Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gran Turismo 5

4030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker ni? (244 medlem(mar) har röstat)

Fint som snus eller liknar kattskit?

1. Kattskit (10 röster [4.10%])

Procent av omröstning: 4.10%

2. Kattpiss (10 röster [4.10%])

Procent av omröstning: 4.10%

3. Lagom (27 röster [11.07%])

Procent av omröstning: 11.07%

4. Bra (61 röster [25.00%])

Procent av omröstning: 25.00%

5. Riktigt jefvla bra! (136 röster [55.74%])

Procent av omröstning: 55.74%

Rösta Gäster kan inte rösta
Logitech G25 Racing Wheel (PC/PS2/PS3) (Rattar & pedaler) 2 9,2 (44) Inga priser
Gran Turismo 5 (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7,55 (46) Inga priser
Sony PlayStation Eye (PS3) (Övriga speltillbehör) 2 7,23 (12) Inga priser
Fanatec Porsche 911 Turbo Wheel (PC/PS3) (Rattar & pedaler) 2 (0) Inga priser
Fanatec Speedster Wireless Gamepad (PC/PS3) (Handkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Driving Force GT (PS3) (Rattar & pedaler) 6 8,36 (27) Inga priser
Fanatec Porsche 911 Carrera Wheel (PS3/PC) (Rattar & pedaler) 1 7 (1) Inga priser
Logitech G27 Racing Wheel (PC/PS2/PS3) (Rattar & pedaler) 5 9,34 (34) Inga priser
Gran Turismo 5 - Collector's Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 6,6 (4) Inga priser
Gran Turismo 5 - Signature Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8,2 (4) Inga priser
Thrustmaster T500 RS (PC/PS3/PS4) (Rattar & pedaler) 5 7,25 (3) Inga priser
21 relaterade trådar
Nästa generations Logitech G27 ? (28 inlägg) 9 år sedan
Playseat challenge (21 inlägg) 9 år sedan
Ratt till Gran Turismo 5? (154 inlägg) 13 år sedan
Gran Turismo 5: Prologue (1052 inlägg) 14 år sedan
Logitech G27 racing wheel (31 inlägg) 14 år sedan
PS3 3D-kompatibla spel (15 inlägg) 14 år sedan
Playstation eye (13 inlägg) 14 år sedan
Logitech Driving Force Pro Wheel PS3 eller någon annan? (28 inlägg) 15 år sedan
Rattställ Logitech G25 (11 inlägg) 15 år sedan
Logitech G25 och PS3 (87 inlägg) 15 år sedan
Driving Force GT (11 inlägg) 15 år sedan
G25 pedaler (5 inlägg) 16 år sedan
Ny g25? (0 inlägg) 16 år sedan
Bra Ratt till PS3 (7 inlägg) 16 år sedan
Sony Eye (16 inlägg) 16 år sedan
Sony Playstation Eye Camera (6 inlägg) 16 år sedan
Eye toy till ps3 (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med Logitech G25 "Racingwheel" (2 inlägg) 16 år sedan
Frågor om playstation eye (3 inlägg) 17 år sedan
Playstation Eye Spel - nått att ha? (1 inlägg) 17 år sedan
Playstation Eye (8 inlägg) 17 år sedan

Postad 29 september 2009 - 17:03

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1 199 inlägg
  • 0
hade dom haft samma skade modellering som i Burnout Paradise skulle jag va nöjd :)
då med Gt5´s grafik förståss

Postad 29 september 2009 - 19:02

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0

Citat från dn.se:

– Det är tuffa tider och det var inte lika många stora titlar under våren som föregående år. Många lanseringar av nya spel har skjutits upp och så har det fortsatt även i höst, säger Martin Lindell, analytiker på Dataspelsbranschen.

Många lanseringar har flyttats till första kvartalet 2010 eftersom företagen är osäkra på det ekonomiska läget, enligt Lindell.

Kanske det här kan vara en bidragande orsak?

Inte för GT, läste igår att PD sagt att spelet är färdigt om du bara vill sätta dig i bilen och köra, men alla features ligger på 65%

hade dom haft samma skade modellering som i Burnout Paradise skulle jag va nöjd :rolleyes:
då med Gt5´s grafik förståss

Om man får fantisera fritt skulle jag valt GTA4 med GT5s grafik istället, bilen ska ju explodera i ett eldklot!

