Netgear WNDR3700 Router
202 svar till detta ämne
Postad 07 August 2010 - 19:20
sissel
-
sissel
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Jag får inte USB kontakten att funka på min. Jag kopplar in olika USB memory sticks och ingen av dem dyker upp på websidan som man kontrollerar routern. Funkar det med usb hårddiskar endast? Nån som vet vad problemet är?
EDIT: Jag pluggar in USB disken/stickan och surfar till websidan för att styra över routern, och där så jag kollar i "USB Storage" - > "Basic Settings" och trycker på "refresh". Inget händer. Är det så man gör för att se USB stickan/disken? Måste man enable den funktionen?
Redigerat av sissel, 07 August 2010 - 19:28.
Postad 09 August 2010 - 19:10
Mortensen
-
Mortensen
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Nr1. Uppgradera till den senaste FW (ny släpptes i juli). Denna fixar bla buggen med att routern låser sej när USB är ansluten och mediadelning är på. (ej testat, än, aktiverat det i skrivande stund (so far, so good)). Mer om senast FW http://kb.netgear.co...tail/a_id/14244Uppdatera såhär [webbläsaren] --> 192.1681.1 --> [loga in] --> router upgrade --> check, och sen uppdatera För mej så har routern hittat den Hdd på 400gb jag använder mej av. Men lyser USB indikatorn när du sätter dit något, så misstänker jag att det är en inställning någonstans. (om inte så kan det vara hårdvarufel, i t.ex porten). Hur funkar det att komma åt readyshare från windows? Start menyn och skriv fältet -->"//readyshare" så ska nyare win hitta (vista och 7 (?)).
Postad 10 August 2010 - 11:35
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Jag kör 2 olika SSIDn, ett för 2,4 GHz b/g/n och ett annat på 5GHz för a/n med video funktionen. När jag sedan vill skapa ett 3e "gäst SSID" på 2,5 GHz så lägger de andra två av och gästkontot kommer inte upp
Tjackade routern idag och jag har exakt samma problem som du.
Fixed “WiFi gets disabled when guest account or WDS is enabled only if the MAC address starts with non-zero.”
Kanske borde lösa. Tack reza666 för firmware länk. /W
Postad 12 August 2010 - 09:17
WiggiWest
-
WiggiWest
-
Användare
-
-
122 inlägg
Hej Jag har denna router och jag undrar ifall det är lönt att skaffa Netgear WNDA3100 för att streama HD? Jag använder laptop och WD HD TV LIVE, Just nu kör jag trådat mellan datorn och routern. http://www.netonnet....00/121498.4069/Edit: Menar givetvis att streama trådlöst.
Redigerat av WiggiWest, 12 August 2010 - 12:25.
Postad 16 August 2010 - 21:25
sissel
-
sissel
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Nr1. Uppgradera till den senaste FW (ny släpptes i juli). Denna fixar bla buggen med att routern låser sej när USB är ansluten och mediadelning är på. (ej testat, än, aktiverat det i skrivande stund (so far, so good)).
Mer om senast FW http://kb.netgear.co...tail/a_id/14244
Uppdatera såhär [webbläsaren] --> 192.1681.1 --> [loga in] --> router upgrade --> check, och sen uppdatera
För mej så har routern hittat den Hdd på 400gb jag använder mej av. Men lyser USB indikatorn när du sätter dit något, så misstänker jag att det är en inställning någonstans. (om inte så kan det vara hårdvarufel, i t.ex porten).
Hur funkar det att komma åt readyshare från windows? Start menyn och skriv fältet -->"//readyshare" så ska nyare win hitta (vista och 7 (?)).
