Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 18 april 2010 - 09:08

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Man skall visst ha hittat en iPhone 4G på golvet i en bar i San Jose :) ;) !
Här är lite bilder: http://www.engadget....-4g-is-this-it/

Känns lite för otroligt för att vara sant!

Om det där är sant... så fick den nya lite tillplattad fyrkantig design den här gången... ganska lik

Bild från engadget:

Postad bild

Tidigare konceptbild postad här på forumet:

Postad bild

Inte i närmaste detalj.. men nästan :D

Jag skulle gärna velat att Iphonen fick en lite läder bak.. eller matt.. lik blackberry bold så att den inte samlar på sig en massa fingeravtryck som den gör idag.

Redigerat av Unregistered1232, 18 april 2010 - 09:12.

Postad 18 april 2010 - 10:30

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
precis hade hoppats på iPad designen!

Postad 18 april 2010 - 10:58

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Om det där är sant... så fick den nya lite tillplattad fyrkantig design den här gången... ganska lik

Bild från engadget:

Postad bild

Tidigare konceptbild postad här på forumet:

Postad bild

Inte i närmaste detalj.. men nästan :D

Jag skulle gärna velat att Iphonen fick en lite läder bak.. eller matt.. lik blackberry bold så att den inte samlar på sig en massa fingeravtryck som den gör idag.

Min första tanke var "oj vad den var lik HTC HD2". =)
http://www.htc.com/e...d2/gallery.html

Postad 18 april 2010 - 15:51

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Fake, dessutom en japansk kopia, varför skulle Apple ha en design som är så oerhört olikt sitt eget designkoncept?
Delad plastkant i mitten och lösa runda knappar, inte ett rätt ngnstans :D

Redigerat av simulacra, 18 april 2010 - 15:52.

Postad 18 april 2010 - 21:39

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Ytterligare en nyhet från Engadget som enligt dem bekräftar att tidigare postade bilder verkligen är en iPhone 4G-prototyp!
http://www.engadget....phone-4g-proof/

Postad 18 april 2010 - 21:47

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0
hmm verkar som att du kommer att ha fel Simulacra :)

Postad 19 april 2010 - 00:09

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
Är personligen rätt övertygad om att varken Simulacra eller någon annan som reagerat på designen på ryktesbilderna har fel. Designen går helt emot Apples sinne för detaljer. De skulle nog _aldrig_ släppa en produkt med en sådan delad metall/aluminium-kant som bilderna visar..

Känns som att engadget försöker greppa tag i ett sista halmstrå innan även de inser orimligheten i detta rykte.

(Hoppas jag inte kommer få äta upp det här senare... :))

Hela historien för de intresserade.

Redigerat av shapic, 19 april 2010 - 00:10.

Postad 19 april 2010 - 08:25

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0
Personligen tycker jag att att man overate:ar apple lite, apple har släppt katastrof prylar med skit design tidigare.. Iphonen är inte den första telefonen som Apple lanserar... det fanns en telefon som hette Itunes phone lr nåt.. och den såg inte alls ut som de övriga apple produkterna vid den tiden.

När det gäller det här så vet jag inte om det är sant eller inte.. vi får vänta och se. Men i övrigt tycker jag inte att den är ful direkt, tycker den har en rätt så bra design.

Redigerat av Unregistered1232, 19 april 2010 - 08:25.

Postad 19 april 2010 - 09:07

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Det var ingen iphone, det var en motorola som man kunde föra över musik genom itunes med, det var helt enkelt en telefon med en väldigt begränsad och dålig ipod i.

Postad 19 april 2010 - 10:06

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Kommande iPhone kommer INTE att se ut som den på bilderna som har florerat på nätet. Det är som sagt en prototyp och som alltid med sådana så är de inte ensamma, de gör flera sådana som ofta ser mycket olika ut.

Denna ser enligt mig också för jäklig ut.

Postad 19 april 2010 - 11:23

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

Kommande iPhone kommer INTE att se ut som den på bilderna som har florerat på nätet. Det är som sagt en prototyp och som alltid med sådana så är de inte ensamma, de gör flera sådana som ofta ser mycket olika ut.

Denna ser enligt mig också för jäklig ut.

Oj, vad du låter säker! Har du en källa på detta?

Postad 19 april 2010 - 12:20

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
Den enda källa man behöver i detta fall är ett gott omdöme och logisk hjärnaktivitet :)

(Hoppas jag inte kommer få äta upp det här också om några månader... ;))

Postad 19 april 2010 - 12:44

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Den enda källa man behöver i detta fall är ett gott omdöme och logisk hjärnaktivitet :)

(Hoppas jag inte kommer få äta upp det här också om några månader... ;))

Korrekt ;)

Postad 19 april 2010 - 15:47

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Fast det är ändå lite oroväckande att det dyker upp så många olika bilder på samma maskin från olika ställan, varav gizmodo har en video uppe med en kille som visar lite.
Tycker fortf att designen är lite väl oäpplig, men den som lever får se.

Hade det inte varit för de svarta sömmarna och att den gråa ramen sticker utanför fram och baksida så hade den faktiskt varit rätt snygg, men men.
http://gizmodo.com/5...-...ne=true&s=i

Redigerat av simulacra, 19 april 2010 - 16:10.

Postad 19 april 2010 - 17:17

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
http://i.engadget.co...phone-revealed/

Sådärja... Verkar som om det faktiskt är den nya Iphonen som man fått tag på. In your face, tvivlare där ute... Och jag tycker den är ganska sweet...

Postad 19 april 2010 - 17:32

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0
Det verkar som att det mer eller mindre börjar bli ett faktum. Som det ser ut nu så tycker jag iaf inte att det är värt att uppgradera, designmässigt så är den inte mycket snyggare än 3gs.. sen de extra hårdvaru tilläggen kan man nog klara sig utan 1 år till. De nödvändiga mjukvaru uppdateringarna får man ju till 3gs:en också så...

Dock är det en sak som jag gillar med den nya är att den ser lite mer "hårdare" ut, vet inte hur jag ska utveckla mer men ni förstår nog vad jag menar.

Postad 19 april 2010 - 17:35

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Klart lyft i design, men undrar verkligen om apple byter formfaktor då många tillbehör blir värdelösa

Postad 19 april 2010 - 17:41

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Klart lyft i design, men undrar verkligen om apple byter formfaktor då många tillbehör blir värdelösa

De gjorde ju så med 2g... nästan varenda tillbehör jag köpte blev helt värdelöst. Hade likande med några hörlurar jag köpte till min brors Ipod touch samma sak där.. fungerar inte.. lr man får ett meddelande att "den här tillbehören stöds inte" lr liknande...

Så när det gäller just den biten så tror jag inte på att Apple bryr sig speciellt mycket, Apple må göra bra produkter men de är ännu bättre på att mjölka pengar.

Postad 19 april 2010 - 17:45

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

Nja, det har de ju gjort förut så, 3GS:en är tex inte helt identisk med 3G när det gäller design, men skillnaden är så minimal att dockor och liknande fortf funkar.
2G till 3G var även den en stor omdesign, dessutom är det väl inte så många tillbehör som verkligen kramar om hela designen? De flesta högtalare och hifikit jag sett har ju bara en dockkontakt för att kunna passa allting från en nano till en iphone...

Postad 19 april 2010 - 17:48

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Undrar ändå, skiljer mycket från tex ipad o annat, ser inte ut som apples produkter direkt. Kan ju lika gärna vara ett reklamtrick

Postad 19 april 2010 - 18:12

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Jag tycker också denna nya är riktigt snygg :) gillar verkligen att den är så platt och tydligen ska den vara tunnare än 3GS också vilket är mycket välkommet hos mig. Men hela grejen med att den hittades på en bar i Redwood City kammoflerad till en 3GS känns lite konstigt även om nu Gizmodo verkar säker på sin sak.

Redigerat av Mentos, 19 april 2010 - 18:13.

Postad 19 april 2010 - 18:16

Unregisteredc75356f1
  • Unregisteredc75356f1
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Tycker den nya designen är snyggare än den gamla.

Postad bild

Postad bild

Postad 19 april 2010 - 18:26

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Problemet är att det inte går att överföra iPaden eller macbookarnas design till en telefon rakt av utan att behöva förfula designen med uppenbara plastbitar.
OM det här är den slutgiltiga designen så skulle jag säga att det är en bra kompromiss mellan Apples övriga formspråk och de koncessioner man måste göra med små enheter som telefoner.

Men jag tycker fortf att den drar lite åt fell håll, men jag kommer att skaffa nästa iphone oavsett, måste byta ut min 3G nu, och den "nya" designen är inte så illa när man kollat på den en stund. :)

Postad 19 april 2010 - 18:33

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Är det fastställt nåt officiellt namn ännu på den nya iPhone? Har inte följt med så noga kring de senaste nyheterna men har hört/läst både iPhone 4G och iPhone HD. Nån av dessa som är bestämda eller?