Men det går inte. Vore kul om nån programmerare kunde förklara mer ingående varför, men PD gick vägen med högt antal polygoner där andra "fuskar" för att få bilarna att se så realistiska ut, till det har de riktiga skuggor och reflektioner i lacken, vilket gör det extremt svårt att deformera ytan, då ljusberäkningarna snabbt skulle mångdubblas. Då är det lättare att lägga på texturer, som smuts och repor. Mindre realistiskt, men genomförbart. Man har ju en minnesbudget och den pressade man redan i GT5p, genom att ha relativt många bilar på banan samtidigt. Därtill kör GT5 i en hög upplösning samtidigt som man har en hög bilduppdatering. Detta äter upp rejält med prestanda. Kritikerna trodde inte att GT5p skulle kunna ha mer än en enda bil samtidigt i bild när PD visade de första bilderna av GT5p med tanke på de redan högt ställda kraven.
Med det i tanke är det rätt otroligt att GT5 ändå klarar så mycket som det gör nu...

Postad 29 september 2009 - 20:28

-danjel-
  • -danjel-
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0

[...]
Om man får fantisera fritt skulle jag valt GTA4 med GT5s grafik istället, bilen ska ju explodera i ett eldklot!

Men det går inte. Vore kul om nån programmerare kunde förklara mer ingående varför, men PD gick vägen med högt antal polygoner där andra "fuskar" för att få bilarna att se så realistiska ut, till det har de riktiga skuggor och reflektioner i lacken, vilket gör det extremt svårt att deformera ytan, då ljusberäkningarna snabbt skulle mångdubblas. Då är det lättare att lägga på texturer, som smuts och repor. Mindre realistiskt, men genomförbart. Man har ju en minnesbudget och den pressade man redan i GT5p, genom att ha relativt många bilar på banan samtidigt. Därtill kör GT5 i en hög upplösning samtidigt som man har en hög bilduppdatering. Detta äter upp rejält med prestanda. Kritikerna trodde inte att GT5p skulle kunna ha mer än en enda bil samtidigt i bild när PD visade de första bilderna av GT5p med tanke på de redan högt ställda kraven.
Med det i tanke är det rätt otroligt att GT5 ändå klarar så mycket som det gör nu...

Tack! Det var ungefär det här jag ville ha sagt men inte orkade uttrycka lite tidigare! :rolleyes:

Postad 29 september 2009 - 20:32

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Öh... hur ofta händer det i le mans eller rally?

Kunna volta av vägen skulle vara nice i rally om man kör ner i ett dike, eller om man blir påkörd i en jeffla fart i en kurva från sidan i en racingbil. Men detta är ju inget Destruction Derby - handlar ju om perfekt körning så det är viktigare att de nailar bilkörning än fenderbenders...

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 29 september 2009 - 20:35.

Postad 29 september 2009 - 21:02

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0

Inte för GT, läste igår att PD sagt att spelet är färdigt om du bara vill sätta dig i bilen och köra, men alla features ligger på 65%

Vet inte riktigt vad de menar med "features", men om spelet är färdigt tycker jag de kunde släppa det NU och komplettera med "features" allt eftersom de blir färdiga som DLC. Gratis uppdateringar MAO.
En massa GT-TV och sånt tjafs...

Postad 29 september 2009 - 21:55

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0

Har du möjligen sett för många amerikanska filmer? Bilar exploderar inte i ett eldklot.

Postad 29 september 2009 - 22:07

TobbeT
  • TobbeT
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Har du möjligen sett för många amerikanska filmer? Bilar exploderar inte i ett eldklot.

http://www.youtube.c...h?v=BxWMKf-9CAo

Inte?

Postad 29 september 2009 - 23:26

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0
OK, så du hittade undantaget som bekräftar regeln, grattis.

Men det där är högst onormalt. Verkligen. Vill man att bilarna ska bete sig så när de kraschar så vill man antagligen inte ha något som är ens i närheten av en simulator.

Postad 30 september 2009 - 07:12

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Jag tror iofs Fredag var ganska ironisk... ;)

Bra inlägg där Fredag. Ligger man nästan en generation före andra i bildrendering så är man förstås begränsad iövigt, varför vissa önskemål här känns tämligen orealistiska (iaf om man förväntar sig att det kommer ske på bekostnad av nått annat).

Med det sagt så kan jag förstå de som tycker att Polyphony skulle prioritera annorlunda - så är det ju med alla spel, alla kunder är ju speldesigners i någon mån. :rolleyes: Personligen så tycker jag skademodelering är fräckt men vill inte att de ska gå ut över nått annat - däremot så skulle jag, som nån vara inne på, vilja se lite bättre integration med omgivningen (i samband med kollisioner).

En annan sak, de har på senare tid inte sagt nått om AI. Kanske redan är tvärfullt i SPU:n kön och man får förlita sig på:
if (distance(corner,car)<10) bromsa();
else gasa();

Vi får se... :rolleyes:

Postad 30 september 2009 - 07:22

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
http://www.ps3blogge...senare-i-europa

Den franska sajten Gameblog.fr lyckades nämligen komma över denna intervju under Tokyo Game Show. Det är videopresentatören som nämner det nu bekanta mars 2010 för att avsluta med att säga “lite senare för Europa” och det är alltid ett tecken på mörka moln i horisonten. Dessutom säger han att det återstår några veckors utveckling, vilket inte bådar särskilt gott med tanke på att testprocessen är lång och utdragen.

Låter ju inge vidare... :rolleyes:

Redigerat av JockeJ, 30 september 2009 - 07:23.

Postad 30 september 2009 - 07:36

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

Låter ju inge vidare... :rolleyes:

Julen 2010 :rolleyes:

Postad 30 september 2009 - 08:17

Unregisteredc75356f1
  • Unregisteredc75356f1
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Bara att hoppas på en tidigare USA release så kan man importera.

Postad 30 september 2009 - 08:31

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Bara att hoppas på en tidigare USA release så kan man importera.

Ptja, eller så hoppas man att det släpps samtidigt i Europa som i USA, så man slipper importera :rolleyes:

Eller du kanske menade att det brukar vara billigare att importera och att man i det läget skulle kunna importera från USA utan att behöva vänta längre än de som köper spelet i svenska butiker?

Redigerat av VincentVegaSWE, 30 september 2009 - 08:37.

Postad 30 september 2009 - 08:49

Unregisteredc75356f1
  • Unregisteredc75356f1
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Ptja, eller så hoppas man att det släpps samtidigt i Europa som i USA, så man slipper importera :rolleyes:

Eller du kanske menade att det brukar vara billigare att importera och att man i det läget skulle kunna importera från USA utan att behöva vänta längre än de som köper spelet i svenska butiker?

Nej tänkte bara att det borde släppas tidigare i USA eftersom dom bara har engelsktext, medans i EU så ska det ju översättas till spanska, tyska, franska osv.

Postad 30 september 2009 - 09:41

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Jisses, släpp worldwide samma vecka istället.
Det är ju inte så att översättarna måste sitta och vänta på att spelet ska vara 100% klart innan de kan börja jobba...

Postad 30 september 2009 - 09:50

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
Tycker det känns som att releasedatumet flyttas fram varje gång det börjar närman sig...?? :rolleyes:

Postad 30 september 2009 - 10:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Hmm, ja nått har ju hänt iaf...
Postad bild
...för det vanliga är väl att man i den här typen av reklamblad anger kalenderår.

Postad 30 september 2009 - 10:58

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0

Tack! Det var ungefär det här jag ville ha sagt men inte orkade uttrycka lite tidigare! :P

Kul.

handlar ju om perfekt körning så det är viktigare att de nailar bilkörning än fenderbenders...

Precis!

Vet inte riktigt vad de menar med "features", men om spelet är färdigt tycker jag de kunde släppa det NU och komplettera med "features" allt eftersom de blir färdiga som DLC. Gratis uppdateringar MAO.
En massa GT-TV och sånt tjafs...

Alla har inte internet, de måste skippa ett någorlunda komplett spel på skivan, annars vore det en bra ide. GT5 kommer få mycket roliga saker utöver däck som rullar på asfalt, t ex att du kan ladda upp din körning på youtube, eller låta kameran(ps3eye) kolla åt vilket håll du sneglar, för att i spelet vända blicken dit. Senaste tilläget är dag/natt och regn, infon plockades ner, men det gjorde den om antalet bilar och banor med...

OK, så du hittade undantaget som bekräftar regeln, grattis.

Men det där är högst onormalt. Verkligen. Vill man att bilarna ska bete sig så när de kraschar så vill man antagligen inte ha något som är ens i närheten av en simulator.

Det finns otaliga dvd-filmer med bara krasher från alla typer av motorsport, och det är inte alls sällsynt att fordonet fattar eld, helt eller delvis. Jag använde själv exemplet ovan i tidigare inlägg, då det var det närmaste GTA4 jag hittade. Mängden eld påverkas ju av hur mycket bensin som läckt ut, och om det bildas gnistor typ, så visst är det ovanligt och inget som hör hemma i ett spel som ska ha 3+ på kartongen, men jag personligen skulle inte ha nått emot det, även om jag förstår mycket väl att det aldrig kommer komma i GTserien, även om de kunde.

Jag tror iofs Fredag var ganska ironisk... :)

Bra inlägg där Fredag. Ligger man nästan en generation före andra i bildrendering så är man förstås begränsad iövigt, varför vissa önskemål här känns tämligen orealistiska (iaf om man förväntar sig att det kommer ske på bekostnad av nått annat).

Med det sagt så kan jag förstå de som tycker att Polyphony skulle prioritera annorlunda - så är det ju med alla spel, alla kunder är ju speldesigners i någon mån. :rolleyes: Personligen så tycker jag skademodelering är fräckt men vill inte att de ska gå ut över nått annat - däremot så skulle jag, som nån vara inne på, vilja se lite bättre integration med omgivningen (i samband med kollisioner).

En annan sak, de har på senare tid inte sagt nått om AI. Kanske redan är tvärfullt i SPU:n kön och man får förlita sig på:
if (distance(corner,car)<10) bromsa();
else gasa();

Vi får se... :rolleyes:

Vi gamlingar förstår varandra! ;)

Håller med dig totalt, skador får inte komma i första hand, och spelet är inte byggt för det heller, så det är jag glad för. Hellre en eftertanke där det viktiga fått gå före.

AI: ska vara påtaglit förbättrad. I GT4 kunde du krocka in i en AI-bil och det var som att träffa en vägg, nu har de vett att tappa fästet och snurra av banan, hehe. Träffar du rätt kan de till och med volta. En nyhet för GT5 enligt sidan med koll...

Releasedatumet har inte bara med översättning att göra, tillkommer logistik och annat, men det handlar om veckor här, inte månader... Sen är PD och alla andra first party lite undantagna regeln med kvalitetssäkring, då Sony själva är med under utvecklingen. Lite som att titta sig själv i spegeln och fråga om spelet är redo att gå guld...

Postad 30 september 2009 - 12:42

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

AI: ska vara påtaglit förbättrad. I GT4 kunde du krocka in i en AI-bil och det var som att träffa en vägg, nu har de vett att tappa fästet och snurra av banan, hehe. Träffar du rätt kan de till och med volta.

Det där är iofs fysik, inte AI. :rolleyes:
(ja att sen reda upp händelsen kan man ju iofs kalla AI)

Postad 30 september 2009 - 14:40

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
Jag beställde nyss Gran Turismo Collectors Edition till PSP och sitter nu och läser lite om det på Gran Turismos officiella hemsida. Stötte då på en bild som gör att jag undrar om det kan vara så att de jobbat en hel del på däckrök i GT för PSP och framförallt GT5.

Inte känns det sannolikt att bilden är fejk med en så "viktig" feature, med tanke på hur många som skulle känna sig lurade?
Postad bild

Redigerat av VincentVegaSWE, 30 september 2009 - 14:40.

Postad 02 oktober 2009 - 11:17

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Sådär ja, Polyphony la precis i en högre växel...

After the lecture, the lights went to witness in all its splendor the trailer unpublished announced that no one outside those walls had seen so far. It was a moment of excitement because, obviously, everyone wanted to see the deformation and damage.

The video begins with a street circuit and with electronic music in the background. Then we can see the cars, especially new ones at its best going around the track, the GT style of life. We see cars NASCAR, rally, Lamborghinis and Bugattis. We see the pits in full and frenetic action. The images come from the replay mode. We run at night. The modeling is clearly at the level expected. And finally we see the first deformation and cracks on cars. There are a few shouts of excitement among those present. They are short but intense second accident. A lack of a better word, awesome.

We also see a Ferrari with a big city in the background. The camera rises to give a more global perspective. The video ends. The truth is that we are left wanting more. A little short, but intense. When just the trailer, the media present burst into applause greeting. Yamauchi, amid which he said are still working on the night mode to
make it as realistic as possible. Not a word of deformations. "I'll ask after the interview, I thought to myself.

