Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DILOG DT-655HD DVR

227 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dilog DT-655HD DVR 160GB (Digitalboxar) 1 6.357142 (13) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 19 August 2010 - 22:15

ljungknut
  • ljungknut
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag är i stort sett nöjd med min box, stoppade in en 1Tb HDD & allt funkar OK & stabilt.

Har dock upptäckt 2 små egenheter som jag först ville kolla om fler har upplevt, innan jag besvärar Dilogs support:

Enligt manualen ska det gå att först "tajma" en inspelning från EPG'n och sedan redigera den (OK-knappen) från listan. Det sista fungerar inte alls, jag kan endast redigera egenskapade poster, men inte de från EPG, alternativet "OK - Ändra" är borta.

Sedan blir samtliga inspelningar från "HD"-kanaler (Discover T&L, Showtime mfl.) hackiga, med återkommande små hopp framåt, inkl. tidvisaren synlig. Även DTV-text försvinner långa stunder i samband med detta. Har kollat signalstyrka/kvalitet, där är allt OK).

Men i övrigt är denna twin-box den bästa jag haft, det är helhetsintrycket, men så saknar jag heller inte dubbel-inspelningsfunktionen...

mvh

Postad 19 August 2010 - 22:26

ljungknut
  • ljungknut
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag blev också ytters besviken då det inte gick att göra dubbla inspelningar eftersom det gick på den förra (555'an). När jag upptäckte detta så tänkte jag direkt lämna tillbaks boxen men beslöt sedan att först skriva till Dilog och kolla upp varför de tillverkat en ny box som är sämre än deras gamla. Jag fick då som svar att dubbla inspelningar kommer i maj (detta var i april). Jag bestöt då att behålla boxen - men det har jag ångrat. Med flera tonåringar i hemmet så är det alltid någon annan inspelning på gång och man orkar ju inte sitta uppe långt fram på natten bara för invänta ett bra program.

Postad 20 August 2010 - 09:45

Dudemeister
  • Dudemeister
  • Forumräv

• 501 inlägg
  • 0
En eloge till DILOG som är här och skriver, tack för visad uppmärksamhet.

Sen tycker jag det är ohyggligt tråkigt att man inte kan spela in 2 program samtidigt. Detta var ett argument att ha kvar boxen efter att vi fått den och gumman min kände sig lurad. Efter samtal med Dilog lovades detta inom någon månad, var i april någongång.

Detta satt åsidan, så har jag upplevt följande med boxen, om detta är boxers problem i sig som skapar programlistan, eller vad, vet jag inte men ialla fall:

• Inspelning av "hela serien" fungerar inte, vi provade detta, och missade på så sätt det mesta av Fringe-säsongen.
  • Inspelningar missar väldigt ofta de sista minuterna, verkar variera lite med kanal men det är nästan alltid! Spelar man in exempelvis: Usas roligaste standup från comedy central (vilket jag försökt) så börjar den inspelningen alltid efter ca 8 minuter in i inspelningen, och slutar mitt i uppträdandet. Om detta beror på att tiderna inte stämmer så är det isåfall den som skapar programtablån med tider som gör ett uselt jobb (Boxer?). Detta hände dessutom 2 ggr i rad under fotbolls-vms invigning. Min fru som kommer från samma stad som Shakira ville gärna se hennes uppträdande från invigningen, med vm-sången. Men båda gångerna som vi försökte spela in detta så saknades hennes framträdande, inspelningen slutade innan hon hann dit... gissa om min fru var besviken när hon fick se ca 3h annat bröte, men inte just det hon spelade in det för?
  • Saknar dessutom en funktion att (när någon gång i framtiden "Serie-inspelning" fungerar) kunna välja att spela in bara nya avsnitt av en serie. Eller ialla fall utesluta de som redan finns inspelade. Den sparar ju både säsong och avsnitts nummer så den jämförelsen borde ju kunna göras, eller? På detta vis kan man spela in en hel säsong av en serie och sedan ha lite maraton över en sommar eller ledighet.

/D

Postad 20 August 2010 - 15:09

Unregisteredc8da590e
  • Unregisteredc8da590e
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Jag är i stort sett nöjd med min box, stoppade in en 1Tb HDD & allt funkar OK & stabilt.

