ASUS EeeBox PC EB1012
303 svar till detta ämne
Postad 12 February 2010 - 10:41
Bostongurka
-
Bostongurka
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Ingen av er kära EB1012 ägare som också är spelare av "point n klick" äventyrsspel?
Är intresserad av hur spel som Machinarium, Sam and Max, Tales of Monkey Island, Runaway, A Vampyre Story ect fungerar på EB1012, om dom ens är spelbara?
Jag antar att äldre Lucas Arts spel fungerar bra med ScummVM.
Någon som har testat följande spel?
P.S Trevlig helg D.S
Mvh Bostongurka
Redigerat av Bostongurka, 12 February 2010 - 10:42.
Postad 12 February 2010 - 10:46
Bostongurka
-
Bostongurka
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Har haft min 1012a i par månader nu, en av de bäst prylarna jag köpt.
Största fördelarna: installation helt problemfri, väldigt tyst (hör den inte alls), lågt pris, snygg och funkar kanon
Mina användningsområden: Spotify, Surf, Filmer sf-anytime, film från extern hd, svt/tv4/tv3 play och alla de sakerna tycker jag 1012an hanterar kanon. För den pokerintresserade så kör jag flerbords FullTilt Rush Poker och hinner få med statistik från Poker Tracker med acceptabel fördröjning.
Nackdelar: - Tycker det hackar lite när jag scrollar websidor med mycket content (exvis dn.se), kan vara grafik inställning, kan vara strul med Flash Annars typ 100% i mina böcker.
Har 1012an (alltid påslagen) inkopplad till en Onkyo 607a, som "kringutrustning" till 1012an har jag ett trådlöst tangentbord (Logitech DiNovo Edge) en "air mouse" (Logitech MX air), har också en Freecoom extern HD på 1.5TB (väldigt tyst).
Tack för infot  Funkar det bra med EB1012 och Onkyo 607:an? får du ut 5.1 ljud från filmer osv? Mvh Herr Bostongurka
Postad 12 February 2010 - 14:27
RElofsson
-
RElofsson
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Vad väljer du för codecs i MediaPortals config för att köra på dessa codecs? Jag har installerat Windows 7 codecs, men det kommer inte upp några nya val i MediaPortals Config.
Jag väljer ffdshow rakt igenom, sedan beror det på vad du har ställt in i Windows 7 Codecs konfigurationsprogram.
Postad 13 February 2010 - 10:42
Gothr2
-
Gothr2
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Jag är fortfarande nöjd med min 1012:a ihop med mitt nya Logiteck Dinovo Edge. 5,1 funkar kanon ihop med nya förstärkaren. Köpten en optisk sladd på Kjell & co så man slipper använda toslink-adaptern som medföljer. Känns bättre att slippa den och bara ha en hel sladd.
Men en sak som fortfarande gnager i mig är att jag vill få ut mitt operativsystem på nåt USB så man kan återställa om det händer något.
Eller går det att låna någons W7 och använda min licens?
Nån som kör readyboost på 1012:an? Nån skillnad? Tänkte jag skulle sätta i nåt minneskort och använda det som readyboost eftersom jag aldrig kommer använda den kortläsaren. Nåt kort att rekommendera till detta?
Postad 13 February 2010 - 12:53
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
Men en sak som fortfarande gnager i mig är att jag vill få ut mitt operativsystem på nåt USB så man kan återställa om det händer något. Eller går det att låna någons W7 och använda min licens?
Prova detta och återkom med resultatet.
Postad 13 February 2010 - 15:10
Gothr2
-
Gothr2
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Prova detta och återkom med resultatet.
Men detta kräver ju Windows 7 på skiva eller som iso-fil. Hur gör man det med ISO? Jag har ju inget förutom det Windows 7 som ligger i datorn. /Henrik
Postad 13 February 2010 - 20:38
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
Men detta kräver ju Windows 7 på skiva eller som iso-fil. Hur gör man det med ISO? Jag har ju inget förutom det Windows 7 som ligger i datorn.
/Henrik
Jag har ingen aning. Men det vore trevligt om någon som vet kommenterar.
Postad 14 February 2010 - 07:36
LanceUppercut
-
LanceUppercut
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Jag väljer ffdshow rakt igenom, sedan beror det på vad du har ställt in i Windows 7 Codecs konfigurationsprogram.
Tackar! Fungerade utmärkt. Full-HD utan hack. Lägger jag på subtitles börjar det dock hacka. Är det någon som fått detta att fungera, och har några bra tips? Däremot verkar SVTplay i OnlineVideos slutat fungera i samma veva som jag installerade Windows 7 codecs. Får bara meddellandet "Unable to play: xxx.wmv Audio Codec:" När jag tittar i OnlineVideos Config står det vilka codecs som används (Win7codecs bla) men de går inte att ändra. Väljer man även OnlineVideos codecs genom Windows 7 codecs och vad använder du för inställningar för detta? De flesta av kanalerna i OnlineVideos har jag aldrig fått att fungera (youtube, MTVvideos mfl). Dessa känns dock inte så viktiga, men har ni andra som kör programmet lyckats få igång dessa?
Postad 14 February 2010 - 13:22
RElofsson
-
RElofsson
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Däremot verkar SVTplay i OnlineVideos slutat fungera i samma veva som jag installerade Windows 7 codecs. Får bara meddellandet "Unable to play: xxx.wmv Audio Codec:" När jag tittar i OnlineVideos Config står det vilka codecs som används (Win7codecs bla) men de går inte att ändra. Väljer man även OnlineVideos codecs genom Windows 7 codecs och vad använder du för inställningar för detta?
De flesta av kanalerna i OnlineVideos har jag aldrig fått att fungera (youtube, MTVvideos mfl). Dessa känns dock inte så viktiga, men har ni andra som kör programmet lyckats få igång dessa?
Kör du senaste versionen av Online Videos (0.17)? Jag har inga program med SVT Play och har inte gjort några ändringar i konfigurationen. En del filmer på YouTube krånglar med audio codec-larmet men det finns ett par trådar om det på MediaPortals forum. Det verkar vara mer en bugg i Online videos och jag kan spela det mesta på YouTube om jag ställer in att HD-kvalitet ska användas.
Postad 14 February 2010 - 15:03
sebbe1891
-
sebbe1891
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Kanske mer tilllhör mediaportals forum men jösses vilken risig bild jag får på youtube, även fast det är inställt på hd kvalitet. Mycket sämre än med firefox, samma för er?
Postad 14 February 2010 - 19:26
RElofsson
-
RElofsson
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Kanske mer tilllhör mediaportals forum men jösses vilken risig bild jag får på youtube, även fast det är inställt på hd kvalitet. Mycket sämre än med firefox, samma för er?
Det kan jag inte påstå, tittade just på Mean Kitty - Valentine's day (första klippet under Top rated) och har bättre bild än vanlig SD-TV. Jag har ställt in i Online Videos att jag vill ha HD-kvalitet på YouTube.
Postad 14 February 2010 - 20:21
LanceUppercut
-
LanceUppercut
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Kör du senaste versionen av Online Videos (0.17)? Jag har inga program med SVT Play och har inte gjort några ändringar i konfigurationen. En del filmer på YouTube krånglar med audio codec-larmet men det finns ett par trådar om det på MediaPortals forum. Det verkar vara mer en bugg i Online videos och jag kan spela det mesta på YouTube om jag ställer in att HD-kvalitet ska användas.
Jag hade version 0.16. Det hjälpte inte att uppdatera. Jag avinstallerade Windows 7 codecs och installerade om SAF, och fick genom det igång de allra flesta kanalerna på OnlineVideos. Jag misstänker att det blev något strul med både SAF och Windows 7 codecs installerat. Däremot hackar nu en del av mina lokala filmer. Kanske provar att avinstallera SAF och enbart installera Windows 7 Codecs. Dessutom går det nu inte att konfigurera OnlineVideos (flytta runt, dölja kanaler mm). Kanske är något med nya versionen, för det funkade innan. Jaja, får fortsätta försöka allt att fungera med tiden.
Postad 14 February 2010 - 20:29
LanceUppercut
-
LanceUppercut
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Känner inte heller igen detta. Det är inte klippen du kollar på som har sämre kvalitet? Jag kollade på Audi-reklamen från superbowl, och tycker kvaliteten var riktigt bra.
Redigerat av LanceUppercut, 14 February 2010 - 20:29.
Postad 14 February 2010 - 22:26
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Kommer det någon nyare modell snart? (Än eb1501)
Sen undrar jag vad det är för Vesa-fäste som följer med? min Tv har 200x100 vad jag förstår och inte mer av den kvadratiska sorten.
Postad 15 February 2010 - 18:01
guinness
-
guinness
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej undrar om någon vet om nån passande mottagare till en harmony fjärr, har sökt här i forumet och lyckas inte riktigt få kläm på vad man tänkas kan använda. Sen undrar jag över hur bilden är jämfört med popcorn hour.
Tacksam om någon kan svara.
Postad 15 February 2010 - 18:16
LanceUppercut
-
LanceUppercut
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Hej undrar om någon vet om nån passande mottagare till en harmony fjärr, har sökt här i forumet och lyckas inte riktigt få kläm på vad man tänkas kan använda. Sen undrar jag över hur bilden är jämfört med popcorn hour. Tacksam om någon kan svara.
Jag har beställt HP MCE WIRELESS USB IR RECEIVER från eBay som RElofsson tipsade om tidigare i tråden. Har inte fått den ännu, men jag kan återkomma med mer info när den kommer.
Postad 15 February 2010 - 18:25
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
Jag har beställt HP MCE WIRELESS USB IR RECEIVER från eBay som RElofsson tipsade om tidigare i tråden. Har inte fått den ännu, men jag kan återkomma med mer info när den kommer.
Kan du vara snäll och testa detta när mottagaren har kommit? Det är väll i ditt intresse ändå
Postad 15 February 2010 - 18:41
guinness
-
guinness
-
Rookie
-
5 inlägg
Verkar helt perfekt, förstår inte jag kunde missa den! Det står att den är kompatibel med harmony+att priset är ok och fraktfritt. Återkom gärna med resultatet.
Postad 15 February 2010 - 23:04
LanceUppercut
-
LanceUppercut
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Kan du vara snäll och testa detta när mottagaren har kommit? Det är väll i ditt intresse ändå 
Det är redan inprogrammerat i fjärren, så självklart blir det test av detta. Nu är det bara att vänta på leveransen...
Postad 16 February 2010 - 00:14
sebbe1891
-
sebbe1891
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Gah..angångde youtube kvaliteten. Höll på att testa både XBMC och mediaportal så självklart blandade jag ihop de både. Kvaliteten på mediaportal var top notch  sorry
Postad 16 February 2010 - 14:13
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Kommer det någon nyare modell snart? (Än eb1501) Sen undrar jag vad det är för Vesa-fäste som följer med? min Tv har 200x100 vad jag förstår och inte mer av den kvadratiska sorten.
Ingen som kan svara på någon av frågorna? Sista borde ju en ägare av en box kunna tala om. (Tänker mig eb1501 modellen.)
Postad 17 February 2010 - 07:48
zappee
-
zappee
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Ingen som kan svara på någon av frågorna? Sista borde ju en ägare av en box kunna tala om. (Tänker mig eb1501 modellen.)
Testa i rätt tråd kanske? https://www.minhembi...howtopic=244269
Postad 19 February 2010 - 01:43
sebbe1891
-
sebbe1891
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Har suttit och pillat lite med mediaportal och XBMC på laptopen nu och kommit fram till att mediaportal blir det nog för mig. Dessvärre verkar eb1012 vara slut på de flesta butikerna och hos tillverkaren. Webhallen lade en order den 5e februari men har ännu inte fått några, typiskt. Grymt att få en sån liten ljudlös sak som klarar HD material för en sån peng ju så jag väntar tills den kommer in, har ingen brådska.