As for the new car, will have representation in vogue the hybrids. Also present will first legendary brands like Lamborghini and Bugatti. Until we have cars from NASCAR and World Rally. Speaking of NASCAR, Yamauchi noted that the deformation and damage in these high-speed races will be absolutely amazing and true to life, with turns, spins, roll, and so on. We will have to see to believe.

Then took a look at another set of game features that he says make Gran Turismo what is today a reference in the world of driving simulations. Arcade and story modes are the same as previous versions, but taken to the next generation. That is, new graphics, new physics, new details. In the shop there will be many parties to improve your cars. The creator was particularly proud of this facet of The Game. We commented that he can change almost every imaginable piece of the vehicle. Not just the typical sections of the engine, brakes, etc. ..

The online mode will have full support. The development team has focused a lot on this. There will be private rooms where you can connect with other players and tournaments closed set, for example. With regard to the shooting mode, Yamauchi told us that this feature, present from Gran Turismo 4 has been improved greatly. It can take pictures at any moment of the race, as well as specially prepared scenarios for this need. We were reminded that the improvement in the modeling (both circuit and car) will thus a delight for fans. On the technical side we said that the photos have a resolution of 8 megapixels.

-When the interviewer ask Yamauchi if ,knowing his love for perfection ,we could hope for perfect collisions ,damage and phisics associated ,Yamauchi responded:YES ,EXPECT PERFECTION.

Postad bild

Once a week for the next 3 weeks, we will be bringing you new screen shots from the version of Gran Turismo 5 shown at the 2009 Tokyo Game Show.

Part 1 includes the "Ferrari 458 Italia" that debuted at the 2009 Frankfurt Motor Show, and the "Lamborghini Gallardo", staged on the "Tokyo Route 246". In addition to the detailed, alluring cars, check out the beautifully reproduced urban course, in which you can almost feel the air around you.

http://us.gran-turis...news/d5081.html

Sköna Bugatti-bilder:
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Känns som de gått på tomgång när det gäller GT5 men nu drar nog Hype-tåget igång skulle jag tro. ;)

Postad 02 oktober 2009 - 12:07

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
Bugatti-bilderna där följer med som vykort i Gran Turismo PSP Collector's Edition.

Besvikelsen över release-datumet börjar lägga sig lite och jag känner att GT5 kommer bli sååå bra! ;)

Postad 02 oktober 2009 - 12:10

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Gillar inte att många av de trailers som finns inte visar riktigt gameplay utan endast är repriser. När jag kör Race Driver GRID är grafiken flera klasser bättre i reprisläget än i gameplay...

Postad 02 oktober 2009 - 12:13

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Gillar inte att många av de trailers som finns inte visar riktigt gameplay utan endast är repriser. När jag kör Race Driver GRID är grafiken flera klasser bättre i reprisläget än i gameplay...

Har du spelat GT5 Prologue? Jag ser ingen skillnad på grafiken om jag jämför gameplay med repriser i det spelet, men jag kanske inte ser tillräckligt bra?

Postad 02 oktober 2009 - 12:16

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Har du spelat GT5 Prologue? Jag ser ingen skillnad på grafiken om jag jämför gameplay med repriser i det spelet, men jag kanske inte ser tillräckligt bra?

Alright, låter lovande! Har inte testat Gran Turismo.

Är det mycket anti-aliasing problem i GT5P, dvs "darrar" eller "vibrerar" konturer på bilar, räcken, skyltar osv mycket?

Postad 02 oktober 2009 - 13:14

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

-When the interviewer ask Yamauchi if ,knowing his love for perfection ,we could hope for perfect collisions ,damage and phisics associated ,Yamauchi responded:YES ,EXPECT PERFECTION.

Handsken är kastad.

Postad 02 oktober 2009 - 21:13

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0

Alright, låter lovande! Har inte testat Gran Turismo.

Är det mycket anti-aliasing problem i GT5P, dvs "darrar" eller "vibrerar" konturer på bilar, räcken, skyltar osv mycket?

Kanske inte är det du menar men rätlinjiga mönster typ staket och linor över banan ser ojämnt ut ibland iaf på min skärm.

Postad 02 oktober 2009 - 21:21

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Skillnaden mellan race och repriser i GT5p är ju att repriserna använder mer postprocessing och går i 30 fps medans racen går i 60-lägret.

Postad 02 oktober 2009 - 21:41

Ghorun
  • Ghorun
  • Forumräv

• 686 inlägg
  • 0

Handsken är kastad.

:lol:

Ska bli spännande att se vart det slutar, jobbigt med all hype när det är långt kvar bara.

Postad 03 oktober 2009 - 22:14

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

:)

Ska bli spännande att se vart det slutar, jobbigt med all hype när det är långt kvar bara.

Gissar att det är fritt att kritisera nu, utan att bli utmålad som idiot ;)

Postad 05 oktober 2009 - 20:51

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Lite nya bilder, tycker personligen inte att bilder som dessa säger så mycket men lite ögongodis är ju alltid kul:

http://us.gran-turis...news/d5081.html

EDIT:
Såg att dessa redan var postade...

Redigerat av Travolta, 05 oktober 2009 - 21:05.

Postad 10 oktober 2009 - 02:58

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0
Senaste nytt:

GB: Gran Turismo 5 will not be released in Japan before March 2010. What about Europe?

KZ: Trust me, it should be very close from this date because our schedules didn’t changed. What I can assure you is both versions will be finished at the same time.

GB: Gran Turismo 5 will offer a new kind of damage?
KY: Right now we are adding a brand new real-time deformation engine that will process according to the speed and angle of impact. But doing this in real-time remains truly complex. We could make it an easier way with pre-damaged models but definitely we don’t want to make it that way.

GB: Players have changed since the original Gran Turismo. How does GT adapt to this?

KY: You would notice that in Gran Turismo for PSP, game progression was accelerated. Before this, it took hours and hours to collect all cars and complete all license tests, this is not true anymore.

Postad 11 oktober 2009 - 10:20

relg
  • relg
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Bra där Fredag! Låter lovande det där. :)

Jag är riktigt nyfiken på World Map.
Finns det någon mer info om det? Jag hoppas innerligt på ett liknande läge som i Top Drive: Unlimited där man kan glida runt och köra över en stor fin ö.

Postad 11 oktober 2009 - 11:02

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Jag hoppas innerligt på ett liknande läge som i Top Drive: Unlimited där man kan glida runt och köra över en stor fin ö.

Det kan du nog glömma. Gran Turismo handlar om att köra på banor.

Postad 11 oktober 2009 - 12:03

relg
  • relg
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Det kan du nog glömma. Gran Turismo handlar om att köra på banor.

Det har du nog rätt i, jag har hört/läst om det tidigare. Dock kan jag inte hitta på källan så troligen var den felaktig.

Postad 11 oktober 2009 - 12:40

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Det har du nog rätt i, jag har hört/läst om det tidigare. Dock kan jag inte hitta på källan så troligen var den felaktig.

Det finns de som hoppas på något enstaka A till B-race, men helt fritt på vanliga vägar kommer man nog aldrig få köra i Gran Turismo.

Postad 12 oktober 2009 - 01:03

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0
GT5 har snyggare grafik än verkligheten... :unsure:

Postad bild
Postad bild

Postad bild
Postad bild

Postad 12 oktober 2009 - 08:57

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1 852 inlägg
  • 0

GT5 har snyggare grafik än verkligheten... :unsure:

Haha =P Klockrent

Postad 13 oktober 2009 - 01:15

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Postad 13 oktober 2009 - 07:35

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
@fredag och morlock; ögongodis grabbar, ögongodis!

+1!

Postad 13 oktober 2009 - 11:04

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1 065 inlägg
  • 0
Jag är lite sugen på att skaffa prolog-versionen av spelet. Dock verkar det inte finnas något demo eller så.
Nu är det ju ingen som har testat storspelet, men hur är egentligen prologen? Kan man räkna med att det är stor skillnad mellan detta och det riktiga spelet? Är det prisvärt, eller är det bara dumt att skaffa det?

Postad 13 oktober 2009 - 11:31

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
Det lär vara ganska stor skillnad mellan GT5P och GT5. Nu kommer jag inte ihåg riktigt men GT5P kom väl för mer än ett år sedan och det är nu ett halvår kvar till GT5 släpps. Så, tillsamman minst två års utveckling som saknas i GT5P.

Postad 13 oktober 2009 - 13:25

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0
Sista uppdateringen till GT5p
Sex banor med reverse och 70 bilar, kommer kännas som en mycket tidig beta när du skaffar GT5 sen, man kan inte se det som en demo till GT5 längre, och borde plockas ner, ännu mindre säljas så dyrt. Plocka en begangnad billigt här om du måste...

