![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 13 oktober 2009 - 09:59
Hittade en intressant sida; PS3 Secrets
/Bäckman
Grym sida, skumt dock att det inte stod ngt om fläktarna på varken fat el. slim.
/R
Postad 13 oktober 2009 - 18:13
Gasar den upp på nivå 4-5 direkt vid uppstart eller hur beter den sig?
Postad 13 oktober 2009 - 21:31
Håller fullständigt med.Ingen som kan lägga ut något ljudklipp som har en högljudd ps3 slim.Skulle vara intressant att höra någon beskriva sin Ps3 slim med högljud fläkt.
Gasar den upp på nivå 4-5 direkt vid uppstart eller hur beter den sig?
Postad 13 oktober 2009 - 21:32
På Media Markt i Gbg har de en skylt där de påvisar skillander mellan gamla och nya PS 3. Skylten visar klart och tydligt att den nya ska vara minst 6 db tystare än den gamla. Mao marknadsförs alltså PS 3 slim som en en tyst maskin. Lite konstigt att flertalet här inne upplevera raka motsatsen... Inte så att jag misstror er här inne på ngt sätt. Jag tycker bara det är konstigt att vissa människor inte tror på de som hävdar att PS3 slim inte marknadsförs som den tystare av de två.
Vem som helst är välkommen att gå in på MM i Gbg, ni kommer inte att missa skylten, det kan jag garantera!
G
Postad 14 oktober 2009 - 07:35
Har läst en hel del på tråden nu. Minst en person här inne menar att PS 3 slim inte marknadsförs som en tystare maskin än den gamla vanliga PS 3an.
På Media Markt i Gbg har de en skylt där de påvisar skillander mellan gamla och nya PS 3. Skylten visar klart och tydligt att den nya ska vara minst 6 db tystare än den gamla. Mao marknadsförs alltså PS 3 slim som en en tyst maskin. Lite konstigt att flertalet här inne upplevera raka motsatsen... Inte så att jag misstror er här inne på ngt sätt. Jag tycker bara det är konstigt att vissa människor inte tror på de som hävdar att PS3 slim inte marknadsförs som den tystare av de två.
Vem som helst är välkommen att gå in på MM i Gbg, ni kommer inte att missa skylten, det kan jag garantera!
G
Det är vissa butiker som marknadsför den så, Sony marknadsför den inte som tystare. Det är lite skillnad.
Postad 14 oktober 2009 - 12:18
Har läst en hel del på tråden nu. Minst en person här inne menar att PS 3 slim inte marknadsförs som en tystare maskin än den gamla vanliga PS 3an.
G
För er som har närmare till MM i Norrköping kan kika där, troligen samma skylt jag såg där. 55 resp 49 db.
Postad 14 oktober 2009 - 14:41
Det är vissa butiker som marknadsför den så, Sony marknadsför den inte som tystare. Det är lite skillnad.
Och då kan man ställa frågan, har butikerna i sin enfald hittat på detta helt och hållet på eget bevåg?? En mer rimlig förklaring till den här skylten borde vara att de av Sonys representanter fått höra skillnaderna mellan PS3 och PS3 slim. Att MM hittat på argumentet själva låter aningen långsökt. I synnerhet när skylten visar sig finnas i flera MM butiker och inte bara i Gbg...
G
Postad 14 oktober 2009 - 15:08
Och då kan man ställa frågan, har butikerna i sin enfald hittat på detta helt och hållet på eget bevåg?? En mer rimlig förklaring till den här skylten borde vara att de av Sonys representanter fått höra skillnaderna mellan PS3 och PS3 slim. Att MM hittat på argumentet själva låter aningen långsökt. I synnerhet när skylten visar sig finnas i flera MM butiker och inte bara i Gbg...
G
Tror inte MediaMarkt hittat på detta. Det finns ju massor av tester där det framgår att Slimmen är tystare. Jag vet tex att M3 gjorde ett decibel-test och kom fram till att Slimmen är tystare. Alltså, många rapporterar om att den är tystare men Sony har aktat sig för att gå ut med det.
Postad 14 oktober 2009 - 16:09
2004A vs. 2003B
Vore bra om folk skrev sitt serienr och sen om den är tyst eller ej. Nu är ju de upp till var och en om den upplevs som tyst, men ändå. Har vi tur kanske det ligger nått i serienr.
Lämnade iaf tillbax min 2004A idag för jag tyckte den väsnades för mycket. Förstörde filmupplevelsen när det var en tyst sekvens i filmen. Nu väntar jag med att köpa ny tills detta är utrett.
Verkar nu som slimmen tar slut på mer och mer sajter.. Kan de vara någon ny version av slimmen på G.. en tyst kanske...
Redigerat av tomas_we, 14 oktober 2009 - 16:21.
Postad 14 oktober 2009 - 22:20
Hur är det med spåret om serienr?
2004A vs. 2003B
Vore bra om folk skrev sitt serienr och sen om den är tyst eller ej.
CECH-2004B - 250 gb i bundle med Uncharted 2 - 4290:- inkl. frakt på Elgiganten.se
Har gått sex timmar nu, med både spelande, Blu-Ray samt en hel del nedtankning av uppdateringar till alla spel i lådan. Fortfarande bara fläktläge 1, ljudlös. Sicken tur man kan ha!
Postad 14 oktober 2009 - 22:25
För er som har närmare till MM i Norrköping kan kika där, troligen samma skylt jag såg där. 55 resp 49 db.
55 dB? Jeg mener da bestemt, at den gamle 60 GB PS3 blev markedsført til kun at støje 22 dB?

