Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Monitor Audio rx 6 och rx 8

978 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Monitor Audio Bronze BRFX (Surroundhögtalare) 1 9.173912 (22) Inga priser
Monitor Audio Silver RX6 (Golvhögtalare) 9 9.630434 (45) Inga priser
Monitor Audio Silver RX8 (Golvhögtalare) 6 9.711538 (51) Inga priser
Monitor Audio Silver RX-FX (Surroundhögtalare) 5 9.380952 (20) Inga priser
Monitor Audio Silver RX Centre (Centerhögtalare) 4 9.666666 (38) Inga priser
37 relaterade trådar
Köpråd - Högtalare för stereo 5-15000 (439 inlägg) 2 år sedan
Monitor Audio Klubben (150 inlägg) 8 år sedan
Heos Link + förstärkare (0 inlägg) 10 år sedan
Canton Chrono 609 DC vs Monitor Audio RX8 (5 inlägg) 11 år sedan
Marantz AV8801 + MM8077 underkill för Monitor Audio Gold? (7 inlägg) 11 år sedan
Golvhögtalare ~12 tkr (41 inlägg) 11 år sedan
Bästa golvhögtalarna till Harman Kardon AVR 365. (19 inlägg) 11 år sedan
Monitor Audio Silver 8 med Pioneer SC-LX57 (4 inlägg) 12 år sedan
Monitor Audio Bronze BX5 vs. BX6 (3 inlägg) 12 år sedan
Klipsch Reference RF-82 II vs. Monitor Audio Silver RX8 (10 inlägg) 12 år sedan
Köpråd i sista minuten... Golvhögtalare runt ~9000 kr (15 inlägg) 12 år sedan
Hjälp med val av förstärkare (3 inlägg) 12 år sedan
Monitor Audio SoundFrame vs "konventionella" högtalare (köpråd ~30k (4 inlägg) 12 år sedan
Bulten på RX-FX (2 inlägg) 12 år sedan
Vanlig delningsfrekvens på surroundhögtalare, Monitor Audio RXFX (19 inlägg) 12 år sedan
skumgummi åkte in i högtalaren (15 inlägg) 13 år sedan
Audiovector ki3 super vs Monitor Audio rx6 (17 inlägg) 13 år sedan
Monitor Audio RX6 Drivs med ex. DENON AVR-2807 passar? (2 inlägg) 13 år sedan
Slutsteg till Monitor Audio RX8 (18 inlägg) 13 år sedan
Ang placering av två par MA RXFX (3 inlägg) 13 år sedan
Funderingar på att uppgradera systemet! (12 inlägg) 13 år sedan
Bi-amping, marantz SR 6004 blir det bra? Erfarenhet av andra förstärkare oc (111 inlägg) 13 år sedan
Bästa högtalare till onkyo 809 max 10000:- (9 inlägg) 14 år sedan
Har beslutsångest deluxe canton,monitor några mer?? (10 inlägg) 14 år sedan
Monitor Audio RX paket, OK? (19 inlägg) 14 år sedan
Yamaha RX-667, vilka högtalare utan att behöva köpa ny stärkare? (29 inlägg) 14 år sedan
Bra importpris på Monitor Audio RX6 AV12 (210 inlägg) 14 år sedan
KEF vs Monitor Audio (10 inlägg) 14 år sedan
Monitor Audio Silver RX6 eller RX8? (6 inlägg) 15 år sedan
Acoustic Energy AE1 MkIII (7 inlägg) 15 år sedan
Nyköp av högtalare. till musik och hemmabio ( låta bra och se bra ut) (40 inlägg) 15 år sedan
Efter B&W 603 S3? (108 inlägg) 15 år sedan
B&W eller XTZ köpråd (97 inlägg) 16 år sedan
Bi eller Di poler som fungerar bra som bakhögtalare (12 inlägg) 16 år sedan
Monitor audio RX & GS (28 inlägg) 16 år sedan
börjar bli sugen på nya fronthögtalare (3 inlägg) 16 år sedan
surroundfunderingar... (9 inlägg) 17 år sedan

Postad 07 January 2010 - 11:04

Drexon
  • Drexon
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
^ För att de inte orkade tillverka 2 olika plastbitar för den övre och nedre delen... plus att jag tycker det ser snyggt ut ändå.

Anyway! Mina högtalare levereras imorgon! Precis den dagen Best Sound sa den skulle komma. :blink:

Postad 07 January 2010 - 11:11

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Helt obetydligt, men kan nån förstå varför de har skrivit Monitor Audio upp och ner på basporten i fram? Hur har de tänkt?

Det har jag missat, men så sitter jag 5 meter från högtalarna och lyssnar :blink:

Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 07 January 2010 - 11:19.

Postad 07 January 2010 - 11:54

givetvis
  • givetvis
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

^ För att de inte orkade tillverka 2 olika plastbitar för den övre och nedre delen... plus att jag tycker det ser snyggt ut ändå.

Anyway! Mina högtalare levereras imorgon! Precis den dagen Best Sound sa den skulle komma. :blink:

Vilken service :P Vilket paket köpte du?

Postad 07 January 2010 - 12:14

Drexon
  • Drexon
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
RX8, RXC, RX1. Allt pianolackat. :blink: Ska passa på att köpa lite möbler som matchar också.

Ev den här:
Postad bild

Redigerat av Drexon, 07 January 2010 - 12:23.

Postad 07 January 2010 - 13:55

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Det kommer att bli snyggt

De bänkarna är snygga, ganska lika min :blink:

Maveric

Postad 07 January 2010 - 21:15

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlägg
  • 0
HTPC och mediamöbler har egna forum, håll er till trådskaparens ämne i tråden tack.

Postad 08 January 2010 - 01:25

givetvis
  • givetvis
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

RX8, RXC, RX1. Allt pianolackat. ;)

Ok, härligt :D Jag har nog bestämt mig för i stort sett samma setup. Var och lyssnade på både RX6 och RX8 i dag, och vilken upplevelse det var. Jag är helt såld! :)

Har dock inte bestämt mig om de blir RX6 eller RX8. Men det kändes att de var lite mer "kräm" i 8an. ;)

Postad 08 January 2010 - 02:53

Unregistered39a85909
  • Unregistered39a85909
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Ja...Då har jag lyssnat på RX6:orna. I Halmstad finns ingen som demade dessa så jag körde upp till Falkenberg, till Fynda.

Hur lät högtalarna då? Dem lät ok enligt mig men inte alls så högupplöst som Elac FS 247. Basen var lite hård och diskanten mörk. Den mörka diskanten kan bero på de brända skivorna. Men i så imponerades jag inte. Jag tror det även var den amatörmässiga demo:n jag fick som påverkade. Högtalarna fick kanske inte visa sin rätta sida.

På vägen hem drog jag inom Ljudcenter (Audio Video) i Halmstad för att med färskt minne jämföra RX6:orna med Elac 247. ELac kändes mycket bättre i min smak och där fanns inte någon tvekan. Det ska ju sägas att nu jämförs ett par högtalare som kostar 20 000kr (Elac) med RX6:orna för 11 000kr. Jag förstår att det är skillnad sen är det ju också en frågan om vilket ljud man föredrar. Jag väntar på att få jämföra Elac 247 med 207 i morgon. Elac:en demades med HK 980 två kanalare.

EDIT:// Måste dock säga att RX6:orna var väldigt slanka. Jag trodde de skulle vara mer skrymmande.

Mvh
Andreas

Var in på T&T i Luleå dagarna före Julafton för att köpa Elac 247,
eftersom jag är lite petig med ljudet lyssnade jag med två egna förstärkare,
oturen slog till och jag fick för mig att lyssna på bla Kef, Linn, Monitor Audio...

Oavsett förstärkare, (testade en av butikens egna) så var upplösningen och tydligheten ett grymt skämt i Elac 247 mot RX8.
Jag gick in helt bestämd för att köpa Elac 247 - och sen ut igen helt förvirrad.
Elac är grymt snygga, men jag kan inte köpa så underlägset ljud efter att ha hört MA.
Om nu någon redan köpt sig Elac precis som jag tänkte - så förlåt, men blunda nu är ni snälla,
jag tror att enda sättet att få en RX6 att låta som en Elac (lyssnade faktiskt både på 137 och 247) skulle nog vara att vända den uppochned i en stor konservburk, ett oljefat skulle nog gå bra.
Ihopflutet burkljud dränkt i bas och en jämförelsevis burdus diskant, vissa här säger sig upplevt annat, men jag skulle vilja veta under vilka förutsättningar dessa provspelnings fenomen uppträder?

Dessutom är jag lite orolig för fenomenet att man känner ibland att någon köpt sig en grej och rekommenderar denna pryl i brist på referensramar och kunskaper.
(Inte något illa ment i just detta sammanhang, utan jag menar att detta är ett fenomen jag tyvärr träffat på som ofta lett mig till köp jag ångrat efteråt. Och hoppas att det inte är något sånt.)

Nu funderar jag på större modellen RX8, RX Center & RXFX...
Min gammelförstärkare - en Sherwood Newcastle, kanske blir lite kaka på kaka, men snacka om att detaljerna kändes utanför högtalarna, en helt annan verklighetskänsla med spelglädjen i behåll.
En känsla som jag varit med om en gång tidigare med ett par riktigt feta Bowers & Wilkinsons högtalare med en prislapp med mer siffor än min bil hade...

Om ni har några tips om bästa förstärkarkombo och placeringar så är jag tacksam,
sen undrar jag eftersom jag inte hörde RX8 - om den är lika tydlig som RX6,
och om den dränker detaljer i mer bas som Elac 247 gör?

/Silverbullit

Postad 08 January 2010 - 03:20

klippo
  • klippo
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

oturen slog till och jag fick för mig att lyssna på bla Kef, Linn, Monitor Audio...

Oavsett förstärkare, (testade en av butikens egna) så var upplösningen och tydligheten ett grymt skämt i Elac 247 mot RX8.
Jag gick in helt bestämd för att köpa Elac 247 - och sen ut igen helt förvirrad.
Elac är grymt snygga, men jag kan inte köpa så underlägset ljud efter att ha hört MA.
Om nu någon redan köpt sig Elac precis som jag tänkte - så förlåt, men blunda nu är ni snälla,
jag tror att enda sättet att få en RX6 att låta som en Elac (lyssnade faktiskt både på 137 och 247) skulle nog vara att vända den uppochned i en stor konservburk, ett oljefat skulle nog gå bra.
Ihopflutet burkljud dränkt i bas och en jämförelsevis burdus diskant, vissa här säger sig upplevt annat, men jag skulle vilja veta under vilka förutsättningar dessa provspelnings fenomen uppträder?

Dessutom är jag lite orolig för fenomenet att man känner ibland att någon köpt sig en grej och rekommenderar denna pryl i brist på referensramar och kunskaper.
(Inte något illa ment i just detta sammanhang, utan jag menar att detta är ett fenomen jag tyvärr träffat på som ofta lett mig till köp jag ångrat efteråt. Och hoppas att det inte är något sånt.)

Min gammelförstärkare - en Sherwood Newcastle, kanske blir lite kaka på kaka, men snacka om att detaljerna kändes utanför högtalarna, en helt annan verklighetskänsla med spelglädjen i behåll.
En känsla som jag varit med om en gång tidigare med ett par riktigt feta Bowers & Wilkinsons högtalare med en prislapp med mer siffor än min bil hade...

Om ni har några tips om bästa förstärkarkombo och placeringar så är jag tacksam,

/Silverbullit

tips: https://www.minhembi...howtopic=252767

Postad 08 January 2010 - 09:38

Unregistereddae7cbc8
  • Unregistereddae7cbc8
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0

/Silverbullit

Fråga mig inte vad, men något måste varit fel i den där set-upen.
För inte låter 247:orna burkigt. De låter grymt högupplöst. Det var det frösta jag reflekterade över när jag lyssnade på dessa första gången. Vid det tillfället hade jag absolut inte tanken att shoppa någon hifi, men två veckor senare var jag ägare av ett par 247or. Om du tycker att det blev väldigt mkt bas så beror det ju på hur högtalarna är placerade samt rummet.

Jag lyssnade också på RX6 men dessa imponerade inte allts, dock kan det bero på dåligt rum och en dåligt demo i allmänt och kanske inte helt inspelade. Jag hade faktiskt nästan ställt in mig på att köpa RX6/8 beroende på all positivt som hade skrivits i den här tråden.

/Andreas

Postad 08 January 2010 - 10:09

maclaren
  • maclaren
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Helt obetydligt, men kan nån förstå varför de har skrivit Monitor Audio upp och ner på basporten i fram? Hur har de tänkt?

Jag tänker så här: Det matchar texten på diskanten himla bra, blir liksom en "spegling" av den texten på basporten. Skitsnyggt helt enkelt! :D

Postad 08 January 2010 - 11:11

***nicke69***
  • ***nicke69***
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Fråga mig inte vad, men något måste varit fel i den där set-upen.
För inte låter 247:orna burkigt. De låter grymt högupplöst. Det var det frösta jag reflekterade över när jag lyssnade på dessa första gången. Vid det tillfället hade jag absolut inte tanken att shoppa någon hifi, men två veckor senare var jag ägare av ett par 247or. Om du tycker att det blev väldigt mkt bas så beror det ju på hur högtalarna är placerade samt rummet.

Jag lyssnade också på RX6 men dessa imponerade inte allts, dock kan det bero på dåligt rum och en dåligt demo i allmänt och kanske inte helt inspelade. Jag hade faktiskt nästan ställt in mig på att köpa RX6/8 beroende på all positivt som hade skrivits i den här tråden.

/Andreas

Hej!
Hur kommer det sig att man (i den här tråden i alla fall) gämför MA RX serien med Elac? Framförallt Elac 247 som kostar mellan 5000 till 8000 mer? Det finns en hel drös med högtalare på marknaden. Har Elac och Monitor Audio likvärdigt ljud?
Det verkar som att de flasta i tråden väljer mellan Elac och Monitor Audio.
Jag har själv MA RX8 och är väldigt nöjd med dom. Lyssnade runt en hel del innan jag bestämde mig för dom. Några av kandidaterna var B&W Dm 683, Dali Lektor8, Dali Ikon6, Elac 207, Elac 247, MA RX6 och Canton. Tyckte personligen att de flesta av modellerna lät mycket bra.

När det gäller Elac 247 så tycker jag det är en mycket bra högtalare, och den låter inte burkig . Har lyssnat på den vid flera tillfällen, där den låtit både bra och mindre bra. MA RX8 har också låtit bra och mindre bra vid olika lyssningstillfällen. Vilket antagligen berodde på rummet och elektoniken.
En stor del till att jag valde MA RX8 i stället för Elac 247 var att RX8 (vid det tillfället) kostade 8000:- mindre. Jag hade nog kunnat leva med Elac 247 också.
/Niklas

Postad 08 January 2010 - 11:47

Unregistereddae7cbc8
  • Unregistereddae7cbc8
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Att Elac och MA jämförs kanske har med deras utseende att göra. De är båda slanka och finns i high-gloss. Någorlunda i samma prisklass. Och båda två har fått bra omdömen överlag.

/Andreas

Postad 08 January 2010 - 13:09

Drexon
  • Drexon
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
För mig så handlade det om "klarheten" i ljudet.. vilket är en motsägelse eftersom jag köpte MA-högtalarna blint. ;) Hsh, jag har lyssnat på Elac FS 207:orna och de lät enl. mig väldigt bra, och enligt de flesta i den här tråden har båda ungefär samma ljud, men MA har övertaget, så det blev ett köp. Tror inte jag kommer bli besviken.

Edit: GOD DAMMIT! Råkade stå i duschen just när DHL kom. Fack. Får ta bilen och fara och hämta dom istället. Aldrig jag orkar vänta tills på Måndag. >_<

Redigerat av Drexon, 08 January 2010 - 14:56.

Postad 08 January 2010 - 13:47

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

För mig så handlade det om "klarheten" i ljudet.. vilket är en motsägelse eftersom jag köpte MA-högtalarna blint. ;) Hsh, jag har lyssnat på Elac FS 207:orna och de lät enl. mig väldigt bra, och enligt de flesta i den här tråden har båda ungefär samma ljud, men MA har övertaget, så det blev ett köp. Tror inte jag kommer bli besviken.

För mig handlade det också om "klarhet" eller att MA ger ett mer korrekt ljud än Elac, mer ofärgat, Jetdiskanten på 137 var visserligen underbar, men jag tror att jag hade blivit lyssningstrött efter ett tag. Just hur korrektheten var och det viktigaste av allt för mig var att ljudet från högtalarna inte på misnta sätt irriterar örönen i bakgrunden. (orsak varför jag uppgraderade), speciellt med tanke på vår aukustik som vi får med högt i tak, öppet och sten.

Nu tycker jag väl inte att 247 och RX är en rättvis jämförelse, då 247 är mycket dyrare, de borde väl matchas mot Gold serien typ.

Från början var jag helt inne på Elac 137 (eventuellt 207 men man fick tänka på plånboken också). Och Frun ville inte alls ha färgat trä, (hon täntek på gamla 80 tals högtalare med målad plast som liknar trä).
Men som tur var så lyssnade vi på RX i alla fall och såg dem live innan köp. Och det blev Black oak, dvs färgat trä och de är ursnygga.....

Postad 08 January 2010 - 14:55

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0

/Silverbullit

Gör det, dvs köp 8orna, eftersom du redan har/haft Sherwood är det nog inga problem för dej att vidga vyerna utanför de stora japanska märkena -det finns nämligen en hel del att hämta: rx8 + en lite fylligare förstärkning visade sig vara en lysande kombo.
Jag kör mina 8or med en NAD t785, med ett ljud som är fruktansvärt bra, ett släpp av detaljer, och spelglädje, med full kontroll på bas - enda gången jag tror 8or kan bli för basglada är om man har för klen förstärkare, eller har dem felplacerade. Även jag lyssnade på Elac (207) innan köp, tyckte att de spretade åt alla håll..

Redigerat av Jörgen A., 08 January 2010 - 20:20.

Postad 08 January 2010 - 19:18

***nicke69***
  • ***nicke69***
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Hej!
Hur långt från bakväggen har ni era RX8:or, samt har ni vinklat in dom något?

MVH
Niklas

Postad 08 January 2010 - 19:46

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0

Hej!
Hur långt från bakväggen har ni era RX8:or, samt har ni vinklat in dom något?

MVH
Niklas

35-40 cm, rejält invinklade så inga reflexer från sidoväggar stör, samt att man får klockrent stereoperspektiv - du märker tydligt när du hittat rätt - Sången ( ofta också trummor & bas) ska sitta mitt emellan frontarna - en bit in i rummet.
Ett par 100 timmars inspelning + rätt placering sen låter de gudomligt.

Redigerat av Jörgen A., 08 January 2010 - 19:47.

Postad 08 January 2010 - 19:48

Drexon
  • Drexon
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Sådär! Då har man äntligen fått dom. Första intrycket är bra, men de är inte riiiktigt uppe i Elac 207-nivå, men då är de inte inspelade än. Massor med instrument som träder fram däremot, hör en massa slingor som inte hördes förut, och basljud som inte förra högtalarnas mellanregister, eller subvoffarens bas tog upp.

Snygga som få. ;)

Wooow. Den här låten lät helt annorlunda. Så mycket mer detalj i instrumenten att det... ja, det låter som en klyscha, men det känns som om man är där. *flinar som en liten unge*

http://www.youtube.c...h?v=VLp_wePNrZA

Redigerat av Drexon, 08 January 2010 - 19:52.

Postad 08 January 2010 - 19:53

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Innersta bakkanten har jag ca 40 cm från vägg
Vinklade så att jag ser frontarna helt från där jag sitter ca 5 meter
bredden mellan högtalarna är ca 3 m

Jag har inga sidoväggar på högtalarsidan
däremot har jag ca 2 meter sidovägg på båda sidor där jag sitter

Ljudet är ljuvligt rent och fyllt inom alla register

Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 08 January 2010 - 19:54.

Postad 09 January 2010 - 01:24

Unregistered36771
  • Unregistered36771
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Sådär! Då har man äntligen fått dom. Första intrycket är bra, men de är inte riiiktigt uppe i Elac 207-nivå, men då är de inte inspelade än. Massor med instrument som träder fram däremot, hör en massa slingor som inte hördes förut, och basljud som inte förra högtalarnas mellanregister, eller subvoffarens bas tog upp.

Gött! Håller med. Man hör saker man aldrig tidigare hört, de stakar ut detaljer så att de får ett större omfrång och låter mer äkta. Ungefär som att öka bitraten.
Som vanligt efter uppgradering tar det ett bra tag innan man lyssnar på musik igen, nu lyssnar man mest på ljud. =P

Har märkt en låt som blir lite konstig på vissa ställen: Alicia Keys - Try Sleeping With A Broken Heart
Det går "svep" på några ställen i låten. Exempel: 0:45 - 0:48 Låter mest som det brusar till i högtalarna. Rubbar hela min ljudbild i mitten om volymen är halvhög. Vet inte om det är frekvensändringen det beror på, att högtalaren byter element från mellanregister till diskant. Och att man bara hör det eftersom man "följer" svepet. Ingen big deal egentligen. Alla högtalare (nästan) måste ju dela av nånstans. Det är nog bara en liten skönhetsmiss i låten?

Redigerat av Unregistered36771, 09 January 2010 - 01:45.

Postad 09 January 2010 - 01:42

Unregistered36771
  • Unregistered36771
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
...

Redigerat av Unregistered36771, 09 January 2010 - 01:42.

Postad 09 January 2010 - 09:39

Jorm
  • Jorm
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej,

Jag är sugen som fasen på att byta ut mina gamla B&W (ett par jag köpte för min första månadslön för 15år sedan) mot ett par rx8:or. Någon som vet hur de spelar med Harman Kardon? Jag har i nuläget en AVR355 som försörjer mina högtalare med "kräm".

Mvh
Fredrik

Postad 09 January 2010 - 11:01

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Bara en liten "aptit retare" för er som ännu inte har köpt

Bifogad fil  nyhelbild.jpg   558.5K   9 Antal nerladdningar

Mer finns i galleriet https://www.minhembio.com/MaVeRiC

Postad 09 January 2010 - 11:15

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Gött! Håller med. Man hör saker man aldrig tidigare hört, de stakar ut detaljer så att de får ett större omfrång och låter mer äkta. Ungefär som att öka bitraten.
Som vanligt efter uppgradering tar det ett bra tag innan man lyssnar på musik igen, nu lyssnar man mest på ljud. =P

Har märkt en låt som blir lite konstig på vissa ställen: Alicia Keys - Try Sleeping With A Broken Heart
Det går "svep" på några ställen i låten. Exempel: 0:45 - 0:48 Låter mest som det brusar till i högtalarna. Rubbar hela min ljudbild i mitten om volymen är halvhög. Vet inte om det är frekvensändringen det beror på, att högtalaren byter element från mellanregister till diskant. Och att man bara hör det eftersom man "följer" svepet. Ingen big deal egentligen. Alla högtalare (nästan) måste ju dela av nånstans. Det är nog bara en liten skönhetsmiss i låten?

Appråpå höra saker. När jg kollade på sgan om ringen, i början när Man får se historien om Sauron och gollum, När gollum sträcker sig under vattnet och plockar upp ringen från den sandiga bottnen, då hörde jag krafset av sand, helt otroligt.

Sedan så återger MA ljudet ganksa korrekt, så man kan höra fel vid dåliga mixningar mm. Men inte så tydligt som Dynaudio högtalare (som kan tendera att bli tråkiga pga att man slutar lyssna på musiken utan letar efter fel i mixningar)
Inte för att jag själv kan höra sånt, men en musiker som var högtalarsäljare hörde allt möjligt sånt.. Han kommenterade en låt som jag hade med mig vid provlyssning : " jaha här har de lagt på hennes röst tre gånger ovanpå varandra "de har fuskat lite". :)

Postad 09 January 2010 - 15:14

speffy
  • speffy
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Någon som både lyssnat på RX8 och GS10 från gold serien ? Kommer användas till i stort sett bara hemmabio och har en bra SVS sub sedan innan. Vad är vettigast att satsa på, har ingen plats brist men tänkte att man kanske får mer kvalitet per krona om man går på ett par stativare istället för golvare som fronthögtalare ? Tanken är att byta ut mina nuvarande golvhögtalare och center.

Postad 09 January 2010 - 16:18

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Någon som både lyssnat på RX8 och GS10 från gold serien ? Kommer användas till i stort sett bara hemmabio och har en bra SVS sub sedan innan. Vad är vettigast att satsa på, har ingen plats brist men tänkte att man kanske får mer kvalitet per krona om man går på ett par stativare istället för golvare som fronthögtalare ? Tanken är att byta ut mina nuvarande golvhögtalare och center.

Har ingen aning om skillnaden mellan de två, men läs i denna blogg
http://hifilasses.bl...-rx-series.html
Verkar som om just RX är väldigt nära GS serien enligt dem. Har hört ryktesvägen att det kommer en ny Gold serie, men troligtvis inte förrän nästa år.

Postad 09 January 2010 - 16:50

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Nu överdriver jag lite
Men RX serien är i princip samma som den äldre Goldserien och med en del förbättringar faktiskt
Vissa detaljer är "lite billigare lösningar" men i övrigt så är det inte mycket som skiljer

Ljudet från RX8 mäter sig gott med Goldserien RX6 har inte riktigit samma förutsättningar
men ligger inte långt efter.

Skall bli spännande att se vad MA kan göra med den nya Goldserien
Blir det vad man hoppas på, så är mina RX8 till salu nästa år :)

Maveric

Postad 09 January 2010 - 16:59

speffy
  • speffy
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Har ingen aning om skillnaden mellan de två, men läs i denna blogg
http://hifilasses.bl...-rx-series.html
Verkar som om just RX är väldigt nära GS serien enligt dem. Har hört ryktesvägen att det kommer en ny Gold serie, men troligtvis inte förrän nästa år.

Tack för länken.
Ingen ideé att satsa på gold serien nu i alla fall. Blir till att slå till på ett par rx6-8 eller får man vänta till nya gold kommer.
Tror ni att att par sativare hade hade räckt till hemmabio med sub eller det är bättre och satsa på ett par golvare ?

Postad 09 January 2010 - 18:36

Ekström
  • Ekström
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Tjenare !

Har suttit å små läst i tråden här nu och har blivit riktigt sugen på ett par RX8 .
Är i farten å ska köpa ny frontare å har provlysnat RX6 på en affär . Har även provlysnat lite Elac och nå linnare , dock inte så tätt inpå varandra eller me samma elektronik . men i slutändan var jag nog mest sugen på MA:s alternativ och tyckte den var prisvärdast .

Söker efter en rolig högtalare me bra punch men även väldigt klart ljud då musiksmaken svänger kraftigt .
Sen kommer jag använda dom i hemma bion oxå eftersom jag bara har en Två:a för tillfället .

Så jag var in hos den lokala handlaren idag och surrade lite och vi kom fram till ett ganska bra pris på ett par RX8 + tillhörande center .

Tänkte höra lite hur långt ett rap RX8 klarar sej när man ser en film utan sub , Dagens budget håller inte för en sub riktigt . å särskilt inte för RX subben , men tänkte om man skulle valt en sub före en center . Surround högtalarna har jag ett par gamla Audio Pro som jag tänkte Slita ett tag till på .

Är det någon här som sett eller äger ett par RX i valnöts finishen , tänkte hur den ser ut live då jag bara sett dom i svart .

Sen tänkte jag höra om nån hört RX 6 eller 8 spela med en Sherwood och hur den kombinationen låter .

Hoppas vara medlem i MA klubben senare nästa vecka iaf :D

Edit: Är det någon här som vet om Bronze serien har liknande finnish som Silver RX? Tänkte nästan snika ett par Bronze BRFX i valnöts finish som surround högtalare .

Over and out.

Redigerat av Ekström, 09 January 2010 - 18:55.

Postad 09 January 2010 - 18:51

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Tack för länken.
Ingen ideé att satsa på gold serien nu i alla fall. Blir till att slå till på ett par rx6-8 eller får man vänta till nya gold kommer.
Tror ni att att par sativare hade hade räckt till hemmabio med sub eller det är bättre och satsa på ett par golvare ?

Tror faktiskt att ett par stativare med en bra sub räcker gott och väl till hemmabio. sen ligger det väl som alltid med ljud o bild, i betraktarens öra resp öga. :D
Men i en annan tråd som handlar om rx så har jag läst om väldigt nöjd ägare till stativare RX som tycekr de spelar bra bas också.

Tjenare !

Har suttit å små läst i tråden här nu och har blivit riktigt sugen på ett par RX8 .
Är i farten å ska köpa ny frontare å har provlysnat RX6 på en affär . Har även provlysnat lite Elac och nå linnare , dock inte så tätt inpå varandra eller me samma elektronik . men i slutändan var jag nog mest sugen på MA:s alternativ och tyckte den var prisvärdast .

Söker efter en rolig högtalare me bra punch men även väldigt klart ljud då musiksmaken svänger kraftigt .
Sen kommer jag använda dom i hemma bion oxå eftersom jag bara har en Två:a för tillfället .

Så jag var in hos den lokala handlaren idag och surrade lite och vi kom fram till ett ganska bra pris på ett par RX8 + tillhörande center .

Tänkte höra lite hur långt ett rap RX8 klarar sej när man ser en film utan sub , Dagens budget håller inte för en sub riktigt . å särskilt inte för RX subben , men tänkte om man skulle valt en sub före en center . Surround högtalarna har jag ett par gamla Audio Pro som jag tänkte Slita ett tag till på .

