Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XTZ Divine 100.49

274 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
XTZ Divine 100.49 (Golvhögtalare) 8 9,22 (8) Inga priser

Postad 12 september 2010 - 20:46

byterider
  • byterider
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Nu tolkar jag mafix, så han får gärna korrigera mig, men jag läser det (och tycker själv) som att det finns väldigt mycket för 40000 kronor som är intressant. Svår prisklass att stångas i helt enkelt. Och jo, det kan verkligen vara dåligt, trots bra element och hög vikt. Ingenting sagt om XTZ Divine 100.49 däremot, för de har jag ej hört. :)

Ja om det är så att han har provlyssnat dom i ett bra rum (tycker burkar i denna prisklass förtjänar det) och testat dom ordentligt så är jag väldigt nyfiken på vad som var fel med dom för jag kan då inte se nått fel om man läser bestyckning. Jag vet att det finns mycket kul om man lägger upp 40k. Personligen tycker jag och ett par till som äger produkter från dom att dom lyckats rätt bra att stångas i dom prisklasserna dom har varit representerade i innan. Jag förstår att inte alla gillar dom bara för att jag gör det då ljudideal skiljer. Jag brukar inte skriva i trådar om andra högtalarmärken att dom endast låter bra i hemliga rum bara för att dom inte passa mig helt.

Det jag vet säkert är att det visst finns produkter från xtz som låter mycket bra i sin pris klass. Dock är det inte säkert att alla gillar dom för det men att såga deras produkter och säga att dessa bara låter bra i heliga rum tycker jag är totalt felaktigt.

För övrigt tycker jag det är bra att nån firma som gör högtalare/elektronik inte enbart säger att enda sättet att få sin anläggning att blir bättre är att köpa nya dyrare prylar utan att man faktiskt kan få mycket bättre ljud genom akustik, placering osv.

Postad 12 september 2010 - 20:56

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0

Nu tolkar jag mafix, så han får gärna korrigera mig, men jag läser det (och tycker själv) som att det finns väldigt mycket för 40000 kronor som är intressant. Svår prisklass att stångas i helt enkelt. Och jo, det kan verkligen vara dåligt, trots bra element och hög vikt. Ingenting sagt om XTZ Divine 100.49 däremot, för de har jag ej hört. :)

Du har gjort en väldigt bra tolkning. :lol:

Det finns väldigt mycket i den prisklassen och ingenting låter ju dåligt i den bemärkelsen att det inte går att lyssna på. Men sedan finns det ju mer eller mindre prisvärda högtalare. XTZ målas ju upp som ett märke som ger mycket per investerad krona, men jag tycker inte det.

Jag tycker att det har blivit en ovanligt hård tongång på det här forumet. Det är inte roligt! :lol:

Postad 12 september 2010 - 21:28

byterider
  • byterider
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Du har gjort en väldigt bra tolkning. :)

Det finns väldigt mycket i den prisklassen och ingenting låter ju dåligt i den bemärkelsen att det inte går att lyssna på. Men sedan finns det ju mer eller mindre prisvärda högtalare. XTZ målas ju upp som ett märke som ger mycket per investerad krona, men jag tycker inte det.

Jag tycker att det har blivit en ovanligt hård tongång på det här forumet. Det är inte roligt! :lol:

Tycker det vore konstigt av vilket företag som helst att inte tycka att dom ger mest per krona för sina prylar och om det finns tillverkare som inte tycker det borde fundera på om dom inte ska försöka nå dit innan dom släpper sina prylar. Jag tror dom flesta tillverkarna anser att dom är bäst på nått sätt i sitt segment av marknaden.

Verkar som många retar sig på xtz marknadsföring och tycker illa om deras produkter bara för det. Själv bryr jag mig inte ett dugg om vad tillverkarn skrivit i sin marknadsföring utan försöker bilda mig en uppfattning om hur prylarna låter och till viss del ser ut samt pris.

Att du tycker det blivit en hård tongång här på forumet kan jag inte hålla med om alls. Dock så brukar jag inte skriva "Men vilket rum låter deras högtalare bra i? De hemliga rummen som ingen får komma in i?" bara för att inte jag gillar just dessa eller företagets marknadsföring.

Redigerat av byterider, 12 september 2010 - 21:28.

Postad 12 september 2010 - 21:35

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0

Att du tycker det blivit en hård tongång här på forumet kan jag inte hålla med om alls. Dock så brukar jag inte skriva "Men vilket rum låter deras högtalare bra i? De hemliga rummen som ingen får komma in i?" bara för att inte jag gillar just dessa eller företagets marknadsföring.

Det är en stor skillnad, och det är att jag inte tycker att högtalaren är prisvärd medan du attackerade mig personligen. Det är väl en ganska stor skillnad va?

Sedan använde jag en vänlig ton.

Är det ett stort problem för dig att jag inte tycker att XTZ är bäst i sin prisklass? Jag tycker att Ino Audio pi60s är betydligt bättre. Och nej, det är inte bara XTZ som pratar om rummet. Det gör de flesta seriösa tillverkare. Och även vi som köper sakerna.

Postad 12 september 2010 - 21:47

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
Jag tyckte att de spelade bra på Arken :)Bifogad fil  DSC_0749.JPG   1,99MB   2 Antal nerladdningar

Postad 12 september 2010 - 21:49

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0
Ja, det är inte en dålig högtalare. Det är en bra högtalare. Så konstigt vore det annars. :)

Postad 12 september 2010 - 22:23

byterider
  • byterider
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Det är en stor skillnad, och det är att jag inte tycker att högtalaren är prisvärd medan du attackerade mig personligen. Det är väl en ganska stor skillnad va?

Sedan använde jag en vänlig ton.

Är det ett stort problem för dig att jag inte tycker att XTZ är bäst i sin prisklass? Jag tycker att Ino Audio pi60s är betydligt bättre. Och nej, det är inte bara XTZ som pratar om rummet. Det gör de flesta seriösa tillverkare. Och även vi som köper sakerna.

Jag tycker inte att "Men vilket rum låter deras högtalare bra i? De hemliga rummen som ingen får komma in i?" är en vänlig ton utan ett påstående som jag inte alls håller med om. Tanken var inte att attackera dig utan att markera att jag inte gillade ditt inlägg och tyckte det inte var sakligt utan mer en provokation men jag har tydligen misstolkat detta.

Tycker det är en stor skillnad på att skriva det du skrev och att något inte är bäst i sin prisklass om man har lyssnat på produkten.

Kul för dig att du gillar pi60s. Hade varit kul att provlyssna dessa nån gång då dessa verkar vara rysligt populära. Jag tror att om du istället hade skrivit att du lyssnat på både divine och pi60s och att du gillade pi60s bättre så hade vi sluppit att diskutera detta. Dock så verkar det inte så lätt att få provlyssna pi60s, tycker det är lite synd då jag hade tyckt det vore riktigt kul att få höra dessa då det är så mycket prat om dem.

Redigerat av byterider, 12 september 2010 - 22:24.

Postad 12 september 2010 - 22:34

byterider
  • byterider
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Jag tyckte att de spelade bra på Arken :)Bifogad fil  DSC_0749.JPG   1,99MB   2 Antal nerladdningar

Missade tyvärr arken i år. Dom ser dock ******** läckra ut på bild.

Postad 12 september 2010 - 22:56

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Storleken gör tyvärr att de flesta inte får plats med dem i sitt vardagsrum. Men det är klart - de är väl främst till för den extrema lyssnaren som gärna möblerar om med anläggningen som prio 1. :)

Postad 13 september 2010 - 19:56

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0
Ja, det är verkligen stora. De kommer inte till sin rätt i ett vanligt vardagsrum enligt mig.

Postad 13 september 2010 - 20:19

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6 349 inlägg
  • 0

Storleken gör tyvärr att de flesta inte får plats med dem i sitt vardagsrum. Men det är klart - de är väl främst till för den extrema lyssnaren som gärna möblerar om med anläggningen som prio 1. :rolleyes:

Hur menar du då? Är spridningen så att man måste sitta långt från som eller vad är det som hindrar dom att vara i ett vanligt vardagsrum?

Postad 13 september 2010 - 20:28

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 1
Svåra att möblerna och icke-sambovänliga.

Postad 13 september 2010 - 20:35

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6 349 inlägg
  • 0

Svåra att möblerna och icke-sambovänliga.

Hur så? Är dom framtagna att stå ett visst avstånd från den bakre väggen?

Postad 13 september 2010 - 20:54

JonasGBG
  • JonasGBG
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Vissa säger att dom är bra, vissa dåliga.. Jag reagerade också på det enda betyget sats, 1/10 stjärnor. Det måste vara en del folk som faktiskt har lyssnat på dessa högtalare? Var är ni?

Jag var också på Arken o lyssnade, jag tycker följande. Första intrycket var att de var mycket lättlyssnade högtalare, mycket lätta o tycka om, riktigt roliga att lyssna på. Som vissa säger, det var typ en avlång villa-vind som var lyssningsrum, kanske inte optimalt men vem har det optimala lyssningsrummet hemma? Basen var bra men för mycket, den var rapp o det fanns detaljer men.. Detta borde inte vara högtalarens fel, detta ska gå att ställa in. Jag tror jag skymtade XTZ:as DSP-steg, detta kanske borde använts till att dra ner lite på de lägre registrena. Eller så var det kanske bara en jobbig stående våg i rummet, vet inte, men för mycket bas, borde gått o fixat med DSP som sagt. Mellanregistret var lite anonymt, gav ingen större känsla tycker jag. Diskanten var fin o mjuk, inte lika riktningskänslig som mina 99.36:or och 99.26:or hemma.
Jag lyssnade endast på två låtar, en som jag inte har nån aning om vad det var, en Evanescence. Jag har nu vant mig vid de klassiska Dema-HIFI-låtarna, o faktiskt saknade jag dessa. Hade gett mig en chans att höra skillnader.
Jag skulle inte vilja säga att detta är en dålig högtalare, tvärtom, jag tyckte den va riktigt skön att lyssna på. Om den är värt priset? Upp till var o en..
Bland vissa dyrare högtalarmärken känns de som att det blir en orgie i att ge snabbast impulssvar i övre mellanregistret o diskanten. Dessutom höjja o färga ljudet i några av dessa register. Burmester är i mina öron ett sånt märke, jag blev helt galet lyssningstrött när jag satt i det rummet, o även några andra märken. Lyssnade även på en 149k eller 249k kronor(minns inte, oändligt mycket för mig) Canton. Jag tyckte det var jätte tråkigt, kanske var det låten jag vet inte.
Mot dessa är 43k kr för Divine småpengar men jag hade ändå mycket hellre haft dessa högtalare.
Dessutom, XTZ hade kopplat med en integrerad XTZ Class A-100, som kördes som försteg till två XTZ AP-100 slutsteg. Kablarna ar även dessa deras egna. Så elektronik för drygt 15000 kr..

Jag funderar starkt på att börja spara till dessa, jag vill ha mycket mer provlyssning först med min egen musik, men Arken-lyssningen var ingen show-stopper för mig!!

Postad 14 september 2010 - 08:45

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0

Hur så? Är dom framtagna att stå ett visst avstånd från den bakre väggen?

Troligtvis. Jag vet inte.

Postad 14 september 2010 - 13:55

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Konstigt hur man kan sätta ett betyg utifrån en lyssning på en mässa. Sen måste jag säga att utan att hört Divene så inser man att så pass stora högtalare kräver sitt rum, placering etc. Vill man inte anpassa rummet efter högtalarna bör man nöja sig med något betydligt enklare än att köpa högtalare för 40tkr.
Sen finns det en Ino falang och låt dem hålla på, där om något måste man anpassa rummet...

Jag tänker ta en tur till Fyndbörsen och lyssna på dessa som fort tid ges, tänker börja satsa på 2k igen och är beredd att ha ett dedikerat lyssningrum för hifi.

Postad 04 oktober 2010 - 18:34

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
Någon som läst testet i Hi Fi musik än?

Postad 04 oktober 2010 - 18:42

hultin
  • hultin
  • Forumräv

• 747 inlägg
  • 0

Någon som läst testet i Hi Fi musik än?

Jo.
Man kan sammanfatta det med att H&M gav lysande recensioner....av typen "löp och köp"

Postad 04 oktober 2010 - 19:18

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
Vad mer stog det jag är nyfiken.

Postad 04 oktober 2010 - 19:25

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0

Jo.
Man kan sammanfatta det med att H&M gav lysande recensioner....av typen "löp och köp"

Var det bredvid rutan om romantiska kablar? :)

Vilket nummer har de testat högtalaren i? Senaste?

Postad 04 oktober 2010 - 19:49

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1 852 inlägg
  • 0

Var det bredvid rutan om romantiska kablar? :)

Vilket nummer har de testat högtalaren i? Senaste?

Senaste japp.

Det var som vanligt med XTZ's grejer, toppbetyg, det behövde man inte läsa artikeln för att förstå - det kunde man redan läsa i rubriken som jag uppfattade det hela. Kändes på det viset inte så opartiskt.

Men vad gör det. Tyskarna och engelsmännen hyllar sina egna märken de också.

Postad 04 oktober 2010 - 20:00

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0

Senaste japp.

Det var som vanligt med XTZ's grejer, toppbetyg, det behövde man inte läsa artikeln för att förstå - det kunde man redan läsa i rubriken som jag uppfattade det hela. Kändes på det viset inte så opartiskt.

Men vad gör det. Tyskarna och engelsmännen hyllar sina egna märken de också.

Jag hyllar också tyskarna och engelsmännen. Och danskarna. :)

Har dessvärre inte förstått XTZ-fenomenet än. Kanske inte är tillräckligt patriotisk? :)

Postad 04 oktober 2010 - 22:09

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6 349 inlägg
  • 0

Konstigt hur man kan sätta ett betyg utifrån en lyssning på en mässa. Sen måste jag säga att utan att hört Divene så inser man att så pass stora högtalare kräver sitt rum, placering etc. Vill man inte anpassa rummet efter högtalarna bör man nöja sig med något betydligt enklare än att köpa högtalare för 40tkr.
Sen finns det en Ino falang och låt dem hålla på, där om något måste man anpassa rummet...

ALLA högtalare vinner på bättre akustik, det är inget unikt med Ino där.
Att "stora" högtalare kräver stort rum är ingen som helst 100% sanning. Det beror ju på hur dom är byggda att stå och spridningen. Dom kan lika gärna funka bra på kort avstånd relativt nära väggen som tvärtom.

Postad 06 oktober 2010 - 19:49

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Nog fasiken är de intressanta, visst ett test är ett test men jag skall iallafall lyssna på dem. Sen kan jag omöjligt ha dem 1 m ut i rummet, det skulle innebära att de kom 1.5 meter ung ut i rummet. Den aktiva lösningen ser mycket intressant ut.

Postad 07 oktober 2010 - 11:02

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3 398 inlägg
  • 1

Nog fasiken är de intressanta, visst ett test är ett test men jag skall iallafall lyssna på dem. Sen kan jag omöjligt ha dem 1 m ut i rummet, det skulle innebära att de kom 1.5 meter ung ut i rummet. Den aktiva lösningen ser mycket intressant ut.

Skönt med Buy&Try som XTZ tillämpar, då slipper man köpa grisen i säcken.

Postad 07 oktober 2010 - 14:27

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1 852 inlägg
  • 0

Skönt med Buy&Try som XTZ tillämpar, då slipper man köpa grisen i säcken.

Surt att det inte gäller den här produkten bara.

Postad 07 oktober 2010 - 14:39

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3 398 inlägg
  • 0

Surt att det inte gäller den här produkten bara.

Ajfan, det var ju synd.
Då gäller det att testa dom rejält i lyssningsrummet.
Hoppas man får flytta runt dom.

Postad 07 oktober 2010 - 15:44

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

• 496 inlägg
  • 2
Vi vill gärna förtydliga att Buy & Try gäller även för Divine. Man behöver alltså inte köpa "grisen i säcken", utan har samma möjligheter att prova Divine hemma i tre veckor precis som med våra övriga produkter. Att lyssna i butiker och lyssningsrum är ju självklart inte fel, men man kan i princip vara säker på att det inte kommer att låta exakt som hemma. Därför är Buy & Try ett bra sätt att skydda sig mot otrevliga överraskningar. Dessutom är det omöjligt att bedöma en produkt korrekt på någon timme i en butik. Man har mycket bättre möjligheter hemma där man kan lyssna på många olika skivor i lugn och ro etc.

:)

/Rikard

Redigerat av XTZ AB, 07 oktober 2010 - 15:46.

Postad 07 oktober 2010 - 16:28

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1 852 inlägg
  • 0

Vi vill gärna förtydliga att Buy & Try gäller även för Divine.

Ni borde sätta ut den symbolen även på Divine isf.
Jag såg den inte men kan ha missat förvisso.

Postad 07 oktober 2010 - 16:32

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0
Tur att de är så lätta och smidiga att låna hem.

Postad 07 oktober 2010 - 21:05

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Vi vill gärna förtydliga att Buy & Try gäller även för Divine. Man behöver alltså inte köpa "grisen i säcken", utan har samma möjligheter att prova Divine hemma i tre veckor precis som med våra övriga produkter. Att lyssna i butiker och lyssningsrum är ju självklart inte fel, men man kan i princip vara säker på att det inte kommer att låta exakt som hemma. Därför är Buy & Try ett bra sätt att skydda sig mot otrevliga överraskningar. Dessutom är det omöjligt att bedöma en produkt korrekt på någon timme i en butik. Man har mycket bättre möjligheter hemma där man kan lyssna på många olika skivor i lugn och ro etc.

;)

/Rikard

Funkar de i ett V-rum på 23.5 m2 eller är det för litet?

Postad 08 oktober 2010 - 08:20

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

• 496 inlägg
  • 0
Generellt bör det inte vara några problem, oftast går det utmärkt att hitta placeringar som fungerar väldigt bra. Det kan naturligtvis vara så att rummet lider av svåra resonanser, men då spelar det knappast någon större roll vilka högtalare man ställer in i det. Bäst är att mäta upp det så får man definitivt besked.

;)

/Rikard

Postad 08 oktober 2010 - 11:04

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0

Generellt bör det inte vara några problem, oftast går det utmärkt att hitta placeringar som fungerar väldigt bra. Det kan naturligtvis vara så att rummet lider av svåra resonanser, men då spelar det knappast någon större roll vilka högtalare man ställer in i det. Bäst är att mäta upp det så får man definitivt besked.

;)

/Rikard

Rummet är 6.3*3.7 så sett till måtten så bör inte rummet vara så svårt. Vidare har jag tänkt köra aktivt till basarna med RQ isåfall, samt har lite golden horn samt lite absorbenter av alla de slag.

Postad 08 oktober 2010 - 11:10

Unregistered46986fd8
  • Unregistered46986fd8
  • Användare

• 196 inlägg
  • 1

Tur att de är så lätta och smidiga att låna hem.

Så de skulle gjort den mindre och smidigare för att underlätta hemlånet?

Är man beredd att köpa högtalare i den storleken och för det priset så är det väl bra att kunna låna hem och testa i sitt eget rum.

Postad 08 oktober 2010 - 21:21

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 315 inlägg
  • 0
När man trodde att Hifi & Musik inte kunde bli sämre, så väljer de att helt enkelt strunta i att publicera en vattenfallsmätning eftersom den inte var "rättvis".

Mätningen visade alltså på brister i rummet eller mätmetoden. Detta är något jag och säkert många andra har påpekat tidigare när det gäller andra högtalare, men då har det varit väldigt passande att dissa högtalarna just pga en "dålig" vattenfallsmätning. I några enstaka fall har de också tidigare skrivit att resultatet inte beror på brister i högtalaren, men de har aldrig tidigare valt att strunta i att publicera bilden.

För de som inte har koll på mätmetoden H&M använder, så ger högtalare med förmåga att återge djup bas alltid en puckel längst till vänster i grafen. Detta tolkar de nästan alltid som en brist hos högtalarna, men när det handlar om XTZ så är allt förlåtet, de behöver inte ens visa resultatet eftersom det ändå inte spelar någon roll....

Otroligt uselt av H&M.

Förtydligande: All kritik ovan gäller testen/attityden hos H&M, inte högtalaren.

Redigerat av Ageve, 08 oktober 2010 - 21:46.

Postad 08 oktober 2010 - 22:37

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0

Så de skulle gjort den mindre och smidigare för att underlätta hemlånet?

Är man beredd att köpa högtalare i den storleken och för det priset så är det väl bra att kunna låna hem och testa i sitt eget rum.

Det var ett skämt ju. Lungen ner dig pöjk! :D

Postad 09 oktober 2010 - 00:16

Unregistered46986fd8
  • Unregistered46986fd8
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Det var ett skämt ju. Lungen ner dig pöjk! :D

Haha, ironi på internet kräver en smiley :P Dessutom var jag morgongrinig.

Postad 24 november 2010 - 12:31

infectious
  • infectious
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Några nya lyssningsintryck för Divine 100.49?

Postad 24 november 2010 - 15:46

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

• 496 inlägg
  • 0
Det ligger en kundrecension på engelska här:

http://www.xtz.se/uk...reviews/divine1

Postad 29 november 2010 - 21:04

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
En härlig recention, verka bil topp testade lite här och var.

Postad 30 november 2010 - 09:45

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0
krni här på forumet har ett par, men det var ingen vidare recension i galleriet i alla fall. :)

Blir väl fler och fler som skaffar dessa med tiden hoppas jag.

Postad 14 februari 2011 - 17:14

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
Har läst runt lite ang Sheraton 2011 mässan. Verkar som om att många gillade dessa.
Jag börjar gilla mina mer och mer :blush: Inspelning och åter inspelning.

Postad 16 mars 2011 - 18:04

nizze71
  • nizze71
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Undrar när det kommer någon videofilm på youtube skulle vilja se dom snart. Ja jag menar dom har ju vart på marknaden ett tag nu.

Postad 16 mars 2011 - 18:08

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0
Skulle också vilja höra dessa. Deras billigare serier låter ju helt ok, så dessa skapelser skulle ju kunna leverera en del välljud tycker jag. :D

Postad 16 mars 2011 - 21:17

nizze71
  • nizze71
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Skulle också vilja höra dessa. Deras billigare serier låter ju helt ok, så dessa skapelser skulle ju kunna leverera en del välljud tycker jag. :D

Hoppas på svar om någon skulle vlija göra det så man kan få se dom <_< :P

Postad 06 april 2011 - 18:46

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
Hittade lite bilder på AVforum.no

http://avforum.no/mi...how.php/Hunter2

Postad 12 maj 2011 - 20:58

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
Stort test i Ljud och Bild 2011 nummer 5.
Hela fem sidor långt test mycket intressant läsning.

PLUS

+ Mellantonen är fantastisk
+ Helt chockerande i förhållande till pris och prestanda
+ Tung och gedigen

MINUS

- inte något i världen, i förhållande till pris

Ja detta ärju ett bra betyg :)

Postad 14 maj 2011 - 15:31

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3 398 inlägg
  • 0
Synd att det är just Ljud & Bild som testat, för dom har ju noll koll.

Har flera gånger sett dom hylla produkter med uppenbara brister som dom helt missar.
Dom verkar vara tomtar som sätter betyg med ögon och pris som referensramar.

Men Divine 100.49 gillar jag skarpt och funderar på att köpa när jag får utrymme för dom.

Postad 14 maj 2011 - 17:47

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
Lite dubbla budskap från din sidan, men jag kan säga att mina Divine spelar sjukt bra i mitt hem.
Ändå har jag stora brister på slutstegs och förförstärkarsidan.

Postad 14 maj 2011 - 20:36

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3 398 inlägg
  • 1

Lite dubbla budskap från din sidan, men jag kan säga att mina Divine spelar sjukt bra i mitt hem.
Ändå har jag stora brister på slutstegs och förförstärkarsidan.

Menar du från mig?

Inte alls, jag gillar Divine, ger bara inte mycket för betyg från Ljud & Bild

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.