Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ASROCK NETTOP ION330HT

237 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 February 2010 - 23:14

perreb
  • perreb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0
Stämmer, bilden är ok och burk-surret hör jag inte men det beror nog mest på placeringen

Ok! Jag har köpt PoverDVD9 sedan tidigare och använder den på min nuvarande ASRock så det är inget problem.
men jag tolkar dig att det blir bildmässigt lika bra om du kör BD i ASRock släden som i din Samsung-BD och ljudet överröstar inte din projje-fläkt?

Postad 25 February 2010 - 23:35

perreb
  • perreb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0
jag har slagit på digitalt ljud i voddler, samt 5.1 ljud och sparat det som default men lyckas ändå bara få ljud i alla högtalare om jag ställer receivern på "all channel stero". Om jag använder THX, eller nåt annat så får jag bara ljud i frontarna. Nån som har nåt tips?

Har en Asrock Nettop kopplad med HDMI till Receivern Onkyo TN1007

Blev ingen skillnad om jag även slog på "output stereo to all speakers" i voddler

Postad 25 February 2010 - 23:56

Aleks1
  • Aleks1
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tja Grabbar,

Köpte en Asrock ett tag sedan och det "high pitchade" ljudet har börjat irritera mig som bara den.
Satte in en Zalman Fanmate 2 och vred ner varvtalen.
Installerade coretemp för att kolla tempen.

Tj Max : 125C
Core#0 : 65C
Core#1 : 73C

Är det någon som kan installera Coretemp för att kolla hur många Celsius ni har.
Jag vet inte ifall den kommer bli "för varm" när jag kollar film osv.

Edit:
Inne i bios under "silent läget" så står det:
Core1 : 62C
Core2: 61C
Chipset: 75C

Ifall ni kan kolla det också så hade jag varit tacksam

Mvh Aleks1

Redigerat av Aleks1, 26 February 2010 - 00:02.

Postad 27 February 2010 - 16:01

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Hej!

Köpte en ION330HT igår.
Lade ner Win-7 Ultimate 32 X86 samt Power DVD-9 som sedan är kopplad till en Onkyo 607.
Endast HDMI till Onkyon.
Monterad en BD-ISO som har DTS-HD med VirtualCloneDrive och spelade upp den i PowerDVD.

Fick PCM att lysa upp displayen på Onkyon.
Ändrade i PowerDVD att den inte skulle bearbeta den utan skicka direkt till Recivern.
Kollade/ändrade det som gick i realtek och efter det blir det DTS i displayen men inte DTS-HD!
Kan man inte spela upp DD-HD och DTS-HD via HDMI?
Om inte?...kan man det via optisk?

Om det går skulle jag vara tacksam om någon snäll person kan dela med sig hur detta ska gå till?

Funkar det inte känner jag mig lite lurad och då blir det nog att formatera om och returnera!
Tack på förhand!

/T

Redigerat av tuppen, 27 February 2010 - 16:02.

Postad 27 February 2010 - 17:35

ChristerN
  • ChristerN
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Hej!

Köpte en ION330HT igår.
Lade ner Win-7 Ultimate 32 X86 samt Power DVD-9 som sedan är kopplad till en Onkyo 607.
Endast HDMI till Onkyon.
Monterad en BD-ISO som har DTS-HD med VirtualCloneDrive och spelade upp den i PowerDVD.

Ändrade i PowerDVD att den inte skulle bearbeta den utan skicka direkt till Recivern.
Kollade/ändrade det som gick i realtek och efter det blir det DTS i displayen men inte DTS-HD!

Om det går skulle jag vara tacksam om någon snäll person kan dela med sig hur detta ska gå till?

Funkar det inte känner jag mig lite lurad och då blir det nog att formatera om och returnera!
Tack på förhand!

/T

Hej

Jag kör också mot Onkyo 607 via HDMI. Använder MPC-HC med CoreAVC och det brukar funka fint. (Väntar dock på att XBMC ska få till avkodningen till XP så ska jag återgå till den.)
Jag använder NVIDIA-drivisarna för att Realtek inte gav vad jag ville ha i ljud. Det var lite meckigt i början för den ställde alltid tillbaka sig på Realtek och hittade inte NVIDIA så jag avaktiverade Realtek och satte NVIDIA som default. Nu funkar det som jag vill men jag kommer inte ihåg vad jag kan få ut då det ju varierar med materialet.

/Christer

Postad 27 February 2010 - 17:46

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Hej

Jag kör också mot Onkyo 607 via HDMI. Använder MPC-HC med CoreAVC och det brukar funka fint. (Väntar dock på att XBMC ska få till avkodningen till XP så ska jag återgå till den.)
Jag använder NVIDIA-drivisarna för att Realtek inte gav vad jag ville ha i ljud. Det var lite meckigt i början för den ställde alltid tillbaka sig på Realtek och hittade inte NVIDIA så jag avaktiverade Realtek och satte NVIDIA som default. Nu funkar det som jag vill men jag kommer inte ihåg vad jag kan få ut då det ju varierar med materialet.

/Christer

Ok men står det DTS HD eller DD HD om du t.ex. spelar upp en file/image med HD-ljud?

Edit: Helst vill man ju att PC'n ska köra pass through så att stärkaren kör avkodningen av ljudet!

Redigerat av tuppen, 27 February 2010 - 17:47.

Postad 27 February 2010 - 21:04

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Är det viktigt att uppdatera bios till 1.10?
Vad har man uppdaterat i NVMM?

Postad 28 February 2010 - 14:46

ChristerN
  • ChristerN
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Ok men står det DTS HD eller DD HD om du t.ex. spelar upp en file/image med HD-ljud?

Edit: Helst vill man ju att PC'n ska köra pass through så att stärkaren kör avkodningen av ljudet!

Har testat med ett antal filer nu men alla visar MCH PCM.
Så jag ställer mig också i de frågandes led...

Postad 28 February 2010 - 15:09

head
  • head
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Det finns inget sätt att få ut digitalt flerkanals HD-ljud (Dolby True HD eller DTS HD-MA) ur AsRock 330HT vilket AsRock har bekräftat flera gånger. Det finns massor med information om detta tidigare i tråden (eller om det var den gigantiska tråden om ION-plattformen). Det enda sättet att få ut HD-ljudet är via de analoga 7.1-utgångarna och det fungerar mycket bra.

Redigerat av head, 28 February 2010 - 15:10.

Postad 01 March 2010 - 00:07

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Tack för den infon....några andra frågor till forumet.
Vad anser ni är det bästa codecs (fri eller köp) för att klara av att spela det mesta i W7?
Jag har ju PowerDVD Ultra men skulle gärne vilja att den kan spela mkv. Tog ner VLC men den hackade på en mkv-fil jag hade som annan dator hemma klarar av galant.
Kör ni Nividia eller Reltek drives?
Har ni tagit ner nyare versioner för realtek/Nividia eller för Grafik/Chipset?

Postad 01 March 2010 - 22:06

stefanlundgren75
  • stefanlundgren75
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hejsan alla,

Detta har säkert kommit upp innan (jag har sökt men inte hittat), men jag behöver verkligen hjälp här!

Jag har installerat Win 7, so far so good,

Fick uppdaterat till nvidias senaste drivisar då jag inte fick upp kontrollpanelen. Där gick nog allt åt skogen tror jag..

Jag kan inte välja något annat än 'Stereo' i 'ljud' under HDMI för där finns inget annat. Fösöker jag spela upp en film med 5.1 så säger den bara att ljudformatet stödjs inte. Har inaktiverat alla andra (spdif), men det hjälper inte. I SPDIF så är där lite fler val man kan göra.

Man kanske skulle formatera om på direkten?

Om man nu gör det, så vad behöver jag dra hem för att ha den klar för att kolla på filmer?

Några codecs? Räcker XBMC? Den hittade förresten inte alla filmer jag har, tror det beror på uPNP? Har en Netgear DUO.

Blir jätteglad om nån kan assistera mig lite. Tack!

Edit: Jag rättar mig själv efterhand jag kommer på lösningar, kanske nån annan har samma som mig.

Edit 1: Jag avinstallerade alla drivrutiner för nvidia, tog AllIn1 15.49 samt HDMI 1.00.00.55 Kanske inte den nyaste, men nu funkar hd-ljud via HDMI. Bara dolby digital, så nu är det DTS som skall igång. Dessa drivisar är tillängliga via asrocks hemsida.

Edit 2: Provde köra en DTS-rulle i XBMC och den skickade ut en DTS signal till min förstärkare? Står likförbannat att den bara klarar DD.. Nu kör jag in senaste releasen 196.75 vilket skulle uppdatera till senaste HD Audio driver 1.0.9.1, men det gjorde den inte. Verkar vara allmänt hams på nvidias hemsida för tillfället.

Edit 3: Hämtade hem CoreAvc, lite pillande så funkade det bra ihop med MPC-HC, fixade 1080P fint. Men den kodar om allt dTS till 2 kanaler PCM. Skit också! Min okända enhet är förresten nog min IR-port. Enligt maskinvaru-id'n så stämmer det. Så nu tröttnar på det, rensar ut alla drivisar som ö.h.t finns i burken och kör det från cd-skivan, och ser vad som händer. Skulle nog gjort det från början kanske.

Kan väl tillägga att min burk är tyst, riktigt tyst.

Det som strular är kommunikationen mellan Asrocken och min Onkyo 607, Onkyon meddelar inte Asrocken att den kan koda av DTS via HDMI'n, eller så känner inte HDMI-kablen av dts-kompabilitet på Onkyon. Orkar inte dra i det mer nu, kör det via optisk istället.

Edit 4: Fått fixat det ganska bra nu. Förmodligen Win 7 64 Bitar som busar lite. Fått ordning på XBMC med 5.1 ljud, DXVA avkodning på, så ligger jag på 10-15% belastning vid 1080p, får väl anses som ok.

Redigerat av stefanlundgren75, 09 March 2010 - 13:28.

Postad 02 March 2010 - 18:23

ChristerN
  • ChristerN
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Tja Grabbar,

Köpte en Asrock ett tag sedan och det "high pitchade" ljudet har börjat irritera mig som bara den.
Satte in en Zalman Fanmate 2 och vred ner varvtalen.
Installerade coretemp för att kolla tempen.

Tj Max : 125C
Core#0 : 65C
Core#1 : 73C

Är det någon som kan installera Coretemp för att kolla hur många Celsius ni har.
Jag vet inte ifall den kommer bli "för varm" när jag kollar film osv.

Edit:
Inne i bios under "silent läget" så står det:
Core1 : 62C
Core2: 61C
Chipset: 75C

Ifall ni kan kolla det också så hade jag varit tacksam

Mvh Aleks1

Hej

Jag kollar via Asrocks OC Tuner och får
CPU0: 54C
CPU1: 56C
Chipset: 63C
GPU: 57C

Ligger då i slutet av ett antal kopieringar och en un-rar. Brukar ligga där oavsett vad jag kör eller hur länge den stått på.

Postad 10 March 2010 - 20:18

perreb
  • perreb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0
Eftersom Voddler nu med Adobe Air hackar för mej med default inställningar (senaste drivers samt senaste Adobe Air betan) så tänkte jag nu försöka överklocka.

I Bios väljer jag 1700 MHz samt Optimized settings

I Windows i OC Tuner hoppar det upp från 1600 MHz till 1606 MHz. Är det rätt? Jag trodde den skulle visa 1700 MHz

Tips?

Nu satte jag MANUAL och nu har jag 1700 MHz. Undrar vad Auto och Optimized är till för, nån som vet?

BTW, nån som fått Voddler med Adobe Air i 1920x1080 att fungera bra med denna burk?

Efter att jag uppdaterade Adobe Air till senaste Betan, så gick CPU-användningen UPP istället för som utlovat NER. Dåligt! eller är det bara mitt system som har troll?

mvh

Redigerat av perreb, 10 March 2010 - 20:30.

Postad 10 March 2010 - 23:18

perreb
  • perreb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0
Nu är burken överklockad till 2100 Hz men det är ändå 70-80% CPU last hela tiden när man kör Voddler i 1920x1080

Bilden små-hackar också så det är inte njutbart

Nån som fått Voddler att lira OK på denna burk efter att dom gick över till Adobe-skräpet?