Postad 19 april 2010 - 19:00

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
4G är mer eller mindre inte ens ett alternativ sålänge Apple inte designat den för 4G-nät, och eftersom AT&T mfl operatörer runt om i världen bara ligger i startgroparna för 4G så har jag svårt att tro att Apple designat telefonen för det.

Postad 19 april 2010 - 19:34

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
Förstår verkligen inte varför de lagt till två svarta sömmar på metallramen.. Bara jag som stör mig otroligt mycket på dem?
Förhoppningsvis är detta just en prototyp, och den skarpa modellen mer förfinad designmässigt.

Postad 19 april 2010 - 20:18

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Förstår verkligen inte varför de lagt till två svarta sömmar på metallramen.. Bara jag som stör mig otroligt mycket på dem?
Förhoppningsvis är detta just en prototyp, och den skarpa modellen mer förfinad designmässigt.

Håller med dig ang sömmarna.
Blir lite fundersam när det står "a higher-res display that's slightly smaller than the current models", de rykten jag har läst så pratas det om en något större skärm.
Hade hoppats att apple skulle minimera ramen (de svarta fälten uppe och nere) på framsidan på den nya designen.

Postad 20 april 2010 - 07:04

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Det verkar som att det mer eller mindre börjar bli ett faktum.

http://i.engadget.co...phone-revealed/

Sådärja... Verkar som om det faktiskt är den nya Iphonen som man fått tag på. In your face, tvivlare där ute... Och jag tycker den är ganska sweet...

Sådärja? In your face? Mer eller mindre ett faktum?

Ni grabbar har ofta följt produktutveckling förr eller? Man utvecklar alltid flertalet prototyper och nu råkar en av dessa ha hamnat i fel händer. Självklart KAN det vara så att detta är en kommande modell men när ni framstället det som att det är givet så blir det bara tramsigt och naivt. Kom igen nu ;)

Jag läste en påhittad konversation på macrumors.com igår som mycket väl skulle kunna stämma med verkligheten, där en användare hade beskrivit hur Apple medvetet hade planterat denna prototyp där den sedan hittades. Kan någon av er här hitta denna så hade det varit kul, jag lyckas inte nu :rolleyes:

Som sagt, allt är möjligt men gå inte på alla läckor som om de givetvis skulle vara sanningar. Nu har tydligen Apple meddelat Gizmodo att de vill ha tillbaka sin enhet då de meddelar att det är deras :

Postad bild

Postad 20 april 2010 - 07:28

Unregistered8b4a8e90
  • Unregistered8b4a8e90
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Jag tycker den är sktisnygg och hoppas verkligen att den blir sådan sen. Det enda jag kan tänka mig att dom ändrar är dom utstickande knapparna. Jag kan förstå att man går ifrån den förra designen då nästan alla iphones får små sprickor i skalet efter en tid.

*edit*
A 27-year-old Apple software engineer who was field testing Apple's unreleased fourth-generation iPhone left the top-secret device sitting on a bar stool after drinking a German beer in Redwood City, California, Gizmodo reported Monday evening.

Nån som tror att han har kvar jobbet idag?

Redigerat av Unregistered8b4a8e90, 20 april 2010 - 07:30.

Postad 20 april 2010 - 07:32

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
^
OM det är 4 gen iPhone han "glömde" så är jag rätt så säker på att det var medvetet.

Hype is teh shit!

Postad 20 april 2010 - 07:46

Unregistered8b4a8e90
  • Unregistered8b4a8e90
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Kan man kanske hoppas på att det inte var meningen och att Apple nu tidigarelägger sin release ;)

Postad 20 april 2010 - 09:40

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

Jag tycker den är sktisnygg och hoppas verkligen att den blir sådan sen. Det enda jag kan tänka mig att dom ändrar är dom utstickande knapparna. Jag kan förstå att man går ifrån den förra designen då nästan alla iphones får små sprickor i skalet efter en tid.

*edit*
A 27-year-old Apple software engineer who was field testing Apple's unreleased fourth-generation iPhone left the top-secret device sitting on a bar stool after drinking a German beer in Redwood City, California, Gizmodo reported Monday evening.

Nån som tror att han har kvar jobbet idag?

Jodå, han har kvar jobbet, när den första iphonen släpptes så delades ett hundratal prototypexemplar ut för fälttester eftersom man inte kan utveckla en produkt helt och hållet i ett labb, det är samma sorts testning som biltillverkarna gör när de klär ut sin nya bil i svart tyg och brölar runt i de norrländska skogarna.

Även om det inte är helt 100 att det är den nya designen så tror jag jag att den iaf visar hur grunddesignen ser ut, det kan ju finnas liknande modeller som har en vanlig rocker switch för volym etc, sömmarna är ju det som de flesta här tycker känns fel och de kan mkt väl vara där för att utvecklarna ska ha snabb access till innehållet om de måste in och skruva på saker.

Jag är iaf glad över att de till synes går över till micro-SIM, alla naysayers borta i USA verkar tro att micro-SIM är ngn sorts specialstandard så att de måste börja klippa i sina nuvarande simkort när det i princip BARA handlar om att operatörerna köper micro-SIM från vilka som nu tillverkar dem och skickar ut till alla abonnenterna, både Telenor och Telia har rapporterat att de kommer att börjas sälja micro-SIM till sommaren.

Jag har dock börjat värma upp till designen, efter att ha gluttat på bilderna ett gäng gånger så börjar jag gilla den, den är blank, kantig men ändå rundad på rätt ställen, jag undrar dock om de kommer att släppa den nya i fler färger än svart.
JAg måste verkligen säga att det krävdes att man såg de högupplösta bilderna och filmerna på gizmodo för att kunna bilda sig en ordentlig uppfattning.

Postad 20 april 2010 - 09:59

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Apropå micro-SIM, där är jag dåligt påläst. Vad skiljer ett vanligt simkort från micro-SIM? Bara det som namnet antyder, att det är fysiskt mindre...?

Postad 20 april 2010 - 10:11

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Nja, det FINNS utökade funktioner i micro-Sim eftersom det är en nyare standard, men det är som sagt upp till nätverket/telefonen att använda sig av dem, men om de funktionerna aldrig används så räcker det med att klippa till ett vanligt simkort för att få det att passa.

Postad 20 april 2010 - 10:40

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Ni grabbar har ofta följt produktutveckling förr eller? Man utvecklar alltid flertalet prototyper och nu råkar en av dessa ha hamnat i fel händer. Självklart KAN det vara så att detta är en kommande modell men när ni framstället det som att det är givet så blir det bara tramsigt och naivt. Kom igen nu ;)

Jag läste en påhittad konversation på macrumors.com igår som mycket väl skulle kunna stämma med verkligheten, där en användare hade beskrivit hur Apple medvetet hade planterat denna prototyp där den sedan hittades. Kan någon av er här hitta denna så hade det varit kul, jag lyckas inte nu :D

Som sagt, allt är möjligt men gå inte på alla läckor som om de givetvis skulle vara sanningar. Nu har tydligen Apple meddelat Gizmodo att de vill ha tillbaka sin enhet då de meddelar att det är deras :

Postad bild

Nu vet jag inte om det där är sant men annars tycker jag att det är ännu tramsigare av Apple att leka med att "råka" tappa en telefon för att missleda folk.

Jag drog en logiskt slutsats att nu när releasen börjar närma sig och man nu vet med ett faktum att den här tillhör Apple.. så kan komma fram till att den framtida utseendet kommer vara liknande eller exakt denna. Det tar tid att tillverka materialen till telefonerna och sedan sätta ihop dom och distrubera ut dom... man kan inte tidsmässigt ligga i det stadium där man fortfarande testkör en design då telefonen officielt ska släppas om någon månad.

Men vem vet, Apple kanske gillar att "skojja" till det ibland :rolleyes:

Postad 20 april 2010 - 12:02

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Som sagt det KAN vara denna som blir nästa lur men det är INTE troligt ;)

Det är fakta att Apple är oerhört skickliga på att hypa sina prylar och framför allt att syssla med så kallade "controlled leaks". Det skulle inte alls vara något märkligt om denna luren medvetet har glömts på platsen för att just skapa detta flåset kring den kommande telefonen som vi nu läser...mission accomplished. Sedan så låter det heller inte troligt att en person som fälttestar en prototyp skulle supa till i samma veva och då glömma luren på platsen.

Vill man sedan dra det hela ännu ett steg längre så låter det inte troligt att denna personen som glömde luren skulle ha jobbet kvar ifall det nu inte var meningen att glömma luren där. Han skulle troligtvis fått en storlek 45 i ändalykten av Steve rakt ut på parkeringsplatsen. Nu jobbar killen enligt uppgift fortfarande kvar för Apple och således tror jag inte att detta är en kommande version av iPhone vi har sett :rolleyes:

Postad 20 april 2010 - 12:33

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0
När man testkör en telefon så använder man väl den i vardagen och utsätter den för all vardaglig beteende.. det är väl det som är meningen med att man testkör den i verkligheten, så med andra ord använde han testtelefonen som sin vardagliga telefon. Fälttest innebär inte att man går ut i fältet och testar telefonen med 100% koncentration och sedan går inomhus och lämnar tillbaka den innan man går hem ;) (skämt).

Sen att personen inte blir sparkad pga att han tappade bort sin telefon låter ju nästan som en trolig scenario.. jag menar om han till att börja med blir en av de "pålitliga" att testa produkten så tillhör nog den här personen bland de värdefulla tillgångar hos Apple. Att man skulle överväga att sparka någon för enbart det här låter väldigt långsökt... desutom så tror jag att det skulle bli en dålig publicitet för Apple. Men som du säger... en hype av det hela har det iaf blivit.

Redigerat av Unregistered1232, 20 april 2010 - 14:56.

Postad 20 april 2010 - 13:27

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

Som sagt det KAN vara denna som blir nästa lur men det är INTE troligt ;)

Det är fakta att Apple är oerhört skickliga på att hypa sina prylar och framför allt att syssla med så kallade "controlled leaks". Det skulle inte alls vara något märkligt om denna luren medvetet har glömts på platsen för att just skapa detta flåset kring den kommande telefonen som vi nu läser...mission accomplished. Sedan så låter det heller inte troligt att en person som fälttestar en prototyp skulle supa till i samma veva och då glömma luren på platsen.

Vill man sedan dra det hela ännu ett steg längre så låter det inte troligt att denna personen som glömde luren skulle ha jobbet kvar ifall det nu inte var meningen att glömma luren där. Han skulle troligtvis fått en storlek 45 i ändalykten av Steve rakt ut på parkeringsplatsen. Nu jobbar killen enligt uppgift fortfarande kvar för Apple och således tror jag inte att detta är en kommande version av iPhone vi har sett :rolleyes:

Controlled leaks innebär att man låter en person få en dålig bild på en produkt, inte att man låter en stor prylsite få leka med en enhet i en vecka...

Redigerat av simulacra, 20 april 2010 - 14:16.

Postad 20 april 2010 - 15:01

Badabing99
  • Badabing99
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Beeny, håller med. Otroligt najs med en ny lur till jul. Multitasking, högre upplösning. 80GB, najs!!

Bifogad fil(er)

Postad 20 april 2010 - 15:19

Hex
  • Hex
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Jag personligen är relativt säker på att det är en s.k. Controlled Leak. Mestadels för att detta skett är väl för att få feedback från allmänhetens tycke om nya modellens design etc.
+ att extra hypa har ju aldrig skadat.

De där skruvarna i botten på telefonen stör jag mig nåt så fruktansvärt på, fråga mig inte varför ;)

Redigerat av Hex, 20 april 2010 - 15:20.

Postad 20 april 2010 - 15:28

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Minnesstorleken är väl det enda som gizmodo inte fått fram eftersom de bara kommer till "connect to itunes"-skärmen, 80 gig låter som en konstig mängd, jag gissar på att de kommer att ha 16/32/64 samma som ipad till försäljning i juni.

Och kontrollerad läcka för att få feedback? Vilken feedback då? 700 poster på macrumors där 25% säger att den är "den är snygg" 25% är "den är ful" och 50% snackar annat skit. ;)

Postad 20 april 2010 - 15:44

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Och kontrollerad läcka för att få feedback? Vilken feedback då? 700 poster på macrumors där 25% säger att den är "den är snygg" 25% är "den är ful" och 50% snackar annat skit. ;)

Kan tänka mig att dom e lite rädda för Android, så om man nu skulle göra detta medvetet så får dom ju tillbaka blickarna på sig.
en kund kanske e sugen på att köpa tex Desire, och så poppar dessa bilder upp, då tappar man focus och vet att det snart kommer en ny Iphone så väntar man istället.

Postad 21 april 2010 - 08:23

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Controlled leaks innebär att man låter en person få en dålig bild på en produkt, inte att man låter en stor prylsite få leka med en enhet i en vecka...

Det finns knappast någon 100% definition av en "controlled leak" men det jag syftar på är att de medvetet gör en "miss" för att skapa intresse för en tänkbar kommande produkt, får folk att få upp ögonen för den då det är heta nyheter. Givetvis väldigt smart.

Kan tänka mig att dom e lite rädda för Android, så om man nu skulle göra detta medvetet så får dom ju tillbaka blickarna på sig.
en kund kanske e sugen på att köpa tex Desire, och så poppar dessa bilder upp, då tappar man focus och vet att det snart kommer en ny Iphone så väntar man istället.

Precis detta är önskat resultat för Apple.

Postad 21 april 2010 - 18:02

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Så ett företag som är ungefär lika hemlighetsfulla som ett militärindustriellt företag och som ibland inte ens pratar med sina egna PR-firmor samt preferred partners skulle hux flux släppa ut en av sina största produktlanseringar ute i öppna världen, har jag faktiskt svårt att tro.

Redigerat av simulacra, 21 april 2010 - 20:18.

Postad 21 april 2010 - 18:14

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Det där företaget som nämnde att iPaden skulle heta iPad och kanske något mer DAGEN INNAN iPad-presentationen blev väll cutade ur keynoten? Det är en rätt stor grej reklam-mässigt.. Varför har killen kvar jobbet? Men visst, det låter tveksamt att det är en så kallad "controlled-leak" tycker jag.. Dessutom verkar dom inte fått fram nått mer än hur den ser ut och att batteriet verkar ha högre kapacitet och front-kameran?

Postad 21 april 2010 - 21:02

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Ni grabbar har ofta följt produktutveckling förr eller? Man utvecklar alltid flertalet prototyper och nu råkar en av dessa ha hamnat i fel händer. Självklart KAN det vara så att detta är en kommande modell men när ni framstället det som att det är givet så blir det bara tramsigt och naivt. Kom igen nu :)

Jag läste en påhittad konversation på macrumors.com igår som mycket väl skulle kunna stämma med verkligheten, där en användare hade beskrivit hur Apple medvetet hade planterat denna prototyp där den sedan hittades. Kan någon av er här hitta denna så hade det varit kul, jag lyckas inte nu :D

:lol:
Rykten, rykten, rykten. Vissa är sanna, vissa inte.
Men det du först skriver stämmer ju inte riktigt överens med "Apples meddelande".
Vad är en "påhittad konversation"?!? :D

Postad 22 april 2010 - 07:30

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Så ett företag som är ungefär lika hemlighetsfulla som ett militärindustriellt företag och som ibland inte ens pratar med sina egna PR-firmor samt preferred partners skulle hux flux släppa ut en av sina största produktlanseringar ute i öppna världen, har jag faktiskt svårt att tro.

Det är ju inget som säger att denna upphittade modell verkligen är den kommande iPhone-modellen. Det kan mycket väl vara ett ytterst välplanerat agerande från Apple för att skruva upp temperaturen kring lanseringen. Bara det faktum att vi så ingående sitter och diskuterar detta är bevis på att de då har lyckats.

:D
Rykten, rykten, rykten. Vissa är sanna, vissa inte.
Men det du först skriver stämmer ju inte riktigt överens med "Apples meddelande".
Vad är en "påhittad konversation"?!? :)

Varför stämmer det inte? Apple ville ha tillbaka sin tänkbart medvetet utplanterade prototyp, de ville alltså låta påskina att den har "råkat tappas" där och de vill ha tillbaka den. Klart det spär på ryktena, vilket är precis vad de vill. Dock är det fortfarande absolut inget som säger att det är denna modellen som kommer vara den kommande modellen av iPhone.

Den påhittad konversationen som jag syftade på var en som jag läste på MacRumours, där en användare skrev i stil med :

"
Steve: Vad ska vi göra för att hetta upp läget lite?

Person 2: Vad sägs om att vi tar en av prototyperna och tappar den på ett publikt ställe?

Steve: Hmm, det kan vara en idé"

Osv.

Postad 22 april 2010 - 10:44

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

Det är ju inget som säger att denna upphittade modell verkligen är den kommande iPhone-modellen. Det kan mycket väl vara ett ytterst välplanerat agerande från Apple för att skruva upp temperaturen kring lanseringen. Bara det faktum att vi så ingående sitter och diskuterar detta är bevis på att de då har lyckats.

Det hade blivit nog med buzz med betydligt sämre bilder, dessutom har apple klarat sig utan behovet av sånt buzz väldigt länge, och på marknader som varit betydligt mer konkurrensintensvisa t ex datorsidan.
Apple bryr sig likt alla andra företag om försäljning, vad en promille av slutköparna snackar om är nog inte särskilt viktigt för dem, eller säger du att nya iphone kommer att sälja sämre om de bara visar upp sin nya telefon på wwdc och släpper den runt 3 veckor senare?

Du måste fortf komma ihåg att internetdiskussioner gör mkt väsen av sig, men att mängden människor de omfattar är försvinnande liten i sammanhaget, dessutom har inte ens ett datum för wwdc annonserats och det stället komer att bli fullpackat live med eller utan "läckor", det kommer även följas av miljoner människor via nätet, även det utan "läckor", om inte annat kan det här ha skadat själva lanseringen eftersom det kanske inte finns ngn speciall reveal alls när Steve väl står där, folk kan helt enkelt ha bestämt sig mot den nya designen redan innan den visats upp.

Jag säger inte att det inte kan ha varit en planerad läcka, men kollar man argumenten så fungerar de i båda riktningarna.

Postad 22 april 2010 - 10:54

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Det hade blivit nog med buzz med betydligt sämre bilder, dessutom har apple klarat sig utan behovet av sånt buzz väldigt länge, och på marknader som varit betydligt mer konkurrensintensvisa t ex datorsidan.
Apple bryr sig likt alla andra företag om försäljning, vad en promille av slutköparna snackar om är nog inte särskilt viktigt för dem, eller säger du att nya iphone kommer att sälja sämre om de bara visar upp sin nya telefon på wwdc och släpper den runt 3 veckor senare?

Nej, det säger jag inte. Däremot så kan de absolut ha vinst i att bromsa försäljningen av andra tillverkares telefoner för att dessa kunderna istället ska spara sig till nya iPhone. De har ju inte direkt någon förlust i att göra det som nu har skett, om man säger så.

Du måste fortf komma ihåg att internetdiskussioner gör mkt väsen av sig, men att mängden människor de omfattar är försvinnande liten i sammanhaget, dessutom har inte ens ett datum för wwdc annonserats och det stället komer att bli fullpackat live med eller utan "läckor", det kommer även följas av miljoner människor via nätet, även det utan "läckor", om inte annat kan det här ha skadat själva lanseringen eftersom det kanske inte finns ngn speciall reveal alls när Steve väl står där, folk kan helt enkelt ha bestämt sig mot den nya designen redan innan den visats upp.

Jag säger inte att det inte kan ha varit en planerad läcka, men kollar man argumenten så fungerar de i båda riktningarna.

Jo, visst har du rätt i det. Det är en försvinnande liten del, i stort sett försumbar del, av de tilltänkta användarna som läser i forum om den kommande telefonen och tar del av allt detta snacket. Lika lite påverkan lär de ha som då kanske har bestämt sig för att det inte ska bli ett köp av ny telefon om nya iPhone ska se ut så där. Men det beslutet hade de ju kommit fram till även om det hade varit Steve som hade visat upp luren på WWDC först av alla.

Aja, vi får väl se. Jag slår iaf inte på stora trumman om att detta garanterat är nya iPhone som många andra gör, som också automatiskt köper allt som de sensationslystna tidningarna skriver.

Postad 22 april 2010 - 11:48

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Nej, det säger jag inte. Däremot så kan de absolut ha vinst i att bromsa försäljningen av andra tillverkares telefoner för att dessa kunderna istället ska spara sig till nya iPhone. De har ju inte direkt någon förlust i att göra det som nu har skett, om man säger så.

Nja, det är nog inte speciellt många i det här "telefonsegmentet" som bryr sig speciellt mkt om detta.
Av dom som vill ha en ny iPhone "vet" de flesta att det kommer en ny iPhone och väntar oavsett.

Men jag håller med dig, är inte heller 100% övertygad om att just det där är den kommande modellen.
Även om mer och mer tyder på det.

Fake or not, kul twitter från Adam Savage:

Know who I'm glad I'm NOT right now?
The poor Apple dude who left his iPhone prototype in a bar. Worst. Feeling. Ever

:)

Redigerat av BrittBastard, 22 april 2010 - 12:06.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.