Har dock upptäckt 2 små egenheter som jag först ville kolla om fler har upplevt, innan jag besvärar Dilogs support:

Enligt manualen ska det gå att först "tajma" en inspelning från EPG'n och sedan redigera den (OK-knappen) från listan. Det sista fungerar inte alls, jag kan endast redigera egenskapade poster, men inte de från EPG, alternativet "OK - Ändra" är borta.

Sedan blir samtliga inspelningar från "HD"-kanaler (Discover T&L, Showtime mfl.) hackiga, med återkommande små hopp framåt, inkl. tidvisaren synlig. Även DTV-text försvinner långa stunder i samband med detta. Har kollat signalstyrka/kvalitet, där är allt OK).

Men i övrigt är denna twin-box den bästa jag haft, det är helhetsintrycket, men så saknar jag heller inte dubbel-inspelningsfunktionen...

mvh

Inspelning på Discovery T&L (har ej provat på dem andra) hackar här också och när du säger att texten försvinner så är det faktiskt samma sak här när jag tänker efter. Alltså så är det något fel på deras programvara. Kolla med Dilog vad dem säger.

Postad 08 September 2010 - 15:27

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Jag har en gammal Samsung DTB 850V som jag köpte 2006 när den kom. Nu har vi skaffat en TV till och jag beställde därför en DILOG DT-655HD från Boxer i våras. Jag trodde i min enfald att utvecklingen gått framåt på 4 år, men ack vad jag bedrog mig. Tanken var att ha DILOGEN vid "huvud-TV:n".

Negativa punkter:

1. När jag slår på boxen med fjärren så startar min JAMO-reciever, som dessutom öppnar öppnar luckan till den inbyggda DVD-spelaren. Eftersom recievern är kopplad till TV:n med scart så byter TV:n bild till DVD-läge. Mycket irriterande, DILOGEN blev därmed snabbt förpassad till den "sekundära" TV:n. Snopet.

2. Ofattbart att det bara går att spela in på ett program i taget, trots två tuners.

3. Hårddisken snurrar hela tiden, även när boxen är avstängd och låter riktigt illa.

4. Sjukast hittills är ändå att boxen skickar ut ljudsignaler trots att den är avstängd! Jag har koplat boxen till min gamla Pioneer-reciever och upptäckte att ljudet fortsätter när man stänger av boxen med fjärren eller knappen på framsidan. Bilden försvinner dock. Minst sagt märkligt.

5. Boxen var en HD-box i ungefär två veckor från det jag köpte den, sedan presenterade Boxer sitt nya HD-system och därmed är Dilogen passé. Det är väl kanske inte Dilogs fel, utan snarare Boxers.

6. Igår skulle jag kolla på den nya kanalen TV10. Inte fan gick det på Dilogen, trots typ 10 fullständiga kanalsökningar. Samsungen hittade den direkt.

Positiva punkter:

1. Snabba kanalbyten och menyer

2. Billig

Någon nämnde problem med Comedy central-inspelningar. Jag har också problem med dem på min Samsungbox, det verkar som att det är fel på Comedy centrals EPG. Programtiderna följs inte. Inget unikt för Dilogen mao.

Postad 10 September 2010 - 07:52

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen TV10, trots otaliga kanalsökningar, återställningar till fabriksinställningar och någon slags signalutskick från Boxer. Suck.

Har nu även testat den inbyggda digitalTV-mottagaren i TV:n och även den hittade TV10 bums. Så Dilogen är sämst i klassen.....

Men nu sist lovade Boxers kundtjänst att någon högre upp i organisationen kommer att kontakta mig och se till att jag får TV10 senast på måndag. Det ska bli spännande att se om det blir så :)

Redigerat av tamias, 10 September 2010 - 07:54.

Postad 12 September 2010 - 11:01

Unregisteredc8da590e
  • Unregisteredc8da590e
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Jag har Tv10 på min. Jag tror den tog Z-TV:s plats.

Postad 12 September 2010 - 14:02

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Grattis!

Jag får varken inte in någonting på ZTV:s gamla plats eller TV10. Men jag måste erkänna att jag tidigare inte skulle ha märkt om ZTV saknades. Jag kollade mycket på ZTV för typ 15 år sedan, men inte längre. Upptäckte igår att även Nickelodeon saknas. Antingen så är det fel på min box eller så har DIlog byggt en box som har extremt dålig förmåga att hitta signaler.

Till avdelningen muppiga problem med denna box kan nu ytterligare ett läggad till. När jag trycker på on/off-knappen på DIlogens fjärrkontroll så startar min TV, en 42-tums LCD från LG. SUck, suck ,suck.

Redigerat av tamias, 12 September 2010 - 14:05.

Postad 12 September 2010 - 20:01

rydsen
  • rydsen
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Min lg tv reagerar inte på dilogens fjärr
konstigt att din gör det

Postad 20 September 2010 - 17:12

jekroth2
  • jekroth2
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Ledsen Dilog vänner det är nog bara att innse att vi blivit rålurade av Dilog när det gäller DT655HD. dom skyller på 3e part som dom valt och hur stor är risken att någon chip tillverkare i mellanöstern för det är väl där allt sånt tillverklas gör en förändring åt en liten firma i Sverige. Om det ens är där problemet ligger det kan också vara så att det är Dilog som inte gjort en duglig programvara och mörkar på detta sätt.
Jag hade höga tankar om Dilog som ett seriöst företag men av dessa finns inget kvar längre, nu jobbas det säkert för fullt med boxar för T2 och då skyfflas gamla problem änmer bort.

Nä fy fan RÅ LURADE är ordet
Jag kommer att bojkotta kommande Dilog produkter då jag nu upptäckt att det inte finns något hedligt bakom det företaget

Postad 22 September 2010 - 08:03

Peter67
  • Peter67
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Kan inte annat än hålla med Jekroth2, är jättebesviken på boxen. Har nu dessutom fått problem med mottagningen, bilder fryser mm. När jag kopplar in min gamla box eller direkt i TVn har jag full signalstyrka, enligt Dilogs support behöver man bättre signalstyrka på en mpeg4 box...
Saknar min förra Sagembox.

Postad 25 September 2010 - 11:02

jekroth2
  • jekroth2
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Ja tyvärr visar det att Dilog skiter i sina kunder

Postad 28 September 2010 - 07:46

milantshall
  • milantshall
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Thanks to this page I do not by the DILOG box.
Just stay with my TOPFIELD box and do not give a sh*t about the 7 channels I can not see.
I can play in 2 programs and look at a 3th and I'm lovin' it!

Postad 06 October 2010 - 18:27

jekroth2
  • jekroth2
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Dilog fortsätter att skita sina kunder i munnen
NU har det gått 4 månader sedan senaste uppdateringen en uppdatering som var ordentligt försenad och som dessutom var jäkligt likt kejsarens nya kläder för de funktioner som utlovats fanns inte med utan bara en dålig bortförklaring att det var någon annans fel

Postad 09 October 2010 - 20:13

Unregistered2249a0d1
  • Unregistered2249a0d1
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
För att försöka lösa problemet med den dåliga fjärrmottagningen på boxen har jag satt små gummifötter under boxen. Boxen kommer upp ca 1 cm och det räcker faktiskt för att fjärren (Logitech) kan styra boxen och komma åt IR-ögat utan att man behöver sitta och rikta på precis rätt ställe. Hoppas att det funkar för er också som har problem.

Postad 10 October 2010 - 07:19

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

För att försöka lösa problemet med den dåliga fjärrmottagningen på boxen har jag satt små gummifötter under boxen. Boxen kommer upp ca 1 cm och det räcker faktiskt för att fjärren (Logitech) kan styra boxen och komma åt IR-ögat utan att man behöver sitta och rikta på precis rätt ställe. Hoppas att det funkar för er också som har problem.

Vad för Logitech har du?
Med min 895 så har jag absolut inga problem med riktningen, det var bara med orginalfjärren.
Numera har jag den i ett skåp och kör med RF-IR och då sitter IR sändaren rätt illa till men sköter boxen bra, så jag trodde problemet låg helt hos orginalfjärren och inte mottagaren..

Postad 14 October 2010 - 09:36

Unregistered2249a0d1
  • Unregistered2249a0d1
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej

Jag har en harmony 785, en 555 och en 525.

Postad 17 October 2010 - 10:13

Unregisteredc8da590e
  • Unregisteredc8da590e
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Inget svar från Dilog än.

Ja just det. Det är ju chip leverantörens fel att dem inte kan fixa en uppdatering. Tänkte inte på det. :blink: Vilken j*vla bortförklaring.

Postad 18 October 2010 - 22:12

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

Inget svar från Dilog än.

Ja just det. Det är ju chip leverantörens fel att dem inte kan fixa en uppdatering. Tänkte inte på det. :) Vilken j*vla bortförklaring.

Tror inte det är en bortförklaring. Dilog har ju funkat bra tidigare så det är säkert som de säger. Det hade varit kul om de kunde skriva något igen. Många företag verkar glada att medverka i forum men när det börjar bli problem så försvinner de.
Hade de skrivit lite så tror jag folk inte skulle vara så sura.

Jag ångrar definitivt detta köpet, hoppas en uppdatering snart kan ändra på det.

Postad 19 October 2010 - 10:04

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Ja just det. Det är ju chip leverantörens fel att dem inte kan fixa en uppdatering. Tänkte inte på det. :D Vilken j*vla bortförklaring.

I och för sig en fullt möjlig orsak och i så fall inget Dilog kan göra något åt. De har väl gjort som ni, valt en produkt baserat på löften om framtida förbättringar. Historiskt sett har Dilog levererat lite och sent när det gäller felrättningar/uppgraderingar så jag vet inte vad ni förväntade er. Att ni fått en uppdatering "over the air" är redan det en ordentlig uppryckning jämfört med tidigare produkter.

Postad 19 October 2010 - 10:04

jekroth2
  • jekroth2
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Ställ då frågan
Vem har valt det chip som gör att Dilog inte kan släppa sin uppdatering.
Har du som kund någon chans att påverka så du fått ett annat chip som uppdateringen funkar med
Hur kommer det sig att alla andra tillverkares boxar fungerar utan problem med ett dåligt chip

ALTSÅ HAR DILOG GJORT ETT DÅLIGT VAL SOM DOM VÄGRAR TA ANSVAR FÖR.
Andra tillverkare har lyckats men inte Dilog dom väljer att skylla på en tredje part
Jag tycker defenetift att det är bortförklaringar annars hade man valt att återkalla sålda boxar och leverera tillbaka dom med utbytt chip och uppdaterad programvara.
men det kostar pengar och därför är det lättare att skita i oss kunder som köpte boxen i tron att Dilog var ett serigöst företag.

Postad 19 October 2010 - 10:09

jekroth2
  • jekroth2
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

I och för sig en fullt möjlig orsak och i så fall inget Dilog kan göra något åt. De har väl gjort som ni, valt en produkt baserat på löften om framtida förbättringar. Historiskt sett har Dilog levererat lite och sent när det gäller felrättningar/uppgraderingar så jag vet inte vad ni förväntade er. Att ni fått en uppdatering "over the air" är redan det en ordentlig uppryckning jämfört med tidigare produkter.

Jag hade 555 boxen och jag håller inte med dig jag fick bra service och den funkade klockrent efter navigator uppgraderingen
Därför trodde jag på Dilog och köpte 655 boxen vilket jag nu ångrar.

Postad 19 October 2010 - 10:17

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0
Man byter inte chip som man byter kallingar, det handlar om att konstruera om boxen i större eller mindre omfattning och skriva ny mjukvara. Vilka andra boxar med samma chip har de funktioner du efterfrågar?
Vet inte varifrån du fått uppfattningen att Dilog är ett seriöst företag, det är inte min bedömning som gammal kund, och då har jag nog ändå en betydligt mer positiv uppfattning än de flesta som ägt en Dilog 550.
Dilog och deras underleverantör svär säkert över att de valt "fel" chip, men du gjorde samma tabbe själv. Välj alltid baserat på vad som verkligen finns implementerat, inte löften om vad som skall komma.

Postad 19 October 2010 - 13:19

jekroth2
  • jekroth2
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Man byter inte chip som man byter kallingar, det handlar om att konstruera om boxen i större eller mindre omfattning och skriva ny mjukvara. Vilka andra boxar med samma chip har de funktioner du efterfrågar?
Vet inte varifrån du fått uppfattningen att Dilog är ett seriöst företag, det är inte min bedömning som gammal kund, och då har jag nog ändå en betydligt mer positiv uppfattning än de flesta som ägt en Dilog 550.
Dilog och deras underleverantör svär säkert över att de valt "fel" chip, men du gjorde samma tabbe själv. Välj alltid baserat på vad som verkligen finns implementerat, inte löften om vad som skall komma.