Postad 14 oktober 2009 - 06:43

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

“Naturally, my attention is focused purely on Gran Turismo 5 right now. The scale of this title is just dizzying, so daily progress is slow, but it’s still going forward at a steady clip. All the basic stuff is complete, but we’re trying to give everything that little bit extra at present. We could release it any time we want, really, but I want to have that classic GT-style ‘did we really have to go this far?’ feel going. I want to go way beyond gamer expectations.”

I samma intervju sägs det också, om översättningen stämmer, att man kommer kunna överföra ALLA bilar man köpt i GT PSP till GT5. Själv är jag dock tveksam till om jag kommer utnyttja detta eller om jag ska göra som vanligt och börja med en billig bil för att jobba mig uppåt. Det bästa vore nog om man kunde börja som vanligt och sedan föra över bilar från GT PSP när man ändå kommit en bra bit i GT5, bara för att slippa bränna en massa pengar.

Det finns också en ny videointervju med Kaz på gametrailers.com:

Redigerat av VincentVegaSWE, 14 oktober 2009 - 06:44.

Postad 15 oktober 2009 - 14:31

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Nya photomode-ish bilder:
Postad bild
New Gran Turismo 5 Screenshots (Part 3) - 720p

Redigerat av pacman, 15 oktober 2009 - 14:32.

Postad 20 oktober 2009 - 14:47

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
GT5 kommer på 3 blu-raydiskar!
En svart, en röd och en blå. Men vad innehåller dom?!?

Postad 20 oktober 2009 - 16:56

relg
  • relg
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Jag är lite sugen på att skaffa prolog-versionen av spelet. Dock verkar det inte finnas något demo eller så.
Nu är det ju ingen som har testat storspelet, men hur är egentligen prologen? Kan man räkna med att det är stor skillnad mellan detta och det riktiga spelet? Är det prisvärt, eller är det bara dumt att skaffa det?

Om du har en 60gb eller ps2 så skulle jag sätta pengarna på GT4 istället.
GT5P är inte next-gen snyggt rent grafiskt, replays är riktigt vassa men när du sitter och spelar så är det inte i närheten av de bilder som postats här i tråden.

Du är rätt begränsad i vad du kan göra, men om du är en riktig Gran Turismo torsk som undertecknad så är det helt klart värt att köpa beggat, jag köpte mitt på PSN och det är inte så smart nu i efterhand då jag inte kan lämna in spelet eller spela offline.

Jag kan dock inte påstå att jag ångrar mig, det har gett mig många timmar härlig racing.

Grafiken är ju verkligen sjukt putsad i GT5 nu, hoppas verkligen att det blir så snyggt som det är på screenshots.
I Prologuen är ju cockpit vyn inte alls speciellt detaljerad, instrumentbrädan är bla på tok för lågupplöst.
Snyggast är ju spelet i 3e vy men då har jag en tendens att kapa kurvorna lite för tidigt istället. :)

Hoppas det blir lika fulländat som GT2 och GT3.

Vad tror ni kommer hända med priset för GT ratten? Kommer den gå upp eller ner? Bundles?
Priset har ju stigit någon hundralapp redan, och den ratten är obligatorisk för min del. :lol:
Själva spelet får kosta vad det kosta vill, köp blir det definitivt.

Postad 20 oktober 2009 - 17:06

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1 812 inlägg
  • 0

GT5P är inte next-gen snyggt rent grafiskt, replays är riktigt vassa men när du sitter och spelar så är det inte i närheten av de bilder som postats här i tråden.

Kan bara hålla med. Gran Turismo är replayens mästare. Gran Turismo 4 håller dock bra även idag, Speciellt NTSC-utgåvan som klarade av att köra i 1080i (även om texturerna såg risiga ut).

Postad 20 oktober 2009 - 18:14

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Toyyotas konceptbil FT-86 har hittat in i GT5:

Postad bild

http://news.vgchartz...ews.php?id=5602

Postad 20 oktober 2009 - 21:32

relg
  • relg
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Toyyotas konceptbil FT-86 har hittat in i GT5:

Postad bild

http://news.vgchartz...ews.php?id=5602

Underbart! Har väntat på en revansch sedan Toyota Supra, som tyvärr inte brukar vara något vidare i bilspel.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.