Jag har uppgraderat till senaste firmware. Men hur funkar USB funktionaliteten? Ska jag enable nånting, eller räcker det att plugga in något, och den dyker automatiskt upp? Jag har provat flera olika USB pinnar och några USB hårddiskar. Men inget händer. Vad ska hända? Måste jag göra något, eller funkar det automatiskt? Jag frågar igen: "EDIT: Jag pluggar in USB disken/stickan och surfar till websidan för att styra över routern, och där så jag kollar i "USB Storage" - > "Basic Settings" och trycker på "refresh". Inget händer. Är det så man gör för att se USB stickan/disken? Måste man enable den funktionen?"
Postad 20 August 2010 - 11:32
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
En sån här skulle man ha till sin WNDR3700. Världens minsta hittills. Buffalo N-adapterSäg till om någon testar. /W
Postad 22 August 2010 - 13:28
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
En sån här skulle man ha till sin WNDR3700. Världens minsta hittills. Buffalo N-adapter Säg till om någon testar.
/W
Sjukt liten. D-Link DWA 131 är inte stor den heller. http://www.netonnet....31/126644.4069/Buffalo brukar väl vara dyrare?
Postad 22 August 2010 - 13:48
Unregisteredbae06969
-
Unregisteredbae06969
-
Veteran
-
-
1862 inlägg
Personligen hade jag nog kört på en Netgear-Netgear lösning, speciellt som 3700 har 5GHz band vilket D-Link´s nätverkskort helt saknar
Postad 31 August 2010 - 19:48
Unregistered6214acfd
-
Unregistered6214acfd
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Hej!
Har denna netgear 3700 kopplad till dator(tråd) och sony tv(trådlös) eftersom tvn har dnla trodde jag det skulle bara och tuta och köra att streama filer från datorn till tvn? kör windows 7 32bit Pro. Har också testad köra in ett usbminne som routern hittar men sony går in på minnet men hittar inga filer fastän jag lagt in lite olika slags filer avi, mp3, jpg?
Postad 01 September 2010 - 11:28
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Hej!
Har denna netgear 3700 kopplad till dator(tråd) och sony tv(trådlös) eftersom tvn har dnla trodde jag det skulle bara och tuta och köra att streama filer från datorn till tvn? kör windows 7 32bit Pro. Har också testad köra in ett usbminne som routern hittar men sony går in på minnet men hittar inga filer fastän jag lagt in lite olika slags filer avi, mp3, jpg?
Uppdatera firmware på routern. har varit problem med readyshare som ska vara lösta...? Kolla vilket filsystem din tv stödjer. WNDR3700 stödjer: ReadySHARE™ USB Storage Access—supports FAT16/32, NTFS Read/Write, Ext 2 Read/Write, Ext 3 Read/Write
/W
Postad 01 September 2010 - 11:32
nisseläsk
-
nisseläsk
-
Forumräv
-
-
742 inlägg
Hej!
Tror inte din Tv klarar att streama filmer, bara MP3 och bilder, kolla Tv:ns bruksanvisning. Jag har en mediespelare (WDHD Live) och streamar från hårddisk kopplad till min WNDR3700 och det funkar utmärkt!
Redigerat av nisseläsk, 01 September 2010 - 11:32.
Postad 01 September 2010 - 21:07
Unregistered6214acfd
-
Unregistered6214acfd
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Tror inte din Tv klarar att streama filmer, bara MP3 och bilder, kolla Tv:ns bruksanvisning. Jag har en mediespelare (WDHD Live) och streamar från hårddisk kopplad till min WNDR3700 och det funkar utmärkt!
Japp fick det och fungera bara mot min pc inte usbminnet i routern dock. men streama film via dnla var det sämsta jag sett, mp3 och jpg fungerar kanon som du redan nämnt, har en wdhd version 1 och funderar på någon annan som kan köra nätverk
Postad 17 September 2010 - 00:44
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Har kopplat in en WD Mybook 1TB till routerns USB. Till en början var det frid och fröjd men nu kan jag inte hitta disken. Jag hittar den om jag går loggar in i routern och letar upp den via länken som finns i USB-inställningar. Men jag kan inte hitta den från varken Macen eller PCn på nätverket.
Hårddisken går aldrig ner i viloläge (dumt nog) när den är inkopplad till routern så det kan inte vara det som är felet.
Mybook 1TB finns ju inte med i listan över diskar som stöds. Samtidigt hade jag kontakt med den i början.
Jag har senaste firmware.
Disken funkar när jag kopplar in den direkt till dator.
Jag vore sjukt tacksam för tips som gör nytta!
Postad 06 October 2010 - 12:37
niklaslj
-
niklaslj
-
Användare
-
-
110 inlägg
Har en liten fundering!
Hur funkar det trådade nätverket till denna router? Kan jag, från min dator, streama hd-film till en PS3 om jag skaffar ett gigabit nätverkskort till datorn? Eller måste jag blanda in en switch? Är det WAN-LAN throughput jag ska leta efter eller något annat? Förstår inte riktigt...
Vore tacksam för hjälp!
Postad 12 October 2010 - 13:51
Unregistered63a53ac6
-
Unregistered63a53ac6
-
Beroende
-
-
1180 inlägg
Så hur får ni bra speeds på denna?
PSK maxxade ut redan på 30mbit, ändrade jag till WPA2-AES så kom jag över 50mbit. Tycker detta är för dåligt dock hade hoppats att se mellan 70-90mbit.
Edit: Lite mer trixxande och uppe i 57mbit. Får testa mig igenom lite kanaler sen och se om jag får mer.
Redigerat av Unregistered63a53ac6, 12 October 2010 - 13:53.
Postad 13 October 2010 - 12:23
Mortensen
-
Mortensen
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Så hur får ni bra speeds på denna?
PSK maxxade ut redan på 30mbit, ändrade jag till WPA2-AES så kom jag över 50mbit. Tycker detta är för dåligt dock hade hoppats att se mellan 70-90mbit.
Edit: Lite mer trixxande och uppe i 57mbit. Får testa mig igenom lite kanaler sen och se om jag får mer.
Vad har du för hårdvara på datorn? (kan ju vara där som det strular) Kör med WPA2-PSK [AES], N upptill 300mbps (ch44) (video lan) @5GHz (Datorn) B/G upptill 130mbps ch:auto @2,4ghz (mobil, gäster mm). Och i datorn har jag intel ultimate n wifi link 5300. (ansluter med win7 klienten) Att strömma FullHD (snittar 30mbps och toppar 90mbps) från 8m och genom två dörrar till ps3an (trådad), samtidigt som det går torrent (n500 u250) och youtube (720p) trafik på samma dator är inga problem i min uppsättning. Har inte testat att mäta hastigheter "mot" något så jag fått fram några siffror... men jag är klart nöjd med hastigheterna jag får ut.. Jag vet inte häller om jag har gjort något speciellt för att få ut de hastigheter jag har, eller om det hårdvaran i datorn som ska ha cred (bytte router och kort samtidigt)... _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_- @niklaslj
tror att du klarar strömma HD med ett vanligt 100 nätverkskort, med gigabit så går det säkert.. (men om du bara ska köra trådat så kommer du nog undan med billigare saker än denna) Jag har inga problem med att strömma till ps3an, och då kör jag trådlöst mellan datorn och routern (och ps3an trådad). Det går också att strömma mellan de olika nätverken. t.ex kan jag från datorn, N och 5ghz bandet skicka film till mobilen på B/G och 2,4ghz bandet(Mellan mina båda SSID), eller mobilen till ps3an. Så jag skulle bli väldigt förvånad om det började strula med en "hel trådad" lösning...
Postad 13 October 2010 - 17:50
niklaslj
-
niklaslj
-
Användare
-
-
110 inlägg
Vad har du för hårdvara på datorn? (kan ju vara där som det strular)
Kör med WPA2-PSK [AES], N upptill 300mbps (ch44) (video lan) @5GHz (Datorn) B/G upptill 130mbps ch:auto @2,4ghz (mobil, gäster mm). Och i datorn har jag intel ultimate n wifi link 5300. (ansluter med win7 klienten)
Att strömma FullHD (snittar 30mbps och toppar 90mbps) från 8m och genom två dörrar till ps3an (trådad), samtidigt som det går torrent (n500 u250) och youtube (720p) trafik på samma dator är inga problem i min uppsättning.
Har inte testat att mäta hastigheter "mot" något så jag fått fram några siffror... men jag är klart nöjd med hastigheterna jag får ut.. Jag vet inte häller om jag har gjort något speciellt för att få ut de hastigheter jag har, eller om det hårdvaran i datorn som ska ha cred (bytte router och kort samtidigt)...
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_- @niklaslj tror att du klarar strömma HD med ett vanligt 100 nätverkskort, med gigabit så går det säkert.. (men om du bara ska köra trådat så kommer du nog undan med billigare saker än denna) Jag har inga problem med att strömma till ps3an, och då kör jag trådlöst mellan datorn och routern (och ps3an trådad). Det går också att strömma mellan de olika nätverken. t.ex kan jag från datorn, N och 5ghz bandet skicka film till mobilen på B/G och 2,4ghz bandet(Mellan mina båda SSID), eller mobilen till ps3an. Så jag skulle bli väldigt förvånad om det började strula med en "hel trådad" lösning...
Tackar för svaret! Har trådlösa enheter inkopplade också och har planer på att skaffa mig en dedikerad mediaspelare... Om man ska transcoda fullHD till PS3an krävs det ganska mycket, just det jag var orolig för till en början men jag tror nog det ska gå bra!
Postad 14 October 2010 - 02:36
Unregistered63a53ac6
-
Unregistered63a53ac6
-
Beroende
-
-
1180 inlägg
Mortensen sorry om jag var otydlig hastigheterna jag får är med TPtest. Ansluter i ganska höga hastigheter mot routern där pendlar det ganska friskt mellan 216mbit-300mbit. Har 100mbit ut på internet. Så 57mbit känns väldigt lågt.
Sitter med en lite äldre laptop just nu och en Netgear 3100 WNDA. Har inte haft några större problem att streama krävande 1080p klipp via en NAS till datorn, peakar på runt 50-60% av bandbredden. Nått är uppenbarligen fel med mina hastigheter ut på internet. Ska prova runt med lite andra datorer vid tillfälle.
Postad 14 October 2010 - 11:49
Mortensen
-
Mortensen
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Tackar för svaret! Har trådlösa enheter inkopplade också och har planer på att skaffa mig en dedikerad mediaspelare... Om man ska transcoda fullHD till PS3an krävs det ganska mycket, just det jag var orolig för till en början men jag tror nog det ska gå bra!
Jo det är ganska krävande med TC. För 1080p material så behöver du minst ha en ganska häftig dubbelkärne processor.. Min AMD x2 turion CPU @2,2 fixar "tunga/stora" 720 men inte 1080 filmer. Men jag vet inte riktigt om jag tycker att det har med routern att göra Men hittar man rätt filformat så fins det HD film som Ps3 tar rakt av. Då kan man lägga de på "router HDDn" och köra okodat till ps3an.. Mortensen sorry om jag var otydlig hastigheterna jag får är med TPtest. Ansluter i ganska höga hastigheter mot routern där pendlar det ganska friskt mellan 216mbit-300mbit. Har 100mbit ut på internet. Så 57mbit känns väldigt lågt.
Sitter med en lite äldre laptop just nu och en Netgear 3100 WNDA. Har inte haft några större problem att streama krävande 1080p klipp via en NAS till datorn, peakar på runt 50-60% av bandbredden. Nått är uppenbarligen fel med mina hastigheter ut på internet. Ska prova runt med lite andra datorer vid tillfälle.
Vill minnas att jag hört fler som klagat över WAN hastigheterna, men inte vad det berott på... Det snabbaste jag mätt varit runt 50mbit. Men eftersom jag har 15/2 lina så är det verkligen inget jag ska klaga över.. (min ISP ger Max och stryper sen ner mig till 15, så det är därför möjligt för mig att få 400-500% anslutning i någon minut innan jag är nere på min hastighet). Det är inte så att du hade något trassel på linan? (att din ISP gav dåliga hastigheter där och då). Det kan inte vara så att ditt modem inte pallar mer? Det borde onekligen gå att komma upp i 100 tycker man In my own (somewhat rudimentary, I will admit) testing, I was able to achieve raw throughput through the WAN interface, WITH the firewall on, around 370Mbps. Smallnetbuilder's test results were a bit over 400Mbps. http://forum1.netgea...ead.php?t=56363Du kanske kan hitta ett bättre svar på netgears fora!
Postad 15 October 2010 - 16:42
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Mortensen sorry om jag var otydlig hastigheterna jag får är med TPtest. Ansluter i ganska höga hastigheter mot routern där pendlar det ganska friskt mellan 216mbit-300mbit. Har 100mbit ut på internet. Så 57mbit känns väldigt lågt.
Om du har problem med throughput så är det kanske troligare modemet? varit uppe tidigare nära 100 mbit? /W
Postad 22 October 2010 - 15:40
Yoshi2000
-
Yoshi2000
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Köpte mig precis en WNDR3700.
Hade en Linksys WRT54GL innan som jag körde DD-WRT på och har varit otroligt nöjd med den routern tillsammans med firmwaren.
Någon som har testat att köra DD-WRT på WNDR3700 och kan förklara fördelar och nackdelar? Är det någon ide att installera den firmwaren istället för Netgears?
Postad 25 December 2010 - 17:30
Wompa
-
Wompa
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Köpte en 500gb WD Elements SE, en 2.5'' som drivs av USB:n.
Kopplar in den i routern och den bara klickar.
Är det så att Routern inte orkar driva hdisken eller vad är det för fel?
Postad 25 December 2010 - 18:20
kusen
-
kusen
-
Forumräv
-
-
714 inlägg
Har haft Routern drygt ett år nu och det finns en sak jag inte får till på den, nämligen att få bort den irriterande frågan on språk man får varje gång jag loggar in på den: Do you want to switch from "English" ( the current language ) to "Svenska"?
Finns det något sätt att få bort den, utan att behöva byta spårk för den delen? Jag vill ha engelska som språk men den behöver ju inte fråga det varje gång jag loggar på
Postad 25 December 2010 - 22:59
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Efter nya firmware i somras har jag aldrig lyckatsnhitta min externa hdd inkoppladntill denna router.
Postad 01 January 2011 - 09:46
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Låter som den inte får tillräckligt med startström. kompaatibel med netgears lista? /W
Postad 03 January 2011 - 11:38
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Vad snittar ni för hastighet på era N-band?
Köpte nyligen en WN111 sticka i staterna till min andra laptop.
Från g-bandet får jag ut ca 2,3 Mbit/s medan med stickan kommer jag upp i 650 Kbit/s under filöverföring.
Får inte upp hastigheten med stickan, trots att nätverket loggar mellan 162 och 300 mbps.
kör WPA2-PSK [AES]
Någon som haft liknande problem? Har jag missat något eller bara värdelös sticka?
/W
Postad 03 January 2011 - 13:20
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Låter som den inte får tillräckligt med startström. kompaatibel med netgears lista?
/W
Deras lista har typ inte uppdaterats sedan routern lanserades.
Postad 09 January 2011 - 23:49
PsychoCheF
-
PsychoCheF
-
Beroende
-
-
1353 inlägg
Precis skaffat mig denna router, och känner att jag behöver lite nybörjarhjälp.
Är det meningen att man ska ha två olika w-lan? (2,4 & 5GHz) Jag fattade som att "dual-band" innebar att jag inte skulle behöva bry mig om detta.