Som sagt det vi väntar på är att kunna utnyttja de två tuners på samma sätt som i 555DT altså spela in ett program och ändå kunna pausa eller spela in på en annan kanal. sen utlåvades yterligare lull lull vilket jag både kan ha och vara utan men att kunna spela in 2 program samtidigt kunde 555 och då är det inte aceptabelt att backa på en nyare box.

Visst förstår jag att det inte "bara" är att byta chip men alla andra boxtillverkare har tydligen haft ögona öppna och inte använt det chip som Dilog använde för på deras boxar funkar 2 paralella inspelningar
Jag har aldrig skrivit att dom använt samma chip utan att dom gjorde val som fick deras boxar att fungera.

Och ja jag har ansett att Dilog varit ett serigöst bolag. Jag har fått mycket bra och snabb hjälp när jag köpte min 555DT. Men den fasaden har nu rasat och med det du påstår så var jag kanske bara en av få som fått bra service

Postad 19 October 2010 - 14:42

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Som sagt det vi väntar på är att kunna utnyttja de två tuners på samma sätt som i 555DT altså spela in ett program och ändå kunna pausa eller spela in på en annan kanal. sen utlåvades yterligare lull lull vilket jag både kan ha och vara utan men att kunna spela in 2 program samtidigt kunde 555 och då är det inte aceptabelt att backa på en nyare box.

Jag inser i och för sig inte varför man idag skulle nöja sig med en sån halvmesyr som 550/555 hade, men det faktum att det inte fanns vid introduktion väckte i alla fall misstänksamhet hos mig.

Och ja jag har ansett att Dilog varit ett serigöst bolag. Jag har fått mycket bra och snabb hjälp när jag köpte min 555DT. Men den fasaden har nu rasat och med det du påstår så var jag kanske bara en av få som fått bra service

I ärlighetens namn skall väl sägas att jag inte anser Dilog vara värre än andra aktörer på den marknaden, i vissa avseenden snarare bättre, men när det gäller att skaka fram uppgraderingar eller felrättningar har de inte imponerat. Antagligen mycket för att de hela tiden är beroende av mer eller mindre kompetenta underleverantörer.

Postad 19 October 2010 - 21:43

jekroth2
  • jekroth2
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
För mig är det tillräckligt att kunna spela in ett program och samtidigt kunna timeshifta eller spela in ett annat program, att kunna boka inspelningar via programtablån och där välja avsnitt/ serie

Detta är det som är vesentligt för mig jag kommer ändå inte att utnyttja så mycket mer. Vad saknar du mer att det inte går att grilla korv på den
Då jag fått bra suport Av Dilog med min 555 och att dom sa att en uppdatering enligt ovan var nära förestående gjorde att jag valde 655

Nu är förtroendet för Dilog dock i botten och jag tror inte att dom kommer arr leverera någon mer uppdatering till 655DT dom jobbar nog på någon ny box som klarar det nya systemet, någon mer Dilog lär det inte bli för min del

Redigerat av jekroth2, 19 October 2010 - 21:45.

Postad 20 October 2010 - 11:16

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Det är precis det med serieinspelningen som gör att inte kunna spela in 2 program samtidigt så störande.
Det är ju otroligt smidigt att sätta sina serier på inspelning, men det blir ganska livat hemma når barnens pausade Bolibompa stoppas (och idiotiskt nog inte sparas) för att någon serie startar.
Därför drar jag mig för att sätta serier på inspelning.

Postad 20 October 2010 - 16:23

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

För mig är det tillräckligt att kunna spela in ett program och samtidigt kunna timeshifta eller spela in ett annat program, att kunna boka inspelningar via programtablån och där välja avsnitt/ serie

Detta är det som är vesentligt för mig jag kommer ändå inte att utnyttja så mycket mer. Vad saknar du mer att det inte går att grilla korv på den

Det jag åsyftade var att den typ av dubbel inspelning som fanns stöd för på 550/555 var betydligt mer begränsad än vad konkurrenterna har och vad jag anser man kan kräva av en dubbeltunerbox idag.
När det gäller uppdateringar för denna box har Dilog såvitt jag kan bedöma exakt följt mönstret från tidigare, de levereras senare än utlovat och innehåller oftast bara marginella förbättringar när de väl kommer. För 550 var det genomgående på det viset.

Postad 08 November 2010 - 16:59

jekroth2
  • jekroth2
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen uppdatering från Dilog. Någon som hört något eller står dom kvar med huvudet i sanden

Postad 08 November 2010 - 22:59

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Snabb fråga - stöder denna box ljud via HDMI, eller måste man köpa till en separat koaxial?

Postad 09 November 2010 - 10:14

jekroth2
  • jekroth2
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Jag kör över ljudet över HDMI

Postad 14 November 2010 - 20:45

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Jag kör över ljudet över HDMI

Skumt, jag måste ställa in "HDMI utsignal" till Automatisk för att öht få något ljud. Skumt. Ställer jag till t ex 1080i så får jag inget ljud.

Redigerat av MrSpokk, 14 November 2010 - 20:45.

Postad 13 December 2010 - 21:32

Unregisteredc8da590e
  • Unregisteredc8da590e
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen uppdatering! :)

Postad 17 December 2010 - 09:56

jekroth2
  • jekroth2
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
vilket ###### skandal företag ingen som hellst servisekänsla
Dilog verkar helt nöjda med att bara kränga sina skit boxar och sen garva åt sina missnöjda kunder

Postad 17 December 2010 - 18:44

rydsen
  • rydsen
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Är det någon som ringt och frågat dom nyligen ifall det är någon uppdatering på gång då eller gissar vi bara?

jag ska förövrigt lämna in min 655:a efter julhelgen pga att den inte tar emot kanalerna som har starkast o bäst signal :)

är det någon som kan tipsa om billig och bra hårddisk som fungerar till boxen förresten?
den behöver inte vara jättestor 320g skulle räcka, eller går det att byta i dilogs skal?

Redigerat av rydsen, 17 December 2010 - 18:45.

Postad 20 December 2010 - 16:23

jekroth2
  • jekroth2
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Det är ingen mening att ringa till dom, svaret jag fick senast var att när det finns en uppdatering kommer den automatiskt ut via luften.

Och vist är en uppdatering utlåvad det är bara snart ett år sedan den skulle komma. problemet är att det skyller på en bugg i ett chipp.
Jag tror nog mer på inkompitens hos de egna programerarna som inte kommer runt problemet

Dilog har tydligt visat att de skiter i sina kunder

Postad 21 December 2010 - 12:39

HJ69
  • HJ69
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
är det någon som kan tipsa om billig och bra hårddisk som fungerar till boxen förresten?
den behöver inte vara jättestor 320g skulle räcka, eller går det att byta i dilogs skal?

Hej
jag har bytt till Western Digital Caviar Green 1TB SATA (passar säkert med en mindre också).
disc i min. du byter den lätt i original skalet. den är helt tyst sedan bytet..
Du kommer få en fråga om att formatera den först. (min var formaterad som NTFS innan jag bytte)..
eftersom jag hade börjat spela in på originaldisken så fick jag ha båda "löst på bordet" (bara kretskortet)en kortare tid
då kunde jag starta boxen med original discen för att kolla på det jag spelat in och sedan ha den nya för nya inspelningar. när jag sedan tömt den gamla så skruvade jag i den nya i original skalet..
Stäng bara boxen helt under det att du switchar disc..och ha koll på ESD:n nu när det är vinter....
jag provade att använda en annan extern hårdisk först med en egen sata utgång men det gillade inte Diloge:n
Den vill nog inte ha några drivkretsar mellan sig och discen..

Redigerat av HJ69, 21 December 2010 - 12:42.

Postad 21 December 2010 - 20:37

rydsen
  • rydsen
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Tack för tipset, men hur menar du med att "stänga boxen helt" medan jag byter disc?

skulle det funka med en sån här? https://www.prisjakt...kt.php?e=421227

Redigerat av rydsen, 21 December 2010 - 20:46.

Postad 26 December 2010 - 20:12

Peter67
  • Peter67
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Börjar bli riktigt trött på den här boxen nu, uppdateringen lär väl aldrig dyka upp och nu pajade dessutom fjärrkontrollen...
En knapp lossnade, är det ngn som vet vad som gäller med garanti på fjärrkontroller?
Har visserligen funderat på att köpa en Logitech eller likn men nu börjar jag se det som en principsak att inte låta Dilog komma undan.
Tips på bra/billig programmerbar fjärr?

