Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Windows 7 - Är det värt det?

157 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Windows 7 Home Premium Sve (Mjukvara) 1 7.749998 (3) Inga priser
Microsoft Windows 7 Professional Sve (Mjukvara) 1 8.333332 (2) Inga priser
Microsoft Windows 7 Ultimate Sve (Mjukvara) 1 9.444444 (8) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 19 November 2009 - 13:43

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0

Lycka till! :D

Ja efter en titt på Sony's hemsida förstår jag svaret :rolleyes:
Lenovo kom ut med drivare och programvara till min tre år gamla X60 väldigt tidigt (Augusti).

Mmm...Been there, done that! :( Fast då var det Vista det handlade om.
Nu förstår du kanske varför jag vill spy om någon frågar mig om Sony Vaio är ett bra köp.
Ska nog inte klanka på Vaio för mycket då jag själv inte äger en. Men eftersom det är jag som får serva datorerna åt hela min bekantskapskrets så....

Men jag måste försvara dom lite!
Det är bra att dom testar ut drivarna ordentligt och inte släpper ut halvfärdiga saker som får datorerna att gå på knä. Så länge det är det dom gör, vilket jag förutsätter.

Postad 21 December 2009 - 15:16

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Läste nånstans att sony uppdaterar alla Vaio modeller till W7 men min Sony Vaio VGN-FW11M fanns inte med på listan!
Kan man ringa och prata med supporten eller uppdaterar de bara laptops som finns med på listan?

Jag köpte min Vaio för 1 år sedan så den är inte gammal heller..

Postad 21 December 2009 - 18:01

Unregistered1820
  • Unregistered1820
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0
Hej
Jag fick win7starter 32bit på min ASUS EeePC 1005HA jämfört med ex. premium mot starter
Vad är det man inte får eller kan göra med starter/SE varianten jämfört med ex. premium mot starter

ASUS hade ett program System setting, som gör det möjligt att byta bakgrunder på (windows)skrivbordet
Dessutom fick jag ett par självinstallerand register nycklar som ger tillgång till [Kopiera till] och [Flytta till] som jag saknade från XP.

Postad 25 December 2009 - 17:31

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0

Hej
Jag fick win7starter 32bit på min ASUS EeePC 1005HA jämfört med ex. premium mot starter
Vad är det man inte får eller kan göra med starter/SE varianten jämfört med ex. premium mot starter

Se inlägg 31 i denna tråd, "en bra chart" börjar meningen med och innehåller en länk.

Redigerat av maxxess, 25 December 2009 - 17:32.

Postad 25 December 2009 - 20:19

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
Jag funderar på att slå till på en Win7 Home Premium OEM linces här i mellandagarna.
Samtidigt kommer jag köpa två nya hårddiskar som jag tänkte sätta i raid och installera Win7 på, dvs en "fresh" install.

Hur funkar det här nu.. , mitt befintliga moderkort är ju inte "nytt". Kommer installationen att gå igenom ändå eller hur funkar det? . Pallar inte att pröjsa summan det kostar för retail varianten, och orkar inte vänta på en eventuell beställning från amazon.co.uk heller.

Postad 26 December 2009 - 09:24

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0
Ja, OEM kommer att funka. Och Win7 är det OS som har överlägset bäst stöd för olik HW (även om tidningen datormagazin tycker Linux är lika bra :-)

Det skall bara vara att tuta och köra. Kolla gärna windows 7 upgrade advisor innan köp.

Postad 26 December 2009 - 20:17

DmD
  • DmD
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0

Ja, OEM kommer att funka. Och Win7 är det OS som har överlägset bäst stöd för olik HW (även om tidningen datormagazin tycker Linux är lika bra :-)

Det skall bara vara att tuta och köra. Kolla gärna windows 7 upgrade advisor innan köp.

Tackar för svaret =) .

Hur funkar det om jag i framtiden skaffar ett nytt moderkort och en ny cpu? , men fortfarande kör mitt Win7 från min första installation från min disk?/diskar. Läste något om att iomed en OEM linces så är man "bunden" till det moderkortet man installerar med/på ?

Postad 26 December 2009 - 21:13

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0
Det finns nog miljarder svar på denna fråga i forumen. I korthet så brukar det för de flesta vara som så att ny aktivering krävs vid större förändringar. Ibland går den igenom online direkt, problem solved. Ibland får man ringa ett nummer som för de flesta visat sig gå till en talsvarsmaskin som man knappar siffror med.

Har aldrig gjort detta själv och aldrig läst här om någon som misslyckats med en OEM, skulle tro att det är ovanligt att man blir nekad aktivering om man behöver kontakta kundtjänst - men återigen: jag vet inte säkert.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.