Jag ställde iaf in båda frekvenserna till 300mbps, men laptopen (MSI CR620) säger att anslutningen bara är 150mbps, en meter ifrån routern.
Under fliken "attached devices" är det helt tomt, men alla datorer har fullt fungerande nätverksanslutning ändå.
Redigerat av PsychoCheF, 09 January 2011 - 23:53.
Postad 14 January 2011 - 15:18
SebbesApa
-
SebbesApa
-
Rookie
-
8 inlägg
Har haft Routern drygt ett år nu och det finns en sak jag inte får till på den, nämligen att få bort den irriterande frågan on språk man får varje gång jag loggar in på den: Finns det något sätt att få bort den, utan att behöva byta spårk för den delen? Jag vill ha engelska som språk men den behöver ju inte fråga det varje gång jag loggar på 
Skulle också vilja veta detta...
Postad 15 January 2011 - 11:42
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Precis skaffat mig denna router, och känner att jag behöver lite nybörjarhjälp.
Är det meningen att man ska ha två olika w-lan? (2,4 & 5GHz) Jag fattade som att "dual-band" innebar att jag inte skulle behöva bry mig om detta.
Jag ställde iaf in båda frekvenserna till 300mbps, men laptopen (MSI CR620) säger att anslutningen bara är 150mbps, en meter ifrån routern.
Under fliken "attached devices" är det helt tomt, men alla datorer har fullt fungerande nätverksanslutning ändå.
Dualband innebär att den har möjlighet att sända på 2 olika band (frekvenser) 2,4 GHz och 5 GHz. Du kan alltså inte ha ett SSID som både stödjer 2,4 GHz och 5 GHz utan får välja vilken frekvens du vill använda. Det är ju inte svårare än att ha två SSIDn "2,4 och 5 GHz" som är dolda och har du förvalt för olika datorer beroende på vad du vill göra. Om din laptop sänker ner hastigheten till 150 mbps innebär det antagligen att du har ett nätverkskort som endast stödjer G (54mbps eller 104 mbps beroende på hårdvara). Routerns maxhastighet begränsas då till 150 mbps för de som stödjer N. Detta framgår men kunde möjligtvis gjorts bättre i routern. Det är mycket märkligt. Provat att uppdatera drivrutiner? /W
Postad 15 January 2011 - 22:15
StarChild
-
StarChild
-
Lärjunge
-
-
297 inlägg
802.11n kommer i 4 valörer. 150mbps, 300 mbps, 450mbps och 600 mbps. Det är ganska sannolikt att ditt nätverkskort i din laptop är ett 150mbps kort. Det är det i min laptop med, medan jag har 300 på stationära.
Postad 15 January 2011 - 23:32
PsychoCheF
-
PsychoCheF
-
Beroende
-
-
1353 inlägg
Dualband innebär att den har möjlighet att sända på 2 olika band (frekvenser) 2,4 GHz och 5 GHz. Du kan alltså inte ha ett SSID som både stödjer 2,4 GHz och 5 GHz utan får välja vilken frekvens du vill använda. Det är ju inte svårare än att ha två SSIDn "2,4 och 5 GHz" som är dolda och har du förvalt för olika datorer beroende på vad du vill göra.
Om din laptop sänker ner hastigheten till 150 mbps innebär det antagligen att du har ett nätverkskort som endast stödjer G (54mbps eller 104 mbps beroende på hårdvara). Routerns maxhastighet begränsas då till 150 mbps för de som stödjer N. Detta framgår men kunde möjligtvis gjorts bättre i routern.
Det är mycket märkligt. Provat att uppdatera drivrutiner?
/W
Tack för era svar.
802.11n kommer i 4 valörer. 150mbps, 300 mbps, 450mbps och 600 mbps. Det är ganska sannolikt att ditt nätverkskort i din laptop är ett 150mbps kort. Det är det i min laptop med, medan jag har 300 på stationära.
Hmm... tror det är som StarChild säger ang. hastigheten, laptopen stöder väl bara 150mbps. Följdfråga, är "n" = 5GHz, eller använder "n" även 2,4GHz? Dock retar "attached devices" mig... routern är upgraderad till senaste firmware. Ska nog testa en återställning av routern och se vad som händer...
Postad 16 January 2011 - 11:31
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
n är bara ett protokoll liksom a,b,g ur standarden IEEE 802.11
n går att sända i 2.4, 3.6 och 5 GHz
/W
Postad 20 January 2011 - 17:01
SebbesApa
-
SebbesApa
-
Rookie
-
8 inlägg
Har haft Routern drygt ett år nu och det finns en sak jag inte får till på den, nämligen att få bort den irriterande frågan on språk man får varje gång jag loggar in på den: Finns det något sätt att få bort den, utan att behöva byta spårk för den delen? Jag vill ha engelska som språk men den behöver ju inte fråga det varje gång jag loggar på 
En workaround är att skapa en bookmark med adressen " http://192.168.1.1/index.htm "
Postad 20 January 2011 - 17:32
BGPv4
-
BGPv4
-
Forumräv
-
-
923 inlägg
Installera OpenWRT customized, bästa jag gjort.
Postad 20 January 2011 - 19:21
kusen
-
kusen
-
Forumräv
-
-
714 inlägg
En workaround är att skapa en bookmark med adressen " http://192.168.1.1/index.htm "
Hehe, ibland är det löjligt enkelt! Var bombsäker på att det var någon som var tvunget att besvaras varje gång man loggade på och skapade en session på routern, men det visst var lättare än så. Tackar för tipset, funkar kalas!
Postad 13 February 2011 - 21:48
nikkeg
-
nikkeg
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
3700v2 mycket nöjd ,efter massa problem med dlinks 655 o 855or
Postad 19 February 2011 - 18:08
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Installera OpenWRT customized, bästa jag gjort.
Har funderat på detta men inte lagt ner någon tid på det. Hur värt är det? Vad tjänar jag på det? tips? Kan jag öka signalstyrka manuellt? ` /W
Postad 13 April 2011 - 07:57
Toxicarea
-
Toxicarea
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Fick en 3700v2 igår och provade inte ens netgears openwrt som ligger i utan flashade dd-wrt direkt.
Haft en Dlink 655a sedan den kom ut men sista veckan har den börjat låsa sig på wan ip, dhcp delar inte ut ip via trådlösa etc.
Bara inse att den har gjort ett grymt jobb under alla dom åren jag haft den.
Hade under längre tid tittat på olika lösningar och har under flera år provat både det ena och det andra.
En önskan har varit att kunna köra sshd server direkt i routern, kör tunnel hem från jobbet för att komma undan alla spärrar
Än så länge är jag mer än nöjd.
LAN-WAN prestanda är för mig som med 655an, dvs ca 95Mb/s ner och 90Mb/s upp.
LAN-LAN peekade 655an på 130MB/s för att plana ut runt 50-60MB/s, detta mellan krypterade diskar.
DD-WRT stöder inte jumbo frames så den ligger konstant på ca 60-70MB/s LAN-LAN
Redigerat av Toxicarea, 13 April 2011 - 07:59.
Postad 23 April 2011 - 17:42
Kroem
-
Kroem
-
Forumräv
-
-
626 inlägg
Någon som kör denna med dd-wrt och squeezebox? Jag får inte mina controllers att connecta till min server... Det innebär såklart också att min receiver inte är tillgänglig.
Hjälp.
Postad 19 September 2011 - 18:47
oholah
-
oholah
-
Rookie
-
1 inlägg
Har kopplat in en WD Mybook 1TB till routerns USB. Till en början var det frid och fröjd men nu kan jag inte hitta disken. Jag hittar den om jag går loggar in i routern och letar upp den via länken som finns i USB-inställningar. Men jag kan inte hitta den från varken Macen eller PCn på nätverket. Hårddisken går aldrig ner i viloläge (dumt nog) när den är inkopplad till routern så det kan inte vara det som är felet. Mybook 1TB finns ju inte med i listan över diskar som stöds. Samtidigt hade jag kontakt med den i början. Jag har senaste firmware. Disken funkar när jag kopplar in den direkt till dator. Jag vore sjukt tacksam för tips som gör nytta!
Har exakt samma problem. Ingen som har en lösning?
Postad 21 September 2011 - 09:59
Unregistereda744b4ff
-
Unregistereda744b4ff
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
hittar inte sök funktionen för trådet. Nån som har en HD box från BBB och använder denna router? Fick inte min att funka, och supporten säger att deras HD box enbart stöder "rswitchen/gatewayn" man får från BBB. Borde inte det funka om man aktiverar "DMZ mode" till HD boxen?.
Postad 22 September 2011 - 13:00
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
fixat...
Redigerat av Majorglenn, 22 September 2011 - 15:23.
Postad 23 September 2011 - 20:07
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Har exakt samma problem. Ingen som har en lösning?
Nej. Har gett upp och hoppas att den gör detsamma så handlar jag en ny, troligtvis Time Capsule. Skitsupport från Netgear på deras forum. Omöjligt att hitta info. Nu är den bara stabil och snabb. Vore coolt om USB-tanken hade funkat.
Postad 26 September 2011 - 17:14
:stefan:
-
:stefan:
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Har haft denna något år utan problem, men nu när jag ska pilla för att få min HTC Sensation att ansluta till nätverket går det troll i allt. Hur jag än försöker dyker inte nätverket upp i listan i telefonen, trots SSID påslaget. Försökte med "Enable Wireless Router Radio" också, men när jag tryckt på Apply och sidan laddat om (tar en evighet) har bocken i rutan försvunnit. Likaså är "Add WPS Client" uppe i vänsterkolumnen utgråad och går inte att klicka på. Försöker jag uppdatera FW tuggar den ett tag och påstår sen att jag inte har något internetanslutning. Eller hur! Men det är också soprent under "Attached devices" och där vet jag att det funnits info förut. Laptopen, WHS-servern och min Boxee borde finnas där, men inte en bokstav. Men den gör sitt jobb i övrigt, så jag trycker ju ogärna på fabriksåterställningen...
Postad 28 October 2011 - 20:44
jackez
-
jackez
-
Rookie
-
4 inlägg
Har inskaffat ett WNDR3700 v2 och får ut grymt bra hastighet ur den med 100/100. Men eftersom att jag är så himla prestanda-kåt så undrar jag ifall någon har provat DD-WRT, tomato, eller annan custom firmware, samt vad det är för fördelar med det?
Postad 21 November 2011 - 08:52
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
den här vs Asus rt-n56u, vilken gör sig bäst som media streamare till tv från inkopplad USB disk?
Postad 12 February 2012 - 13:19
Unregistered80410385
-
Unregistered80410385
-
Rookie
-
4 inlägg
Är det någon som vet vilka portar som skall öppnas föratt exempelvis aftonbladet tv, svt play med flera INTE skall stanna på exakt 5min i andoidlurar inkopplade på wifi ?
Postad 12 February 2012 - 14:51
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4217 inlägg
Är det någon som vet vilka portar som skall öppnas föratt exempelvis aftonbladet tv, svt play med flera INTE skall stanna på exakt 5min i andoidlurar inkopplade på wifi ?
Inga alls. Det är inte det port forwarding är till för.
Postad 29 January 2013 - 09:15
sekarlssost
-
sekarlssost
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hej,
Har nyligen införskaffat denna router.
Jag har kopplat in USB-disk på den.
Mitt mål är att få den som en nätverksenhet till min tizzbird N1.
Hittar den via DNLA men det är väldigt omständigt och vill därför dela denna på annat snabbare sätt ex. NFS.
Är detta möjligt och hur gör man?
/Sekarlssost
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Allmänna datorfrågor
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|