Postad 26 December 2010 - 23:16

rydsen
  • rydsen
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag kör logitech harmony 300, kostar under 300 på netonnet
funkar ok, kan ju ioförsig inte bli sämre än dilogs egen skräp fjärr

Postad 03 January 2011 - 16:55

Unregisteredc8da590e
  • Unregisteredc8da590e
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Uppdatering verkar vara på gång ,snart. Få se hur länge snart är. ;D

Postad 03 January 2011 - 19:53

rydsen
  • rydsen
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Har du pratat med dilog eller?

Postad 05 January 2011 - 11:27

HJ69
  • HJ69
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Tack för tipset, men hur menar du med att "stänga boxen helt" medan jag byter disc?

skulle det funka med en sån här? https://www.prisjakt...kt.php?e=421227

Sorry!!

svar till Rydsen..

jag menar så klart att stänga av boxen helt (dra ur sladden typ)..

den Hårdisk du länkat till funkar säkert yppeligt..

//HJ69//

Postad 05 January 2011 - 12:19

jekroth2
  • jekroth2
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Uppdatering verkar vara på gång ,snart. Få se hur länge snart är. ;D

Var kommer den uppgiften ifrån

har du pratat med Dilog Själv eller bara hört det någonstans

Dilog har förbrukat allt förtroendekapital så du får förstå att man gärna vill veta om dom sagt det eller om det bara är ett ryckte som släppts för att lugna alla besvikna kunder

Postad 05 January 2011 - 22:43

Unregisteredc8da590e
  • Unregisteredc8da590e
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Var kommer den uppgiften ifrån

har du pratat med Dilog Själv eller bara hört det någonstans

Dilog har förbrukat allt förtroendekapital så du får förstå att man gärna vill veta om dom sagt det eller om det bara är ett ryckte som släppts för att lugna alla besvikna kunder

Jag mailade och fick detta svar tillbaka. Hoppas det stämmer. Dem behöver något från ST MIcro och Dolby för att få ljudet stabilt.

Postad 06 January 2011 - 02:02

jekroth2
  • jekroth2
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
OK samma saker vi väntat ett år på. Bara en ny dimredå för att lugna kritiken

Postad 19 January 2011 - 17:17

rydsen
  • rydsen
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Alltså fan vad kass dilog är.

Jag lämnade in min 655:a till dom och skrev en utförlig felbeskrivning.

1. Den säger att det inte finns någon signal på vissa muxar (ibland) fast alla andra boxar jag provat på samma uttag fungerar bla en dilog 555:a.

2. Ibland säger den att det inte är någon signal även fast det är perfekt bild bakom "ingen signal" rutan

3. Det har hänt ett antal gånger att alla kanaler har försvunnit, jag har då varit tvungen att installera om allla kanaler.

Nu när ungarna varit utan sina inspelade barnprogram en vecka så står det på följe/service sedeln LÅNGTIDSTESTAD UTAN ANMÄRKNING.

Vilka ###### puckon, dom hade väl kunnat ljuga o skriva att dom gjort någonting
iallafall.

Detta efter att tom en idiot på dilog erkänt att de har haft problem med vissa boxar som inte tål för stark och bra signal???????

Postad 20 January 2011 - 18:29

tolou
  • tolou
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Ja, jag är benägen att hålla med dig. 655:an har riktigt kass mottagning.

Jag har haft precis likadana problem som du beskriver ända sedan det började snöa i November.
Så fort det samlas lite snö på min passiva antenn modell större, så ballar Dilogen ur. Andra boxar/TV har ändå över 70% signalstyrka, och 655:an brukar ligga under 20% normalt, med i princip full signalkvalité.

Jag skickade också in min men fick samma svar, inga anmärkningar.

Postad 26 January 2011 - 20:22

Unregisteredc8da590e
  • Unregisteredc8da590e
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Hehe. För mig är det tvärtom. 655:an har funkat hur bra som helst, bara någon enstaka inspelning som inte har funkat. Våran gamla 555:a var ju helt kass, krånglade hela tiden men Dilog sa att det inte var något problem med den. Så jag har en 555:a med helt nytt innehåll som står och samlar damm. Någon som vill köpa? :P

Postad 03 February 2011 - 12:20

rydsen
  • rydsen
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Nån som hört något nytt om uppdatering av 655:an

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.