Uppdaterat allt, grafik-drivisar, Adobe-air, flash-player, etc.

Min andra kraftfullare stationära med samma upplösning ligger på ca 90% CPU hela tiden när man kör Voddler

Postad 30 March 2010 - 09:58

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Varför köpa denna om den inte klara hd ljuden. Ska man ha den även som blu ray spelare vill man ju att den ska klara hd ljud annars är det ju bättre att bygga själv. Eller är det något man kan göra för att få ut hd ljuden via hdmi kabeln?

Postad 31 March 2010 - 21:35

ontrose
  • ontrose
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tjena, fått hem min lilla burk nu och undrar om någon har någon bra förklaring om hur man skulle kunna använda en logitech harmony 525 att styra xbmc fullt ut.
Funkar att välja, starta filmer osv. men saknar en del funktioner så som "s" menyn. osv.
Någom som vet?

Postad 03 April 2010 - 11:09

abborro
  • abborro
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Kan någon hjälpa mig här?

Jag köpte en ASROCK NETTOP ION330HT för ett tag sen. kör för tillfället med XP .

Kan man få fjärren att starta XBMC med en knapptryckning på fjärr??

jag provade att lägga in ett snabbkomando på starten på xbmc som motsvarade att jag tryckte 1 på min fjärr. men det funkade inte ändå = /
?

Ngn Som har nå tips???

Redigerat av abborro, 03 April 2010 - 13:41.

Postad 18 May 2010 - 20:19

Unregistered8ed1a4b3
  • Unregistered8ed1a4b3
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Har precis köpt en asrock 330ht och läste att det ska gå att koppla in en till 2.5" hårddisk i den. Har inte öppnat den för att kolla, jag tänkte först fråga om detta är möjligt för jag skulle vilja ha lite mer hårddiskutrymme än vad den har idag.

Postad 18 May 2010 - 20:44

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Har precis köpt en asrock 330ht och läste att det ska gå att koppla in en till 2.5" hårddisk i den. Har inte öppnat den för att kolla, jag tänkte först fråga om detta är möjligt för jag skulle vilja ha lite mer hårddiskutrymme än vad den har idag.

beror vilken modell du har, vissa har bara plats för optisk läsare och en disk, men externt går det naturligtvis att koppla på flera diskar.

Postad 18 May 2010 - 20:53

Unregistered8ed1a4b3
  • Unregistered8ed1a4b3
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Jag har den senaste med vanlig dvdrom, den som man får med en kontroll och som ska stöda raid 0 och 1. Går det inte att koppla in en till hårddisk internt?

Postad 20 May 2010 - 21:40

Unregistered8ed1a4b3
  • Unregistered8ed1a4b3
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Jag har ett problem med min asrock 330ht, jag får bara ut 2.1 till min förstärkare.

Jag kör mpc med ac3 filter och nvidia hdmi audio drivers. Spelar upp en mkv som har dts ljud, jag får dts signal till min förstärkare men får bara 2.1 ljud. Det är inget konstigt med varken mina högtalare eller min förstärkare för jag får ut 5.1 utan problem med mitt xbox360.

Tacksam för svar för jag har googlat men inte hittat någon lösning på detta...

Postad 23 May 2010 - 16:05

Unregisteredb2c17384
  • Unregisteredb2c17384
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Jag har ett problem med min asrock 330ht, jag får bara ut 2.1 till min förstärkare.

Jag kör mpc med ac3 filter och nvidia hdmi audio drivers. Spelar upp en mkv som har dts ljud, jag får dts signal till min förstärkare men får bara 2.1 ljud. Det är inget konstigt med varken mina högtalare eller min förstärkare för jag får ut 5.1 utan problem med mitt xbox360.

Tacksam för svar för jag har googlat men inte hittat någon lösning på detta...

Se till att ac3 filter faktiskt används (högerklicka på filmen när den körs och kolla att den står listad under filters.
Om den gör det klicka då på den så borde du få upp inställningar. Se där till att Pass-Thru (SPDIF) är valt.

Om den inte är listad utan t.ex AC3 Audio Decoder istället får du i så fall antingen klicka på den och där välja SPDIF (i det fallet skickar du direkt utan att använda ac3 filter) eller gå in under Options->Internal Filters och kryssa ur AC3.

Postad 26 May 2010 - 19:24

trewas
  • trewas
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
min asrock ion330ht orkar inte med ett skit! kollar jag klipp på youtube så ligger CPU på 100% konstant. oavsett kvalite så orkar den bara inte! kör win7 32bit på den. Laddar jag ner och kör klipp ifrån hårddisk är d samma visa. Har någon en lättsamm inst guide?

Postad 26 May 2010 - 20:18

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

min asrock ion330ht orkar inte med ett skit! kollar jag klipp på youtube så ligger CPU på 100% konstant. oavsett kvalite så orkar den bara inte! kör win7 32bit på den. Laddar jag ner och kör klipp ifrån hårddisk är d samma visa. Har någon en lättsamm inst guide?

installerat adobe flash 10.1 betan som har DXVA-stöd ?

Postad 27 May 2010 - 19:06

trewas
  • trewas
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

installerat adobe flash 10.1 betan som har DXVA-stöd ?

Japp. Och Air. Har klurat så in i va det kan vara för problem. Kanske måste skruva upp den å kolla så allt stämmer.

Postad 11 June 2010 - 14:46

Diddleydoo
  • Diddleydoo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Går det att starta asrocken från fjärren om den är helt avstängd?
Om inte.
Hur gör ni med xbmclive? går det att sätta standby eller liknande?
Tacksam för svar
Diddleydoo

Postad 13 June 2010 - 03:37

kottnet
  • kottnet
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Är det nån som har koll på om det är 200 eller 240 pins ram i burken. Tänkte lägga en order på 330HT barebone men tveka i sista sekund.

Hittade svaret på crucials hemsida, det är 200-pins för den som är intresserad.

Redigerat av kottnet, 13 June 2010 - 04:15.

Postad 14 June 2010 - 09:46

spinman77
  • spinman77
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Precis skaffat och satt upp en 330HT, och har ett problem (och en fråga). Kör w7 64 ultimate.

Får inte systemet att reagera på fjärrkontrollen, har laddat ner senaste CIR-drivarna från ASrock´s hemsida men det fungerar inte. Såklart testat att byta batterier, lampan på fjärren blinkar, men får ingen reaktion i datorn. Har testat i XBMC, windows MCE och tillhörande programvara till min USB-DVB sticka.
Konstigt att det inte finns någon programvara för att konfa fjärren i windows, eller har jag missat något?
Tips på felsökning?

Edit: Har kollat i Bios och CIR controller är påslaget.

Frågan: Är det någon som har ett bra sätt att använda sin 330HT för film, tv och musik? Skulle vilja köra allt i samma program, har läst att XBMC ska klara det med lite meck, men tips/åsikter/erfarenheter av mer erfarna 330HT användare tas gärna emot!

Redigerat av spinman77, 14 June 2010 - 09:47.

Postad 23 June 2010 - 18:28

Valken
  • Valken
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Vad trött jag blir. Nu har jag haft min Asrock inlämnad hos Webbhallen i några veckor för att de skulle byta fläkten för att datorn skulle bli lite tystare och datorn låter lika illa fortfarande. Provade de inte att starta datorn ens? De kanske bara lade in den på lagret och hoppades att det skulle försvinna av sig självt.

Jag tror inte att det är jag som är överkänslig. Asrocken överröstar min "vanliga" stationära som är en helt ordinär dator och inte gör några anspråk på att vara särskillt tyst... Hade det inte varit för att det är ett så högfrekvent ljud så kunde man kanske struntat i det men det blir väl till att vara utan dator ett tag till. så trist....

Vad tror ni... är det någon idé att ens försöka?

Postad 26 June 2010 - 16:00

Unregistered2b3b3cd8
  • Unregistered2b3b3cd8
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej

Funkar denna dator bra med Windows Vista?
Eller måste man köra win7?

Postad 04 August 2010 - 10:10

Epin
  • Epin
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Tänkte kolla om det är någon som har erfarenheter av att använda 330HT som filserver?

Tänkte ersätta mitt gamla "ihopplock" av delar och använda 330HT som filserver. Men oroar mig lite för ljudet. Servern kommer stå luftigt på en hylla någon meter ifrån min stationära.
Låter den även när den är idle eller är det bara vid belastning som den ger ljud ifrån sig?

Finns det något annat alternativ till 330HT i samma prisklass som kan vara bättre och i så fall varför?

Postad 05 August 2010 - 16:44

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Hej!

Köpte en ION330HT igår.
Endast HDMI till Onkyon.

Tack på förhand!

/T

Har tänkt köpa en 100HT men nu när man ser att dom låter mycket börjar man tveka. Hur illa är ljudnivån ?

Postad 07 August 2010 - 18:30

radx
  • radx
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Svårt att säga om den låter mycket eller lite. JAG tycker den låter rätt lite. Ungefär som en Playstation2/laptop. Man kan höra den när man är nära eller om man har ett akustisktutrymme där ljudfortplantar sig bra (nakna väggar och inget ljud i rummet). Jag har inte några bra inspelningsredskap här hemma men jag gjorde ett tappert försök för att försöka ge er ett hum.

Här hittar ni inspelningen:
http://www.youtube.c...h?v=4Vngd_Zgfy8

Ljudkvaliten efter konverteringen är inte den bästa på youtube. Man får nog bara bra kvalitet om videon är 720P eller högre. Tyvärr fixar inte min N97 att filma i 720P av vad jag kan se. Tyvärr kan jag inte attacha videon i min post heller. Jag har inte behörighet säger minhembio.

Men återigen föreställ er en Playstation2 eller Laptop..där runt ligger ljudnivån åtminstone på mitt ex som jag köpte rätt nyligen.

Postad 07 August 2010 - 18:35

radx
  • radx
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Tänkte kolla om det är någon som har erfarenheter av att använda 330HT som filserver?

Tänkte ersätta mitt gamla "ihopplock" av delar och använda 330HT som filserver. Men oroar mig lite för ljudet. Servern kommer stå luftigt på en hylla någon meter ifrån min stationära.
Låter den även när den är idle eller är det bara vid belastning som den ger ljud ifrån sig?

Finns det något annat alternativ till 330HT i samma prisklass som kan vara bättre och i så fall varför?

Se min post ovan ang ljudet. Ljudet är åtminstone på min burk samma hela tiden i stort sett oavsett om jag kollar film eller låter den stå på idle.. kanske går fläkten upp lite, då den blir varm, men jag har då inte märkt det iaf.

330HT styrka är ju ION chippet. Just att man kan kolla på 1080P filmer utan problem och sedan har ju 330HT ett rätt okej ljudchip också så ljudet är ju helt okej också. Nu har jag inte kollat upp det men jag tycker inte de låter orimligt att hitta en atom burk där du inte har dessa saker och får den lite billigare. För du ska ju inte kolla på film. Fast ett billigare system har nog inte inbyggt 802.11n och gigabit nätverk, då.

Postad 07 August 2010 - 22:51

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Se min post ovan ang ljudet. Ljudet är åtminstone på min burk samma hela tiden i stort sett oavsett om jag kollar film eller låter den stå på idle.. kanske går fläkten upp lite, då den blir varm, men jag har då inte märkt det iaf.

330HT styrka är ju ION chippet. Just att man kan kolla på 1080P filmer utan problem och sedan har ju 330HT ett rätt okej ljudchip också så ljudet är ju helt okej också. Nu har jag inte kollat upp det men jag tycker inte de låter orimligt att hitta en atom burk där du inte har dessa saker och får den lite billigare. För du ska ju inte kolla på film. Fast ett billigare system har nog inte inbyggt 802.11n och gigabit nätverk, då.

Svårt och säga om ljudet var hög eller ej, men det är inga missljud som en del har rapporterat om. Fläkt som ligger och vibrerar mot metall eller högt vinande ljud från kondingar ?

Postad 08 August 2010 - 22:05

milt0n
  • milt0n
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Klart du kan. Står i beskrivningen. Se till att ha en elektronik mejsel. Det är lite stökigt men vill man så går det!

Postad 08 August 2010 - 23:45

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
Verkar som många butiker inte har den i lager och leverantörens saldo är noll. Kan det ha och göra med att dom ska lansera en ny modell, Vision 3D ?

Postad 09 August 2010 - 12:47

radx
  • radx
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Svårt och säga om ljudet var hög eller ej, men det är inga missljud som en del har rapporterat om. Fläkt som ligger och vibrerar mot metall eller högt vinande ljud från kondingar ?

Inga missljud här i alla fall. Det beror dock på om du får en bra eller dålig fläkt just i ditt fall som är avgörande. Skulle du få en dålig fläkt kan du kontakta supporten så skickar de en ny fläkt till dig utan någon kostnad för dig. Det ingår även instruktioner på hur du byter den. (De är lätt).

Min fläkt i mitt ex låter precis som en laptopfläkt eller som fläkten bak på en PS2:a låter. Har du något sånt hemma så lyssna på dem. Inget irriterande eller högfrekvent ljud iaf. Min fläkt var ok från första början. Så jag gissar ASRock har fixat det på senaste leveranserna ;)

Postad 09 August 2010 - 12:51

radx
  • radx
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Verkar som många butiker inte har den i lager och leverantörens saldo är noll. Kan det ha och göra med att dom ska lansera en ny modell, Vision 3D ?

Vet faktiskt inte hur de är med detta. Jag köpte min hos inet. De har över 50+ i sitt lager centralt. Så helt slut verkar det ju inte vara ;)

Postad 09 August 2010 - 15:11

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Vet faktiskt inte hur de är med detta. Jag köpte min hos inet. De har över 50+ i sitt lager centralt. Så helt slut verkar det ju inte vara ;)

En del verkar ha den hemma men inte alla. Undrar vilket pris Vision 3D kommer hamna på.

Postad 09 August 2010 - 20:57

Unregistered34798
  • Unregistered34798
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Någon som använder denna till SVTplay och andra playkanaler?

Jag har Vista just nu och det fungerar inte så bra tycker jag.

Postad 13 August 2010 - 09:35

deadwood
  • deadwood
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
ASrock instant boot, hur får man den att fungera, och vilket läge ska man använda ?

Postad 18 August 2010 - 20:31

LillBurt
  • LillBurt
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hallå!

Köpte för 2 dagar sen denhär 330HT...men tycker den är riktigt seg i Firefox...har 14 flikar uppe & när man trycker runt mellan dom så tar det nästan en sekund innan den byter flik...fysiska minnet ligger på 60% & CPU-användning ligger mellan 5-20%

Testa att spela upp 2012.2009.720p.BluRay.x264.DTS-WiKi med DXVA2 aktiverat...det verka flyta på bra till en början men efter ett tag så kom det korta ställen det det va som allt sega(gick i slow motion) några sekunder för att sedan flyta på bra..

tycker även ljudet i XBMC är mycket sämre än i typ winamp där det finns equalizer..det finns ingen xbmc med equalizer?

Postad 20 August 2010 - 13:01

Valken
  • Valken
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Inga missljud här i alla fall. Det beror dock på om du får en bra eller dålig fläkt just i ditt fall som är avgörande. Skulle du få en dålig fläkt kan du kontakta supporten så skickar de en ny fläkt till dig utan någon kostnad för dig. Det ingår även instruktioner på hur du byter den. (De är lätt).

Min fläkt i mitt ex låter precis som en laptopfläkt eller som fläkten bak på en PS2:a låter. Har du något sånt hemma så lyssna på dem. Inget irriterande eller högfrekvent ljud iaf. Min fläkt var ok från första början. Så jag gissar ASRock har fixat det på senaste leveranserna :)

Så fungerade det inte för mig. Jag kontaktade supporten och fick information om att jag skulle kontakta återförsäljaren (i mitt fall Webhallen i Gbg). Jag fick lämna in datorn och den var borta i några veckor och när den kom tillbaka så lät den lika mycket som innan. Det går iofs att leva med missljudet men det är ett ganska störande vinande ljud och en av anledningarna till att jag köpte en dator med den här konfigurationen var ju just att den skall vara tystare än en "normal" PC. Jag får väl lämna in den igen tror jag. Lite trist att vara utan TV-dator i flera veckor dock...

Postad 21 August 2010 - 18:52

LillBurt
  • LillBurt
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Upplever någon annan att texten är lite vit lysande när man surfar med firefox...svår att läsa..måste ofta förstora för att se texten.vad beror det på? har testat med en massa grafik inställningar utan vidare resultat...eller går det att ändra någge i firefox?

har en Samsung 52" Full hd kopplad till datorn & sitter typ 2,5m från skärmen

Postad 21 August 2010 - 22:18

LillBurt
  • LillBurt
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har även problem med ljudet...när man spelar musik i winamp & sen på samma gång surfar runt lite på internet så hackar det till i låtarna lite nu & då...speciellt mycket när man ska surfa på aftonbladet & bläddrar upp & ner på den sidan...hackar & konstiga "störningar" (skrikiga höga ljud) låter sjukt...

nån annan som upplevt det?

Postad 27 August 2010 - 10:39

milt0n
  • milt0n
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Har även problem med ljudet...när man spelar musik i winamp & sen på samma gång surfar runt lite på internet så hackar det till i låtarna lite nu & då...speciellt mycket när man ska surfa på aftonbladet & bläddrar upp & ner på den sidan...hackar & konstiga "störningar" (skrikiga höga ljud) låter sjukt...

nån annan som upplevt det?

Har exakt samma problem när jag använder optiska på "DTS". Kan vara en tillfällighet men jag ändrade om till "Auto" på fläktinställningarna i bios. Så problemet kan vara värme relataerat. Testa och återkom. Jag hade på "Ultrasilent/quiet" innan.

// Mange

Postad 27 August 2010 - 14:41

LillBurt
  • LillBurt
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Har exakt samma problem när jag använder optiska på "DTS". Kan vara en tillfällighet men jag ändrade om till "Auto" på fläktinställningarna i bios. Så problemet kan vara värme relataerat. Testa och återkom. Jag hade på "Ultrasilent/quiet" innan.

// Mange

Tack Mange!

Min fläktinställning i bios va på auto...men satte den nu på näst högsta speed (Performance) och nu hackar det mycket mindre i firefox när man surfar också & bläddrar på sidorna...ljudet har inte haft det skärande ljudet ännu :):) att man inte tänkte på värmeproblemet..hade ju även problem med 720p filmer i xbmc som jag fick det att hacka lite när jag såg på dom...dock har jag inte testat det ännu..

Postad 28 August 2010 - 11:11

milt0n
  • milt0n
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Tack Mange!

Min fläktinställning i bios va på auto...men satte den nu på näst högsta speed (Performance) och nu hackar det mycket mindre i firefox när man surfar också & bläddrar på sidorna...ljudet har inte haft det skärande ljudet ännu :):) att man inte tänkte på värmeproblemet..hade ju även problem med 720p filmer i xbmc som jag fick det att hacka lite när jag såg på dom...dock har jag inte testat det ännu..

Media Player Classic - Home Cinema. Installerade inga extra codecs. Mitt ljudproblem dök upp igen så jag avinstallerade asrocks drivrutiner och mjukvara. Testade med de drivrutiner du får via win7 för ljudet men hjälpte inte. Håller på att testa olika kvalitéer på ljudet nu. Men visst körde du DTS samt via optiska utgången? Vi måste gå till botten med det här problemet.

// Mange

Postad 28 August 2010 - 22:15

LillBurt
  • LillBurt
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Media player classic - home cinema har jag också & asrock´s ljud drivrutiner.Använder optiska utgången som du & DTS.

Har höjt fläkten till max nu & har även klockat den till 2,1ghz...har inte hört det skärande ljudet ännu...på youtube va det riktigt hackigt & cp ljudet när man bläddra upp & ner på internet sidorna men nu funkar det bra här iallafall :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.