Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Windows Phone 7

438 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG Optimus 7 E900 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 8 8,2 (19) Inga priser
Samsung Omnia 7 GT-i8700 8GB 512MB RAM (Mobiltelefoner) 4 7,17 (17) Inga priser
HTC 7 Mozart 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 7 (1) Inga priser
HTC HD7 8GB 512MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,5 (3) Inga priser
HTC 7 Trophy 512MB RAM (Mobiltelefoner) 8 8,14 (13) Inga priser
HTC Titan 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 6 8,5 (15) Inga priser
HTC Radar 512MB RAM (Mobiltelefoner) 7 8,09 (10) Inga priser
Samsung Omnia W GT-i8350 512MB RAM (Mobiltelefoner) 5 7,7 (9) Inga priser
Nokia Lumia 800 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,46 (127) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 18 november 2010 - 10:11

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Angående SD minnen:

Here's a statement from Microsoft:

Windows Phone 7 does not support swapping microSD cards in and out. SD cards inserted into a Windows Phone 7 device are integrated into the device's file system and are intended to be a permanent modification to the device. Once an SD card has been integrated into a Windows Phone 7 device's file system, it will no longer be readable or writable on any other device. This behavior is by design and is intended to ensure a consistently high-quality and secure end-user experience.

And here's another statement from AT&T:

Windows Phone 7 requires a certified high-speed microSD card for optimal performance. Because the Samsung Focus is expandable via a microSD card, only microSD memory cards certified for Windows Phone 7 should be used. This information is not currently marked on any microSD packaging in market today. As a result, we are advising customers to delay purchasing an external microSD card until the cards identified as "Certified for Windows Phone 7" are available commercially or in AT&T stores.

Postad 19 november 2010 - 07:50

Wicket
  • Wicket
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Ser ut som iPhoneHouse (http://www.iphonehouse.se) fått in HTC HD7, kan det vara så?
Någon som vågat sig på att beställa?

Postad 19 november 2010 - 09:02

Pax81
  • Pax81
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Ser ut som iPhoneHouse (http://www.iphonehouse.se) fått in HTC HD7, kan det vara så?
Någon som vågat sig på att beställa?

Taskig och billig layout, stavfel och särskrivningar; kan inte säga att deras webbplats ger något seriöst intryck.

Dessutom: "Leveranser som kommer från " Webblager " i Europa & Sverige levereras mellan 3 - 6 arbetsdagar, beroende på om produkten är pallgods eller postgods och vilket land vi tar hem ifrån." Så om de verkligen fått in den är lite av en definitionsfråga.

Postad 19 november 2010 - 09:24

Wicket
  • Wicket
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
mmm... skulle vilja känna på den i en svensk butik, men det verkar ju dröja innan man kan göra det =(

Postad 19 november 2010 - 11:47

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Köpte en LG Optimus 7 på Mediamarkt i Västerås igår. Känns väldigt bra. Hade en HTC Magic tidigare men tröttnat på att testa olika romar osv.

Skärmen på LG'n känns riktigt fin och jag tycker kontrast och svärta räcker till och blir över. Allt är knivskarpt och det är väldigt lättläst när man surfar. Kan rekommenderas. :unsure:

Postad 22 november 2010 - 09:22

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Precis fått min HTC Trophy för ett par dagar sedan, riktigt nöjjd! förutom att Marketplace inte fungerar när man bor i Sverige?! och mitt xboxlive konto är ju kopplat hit så man måste köra tillfäligt med något påhittat så att man får tillgång till UK marketplace, riktigt dåligt :/

Någon som har en aning om när marketplace öppnar här i Sverige? googlat men utan några vettiga resultat.

Postad 22 november 2010 - 13:08

Thorre2000
  • Thorre2000
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Är det så illa att man måste köra med en UK live konto för att marketplace ska fungera!? Inga problem att skapa ett men då tappar man xbox-kopplingen vilket är trist :-(

Postad 22 november 2010 - 13:14

Pax81
  • Pax81
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Ja, man måste skapa ett konto för det land som man önskar få tillgång till marketplace (räcker om postal code är korrekt för det landet man anger, samt ändrar location i datorn för det landet när man skapar kontot). Är ju inga problem, förutom för er som önskar bära över ert xbox-livekonto, tyvärr.

