissa skivor som jag vill kunna köra och så kan det ju vara så att man hyr en film med. Har hört att man kan hyra faktiskt... 
Vad händer om du sätter in usb DVDn till PC, och lägger upp den som share via nätverket till TVIX ? (Ingen aning om det fungerar, men jag kör så till min HTPC i sovrummet, om jag vill se en DVD film där.)
Postad 24 november 2009 - 13:17
Pukin_Dog
-
Pukin_Dog
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Det fungerar och jag har iofs en DVD i datorn utdelad utan problem men jag tänkte att jag skulle kunna göra det utan att behöva ha datorn på. Och det verkar som något allvarligt händer eftersom den tappar hela TOC på den interna HD och kräver omstart för att läsa in den på nytt. Det är kanske så att den behöver andra drivrutiner än vad som behövs för ett vanligt USB minne och då faller det ju tyvärr. Undra om det funkade på den äldre 6500an? Svarar själv där. Enligt detta inlägg funkar det.
Redigerat av Pukin_Dog, 24 november 2009 - 13:21.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|