Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat

2978 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 februari 2010 - 11:25

frisbee
  • frisbee
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Jag mejlade HTC o frågade om att vilka färger på skalet som kan bli aktuellt..jag nämde svart brun silver
Svaret blev in english:
Thank you for your Inquiry about colours

That depends on the networks, keep a eye out nearer the time to see what colours have been produced.

Så det återstår att se.........

frisbee

Postad 21 februari 2010 - 17:54

Dawe
  • Dawe
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Har också hört 8gb. Men ser inget om det på HTCs hemsida. Borde det inte stå där om det följer med?

Jag har ju läst att TRE kommer ta in Desire men min fråga är om det kommer ta lika lång tid som för N900... Känns trist att behöva vänta tills Juni. Vad var det egentligen som tog sådan tid? Hur tror ni prissättningen blir hos tre?

Gordon: det verkar inte som att det står men du kan ju alltid maila htc om du vill veta mera om dem nu är villiga att dela med sig av den infon än.

samuel: de lär inte ta lika lång tid som det gjorde för n900:an jag hade oxå beställt en men avbokade för att de tog sån ###### tid. men det var nokia hela vägen som gjorde att det blev förseningar och fortarande är verkar det som jag hoppas att htc är snabbare om de nu skulle bli försening nån eller några veckor är inte det hela världen men självklart hoppas jag likaväl som er andra att det inte blir det men några n900 förseningar lär de inte bli.

Postad 21 februari 2010 - 22:23

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Gordon: det verkar inte som att det står men du kan ju alltid maila htc om du vill veta mera om dem nu är villiga att dela med sig av den infon än.

samuel: de lär inte ta lika lång tid som det gjorde för n900:an jag hade oxå beställt en men avbokade för att de tog sån ###### tid. men det var nokia hela vägen som gjorde att det blev förseningar och fortarande är verkar det som jag hoppas att htc är snabbare om de nu skulle bli försening nån eller några veckor är inte det hela världen men självklart hoppas jag likaväl som er andra att det inte blir det men några n900 förseningar lär de inte bli.

Dawe , Blir det ingen N900 för dig nu då? den börjar trilla in i lager nu. såg att elgiganten har den på lager!
eller ska du köpa Desire?
jag har också väntat på n900 i ett halv år och nu kommer som sakt HTC med nya nallar... vilken ska du köpa och varför?
har ett bra dilemma nu altså :'(

Postad 22 februari 2010 - 00:27

Dawe
  • Dawe
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Nä det blir ingen n900 för min del jag köpte en beggad n97 mini med 2års garanti och obruten förpackning för 3500:- ist och den duger upperligt sålänge men jag fick upp ögonen för htc desire och vad jag har sett så gillar jag den skarpt.

En av de stora fördelarna med n97 minin är t-bordet det lär vara bättre än det på n900:an eftersom det är mellanrum mellan knapparna och knapparna är mycket bättre än dem var på n97:an

Hur som helst varför jag kommer välja htc desire före n900:an är för att den har lite större skärm, multitouch som lär göra websurfandet bättre än hos n900 även om den har en bra browser. sen gillar jag skärmen att de är amoled den ser riktigt bra ut och amoled ger ju bättre färgåtergivning och sägs vara väldigt bra utomhus även om det är soligt. Sen gillar jag skarpt htc sense och telefonen är inte lika fet som n900 utan smalare samt en stor fördel jag ser med den jämfört med n900:an är att det går att använda allt i portrait mode dvs vanligt upprätt läge medans man mer eller mindre bara ska kunna använda vanliga basic tele funktioner på n900 i det läget även om det finns ett trick så man kan få webläsaren att fungera i det läget oxå fast skärm tangentbordet hamnar ändå i landscape mode så de är ingen hit enligt mig.

Fördelarna som är med n900:an är ju att multitasking förmågan på den telefonen eller vad man nu ska kalla den är ju grym. och den har ju annan cpu och gpu som gör att den presterar bättre i 3d vilket man kan se i spel på den mm men jag tar hellre än mobil med 1ghz snapdragon som htc´n har eftersom den är snabbare i operativsystemet och vanliga icke 3d baserade program.

Sen skulle det vara fint med ett hårdvaru tangentbord ist för touchscreen baserat eftersom jag har det nu och har haft det innan och jag uppskattar det men å andra sidan har htc´n lite större skärm och det lär inte vara några problem att använda det plus att htc´har egna tangentbord som är riktigt bra med T9 tex

Kameran lär vara bättre på n900:an är dock inte hundra men de känns som det den jag har på min n97 mini är riktigt bra för att vara mobilkamera och det är ju ungefär samma som sitter i 900:an fast den ska vara mer optimerad. båda har ju dubbla led lampor medans htc´n bara har 1 så de gör ju sin del också.

Ljudet är grymt i min 97mini när jag pratar i luren och även helt okey när man lyssnar på musik genom lurar men även när det är ett inkommande samtal mm eftersom den har stereo högtalare det har ju 900an också och det måste jag säga är en av dem saker jag gillar bäst med denna och det lär vara samma sak med den. ljudet när man pratar i luren är både högt och klart vet ej hur det är med htc´n vet inte om den har stereo högtalare heller men det verkar inte så tyvärr :(

Så det beror ju på vad du ska använda nallen till helt enkelt. Både maemo och android är ju bra och öppna system. fördelen som jag ser med android är att det finns fler program till det och att utveckligen lär gå framåt fortare iom att det är fler tillverkare som använder det medans maemo är nokias egna linux baserade.

Hoppas de hjälpte dig klarna upp en del även om det vart rätt grötigt.

Kom ihåg en sak till jag gillar verkligen att kunna använda multitouch eftersom att jag har en macbook pro och det kommer till stor användning ibland vid surfande och på en mobil lär det komma till ännu större användning vid just surfande eller när man tittar på bilder, använder gps programmet.

Edit: jag kommer att testa n900:an när den finns ute i butik och även sony ericssons x10 om den hinner komma ut före desire men kanske även efter men de är framförallt för att det är telefoner jag har varit intresserad av och då känns det både intressant och kul att testa dem även om jag känner mig 90% säker på att det blir en htc desire för min del

Redigerat av Dawe, 22 februari 2010 - 00:30.

Postad 22 februari 2010 - 09:13

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Dawe:

Ang. AMOLED så är det precis tvärt om - de är i princip helt oanvändbara utomhus. Färgåtergivning och svärta är klart bättre, ja, men bara så länge ljusförhållandena är fördelaktiga. Av de anledningarna väger fördelarna och nackdelarna ungefär lika mellan AMOLED och vanlig LCD för mig.

Sen att du menar att surfupplevelsen skulle vara bättre på Desire än N900 för att den har multitouch... njä, visst MT är väldigt trevligt att ha men N900 har ju en våldsamt mycket bättre browser byggd på Mozilla-tech som piskar skiten ur alla konkurrenter. Det skulle nästan vara värt att ha en N900 bara för webbläsaren som jag ser det.
I övrigt håller jag med dig på de flesta punkter.

Redigerat av Golgo_13, 22 februari 2010 - 09:14.

Postad 22 februari 2010 - 09:48

robertk
  • robertk
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Dawe:

Ang. AMOLED så är det precis tvärt om - de är i princip helt oanvändbara utomhus. Färgåtergivning och svärta är klart bättre, ja, men bara så länge ljusförhållandena är fördelaktiga. Av de anledningarna väger fördelarna och nackdelarna ungefär lika mellan AMOLED och vanlig LCD för mig.

Engadget verkar inte hålla med..

Postad 22 februari 2010 - 10:02

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Jodå, det gör dem.
Den artikeln handlar om Samsungs SUPER AMOLED-teknologi, icke att förväxlas med vanliga OLED/AMOLED-displayer.

Postad 22 februari 2010 - 10:08

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

Dawe:

Sen att du menar att surfupplevelsen skulle vara bättre på Desire än N900 för att den har multitouch... njä, visst MT är väldigt trevligt att ha men N900 har ju en våldsamt mycket bättre browser byggd på Mozilla-tech som piskar skiten ur alla konkurrenter. Det skulle nästan vara värt att ha en N900 bara för webbläsaren som jag ser det.

Har också läst att en del säger AMOLED är i prinsip oanvändbara utomhus, men och andra sidan har jag läst en del tester på sista tiden som säger AMOLED funkar i stort sett lika bra som LCD utomhus och betydligt bättre så klart då innomhus.
Så det där med OANVÄNDBAR kan ju då verka som ett väl överdrivet rykte... eller?
Själv har jag ingen personlig erfarenhet.

Postad 22 februari 2010 - 10:10

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Dawe:

Firefox är på väg till Android, så det kanske inte är någon grym fördel iaf :(
http://m3.idg.se/2.1...ndroid-tar-form

Redigerat av Gordon24, 22 februari 2010 - 10:19.

Postad 22 februari 2010 - 10:17

robertk
  • robertk
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Ok, trodde Super AMOLED var en typ av AMOLED.. Jag har ingen egen erfarenhet av skärmteknologi vs skärmteknologi men nog verkar det finnas en del olika åsikter om ämnet i varje fall, bla denna video anser att (normal?) AMOLED är bättre i solljus.. oanvändbart känns som ett väl kategoriskt och drastiskt uttalande spontant, men det kanske stämmer? Nexus One vs Droid

mvh, Robert

Edit, ingen vidare video det där, då den är borttagen såg jag nu! Sorry.

Redigerat av robertk, 22 februari 2010 - 10:20.

Postad 22 februari 2010 - 10:22

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
ffodil:

Jag har en iRiver MP3-spelare med AMOLED-display. Underbar färgåtergivning men den är faktiskt HELT oanvändbar utomhus - ingen överdrift.

Gordon24:

Hehe, ja men det lär dröja innan vi ser den på Market. I de senaste bilderna på Firefox för Android (Fennec) har de portat hela GUI:t från windowsversionen för att stresstesta det lite så vi snackar nog fortfarande pre-alpha tyvärr.
I bästa fall får vi sen en färdig(ish) produkt innan året är slut.

Postad 22 februari 2010 - 10:26

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

fick svaret: "Vi har i nuläget ingen information om vad som kommer följa med telefonen i förpackningen" vad det gällde minnet då såklart :P så vi får väll vänta lite till

Postad 22 februari 2010 - 10:28

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0
Ramboline! vad säger du om jämförelse med Nexus One AMOLED vs. Spica LCD utomhus ?

Postad 22 februari 2010 - 10:56

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Ramboline! vad säger du om jämförelse med Nexus One AMOLED vs. Spica LCD utomhus ?

I solljus ser jag faktiskt ingenting på Nexusen,men på Spican är det bättre.

Postad 22 februari 2010 - 11:22

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Kan tipsa om en app i market FastBright,sätter bakrundsbelysningen till 100% med ett enda fingertryck.Mycke behändigt i fullt dagsljus/solljus.

Postad 22 februari 2010 - 11:23

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

I solljus ser jag faktiskt ingenting på Nexusen,men på Spican är det bättre.

Tack för det, då vet jag. Iofs. lite tråkigt att höra eftersom jag beställt en Desire.
Nu vet jag att Spican har möjligen lite extra skarp, tydlig skärm, efter vad jag kunnat jämföra med andra.
Men som du säger, ser ingenting, låter ju inte bra.

Postad 22 februari 2010 - 11:28

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

Kan tipsa om en app i market FastBright,sätter bakrundsbelysningen till 100% med ett enda fingertryck.Mycke behändigt i fullt dagsljus/solljus.

Tack! för tipset, skall testa det på Spican.

Postad 22 februari 2010 - 11:48

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Tack för det, då vet jag. Iofs. lite tråkigt att höra eftersom jag beställt en Desire.
Nu vet jag att Spican har möjligen lite extra skarp, tydlig skärm, efter vad jag kunnat jämföra med andra.
Men som du säger, ser ingenting, låter ju inte bra.

Gick ut och testade Nexusen utan FastBright,såg jag nästan ingenting,körde på FasthBright,kan säga det är som natt och dag.Så jag tycker inte du skall ångra ditt köp,blev helt annat med FasthBright.

Postad 22 februari 2010 - 11:53

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

Gick ut och testade Nexusen utan FastBright,såg jag nästan ingenting,körde på FasthBright,kan säga det är som natt och dag.Så jag tycker inte du skall ångra ditt köp,blev helt annat med FasthBright.

Tack! Det lättade lite, skönt att höra. Det är ju trots allt lite viktigt att kunna se utomhus också.

Tyckte väl det var lite konstigt, efter dom tester jag läst, men då har man väl haft dom på full ljusstyrka där.

Redigerat av ffodil, 22 februari 2010 - 11:56.

Postad 22 februari 2010 - 12:13

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
fick någon app med i en 2.1-rom till Hero i kagudroid. Där kunde man också göra något liknande som fastbright (kanske är den som är implementerad). Plötsligt blev det fullt användbart i vintersolen

Postad 22 februari 2010 - 12:27

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
App som FastBright tycker man ju inte borde behövas om ljussensorn gör vad den ska.

Postad 22 februari 2010 - 13:11

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

App som FastBright tycker man ju inte borde behövas om ljussensorn gör vad den ska.

Har man bra ljus så justerar ju telefonen ned ljuset och inte upp,med Fastbright får vi ju 100% och du klarar se hva det står på skärmen.

Postad 22 februari 2010 - 13:29

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

Har man bra ljus så justerar ju telefonen ned ljuset och inte upp,med Fastbright får vi ju 100% och du klarar se hva det står på skärmen.

Nej, där tänker du nog lite fel, det skall vara tvärtom, om jag inte är helt snurrig nu. Det är så iallafall på TV skärmar.
Men däremot kan jag inte tänka mig att ljussensorn själv ställer ljuset på högsta för att det ljust.

Redigerat av ffodil, 22 februari 2010 - 13:45.

Postad 22 februari 2010 - 13:55

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Tvärtom, i starkt ljus ökas displayens ljusstryka och vice versa.

Postad 22 februari 2010 - 13:59

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Tvärtom, i starkt ljus ökas displayens ljusstryka och vice versa.

Sorry,jag tänkte åt **** fel i alla fall.

Redigerat av Ramboline, 22 februari 2010 - 14:12.

Postad 22 februari 2010 - 18:01

westerlu77
  • westerlu77
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag måste fråga en grej, finns det någon filsystem där man kan dumpa låtar, video, dokument eller annat var man vill? En finder typ.
Det saknar jag i iPhone 3GS, tycker att den ser grym ut! Om jag ska byta vill jag att batteritiden är rejält mkt bättre än iPhone.

Postad 22 februari 2010 - 18:52

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0
Vet inte om jag skrivit detta om OLED tidigare i den här tråden, men tycker det kan vara värt att nämna att OLED inte bara har fördelar mot LCD när det gäller energiförbrukning. Det här var iaf nyheter för mig när jag läste det för ett par veckor sedan.

"Power Consumption
While an OLED will consume around 40% of the power of an LCD displaying an image which is primarily black, for the majority of images, it will consume 60-80% of the power of an LCD - however it can use over three times as much power to display an image with a white background[52] such as a document or website. This can lead to disappointing real-world battery life in mobile devices."

-wikipedia om oled.

Eftersom jag kommer använda min mobil till stor del att just surfa runt så är detta rätt intressant. Tror det var någon som skulle låta anändaren köra inveterat med svart bakrund o vit text istället på deras mobiler? Hur som helst så tycker jag det var rätt intressant.

Postad 22 februari 2010 - 20:12

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Detta är ju väldigt intressant zipiz. Men när man tänker efter kanske inte så konstigt ? en lcd ligger med samma bakgrundsbelysning oavsett färg (rätta mig gärna :P ) medans oled kramar på mer desto vitare det är. right? En svart bild på en oled betyder väll otända pixlar? eftersom ljuset sitter i själva pixeln, grafiten (eller om det är ett annat ämne :) )

Postad 22 februari 2010 - 20:18

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0

Detta är ju väldigt intressant zipiz. Men när man tänker efter kanske inte så konstigt ? en lcd ligger med samma bakgrundsbelysning oavsett färg (rätta mig gärna :P ) medans oled kramar på mer desto vitare det är. right? En svart bild på en oled betyder väll otända pixlar? eftersom ljuset sitter i själva pixeln, grafiten (eller om det är ett annat ämne :) )

Nej, det är inget konstigt utan helt logiskt. Bara det att jag inte tänkt på att det faktiskt var så här med oled tidigare. Det är ju samma sak med Plasma... vit bild drar massor av ström, men svart i princip ingen..
Lite förvånad var jag dock över att oled drar betydligt mer ström än LCD när man tex läser på vita internetsidor... trodde alltid OLED drog mindre ström än LCD, men så verkar det iaf inte vara. Kan tänka mig att de här telefonerna drar väldigt mycket ström vid vita bilder (de har rätt stark oled om jag förstått det rätt).

Postad 22 februari 2010 - 21:08

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0
Aj då, lite information om skärmen som sitter i Nexus, jag utgår från att samma skärm även sitter i den här telefonen?

http://gizmodo.com/5...-display-secret

Postad 22 februari 2010 - 21:46

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Aj då, lite information om skärmen som sitter i Nexus, jag utgår från att samma skärm även sitter i den här telefonen?

Hmm, det där var lite intressant, fast det verkar snarare som att det är operativsystemets sätt att hantera fäger som får mest kritik och inte just Nexus One i sig.

Gjorde dock en ganska intressant observation:
Jag letade upp NASA-bilden på Sunrise on Mars som är med i testet. I webbläsaren på min Motorola Milestone så kunde man se lite "banding"-effekter dock inte alls lika illa som i testet. När jag sparade bilden och sedan öppnade den i 2.1 Gallery appet (samma som i Nexus) så såg bilden faktiskt lite värre ut men när jag sedan öppnade samma bild i Media gallery-appet som är standard i Android 2.0 såg bilden helt perfekt ut!
Ingen som helst banding eller artefakter. Rätt skumt.

Postad 22 februari 2010 - 21:49

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0

Hmm, det där var lite intressant, fast det verkar snarare som att det är operativsystemets sätt att hantera fäger som får mest kritik och inte just Nexus One i sig.

Gjorde dock en ganska intressant observation:
Jag letade upp NASA-bilden på Sunrise on Mars som är med i testet. I webbläsaren på min Motorola Milestone så kunde man se lite "banding"-effekter dock inte alls lika illa som i testet. När jag sparade bilden och sedan öppnade den i 2.1 Gallery appet (samma som i Nexus) så såg bilden faktiskt lite värre ut men när jag sedan öppnade samma bild i Media gallery-appet som är standard i Android 2.0 såg bilden helt perfekt ut!
Ingen som helst banding eller artefakter. Rätt skumt.

Ja, skumt är det... de har nu uppdaterat med följande information.

"UPDATE: Some commenters are pointing to the fact that DisplayMate's testing appears to have been done in Android's gallery app, which may be compressing images and throwing the tests. This could be part of the problem, but our comparison shot, posted at the top of this article, was taken from within Android's browser, not the gallery app. If this is merely software issue, it runs across at least the gallery and browser apps, which are the apps you're most likely to view images in. Something's wrong here"

Postad 22 februari 2010 - 22:18

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

https://www.minhembi...s...t&p=2799975

Postad 23 februari 2010 - 10:44

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Då verkar det egentligen inte vara några problem då ;) bara dra ner Multitouch Gallery som han använt sist där då :D

Postad 23 februari 2010 - 17:07

mattemaz
  • mattemaz
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
En fundering, Eftersom Desire har så kraftfull processor borde den inte käka mycket batteri då?
Mer än många andra mobiler eller är jag ute och cyklar?

Postad 23 februari 2010 - 17:13

comp1337
  • comp1337
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0
En del av de nyare har likadan processor, så det är nog samma ungefär.
Smartphones = ladda varje natt, vad jag förstått.

Postad 23 februari 2010 - 20:10

Dawe
  • Dawe
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Det är som sagt generellt sett dålig batteritid för smartphones oavsett vilken cpu dem använder eller vilket system dem använder nu för tiden. Däremot hänger det väldigt mycket på användaren i sig vad man använder telefonen till osv den kan hålla allt från ungefär 6-7h till 2.5 dagar beroende på vad man gör. Det var ett exempel men du förstår nog vad jag menar.

tex surfar man mycket med den och har 3g ingång konstant och wlan och lyssnar på mycket musik mm så håller batteriet inte alls speciellt långt mot om man använder den som en vanlig telefon och ringer lite samtal och skickar sms fram å tebax så drar den inte alls lika mycket.

Funktionen med smartphones är ju att man ska kunna göra så mycket som möjligt med dem inte att batteritiden ska vara bra. jag personligen använder min nokia n97 mini lite olika lband blir det mycket musik lyssnade och webbsurfande mm medans ibland blir det bara sms och anteckningar i kalendern osv men jag kommer antagligen köpa en htc desire sen och då lär den användas mer flitigt åtminstone första veckorna när allting är nytt :)

Redigerat av Dawe, 23 februari 2010 - 20:11.

Postad 24 februari 2010 - 11:24

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0
Är det någon som sett en sida som verkligen bekräftar att HTC Desire kan filma in i HD 720p. Enligt deras egen hemsida så står det inget om det samt att den verkar bara kunna spela in i 3gp format vilket inte är en höjdare. Den klarar av att spela upp dom flesta format men inspelning av 3gp är skamligt. Kan det verkligen vara så att HTCs egen sida står fel?

Postad 24 februari 2010 - 11:32

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Är det någon som sett en sida som verkligen bekräftar att HTC Desire kan filma in i HD 720p. Enligt deras egen hemsida så står det inget om det samt att den verkar bara kunna spela in i 3gp format vilket inte är en höjdare. Den klarar av att spela upp dom flesta format men inspelning av 3gp är skamligt. Kan det verkligen vara så att HTCs egen sida står fel?

Sedan undrar jag om ni hört något om kameran och hur den är? Det var bl.a. rykten om 720p videoinspelning osv förut... Finns det några bilder eller filmer som detta visas?

Angående hd inspelning http://www.mobilsiden.dk/?aId=10821

frisbee

Det är alltså möjligt för hårdvaran, men mjukvaran stödjer inte det, i dagsläget. När det kommer uppdatering så desire klarar det är ej sagt än.

Postad 24 februari 2010 - 16:34

CTech
  • CTech
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Flera sajter har lagt in info här på prisjakt att de får in Desire på lager 27/3... hoppas att det stämmer. Jobbigt att vänta :)

Postad 24 februari 2010 - 16:44

frisbee
  • frisbee
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Flera sajter har lagt in info här på prisjakt att de får in Desire på lager 27/3... hoppas att det stämmer. Jobbigt att vänta :)

Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge :lol:

Postad 24 februari 2010 - 16:45

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Ja det är väl ungefär då det är sagt att den skall släppas så. Förhandsbokat en på Katshing, får se om jag löper linan ut eller inte. Väntar fortfarande på att Androidmobilen från mina drömmar skall materialisera sig :lol:

Postad 24 februari 2010 - 21:10

Caveo
  • Caveo
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Är inte 3gp bara en container? Sen är det fritt val vilket filformat och upplösning du använder.

Postad 24 februari 2010 - 22:59

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Är inte 3gp bara en container? Sen är det fritt val vilket filformat och upplösning du använder.

Mmja, ungefär. Det är en container avsedd just för mobiltelefoner och den kan lagra i både MPEG4 och H264 så det är inget fel på 3GP direkt.

Postad 25 februari 2010 - 07:37

mmmarcus
  • mmmarcus
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Det ryktades ju om divx stöd? Någon som hört något om detta?
Tänkte att det är ju bara ev en mjukvaru grej som 720p inspelningen och borde ju kunna fixas i efterhand.
just divx stödet är bland det viktigaste för mig.

Postad 25 februari 2010 - 08:47

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Ja, det skulle vara riktigt skönt att kunna kolla film bra :unsure:

Postad 25 februari 2010 - 12:58

Danneman_
  • Danneman_
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0

Det ryktades ju om divx stöd? Någon som hört något om detta?
Tänkte att det är ju bara ev en mjukvaru grej som 720p inspelningen och borde ju kunna fixas i efterhand.
just divx stödet är bland det viktigaste för mig.

Vart ryktades det om det? :D Vore ju GULD värt alltså :unsure:

Postad 25 februari 2010 - 16:21

mattemaz
  • mattemaz
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Har också läst nått om det men kommer inte ihåg vart.

Postad 25 februari 2010 - 19:55

Gordon24
  • Gordon24
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Bör det inte kunna finnas någon spelare att ladda ner som löser detta? Eller ligger det i så fall i hårdvaran att klara av divX? ni som kan mera kanske orkar svara :unsure:

Hittade en sida som säger att divX finns iaf :D http://www.gsmarena....desire-3077.php
och nu hittade jag de här: http://www.coolsmart...m/news4488.html så jag kan ju tycka att de borde gå att lösa ;)

Redigerat av Gordon24, 25 februari 2010 - 20:13.

Postad 25 februari 2010 - 23:31

volvopowr
  • volvopowr
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
På CDON:s sida står det så här under produktbeskrivningen:
"In the box: HTC Desire, Battery, AC charger, USB cable, Stereo headset, User manual"
Kan det stämma tro? det står alltså inget om minnens kort, men det kanske de inte räknar med iofs, då det antagligen sitter i telefonen. Har någon bekräftat hur stort kort som ev. skulle följa med?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.