MS har inte yttrat sig om när marketplace, xbox live mm kommer till Sverige. Ska jag gissa så... kanske om ett år, plus/minus 6 månader.

Postad 22 november 2010 - 17:52

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Någon skrev detta på Peter Wissingers blogg:

"Hej, jag har fått min trophy nu, jag håller med dig peter, det är sjukt mycket snabbare och snyggare än både iphome och android.
Jag har ett svenskt liva ID med xbox live på. Jag har hört att det är xbox som låser region/ land, så jag provade att flytta över mitt xbox live konto på en annan e-post adres(via xboxen), då kunde jag ändra land på zune och msn.
Nu fungerer marketplace:)"

Har inte provat själv så vet inte hur det fungerar. Jag reggade bara ett konto i UK så jag kommer åt betalapps osv.

Postad 23 november 2010 - 07:17

Wicket
  • Wicket
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Suck... Datumet för Mozart framflyttat till 7:e dec på de butiker som anger ett...
Kanske skulle skita i den o köpa en Trophy istället.

Synd bara att HTC verkar använda förhållandevis långsamma sd-kort till lagring, vilket gör laddningstider för framförallt XNA-spel väl långa (ca dubbelt mot Samsungen). Men samsungen går ju heller inte att få tag på och där är datumet mitten av januari som det ser ut nu...

Postad 24 november 2010 - 15:39

calan
  • calan
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Det blev en LG till slut som kommer imorgon. Kändes bra (om än lite tung) när jag klämde på den för några veckor sen och ska bli spännande att testa nåt annat än HTC och Samsung som jag haft tidigare. Vågar tyvärr inte satsa på en Omnia 7 utan att känna på den då tidigare telefoner varit mer än lovligt plastiga och Mozart föll på att den är lite väl lik min Desire.

Ja ja, om man ändå kunde snabbspola fram till imorgon nu. ;)

Postad 24 november 2010 - 16:01

Wicket
  • Wicket
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Jag funderar också starkt på en LG! Vad jag förstått har LG:n också NAND-minne (liksom Samsungen, dvs den ska ladda snabbt!). Dessutom 16GB mot Mozarts 8. Och kameran i Mozart ska tydligen vara lite långsam och det kan man förstå med 8Mpix. Men jag förstår inte varför de ska klämma in alla dessa megapixlar... Blir så trött! Den lilla linsen lär inte göra bilden något vidare iaf! Hellre en SNABB kamera på 3Mpix än en långsam på 8!!

Beställde du din LG från Dustin eller?

Jag ska ner till Tyskland i helgen. Tänkte försöka klämma och känna på lite modeller där. (Finns ju inte i några butiker i sverige). Men jag tror inte jag vågar köpa i Tyskland. Jobbigt att behöva skicka telefonen dit om/när den går sönder. Troligen beställer jag en LG när jag kommer hem på söndag/måndag!

Postad 24 november 2010 - 16:41

calan
  • calan
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Japp, beställde från Dustin. Hade lovat mig själv att hålla på det ett tag men så såg jag att de fanns in lager. ;)

Tycket att utseendet på LGs växer med tiden. Först tyckte jag den var fulast av alla men nu gillar jag den. Sen skadar det ju att det mesta man läser om den verkar vara positivt. En tusenlapp billigare än alternativen är ju inte fel det heller.

Postad 24 november 2010 - 17:21

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Tror ni kommer bli supernöjda med LG'n. Det är iaf jag. ;) Det är bara en enda grej som är lite irriterande, nämligen att jag av misstag trycker in kameraknappen ibland när jag gör annat med telefonen. Dom kunde haft den knappen lite mer nedsänkt i sidan. Annars är den väldigt bra på allt. Skärmen är skarp och skön att titta på länge, laddningstider känns snabba och byggkvalitén känns riktigt bra. Sedan är det ju inte helt fel att man får gratis appar via LG App Store , och vissa appar är riktigt bra. Play To som streamar media till DLNA-kompatibla enheter är riktigt trevligt.

Funderar på att skaffa detta som skydd -> http://www.devdef.co...or-lg-optimus-7
Någon som provat förut?

Redigerat av Sledgeman, 25 november 2010 - 00:07.

