* Officiell Tråd - HTC Legend *
920 svar till detta ämne
Postad 19 mars 2010 - 09:35
Kattsing
-
Kattsing
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Funderar på att köpa Legend eller Desire, men har lite svårt att välja... Legend har förstås ett lite smidigare format, och verkar också lite snyggare. Men finns det några andra fördelar med Legend jämfört med Desire? Eller väljer ni den pga utseendet och storleken?
Desire har en lite större bildskärm, men den har ju en mycket högre upplösning, 480x800 jämfört med 320x480. Jag tycker det är rätt stor skillnad och jag antar att det blir en klart bättre bild på Desiren. Stämmer det eller är det inget man kommer att tänka så mycket på? Är det en väldigt tydlig skillnad i bildkvaliten så väljer jag nog Desiren, annars blir det antagligen Legend... 
Jag har gått i samma tankar i 2 månader och bestämde mig till slut för legend. Jag tror i det långa loppet är bättre med en telefon som är skön (jag hoppas verkligen den är det) i handen och smidig än en som kan spela upp hd-material fast ser ut som en brun gubbpuck. Dessutom har skärmen på legend samma upplösning som iphone 3g vilken är skarp som nyslagen flinta.
Postad 19 mars 2010 - 09:49
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Jag har gått i samma tankar i 2 månader och bestämde mig till slut för legend. Jag tror i det långa loppet är bättre med en telefon som är skön (jag hoppas verkligen den är det) i handen och smidig än en som kan spela upp hd-material fast ser ut som en brun gubbpuck. Dessutom har skärmen på legend samma upplösning som iphone 3g vilken är skarp som nyslagen flinta.
Upplösningen säger inte så mycket om hur skarp, tydlig skärmen är och att Iphone har skarp/tydlig skärm håller jag inte alls med om, men däremot har Legenden säkert betydligt bättre skärm med AMOLED. Med det menade jag inte att Iphones skärm är dålig, men tror Legendens är betydligt bättre.
Redigerat av ffodil, 19 mars 2010 - 09:59.
Postad 19 mars 2010 - 11:16
LAL
-
LAL
-
Rookie
-
5 inlägg
Min är här nu, sitter på laddning en stund innan jag startar den. Första intryck: Snygg förpackning, Apple-inspirerad plastfolie runt själva telefonen, förbaskat svårt att byta minneskort (knepigt att få ut minneskortet när det väl satts på plats).
Postad 19 mars 2010 - 11:24
Unregisteredd8f31aef
-
Unregisteredd8f31aef
-
Användare
-
-
149 inlägg
Min är här nu, sitter på laddning en stund innan jag startar den. Första intryck: Snygg förpackning, Apple-inspirerad plastfolie runt själva telefonen, förbaskat svårt att byta minneskort (knepigt att få ut minneskortet när det väl satts på plats).
Woho!!!! Jag sitter fortfarande och väntar på postaslusken....
Postad 19 mars 2010 - 11:35
elvis82
-
elvis82
-
Användare
-
-
131 inlägg
Idag landade HTC Legend hos oss på Teliabutik Backaplan i alla fall
Ska testas , men väntar på Desire och X10
Postad 19 mars 2010 - 11:37
Unregisteredcab460d8
-
Unregisteredcab460d8
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Min är här nu.
Får man med något micro SD kort?
Postad 19 mars 2010 - 11:53
Unregisteredd8f31aef
-
Unregisteredd8f31aef
-
Användare
-
-
149 inlägg
Får man med något micro SD kort?
Enligt Katshing så ingår det ett 2 GBs microSD
Postad 19 mars 2010 - 11:57
Unregisterede91b6e51
-
Unregisterede91b6e51
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Idag landade HTC Legend hos oss på Teliabutik Backaplan i alla fall 
Ska testas , men väntar på Desire och X10
Var inne hos er igår och då visste ni inte när ni skulle få den....... hur mycket kostar den?
Redigerat av Unregisterede91b6e51, 19 mars 2010 - 11:58.
Postad 19 mars 2010 - 14:26
singlemat60
-
singlemat60
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Någon som vet om legend har videobelysning?
glömde en fråga
Bilhållare, finns det lr passar heros?
Postad 19 mars 2010 - 14:30
ritte88
-
ritte88
-
Användare
-
-
112 inlägg
Har precis packat up telefonen. Sjukt fin byggkvalité och det säger jag efter att ha haft e71.
Känns riktigt bra med så mycket aluminium.
Kommer mer intryck senare..
Postad 19 mars 2010 - 14:36
Unregisteredcab460d8
-
Unregisteredcab460d8
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Enligt Katshing så ingår det ett 2 GBs microSD
Enligt en butik ja, men det kunde vara bra med en bekräftelse från någon som fått sin telefon.
Postad 19 mars 2010 - 14:37
KniveN
-
KniveN
-
Användare
-
-
135 inlägg
Har den någon upphöjning runt kameralinsen för att skydda mot repor?
Postad 19 mars 2010 - 14:52
Unregisteredd8f31aef
-
Unregisteredd8f31aef
-
Användare
-
-
149 inlägg
Enligt en butik ja, men det kunde vara bra med en bekräftelse från någon som fått sin telefon.
Gnällspik Nu ska jag iväg o hämta min.
Postad 19 mars 2010 - 15:57
cebonit
-
cebonit
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Jag har följt denna tråden med spänning. Blir nog till att sälja av min SE Aino (dumt köp) och satsa på en Legend istället. Ska bli kul att läsa vad ni tycker om den, ni som är lyckliga och får den innan helgen
Redigerat av cebonit, 19 mars 2010 - 15:59.
Postad 19 mars 2010 - 16:03
Unregisteredd8f31aef
-
Unregisteredd8f31aef
-
Användare
-
-
149 inlägg
WOW!!!!! Nu blir det en massa pillande, så återkommer jag med intryck senare. Enligt en butik ja, men det kunde vara bra med en bekräftelse från någon som fått sin telefon.
Som sagt, det ingår ett 2 GBs kort.
Postad 19 mars 2010 - 16:54
ritte88
-
ritte88
-
Användare
-
-
112 inlägg
WOW!!!!!
Nu blir det en massa pillande, så återkommer jag med intryck senare.
Som sagt, det ingår ett 2 GBs kort.
Håller med, har haft den i 1-2h. Säger bara WOW! Bästa telefonen man kan köpa om man vill ha en snygg,robust mobil med många funktioner.
Postad 19 mars 2010 - 17:57
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Säger också ett stort WOW
Liten och fin med en fantastisk kvalitetskänsla. Skärmen är underbar och det går fint att knappra text. Snabb I vändningarna. Webläsaren snabb son tusan och pinch-zoom funkar toppen.
Måste ladda ner svensk ordlista bara för nu föredrar den engelska och det blir en massa extra rättningar man får göra hela tiden.
Köpte förresten skärmskydd på skalshop för heron och det passar helt ok. Skiljer bara lite i överkant. Vet inte on det är glas eller plast men känns hård iaf. Men ett skydd är nu en billig investering.
Återkommer under helgen med mer intryck. Första inlägget här från en Legend
Postad 19 mars 2010 - 18:02
ritte88
-
ritte88
-
Användare
-
-
112 inlägg
Liten och fin med en fantastisk kvalitetskänsla. Skärmen är underbar och det går fint att knappra text. Snabb I vändningarna. Webläsaren snabb son tusan och pinch-zoom funkar toppen.
Måste ladda ner svensk ordlista bara för nu föredrar den engelska och det blir en massa extra rättningar man får göra hela tiden.
Köpte förresten skärmskydd på skalshop för heron och det passar helt ok. Skiljer bara lite i överkant. Vet inte on det är glas eller plast men känns hård iaf. Men ett skydd är nu en billig investering.
Vart fixar man svensk ordlista? Går det att få svensk tangentbord?
Postad 19 mars 2010 - 18:54
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Vart fixar man svensk ordlista? Går det att få svensk tangentbord?
Scandinavian keyboard finns i butiken.
Postad 19 mars 2010 - 19:15
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Eftersom du haft en 3gs innan så jag vänder jag mig till dig, hur tycker du telefonen är jämfört med en iPhone? visserligen blir det inte så objektiv just nu  då du probobly tröttnat på iphonen och har fått en sprillans ny telefon  men om du försökte.. vad blir din slutsats? Sen undrar jag även sms osv.. du skrev att tangentbordet fungerar utan problem, även här vill jag gärna att du jämför med iphonen... reagerar den snabbt? HTC hero hade lite problem innan att man kunde skriva på fort..men effekterna och texten kom med lite fördröjning ibland. Surfandet... tycker du att det laggar.. typ om du går in på aftonbladet och scrollar skit fort neråt.. hänger telefonen med? Hur blir det när du växlar program, kör multitasking... något lagg där? Många blir nog pissed of för att jag tar upp Iphonen... men i slutändan det är liksom en produkt som man får vända sig till för att hitta brister hos andra touch telefoner. Tack på förhand  Själv har jag också en 3gs idag, eftersom jag haft Iphone sedan den lanserades dvs från 2g så vill jag gärna prova på något nytt. HTC ser väldigt bra ut på pappret men jag är lite skeptiskt till typ HTC.. jag är vad man kallar en varumärkes freak  . Har haft ögonen på X10.. släppte det intresset då man fick veta att den är seg, tittade vidare på htc desire.. men den var för ful och nu till legend.. som ser ganska snygg ut och verkar ha bra med funktioner. Det blir min sista kandidat... om jag inte lyckas övertala mig själv att köpa en legend så blir det en ny iphone till sommaren
Postad 19 mars 2010 - 20:46
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Aftonbladets sida utan lagg med all flash också, då laggar tom min hem pc med flera kärnor
Nej lite realist får man ju vara. Det gör den självklart inte.
Klart man jämför med iphonen då den är bland det mest lättanvända manick man kan skaffa sig med ett helt otroligt gränssnitt. Skriva text går enklare på iphonen då den har aningens större "tangenter" men jag har inte märkt något lagg i Legenden där. Aningens svårare att pricka rätt nu i början med när man är lite ovan också.
Kika på bilder och sånt går med bra men där är iphonen med lite rappare. Den skalar ju ner bilder man för över till en upplösning som passar iphonen = snabbare att bläddra. Även kamerabilder man tar med 3Gs är ju mindre så det går således snabbare. Helt logiskt. Men lite samma stuk här med att dra och dubbelklcka för att zooma och det går fort men man kan ibland få ett aningens litet "hack" och inte iphonens helt sömlösa mjuka upplevelse.
Webläsaren funkar utmärkt och känns snabb. Även här kan det hända att man får ett litet "hack" ibland men då har man ju flash också aktiverat så den laddar ju mer grejer. Inte vågat testa tv4:as vädersite än för den måste nog vara mandomsprovet med flashreklam precis överallt, tom. inne i kartan för vädret. ha ha
Nej iphonen kan man inte nonchalera, den är rätt fantastisk på det den kan. Man saknar ljudreglaget för att göra den ljudlös, snabbknappsfunktionen för o göra en skärmdump, dubbelklick på homeknappen för o starta en funktion t.e.x kameran. Lättare att hamna rätt i text man skall ändra med markören. Facebookappen tycker jag flyter aningens bättre på iphonen samt att den är lite snyggare osv..
Kameran verkar ok, även här har iphonen aningens snabbare focus men man har en massa inställningar man kan göra i Legenden och den verkar bättre. Återstår ju att testa i lite bra väder och sol m.m innan man drar några förhastade slutsatser. Led:en skiner upp lite iaf i mörkret
Knapplåset är bättre på iphonen med för på legenden måste du trycka uppepå innan du får fram reglaget för att låsa upp den. Iphonen räcker det ju att man trycker på home sen en svepning. Går altså smidigare
Sen som jag sa innan så har säkert apple en del appar man kommer sakna såhär i början. Nu får man ju först scanna av vad som finns och sen yttra sig om det. Både blocket och hemnet funkar fint i webläsaren så där är iaf två man klarar sig utan. Bara skjutreglagen för pris som krabbar lite på hemnet.
På plussidan hittils får man lista, (jämfört med iphonen då)
*Kameran
*Skärmen, den känns fantastisk även om färger kan bli aningens fel ibland. Fast det är nästan bara åt "rätt håll" med mer stuns i bilderna.
*Byggkvalitén och känslan när man har den i handen
*Flashstöd
*Youtube i kalaskvalité. ( Återstår att testa via 3G också iofs)
*Ladda ner youtubeklipp gratis ( tube downloader)
*Anpassa bakgrunden som man vill ha den, oj vad jag saknat det 
*Friends Stream, snyggt och funkar riktigt fint med faebookupdates, twitter etc
*Styrknappen "Musen" det är riktigt skoj faktiskt att dra sig igenom menyer och hemsidor m.m Jag gillar den iaf
*Indikatorlampan som blinkar vid mail m.m
Ladda upp bilder till flickr m.m verkar med funka toppen men allt sånt där kan ju iphonen med.
Är väl ungefär samma processor som i iphonen så kör man en massa multitask så lär det ju sega ner en del. Lär ju bli samma på iphonen om de gör det möjligt en vacker dag. Jag är ju ingen spec avancerad användare som kör 80 program samtidigt heller iofs så någon annan kan säkert svara bättre gälande det området.
Är väl några intryck efter några timmar. Den är självklart inte bäst i världen på allt men verkar vara en mkt trevlig lur. Iphonen slår den på vissa områden och vice versa. Man får prioritera vad man vill ha helt enkelt.
Och nej, det här skrev jag inte med Legenden
Redigerat av Micke prylgalen, 19 mars 2010 - 21:25.
Postad 19 mars 2010 - 21:05
ritte88
-
ritte88
-
Användare
-
-
112 inlägg
Scandinavian keyboard finns i butiken.
Verkar inte fungera,trots att jag installerat det, får jag upp det vanliga tangentbordet. Dock finns den i inställningarna. Fungerar det för er andra?
Postad 19 mars 2010 - 21:10
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Om du pekar på ett fält där du kan skriva in text och håller stilla där så kommer det upp som alternativ
Postad 19 mars 2010 - 21:12
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Bra sammanfattning, Micke!
Känns "leap"-funktionen vettig och användbar eller är det mest en ploj tycker du?
Ang. tangentbordet och svårigheter att träffa rätt ibland så finns det en kalibrerings-feature inne i Inställningar nånstans, kör den om du inte redan gjort det!
Redigerat av Golgo_13, 19 mars 2010 - 21:12.
Postad 19 mars 2010 - 21:29
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Menar du FriendStreamen?
Lite som timescape egentligen. alla twitter, facebookstatus, mina egna uppladdningar till flickr syns där i en tidslinje kan man säga. Sen kan jag bara klicka där o komma direkt till flickr osv.. Vill jag svara på en facebookstatus så klickar jag bara sen kan man se vad andra skrivit samt svara osv.. Supersmidigt
Postad 19 mars 2010 - 21:31
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Menar du FriendStreamen?
Lite som timescape egentligen. alla twitter, facebookstatus, mina egna uppladdningar till flickr syns där i en tidslinje kan man säga. Sen kan jag bara klicka där o komma direkt till flickr osv.. Vill jag svara på en facebookstatus så klickar jag bara sen kan man se vad andra skrivit samt svara osv.. Supersmidigt
Nej, jag menar pinch-out på Homescreen så du får en översikt av dina screens - HTC kallar det "leap".
Postad 19 mars 2010 - 21:39
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Ha ha, såna "Haj-Täck" ord.
Nej men nu när du säger det så har man nog hört det i något demoklipp. Äh jag ser det mer som en plojgrej faktiskt. Det funkar ju men man har ju bara 7 sidor och man lär sig ju snabbt vad man lägger på vilken sida osv. Det går ju supersnabbt att bara svepa med fingret med precis som iphonen.
Postad 19 mars 2010 - 21:52
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Aftonbladets sida utan lagg med all flash också, då laggar tom min hem pc med flera kärnor
Klart man jämför med iphonen då den är bland det mest lättanvända manick man kan skaffa sig med ett helt otroligt gränssnitt. Skriva text går enklare på iphonen då den har aningens större "tangenter" men jag har inte märkt något lagg i Legenden där. Aningens svårare att pricka rätt nu i början med när man är lite ovan också.
Kika på bilder och sånt går med bra men där är iphonen med lite rappare. Den skalar ju ner bilder man för över till en upplösning som passar iphonen = snabbare att bläddra. Även kamerabilder man tar med 3Gs är ju mindre så det går således snabbare. Helt logiskt. Men lite samma stuk här med att dra och dubbelklcka för att zooma och det går fort men man kan ibland få ett aningens litet "hack" och inte iphonens helt sömlösa mjuka upplevelse.
Webläsaren funkar utmärkt och känns snabb. Även här kan det hända att man får ett litet "hack" ibland men då har man ju flash också aktiverat så den laddar ju mer grejer. Inte vågat testa tv4:as vädersite än för den måste nog vara mandomsprovet med flashreklam precis överallt, tom. inne i kartan för vädret. ha ha
Nej iphonen kan man inte nonchalera, den är rätt fantastisk på det den kan. Man saknar ljudreglaget för att göra den ljudlös, snabbknappsfunktionen för o göra en skärmdump, dubbelklick på homeknappen för o starta en funktion t.e.x kameran. Lättare att hamna rätt i text man skall ändra med markören. Facebookappen tycker jag flyter aningens bättre på iphonen samt att den är lite snyggare osv..
Kameran verkar ok, även här har iphonen aningens snabbare focus men man har en massa inställningar man kan göra i Legenden och den verkar bättre. Återstår ju att testa i lite bra väder och sol m.m innan man drar några förhastade slutsatser. Led:en skiner upp lite iaf i mörkret
Knapplåset är bättre på iphonen med för på legenden måste du trycka uppepå innan du får fram reglaget för att låsa upp den. Iphonen räcker det ju att man trycker på home sen en svepning. Går altså smidigare
Sen som jag sa innan så har säkert apple en del appar man kommer sakna såhär i början. Nu får man ju först scanna av vad som finns och sen yttra sig om det. Både blocket och hemnet funkar fint i webläsaren så där är iaf två man klarar sig utan. Bara skjutreglagen för pris som krabbar lite på hemnet.
*Kameran *Skärmen, den känns fantastisk även om färger kan bli aningens fel ibland. Fast det är nästan bara åt "rätt håll" med mer stuns i bilderna. *Byggkvalitén och känslan när man har den i handen *Flashstöd *Youtube i kalaskvalité. ( Återstår att testa via 3G också iofs) *Ladda ner youtubeklipp gratis ( tube downloader) *Anpassa bakgrunden som man vill ha den, oj vad jag saknat det  *Friends Stream, snyggt och funkar riktigt fint med faebookupdates, twitter etc *Styrknappen "Musen" det är riktigt skoj faktiskt att dra sig igenom menyer och hemsidor m.m Jag gillar den iaf *Indikatorlampan som blinkar vid mail m.m
Ladda upp bilder till flickr m.m verkar med funka toppen men allt sånt där kan ju iphonen med.
Är väl ungefär samma processor som i iphonen så kör man en massa multitask så lär det ju sega ner en del. Lär ju bli samma på iphonen om de gör det möjligt en vacker dag. Jag är ju ingen spec avancerad användare som kör 80 program samtidigt heller iofs så någon annan kan säkert svara bättre gälande det området.
Är väl några intryck efter några timmar. Den är självklart inte bäst i världen på allt men verkar vara en mkt trevlig lur. Iphonen slår den på vissa områden och vice versa. Man får prioritera vad man vill ha helt enkelt.
Riktigt bra sammanfattning, uppskattas verkligen!!! Jag fick nog svar på alla mina frågor + lite till.. nu får det smälta lite i helgen så får man ta ett beslut på söndag kväll om det blir en beställning lr inte
Postad 19 mars 2010 - 22:09
Unregistered871bd812
-
Unregistered871bd812
-
Rookie
-
5 inlägg
Grym sammanfattning Micke!
Jag skulle vilja veta hur det är med den där böjen längst ner, funkar det att ha telefonen i ett par lagom tajta jeans?
Postad 19 mars 2010 - 22:43
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
*Kameran *Skärmen, den känns fantastisk även om färger kan bli aningens fel ibland. Fast det är nästan bara åt "rätt håll" med mer stuns i bilderna. *Byggkvalitén och känslan när man har den i handen *Flashstöd *Youtube i kalaskvalité. ( Återstår att testa via 3G också iofs) *Ladda ner youtubeklipp gratis ( tube downloader) *Anpassa bakgrunden som man vill ha den, oj vad jag saknat det  *Friends Stream, snyggt och funkar riktigt fint med faebookupdates, twitter etc *Styrknappen "Musen" det är riktigt skoj faktiskt att dra sig igenom menyer och hemsidor m.m Jag gillar den iaf *Indikatorlampan som blinkar vid mail m.m
Tänk på att det finns apps för t.ex. skärmens ljus iom. att det är AMOLED. T.ex. Quick setting el. någon annan, vad det nu heter, som man får fullt ljus på skärmen vid t.ex. solljus.
Postad 19 mars 2010 - 22:51
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Tänk på att det finns apps för t.ex. skärmens ljus iom. att det är AMOLED. T.ex. Quick setting el. någon annan, vad det nu heter, som man får fullt ljus på skärmen vid t.ex. solljus.
Fastbright heter appen
Redigerat av Ramboline, 19 mars 2010 - 22:52.
Postad 19 mars 2010 - 22:54
sadfoafs
-
sadfoafs
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Även jag är otroligt intresserad, valet står mellan Desire och Legend nu. Legend är ju överlägset snyggast och känns bättre i fickan, men jag är orolig för att jag ska tycka skärmen är liten. Fungerar det bara tillfredställande och att den inte känns för liten och att det inte är för svårt att SMS'a så är det köp direkt känns det som.
Postad 19 mars 2010 - 23:28
KniveN
-
KniveN
-
Användare
-
-
135 inlägg
Hur ställer man in fokus med kameran? kan man bara göra det genom att klicka på skärmen, for trackballen lär väl inte ha någon form av 2 stegs tryckning för fokus.
Vilken upplösning filmar den i? kommer den få 720p som kommer till Desire?
Postad 19 mars 2010 - 23:43
ritte88
-
ritte88
-
Användare
-
-
112 inlägg
Min kalender var syncad mot facebook innan och visade alla födelsedagar. Nu tycks de ha försvunnit.
Något som vet hur man får tillbaka de?
Never mind. Fungerar igen..
Redigerat av ritte88, 19 mars 2010 - 23:51.
Postad 19 mars 2010 - 23:47
Unregistered871bd812
-
Unregistered871bd812
-
Rookie
-
5 inlägg
Hur verkar materialet? Känns metallen som att den repas lätt?
Postad 19 mars 2010 - 23:53
Raketostkostym
-
Raketostkostym
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hur ställer man in fokus med kameran? kan man bara göra det genom att klicka på skärmen, for trackballen lär väl inte ha någon form av 2 stegs tryckning för fokus.
Vilken upplösning filmar den i? kommer den få 720p som kommer till Desire?
Trackballen har tvåstegstryckning. Den filmar i 640 x 480, dvs samma som Desire för tillfället. Omöjligt att säga om den kommer få 720p som Desire antagligen kommer få i en uppdatering, men kameran klarar nog det i teorin.
Postad 20 mars 2010 - 00:16
KniveN
-
KniveN
-
Användare
-
-
135 inlägg
Trackballen har tvåstegstryckning.
Den filmar i 640 x 480, dvs samma som Desire för tillfället. Omöjligt att säga om den kommer få 720p som Desire antagligen kommer få i en uppdatering, men kameran klarar nog det i teorin. 
Jasså nice, det hade varit riktigt drygt om man behövde klicka på skärmen för att ställa in fokus.
Postad 20 mars 2010 - 00:20
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Ja det är alltid svåra val och prioriteringar. Desiren är säkert mkt bättre på surf, video, sms m.m men större också och känns nog mer i fickan.
Sms går fint att skriva men jag poängterade bara att iphonen är ännu bättre. Svårslaget tangentbord det där. Jag har ganska stora fingrar men prickar ändå rätt oftast.
Kruxet med det skandinaviska tangentbordet är att knapparna blir än mindre för det blir fler tangenter. Sen har jag märkt ibland att det inte vill stänga ner sig när man skrivit klart osv medans den andra varianten kan man tvinga ner.
Var lite orolig för "hakan" på telefonen då jag inte alls gillade den på heron. Den är inte så framträdande på Legenden så man tänker knappt på det. Kanonskön i handen också. Den lär gå ner i de flesta fickor och känns knappt i fickan.
Kameran kan du köra lite olika fokus på. Antingen trycka direkt på skärmen och då fokuserar den först sen knäpps bilden. Alternativt kör man med trackballknappen och knäpper av bilden med den. Det blir som du säger ingen halvstegsavtryckning utan du låter kameran fokusera sen trycker du av bilden med knappen. Verkar vara olika om man trycker och håller inne knappen så tas nog bilden med den fokuspunkten man valt eller auto men trycker man snabbt en gång så fokuserar den automatiskt och sen tas bilden.
Man kan även ställa exponeringen "mätläget" på punkt-mitt eller medel. Finns en väldans massa mer man kan mixtra med där i inställningarna. Det roligaste av allt är att kameran verkar minnas inställningarna så man slipper ändra varenda gång man startar upp den sen.
Filmar gör den bara i VGA, 640x40 och inte 720p 1280x720. Är väl inte så många lurar som gör det iofs
Redigerat av Micke prylgalen, 20 mars 2010 - 00:23.
Postad 20 mars 2010 - 00:30
ritte88
-
ritte88
-
Användare
-
-
112 inlägg
Ja det är alltid svåra val och prioriteringar. Desiren är säkert mkt bättre på surf, video, sms m.m men större också och känns nog mer i fickan.
Sms går fint att skriva men jag poängterade bara att iphonen är ännu bättre. Svårslaget tangentbord det där. Jag har ganska stora fingrar men prickar ändå rätt oftast.
Kruxet med det skandinaviska tangentbordet är att knapparna blir än mindre för det blir fler tangenter. Sen har jag märkt ibland att det inte vill stänga ner sig när man skrivit klart osv medans den andra varianten kan man tvinga ner.
Var lite orolig för "hakan" på telefonen då jag inte alls gillade den på heron. Den är inte så framträdande på Legenden så man tänker knappt på det. Kanonskön i handen också. Den lär gå ner i de flesta fickor och känns knappt i fickan.
Kameran kan du köra lite olika fokus på. Antingen trycka direkt på skärmen och då fokuserar den först sen knäpps bilden. Alternativt kör man med trackballknappen och knäpper av bilden med den. Det blir som du säger ingen halvstegsavtryckning utan du låter kameran fokusera sen trycker du av bilden med knappen. Verkar vara olika om man trycker och håller inne knappen så tas nog bilden med den fokuspunkten man valt eller auto men trycker man snabbt en gång så fokuserar den automatiskt och sen tas bilden.
Man kan även ställa exponeringen "mätläget" på punkt-mitt eller medel. Finns en väldans massa mer man kan mixtra med där i inställningarna. Det roligaste av allt är att kameran verkar minnas inställningarna så man slipper ändra varenda gång man startar upp den sen.
Filmar gör den bara i VGA, 640x40 och inte 720p 1280x720. Är väl inte så många lurar som gör det iofs
Tycker faktiskt tvärtom, att skriva på legend är en dröm jämfört med iphone/ipod touch. Legend rättar mycket bättre vilket gör det lättare att skriva. Dessutom är det lättar att välja bland ordförslagen. Bör väl tillägas att jag använt en itouch i nästan två år.
Redigerat av ritte88, 20 mars 2010 - 00:33.
Postad 20 mars 2010 - 00:38
Unregisteredd8f31aef
-
Unregisteredd8f31aef
-
Användare
-
-
149 inlägg
Jag är glad att det finns fler än jag som uppdaterar här, för iom att detta är min första smartphone/touchphone så har jag en himla massa saker att lära mig innan jag kan ge en bra recension.
Men med tanke på att detta är min första så måste jag säga att den är himla lätt o lära sig.
Flyter snabbt i sidbyten/menyerna/internet osv.
Spotify är installerat och det funkar riktigt bra det med.
Ge mig ett tag till så ska jag ge en mer utförlig recension.
Jag är eld och lågor som ni kanske förstår
Postad 20 mars 2010 - 01:05
ritte88
-
ritte88
-
Användare
-
-
112 inlägg
Trodde att kartor fungerade som gps med den kan ju inte ens visa vägbeskrivning iform av text.
Fungerar det för er?
Postad 20 mars 2010 - 03:04
KniveN
-
KniveN
-
Användare
-
-
135 inlägg
Trackballen har tvåstegstryckning. 
Nu var det lite olika bud här. Vet inte om den här har postats förut. http://www.techradar...d-675421/reviewHyllar tangentbordet, gillar inte batteritiden och repas lätt men gillar luren skarpt.
Postad 20 mars 2010 - 07:22
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Varför satsas det knappt på fysiska tangentbord med mobiler som har android?
Postad 20 mars 2010 - 10:42
Raketostkostym
-
Raketostkostym
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Nu var det lite olika bud här.
Vet inte om den här har postats förut. http://www.techradar...d-675421/review Hyllar tangentbordet, gillar inte batteritiden och repas lätt men gillar luren skarpt.
Lite inte på mig i så fall, läste det i en recension.
Postad 20 mars 2010 - 11:28
molenda
-
molenda
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
någon vänlig själ som kan säga om Legend har videolampa som går att aktivera om man ska filma i mörker? rent av bara slå på o använda som ficklampa?
Postad 20 mars 2010 - 13:04
ritte88
-
ritte88
-
Användare
-
-
112 inlägg
någon vänlig själ som kan säga om Legend har videolampa som går att aktivera om man ska filma i mörker? rent av bara slå på o använda som ficklampa?
Fungerar inte för videokameran men jag vet att det finns apps som låter dig att använda den som ficklampa. Edit:kanske inte trots allt..
Redigerat av ritte88, 20 mars 2010 - 13:22.
Postad 20 mars 2010 - 13:16
Unregistered871bd812
-
Unregistered871bd812
-
Rookie
-
5 inlägg
Någon som vet om det är ett 2GB minneskort som följer med om man beställer från CDON också?
Postad 20 mars 2010 - 14:11
Unregisterede91b6e51
-
Unregisterede91b6e51
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Någon som vet om det är ett 2GB minneskort som följer med om man beställer från CDON också?
Ja det skall det vara......
Postad 20 mars 2010 - 18:37
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Nu var det lite olika bud här.
Vet inte om den här har postats förut. http://www.techradar...d-675421/review Hyllar tangentbordet, gillar inte batteritiden och repas lätt men gillar luren skarpt.
Nej trackballen har bara entrycksfunktion. Däremot så focuserar ju kameran lite hela tiden och sen trycker du av med den knappen. Kanske kan misstolkas som att den har tvåstegsfunktion om man har bråttom. Eller så är det fel på min Fortfarande mkt positiv och hunnit testa lite mer idag. Market funkar suveränt, går jättesnabbt att ladda ner program och flyter på bra. Hittade en massa roliga webradioappar, tv.nu, eniros kartor med sjökort m.m En mkt smart app var "Advanced task killer" så man kan se alla program man har öppna. Alla prog man är inne och micklar med och sen hoppar ut är ju "igång" i bakgrunden utan att man ser det typ. Jag hade nog 15 prog igång där och multitaskade utan att man visste om det  Man ser med hur många MB man frigör ur minnet. Suverän app iaf. GPS:en funkade fint och hittade mig på några sekunder. Man får aktivera den separat i menyerna för annars kör apparna bara med triangulering och sämre noggranhet. Maps funkar fint och man kan lägga upp rutt och sen se vart man är under färden om man klickar på "min position". Då följer kartan med. Är lite meckigt i vissa appar att hitta rätt inställningar och så men de dyker upp i vissa lägen om man trycker på menyknappen. Ibland är det några val på förstasidan och helt andra inne i en app osv.. Skall man ha "riktig" röststyrd navigering så får man väl köpa en riktig app sen. Wi-Fi har jag iaf inga problem med, fullt i hela "jättelägenheten" iaf. Har märkt på ett ställe idag nere i en källare i ett hus att jag hade en pinne mindre i signalstyrka jämfört med andra mobiler. Sen om det betyder nåt i verkligheten har jag ingen aning om. Kan ju likaväl vara HTC:s mätare som är annorlunda "graderad" men bor man där man har jättedålig mottagning så kanske inte Legenden är den bästa. Youtube via 3G går kalas i hög kvalité. Jag kör visserligen telenors turbosurf så det kanske knackar med vanligt 3G. Svtplays mobilsida funkar med toppen m.m Blir mer och mer nöjd ju mer jag hittar. Supertrevlig lur och man vänjer sig vid skrivandet och menyerna mer och mer. Idag har jag lekt friskt från 11-tiden med en massa surf, youtube, market, sms, facebook, friendstream, mail, tagit ett hundratal bilder med och utan led-blixten, lite Gps och maps och nu här vid 18.30 tiden så börjar batteriet sina. 30% kvar nu och det känns helt godkänt för min del iaf. Med samma användning så dödar man en iphone med lätt på en dag och detta är bara andra laddningen så det kan ju bli bättre. Så jag ser ingen jättenackdel här jämfört med många andra "smartphones" Ui känns kalas med alla möjligheter att ändra, widgetar och genvägar, bakgrundsbilder m.m En och annan omstart har krävts efter en massa installationer och någon app har hängt sig en gång men inget allvarligt alls. Skall föra över lite bilder med och se hur kameran betett sig under dagen. @Cliosport, jag hade med ett 2Gb i kartongen från komplett så det är säkert standard så från HTC
Redigerat av Micke prylgalen, 20 mars 2010 - 18:38.
Postad 20 mars 2010 - 19:21
Gubbkeps
-
Gubbkeps
-
Rookie
-
6 inlägg
Fick också min igår, och den är ju fullkomligt grym... I alla fall jämfört med min Omnia.
Ett litet strul uppstog dock idag, när jag skulle ringa med den för första gången. Det hörs inte ett skvatt ur den! Högtalarfunktionen funkar iof...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|