Den ger ut HD ljud via HDMI porten? eller klarar den bara ljud av dvdkvalitet?
Postad 21 February 2010 - 18:43
LanceUppercut
-
LanceUppercut
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Verkar helt perfekt, förstår inte jag kunde missa den! Det står att den är kompatibel med harmony+att priset är ok och fraktfritt. Återkom gärna med resultatet.
För ett par dagar sedan damp IR-mottagaren ner i brevlådan (skulle även varit en IR-sändare, men den saknades). Har nu testat den och till en början fungerade den fläckfritt. Jag använde en mix av MCE keyboard och MCE SE som master_of_rock skrev om ovan i en aktivitet i Harmonyn. Det fungerade väldigt bra. Av kommandona jag var intresserad av fungerade 100%. Det jag inte har testat är att väcka datorn från något annat läge än strömsparläget, vilket iaf fungerar (den blinkande dioden i strömsparläget är något irriterande, så ska försöka få detta att fungera även från viloläge). För att få fjärren att fungera med mediaportal installerade jag även IR Server Suite. MEN... när alla bitar började falla på plats och bara finjusteringarna var kvar börjar det strula. Efter en omstart kommer meddelandet att ny hårdvara hittats och drivrutiner installeras. Efter varje omstart måste jag nu ta ur och sätta i USB-kontakten för att den ska ta emot kommandon (står som unknown device i enhetshanteraren innan jag gör detta). Inte nog med detta, för att få den att fungera med mediaportal måste jag även installera om IR Server Suite efter varje omstart. Detta känns givetvis inte hållbart i längden... Jag har testat att avinstallera drivrutinen för USB-mottagaren, och på nytt sätta i den, varpå drivrutinerna installeras om igen, men detta hjälpte inte. Är det någon som har någon idé för hur detta skulle kunna lösas?
Postad 21 February 2010 - 18:51
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
Har du testat att använda den i en annan dator med/utan W7? Man måste ju lokalisera problemet innan man börjar söka en lösning :-)
Postad 21 February 2010 - 20:39
LanceUppercut
-
LanceUppercut
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Bra tänkt! Testade att koppla den till en laptop med Windows Vista installerat. Här fungerade det, även efter omstart. Då bör det ju iaf inte vara något fel på mottagaren.
Jag har ingen annan dator med Windows 7. Dock har jag svårt att tänka mig att det skulle vara något specifikt med operativet, eftersom det fungerade bra i 3-4 dagar med X antal omstarter utan att strula.
Några andra idéer? Någon sorts worst case-lösning vore naturligtvis att installera om datorn, men det känns som att jag gärna undviker...
Postad 21 February 2010 - 20:42
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
Kör systemåtterstälning till tidigare tidspunkt. Någon dag innan du installerade mottagaren för första gången. Då skall alla drivisar vara som för. Det är lättast att börja med.
Postad 21 February 2010 - 20:57
LanceUppercut
-
LanceUppercut
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Tack för tips! Får testa detta när tjejen slutat ockupera tv:n för drama-film.
Postad 21 February 2010 - 20:59
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
Jag räknar med att du vet vad "systemåtterstälning till tidigare tidspunkt" är och att du inte råkar återställa till fabriksinställningar
Postad 22 February 2010 - 00:30
danieln01
-
danieln01
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag har också den här HP MCE WIRELESS USB IR RECEIVER till min Eee Box EB1012. Upplever samma problem som du, dvs efter omstart måste jag dra ur usb kontakten och sätta tillbaka den för att datorn ska hitta den. Jag kör dock Linux Ubuntu 9.10. Samt att ibland så låser sig IR signalen och det går inte att skicka komando på 1-2 minuter, ibland helt låst.
Sitter med ett annat konstigt problem också. Just nu kör jag USB live versionen av Ubuntu på en USB sticka, det funkar hyfsat bra, XBMC har väl hängt sig någon gång men annars flyter HD filmerna på bra. Problemet är att jag tänkte installera Ubuntu på HD'n istället, men då stötte jag på patrull. Efter installation och omboot så står bara prompten och hela skärmen blinkar. Verkar vara något med Nvidia drivarna eller X server, men har provat olika inställningar i /etc/X11/xorg.conf utan resultat. Någon som haft liknande problem med Ubuntu 9.10 och Eee Box EB012?
/D
Postad 22 February 2010 - 07:29
LanceUppercut
-
LanceUppercut
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Jag har också den här HP MCE WIRELESS USB IR RECEIVER till min Eee Box EB1012. Upplever samma problem som du, dvs efter omstart måste jag dra ur usb kontakten och sätta tillbaka den för att datorn ska hitta den. Jag kör dock Linux Ubuntu 9.10. Samt att ibland så låser sig IR signalen och det går inte att skicka komando på 1-2 minuter, ibland helt låst.
Där ser man. Då kanske det är något hårdvarurelaterat. Fick inte gjort någon systemåterställning. Det fanns bara en återställningspunkt, från tidigare under gårdagen. Detta trots att jag valde "Visa alla"... Med informationen ovan är det ju tveksamt om en ominstallation skulle hjälpa. Är det någon som använder HP MCE WIRELESS USB IR RECEIVER till Eee Box och har fått det att fungera utan ovanstående problem?
Postad 22 February 2010 - 09:29
RElofsson
-
RElofsson
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Om man söker lite på nätet så verkar problemet med att mottagaren inte fungerar efter omstart vara relativt vanligt och drabbar många olika typer av datorer och mottagare. Den här tråden verkar innehålla en del vettiga tips. Jag hade själv samma problem med mottagaren till en Philips MCE-fjärr från El-Giganten men la ner det hela då jag fick en överbliven MS-original-mottagare som inte hade problemet av en kompis.
Postad 27 February 2010 - 15:43
dia
-
dia
-
Rookie
-
5 inlägg
Hittade lite info om ni vill överklocka 1012:an eee support forumJag har testat och det verkar fungera. /Dennis
Postad 27 February 2010 - 17:04
Unregisteredd579c0f3
-
Unregisteredd579c0f3
-
Rookie
-
2 inlägg
hejsan.. jag skaffade mig eeboxen 1501 och allt verkade funka fint i början me installation. sen när jag började spela upp videor i 720 o 1080 så hackar videon jättemycket.. blir riktigt förbannad.. jag körde vlc först sen bytte jag till windows media player o den saknade ljud. sen körde jag playern som ingick o den funkade bäst dock hackade den till ibland varje 20e min.. har testat media player classic den funkar fast vissa filmer gjorde att den hängde sig innan filmen ens startat..
den funkar bra för surfande och musik men video i lägre upplösningar.. har skaffat alla möjliga codex så det är nog inte problemet.. när man kollar in processorn så jobbar den på max varje gång man spelar film!
kan det vara drivers till gpun?
Postad 08 March 2010 - 19:36
Unregisteredcdb4bf94
-
Unregisteredcdb4bf94
-
Rookie
-
2 inlägg
hejsan.. jag skaffade mig eeboxen 1501 och allt verkade funka fint i början me installation. sen när jag började spela upp videor i 720 o 1080 så hackar videon jättemycket.. blir riktigt förbannad.. jag körde vlc först sen bytte jag till windows media player o den saknade ljud. sen körde jag playern som ingick o den funkade bäst dock hackade den till ibland varje 20e min.. har testat media player classic den funkar fast vissa filmer gjorde att den hängde sig innan filmen ens startat..
den funkar bra för surfande och musik men video i lägre upplösningar.. har skaffat alla möjliga codex så det är nog inte problemet.. när man kollar in processorn så jobbar den på max varje gång man spelar film!
Jag har exakt samma problem med min 1012. Skulle va tacksam om någon visste vad problemet kan va. Om inte får jag väl byta den mot en ny.
Postad 09 March 2010 - 14:37
dumbbell
-
dumbbell
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej! Jag har precis köpt en EB1012 och har problem med att processorbelastningen är hög (>60% på 720p) när jag kollar på mkv-filmer med undertexter. Plockar jag bort undertexten (deletar srt-filen) och kollar på exakt samma mkv, så är processorbelastningen under 10%. Kan man göra något åt detta så det går att se filmer med undertexter utan den höga belastningen? Jag har installerat Combined Community Codec Pack och använder Windows Media Player. All hjälp uppskattas!
Postad 10 March 2010 - 19:33
Ecis
-
Ecis
-
Lärjunge
-
-
453 inlägg
Jag har den här burken som mediaspelare och den är mycket bättre än en tvix. Direkt dåligt och snålt är att skicka med ett stort trådbundet tangentbord och mus istället för trådlöst. Då det inte ingår någon fjärrkontroll löste jag det genom att beställa en hp wireless extender från http://cgi.ebay.co.u...ME:L:OU:GB:112324,95 dollar var ett riktigt kap, och hade det på en vecka direkt i brevlådan. Eee fungerar nu tillsammans med allt i stereohyllan och windows mediaplayer styrs direkt genom fjärrkontrollen. Lade in koderna från HP i en pronto och vips bara 1 fjärrkontroll till Eee, stereo, tv, projektor, projektorduk och belysning. Riktigt bekvämt. Riktigt bra mediaspelare som inte hackar men glöm inte svart tejp för den ilsket blå laserpekaren i fronten.
Postad 16 March 2010 - 00:32
henryd
-
henryd
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Nå, någon som fått det att inte hacka med 1080p mkv och .srt undertext fil. I så fall blir det lätt ett köp men annars är det ju rent skräp. Bättre o bygga en egen ordentlig burk med core 2 duo processor och ett silent graffe kort till.
Postad 17 March 2010 - 11:05
vanka
-
vanka
-
Användare
-
-
207 inlägg
.. har skaffat alla möjliga codex så det är nog inte problemet.. när man kollar in processorn så jobbar den på max varje gång man spelar film!
Att skaffa sig fler codex leder ofta bara till större problem. Hej!
Jag har precis köpt en EB1012 och har problem med att processorbelastningen är hög (>60% på 720p) när jag kollar på mkv-filmer med undertexter. Plockar jag bort undertexten (deletar srt-filen) och kollar på exakt samma mkv, så är processorbelastningen under 10%. Kan man göra något åt detta så det går att se filmer med undertexter utan den höga belastningen?
Jag har installerat Combined Community Codec Pack och använder Windows Media Player.
All hjälp uppskattas!
I många spelare fungerar inte hårdvaruavkodning tillsammans med undertexter. Testa MPC - HC
Postad 25 March 2010 - 20:02
Jonas_p
-
Jonas_p
-
Användare
-
-
103 inlägg
Hej.. Har ett litet problem när jag kör mkv filer från min eb1012, matar ut bilden via hdmi till plasman och ljudet via
optisk kabel till förstärkaren. Problemet är att ljud och bild är i osync, ljudet kommer nån millisekund tidigare än bilden. Spelar upp via MPC-HC, ac3-filter men jag hittar ingenstans man kan synka ljudet. Skickar jag allt via hdmi till plasman är det i sync. Har tyvärr en gammal Pioneer förstärkare som inte har hdmi in.
Någon som kan hjälpa mig med inställningar?
/jonas
Redigerat av Jonas_p, 25 March 2010 - 20:03.
Postad 26 March 2010 - 04:39
=JoNaZ=
-
=JoNaZ=
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Vilket program spelar du video med? ibland kan man sätta delay innuti programmet.
Jag har själv en eb1012 som jag kör XBMC i ubuntu på. Där kan man sätta delay i inställningarna, men det har inte jag gjort utan jag ställer in delayen i min förstärkare istället. Onkyo 805. Runt 100ms delay på ljudet är lagom för mig att allt ska vara i sync
Postad 27 March 2010 - 18:23
Jonas_p
-
Jonas_p
-
Användare
-
-
103 inlägg
Jag använder som sagt MPC home cinema men nu har jag hitta var man kan synca ljudet, fanns ju under inställningarna i ac3filter.
Postad 30 March 2010 - 11:42
Är det några problem att spela upp MKV med DTS-MA eller TrueHD? Jag tänkte om det skulle vara för processorkrävande eller något. Dock tänkte jag bara koppla till min TV direkt med HDMI, men det kanske blir någon riktig 5.1/7.1-högtalaranläggning om jag flyttar någon gång.
Är det något skillnad i CPU-/GPU-belastning att spela upp bluray 1080p jämfört med en encode MKV 1080p? Klarar EB1012n bluray?
Redigerat av mendflyk, 01 April 2010 - 05:32.
Postad 07 April 2010 - 21:53
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Jag funderar på att köpa en EB1012 för att köra Squeezebox Center på (som huvudsyfte tillsvidare) visst borde det fungera utan problem?
Postad 10 April 2010 - 10:52
jonoman
-
jonoman
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej Hade samma problem med första filmen jag testade, avinstallerade då det förinstallerade virusprogrammet (var det Norton?) och installerade istället Antivira. Efter detta har jag inte några problem.
Postad 14 April 2010 - 01:05
Unregisteredbc8937f7
-
Unregisteredbc8937f7
-
Rookie
-
9 inlägg
Vet någon av er som äger denna ifall det går att använda två skärmar med separata skrivbord samtidigt?
Postad 26 April 2010 - 13:29
Kalleanka_
-
Kalleanka_
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Har funderat på att skaffa den här för att ha som mediacenter.
Det jag har tänkt att använda den till är;
-Surfa
-Musik(b la spotify)
-Film(720p och 1080)
Har en harman/kardon avr 255 som förstärkare och har tänkt att koppla in datorn i den.
Men läste i en annan tråd att den fanns risk för att man kunde bränna sönder nånting i förstärkaren om man kopplade inte en dator? Såg att det var om man använde coaxial? Men det är lugnnt om man använder hdmi?
Hur undviker man det isåfall?
Tack på förhand
Redigerat av Kalleanka_, 27 April 2010 - 12:11.
Postad 27 April 2010 - 13:36
Kalleanka_
-
Kalleanka_
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Såg att det ska komma en ny version av den här datorn i juni. Tycker ni att det är värt att vänta på den? ASUS EEEBOX EB1012U
Postad 27 April 2010 - 13:37
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
Den enda skillnaden är ju USB 3.0 tror jag.
Postad 29 April 2010 - 13:09
riche149
-
riche149
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej där, är sedan några dagar ägare av en EB1012 och skulle vilja ha ett klargörande.
Har försökt följa denna tråd och andra om dessa boxar men inte riktigt fått något klart svar. Det handlar om huruvida man kan spela upp innehållet hos olika playkanaler, jag tänker typ TV3 Play, Kanal 5 Play osv. Som det är nu så hackar det alldeles för mycket för att ens vara lite behagligt. Detta är när jag kör full-hd, 1080p. Om jag ställer ned upplösningen till 800x600 blir det acceptabelt, men inte mer.
Jag kör senaste flashversionen och 1080p videos på youtube flyter väldigt fint med låg processorbelastning. Även annat full-hd material rullar fint. Är det helt enkelt så att respektive kanals playsidor är så dåligt kodade att det inte går att se?
Sen undrar jag också vad ni har för temp på GPU respektive CPU, själv ligger jag på ~61-62 grader för GPU och ~55-56 grader för CPU vid ganska hög load.
Första posten, hoppas på bra svar!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Allmänna datorfrågor
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|