Postad 25 november 2010 - 08:46

Wicket
  • Wicket
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Angående skyddsfilmen så körde jag en liknande till mig HTC Hero förut. (Det var ett värstingmaterial, minns ej namnet, men inget billigt schmeck). Tyckte det fungerade bra fram tilld et blev ca 30-35 grader varmt i somras och säkert ännu varmare i min ficka. Få började skyddsfilmen hasa åt sidan. Det var inga problem att vrida den rätt igen, men varje gång kom det in lite smuts och efter ett tag såg filmen ganska sunkig ut. Sedan dess har jag kört utan film och har ännu inte en skråma på skärmen. Har t.ex. aldrig nycklar i samma ficka som mobilen. Men det beror ju lite på i vilka miljöer man vistas med telefonen också... Vet många som kör med liknande skydd och är väldigt nöjda. Men själv kommer jag nog aldrig mer skaffa det. Och defenetivt inte som skydd för bakparti etc...

Men testa! Det är ju inte värre än att det går att ta bort!

Calan: Tala gärna om ifall du fick telefonen och vad du tycker om den!

Postad 25 november 2010 - 12:07

calan
  • calan
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Precis fått den. Känns riktigt bra och solid. Härlig byggkvalitet. Enda som kanske är lite plastigt är knapparna på framsidan men man slipper ju åtminstone kapacitiva. Känns helt klart stabilare än min Desire.

Postad 25 november 2010 - 12:11

calan
  • calan
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Ruggigt bra tangentbord. Går inte att jämföra med det på Desire.

Postad 25 november 2010 - 12:28

Wicket
  • Wicket
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Någon som har noll på import? Om jag tex köper en samsung i Tyskland, kan jag då lämna in den för service i Sverige?

Postad 25 november 2010 - 20:32

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Nämen ojdå! :D

http://www.engadget....ing-the-market/

Postad 26 november 2010 - 00:30

calan
  • calan
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Har lite trassel med att regga ett kreditkort enligt guiden här, http://www.winmobile...dex.php/?p=1621, så att man kan köpa apps. Fem timmar hittills men ska låta den stå och tugga över natten så får vi se om det hänt nåt imorgon. :)

Postad 26 november 2010 - 10:54

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Har lite trassel med att regga ett kreditkort enligt guiden här, http://www.winmobile...dex.php/?p=1621, så att man kan köpa apps. Fem timmar hittills men ska låta den stå och tugga över natten så får vi se om det hänt nåt imorgon. ;)

För mig var det inga problem alls. Jag hade kanske bara tur. Jag reggade ett brittiskt konto, valde en adress i Manchester och så fungerade det på en gång. Använder Swedbank E-kort.

Enligt många på XDA så ska det fungera om man väljer en adress i USA som har samma postnummer som du har här i Sverige. Mitt postnummer existerar inte i USA men hade jag bott ett kvarter bort så hade det funnits. :)
Om man kör med ett US-konto så checkar den tydligen postnumret när du lägger till kort vilket den inte verkar göra med ett UK-konto.

Konstigt att det kan skilja så mycket från olika användare om det fungerar eller inte.

Postad 26 november 2010 - 11:56

andrec
  • andrec
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag är mest intresserad av HTC HD7. Varför säljer HTC inte denna i Sverige?

Redigerat av andrec, 12 december 2010 - 22:59.

Postad 26 november 2010 - 13:53

Pax81
  • Pax81
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

För mig var det inga problem alls. Jag hade kanske bara tur. Jag reggade ett brittiskt konto, valde en adress i Manchester och så fungerade det på en gång. Använder Swedbank E-kort.

Enligt många på XDA så ska det fungera om man väljer en adress i USA som har samma postnummer som du har här i Sverige. Mitt postnummer existerar inte i USA men hade jag bott ett kvarter bort så hade det funnits. :)
Om man kör med ett US-konto så checkar den tydligen postnumret när du lägger till kort vilket den inte verkar göra med ett UK-konto.

Konstigt att det kan skilja så mycket från olika användare om det fungerar eller inte.

För mig fungerade det på första försöket, också med brittiskt postnummer samt Swedbank-VISA.

Postad 26 november 2010 - 14:08

Pax81
  • Pax81
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Har lite trassel med att regga ett kreditkort enligt guiden här, http://www.winmobile...dex.php/?p=1621, så att man kan köpa apps. Fem timmar hittills men ska låta den stå och tugga över natten så får vi se om det hänt nåt imorgon. :)

Den guiden är väl inte riktigt komplett (Winmobile.se är i mitt tycke ungefär som gamla Windows Mobile; fult, ogenomtänkt och "buggigt"=felaktigheter, dålig koll).

Jag tror att du bör ändra "aktuell plats" i Windows till UK (eller USA, men UK verkar fungera bättre) innan du skapar ditt Live-konto. Sen skapar du Live-kontot med dina egna riktiga uppgifter, förutom för Land och postnummer (du kan leta fram ett brittiskt postnummer på google maps). Ev är det viktigt att ditt namn här stämmer överens med det på kortet du tänker använda.

Efter live-kontot är skapat, gå till Zune.net och skapa ett Zune-konto med samma Live-konto du nyss skapat och lägg till ett VISA-kort om du vill kunna köpa appar. Sen är det som sagts viktigt att detta Live/Zune-konto är det första du anger när du startar telefonen första gången. Du måste hard-resetta telefonen för att byta det kontot.

Redigerat av Pax81, 26 november 2010 - 14:09.

Postad 26 november 2010 - 14:27

calan
  • calan
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Ska testa med Swedbanks e-kort nu annars vetifan vad jag ska göra. Allt annat är gjort enligt konstens alla regler men tyvärr så finns ju även mitt postnummer inte i USA.

Edit. Nähä inte det heller. Att man inte kan få ett riktigt felmeddelande irriterar mig oxå.

Edit2. Funkade inte med ett US konto heller. Får bli att samla kraft och ta tag i det här till helgen.

Redigerat av calan, 26 november 2010 - 15:03.

Postad 29 november 2010 - 08:03

Wicket
  • Wicket
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Nyss hemkommen från tyskland där jag kände och klämde lite på HTC Trophy, Mozart, HD7 och LG. Mitt intryck.
LG: Lagom stor, men fulare i verkligheten än på bild (mitt tycke). Plastiga knappar, men kan säkert ha fördelen att man inte råkar trycka på dem av misstag (som med de på HTC:erna).
HD7: Snygg och stilren, men för stor för min smak.
Trophy: Lagom stor men lite billigt utseende
Mozart: Lagom stor och snyggt designad! Hade det inte varit för det långsamma minnet i HTC:erna hade det blivit en Mozart direkt!

Provade föresten en LG bredvid en HD7 och laddade samma XNA spel. LG:n var ganska precis dubbelt så snabb, så jag antar att den har samma typ av nand-minne som samsungen.

Tyvärr hittade jag ingen Samsung att klämma på. (Var inne i säkert 10 butiker, inkl. Media Markt). Funderar dock på att beställa en samsung från Tre, med kontantkort. Någon som vet om dessa går att 'låsa upp' och använda med Telia istället? Blir det problem med garantier etc om man gör det?

Postad 29 november 2010 - 09:18

Knut_jr
  • Knut_jr
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej ni som har HTC Trophy.
Har ni problem med att ni måste starta om telefonen ibland för att Market ska fungera?

Hade inga problem att skapa Live, Zune konton med Swed Visakort.
(Skapade ett UK konto.)

Någon som vet en app som kollar datat typ NetCounter till Android, jag hittar inget.

Postad 29 november 2010 - 09:33

Hench
  • Hench
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Hej ni som har HTC Trophy.
Har ni problem med att ni måste starta om telefonen ibland för att Market ska fungera?

Hade inga problem att skapa Live, Zune konton med Swed Visakort.
(Skapade ett UK konto.)

Någon som vet en app som kollar datat typ NetCounter till Android, jag hittar inget.

Jag har behövt starta om telefonen en gång pga. att varken market, zune eller pictures fungerade.
Annars har den varit ganska problemfri, den verkar inte riktigt hantera blåtand lika bra som min iphone gjorde.
Kopplar ganska ofta ner så att man är tvungen att stänga av och starta blåtanden i telefonen igen.

Postad 29 november 2010 - 10:14

Pax81
  • Pax81
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Nyss hemkommen från tyskland där jag kände och klämde lite på HTC Trophy, Mozart, HD7 och LG. Mitt intryck.
LG: Lagom stor, men fulare i verkligheten än på bild (mitt tycke). Plastiga knappar, men kan säkert ha fördelen att man inte råkar trycka på dem av misstag (som med de på HTC:erna).
HD7: Snygg och stilren, men för stor för min smak.
Trophy: Lagom stor men lite billigt utseende
Mozart: Lagom stor och snyggt designad! Hade det inte varit för det långsamma minnet i HTC:erna hade det blivit en Mozart direkt!

Tyvärr hittade jag ingen Samsung att klämma på. (Var inne i säkert 10 butiker, inkl. Media Markt). Funderar dock på att beställa en samsung från Tre, med kontantkort. Någon som vet om dessa går att 'låsa upp' och använda med Telia istället? Blir det problem med garantier etc om man gör det?

Jag har en Trophy och håller inte med om att den känns billig till utseendet. Tycker den har snyggast design av de tillgängliga WP7-telefonerna. Ffa baksidan är snyggare än Mozarts, plus att den gummerade plasten gör den skönare att hålla i.

Spelar det egentligen någon roll någon sekund hit eller dit när du laddar appar? Hur ofta laddar man dom som tar lång tid och hur många sekunder extra blir det? Du hade säkert inte märkt skillnad, eller tyckt den varit långsam, om du inte jämfört direkt sida vid sida.

Upplever förresten inte touchknapparna på Trophyn som något problem, tror aldrig jag råkat komma åt dem av misstag så att de förstört något jag hållit på med.

Om du ska låsa upp Omnian från Tre så kommer vad jag förstått inte MMS att fungera med Telia sen.

Postad 29 november 2010 - 10:28

calan
  • calan
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Update: Lyckades till sist få in mitt kreditkort på mitt UK konto. Dock så blev ju xbox live kontot suspended samtidigt men så länge jag kan köpa apps och resten funkar så känns det lite skit samma.

Postad 29 november 2010 - 13:23

Wicket
  • Wicket
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Pax81: Angående snabbheten i minnet, laddningstider etc så kan du se skillnaden här:
http://www.youtube.c...h?v=5FztCFvST8s
Sedan är det förståss upp till var och en att bedömma om man ser det som ett problem.

Jag var för övrigt inne hos tre och frågade idag. Man måste tydligen vänta ett år innan man får låsa upp en tre-låst mobil. Någon som vet om det går att pirat-låsa upp operatörslåsta mobiler?

Postad 29 november 2010 - 14:15

AiRE
  • AiRE
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Jag beställde en upplåsning direkt när jag köpte min Omina 7 med kontantkort.

Postad 29 november 2010 - 15:54

Pax81
  • Pax81
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Pax81: Angående snabbheten i minnet, laddningstider etc så kan du se skillnaden här:
http://www.youtube.c...h?v=5FztCFvST8s
Sedan är det förståss upp till var och en att bedömma om man ser det som ett problem.

Jag var för övrigt inne hos tre och frågade idag. Man måste tydligen vänta ett år innan man får låsa upp en tre-låst mobil. Någon som vet om det går att pirat-låsa upp operatörslåsta mobiler?

Jo såg det klippet när det kom, köpte ändå en Trophy. Känns som att några sekunder hit eller dit kvittar. Det intressanta med detta är väl snarast att hårdvarukraven MS bestämt för att göra WP7-upplevelsen lika oavsett telefontillverkare tillåter denna variation.

Du kan köpa Omnia 7 och upplåsningskoden till den vid samma tidpunkt, sen får du upplåsningskoden några dagar senare.

Postad 29 november 2010 - 20:30

Wicket
  • Wicket
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Läste just mer om upplåsning av omnia 7. Det går tydligen inte att byta MMS-inställningar, något som är låst av tre i Omnias rom. Stor blunder av MS att tillåta sådan typ av låsning. Lär väl komma sätt att gå runt det, eller uppdateringar vad det lider, så det kanske inte är något större problem i alla fall... Men jag vet inte.

Just nu lutar det nästan åt en LG... mest för att den går att beställa idag, och har snabbt och stort minne. Synd bara att den inte är speciellt vacker (enligt mig).

Postad 30 november 2010 - 22:03

Unregisterede93e9d1b
  • Unregisterede93e9d1b
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Har beställt en Omnia 7:a idag, genom min arbetsgivare. Leverans i mitten av januari...

Är det någon här som har en sådan Samsung och kan recensera lite?

Postad 03 december 2010 - 10:03

Unregisterede5a2c6ee
  • Unregisterede5a2c6ee
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Har beställt en Omnia 7:a idag, genom min arbetsgivare. Leverans i mitten av januari...

Fick min Omnia 7 igår och allt jag kan säga är att det är en av de bättre mobilerna som man kan få tag på nu. Byggkvalitén är kanon, Super AMOLED kan inte bli bättre, responsen kan inte bli bättre. Allt flyter på riktigt bra.

Tror alla, inkl. iPhone-ägare, skulle bli imponerade av att pilla lite på en Omnia 7. Det ger en "wow"-känsla när man använder den.

Postad 06 december 2010 - 13:51

calan
  • calan
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Fick min Omnia 7 igår och allt jag kan säga är att det är en av de bättre mobilerna som man kan få tag på nu. Byggkvalitén är kanon, Super AMOLED kan inte bli bättre, responsen kan inte bli bättre. Allt flyter på riktigt bra.

Tror alla, inkl. iPhone-ägare, skulle bli imponerade av att pilla lite på en Omnia 7. Det ger en "wow"-känsla när man använder den.

Coolt. Nån som sett om de börjat få in i butikerna så man kan gå och pilla på en lite? Lite sugen på att köpa en till tjejen. Sist jag var inne i en trebutik för några veckor sen så visste de ingenting alls om någonting.

Postad 08 december 2010 - 07:30

Wicket
  • Wicket
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
LG Optimus 7 finns i alla fall på NetOnNet.
Jag var där och köpte mig en för någon vecka sedan. En mycket bra telefon får jag nog säga. Det som stör mig lite är kameraknappen som är lite för lätt att komma åt och på och av knappen som är lite för svår att komma åt. Men det går att leva med.

Det jag inte lyckats med är att registrera ett betalkort för att kunna köpa appar på Marketplace. Har läst winmobiles artikel om att det gått för vissa efter en halvtimmes idoget klickande, men jag har även hört att dessa senare blivit inaktiverade i alla fall. Någon här som lyckats aktivera ett betalkort?

Postad 08 december 2010 - 10:13

Lukazz
  • Lukazz
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Hur funkar det att importera en WM7 lur från Tyskland? Går det att byta språk till engelska och senare till Svenska? Måste jag regga en tysk live-adress för att komma åt Marketplace? Går det att få den "helsvensk" småningom?

Postad 08 december 2010 - 13:19

AiRE
  • AiRE
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Det jag inte lyckats med är att registrera ett betalkort för att kunna köpa appar på Marketplace. Har läst winmobiles artikel om att det gått för vissa efter en halvtimmes idoget klickande, men jag har även hört att dessa senare blivit inaktiverade i alla fall. Någon här som lyckats aktivera ett betalkort?

Jag reggade ett UK konto och det funkar bra med mitt Swedbank Visa. Jag skulle avråda dig att följa guider på winmobil. Mycket konstigt information där. Följ guiden på Peter Wissingers blogg istället.

Postad 08 december 2010 - 13:33

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Hur funkar det att importera en WM7 lur från Tyskland? Går det att byta språk till engelska och senare till Svenska? Måste jag regga en tysk live-adress för att komma åt Marketplace? Går det att få den "helsvensk" småningom?

Som jag uppfattat det så är alla telefoner likadana nu. Språken som finns tillgängliga nu är engelska, tyska, franska, spanska och italienska. Du kan regga vilket live-kontot som helst. UK-konto är väl det som verkar ha fungerat bäst för oss här i Sverige.

Om det går att få svenska senare kan inte Microsoft svara på nu tydligen. Är ju illa om det inte kommer gå att få svenska språkstödet senare för oss som varit tidiga. Jag kan leva med engelskt gränsnitt men vill gärna ha svensk t9.

Postad 08 december 2010 - 13:41

calan
  • calan
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Har för mig jag läste någonstans häromveckan att det inte skulle gå att installera ytterligare language packs. Nu ska vi se... http://support.micro....com/kb/2413345

"Microsoft makes language packs available (as they're created) to the device manufacturers (OEMs) at the time of manufacturing and it is up to the device manufacturer and mobile operator to decide which languages to include."

Vilket onekligen suger och inte var något jag hade räknat med. Fast det kanske ändras när det väl finns svenska language packs.

Postad 10 december 2010 - 00:49

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0
För de som väntar på Mozart pga kameran så är jag ledsen över att göra er besvikna.
Såhär skriver Gsmarena:

As for the camera performance, the Mozart turned out to be the worst 8MP cameraphone we’ve ever reviewed. The post-processing is trying much too hard to hide the digital noise. Fine detail is completely gone and photos are quite soft, despite the sharpening algorithm, which creates pronounced artifacts along edges. Color balance occasionally tended towards green or blue.

Blixten är de inte heller nöjda över. De tog upp det som ett minus på "startsidan".

The Xenon flash is so small and weak that it’s only good at short to medium distances.

Finns att läsa här!

http://www.gsmarena....-review-545.php

Postad 10 december 2010 - 20:37

tonijj
  • tonijj
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Jag har skrivit en del recensioner, du hittar du här:

LG Optimus 7
http://www.winmobile...dex.php/?p=1770
Samsung Omnia 7
http://www.winmobile...dex.php/?p=1596

Postad 10 december 2010 - 20:41

tonijj
  • tonijj
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Jag reggade ett UK konto och det funkar bra med mitt Swedbank Visa. Jag skulle avråda dig att följa guider på winmobil. Mycket konstigt information där. Följ guiden på Peter Wissingers blogg istället.

Njae, guiden på winmobile.se tar dig allt hela vägen vad gäller att förbereda telefonen så mycket du kan. Men vad gäller just kreditkortsproblemet så är det något som ligger hos Microsoft. Sedan har läsare gett olika tips på hur de har lyckats ordna med kreditkortet, men det kan jag inte ta ansvar för :lol:

Wissingers guide är bra, men den täcker inte alls lika mycket som på winmobile.se, sedan är ju hans ståndpunkt att Xbox Live och Marketplace inte funkar i Sverige, men det vet vi ju att det gör :(

Postad 10 december 2010 - 20:45

tonijj
  • tonijj
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Läste just mer om upplåsning av omnia 7. Det går tydligen inte att byta MMS-inställningar, något som är låst av tre i Omnias rom. Stor blunder av MS att tillåta sådan typ av låsning. Lär väl komma sätt att gå runt det, eller uppdateringar vad det lider, så det kanske inte är något större problem i alla fall... Men jag vet inte.

Just nu lutar det nästan åt en LG... mest för att den går att beställa idag, och har snabbt och stort minne. Synd bara att den inte är speciellt vacker (enligt mig).

Det snackas om att 3 kommer att ordna MMS delen inom kort. Det är alltså 3 som låst MMS inställningarna och inte Microsoft, men jag håller helt med, det skulle inte tillåtas, framför allt om man gör rätt för sig och betalar för det.

LGs design är faktiskt trevligare än man tror, det enda som stör mig är deras POWER knapp. Sedan har LGn massa trevliga appar som är värt telefonen bara det!

Postad 11 december 2010 - 19:52

Unregisterede93e9d1b
  • Unregisterede93e9d1b
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

LG Optimus 7
Samsung Omnia 7

Suveränt!
Jag har lagt om min order till en LG, som jag hoppas få under nästa vecka :(

Postad 11 december 2010 - 20:42

tonijj
  • tonijj
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Suveränt!
Jag har lagt om min order till en LG, som jag hoppas få under nästa vecka :(

Nordenmark, kolla sidan på måndag, kommer ett litet kameratest av LGn ut :)

Postad 11 december 2010 - 23:09

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

LG Optimus 7
Samsung Omnia 7

Det du glömmer att nämna angående Omnia 7 är att den använder sig av PenTile och den verkliga upplösningen ligger på 653x392.

Postad 12 december 2010 - 19:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Jag kommer nog vänta tills de kommer ut nån utan PenTile och med färger som går att justera så de blir lite naturligare färger..

Fattar inte hur nån kan vilja ha PenTile.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.