Är det någon här som sett eller äger ett par RX i valnöts finnishen , tänkte hur den ser ut live då jag bara sett dom i svart .

Sen tänkte jag höra om nån hört RX 6 eller 8 spela med en Sherwood och hur den kombinationen låter .

Hoppas vara medlem i MA klubben senare nästa vecka iaf ;)

Over and out.

Hur man klarar sig utan sub är också upp till var och en. Nu har ajg själv en Velodyne sub, MEN, när jag hade högtalare hemma för hårdtest i samband med köp så hade jag givetvis kopplat ur min gamla audio pro sub för att kunna jämföra golvarna ordentligt. Jag hade RX 6 och Elac 137. BAsen till fim var faktiskt över förväntan på båda. ´
Det de saknar är ju själva trycket man "känner" i soffan och bröstet. Men tillräckligt bra basljud hade jag nog utan sub, men som sagt inget "tryck". RX 8 har ju extra bas och ha mer tryck. Men i slutändan så tror jag man aldrig kommer undan med att man får en bättre bas med en sub, just till filmmullret. Jag var först i kvalet att bara köpa frontar och succesivt utöka, mend å mina gamla prylar var körsbärsfärgade så hade det inte varit snyggt att behålla vissa delar. tips är att köra Bronze högtalare bak. köpte själv BRFX för att komma ner i pris.
Är man sugen så har jag sett bra priser på RX hela serie, bak center, sub till bra pris från England.

Och måste du inte ha rx subben så kan jag rekommendera Velodyne 800 eller 1000 i. Bra små rackare som nu är rätt överkomligt pris på.

Postad 09 January 2010 - 19:05

Ekström
  • Ekström
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hur man klarar sig utan sub är också upp till var och en. Nu har ajg själv en Velodyne sub, MEN, när jag hade högtalare hemma för hårdtest i samband med köp så hade jag givetvis kopplat ur min gamla audio pro sub för att kunna jämföra golvarna ordentligt. Jag hade RX 6 och Elac 137. BAsen till fim var faktiskt över förväntan på båda. ´
Det de saknar är ju själva trycket man "känner" i soffan och bröstet. Men tillräckligt bra basljud hade jag nog utan sub, men som sagt inget "tryck". RX 8 har ju extra bas och ha mer tryck. Men i slutändan så tror jag man aldrig kommer undan med att man får en bättre bas med en sub, just till filmmullret. Jag var först i kvalet att bara köpa frontar och succesivt utöka, mend å mina gamla prylar var körsbärsfärgade så hade det inte varit snyggt att behålla vissa delar. tips är att köra Bronze högtalare bak. köpte själv BRFX för att komma ner i pris.
Är man sugen så har jag sett bra priser på RX hela serie, bak center, sub till bra pris från England.

Och måste du inte ha rx subben så kan jag rekommendera Velodyne 800 eller 1000 i. Bra små rackare som nu är rätt överkomligt pris på.

Hehe , Redigerade just mitt tidigare inlägg då jag surfade runt och hittade dom där BRFX :D
Men jag föstår vad du menar , att man inte får samma bas utan en sub när man ser film . kommer givetvis kompletera med det i framtiden , tänkte bara i vilken ända man skulle börja . Om man har mer ut av en center vid film tittning än man har av en sub i det här fallet . En del säger ju att man gott och väl kan klara sej utan en center oxå . har faktist inte tänkt på saken på det viset .
och ja det finns ju som du säger lite billigare subar där ute , har hört ett par aktiva golvhögtalare nu tidigare me 10:or i . har funkat bra när man sett film men är komplett värdelös när det gäller musik .

Får man fråga varför du valde MA före Elac egentligen Bulldog ? ;)

Redigerat av Ekström, 09 January 2010 - 19:08.

Postad 09 January 2010 - 19:10

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Hehe , Redigerade just mitt tidigare inlägg då jag surfade runt och hittade dom där BRFX :D
Men jag föstår vad du menar , att man inte får samma bas utan en sub när man ser film . kommer givetvis kompletera med det i framtiden , tänkte bara i vilken ända man skulle börja . Om man har mer ut av en center vid film tittning än man har av en sub i det här fallet . En del säger ju att man gott och väl kan klara sej utan en center oxå . har faktist inte tänkt på saken på det viset .
och ja det finns ju som du säger lite billigare subar där ute , har hört ett par aktiva golvhögtalare nu tidigare me 10:or i . har funkat bra när man sett film men är komplett värdelös när det gäller musik .

Jag tycker center är viktigare. än sub. Och RX centern är riktigt bra. Blev riktigt överaskad av den "out"of the box". Den överglänsde så klart min gamla AudioPro, men även Elac centern i samma prisklass som jag hade på lån från butiken då center tog längre tid att få än frontarna.
Min ganla setup fiungerade också bra till film, men inte till musik. men filmjludet är såklart väldigt mycket bättre nu än förut, även om man då tyckte att det dög.

Blev positivt överaskad av BRFX också, de låter bra. Jag har nån bild på dem i mitt galleri.

Varför det blevc Ma? jo, lång story, men MaA lät bättre, snällare för öronen, även omElacen var den jag hade bestämt mig för att köpa. det blev ju lite dyrare med MA än Elac, men det var värt det. elacen var vid första anblick roligare att lyssna på men tror tröttsamma i längden.
kolla min tråd som heter nåt med nyköp av högtalare. Där är min resa från att först börja ta in intryck från andra och sedan till slutligt köp.

https://www.minhembi...p;#entry2673647

Redigerat av Bulldog76, 09 January 2010 - 19:14.

Postad 09 January 2010 - 20:00

juan
  • juan
  • Forumräv

• 823 inlägg
  • 0

Nu överdriver jag lite
Men RX serien är i princip samma som den äldre Goldserien och med en del förbättringar faktiskt
Vissa detaljer är "lite billigare lösningar" men i övrigt så är det inte mycket som skiljer

Ljudet från RX8 mäter sig gott med Goldserien RX6 har inte riktigit samma förutsättningar
men ligger inte långt efter.