Postad 15 oktober 2009 - 08:03
MM marknadsför den knappast som tyst dock med de dB-siffrorna, för det där är rejäla ljudvolymer. Det där är vad en äldre diskmaskin burkar specas som t.ex.
55 dB? Jeg mener da bestemt, at den gamle 60 GB PS3 blev markedsført til kun at støje 22 dB?
Ja, det finns inte en chans att min gamla 60gb låter så mycket som 55dB. Min projektor låter 29dB enligt specifikationerna och PS3:an låter ungefär lika mycket.
Postad 15 oktober 2009 - 12:04
Hur är det med spåret om serienr?
2004A vs. 2003B
Vore bra om folk skrev sitt serienr och sen om den är tyst eller ej. Nu är ju de upp till var och en om den upplevs som tyst, men ändå. Har vi tur kanske det ligger nått i serienr.
Lämnade iaf tillbax min 2004A idag för jag tyckte den väsnades för mycket. Förstörde filmupplevelsen när det var en tyst sekvens i filmen. Nu väntar jag med att köpa ny tills detta är utrett.
Verkar nu som slimmen tar slut på mer och mer sajter.. Kan de vara någon ny version av slimmen på G.. en tyst kanske...
Hittade denna sida där vissa har problem med sin Cech-2003A.
Hoppas man kan spåra serie numren på något sätt.
http://www.avforums....-issues-40.html
Har varit inne på att köpa en Slim men vet inte om man vågar nu. Men tror
jag ska försöka iallafall. Kan ju bara lämna in om det skulle vara fel på den. Men som
sagt om någon kunde lägga upp ett ljudklipp på sina högljudda ps3:or. Så man vet vilken
referensram man har. Själv jämför man med sin xbox 360 och den är rätt högljud men har blivit
tyst som en mus nu när man installerar spelen på HD:n. Brosan har en fat PS3 och den låter nästa lika
mycket som min 360.
Var inne på att köpa slimen på elgiganten för 3090 men de har höjt priset nu till 3.500 och det är Internet pris?? Detta på bara 2 dagars intervall. Innan kostade den 2990 i butik. Är smyghöjning nu innan jul, så de kan "sänka priser" utan att egentligen sänka. =S
Postad 15 oktober 2009 - 15:06
Min gamla feta PS3a var också högljudd, men det ljudet skar inte i öronen.

Postad 15 oktober 2009 - 16:56
Min Slim var tyst i ungefär en månad, men nu varvar den upp två-tre snäpp redan efter ett par minuter. Att kolla på Blu-ray-filmer är inte så skoj längre. Otäckt vinande ljud dessutom.
Min gamla feta PS3a var också högljudd, men det ljudet skar inte i öronen.
Jag skickade in min till nordiskfilm idag. Istället för att bråka om en ersättningsmaskin, så skickade jag in för att kolla om det är normalt för en slim att gå upp till fläktläge 7 på 12 minuter. Fram till läge 5 fanns det också högfrekvent tjut, men den försvann när den började varva upp till 6 och 7. Det är just det vinande ljudet som började störa mig som f-n för några dagar sen.
Får se vad dom säger och hoppas på att ha en PS3, helst tystare, till att modern warfare 2 släpps

BTW: modell 2004A
Redigerat av SonySamppa79, 15 oktober 2009 - 16:57.
Postad 16 oktober 2009 - 00:51

Redigerat av belzebubb, 16 oktober 2009 - 00:52.
Postad 16 oktober 2009 - 07:40
Hur ser man vilket läge som fläkten går på?
Man lyssnar. Lätt att höra om man har det vinande ljudet i fläkten
Postad 16 oktober 2009 - 13:21
Kommer hålla ett öga på denna tråd.
Postad 16 oktober 2009 - 15:34
Vänta? Den finns ju redan i butik. http://www.elgigante.......P&scid=1698Kanske blir det att vänta på 250Gb + Uncharted 2 bundlen.
Postad 16 oktober 2009 - 15:47
Ok, har 250gb modellen + shift bundle. Vilket var en 2004b, svårt att veta vad man räknar mycket och lite ljud. Min låter/brummar men inte som den går på 100% hela tiden i alla fall, skulle nog säga att det är en 4/5:a av 7st lägen Dette efter att ha kört nfs shift i några timmar....Man lyssnar. Lätt att höra om man har det vinande ljudet i fläkten
Postad 16 oktober 2009 - 20:55
Ok, har 250gb modellen + shift bundle. Vilket var en 2004b, svårt att veta vad man räknar mycket och lite ljud. Min låter/brummar men inte som den går på 100% hela tiden i alla fall, skulle nog säga att det är en 4/5:a av 7st lägen Dette efter att ha kört nfs shift i några timmar....
En välmående maskin, grattis!
Postad 16 oktober 2009 - 21:44
Ok, maskinen låter men det tok viner inte om fläkten som ni säger. Har kört uncharted 2 sen 17 idag och fläkten gick vid ett tillfälle upp i högsta läget. Men den sjönk sedan sedan till ca 5. Är nöjd med den i alla fall, hör den om det är helt tyst i lägenheten. Men det är ju ganska sällan, sen så står den inte helt optimalt heller, då den är instängt i en tv-bänk och inte enbart har tillgång till "frisk" luft.En välmående maskin, grattis!
Postad 16 oktober 2009 - 23:08
Det låter onekligen lovande. Är det ngn mer person som har tillfredsställande kommentarer beträffande fläktljud på den senaste ps3an?
G
Postad 16 oktober 2009 - 23:15
Kanske hög tid att slå till nu...
Det låter onekligen lovande. Är det ngn mer person som har tillfredsställande kommentarer beträffande fläktljud på den senaste ps3an?
G
Jag hoppas verkligen att det går att köpa en konsol som e OK.
Kan inte bärga mig längre, har väntat alldeles förlänge, men kommer nog
vänta i en månad till iaf.

Postad 17 oktober 2009 - 10:28
Ok, maskinen låter men det tok viner inte om fläkten som ni säger. Har kört uncharted 2 sen 17 idag och fläkten gick vid ett tillfälle upp i högsta läget. Men den sjönk sedan sedan till ca 5. Är nöjd med den i alla fall, hör den om det är helt tyst i lägenheten. Men det är ju ganska sällan, sen så står den inte helt optimalt heller, då den är instängt i en tv-bänk och inte enbart har tillgång till "frisk" luft.
Visst ska den låta och fläktstyrning verkar funka i din maskin. Som sagt grattis till ett bra och lyckosam köp

Postad 17 oktober 2009 - 13:49
Vänta? Den finns ju redan i butik. http://www.elgigante.......P&scid=1698
Tack för infon, det hade jag missat helt

Postad 18 oktober 2009 - 08:37

Visst hörde man fläkten, men störningsmomentet fanns inte på den. Hans susade mjukt, medan min lät som, ja, en ultra-silencer på minsta effekt

Postad 22 oktober 2009 - 14:34
Fick hem ett ps3 slim 250gb uncharted 2 bundle idag från Webhallen och kan bara säga att den är riktigt riktigt tyst...

Mvh

Postad 22 oktober 2009 - 16:12
Ni som köper PS3 250GB Uncharted 2 bundle, glöm inte att rapportera

En fråga bara. Är det Uncharted 2 tema på kartongen precis som på bilden, eller är det bara någonting dom har fixat med bilden för att det ska se bättre ut?
Redigerat av belzebubb, 22 oktober 2009 - 16:15.
Postad 22 oktober 2009 - 16:47
Låter lovande. Nu har vi två tysta Uncharted 2 bundle här i tråden. Av två möjliga.
Ni som köper PS3 250GB Uncharted 2 bundle, glöm inte att rapportera
En fråga bara. Är det Uncharted 2 tema på kartongen precis som på bilden, eller är det bara någonting dom har fixat med bilden för att det ska se bättre ut?
Kartongen är grå och sen är det ytterligare en kartong som har uncharted tema som på bilden!!!
Postad 22 oktober 2009 - 20:42
Kartongen är grå och sen är det ytterligare en kartong som har uncharted tema som på bilden!!!
kan man få serienr avslutningen?? 2004B???
Undrar om de är just Uncharted 2 bundlarna som är tysta eller 250gb generellt... Har en 250gb på väg från dustin som kommer imorgon. Hoppas hoppas hoppas hoppas den är tyst... rapporterar imorgon
Postad 22 oktober 2009 - 20:44
Verkar generellt som att alla 250gb (2004B) verkar tysta....kan man få serienr avslutningen?? 2004B???
Undrar om de är just Uncharted 2 bundlarna som är tysta eller 250gb generellt... Har en 250gb på väg från dustin som kommer imorgon. Hoppas hoppas hoppas hoppas den är tyst... rapporterar imorgon
Postad 22 oktober 2009 - 20:49
så jag tror om man har B har men troligtvis en tyst konsoll
Postad 22 oktober 2009 - 21:43
Hmm, någon rappoterade i alla fall om en högljudd 250Gb som var beställd från england.
Redigerat av belzebubb, 22 oktober 2009 - 21:44.
Postad 22 oktober 2009 - 23:02
Kolla in länken jag skrev tidigare i tråden, PS3 secrets.läste tidigare i tråden att någon som har 2003B som var tyst
B = 250 GB
2004 = Europa
2003 = UK
Tror det var något sånt.
/Bäckman
Jo en sak till; Ingen som testat att byta ut kylpastan på sin PS3? Är det ingen bra kylning så kommer processorn bli varm och fläkten ökar i varvtal...
edit: Ändrade från Scandiavian till Europa
Redigerat av Stefan Bäckman, 23 oktober 2009 - 12:29.
Postad 23 oktober 2009 - 06:39
Jag har en 2004A. Den går att höra om det i övrigt är helt tyst i rummet, men jag kan omöjligt tänka mig att det är detta folk kallar "högljudd".läste tidigare i tråden att någon som har 2003B som var tyst
Redigerat av VincentVegaSWE, 23 oktober 2009 - 06:39.
Postad 23 oktober 2009 - 11:15
Det är en 2004B

Postad 23 oktober 2009 - 11:32
Men seriöst; Om folk klagar över enheter som låter så lite som min gör så börjar det nästan bli lite löjligt. Snacket om högljudda PS3:or började med att vissa 60 GB-enheter lät avsevärt mer än andra. Jag vet, för jag hade en sådan, högljudd, innan jag köpte min nuvarande 120 GB Slim. Hade det inte varit för allt snack om de äldre högljudda maskinerna så hade folk inte tänkt på det väldigt diskreta ljud som kommer ur slim-maskinerna.Du skulle bli förvånad över vad folk kallar oljud...!!
Ovanstående är skrivet med viss reservation för att det kanske ändå finns enheter som låter mer än min.
Postad 23 oktober 2009 - 12:31
Jo en sak till; Ingen som testat att byta ut kylpastan på sin PS3? Är det ingen bra kylning så kommer processorn bli varm och fläkten ökar i varvtal...
Hade det inte varit för att garantin ryker hade jag nog provat. Min 2003B låter för mycket i mina öron i jämförelse med min gamla 40GB.

Postad 23 oktober 2009 - 13:11
Jag vet inte om jag skulle göra det på min heller. Visst, fläkten ligger inte på lägsta nivån i XMB men den väsnas inte heller. Tekniktok som man är är man bra sugen på att pilla lite iaf...Hade det inte varit för att garantin ryker hade jag nog provat. Min 2003B låter för mycket i mina öron i jämförelse med min gamla 40GB.

Jag sökte lite på det häromdagen och hittade några

/Bäckman
Edit: Fel av mig... Jag känner mig lite som pata i Cirkus Kiev nu... "Vad ska grabbarna på forat säga nu då?"

Redigerat av Stefan Bäckman, 23 oktober 2009 - 13:25.
Postad 23 oktober 2009 - 13:18
Din länk fungerar inte, pga parentes och semikolon. Denna fungerar: http://www.llamma.co...ly_tutorial.htmJag sökte lite på det häromdagen och hittade några
hemskabilder. Se själva (källa http://www.llamma.co..._tutorial.htm);
Postad 23 oktober 2009 - 13:25
Fixat. Tack.Din länk fungerar inte, pga parentes och semikolon. Denna fungerar: http://www.llamma.co...ly_tutorial.htm
Postad 23 oktober 2009 - 17:19

Är på g att köpa en 250gigare är det någon som har haft oljudsproblem med den "modellen"
tacksam för svar.
Postad 24 oktober 2009 - 13:21
Hur gick det med den från Dustin? Rapportera gärna, funderar själv på att slänga iväg en beställning på en 250 Gb.
Postad 24 oktober 2009 - 13:52
Redigerat av Tekniklärlingen, 24 oktober 2009 - 13:52.
Postad 24 oktober 2009 - 14:54
Tänkte bara inflika med att jag köpte 250 gb verisionen (uncharted bundle) på Game, och den är inte tystare än min tidigare 60 gb. Kan faktiskt höra den på ett avstånd av sex meters avstånd (om än svagt) när den är i menyn. Vet inte om det går att byta ut dem pga av detta.
När jag började höra om detta "fenomen" blev jag lite aktsam för att köpa
en 120 GB slim men efter att ha sett visas kommentarer och filmer på vad de
tycker är tyst är jag inte särskilt rädd längre. Om man kan höra den svagt? Ja
annars är den ju inte igång. Ibland undrar man hur folk definierar olika saker.
Å andra sidan har jag min 360 som referens och det är kanske lite overkill i just
denna situationen. Men allt handlar om vilken definition och vilken referens man har
om vad som är tyst eller inte.
Ska helt klart satsa på en 120 GB och hoppas att få en tyst.
Har kollat runt lite priser på den 250 GB bundlen med Uncharted 2 och priset
på den är lite skrämande. Man kan ju köpa en fristående 250 GB slim och två uncharted
för de priser jag har hittat på den bundlen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar