* Officiell Tråd - Sony Ericsson Vivaz *
708 svar till detta ämne
Postad 30 mars 2010 - 00:45
Unregisteredb72347bd
-
Unregisteredb72347bd
-
Användare
-
-
110 inlägg
Svarar till nån som undrade hur Telia versionen av luren är. Det vet jag inte riktigt men kan säga hur den är för telenor. Det enda jag hittat är att under destinationer så är Telenor mobilsurf samt mms inställningar förinställda och låsta så du kan inte ta bort dem, samt att när du startar webläsaren så är det telenors sida som är första sida o det går inte ändra på verkar det som. Det va lite störande att den lixom alltid ville ansluta med Telenormobilsurf hur jag än gjorde trots att man hade wifi tillgängligt, är nog nåt de inte tänkt på men efter lite pillande så fick jag till det så jag kan välja wifi istället. Men ska helt klart framföra det till telenor. För den ansluter automatiskt med den vilket inte alltid är så händigt kanske, för det går inte gå in och ändra till fråga alltid. Men det finns ju massor med ställen som "unbrandar" och låser upp för några hundringar o då blir den identisk med en du köper i handeln. Förutom det och att den är operatörslåst så finns det inget annat som säger att den är "Telenor" så jag skulle inte tro att telia har nåt annat. Jag la in opera iaf och med den kan du ju ställa in vad den ska ansluta med. Lägger till detta som jag hittade, ska testa för de verkade inte så svårt. http://forums.se-nse...vaz-debranding//Jonas
Redigerat av Unregisteredb72347bd, 30 mars 2010 - 00:59.
Postad 30 mars 2010 - 07:48
Pelas
-
Pelas
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Någon som vet något om färgen Galaxy blue och när den släpps? Ett gäng olika datum hos de olilka återförsäljarna. Är den exklusiv för någon operatör eller liknande?
Vet inte när de släpps till andra, men jag köpte min hos Telenor. Är operatörslåst då. De skickar med 16GB-kort samt TV-kabel i det paketet. Kallas för Premium Edition.
Postad 30 mars 2010 - 07:52
Pelas
-
Pelas
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Lägger till detta som jag hittade, ska testa för de verkade inte så svårt.
http://forums.se-nse...vaz-debranding/
/Jonas
Skriv gärna igen, om det fungerade...
Postad 30 mars 2010 - 14:42
grabbengrus
-
grabbengrus
-
Användare
-
-
122 inlägg
Tjena, verkar va en trevlig telefon det där. Hur är det med batteritiden, är den lika halvdan som för alla andra peknallar eller har SE lyckats med batteritiden för denna pryl? Allt är ju relativt hur mkt man använder den, men säg lite gps:ande och surfande o grejjande osv  .
Redigerat av grabbengrus, 30 mars 2010 - 14:42.
Postad 30 mars 2010 - 16:07
BempaS
-
BempaS
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Smsa är också knasigt. Om man väljer från genvägen från framsidan så väljer man Nytt meddelande så kommer frågan Till. Om jag då går till kontakterna så kommer bara namnet upp på de jag vill skicka till. Jag vill se vilka nummer som finns i under den personen eftersom folk idag kan ju ha mer än ett mobilnummer.  Måste rätta mig här.. När man väl valt bockat i namnet och sen OK så kommer numren upp.
Postad 30 mars 2010 - 21:22
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Vet inte när de släpps till andra, men jag köpte min hos Telenor. Är operatörslåst då. De skickar med 16GB-kort samt TV-kabel i det paketet. Kallas för Premium Edition.
Ok, ska hålla ett öga på leverantörerna. Vill ha den obunden. Vad är en tv-kabel? Mini usb till HDMI?
Postad 30 mars 2010 - 22:02
Pelas
-
Pelas
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Vad är en tv-kabel? Mini usb till HDMI?
Det är en 3,5mm => 3xRCA (dvs troligen komposit), inget man visar HD med, typ värdelös
Postad 30 mars 2010 - 22:32
sutcher
-
sutcher
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Hur fungerar telefonen sett till touchen? Läser man recensioner så får den kritik för att den har en känslighetsnivå som är ställd någonstans mellan pekpenna och finger så att registrering av tryck aldrig känns riktigt exakt.
Är det något ni som köpt den håller med om?
Och är operativsystemet/gränssnittet så dåligt som recensionerna säger?
Och hur är det med applikationer (jämfört med tex HTC Legend som för övrigt fått grym respons bland recensionerna), finns det många att ladda hem, jämfört med tex android?
Har inte lusläst forumtråden så jag är ledsen om det är nån fråga som redan är besvarad.
Men tacksam för svar!
Utseendemässigt är Vivaz överlägsen coh jag vill egentligen ha en Ericsson. Men man blir lite fundersam när man läser om HTC legend.
Postad 31 mars 2010 - 01:46
Unregistered4f69794e
-
Unregistered4f69794e
-
Användare
-
-
206 inlägg
Ok, ska hålla ett öga på leverantörerna. Vill ha den obunden.
Jag har lagt en beställning på just den blåa versionen (som inkluderar 16gb minneskort, tv-kabel och väska) på Webhallen. Dom kommer ha den, och den lär knappast vara bunden, för då borde det stå. Nåt som dock inte står, är när telefonen kommer in till dom. Den verkar inte ens finnas hos leverantören, och jag tror inte det är många butiker som fått tillgång till den ännu, om man kollar lagerstatus på prisjakt. Dock har vissa skrivit ut preliminära datum som den ska komma in, men det varierar mellan den sista mars, till den 15e april, vad jag sett. Så jag tror att dom kommer in nån gång under mitten av nästa månad. Längtar till den kommer. Ot: Dom verkar ha uppdaterat utséendet på Webhallens hemsida nyligen.  Ser lite fräschare ut nu än det gjorde igår.
Postad 31 mars 2010 - 08:38
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Hur kollar du lagerstatus på prisjakt? Hittar ingen funktion för att söka på just Galaxy blue och får nu googla det och kolla varje återförsäljare separat.
Gick nyss igenom dom, Dustinhome säger den 15:e och jag såg att någon hade 6:e. Tror personligen på Dustin och räknar med att vänta ett par veckor, utan tvekan värt det för en så pass läcker färg.
Postad 31 mars 2010 - 13:23
vikeskar
-
vikeskar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Hur kollar du lagerstatus på prisjakt? Hittar ingen funktion för att söka på just Galaxy blue och får nu googla det och kolla varje återförsäljare separat.
Gick nyss igenom dom, Dustinhome säger den 15:e och jag såg att någon hade 6:e. Tror personligen på Dustin och räknar med att vänta ett par veckor, utan tvekan värt det för en så pass läcker färg.
Blåa pluppen brevid "inkl frakt" så sorterar den för lager status. Röd - ej i lager Gul - inkommande grön - i lager
Postad 31 mars 2010 - 16:38
yan85
-
yan85
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jag har lagt en beställning på just den blåa versionen (som inkluderar 16gb minneskort, tv-kabel och väska) på Webhallen. Dom kommer ha den, och den lär knappast vara bunden, för då borde det stå.
Nåt som dock inte står, är när telefonen kommer in till dom. Den verkar inte ens finnas hos leverantören, och jag tror inte det är många butiker som fått tillgång till den ännu, om man kollar lagerstatus på prisjakt. Dock har vissa skrivit ut preliminära datum som den ska komma in, men det varierar mellan den sista mars, till den 15e april, vad jag sett. Så jag tror att dom kommer in nån gång under mitten av nästa månad.
Längtar till den kommer.
Ot: Dom verkar ha uppdaterat utséendet på Webhallens hemsida nyligen. Ser lite fräschare ut nu än det gjorde igår. 
jag funderar oxå på en blå. hittar inga bilder på paketet du pratar om? vill kika lite på väskan. vad mer finns i det paketet, skärmskydd kanske?
Postad 31 mars 2010 - 18:56
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Då jag redan har ett 16 GB minneskort till min Nokia 5800 så behöver jag inte köpa nåt nytt för det borde väl funka även på Vivaz. Eller hur?
Sen också snabb fråga till er som köpt Vivaz och har haft den ett tag. Är ni nöjda? Vad är negativt samt posetivt med den?
Sista frågan gäller endast dom som har haft eller provat 5800 innan i längre tid. Hur är vivaz jämfört med att ha haft 5800 innan?
Tänkte nämligen köpa en nästa månad, till löningen...
Tacksam för snabb respons.
MVH
/Yobo1987
Redigerat av Yobo1987, 31 mars 2010 - 18:58.
Postad 01 april 2010 - 10:17
Unregistered4f69794e
-
Unregistered4f69794e
-
Användare
-
-
206 inlägg
jag funderar oxå på en blå. hittar inga bilder på paketet du pratar om? vill kika lite på väskan. vad mer finns i det paketet, skärmskydd kanske?
Då är vi två. Jag har bara läst mej till att dom grejerna ske medfölja tyvärr. Hade oxå velat se hur väskan ska se ut. Man kanske får ta och dra iväg ett mail till SE om man vill veta i förväg.  @Smith: Angående lagerstatus, så få man kolla vilka som har fler. Dom har ju ett plus i deras "rad". det är bara att klicka på det typ, sen blir raden lite bredare och då ser man vilka versioner dom har. Där finns då även direktlänkar till dom specifika färgerna. Sen är det bara att kika in på dom länkarna. Då slipper man söka manuellt vilka som kommer ha den blåa.
Postad 01 april 2010 - 10:28
Pelas
-
Pelas
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Hade oxå velat se hur väskan ska se ut.
Har inte öppnat min ännu... Men den ser ut som en svart läderimitationskondom, inte mycket att hesta upp sig för.
Postad 01 april 2010 - 10:34
Unregistered4f69794e
-
Unregistered4f69794e
-
Användare
-
-
206 inlägg
Har inte öppnat min ännu... Men den ser ut som en svart läderimitationskondom, inte mycket att hesta upp sig för.
Okej. Hade inte räknat med att det skulle vara nåt exklusivt direkt. Men lägg gärna upp en bild på den om du kan.
Postad 01 april 2010 - 11:19
sman
-
sman
-
Användare
-
-
127 inlägg
Ok, ska hålla ett öga på leverantörerna. Vill ha den obunden.
Vad är en tv-kabel? Mini usb till HDMI?
Blå 16GB obunden med tv-kabel verkar komma in till distributörerna 6/4
Postad 02 april 2010 - 10:11
macgnus
-
macgnus
-
Rookie
-
3 inlägg
Är det någon mer än jag som inte kan använda Facebook-appen fullt ut på Vivaz? Den app som var förinstallerad gör att jag kan gå in och läsa och se allt på facebook, men jag kan inte kommentera eller skriva saker. Trots att jag gör det via telefonen så återfinns inte texten i verkligheten när man kollar sajten via dator.
Jag har testat att surfa via Opera och då går det utmärkt, men jag är en nörd och vill att det ska stå "Magnus skrev det via Facebook för mobilen"
Har sett en tjejkompis på facebook som gjort ett inlägg och under det var det en cool SE-logga som visade att hon använt sin Aino för inlägget.
Nördigt, men sån är jag!
Postad 02 april 2010 - 12:13
Pjoter
-
Pjoter
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej!
Jag har en telenor-vivaz och lyckas inte på något sätt uppdatera med ericsson update service. Hur har ni andra gjort? När jag startar programmet och följer instruktionerna så hittas aldrig telefonen av programmet, däremot hittar datorn den och vill starta upp andra grejer. Den vita ericsson loggan lyser på telefonen.
Har testat inte hålla inne grön lur, hålla inne en kort stund, hålla inne jättelänge men inget funkar.
hjälp tack!
Postad 02 april 2010 - 14:44
sman
-
sman
-
Användare
-
-
127 inlägg
Har någon lyckats kopiera sina kontakter (telefonbok) från en gammal SE telefon (t.ex W902) till sin Vivaz?
Tog en backup med pc suite på min gamla lur och försökte köra in på Vivaz men backupen kommer inte ens upp under säkerhetskopieringar i pc suite, trots att det är samma filformat (.dbk) som en backup av Vivaz.
Väljer jag att skicka ALLA kontaker via bluetooth kommer bara den första, samma sak om jag väljer att kopiera kontakterna till minneskort
Edit har nu även testat SE's onlinetjänst Sony Ericsson Sync www.sonyericsson.com/user
Inga problem att kopiera in datan fr den gamla telefonen.
Men när jag vill kopiera in datan till Vivaz går det inte igång.
När jag testar en äldre telefon (W610) går det att gå vidare.
Antar alltså det det inte går att kopiera kontakter fr en äldre SE lur till en Symbian ??????
Redigerat av sman, 02 april 2010 - 17:05.
Postad 02 april 2010 - 15:01
sman
-
sman
-
Användare
-
-
127 inlägg
Hej!
Jag har en telenor-vivaz och lyckas inte på något sätt uppdatera med ericsson update service. Hur har ni andra gjort? När jag startar programmet och följer instruktionerna så hittas aldrig telefonen av programmet, däremot hittar datorn den och vill starta upp andra grejer. Den vita ericsson loggan lyser på telefonen.
Har testat inte hålla inne grön lur, hålla inne en kort stund, hålla inne jättelänge men inget funkar.
hjälp tack!
På min stationära dator kommer telefonen upp i "den här datorn" men pc-suite hittar den inte. Däremot funkar det på min laptop så jag uppdaterade luren där. Kör Win7-64 på båda datorerna.
Postad 02 april 2010 - 15:37
BillyBlubb
-
BillyBlubb
-
Rookie
-
1 inlägg
Har haft min i 3 dagar nu, är riktigt nöjd med den.
Det enda som stör mig är att när någon skickar tex en låt via Bluetooth får jag filen i inkorgen och måste öppna smset och spara. Någon som vet om man kan ändra det så att den sparas automatiskt som på alla andra SE mobiler?
Postad 02 april 2010 - 17:08
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
är det inte bara att trycka "*#0000#" för att uppdatera telefonen på Symbian system?
Postad 03 april 2010 - 11:51
Unregisteredb72347bd
-
Unregisteredb72347bd
-
Användare
-
-
110 inlägg
Hej!
hjälp tack!
Min telenor Vivaz hittade den iaf, jag kör windows 7 för övrigt. Men det fanns ingen uppdatering då. Såvida du inte ska unbranda den så som beskrivs i länken lite högre upp på sidan. Det funkar iaf men jag tar inget ansvar ifall det inte funkar för andra. /Jonas
Postad 03 april 2010 - 14:45
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Bästa priset just nu: 3695:-
Sen finns den för delbetalning för ca 350:-/månaden i 12 månader (1 år) utan ränta, men då kostar den några hundra mer.
Ett tillbehör värt att köpa till just nu verkar vara skärmskyddet, om man redan har ett 16GB minneskort...
(S60v5)
Men 2 frågor
1. Vad följer med i paketet?
2. Var kan man få tag i en väska (helst orginal) till Vivaz?
Redigerat av Yobo1987, 04 april 2010 - 14:09.
Postad 07 april 2010 - 00:45
BempaS
-
BempaS
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Sony Ericsson Satio & Vivaz Secret Service Menu / Service Menu Har testat och fungerar på min Vivaz. I paketet får du med ett skärmskydd, en liten "petare", laddare med USB-kontakt + sladd och en enkel användarhandbok. Sitter redan ett skärmskydd på nallen också. 8gigs minne med SE-programvara på.
Postad 07 april 2010 - 10:24
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Vivaz Galaxy Blue släpptes idag, min är nu betalad hos Katshing. Ingen väska följer med i deras paket enligt innehållsdeklarationen på hemsidan.
Postad 07 april 2010 - 11:49
erito
-
erito
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
vill också veta detta 
Ingen som vet om den har stegräknare? Och något bra sätt att ställa in skärmlåset på?
Postad 07 april 2010 - 11:53
Pelas
-
Pelas
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag har inte sett något sådant i min, men det kanske finns att ladda ner...
Postad 07 april 2010 - 12:07
Unregistered19cfc0d6
-
Unregistered19cfc0d6
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Undrar hur ni som köpt Vivaz upplever kalendern i telefonen, behöver en väl utvecklad kalender.
Något som hört mer exakt när Vivaz pro dyker upp?
mvh
Postad 07 april 2010 - 12:08
Pelas
-
Pelas
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Undrar hur ni som köpt Vivaz upplever kalendern i telefonen, behöver en väl utvecklad kalender.
Funkar för mina behov, vad exakt är det du funderar över?
Postad 07 april 2010 - 12:14
Unregistered19cfc0d6
-
Unregistered19cfc0d6
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Funkar för mina behov, vad exakt är det du funderar över?
Svårt o säga. Men att den är användarvänlig, Bra översikt och snabbt och enkelt att lägga in tex möten o komma ihåg saker då jag ledsnat på att ha med min kalender överallt (som jag glömmer ibland).
Postad 07 april 2010 - 12:19
Pelas
-
Pelas
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag tycker att man har bra översikt, och den är enkel att fylla med data. Synkningen med min kalender på jobbet fungerar utmärkt. Så jag har inget att klaga på.
Postad 07 april 2010 - 19:41
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Den enda skillnaden jag ser mellan den nya Galaxy Blue och dom andra Vivaz verkar vara 16GB kort i paketet. Annars vet jag ingen annan skillnad, så det får bli den svarta då jag redan har ett 16GB till min gammla Nokia 5800.
Utöver det har jag beställ skärmskydd, handsfree & en väska till Vivaz.
Redigerat av Yobo1987, 07 april 2010 - 19:43.
Postad 07 april 2010 - 21:25
Pelas
-
Pelas
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Okej. Hade inte räknat med att det skulle vara nåt exklusivt direkt. Men lägg gärna upp en bild på den om du kan. 
Ledsen att det tog tid, men har varit bortrest... https://www.minhembi...c_id=345012.jpghttps://www.minhembi...c_id=345013.jpg
Postad 07 april 2010 - 22:58
Unregistered4f69794e
-
Unregistered4f69794e
-
Användare
-
-
206 inlägg
Den enda skillnaden jag ser mellan den nya Galaxy Blue och dom andra Vivaz verkar vara 16GB kort i paketet. Annars vet jag ingen annan skillnad, så det får bli den svarta då jag redan har ett 16GB till min gammla Nokia 5800.
Utöver det har jag beställ skärmskydd, handsfree & en väska till Vivaz.
Som det har nämnts tidigare i tråden så ska det medfölja en kabel, för att koppla mobilen till tv'n och en väska som Pelas postade bilder på. (Tack för dom btw  ) Sen var det ju minneskortet som du sa. Sen tror jag den blåa är snyggare.  Hoppas bara Webhallen får in den snart.. Börjar bli drygt att vänta..
Postad 08 april 2010 - 11:59
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Som det har nämnts tidigare i tråden så ska det medfölja en kabel, för att koppla mobilen till tv'n och en väska som Pelas postade bilder på. (Tack för dom btw ) Sen var det ju minneskortet som du sa. Sen tror jag den blåa är snyggare. Hoppas bara Webhallen får in den snart.. Börjar bli drygt att vänta.. 
Jaha, ok. Jag var nämligen inne på katching för att jämföra priser (då jag ännu inte har bestämt var jag ska köpa min vivaz), & då såg jag att galaxy blue fanns för ca 4000:-. Men enligt katchings beskrivning om vad som ingår så skiljer det endast på minneskortet. Annars var innehållsförteckningen identisk mellan färgerna.
Postad 08 april 2010 - 23:53
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Jaha, ok. Jag var nämligen inne på katching för att jämföra priser (då jag ännu inte har bestämt var jag ska köpa min vivaz), & då såg jag att galaxy blue fanns för ca 4000:-. Men enligt katchings beskrivning om vad som ingår så skiljer det endast på minneskortet. Annars var innehållsförteckningen identisk mellan färgerna.
Medföljer väska till Galaxy Blue hos katshing.
Postad 09 april 2010 - 07:11
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Ok, bra att veta. Men för min del så får det bli en svart vivaz då jag har en sony ericsson väska som jag tror ska passa samt ett minneskort som ska funka med vivaz.
Sen tycker jag den svarta är snyggast.
Redigerat av Yobo1987, 09 april 2010 - 10:19.
Postad 09 april 2010 - 11:14
sman
-
sman
-
Användare
-
-
127 inlägg
Går det inte att göra smilies med Vivaz?
Postad 09 april 2010 - 23:46
Jackdust
-
Jackdust
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Snabb fråga. Ni som har mobilen, är wisepilot bara "trial" för er? Av någon dum anledning så laddade jag ner wisepilot från playnow tjänsten , trodde att det var en uppdatering. Men efter det fick jag logga in på nytt, och då såg jag att programmet bara funka en månad fram...?
Redigerat av Jackdust, 09 april 2010 - 23:47.
Postad 10 april 2010 - 00:34
Unregistered9aa56ace
-
Unregistered9aa56ace
-
Rookie
-
3 inlägg
Tycker jag har lite halvtaskigt ljud när man talar i telefonen och att det låter när man är i ett samtal som att det är en mikrofon som stör.
Någon som har samma problem?
Annars väldigt nöjd med telefonen.
Postad 10 april 2010 - 07:28
BempaS
-
BempaS
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Går det inte att göra smilies med Vivaz?
Nej, inte i sms. Snabb fråga. Ni som har mobilen, är wisepilot bara "trial" för er? Av någon dum anledning så laddade jag ner wisepilot från playnow tjänsten , trodde att det var en uppdatering. Men efter det fick jag logga in på nytt, och då såg jag att programmet bara funka en månad fram...?
En månad gratis sen måste jag prenumerera så det kan väl knappast kallas för gratis. Tycker jag har lite halvtaskigt ljud när man talar i telefonen och att det låter när man är i ett samtal som att det är en mikrofon som stör.
Någon som har samma problem?
Annars väldigt nöjd med telefonen.
Jag upplever den som "knorrig" så jag kör helst med headsetet Jag har fått problem med youtube. Tidigare kunde jag med webbläsaren som är installerad kolla på riktiga youtube, menar inte mobilvarianten men när jag tänkte kolla på det sen igår så fungerar det inte, är det pga att youtube gjort nån uppdatering eller knas med min läsare? Fungerar det för er andra som äger nallen?
Postad 10 april 2010 - 07:30
Pelas
-
Pelas
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Snabb fråga. Ni som har mobilen, är wisepilot bara "trial" för er? ...och då såg jag att programmet bara funka en månad fram...?
Japp, det är bara en 30-dagars "world wide"-trail. Sedan får man prösja, tror det var 700spänn per år förnorden (eller om det var hela Europa), men det är ju bara användbart i Sverige, annars blir det väldigt dyrt med datatrafiken. Har testat Wise-pilot lite, men det är ganska långsamt att uppdatera (panorera) kartorna, så det var iafl inget för mig. Tycker jag har lite halvtaskigt ljud när man talar i telefonen och att det låter när man är i ett samtal som att det är en mikrofon som stör. Någon som har samma problem?
Har inte upplevt några sådana problem, tvärtom så är det mycket bättre ljud i denna än den Nokia E51 som jag hade tidigare. Däremot så slår den av sig lite då och då. Vissa dagar ofta, men just nu har den fungerat i 4 dagar utan problem. Det kan ju vara lite störigt, då man inte riktigt kan lita på den. Nu är ju min låst till Telenor, så det kan ju ha betydelse, men uppdateringstjänsten säger att det inte finns någon uppdatering. Vlken prg.version har ni andra?
Redigerat av Pelas, 10 april 2010 - 07:34.
Postad 10 april 2010 - 10:31
Unregisteredd02f0996
-
Unregisteredd02f0996
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej Vivaz användare,
Hur kommer det sig att Vivaz och Vivaz pro inte är så populära? Vivaz pro har ju inte ens en forumstråd.
Om jag inte har fel så är Vivaz baserat på android och har inget tangentbord medans Vivaz pro är baserat på symbian och har ett tangentbord. Är det den enda skillnaden mer eller mindre?
Jag undrar om man kan trycka in android i Vivaz pro utan att garantin ryker eller är det helt omöjligt?
Postad 10 april 2010 - 10:59
Unregisteredae821c86
-
Unregisteredae821c86
-
Användare
-
-
122 inlägg
Hej Vivaz användare,
Hur kommer det sig att Vivaz och Vivaz pro inte är så populära? Vivaz pro har ju inte ens en forumstråd.
Om jag inte har fel så är Vivaz baserat på android och har inget tangentbord medans Vivaz pro är baserat på symbian och har ett tangentbord. Är det den enda skillnaden mer eller mindre?
Jag undrar om man kan trycka in android i Vivaz pro utan att garantin ryker eller är det helt omöjligt?
Hej!, Nej det är Symbian på båda. F.ö har jag fått min Vivaz för 2 dagar sedan, har upptäckt en irriterande bugg.. WLAN! .. vet inte om det är min telefon som är trasig eller om det är mjukvarubugg? Wlan tappar uppkopplingen o sen om ja ska gå in o koppla upp igen så hänger sig menyn, stänger av menyn provar igen,, samma sak.. stänger av menyn o provar igen.. Nu kommer jag in i "kommunikation" fast WLAN har "POFF" försvunnit från menyn..? Nån som känner igen sig eller är min telefon defekt?
Postad 10 april 2010 - 11:30
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Nu 2 frågor.
1. Finns det nån uppdatering för Vivaz ute nu? (som kan fixa eventuella barnsjukdomar/små buggar)
2. Vad för GPS-program är rekomenderat till Vivaz (S60v5)? Som då antingen är gratis eller inte kostar mer än Wisepilot.
Postad 10 april 2010 - 11:37
Unregisteredae821c86
-
Unregisteredae821c86
-
Användare
-
-
122 inlägg
Nu 2 frågor.
1. Finns det nån uppdatering för Vivaz ute nu? (som kan fixa eventuella barnsjukdomar/små buggar)
2. Vad för GPS-program är rekomenderat till Vivaz (S60v5)? Som då antingen är gratis eller inte kostar mer än Wisepilot.
1. Fanns då en uppdatering då jag anslöt telefonen, mitt WIFI-problem vet jag inte.. jhar provat installerat om uppdateringen för att se om det hjälper.. återkommer  2. Garmin XT är väl det bästa, går ju hitta gratis på fel sidor ;P .. Sen finns ju gratis google maps men datatrafik då
Postad 10 april 2010 - 11:45
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
1. Fanns då en uppdatering då jag anslöt telefonen, mitt WIFI-problem vet jag inte.. jhar provat installerat om uppdateringen för att se om det hjälper.. återkommer 
2. Garmin XT är väl det bästa, går ju hitta gratis på fel sidor ;P .. Sen finns ju gratis google maps men datatrafik då 
Google Maps finns ju redan på mobilen, & har man datapaket i sin mobil så behöver man inte oroa sej för datatrafik. Men var nånstans kan man hitta/köpa GPS program till mobilen? Samt vilka program finns att välja på till Vivaz? (S60v5) Sen vilken prisklass ligger dom i? Jag är dålig på att hitta program till mobilen, men vill ha ett fungerande GPS program med licens. Gärna bra & funktionsmässigt. Helst skulle jag vilja få tag på Tomtom för S60v5 då jag använt en vanlig GPS från Tomtom & är van vid användargränssnittet. Sen har jag ju haft Nokia 5800 med licens på Nokia Maps (Ovi Maps). Kanske det fungerar att installera på Vivaz, nån som vet eller har lyckats? Jag hoppas jag kan ta upp det i denna tråd och få hjälp så jag slipper skapa en ny tråd bara för detta.
Redigerat av Yobo1987, 10 april 2010 - 12:38.
Postad 10 april 2010 - 20:36
tiinytoon
-
tiinytoon
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej!
Jag har haft min vivaz i över en vecka. Är nöjd över telefonen. Tyckte att den var skitful, men blev övertalad att köpa den ändå och nu har jag vant mig och tycker att den är ganska snygg. Tyvärr så är det repor på baksidan redan (har den svarta). Men men.
Det som stör mig är att det inte går att göra smilies. Det stör ju faktiskt när man får mess av folk som använder sig av alla möjliga smilegubbar och jag vet inte ens vad det är för gubbe dom menar.
Men det som stör mig mest är att om man vill använda ett foto, som man tagit med kameran, som bakgrundbild så är ju det lite småknepigt! Om man tar kortet på "högkant" så att man får bilden "rätt", då blir bakgrundsbilden roterad ett 4-dels varv. Och om man tar kort tvärtom (alltså att man håller mobilen som en kamera(hoppas nån fattar vad jag snackar om)) då när man väljer kortet som bakgrundbild så blir bilden åt rätt håll, men man får bara med det som är i mitten av bilden, eftersom att det måste kapas på sidorna. (Snälla säg att någon förstår mig  ) Alltså måste man ta kort på längre håll och få det man vill ha med i mitten för att kunna använda fotot som bakgrundbild! Så, är det någon som vet något om detta om man kan fixa det på något sätt? Jag har inte hittat någon inställning eller nånting.
Ursäkta det långa inlägget, men jag är kass på att förklara saker
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|