Skall bli spännande att se vad MA kan göra med den nya Goldserien
Blir det vad man hoppas på, så är mina RX8 till salu nästa år :D

Maveric

Jag tycker att rx6or låter bättre än rx8orna(musik 2-kanal) . Tycker att gs20 låter bättre än rx6orna men inte så mycket bättre så det skulle va värt 12 000kr mer än rx6orna.
Jag personligen tycker rx8 låter bra men har lite för mycket bas och svulstigt mellanregister.
Har ägt canton rc-l och B&W 604 så är lite trött på loudness-högtalare.
Men är man bas-fantast så kommer man älska rx8.

Redigerat av juan, 09 January 2010 - 20:08.

Postad 09 January 2010 - 21:15

Unregistered36771
  • Unregistered36771
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Jag tycker att rx6or låter bättre än rx8orna(musik 2-kanal) . Tycker att gs20 låter bättre än rx6orna men inte så mycket bättre så det skulle va värt 12 000kr mer än rx6orna.
Jag personligen tycker rx8 låter bra men har lite för mycket bas och svulstigt mellanregister.
Har ägt canton rc-l och B&W 604 så är lite trött på loudness-högtalare.
Men är man bas-fantast så kommer man älska rx8.

Det där kan nog stämma rätt bra. Har testat lite olika placeringar nu. Och när de kommer närmare än 15-20cm från bakväggen och 1m från sidovägg så blir det en sjuk boom-effekt. De spelar i princip hur mycket bas som helst och upplevs ungefär som loudness. Högst individuellt, men jag själv föredrar ganska mycket bas, massor med spelglädje och för mig lättlyssnat, gör att jag orkar hur länge som helst. =) Förut har jag nästan alltid vridit basvredet åt höger på mina förstärkare, med andra högtalare. klarar mig mer än väl med att köra Pure Direct nu. Bättre att leka runt med placeringar istället för att röra tonkontrollerna. För det det blir verkligen skillnad beroende på hur de är placerade. Just nu känns RX8 som en optimal högtalare för mig. Kunde nog inte vara mer nöjd.

Postad 09 January 2010 - 21:45

Drexon
  • Drexon
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Ni som skaffat högtalarna, hur skulle ni beskriva ljudet i era oinspelade RX:or mot de inspelade som ni lyssnat på i butik?

Tunnt? Som att mellanregistret inte riktigt "slår"?

Tycker mig knappt få nån bas/nått "tryck" alls från dessa högtalare.

Postad 09 January 2010 - 23:46

klippo
  • klippo
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

Ni som skaffat högtalarna, hur skulle ni beskriva ljudet i era oinspelade RX:or mot de inspelade som ni lyssnat på i butik?

Tunnt? Som att mellanregistret inte riktigt "slår"?

nu har jag inte mina ännu, men har du valt högtalarna som large på förstärkaren?

Postad 10 January 2010 - 09:11

Drexon
  • Drexon
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Jodå.

Postad 10 January 2010 - 09:12

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Jag tycker att rx6or låter bättre än rx8orna(musik 2-kanal)

Du skriver själv varför du tycker så
Det är inte högtalarnas fel att du inte får ut det som finns i en Rxåtta
och som inte finns i en Rxsexa

Det beror i första hand på att du inte har rätt rum och placering för dom
och i andra hand elektroniken

Maveric

Postad 10 January 2010 - 09:16

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Något måste vara fel
Kopplat fel ?
Det spelar ingen roll hur du placerar dom, så får du bas.
Men som jag tidigare skrev, så gäller det att placera rätt, så att man inte får
för mycket (fel) bas.

Elekroniken ?
Vad matar du dom med ?

Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 10 January 2010 - 09:17.

Postad 10 January 2010 - 09:36

Ekström
  • Ekström
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag tycker center är viktigare. än sub. Och RX centern är riktigt bra. Blev riktigt överaskad av den "out"of the box". Den överglänsde så klart min gamla AudioPro, men även Elac centern i samma prisklass som jag hade på lån från butiken då center tog längre tid att få än frontarna.
Min ganla setup fiungerade också bra till film, men inte till musik. men filmjludet är såklart väldigt mycket bättre nu än förut, även om man då tyckte att det dög.

Blev positivt överaskad av BRFX också, de låter bra. Jag har nån bild på dem i mitt galleri.

Varför det blevc Ma? jo, lång story, men MaA lät bättre, snällare för öronen, även omElacen var den jag hade bestämt mig för att köpa. det blev ju lite dyrare med MA än Elac, men det var värt det. elacen var vid första anblick roligare att lyssna på men tror tröttsamma i längden.
kolla min tråd som heter nåt med nyköp av högtalare. Där är min resa från att först börja ta in intryck från andra och sedan till slutligt köp.

https://www.minhembi...p;#entry2673647

Ja jag har nog bestämt mej för ett par RX8 och RX centern , sen vart jag ju sugen på BRFX nu oxå . Fast jag undrar hur finishen skiljer sej mellan Bronze och Silver serien . jag hade ju tänkt mej alla högtalare i Valnöt eftersom det skulle passa bäst in här hemma .

Jag var själv och lyssnade på samma Elac som du hade hemma och jag tyckte oxå om ljudet i den fast kanske inget särskilt som inte fanns i MA högtalaren . Sen så saknade just den Elacen punchen och basen some jag vill ha . kanske bättre av den varan i Elac 207 eller större modeller . Men sen tycker jag inte Elac såg så värst bra ut heller .

Jag hade iaf tänkt mata mina högtalare med en Sherwood i den närmaste framtiden . Hoppas att det ska låta bra , Gillar faktist Sherwoods ljud , väldigt bra för slantarna . sen tänkte jag bi ampa frontarna , ska bli intressant då jag aldrig provat det förut :D .

Postad 10 January 2010 - 10:25

Drexon
  • Drexon
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Hm, på nått sätt var dom ändå inställda på "small", så jag ändrade det och fick lite mer bas... men det känns ändå som om nått "saknas". Hmmm.. får fortsätta lyssna. De är som sagt inte inspelade än, och Nått bör ju hända med dom, så småningom. :D

(Edit: NM, det var Winamp som krånglade)

Redigerat av Drexon, 10 January 2010 - 10:42.

Postad 10 January 2010 - 10:42

juan
  • juan
  • Forumräv

• 823 inlägg
  • 0

Du skriver själv varför du tycker så
Det är inte högtalarnas fel att du inte får ut det som finns i en Rxåtta
och som inte finns i en Rxsexa

Det beror i första hand på att du inte har rätt rum och placering för dom
och i andra hand elektroniken

Maveric

Nej jag skriver att jag tycker rx6 låter bättre än rx8 marginelt.
Jag tycker rx6 har en mer korekt ljudåtergivning än rx8 .
Men inget vi ska tjafsa om, för du tycker något annat och det får du gärna göra för mig.
Jag skulle också kunna leva med rx8.

men som hifi och musik skrev om rs serien där rs 6 fick bättre omdöme än rs 8 pga svulstig bas och mellanregister.
känns det i rx serien med.

Redigerat av juan, 10 January 2010 - 10:54.

Postad 10 January 2010 - 11:33

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0

Nej jag skriver att jag tycker rx6 låter bättre än rx8 marginelt.
Jag tycker rx6 har en mer korekt ljudåtergivning än rx8 .
Men inget vi ska tjafsa om, för du tycker något annat och det får du gärna göra för mig.
Jag skulle också kunna leva med rx8.

men som hifi och musik skrev om rs serien där rs 6 fick bättre omdöme än rs 8 pga svulstig bas och mellanregister.
känns det i rx serien med.

Enl. många hade faktiskt Hifi-musik fel när de fällde kommentaren rs6 vs rs 8 - deras ord är inte lag...
Hursomhelst är rx8 an en helt ny högtalare, (alla element + djupare låda) jämfört med rs8, så det är ointressant att referera till dem.
Jag lyssnade på rx 6/8 sida vid sida innan köp, enda skillnaden är en extra skopa fyllighet och bas från 8orna, inget som överskuggar ljudbilden, detta gör att rock /metal låter betydligt roligare. Till andra musikstilar kan jag tänka att skillnaden märks mindre, då kan man ju välja 6orna och spara några kronor.
( 8orna är dock klockrena till film, något att tänka på...)

Postad 10 January 2010 - 17:04

Jorm
  • Jorm
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Är det ingen som kör HK mot dessa nya högtalare från Monitor Audio? Jag ställde frågan lite tidigare i tråden men fick ingen respons. Någon måste väl mata dessa med elektronik från HK? Eller är kombinationen helt förkastlig? Hur bra/illa fungerar det ihop?

Postad 10 January 2010 - 17:53

Unregistereda5b82afd
  • Unregistereda5b82afd
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Är det ingen som kör HK mot dessa nya högtalare från Monitor Audio? Jag ställde frågan lite tidigare i tråden men fick ingen respons. Någon måste väl mata dessa med elektronik från HK? Eller är kombinationen helt förkastlig? Hur bra/illa fungerar det ihop?

Är också intresserad av att höra något om detta, har en hk980 och har tänkt köpa rx6 eller rx8.

Postad 10 January 2010 - 18:00

danne63
  • danne63
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Jag kör ett par rx-6 till min hk avr-2000 och det låter bra i musik, skall byta surrond + center till samma serie. kör nu canton center och surrond från movie cd-1 en ny sub lär det bli längre fram .Har kört en hel del musik med min panasonic plu-ray till hk och är välldigt nöjd.

Postad 10 January 2010 - 20:09

Anders1966
  • Anders1966
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej, Har haft mina Monitor Audio RX8 tillsammans med Harman Kardon HK 990 nu en månad.
Shit va nöjd jag är. Gjorde en ganska noggrann research på nätet samt otaliga besök på HIFi-klubben o Reference Audio i sthm. Provade ganska många högtalare o stärkare i klassen 10-20 ksek (högtalare) o 5-15 ksek (stärkare).
Fastande för RX8 tillsammans med HK 990 samt köpte till HD 990 efter ett tag.
Provade RX6 hos ref audio samt därefter RX8..och jag var såld. Stor skillnad på bas o mellan register.
Älskar även alla digitiala ingångar. HK 990 är ett monster som spelar grymt..inte minst tillsamamns med HD990 o mina RX8 såklart.
Kan inte annat än att ge mina största rekommendationer. Jga upplevde att det tog några veckor tills ljudet från MA tog steget från skit bra till underbart.

Postad 10 January 2010 - 21:07

Drexon
  • Drexon
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Bry er inte om mig. Hård dag bara. :)

Redigerat av Drexon, 10 January 2010 - 21:51.

Postad 11 January 2010 - 19:25

Ekström
  • Ekström
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Sådär , var å lystnade på MA rx6 idag med en likadan Sherwood som jag har . lät Riktigt fint måste jag säga . Fast då jag saknar någon riktig källa än så länge så blir det vell inte samma sak hemma iaf .

Har i alla fall beställt Ett par Rx8 en RX center on BRFX surround högtalarna , förhoppnings vis får jag allt utom centern i slutet av veckan , centern hade fastnat i en snöstorm i england ( Hörde av en polare där att dom hade hela 2 decimeter snö ! :lol: ) så den rullar in nästa vecka, me lite tur ! Så det känns bra att man har bestämt sej iaf .
Vart Valnöts finish på allt , hoppas dom ser bra ut ! vart en ren chansning !

Tänkte höra me dej dock Bulldog , du som har BRFX . Hur fungerar dom till musik och dyl ?
Undrar bara rent av nyfikenhet ;)

Edit: Hmm nu vart jag lite orolig nästan , hade som räknat med att Bi-Ampa men nu visar det sej att min Förstärkare inte fixar sånna saker (aldrig tänkt på det tidigare) . till skillnad vad säljaren hävdade . Sitter på en Sherwood R-871 .
Tror ni det räcker för att driva ett par RX8 eller kommer det bli alldeles för lite kräm ?

Redigerat av Ekström, 11 January 2010 - 21:09.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.