http://gizmodo.com/5...eezebox-players
A fully featured test version of the Spotify app for Squeezebox Touch and Squeezebox Radio owners is available today in Beta form from MySqueezebox.com, prior to a full rollout expected in the very near future.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 10 January 2011 - 11:52
Nu kommer Spotify "på riktigt", fast bara till Touch och Radio
http://gizmodo.com/5...eezebox-players
Postad 10 January 2011 - 11:59
Dock är ipeng appen till iphonen bra mycket smidigare och snabbare än duet fjärren, iaf upplever jag det så. Postad 10 January 2011 - 12:00
Den officiella länken verkar inte funka än dock www.mysqueezebox.com/spotify Postad 10 January 2011 - 12:03
Märkte det. Applikationen dyker inte heller upp i min Radio. Lite väl het på gröten kanske... Postad 10 January 2011 - 12:28 Varför inte till Boom? Postad 10 January 2011 - 12:35
Jag kan inte förklara det bra med egna ord så en länk kanske hjälper http://forums.slimde...0596#post540596 Postad 10 January 2011 - 13:03
Trevligt, någon får gärna hojta till när länken kommer igångt. Iofs så fungerar det rätt bra nu för mig, servern står alltid på ändå.
Hittade det själv:
Redigerat av Mr_Empa, 10 January 2011 - 13:06. Postad 10 January 2011 - 15:04
Nu är betan uppe!
Spotify (Beta) Spotify Premium will soon be available on the Squeezebox Radio & Touch. To help with testing feel free to sign up for the Beta Phase, try it out now ! During the Beta Phase you will need to manually install the Spotify app, see instructions below. Once the Beta Phase is complete we will issue an official firmware release, and Spotify can then be installed like any other app on MySqueezebox.com. You will not be required to setup a Squeezebox server to run the official Spotify app. Follow these steps to install Squeezebox Server 7.5.3 beta on your Windows, Mac, or Linux computer. You'll update the software on your Squeezebox too. - Go here to get the beta 7.5.3: http://downloads.sli...ightly/?ver=7.5 - Choose the one that's right for you: - Click on SqueezeboxServer-7.5.3-3xxxx.exe to download the Windows version - Click on SqueezeboxServer-7.5.3-3xxxx.dmg to download the Mac OS X version - Run the downloaded file to install beta 7.5.3 on your computer. - Start beta Squeezebox Server. - Select "My Music" for each Radio or Touch. Choose the library on your computer running beta 7.5.3. - Follow the instructions on the screen for the Software Update. Squeezebox will restart after the update. - Go to "App Gallery" and then "Music On-Demand". Scroll down to the end of the list and select Spotify. - Follow the instructions on the screen to install the Spotify application and enter your Spotify Premium username and password. - That's it! Start enjoying Spotify on your Squeezebox! - At the end of the beta phase your Squeezebox will ask you to update to the final production firmware. You can then choose to stay connected through Squeezebox Server on your computer or directly to MySqueezebox.com on the Internet. (Switch off your computer and restart your Squeezebox it will then connect to the Internet), or download and install Squeezebox server 7.5.3 final from www.mysqueezebox.com/download - You can send any comment or question to this forum thread: http://forums.slimde...isplay.php?f=10 Redigerat av Unregistered1573, 10 January 2011 - 15:05. Postad 10 January 2011 - 15:31
Förhoppningsvis räcker det med en Radio eller Touch i systemet för att sedan kunna spela upp musiken i alla SB-enheter. Någon som testat eller vet mer?
Postad 10 January 2011 - 16:09
Så var äntligen nya Squeezecenter installerat på Readynasen och Spotify dito på Radion.
Installationen var helt smärtfri, och efter ett antal omstarter ville även Radion få igång Spotify-appen. Appen flyter på bra (bättre än det gamla alternativet via dator) och det går snabbt att hitta rätt bland sina spellistor. Som vanligt är det ett h*lvete att söka efter information, något som beror på Squeezeboxen och inte Spotify. Glatt överraskad i alla fall! Postad 10 January 2011 - 16:37
Kul! Jag har tyvärr bara en SB2 och en SB3 så jag kan inte testa själv. Kanske skulle köpa en Radio Postad 10 January 2011 - 18:25
Yes, funkar fint än så länge med nya beta appen.
Så skönt att slippa köra via pc:n. Postad 10 January 2011 - 22:02
Är det så att det inte någonsin kommer att fungera med duet-conroller eller boom?
Postad 10 January 2011 - 22:16
Antagligen inte. Men jag skulle gärna se att det kom en officiell spotify-plugin till SBS och inte bara ett 3:jeparts plugin. Skiter som jag skrivit tidigare i om jag måste ha en server igång eftersom att den ändå alltid kommer att stå på Postad 11 January 2011 - 14:35
Om det bara kunde funka att köra Spotify genom nasen så hade man varit nöjd, tycker det är surt att behöva starta datorn varje gång man vill lyssna på musik...nasen går ju hela tiden så det är inget problem. Har ju Boom & duet...känns ju surt att behöva gå över till "konkurenten" men kommer det inte att funka så... Postad 11 January 2011 - 20:28
Hej
Får inte igång spotify betan. Har installerat squeezebox server v 7.5.3-r9283. Squeezebox radio har också 7.5.3-r9283. Jag har gått in på mysqueezebox.com och skrivit in loginuppgifterna till mitt premiumabb. Men får följande felmeddelande när jag försöker starta spotify: "Spotify requires nightly Squeezebox Server 7.5.3 or 7.6.0 during the beta period.\n\nFor more information please see [url="http://www.mysqueezebox.com/appgallery/Spotify""]http://www.mysqueezebox.com/appgallery/Spotify"[/url] Är det någon därute som kan hjälpa mig? Enda "snedsteget" var väl att SB inte drog igång uppdateringen själv utan jag var tvungen att gå in och välja den manuellt. Har startat om ett antal gånger. Redigerat av Branik, 11 January 2011 - 20:28. Postad 11 January 2011 - 20:45
Samma för mig!
Trodde det gick utan PC, men du måste köra via den ändå än så länge (betan), alltså via SB server. Det funkar utan pc när den riktiga släpps. Ahh, fattar knappt själv vad jag skrev, trött. Hoppas du greppar. Postad 11 January 2011 - 21:54
Du stötte inte på några problem? Jag får bara "problem: unable to play file type for: spotify://track::….." när jag försöker starta någon låt. Postad 11 January 2011 - 21:57
Installerade allt på min nas, men det borde vara samma procedur för dig med. Efter att du installerat Squeezebox Server 7.5.3 ska du gå in under fliken "plugin-program" (vet inte om det ser likadant ut på din version av Squeezecenter). Under "inaktiva plugin-program" ska du hitta "Spotify (v.1.0)". Markera det och välj "tillämpa". På din Squeezebox går du nu till applikationsgalleriet där du under "musik på begäran" hittar Spotify. Installera. Efter ett antal omstartet ville programmet sedan gå igång för mig. Väl inne i programmet välkomnas du av en startskärm som ber dig fylla i din kontoinformation. Klart! dhanjel; Fick samma problem när jag försökte starta programmet på min Duet. Du försöker inte köra appen på någon annan enhet än Radio eller Touch? De stöds tyvärr inte (ännu?). Annars kan jag bara rekommendera dig att pröva starta om din Squeezebox. Fick det meddelandet en gång tidigare idag (ej i samband med installationen alltså), men efter en omstart var allt frid och fröjd igen! Redigerat av Unregistered1573, 11 January 2011 - 22:03. Postad 11 January 2011 - 22:04
Har en Radio.
Har startat om spelaren, servern och nasen flera gånger utan resultat tyvär- Postad 11 January 2011 - 22:10
Följde du denna guiden när du uppdaterade Squeezecenter? Postad 11 January 2011 - 22:38
Ok Tack nu funkar det (jag hade glömt att skriva in mina "mysqueezebox" uppgifter i squeezeboxserver). Dock en besvikelse att man är tvungen att köra via squeezebox server. Jag skulle vilja kunna köra spotify utan att ha datorn igång, men det kommer väl när betan är avslutad? Postad 11 January 2011 - 22:42
Så det fungerar inte utan att ha datorn igång? I så fall är det ju ingen förbättring mot tidigare, om man inte har en nas vill säga. Tråkigt. Hoppas de fixar det till den "färdiga" versionen. Postad 25 January 2011 - 08:08
Nu är det ingen Beta längre.
http://www.spotify.c...-now-available/ Än mer intressant är om det nu fungerar för alla Squeezeboxar? Tänker på följande mening: "Today, Logitech has released a new software update for all their Squeezeboxes which officially adds the new Spotify app." Någon som testat på annat än Radio och Touch? Postad 25 January 2011 - 08:20
Har inte testad men det ska bara funka på Touch och Radio. http://forums.slimde...ncement.php?f=2 Postad 25 January 2011 - 08:28
Japp ser ju onekligen så ut ja. Lite taskig formulering i pressreleasen kan man tycka...
Postad 25 January 2011 - 08:37
...och nu har de förtydligat pressreleasen så att det istället står:
"Today, Logitech has released a new software update for the Touch and Radio which officially adds the new Spotify app." Postad 25 January 2011 - 16:28
Fungerar på min Radio men får upp konstiga meddelanden om att " Detta spår är inte tillgängligt i din region".
Uppdaterade även Receievern, så nu har jag inte längre tillgång till Spotify där, f-n! Bockade av den gamla 3-de parts appen i inställningarna på servern och efter omstart verkar den vara helt borta. Var hittar jag den igen? Postad 26 January 2011 - 09:53
Jag funderar på att köpa en Squeezebox Radio för att ha i köket, har ögnat igenom hela tråden nu men kommer inte underfund med om det går att köra Spotify utan att ha datorn igång eller inte?
Är plugin:en fortfarande i Beta eller är stödet officiellt nu? Finns det några alternativ till Squeezebox om jag vill köra Spotify trådlöst? Ber om ursäkt på förhand om jag skulle skapat en ny tråd för detta. Postad 26 January 2011 - 11:03 Har själv varken Radio eller Spotify Premium, men det skall enligt Logitech fungera nu utan datorn igång. Skall man vara petig så används begreppet plugin för funktioner man installerar på sin egen server. Enligt Squeezebox-terminologin tror jag detta betraktas som en "applet" eller möjligen "app". Om man skall vara petig alltså. Den är officiell och släppt i skarp revision, men sen finns då även en plugin från en tredjepartsutvecklare och den är alltså inte officiell. Postad 26 January 2011 - 12:55
Tack! Beställning gjord från PC City nu. Hoppas på leverans till fredag/måndag. Postad 26 January 2011 - 22:43 AirPlay-produkter finns ju också. Men jag skulle köra squeezebox... Postad 27 January 2011 - 11:43 AirPlay... det är sånt där Apple tjafs va Nä, Squeezebox blir det. Postad 31 January 2011 - 22:21
Hej!
Jag har inte läst igenom tråden för att se om flera har samma problem. Min Squeezebox Touch funkade kalas med spotify under ca två veckor. Nu säker klämboxen att jag behöver ett premiumabbonemang för att spela upp låter. Jag har ett premiumabbonemang och det står "spotify premium" när jag startar spotify. Vad kan vara boven...? Mvh Thomas Postad 02 February 2011 - 22:18
Skaffade mig ett Spotify konto idag. Givetvis premium då hela poängen för mig är att köra spotify via min squeezebox touch.
Efter registrering laddade jag ner "appen" i squeezeboxen och fick en ny uppdatering (vet inte om det hade ett samband men men). Sedan var det bara att börja rodda runt i spotifybilblioteket. Ingen dator igång någonstans utan jag kör touchen med en tillkopplad USB disk och nu spotify. Riktigt smidigt! Postad 05 February 2011 - 10:25
Kommer denna officiella Spotify-plugin anpassas för att fungera på Squeezebox Duet? Eller är det ett försök av Logitech att få folk köpa nya touch och radio?
Postad 05 February 2011 - 11:08
Verkar ju tyvärr så Postad 05 February 2011 - 11:24
Nej, den funkar bara på Touch och Radio. Använd Triode:s plugin - den funkar också bra http://forums.slimde...ead.php?t=79706 Postad 05 February 2011 - 14:34 Den officiella lösningen är inte egentligen en plugin och den kommer inte att komma till de äldre modellerna. Dels släpper inte Spotify bibliotek som funkar på dem, och även om de gjorde det så orkar inte hårdvaran i dem med. Minnet är fullt och processorn är för långsam, så orsaken är teknisk och inte ett knep. Postad 05 February 2011 - 14:36
Lite surt då man inte är så sugen på att byta ut sin duet bara för spotify support. Postad 05 February 2011 - 14:38
Vad är det för fel på min länk ovan? Postad 05 February 2011 - 14:59
Den kräver ju att du har datorn igång det som är det stora skillnaden. Har testat den tidigare och den funkade fint på sitt vis. Postad 05 February 2011 - 15:18
Ok, då är jag med. Förutom det så vet jag inte om det finns några större fördelar med den officiella Postad 05 February 2011 - 23:46
Det vore schysst att kunna lyssna på musik på morgonen utan att behöva dra igång datorn. Men jag har third-party versionen, den funkar bra med datorn på. Postad 06 February 2011 - 08:15
Precis samma sak som jag tänkt ibland när man glömmer sätta på datorn och drar fram duet kontrollen. Postad 11 February 2011 - 22:30
Det skulle uppskattas mycket...börjar redan tröttna men mitt tålamod är inte det bästa när det gäller sådana saker. Hoppas dock fortfarande på en lösning!? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |